1. Sallitko teinien parisuhteet (13-16 v.)?
2. Sallitko teinin harrastaa seksiä(13-16 v.)?
3.Sallitko teinin juoda alkoholia (13-18 v.)?
4. Oletko mukana teinin lääkärintarkastuksissa?
Teinin parisuhde
17
2592
Vastaukset
- dfjkasfjas
Ei oo vielä lapset noin vanhoja mutta vankka aikomus ainakin tässä vaiheessa on että noihin kolmeen ekaan vastaus on EI. Nelonen on vähän hankalampi, riippuu nuoresta ja tilanteesta onko sellanen tarpeellista vai ei..
- Äityli72
1. Kyllä, olen itsekin alkanut seurustelun lasteni isän kanssa ollessani 14v.
2. Kysytäänpä toisinpäin; miten sen estät? Ei se että teinit eivät vietä yötä yhdessä ole sama kuin että halutessaan eivät harrastaisi seksiä... se on ikävä tosiasia joka meidän vanhempien on vain kohdattava.
3. En salli... tosin, miten sen sitten estän... ainakin koitan olla aina teinin elämässä siten läsnä, että voin viikonloppuisin hakea teinin yöksi kotiin tai koittaa olla se perhe, jonne teinit voivat tulla iltaansa istumaan ja yökyläilemään. Siten voin valvoa heidän tekemisiään omassa kodissani.
4. Olen ollut, mm. hänen hakiessa ensimmäiset ehkäisypillerinsä ja pidellyt häntä kädestä lääkärintutkimuksessa. Se on yksi tapa koittaa suojella lastani... tiedän että kaikki äidit eivät teiniensä kanssa näin toimi. Ja tämä ei tarkoita että suoraan hyväksyn esim. tyttäreni seksin, mutta kun en oikeasti voi sitä rajoittaa, silloin tehtävänäni on koittaa suojella miten voin. - mek
Äityli72 kirjoitti:
1. Kyllä, olen itsekin alkanut seurustelun lasteni isän kanssa ollessani 14v.
2. Kysytäänpä toisinpäin; miten sen estät? Ei se että teinit eivät vietä yötä yhdessä ole sama kuin että halutessaan eivät harrastaisi seksiä... se on ikävä tosiasia joka meidän vanhempien on vain kohdattava.
3. En salli... tosin, miten sen sitten estän... ainakin koitan olla aina teinin elämässä siten läsnä, että voin viikonloppuisin hakea teinin yöksi kotiin tai koittaa olla se perhe, jonne teinit voivat tulla iltaansa istumaan ja yökyläilemään. Siten voin valvoa heidän tekemisiään omassa kodissani.
4. Olen ollut, mm. hänen hakiessa ensimmäiset ehkäisypillerinsä ja pidellyt häntä kädestä lääkärintutkimuksessa. Se on yksi tapa koittaa suojella lastani... tiedän että kaikki äidit eivät teiniensä kanssa näin toimi. Ja tämä ei tarkoita että suoraan hyväksyn esim. tyttäreni seksin, mutta kun en oikeasti voi sitä rajoittaa, silloin tehtävänäni on koittaa suojella miten voin.Jos 14v seukkailee yli 16v kanssa ja harratettaan seksiä niin rikosilmoitus laspiin sekaatujasta ja niin helppoa se on ja itsellä tytär niin ei alle 15v seukkailla ja se voi hoitaa kasvatuksella ja kun rippikoulu käyty niin sitten voi alkaa mutta 16v on sopiva ikä eikä niinkuin me -70 luvulla. Isänä en olisi koskaan hyväksynyt jos 16v alkaisi seukkaille yli 18v kanssa niin hyvä tulee.
- hömppylä
mek kirjoitti:
Jos 14v seukkailee yli 16v kanssa ja harratettaan seksiä niin rikosilmoitus laspiin sekaatujasta ja niin helppoa se on ja itsellä tytär niin ei alle 15v seukkailla ja se voi hoitaa kasvatuksella ja kun rippikoulu käyty niin sitten voi alkaa mutta 16v on sopiva ikä eikä niinkuin me -70 luvulla. Isänä en olisi koskaan hyväksynyt jos 16v alkaisi seukkaille yli 18v kanssa niin hyvä tulee.
