Lain vääntäminen evankeliumiksi

A lakihenkinen

Onko se HARHAOPPIA sapattilain vääntäminen sapattievankeliumiksi?

34

99

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Hei

Lepopäivä (itse olen aina käyttänyt suomenkielistä sanaa koska en ole äidinkieleltäni kreikkalainen eikä latiniaano) saataa tuntua joskus ulkopuolisesta korostuneelta koska se on 10 käskyistä sellainen joka tulee aina kaikkein helpoimmin rikotuksi.
      Monilla uskovaisilla tahtoo mennä aidan korjuuksi, öljyjen vaihdoksi, kylän tylppäaisaisten kokouspöytäkirjan puhtaaksi kirjoittamiseksi, huvilakaupoiksi, jne pyhäpäivänsä.

Jes 58:13-14 kertoo lepopäivän idean;
      - Jumalan omat tarvitsevat yhden päivän viikossa ollakseen läheistensä kanssa Jumalan yhteydessä erityisellä tavalla poissa työstä, omista arkipäivän harrastuksista, ja kaupankäynnistä vaikka olisi kuinka pyhittynytkin arkena. Hebr 12:14.

Lepopäivä on omantunnon kysymys kumman päivän viettää. "sapatti" on alkuperäisen raamatullisen viikon 7 päivä. Siksi monet niin tekevät. On vuosisatoja ollut niitäkin jotka viettävät puhtaalla omallatunnolla pyhäpäivänsä eivätkä ole syylliset.
      300 luvulla oli työvoimapoliittisia ongelmia asiassa kun viikossa oli vain yksi lepopäivä ja kristityt viettivät sapattia ja osa kansasta Heliumin valon juhlaa sundayta. Silloin keisari päätti yhdistää päivät ja molemmat osapuolet tekivät sovitteluja tai osa heistä.

Nykyisin ei ole ongelmia omantunnon kysymyksissä ko. tavalla.
      Tärkeintä on että ymmärretään tuo Jes 58:13-14 sanoma että lepopäivä on ilon ja levon päivä. >> Ei riidan päivä.
      Omantunnon kysymyksiä ei voida koskaan määrätä. Ei koskaan. Niinpä jokainen on sovussa Jumalan kanssa itse asiassa.

Ihan omaatuntoa kuulla ja antaa jokaisen viettää päivänsä rauhassa omantuntonsa kanssa eikä vinkua mitään.

Jumalan laki 10 käskyn vapauden ja täydellisyyden laki on Jumalan valtakunnan perustuslaki. Sitä ei pirukaan muuta vaikka kuinka yrittäisi. Luuk 16:17, Jaak 8:10-12, Ilm 14:12, 12:17, 1 Joh 5:3.

Minä aina nuo raamatunpaikat toistan usein, osaan kyllä muitakin mutta minä käytän niitä asiayhteydessä koska ne yksinkertaisesti kertovat äkkiä kaiken.

Ilm 14:12 kertoo minkälainen ihminne on "pyhä ihminen" lopun aikana, ja muut jakeet- mitä tuo pyhät ihmiset tekevät.

Sapattievankeliumia ei ole olemassa. Evankeliumi on se mistä mainitsin juuri mihin viittaat ja muista tämä;

Jumalan lakien 10 käskyn noudattaminen merkitsee kuuliaisuutta, ei mitään muuta. Siis kuuliaisuutta
      >> ja Jumalan Henki on itse uuden liiton uskovan tuki, Pyhä Henki itse/Jumala kasvattaa, opettaa, nuhtelee, lohduttaa, tuomaroi, ym.
      Hebr 8:10, Jer 31:31-33. Jumala itse läsnä jos on tahtoa vastaanottajalla orientoitua. Ihminen ei jää siis oman voimansa varassa yrittämään, vaan Jumalan laista tulee mieluinen sydämenasia siten että jos sitten ihminen on kiusattu tai langennut laki muistuttaa olemassaolostaan sydämessä. Ei sitä kivitauluista joka aamu lueta.

Katso kaikki raamatunpaikat mitkä annoin, niin ymmärrät koko asian.

