Koti kiiltää

koti kaunis

Kuinka usein tai harvoin teillä siivotaan?
Kuka sen useimmiten tekee?
Auttaako muut perheenjäsenet?
Montako huonetta kodissanne on?
Kauanko aikaa kuluu yhteen siivouskertaan?

Käykö teillä kenelläkään kotona siivooja tai oletteko miettineet sellaista?

17

287

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • tyttö nyt 6kk

-2 kertaa viikossa

-Minä

-Välillä mies auttelee

-4h, 2kylppärii keittiö

- Varmaan 2h

-Ei käy eikä olla mietitty

• Kiiiiiilto

- Ne tilat, joissa pääasiallisesti oleillaan siivoan kerran viikossa, keittiön ja wc:n tarvittaessa useammin. Tilat joissa ei juurikaan vietetä aikaa siivoan huomattavasti harvemmin.

- Minä

- Lapsi (2v) auttaa aina ;) mies harvemmin.

- 12 khh, 2x wc, kh s

- Puolesta tunnista neljään tuntiin, riippuen siitä montako huonetta käyn läpi, kuinka perusteellinen jaksan olla ja vienkö esim. mattoja ulos.

- Ei käy, mutta kyllähän siitä silloin tällöin haaveilee.

• fgwerwrws

-kaks kertaa viikossa

-minä

-ei

-3h, keittiö, ph, wc

-2-4h

-anoppi käy joskus siivoamassa

• aisuuu

Joka päivä. Siivoan keittiön, kylppärin, kerään tavarat omille paikoilleen, pyykkään 1-2 koneellista ja imuroin ja pesen lattiat.

Minä.

Iltaisin mies myös pyykkää, täyttää tiskikoneen tms.

2x makkari, olohuone, keittiö ja kylppäri 76m2.

1-2h riippuen miten siistiä on.

Emme ole miettineet koska pienen asunnon siivoaminen ei ole kovin työlästä (teen sen samalla kun olen vauvan kanssa kotona)

• suitsait

Ns. ylläpitosiivousta päivittäin,kerran viikossa vähän paremmin(wc tilat tarpeen mukaan) ja peitot ym ulos kerran kuussa jolloin lattianpesu ym.

Minä siivoan;poika siivoaa oman huoneensa,roskien vieminen kuuluu hänelle päivittäin auttaa petivaatteiden tuulettamisessa ym.

3h k.

Aikaa menee kunnolliseen siivoamiseen paljon sairauteni vuoksi.

Ei käy siivoojaa enkä sellaista tarvitse vaikka saisin kotiapua. Tosin ikkunoiden ja mattojen pesu tuottaa ongelmia.

• Mäntysuopa ja harja

- joka päivä jotain tilaa, matot ulos kerran viikossa

- mie

- harvoin

7 huonetta 2 x wc kh sauna vh

0,5 h - 2 h

- ei kun pitäisi siivota, ennenkuin päästää vieraan ihmisen nurkkiinsa. :D

• näin meillä

Teen ylläpitosiivousta (tiskit, pöytien pyyhkiminen, lelujen ja tavaroiden kerääminen) ja pyykkään lähes päivittäin. 1-2 kertaa viikossa imuroin, pyyhin lattiat, pesen vessat, kiillotan peilit ja pyyhin pölyt. Lakanat vaihdan 2 viikon välein.

Kyllä se olen minä joka siivoaa. Mies ripustaa aika usein pyykkejä kuivumaan telkkaria katsellessaan, ja täyttää/tyhjentää joskus tiskikoneen. 2-vuotias auttaa innokkaasti pyykkäämisessä. Miehen lapset eivät tee sitten yhtikäs mitään.

Kodissamme on 5 huonetta ja 2x wc. Aikaa kunnolliseen viikkosiivoukseen menee n. 4-6 h, joskus teen pikasiivouksen 1-2 tunnissa kun mies on lasten kanssa käymässä jossain.

Meillä on käynyt siivooja kerran tekemässä suursiivouksen n. vuosi sitten ja kerran pesemässä vain ikkunat. Ei ole oikeastaan tarvetta siivoojalle. Tykkään siivoamisesta, kunpa vain aika riittäisi paremmin.

