Tähän ei tunnu olevan vastausta tai sitten jos on, sanotaan toista tai toista.
Ja huom, itse en ole kyseisessä tilanteessa vaan ajattelen, että ehdottomasti pitäisi olla niin, että vouti vie aina ulosottolaisilta rahat tililtä, jos sinne rahaa tulee.
En tarkoita mitään säännöllistä palkkaa, siitähän ilmeisesti viedään aina osa, vaan jos sinulla on monia tilejä avattuna ja sitten johonkin tilille kaverisi tai kuka vaan pistää vaikka tonnin aina välillä, pystyykö vouti pääsemään asian jäljille ja saako mennä nappasemaan rahan tililtäsi`?
Ehdottomasti minusta pitäisi saada ottaa kaikki tällainen ylimääräinen raha, jota esim. koitetaan piilotella jossain tileillä.
Ja mistä vouti saa tietoonsa, jos tilille onkin tullut rahaa.
TOTUUS, voiko vouti viedä suoraan tililtäsi rahaa?
6
436
Vastaukset
- 19+15
Olen ollut ulosoton "asiakas" pari kolme vuotta. Koskaan ei ole tileiltä lähtänyt mitään (vaikka välillä on tullut rahaa joka ehkä kuuluisi heille) ja koskaan en ole saanut kirje/puhelu koskien rahat pankkitileillä. Tuloistanai on otettu suoraan.
Mutta varma vastaus siihen että saako ottaa tai ottavatko, minulla ei ole. - Öllerö
No nyt tulee 100%:n varma tieto: Kyllä! Vouti voi napata tililtäsi lähes kaiken,
jättää muutaman huntin elämiseen.
Tilin tyhjentäminen ei ole kuitenkaan prosessin ensimmäinen akti, vaan takana on lukuisia hellävaraisempia kehotuksia maksaa rästejä.
Ja kyllä tästä toimenpiteestä varoitetaan perintäkirjeissä, mutta ei se velallinen oikein
halua lueskella niitä. Mutta itse tilintyhjennys tapahtuu tietenkin ilman ennakkovaroitusta; eli ei vouti lähetä kirjettä, että tyhjennämme tilisi 3.4.2012, vaan kirje tulee tyhjennyksen jälkeen. Ilmeisistä syistä.
Ja voudilla on lupa tarkkailla varovaisen velallisen tilitietoja.- kokemuksella...
""No nyt tulee 100%:n varma tieto: Kyllä! Vouti voi napata tililtäsi lähes kaiken,
jättää muutaman huntin elämiseen""
Noin se tapahtuu mikäli velallinen ei säännöllisesti suorita lyhennyksiä esim. palkastaan niin ainoaksi vaihtoehdoksi jää tilillä käyminen..
- Omituista...
Eli, yksiselitteisesti, vouti voi, jos haluaa, käydä missä tahansa tililläsi, saa esim. kaikkien mahdollisten pankkien tilitietosi itselleen ja voi aina tutkia (vaikka joka päivä), mitä tililläsi on, ja ottaa jos ei muuten rahaa sinulta saa?
Näinkö se menee?
No eikös sitten ulosottojulkuilla, vaikka ehkä eniten kohutuimmalla Martinalla, ole olemassa tilejä joissa olisi mitään rahaa vai käteenkö saa kaiken ihan käteisenä? En vain ymmärrä miten muka pystyy loputtomiin pakenemaan ulosottomiehen kouraa? Esim. tällä Martinallahan on yrityskin otettu jo pois ennakkoperintärekisteristä verottajan toimesta.
Entäs jos omistat yhtäkkiä auton tai asunnon, lähtevätkö samantien alta ja vouti ottaa myyntiin? - uoonystävä
Voi ottaa jos ei sulta muuten rahaa saa. Mutta ei saa koskea, jos maksat vapaaehtoisesti ja oma aloitteisesti kuukausittain sen mitä olette sopineet tai mitä uo mies sinulta vaatii maksettavaksi. Itselläni on diili ollut noin vuoden verran että maksan itse vapaaehtoisesti tietyn summan kuukausittain lyhennystä velkaan, niin ei tarvitse vähentää suoraan palkasta. Koska tuolloinhan työnantaja saisi tietää, että olet uo.ssa, ja se ei välttämättä ole mikään kiva juttu.