Oletko kuullut välimerkeistä?
- mek
hömppylä kirjoitti:
Oletko kuullut välimerkeistä?
Ooen kuulut mutta kun koulut on käyty -70 luvulla ja kaiken mailamn pilkunnussioita eksyys naille palstoille. Tämä ei ole mikään oikeinkirjoitus testi vaan että aaia tulee ymmärretyksi.
- ihyofi
Oma lapseni on vasta vauva, mutta en malta silti olla kommentoimatta. Tapasin nimittäin oman puolisoni 12 vuotta sitten 14-vuotiaana, ja olisi ollut erittäin sääli, jos vanhempani olisivat katsoneet asiakseen sallia tai olla sallimatta seurustelumme. Nuoren parisuhde on kuitenkin sen nuoren parisuhde, ja kieltämällä harvoin siinä vaiheessa kovin hehkeää lopputulosta saa... joten "sallimisen" sijaan suosittelisin keskittymään siihen että nuori osaa arvostaa itseään ja rajojaan, tietää oikeutensa ja velvollisuutensa parisuhteessa (sekä itsen että sen toisen osapuolen kunnioittaminen), osaa olla hötkyilemättä, ja sitten tarvittaessa osaa huolehtia ehkäisystä.
Äitini oli mukana 15-vuotiaana kun kävin hakemassa e-pillerit. Minusta se ei tuntunut hyvältä, koin sen loukkaavan yksityisyyttäni. Siis ihan nyt aikuisenakin ajatellen, ei vain teiniuhmassa. (Hyvä, että äiti huolehti että huolehdin ehkäisyn ja hyvä että hän kannusti hankkimaan sen lääkäriajan, mutta se että hän oli mukana vastaanotolla esti minua puhumasta lääkärille suoraan ja mielestäni myös ottamasta vastuuta asiasta itse.) - Äiti :)
1. Sallitko teinien parisuhteet (13-16 v.)?
Sallin.
2. Sallitko teinin harrastaa seksiä(13-16 v.)?
Sallin silloin kun se on laillista.
3.Sallitko teinin juoda alkoholia (13-18 v.)?
Sallin silloin kun se on laillista. Toki maistaa saa.
4. Oletko mukana teinin lääkärintarkastuksissa?
Aina kun on pakko/teini haluaa. - 16v
On sulla vaa tyhmät kysymykset...iteppä saan tehä kaikkea noista:) eikä olla koskaan sanottu mittää erikoista:)) 4. no ei vitussa vanhemmat tule jos ooot jo murrosiässä helevttin töhö
- 12 v kaksoset
1. Kyllä
2. Kyllä, ei kuulu minulle kunhan kantavat vastuunsa
3. Ne tekevät sitäkin kuitenkin, milläs estät?
4. En todella. pitää pärjätä jo ilman äitiä - Kolmen teinin äiti
1. Kyllä, ehdottomasti aion hyväksyä seurustelemisen, mutta jos toinen on huomattavasti nuorempi tai vanhempi kuin oma lapsi niin silloin en aio hyväksyä.
2. Kyllä, en voi kuitenkaan estää sitä.
3. En aio missään tapauksessa hyväksyä alkoholia, vaikka sitäkään ei aina voi estää, mutta aina jos mahdollista, pyrin sen estämään.
4. Jos on välttämätön tarve tai teini sitä itse haluaa. - ei kinä
1 oon 12 ja monesti jo ollu parisuhtees
2 ei oo viel tullu harrastettuu :D
3 en oo juonu
4 en ikinä haluu vanhempia lekuril mukaa- Kihloja odotellessa
Naurattaa lähinnä "oon 12 ja MONESTI ollu jo PARISUHTEES".
Oh please, mitä 12-vuotiaat tietävät parisuhteesta? Eivät mitään.
