NAISEN VIEMINEN TANSSIESSA

Vietävä

Mitä meltä olette sallitaanko naisen ruveta viemään tanssia, jos miehen viemistapa ei tyydytä tai jos miehen viemisestä ei oikein tule mitään.

26

1343

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Silloin tällöin yritän kehollani pitää miehen (edes) rytmissä. Varovaisesti kuitenkin, eikä se tietenkään aina edes onnistu. Silloin vaan menen niinkuin satutaan viemään - ja odotan että kappale loppuisi.

      • Joskus jarruttelen

        Joskus piruuttani jarruutten, jos hitaalle tulee hakemaan joku hosuheikki, jolla ei ole ryhmistä käsitystä. Olen silloin ns. raskas vietävä. Tällä varmistan sen, ettei erehdy toiste hakemaan. Juttelutkin jätän minimiin, ettei sen vuoksikaan hae uudestaan. Jotkut meinaan panostaa sitten juttelupuoleen, jos tanssitaito on nolla.


      • bookiton
        Joskus jarruttelen kirjoitti:

        Joskus piruuttani jarruutten, jos hitaalle tulee hakemaan joku hosuheikki, jolla ei ole ryhmistä käsitystä. Olen silloin ns. raskas vietävä. Tällä varmistan sen, ettei erehdy toiste hakemaan. Juttelutkin jätän minimiin, ettei sen vuoksikaan hae uudestaan. Jotkut meinaan panostaa sitten juttelupuoleen, jos tanssitaito on nolla.

        Just joo, vai olisiko myös" jarrutteluun" syynä myös ns. epätoivottu hakija, vaikka tanssi voisi muuten kulkeakkin? Meitähän on moneksi. Näitähän "ladyja" tulee itsellekkin eteen muutaman kerran vuodessa, ymmärrän kyllä sitten heti jättää
        haut siihen yhteen kertaan. Olen myös huomannut että kyseistä
        toimintaa harrastavien suosio hiipuu ajan kanssa. Eli miehen taidoissa ei välttämättä mitään vikaa ! Itsekkin saan olla nais-
        tenhaulla lähes kokoajan parketilla.


      • Joskus jarruttelen
        bookiton kirjoitti:

        Just joo, vai olisiko myös" jarrutteluun" syynä myös ns. epätoivottu hakija, vaikka tanssi voisi muuten kulkeakkin? Meitähän on moneksi. Näitähän "ladyja" tulee itsellekkin eteen muutaman kerran vuodessa, ymmärrän kyllä sitten heti jättää
        haut siihen yhteen kertaan. Olen myös huomannut että kyseistä
        toimintaa harrastavien suosio hiipuu ajan kanssa. Eli miehen taidoissa ei välttämättä mitään vikaa ! Itsekkin saan olla nais-
        tenhaulla lähes kokoajan parketilla.

        Eikö tuosta nyt jo selvinnyt että kyseinen tapaus on epätoivottu hakija? Näitä epätahtiin viuhtovia on minulla onneksi vähän, useimmiten rytmi on hakijoillani kiitettävän hyvin kohillaan:). Pakkeja annan harvoin, toistamiseen en lähde, jos samainen tapaus hakee uudestaan. Suosion hiipumiseen ei siis ole vaikuttanut nämä, koska heidän varassa tanssiin pääsyni ei todellakaan ole. Kaikkien kun ei tarvitse tanssia kaikkien kanssa, lienee sinullakin on omat mieltymyksesi tanssitettavien suhteen. Turha siis katkerana täällä valittaa joistakin yksittäistä tapauksista, jos flaxisi on hyvä naistenhaulla. Henk.kohtaiset kemiat ja mieltymykset kun on eri juttu ja ne on tasan tarkkaan tapauskohtaisia. Syyttelyt siis sikseen.Toki on oikeastikin raskaita vietäviä eli ongelma ei ole todellakaan miehessä. Se onneksi ei ole minun ongelma ;).


    • Onhan näitä

      Onhan näitä vientipäälliköitä, joista aina välillä kuulee kerrottavan. Jos joku mamma on tottunut ukkoansa aina viemään niin samalla tavalla hän vie muita miehiä. Huvitti tapaus, kun iso mamma kerran oli hakenut pienempää miestuttua tanssimaan. Mamma oli ottanut tiukan otteen miehen niskasta kiinni. Siinä ei miehellä enää ollut vientiin mahiksia :)

      • -m-

        jos tanssitettavan kädet pyrkii vispaamaan, rauhaton askellus, olen hidastanut kävelyksi tanssin. Sitten hiljalleen ottanut rytmistä kiinni. Daamit ovat huomanneet hienovaraisen pyrkimykseni rauhoittaa tanssia, useimmiten.