Laki opettaa mikä on syntiä ajan loppuun asti ja asiassa on tietysti itse kullakin oma tieto ja omat omantunnon kysymykset. Isä on oikeudenmukainen lapsilleen ja huomioi käykö poika salaa tupakalla ymmärtämättömyyttää isojen poikien tapaan vai tahtooko tahallisesti vastustaa isänsä tahtoa.

yst. jari

• 7. pv adventus

Vain eksyttäjä palvoo Saturnus-jumalan päivää ja sapattia sekä ottaa jopa kirkkonsa nimeenkin sapatin = 7. päivä (suom. 7. päivän Jeesuksen tulemisen odottajat=adventukset).
        Tännään on pelastuksen päivä ja tuskin sinäkään olet sapattina tullut uskoon tai kirjanoppineeksi fariseukseksi?

• Pyh!
        7. pv adventus kirjoitti:

Vain eksyttäjä palvoo Saturnus-jumalan päivää ja sapattia sekä ottaa jopa kirkkonsa nimeenkin sapatin = 7. päivä (suom. 7. päivän Jeesuksen tulemisen odottajat=adventukset).
        Tännään on pelastuksen päivä ja tuskin sinäkään olet sapattina tullut uskoon tai kirjanoppineeksi fariseukseksi?

Oletko tyhmä? Nythän sinä väität Jeesusta eksyttäjäksi, koska hän sanoi olevansa sapatin Herra.

• 7. pv adventus kirjoitti:

Hei

Nk. mainitsin jotkut kunnoittavat alkuperäistä raamatullisen viikon 7 päivää.
        Lue mitä asiasta kirjoitin, kun lyhyesti kirjoitin.

"Adventus" kreik. = Jeesuksen tulo, eikä ole mitään muuta mahdollisuutta ns kristinuskossa uskoa. Joka mummon joka kirkon penkillä on oltava "adventus" ollakseen kristitty.

Meillä on 7 päivää viikossa uskoon tuloon ja uskoon tullaan Jumalan Hengen ansiosta, se on Jumalan itsensä puhuttelu. Siihen vastataan kullakin hetkellä myöntävästi tai kieltävästi. Minä olen tullut uskoon moneen kertaan elämässäni.
        Palavassa uskossakin joka aamu uudelleen ja uudelleen.

Tänään on pelastuksen päivä päivien joukossa.

yst. jari

• Pyh! kirjoitti:

Oletko tyhmä? Nythän sinä väität Jeesusta eksyttäjäksi, koska hän sanoi olevansa sapatin Herra.

Hei

Jeesus oli ja on sapatin Herra koska asetti lepopäivän ja opetti sen oikeata viettoa ja vietti itsekin lepopäivää. Asetti myös lain jossa asia on säädetty.

Siksi Jeesus on oikean lepopäivän vieton todellinen Herra.

Ihmisillä on omantunnon kysymyksiä tietonsa määrän mukaan.

Nk sanoin kaikessa oikeudenmukainen tuomari ja Isä katsoo käykö poika nurkan takana tupakalla siksi että isotkin pojat niin tekevät vai/ja onko tietoinen isänsä tahdosta. Sen mukaan sitten hutkii remmillä.

yst. jari

• Saukko31
        jarlau kirjoitti:

Hei

Jeesus oli ja on sapatin Herra koska asetti lepopäivän ja opetti sen oikeata viettoa ja vietti itsekin lepopäivää. Asetti myös lain jossa asia on säädetty.

Siksi Jeesus on oikean lepopäivän vieton todellinen Herra.

Ihmisillä on omantunnon kysymyksiä tietonsa määrän mukaan.

Nk sanoin kaikessa oikeudenmukainen tuomari ja Isä katsoo käykö poika nurkan takana tupakalla siksi että isotkin pojat niin tekevät vai/ja onko tietoinen isänsä tahdosta. Sen mukaan sitten hutkii remmillä.

yst. jari

Lainaan, tähän tekstin. Joh.5:17-18."Mutta Jeesus vastasi heille "Minun Isäni tekee yhäti työtä, ja minä myös teen työtä. "Sentähden juutalaiset, (kuten myös tämän ajan adventistit, jotka tällä palstalla kommentoivat, mm. Pyh, Fniss ja ehkä myös sinä jari, haluatte tuomita Jeesuksen Kristuksen sapatin rikkojana, sillä olette noita noita perinnäisoppien järkkymättömiä kannattajia, jotka tuomitsette Jeesuksen rakkauden evankeliumin syvän itsensä uhraavan säälivän rakkauden tähden. Muistakaa se, että rakkaus ei ole sidottu lakiin, eikä siksi mikään muistin luomus se ei ole, eikä pelkkä nautinto, joka viettää sapattia, että saa nautiskella sapattina laiskana olosta.