1. Kyllä, jos ikäero ei ole liian suuri.
2. Kyllä, mutta niin kauan että ehkäisystä on huolehdittu.
3. Yrittäisin takoa lapsen päähän alkoholin haitat ja antaa päättää itse mitä tekee.
4. Ei ei ei. En todellakaan menisi mukaan enää lapsen ollessa teini-iässä.
- 3-vuotiaan äiti
1. kyllä 2. painotan ehkäisyn tärkeyttä ja korostan, että kiirettä seksielämän aloitukseen ei todellakaan ole. (Itsellä ei yhden yön juttuja ja neitsyys meni vasta 21v:nä :D) en kuitenkaan kieltää aio. 3. 13v ehdoton ei, 16v.. hmm..eihän se alkoholi kenellekään hyvää tee, varsinkaan voimakkaasti kasvaville nuorille aivoille... mutta tuskin kiellän jos haluaa maistaa. 4. tilanteen mukaan. Toimin joko kotoa käsin taustatulkena nuoren asioissa tai olen mukana jos hän haluaa
- näin meillä
1. No en kovin tiivistä seurustelua pidä hyvänä tuon ikäisenä.
2. Jos salaa harrastaisivat niin minkäs sille voin mutta toivon että pitäisi ehkäisystä huolen. Hyväksy en.
3. Ehdoton ei.
4. En tietenkään ole. - Ei, ei, ehkä, juu
1. En
2. En
3. Maistaa saa, muttei humaltua ja juoda kännit.
4. Jos pyydetään, en vapaaehtoisesti. :) - AsdiMakkara99
5. Mä taidan vaihtaa mun auton uuteen :)
6. Jätkät ei tainnu tietää tota
7. Sallin ylinopeussakot - jaaa
8. Mitä varten luen tällästä työviikolla yöllä
9. Taidanpa painua nukkumaan
10. Käyttäkää järkeänne ja koittakaa miettiä mikä on parasta
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Jussi Halla-aho huolissaan Sofia Virrasta
Jussihan on vanha vihreä. Onko tässä kyse alkukesän kiimasta, kun aidan toisella puolella oleva vihreä alkaa kiinnostama255059Sofia Virta kadonnut....onko juomassa?
Virran poissaolo eduskunnasta on herättänyt huomiota. Esimerkiksi Ilta-Sanomat kertoi aiemmin, että Virta on ollut tällä644061Julkista rahaa ei tule antaa senttiäkään yksityisille yrityksille
Julkinen raha on meidän yhteistä rahaa, ja se raha on tarkoitettu yhteiseen käyttöön, kuten esimerkiksi tuottamaan palve753625Ensin Henry Novak ja nyt sitten se Irlannin tapaus
jossa mustaihoinen afrikkalainen mieshenkilö puukottaa valkoihoista maassa makaavaa miestä useita kertoa pään alueelle.732698Tytti Tuppurainen: Suomen pakolaiskiintiö pitäisi nostaa 10 000 vuodessa
asia on faktaa, noin Tytti sanoi aiemmin. Kun taas Orpon hallitusohjelman mukaisesti Suomen pakolaiskiintiö on pudotettu1472483Halla-aho sivaltaa edustajantyöstään lintsaavaa Sofia Virtaa
https://www.iltalehti.fi/politiikka/a/937c74d7-f905-4466-b9b4-abd017fe5b63 Kansanedustajan on ilmoitettava poissaolosta602358Islamovasemmistolaisuus - tälläista termiä käytetään
Termi tarkoittaa alunperin äärivasemmiston ja muslimifundamentalistien liittoa, jonka ytimessä oli antisemitismi. Isl772167Mitä tapahtui?
Mitä tapahtui keskiviikkoiltana kun oli paljon hälytysajoneuvoja ja mediheli?272127- 1351664
Martina Aitolehti läpäisi Erikoisjoukot - Tilittää umpirehellisenä kuvauksista
Martina Aitolehti selvisi Erikoisjoukot koulutuksesta. Hän myös malttoi pääosin pitää mölyt mahassaan, vaikka saikin ko371525