    • harppaustangoa

      No joo, tulee joskus otettua vienti käsiinsä. Kuten silloin, kun mies ei liiku paikaltaan, vaan keikuttaa kättä ja ylävartaloaan (ja minua) yhdessä paikassa muiden tiellä. Tai kun mies harppoo pitkillä askelilla ilman päämäärää tai tahtia ja roikottaa minua perässä/sivulla. Myös silloin jarruttelen, kun tanssittaja pyyhältää muita väistelemättä suorinta reittiä nurkasta nurkkaan, keilaten toiset parit vauhdin hurmassaan.
      Varsinaisesti "vientiin" en sekaannu muulloin, vaikka mies ei askelia osaisikaan, vaan yritän seurailla jotenkin kävelemällä mukana (ja odotan tuskassa kappaleen loppua)..

    • käläkälä

      Voihan nainen yrittää auttaa viejää pysymään rytmissä jollakin konstilla jos tämä ei muuten pysy.
      Useimmat "viejä"naiset ovat kuitenkin sellaisia jotka eivät osaa seurata, haahuilevat omaa rataansa kuka mitenkin.
      Oikeasti viennin osaavia naisia on hyvin harvassa, vain pieni osa loistavasti seuraavistakin.

    • Kyllä jämpti on näin

      No ei missään tapauksessa! Mies vie ja nainen seuraa. Tästä ei tehdä poikkeuksia, paitsi jos siitä erikseen sanallisesti sovitaan.

      • Aivan jämti

        Täsmälleen näin.
        Sellaisesta paritanssista ei tule mitään jossa molemmat vie ja kumpikaan ei seuraa.
        Mies vie ja nainen seuraa. Jos mies tanssii paikallaan niin
        nainenkin tanssii paikallaan, jos mies lähtee juoksemaan niin nainenkin juoksee j.n.e
        Siis tanssi ei suju kunnolla jos toinen tanssii paikallaan ja toinen lähtee juoksemaan.


    • Yhdessä erikseen 1

      Molemmat tanssivat oman tanssinsa, mutta silloinkin mies vie naista.

      Tällälailla tapahtui kauan sitten. Hain naisen Rumballe. Aloin viedä rumban askelilla, mutta nainen tiesi, ettei tämä kappale ole rumba musiikkia , vaan cha chaata. Yhdessä sovimme , että minä tanssin sen rumbana ja nainen voi tanssia cha chaana. Hyvin se onnistui, mutta minä miehenä vein naiselle kuviot.

      Täytyy kyllä huomauttaa, että nainen oli taitava tanssia, joka hallitsi tilanteen. Notkeana naisena hän kompensoi tanssin erillaisuudet. Enkä huomannut mitään jarruttelua.

      Mutta jos nainen olisi alkanut viedä ?

      • Rumbuttaja

        Kyllä vaan.. Cha:n tanssiminen rumban askeleella onnistuu ihan hyvin , harrastan sitä itsekin, kun en aina viitsi vatvoa cha:n chasse askelia etenkin kun usein orkesterit soittaa cha:t ylinopeasti.
        Eroa tulee tanssin luonteeseen jonkun verran, mutta jos ei siitä välitä homma pelaa ihan hyvin. Kuviot käyvät aivan hyvin molempiin.
        Naisen vieminen ei tässä toimi ollenkaan. Ei edes omatoiminen kuvioiden tanssiminen kunnolla.


      • Tanssin taikaa
        Rumbuttaja kirjoitti:

        Kyllä vaan.. Cha:n tanssiminen rumban askeleella onnistuu ihan hyvin , harrastan sitä itsekin, kun en aina viitsi vatvoa cha:n chasse askelia etenkin kun usein orkesterit soittaa cha:t ylinopeasti.
        Eroa tulee tanssin luonteeseen jonkun verran, mutta jos ei siitä välitä homma pelaa ihan hyvin. Kuviot käyvät aivan hyvin molempiin.
        Naisen vieminen ei tässä toimi ollenkaan. Ei edes omatoiminen kuvioiden tanssiminen kunnolla.

        Toinen menee jiveä ja toinen fuskua. Kyllä tämä onnistuu. Monesti on käynyt, että kun vien tangoa, niin toinen menee foksia eli joustaa. Tästä ei oikein tule mitään.