• ))))))))))))))

Herrajjee ku ihmiset siivoaa usein... :)

Kuinka usein tai harvoin teillä siivotaan?:
      Ylläpitosiivoilua lähes päivittäin (=keittiön järjestelyä ja tasojen pyyhkimistä, pölypallojen imurointia rikkaimurilla), kunnon imurointi parin viikon välein, samoin pölyjen pyyhintä, kunnon wc-pesu parin viikon välein (välillä pientä siivoilua sielläkin), lattioiden pesu parin kuukauden välein... Pyykkiä pesen päivittäin.

Kuka sen useimmiten tekee?:
      Mies imuroi lähes aina. Mä inhoan imurointia. Teen se vain jos mies ei ehdi töiden tai muiden kiireiden takia. Muut siivoilut hoidan minä yleensä.

Auttaako muut perheenjäsenet?:
      Lapset on niin pieniä ettei niistä ole vielä apua, mies imuroi.

Montako huonetta kodissanne on?:
      3 mh, 2 wc, 2 aulaa, olkkari, keittiö, kodinhoitotilat, sauna...

Kauanko aikaa kuluu yhteen siivouskertaan?:
      Kunnon siivoukseen 2-3 tuntia. Harvemmin meillä kuitenkaan kaikkea siivotaan samaan syssyyn. Vain jos on tulossa juhlat tai on päässyt kovin epäsiistiksi.

Käykö teillä kenelläkään kotona siivooja tai oletteko miettineet sellaista?:
      Se olis ihanaa, mutta ei ole varaa. Ottaisin heti jos olisi rahaa moiseen.

• Cloetta...

Kuinka usein tai harvoin teillä siivotaan? Noin kerran viikossa nopea perussiivous, ehkä kerran kuukaudessa perusteellisempi siivous
      Kuka sen useimmiten tekee? Minä pääosin, puoliso imuroi ja vie matot ulos silloin tällöin
      Auttaako muut perheenjäsenet? Lapset siivoavat/siivosivat omat huoneensa
      Montako huonetta kodissanne on? 6 k
      Kauanko aikaa kuluu yhteen siivouskertaan? Viikkosiivoukseen 1 - 2 tuntia

Käykö teillä kenelläkään kotona siivooja tai oletteko miettineet sellaista Kun lapset olivat pieniä, 3 lasta, meillä kävi siivooja 2 kertaa kuussa

• Hallamaa

Kerran viikossa perusteellisesti, silloin kun on tarvis, kerätään leluja pois lattialta ja tehään jtn pientä..muutaman kerran viikossa pesen pyykit, koska en yksinkertaisesti kerkeä pesemään useammin. Tiskaan (koska vihaan tiskaamista) muutaman kerran viikossa.. Huono siivousvimma on paheeni josta yritän päästä irti.
      Minä, joskus lapset auttaa keräämään lelut
      katso yllä :)
      3h, k, sauna
      tunnista kolmeen, riippuen pesenkö lattiat ja tuuletanko sohavtyynyt jne
      Oln joskus miettinyt että pitäisi hankkia kun itse on näin huono tässä, mutta en halua opettaa lapsilleni sitä että kotona ei tarvitse itse siivota :) Yritän vain epätoivoisesti parantaa omat tapani..huomaa vain jos on ollut kiireinen viikko, että kämppä on kuin pommin jäljiltä.. Äiti-ihana joskus tiskaa jos on esim lapsia hoitamassa ja minulla on tiskiä :)

• wilma60

Onpas täällä ahkeria siivoojia, olen ihan kateellinen.

Meillä siivotaan kunnolla (matot ja petivaatteet ulos) joka toinen viikko. Samalla pyyhitään pölyt melko tarkasti. Päivittäin ylläpitosiivousta eli tavarat paikoilleen. Imuroin n. joka toinen päivä.

Suurimman osan siivouksesta teen minä, kaksi vanhinta lasta siivoaa oman huoneensa.

Meillä on 4 makkaria ja tupakeittiö, vessa sekä pesutilat

Tuohon kunnon siivoukseen menee kyllä melkein päivä sillä samalla siivoan myös pesuhuoneen ja saunan kunnolla.

Siivooja ei käy enkä ole edes miettinyt sellaista. Vanhemmilleni olen kyllä harkinnut siivouspalvelujen ostamista koska tuntuu että kahden kodin siivoaminen on välillä vähän liikaa.

