Olen huomannut että ortodoksiksi päsähtänyt henkilö voi alkaa koppailla uskollaan ja muuttuu jotenkin Jumalan erityiseksi maanpäällä. Miten tällainen prosessi yleensä päättyy, vai päättyykö koskaan.
Minusta uskoon kasvetaan hitaasti, ei kerta rytinällä päsähtäen.
Jotkut ovat jopa mustasukkaisia ortodoksisuudestaan.
Voiko ortodoksi juopua uskostaan?
11
166
Vastaukset
- -----:)
No alkuhumaus haihtuu ja arki ei aina ole yhtä juhlaa!
Oli muuten hieno sovintosunnuntain palvelus Uspenskissa! Kiitos. - Oikealla asialla
Erittäin terveellinen keskustelunaihe!
Aloittaja on tehnyt terävän huomion.
Tälläisiä koppailija ortodokseja on paljon liikenteessä ja olisi aiheellista "raitistuminen".
Lisää keskustelua ja varoitusta ortodokseille.
On tosiaan itsetutkistelun aihe!
Voisi sanoa jopa niin, että itse kristinusko unohtuu ja tulee tilalle "ortodoksisuus", mikä on oma uskonto sinänsä! Ja mikä on täysin väärin!
Herätkää ortodoksit ja tehkää parannus!- Tuomiopäivän pasuuna
On olemassa sekuläärejä ortodokseja ja on olemassa maallistuneita ortodokseja (ovat vain kirjoila kirkossa).
Sitten on ihmisiä jotka oikeasti haluavat olla ortodokseja ja harjoittaa uskoaan.Jumalahan toki hyväksyy molemmat sellaisina kuin ovat,
- elämä on elettävä
Tällaiset keksityt asiat hämmentävät, en ymmärrä niitä. Minut on lapsena kastettu ja olen syntymästäni asti ollut ortodoksi. Uskoon tuleminen ja siitä juopuminen on käsittämätöntä. Vain viinasta olen juopunut!
Tällaisesta keskusteleminen on vastaavaa kun aikoinaan keskusteltiin siitä montako enkeliä sopii istumaan neulan kärjelle.
Miltä sinusta nyt tuntuu?- eternity
Elämänsä voi elää eri tavoin.Kuka sanoo että on elettävä maallisesti ja rähinöiden?
Minä en ainakaan halua olla mikään vinamäen ukko jolla on jutut sieltä tänneppäin tai avarahelmainen naisihminen.
Jos apasi elää on mikä on mitä sinä päätäsi vaivaat niitten elämällä jotka haluavat elämässään tehdä ja pyrkiä hyvään niin itselleen ja toisille.
Ihmeellistä narinaa tälläinen liekö jotenkin itsetunnossa yms asioissa vikaa.
- yksi ajatus
Eräs ortodoksinen pappi sanoi, että "ortodoksin tulee ensisijaisesti olla kristitty ja vasta toiseksi ortodoksi." Kommentteja odotellen.
No, jos ihminen etsii ihan aidosti Pyhän Hengen kastetta ja saa sen,
elää Pyhän Hengen täyteydessä, niin mikä ettei:
Ef. 5:18
Älkääkä juopuko viinistä, sillä siitä tulee irstas meno, vaan täyttykää Hengellä- .
Timoteuksen kirjeessä on siitä maininta,Ettei luottohenkilön tai opettajaksi pyrkivän pidä olla askönkääntynyt.Siita tulee vaan harmia.
- Ihmisressukat
Olen huomannut että ortodoksiksi syntynyt henkilö hyvinkin tavallisesti kuuluu vain rekisteriin ortodoksisessa kirkossa eikä omaa mitään uskovaisuuteen liittyvää saati tiedä ja ymmärrä mitä uskontokuntansa edes edustaa.Yleisesti ottaen ortodoksisuus on tullut perintönä siihen kuitenkaan kasvamatta tai siitä välittämättä muuta kuin nationalistisuuteen verrattavissa määrin nimenä ortodoksi.Mitään ei myöskään omasta uskosta tiedetä eikä kutsumusta uskovaisen elämään ole päinvastoin kaikkea oikeasti ortodoksista kammotaan.Henkilöllä saattaa olla ikoni, pääsiäismuna, käspaikka ja nimi kirkon rekisterissä mutta siihenpä se sitten loppuukin.Ne ovat yhtä perintökalustoa ilman merkitysta kuin joku mummon vanha pannu kaapissa muistona muttei harjoittamista eikä käyttämistä varten.