        Sama juttu, jos viet chachaa, niin toinen joustaa tai hypää chasen. Siitäkään ei oikein tule mitään.

        Sambaa vietäessä daami helposti kiirehtii, kun ei ole tottunut menemään tarpeeksi hitaasti eikä vartalonkäyttöä oikein ole. Samaa tapaa hitaassa valssissa.


      • Tansssija
        Tanssin taikaa kirjoitti:

        Toinen menee jiveä ja toinen fuskua. Kyllä tämä onnistuu. Monesti on käynyt, että kun vien tangoa, niin toinen menee foksia eli joustaa. Tästä ei oikein tule mitään.

        Sama juttu, jos viet chachaa, niin toinen joustaa tai hypää chasen. Siitäkään ei oikein tule mitään.

        Sambaa vietäessä daami helposti kiirehtii, kun ei ole tottunut menemään tarpeeksi hitaasti eikä vartalonkäyttöä oikein ole. Samaa tapaa hitaassa valssissa.

        Kyllä vaan , noinhan se on.
        Cha cha ja rumba ovat lattareina sukulaisia vaikka tanssityyliltään erilaisia. Perusaskelikko on kestoltaan samanmittainen. siten cha:n voi periaatteessa tanssia rumban askeleella etenkin jos kumpikin tanssii rumbaa.
        Samban monet daamit tosiaan kiirehtii ja ajoittaa askeltamisen humpaksi.
        Hitaassa valssissa kiirehtivä daami pilaa koko homman. Yleisin tapa on, että ei malteta venyttää 2:sta ja pysytellä ylhäällä vielä alun 3:sta vaan kiirehditään putoamaan 1:lle.
        Millään ei pysty pitelemään daamia ylhäällä, jos omatoiminen daami pudottautuu kiirehtien liian aikaisin alas viennistä välittämättä.
        Joopa joo.... tämmöstähän tämä paritanssi on.


    • tanssityttö

      Mies vie tanssissa - aina. Naisen on mukauduttava miehen tapaan viedä. Vaikka ei miehen viemistyyli miellyttäisikään.
      Eri asia on jos mies pyytää opettamaan mitenkä tanssitaan ja miten pitäsi viedä, silloin voi nainen itse viemällä opettaa tapaa viedä.
      Hyvin tanssiva nainen ei vie itse koskaan, vaan antautuu vietäväksi. Se on lähes laki:)

      • Tanssipoikaa

        Siinä sinä sanoit niikuin se asia on! Tämä asia on mietitty aikaisemmin kuin tämänajan intoilijat sitä vatkaa. Voisikin kertoa tämän asian todellisen tarkoitusperän mistä on kyse.

        Nykyään on erinomaiset mahdollisuudet tanssia viennissä naisen ja hyvinkin "itsenäisesti" monissa lajeissa ja siitä olen viejänä iloinen sillä sillointällöin löytyy daameja keille tämä on tuttua ja he käyttävät sen tilan sekä että seuraavat viennin.

        Tämä vienti vain on niin helppoa kun tuo "arvoasetelma" on varaukseton ja oireeton.


      • Tanssssija
        Tanssipoikaa kirjoitti:

        Siinä sinä sanoit niikuin se asia on! Tämä asia on mietitty aikaisemmin kuin tämänajan intoilijat sitä vatkaa. Voisikin kertoa tämän asian todellisen tarkoitusperän mistä on kyse.

        Nykyään on erinomaiset mahdollisuudet tanssia viennissä naisen ja hyvinkin "itsenäisesti" monissa lajeissa ja siitä olen viejänä iloinen sillä sillointällöin löytyy daameja keille tämä on tuttua ja he käyttävät sen tilan sekä että seuraavat viennin.

        Tämä vienti vain on niin helppoa kun tuo "arvoasetelma" on varaukseton ja oireeton.

        Naisen " itsenäisestä " tanssimisesta senverran,että onhan tanssilajeja
        joissa nainen tanssii varsin itsenäisesti esim jive , fusku ja lattaritkin kuvioiden osalta.
        Näissähän mies pyytää ohjauksella eli viennillä naista tanssimaan jonkun kuvion ja nainen vastaa tanssimalla pyydetyn kuvion ja sen hän tekee aivan itsenäisesti ja saa esim koristella kuviotansa oman halunsa mukaan. Esim jivessä ja lattareissa viehättävillä käsiliikkeillä.
        Eli näin nainen voi saada tanssiinsa omaa persoonallista sävyä eikä tarvitse ollenkaan alkaa viemään tanssia.