• kyllä kiiltää

- Kerran viikossa

- Minä

- Mies imuroi

- 3 h, keittiö, 2 wc, sauna, vh

- 1-2 tuntia

• <napakymppi<

-päivittäin tarvittaessa, wc-joka päivä ehdottomasti!

Kuka sen useimmin tekee?
      -minä, mutta mies suuremmissa siivouksissa mukana

-mies
      -isommat lapset omat huoneensa

4 h, keittiö, sauna kkh, takkahuone, 2wc, pukeutumis- vaatehuone

Kauanko aikaa kuluu yhteen siivoukseen?
      Riippuu siitä siivoanko kerralla koko poppoon vai osan 1-4 h jopa enämpikin

• ----------

Siivoamme päivittäin aina vähän jotain, todella harvoin koko taloa kerralla.

Kaikki osallistuvat siivoamiseen. Lapset toki lähinnä vain käskystä. Nykyisin isoimmat ovat alkaneet pitää huonettaan kohtuullisessa kunnossa itsenäisestikin.

Viisi huonetta löytyy keittiö, khh, sauna ja kaksi vessaa, yläkerrassa aula ja alakerrassa iso eteinen.

Kuten sanottu, emme kovin usein siivoa koko taloa kerralla. Yleensä siivoamiseen menee ehkä noin puolituntia-tunti päivässä ja siihen päälle tietenkin ne jokapäiväiseen elämiseen kuuluvat ruokapöydän siivoamiset ruokailujen jälkeen jne.

Ei käy siivoojaa, mutta olemme miettineet sellaista. Olisi kiva, jos vaikka kerran viikossa joku kävisi siivoamassa talon kokonaan. Nythän on tilanne se, että harvoin koko talo on kerralla siisti. Silloin kun olemme miehen kanssa molemmat kotona, ei haluta tuhlata aikaa siivoukseen kovin paljon (molemmat töissä, mutta vuorotellen, eli lapset hoidamme itse), mutta toisen on vaikea lasten kanssa saada siivotuksi kunnolla. Meillä on myös joskus ollut kodinhoitaja/lastenhoitaja palkattuna kotona.

• Asun 42 neliöisessä asunnossa, omistan 2 kissaa ja siivoan joka päivä.
      Eihän täällä sottaista koskaan ole, mutta minun silmissäni yksikin päivä siivoamatta asunto näyttää kaatopaikalta. Välillä tuntuu että tää on jo sairautta :-D Asun poikaystävän kanssa mutta en edes haluaisi siivoavan täällä, hoitakoot hän auton korjaamiset ja ruuan tekemisen, meikä tykkää olla imurinvarressa ;-)

• Pölyriepunen

On se tietysti arvokasta, että huolehtii kodista. Puhtaus on puoli ruokaa.

Kuitenkin on aina muistettava, että lapset ovat etusijalla. Lapsien kanssa vietetystä ajasta ei pidä tinkiä siivouksen vuoksi.
      Roskat eivät vaikuta lapsen elämään, mutta sivuutetuksi tunne vaikuttaa.
      Jos lapsi kokee, että siivottava lattia on äidille tärkeämpi kuin lapsen asia, niin allikossa ollaan.

Pikkulapsen äidin kannattaa levätä kun siihen tilaisuus tarjoutuu, siivoukset ja silittämiset eivät ole niin tärkeitä kuin oma mielen tasapaino.
      Epäjärjestystä on lapsiperheessä aina. Pitääkin olla, koska leikki on lapsen työ.
      Leluja on hankittu leikittäväksi, ei koreissa ja kaapeissa pidettäviksi. Se pitäisi järjestystä rakastavien vanhempien muistaa.

Siivouksesta ei sa tulla elämän sisältöä. Lapsi, jolla on aina edessään tavaroitten kerääminen ja paikalleen asetteleminen, alkaa vähitellen ahdistua, koska ei lapsi lekkiessään todellakaan huomaa, että tavarat leviävät ympäriinsä. Nehän kuuluvat leikkiin. Yhtä hyvin voisi sitten lopettaa leikkiminen kokonaan, niin ei olisi sitä iltariitaa joka päivä.

Lapsi ei näe epäjärjestystä. Hänestä kaikki on aina hyvin. Aikuisten siivouksen täyttämä maailma on lapselle kummastus. Hän ei halua aikuiseksi, koska sitten pitää vaan aina ja aina siivota.