Tietysti tuo diili edellyttää että maksat ja pitäydyt siinä sopimuksessa. Jos et maksa sitä mitä pitää vapaaehtoisesti, ottavat suoraan palkasta. Itse olen maksanut kaikki ajallaan ja tarvittavat summmat, niin ei ole hänen tarvinut työnantajani kanssa rupatella ja näin ollen työnantajani ei tästä tiedä. Uo on jopa kiitellyt minun maksuhalukkuuttani, kun maksan melko suuren osan palkastani kuukausittain. harva kuulemma lyhentelee tuota tahtia velkaansa ja näin tunnollisesti,
Kyllä se Uo on kaverisi, jos olet hänelle kaveri. Eli maksa omatoimissesti, niin ei tarvii tileihin kajota.- 18+8
Tuleeko sulle joka kuukausi maksulappu tästä vapaaehtoisesta maksusopimuksesta. Kun olen tässä ihmetellyt kun UO:n kanssa tein vapaaehtoisen maksusuunnitelman, ja mulle sanottiin että tulee sitten lappua kotiin missä on tarvittavat viitteet, mitään lappua ei ole kahteen kuukauteen tullut. Maksoin kyllä ensimmäisen erän siten että jätin viitteen pois ja kirjoitin viesti kenttään maksusuunnitelman sopimusnumeron. Ajattelin että kyllä sitten ens kuussa tulee lappu, no ei ole tullut, enpä ole sitten jaksanut maksaakaan kahta viimeistä erää. En tiedä sitten mahtaako vaikuttaa, kun maksusopimukseen on merkitty aloituspäiväksi tämän vuoden joulukuu. Mahtaa velkojia vitu.ttaa kun jäävät vielä vuodeksi ilman rahojaan, kun tuli oikein allekirjoitettua tuo sopimus. Vai olenko ihan hakoteillä?
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Jussi Halla-aho huolissaan Sofia Virrasta
Jussihan on vanha vihreä. Onko tässä kyse alkukesän kiimasta, kun aidan toisella puolella oleva vihreä alkaa kiinnostama295089Sofia Virta kadonnut....onko juomassa?
Virran poissaolo eduskunnasta on herättänyt huomiota. Esimerkiksi Ilta-Sanomat kertoi aiemmin, että Virta on ollut tällä644081Julkista rahaa ei tule antaa senttiäkään yksityisille yrityksille
Julkinen raha on meidän yhteistä rahaa, ja se raha on tarkoitettu yhteiseen käyttöön, kuten esimerkiksi tuottamaan palve773647Ensin Henry Novak ja nyt sitten se Irlannin tapaus
jossa mustaihoinen afrikkalainen mieshenkilö puukottaa valkoihoista maassa makaavaa miestä useita kertoa pään alueelle.732708Tytti Tuppurainen: Suomen pakolaiskiintiö pitäisi nostaa 10 000 vuodessa
asia on faktaa, noin Tytti sanoi aiemmin. Kun taas Orpon hallitusohjelman mukaisesti Suomen pakolaiskiintiö on pudotettu1502506Halla-aho sivaltaa edustajantyöstään lintsaavaa Sofia Virtaa
https://www.iltalehti.fi/politiikka/a/937c74d7-f905-4466-b9b4-abd017fe5b63 Kansanedustajan on ilmoitettava poissaolosta602368Islamovasemmistolaisuus - tälläista termiä käytetään
Termi tarkoittaa alunperin äärivasemmiston ja muslimifundamentalistien liittoa, jonka ytimessä oli antisemitismi. Isl792189Mitä tapahtui?
Mitä tapahtui keskiviikkoiltana kun oli paljon hälytysajoneuvoja ja mediheli?272147- 1351674
Martina Aitolehti läpäisi Erikoisjoukot - Tilittää umpirehellisenä kuvauksista
Martina Aitolehti selvisi Erikoisjoukot koulutuksesta. Hän myös malttoi pääosin pitää mölyt mahassaan, vaikka saikin ko401538