    • tanssirivissä

      Nainen joka alkaa itse viemään, on huono tanssija. Monet miehet valittavatkin että jotkut naiset ovat kuin tahkoja ja pyrkivät itse viemään. Mies ei ole opetteluut tanssimaan siten että joutuu vietäväksi. Tanssiminen on silloin vielä hankalampaa, kuin jos mies vie - vaikka huonomminkin. Ja siinähän se taito kehittyy miehellkin kun saa oikeasti tanssia ja viedä.

      Mielestäni ei naisenkaan kannata alkaa haittamaan tanssimista olemalla hankalasti vietävä. Tanssin rikkaus on tutustua myös erilaisiin ihmisiin. Toksi kun oikein haluaa tanssia, niin aina parasta olisi se paras viejä, mutta sallitaan vimeinen miehille vaikka vähän huonomminkin. Näin miehestäkin pikkuhiljaa kehittyy ihan "mukiin menevä" tanssija ja viejä.

      Naisena sanoisin että monet naiset ovat nirppanokkia tansseissa. Monenlaista arvostelua kuulee: tuon kanssa en ainakaan halua tanssia, sillä on väärän väriset sukat, tuon kanssa en halua kun se on naapurin entinen ukko, tuon kanssa en kun sillä on ruma naama jne.

      • 1+10=11

        Näin se on, eli nainen ei saa viedä!

        Mutta sääliksi käy naisia kun meitä meihiä on niin monenlaisia, useimmilla ei hajuakaan oikeasta rytmistä, viennistä, tanssiasennosta puhumattakaan askelista. Kyllä se on väärin että naiset joutuvat maksamaan saman lipunhinnan vaikka voi köäydä niinkin ettei pääse koko iltana tanssimaan tai jos pääseekin, on hakijoina pelkkiä kuolaavia, tanssitaidottomia känniörvelöpunaniskoja.

        Itse olen saanut kiitosta viemisestäni ja tanssitaidosta (useita kertoja, eri taitotasoisilta naisilta), mutta joutunut myös joskus tanssimaan kauheiden naisten kanssa joilla ei ole hajuakaan tanssiaskelista. Ei sekään hauskaa ole. Vielä pahempi että usein juuri sellainen nainen pyrkii viemään tai en tiedä pyrkiikö varsinaisesti viemään, hän ei vaan pysy rytmissä, askelissa eikä musiikissa.


      • Tanssin taikaa

        Jos nainen pyrkii viemään, niin silloin on kyseessä normaalisti melko taitamaton nainen, Mielestäni suurempi ryhmä ovat naiset jotka menevät itse. He eivät vie, mutta eivät ole viennissäkään, ovat vaan jonkinlaisessa irtiotteessa.

        Tanssikursseilla tapaa paljonkin naisia, jotka aavistavat vietävät kuviot ja pyrkivät menemään ne vientiä odottamatta.Usein nainen on tuolloin myös pois rytmistä. Naiset itse kuittaavat tämän, että "mä kun olen niin hätäinen...", jos siitä nyt joskus tulee mainittua. Yritänkin sekoittaa naisia viemällä jotain muutta kuviota väliin tms, mutta tuokin on vähän kakspiippuinen juttu, kun osa naisista on tullut nimenomaan harjoittelmaan noita opetettavia kuviota . Nainen menee sitten helposti lopullisesti sekaisin eikä se ole kenenkään etu.


      • Tanssin taikaa
        Tanssin taikaa kirjoitti:

        Jos nainen pyrkii viemään, niin silloin on kyseessä normaalisti melko taitamaton nainen, Mielestäni suurempi ryhmä ovat naiset jotka menevät itse. He eivät vie, mutta eivät ole viennissäkään, ovat vaan jonkinlaisessa irtiotteessa.

        Tanssikursseilla tapaa paljonkin naisia, jotka aavistavat vietävät kuviot ja pyrkivät menemään ne vientiä odottamatta.Usein nainen on tuolloin myös pois rytmistä. Naiset itse kuittaavat tämän, että "mä kun olen niin hätäinen...", jos siitä nyt joskus tulee mainittua. Yritänkin sekoittaa naisia viemällä jotain muutta kuviota väliin tms, mutta tuokin on vähän kakspiippuinen juttu, kun osa naisista on tullut nimenomaan harjoittelmaan noita opetettavia kuviota . Nainen menee sitten helposti lopullisesti sekaisin eikä se ole kenenkään etu.