Joh.5:18."Sentähden juutalaiset vielä enemmän tavoittelivat häntä tappaaksensa, kun hän ei ainoastaan kumonnut sapattia, vaan myös sanoi Jumalaa Isäksensä, tehden itsensä Jumalan vertaiseksi". (Niinhän mekin sanomme Jumalaa Isäksemme, jos me olemme oikeassa suhteessa Häneen', sama henki meidät yhdistää Isään Jumalaan, kuin aikoinaan Jeesuksen yhdisti Isään Jumalaan, samassa hengessä me liikumme elämme ja olemme, ellei näin olisi emme eläisi fyysisessä olemuksessamme (ruumiissamme), jota käytämme hengen käyttövälineenä täällä ajassa.

"Hänessä te elätte liikutte, ja olette", niinkuin Jeesus itse evankeliumissaan sanoo, eli miljardeja vuosia sitten tullut elämän henki saapui tälle "tellus-planeetallemme", ja nyt mekin voimme toimia fyysisessä persoonassamme sen tähden, että voimme liikkua, elää ja toimittaa kaikki askareemme tässä ajallisessa ruumiissamme, joka sitten heitetään pois kun se on loppuun kulunut', ja henki palajaa sinne mistä ,se sen lainasi fyysiseen käöttövälineeseensä .

"Joh.10:30-35."Minä ja Isä olemme yhtä".31."Niin juutalaiset ottivat taas kiviä maasta kivittääksensä hänet. "Jeesus vastasi heille: "Minä olen näyttänyt teille monta hyvää tkoa, jotka ovat Isästä: mikä niistä on se, jonka tähden te tahdotte minut kivittää? - Vastaappa jari, sinä siihen?, jatketaan edelleen tekstejä edellä mainitusta Joh- kirjeestä 33 jae. "Juutalaiset vastasivat hänelle: Hyvän teon tähden me emme sinua kivitä, vaan Jumalanpilkan tähden, ja koska sinä joka olet ihminen, teet itsesi Jumalaksi".

"Jeesus vastasi heille: Eikö teidän laissanne ole kirjoitettuna: 'Mionä sanoin: te olette jumalia'? "Jos hän sanoo jumaliksi niitä, joille Jumalan sana tuli - ja Raamattu ei voi raueta tyhjiin". Ottakaa hyvät ihmiset järki nkäteen, ja lukekaa omakohtaisella ajatuksella ev ankeliumit. Me synnytämme liian paljon riitaa ja epäsointua maailmaan, seuraamlla toisten perustamia oppisuuntia, johon meidät on viekoteltu ja petetty, aivan samoin kuin juutalaiset yrittivät väkivalloin pakottaa Jeesuksen juutalaisuuteen, sama mikä on tänäpäivänä adventismioppi. Adventismi on kylvänyt siemenen totuuden tuhotakseen, sen ainakin näistä "Pyh-in " ja muidenkin kirjoituksista paljastuu.

Me ihmise tuhoamme hulluudessamme, jos et usko 'oppiamme, niin siitä seuraa sinulle pysyvä iankaikkinen kadotus joka tuhoaa sinut, me voimme hävittää pahaa, vain omanpaikkakunnan piiristä antautumalla omakohtaisesti hyvän ja rakastavan hengen johtoon, niinkuin Jeesus Kristus opetti. Saukko31

• vanhurskautettu

Kyllä ihminen osaa levätä ilman 7. päivän adventismia :) mutta muista tehdä kuusi päivää työtä viikossa sinäkin =) niinkuin LAISSA sanotaan.

Se on EKSYTTÄJÄ joka sotkee lain ja evankeliumin.
      Laki oli Johannen Kastajaan asti sanotaan Raamatussa.

• Pyh!

Olet itse eksynyt ja pahasti.

• Matt. 5: Jeesus opet

Sapatin Herra opetti raamatussa, Matteuksen evankeliumissa näin.

Laista ei katoa yksikään kirjain, eikä ainoakaan piirto kuin vasta Johannes Kastajan aikana?????