Iloitse kodistasi ja terveistä lapsistasi. älä täytä aikaasi velvollisuuksilla, joita vain itse itsellesi luot.

• 5678910

*Kuinka usein tai harvoin teillä siivotaan?
      Teen työtä kotona, joten meillä siivotaan käytännössä aina. Ainakin kolme kertaa päivässä: aamulla kunnon siivous, päivällä jatkuvasti ylläpitosiivousta ja illalla taas kunnon siivous. Imuroin kolmesti päivässä, lattiat pestään tarpeen mukaan vähintään kerta viikkoon. Pyykki- ja tiskikone pyörii jatkuvasti. Petivaatteet vaihdetaan 1-2 viikon välein. Wc pestään ainakin kolmesti viikossa. Tavaroita kuljetellaan paikoilleen koko ajan, kun kodissa liikutaan.

* Kuka sen useimmiten tekee?
      Minä, mies auttaa joskus. Lapset osallistuvat silloin tällöin johonkin pieneen hommaan, usein teen itse koska siivottavaa on paljon ja se käy siten nopeammin.

*Auttaako muut perheenjäsenet?
      Katso yllä.

*Montako huonetta kodissanne on?
      4h k s wc

*Kauanko aikaa kuluu yhteen siivouskertaan?
      Aamulla 15min-2h, illalla noin tunti. Päivällä pikaimurointiin menee noin 10 min. Viikonloppuisin aikaa kuluu enemmän, kun usein isommat siivot jätetään paremmalle ajalle.

* Käykö teillä kenelläkään kotona siivooja tai oletteko miettineet sellaista?
      Ei käy eikä tule, koska työhöni kuuluu siivous.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Jussi Halla-aho huolissaan Sofia Virrasta

Jussihan on vanha vihreä. Onko tässä kyse alkukesän kiimasta, kun aidan toisella puolella oleva vihreä alkaa kiinnostama
      Maailman menoa
      21
      5003
    2. Sofia Virta kadonnut....onko juomassa?

Virran poissaolo eduskunnasta on herättänyt huomiota. Esimerkiksi Ilta-Sanomat kertoi aiemmin, että Virta on ollut tällä
      Maailman menoa
      63
      4016
    3. Julkista rahaa ei tule antaa senttiäkään yksityisille yrityksille

Julkinen raha on meidän yhteistä rahaa, ja se raha on tarkoitettu yhteiseen käyttöön, kuten esimerkiksi tuottamaan palve
      Maailman menoa
      72
      3584
    4. Ensin Henry Novak ja nyt sitten se Irlannin tapaus

jossa mustaihoinen afrikkalainen mieshenkilö puukottaa valkoihoista maassa makaavaa miestä useita kertoa pään alueelle.
      Maailman menoa
      73
      2678
    5. Tytti Tuppurainen: Suomen pakolaiskiintiö pitäisi nostaa 10 000 vuodessa

asia on faktaa, noin Tytti sanoi aiemmin. Kun taas Orpon hallitusohjelman mukaisesti Suomen pakolaiskiintiö on pudotettu
      Maailman menoa
      147
      2453
    6. Halla-aho sivaltaa edustajantyöstään lintsaavaa Sofia Virtaa

https://www.iltalehti.fi/politiikka/a/937c74d7-f905-4466-b9b4-abd017fe5b63 Kansanedustajan on ilmoitettava poissaolosta
      Maailman menoa
      60
      2338
    7. Islamovasemmistolaisuus - tälläista termiä käytetään

Termi tarkoittaa alunperin äärivasemmiston ja muslimifundamentalistien liittoa, jonka ytimessä oli antisemitismi. Isl
      Maailman menoa
      63
      2113
    8. Mitä tapahtui?

Mitä tapahtui keskiviikkoiltana kun oli paljon hälytysajoneuvoja ja mediheli?
      Kiuruvesi
      27
      2087
    9. Mitä haluaisit sanoa kaivatullesi tänään?

Mitä ajatuksia hänestä ja tilanteesta ylipäätään 💖
      Ikävä
      130
      1594
    10. Martina Aitolehti läpäisi Erikoisjoukot - Tilittää umpirehellisenä kuvauksista

Martina Aitolehti selvisi Erikoisjoukot koulutuksesta. Hän myös malttoi pääosin pitää mölyt mahassaan, vaikka saikin ko
      Kotimaiset julkkisjuorut
      37
      1505
    Aihe