        Pikku lisäys vielä tähän:

        Niin, ja kaikki pannaan sitten vielä viejän syyksi... "en saa selvää miehen viennistä" tai muuta yhtä typerää. Ei kai siitä saa mitään selvää, jos itse hösöttää joka suuntaan... vie siinä sitten vakain ja varmoin käsin. Olenkin monesti pyytänyt daameja rauhoittumaan ja kyllähän se onnistuukin hetkellisesti, mutta sitten kun taas tulee vuoro vaihtokierroksella, niin sama vatkaaminen jatkuu.

        Jotta tässä asiassa pääsisi eteenpäin, olisi keskinäinen kommentointi oltava avointa ja rehelllistä, niinkuin muussakin elämässä eikä vain luotettava siihen omaan ajatukseen tai toimintatapaan. Meniköhän turhan vaikeeksi?


      • Korekti

        Arvostelu on kai elämäntapa ehkäpä se siellä naisrivistössä nirpoittuu ja haetaan luonteelleen "kanssasisaria"?

        Tanssihaluttomuuden ja ym oireensa voi ja pitää esittää kohteelle mutta outoa on se että henkiöitä mustamaalataan ja levitetään narsistimyrkkyään ympäristöön. Ehkäpä kaikki ei olekkaan samaa mieltä nirpoittelijoiden kanssa?


    • 64 v

      Saa mutta ei mssään tapauksessa tanssilattialla

    • Pave 570

      Mitä te arvuuttelette viejästä, vakipareissa saa nainen vielä, mutta vieraan kanssa aina mies vie. Minä en hae naista toista kertaa, jos hän yrittää viedä.

    • Tanssin taikaa

      eipä toita kertaa tee mieli hakea naista joka jarruttaa kuin vesilastissa oleva vene joka ei liiku mihinkään suuntaan, soudat tai huopaat sitä. Nainen joka osaa seurata hyvin, on kuin höyhentä veisi, siinä viejä voi nauttia tanssin lumosta musiikin tahdissa, onneksi noita jarruttelijoita on aika vähän osunut omalle kohdalle, mutta yksikin on joskus liikaa

    • rinngs

      Jos miehen vienti on mitä sattuu, hermostun ja säveltelen kyllä itse jotain kuvioita sinne perusviennin joukkoon, että pysyn hereillä sen kappaleparin ajan. Joitakin miehiä se ärsyttää, jotkut suhtautuvat asiaan ihan ok. Pyrin silti kyllä aina vastaamaan miehen vientiin, jos hän edes vähän yrittää viedä, sillä olen kyllä periaatteessa sitä mieltä, että mies se on, joka vie ja tykkään jos saa tanssia vivahteikkaan ja hyvän viejän kanssa! :)

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Anteeksi

      että tein pahaa sulle. En ole täysijärkinen.
      Ikävä
      176
      1767
    2. Ketä naista se poju tällä hetkellä vetää höplästä

      Sillä kun pitää aina olla joku höplästä vedettävä kierroksessa
      Ikävä
      347
      1308
    3. Milloin olet viimeksi ollut hänen..

      Lähettyvillä??
      Ikävä
      67
      1207
    4. Tappio Rydmanille

      Ei pystynyt Wille saamaan tahtonsa läpi. https://www.hs.fi/politiikka/art-2000012093775.html
      Perussuomalaiset
      228
      986
    5. Milloin näit kaivattusi viimeksi?

      Mitä olisit halunnut tehdä tai sanoa hänelle?
      Ikävä
      46
      930
    6. Missä tapasit kaivattusi

      ensimmäisen kerran?
      Ikävä
      58
      849
    7. 69
      798
    8. Sometähti villisika-Seppo on kuollut

      Suomussalmella lemmikki­eläimeksi virallisesti hyväksytty villisika Seppo on kuollut. https://yle.fi/a/74-20232445
      Suomussalmi
      39
      754
    9. Aattelin nainen

      Jos oppisin puhumaan. Rehellisesti, rennosti ja hetkessä.
      Ikävä
      119
      684
    10. J-mies, miten voit olla niin varma siitä

      että minä olen juuri se nainen, kenen ajattelet ja haluat minun olevan, se kenelle avaat ajatuksiasi ja tunnustat syvimp
      Ikävä
      79
      660
    Aihe