Olenkin pohtinut että minne nämä tämmöiset maallistuneet nimellisesti ortodoksit oikein päätyä päksähtävät kun heidän ortodoksisuus ei ole muuta muin nimi rekisterissä ilman mitään hengellistä elämää tai ymmärrystä siitä halusta harjoittaa puhumattakaan.- .
Ka,hautaanhan He! Siellä odottelevat oikein mukavassa unenomaisessa tilassa Aika on menettänyt merkityksensä) Koska Herramme Jeesus kutsuu teidät /meidät kuolleitten ylösnousemukseen.Näin Jeesus opetti lapsenmielisille alkukristityille.En syntinen tohdi epäillä."Kaiken vallan on Isä antanut minulle"
. kirjoitti:
Ka,hautaanhan He! Siellä odottelevat oikein mukavassa unenomaisessa tilassa Aika on menettänyt merkityksensä) Koska Herramme Jeesus kutsuu teidät /meidät kuolleitten ylösnousemukseen.Näin Jeesus opetti lapsenmielisille alkukristityille.En syntinen tohdi epäillä."Kaiken vallan on Isä antanut minulle"
Ne alkukristityt olivat palavia,
kokoontuivat rukoilemaan yhdessä,
paastosivat päivän-pari viikossa
täyttyivät Pyhällä Hengellä.
Putouksen tai Salkkarien käänteiden tuntelmisella
ei paljon Pyhää Jumalaa vakuuteta...
Jeesuksen veri, syntien anteeksisaaminen Jumalan lähellä eläminen
on tie elämään,
ennen ja nyt..
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Jussi Halla-aho huolissaan Sofia Virrasta
Jussihan on vanha vihreä. Onko tässä kyse alkukesän kiimasta, kun aidan toisella puolella oleva vihreä alkaa kiinnostama635339Sofia Virta kadonnut....onko juomassa?
Virran poissaolo eduskunnasta on herättänyt huomiota. Esimerkiksi Ilta-Sanomat kertoi aiemmin, että Virta on ollut tällä844319Julkista rahaa ei tule antaa senttiäkään yksityisille yrityksille
Julkinen raha on meidän yhteistä rahaa, ja se raha on tarkoitettu yhteiseen käyttöön, kuten esimerkiksi tuottamaan palve1043872Ensin Henry Novak ja nyt sitten se Irlannin tapaus
jossa mustaihoinen afrikkalainen mieshenkilö puukottaa valkoihoista maassa makaavaa miestä useita kertoa pään alueelle.732771Tytti Tuppurainen: Suomen pakolaiskiintiö pitäisi nostaa 10 000 vuodessa
asia on faktaa, noin Tytti sanoi aiemmin. Kun taas Orpon hallitusohjelman mukaisesti Suomen pakolaiskiintiö on pudotettu1652646Halla-aho sivaltaa edustajantyöstään lintsaavaa Sofia Virtaa
https://www.iltalehti.fi/politiikka/a/937c74d7-f905-4466-b9b4-abd017fe5b63 Kansanedustajan on ilmoitettava poissaolosta742470Mitä tapahtui?
Mitä tapahtui keskiviikkoiltana kun oli paljon hälytysajoneuvoja ja mediheli?292457Islamovasemmistolaisuus - tälläista termiä käytetään
Termi tarkoittaa alunperin äärivasemmiston ja muslimifundamentalistien liittoa, jonka ytimessä oli antisemitismi. Isl812228- 1741970
Martina Aitolehti läpäisi Erikoisjoukot - Tilittää umpirehellisenä kuvauksista
Martina Aitolehti selvisi Erikoisjoukot koulutuksesta. Hän myös malttoi pääosin pitää mölyt mahassaan, vaikka saikin ko431626