Ei, ei niin.

vaan laista ei katoa yksikään kirjain ja ainoakaan (pieninkään) piirto, e.n.n.e.n.k.u.i.n.. taivas ja katoavat... (ymmärtääkö hän lukemaansa?).
        siis taivas ja katoavat... monesti kirjoitettu, mutta dementikkoko unohtaa?

siis katoavat.... ja ennenkuin KAIKKI on tapahtunut..... siis ei pelkästään Johannekseen asti, ... nyt saat hokata, että se jatkuu ajan loppuun asti...

sitten sinulle vakava opetus... että älä rupea aina vänkäämään, ettei iankaikkisuusosaasi perata pois.

19. Sitä, joka jättää laista pois yhdenkin käskyn, vaikkapa kaikkein vähäisimmän, ja siten opettaa, kutsutaan taivasten valtakunnassa vähäisimmäksi. Mutta sitä, joka noudattaa lakia ja niin opettaa, kutsutaan taivasten valtakunnassa suureksi. 20. Minä sanon teille: ellette te noudata Jumalan tahtoa paljon paremmin kuin lainopettajat ja fariseukset, te ette pääse taivasten valtakuntaan.

JA TÄMÄ ON JUMALAN SANA.

E

• sapattilahkolaisuus
        Matt. 5: Jeesus opet kirjoitti:

Sapatin Herra opetti raamatussa, Matteuksen evankeliumissa näin.

Laista ei katoa yksikään kirjain, eikä ainoakaan piirto kuin vasta Johannes Kastajan aikana?????

Ei, ei niin.

vaan laista ei katoa yksikään kirjain ja ainoakaan (pieninkään) piirto, e.n.n.e.n.k.u.i.n.. taivas ja katoavat... (ymmärtääkö hän lukemaansa?).
        siis taivas ja katoavat... monesti kirjoitettu, mutta dementikkoko unohtaa?

siis katoavat.... ja ennenkuin KAIKKI on tapahtunut..... siis ei pelkästään Johannekseen asti, ... nyt saat hokata, että se jatkuu ajan loppuun asti...

sitten sinulle vakava opetus... että älä rupea aina vänkäämään, ettei iankaikkisuusosaasi perata pois.

19. Sitä, joka jättää laista pois yhdenkin käskyn, vaikkapa kaikkein vähäisimmän, ja siten opettaa, kutsutaan taivasten valtakunnassa vähäisimmäksi. Mutta sitä, joka noudattaa lakia ja niin opettaa, kutsutaan taivasten valtakunnassa suureksi. 20. Minä sanon teille: ellette te noudata Jumalan tahtoa paljon paremmin kuin lainopettajat ja fariseukset, te ette pääse taivasten valtakuntaan.

JA TÄMÄ ON JUMALAN SANA.

E

Paraskin adventisti = lainpiirron noudattaja *omasta mielestään*.

• kerrataan!
        sapattilahkolaisuus kirjoitti:

erehdyit suuresti, aivan mielettömästi.

En ole adventisti, mutta kunnioitan raamattua ja Jeesuksen opetusta.

Etkö osaa lukea raamattua?

Sitä, joka jättää laista pois yhdenkin käskyn, vaikkapa kaikkein vähäisimmän, ja siten opettaa, kutsutaan taivasten valtakunnassa vähäisimmäksi. Mutta sitä, joka noudattaa lakia ja niin opettaa, kutsutaan taivasten valtakunnassa suureksi. 20. Minä sanon teille: ellette te noudata Jumalan tahtoa paljon paremmin kuin lainopettajat ja fariseukset, te ette pääse taivasten valtakuntaan.

Onko sinulla ongelmia lukemisen ymmärtämisessä?

• palautetta.

http://www.kolumbus.fi/gematria/apsrk0.htm

LAKI JA ARMO

"Älkää luulko, että minä olen tullut lakia tai profeettoja kumoamaan; en minä ole tullut kumoamaan, vaan täyttämään. Sillä totisesti minä sanon teille: kunnes taivas ja maa katoavat, ei laista katoa pieninkään kirjain, ei ainoakaan piirto, ennenkuin kaikki on tapahtunut. Sentähden, joka purkaa yhdenkään näistä pienimmistä käskyistä ja sillä tavalla opettaa ihmisiä, se pitää pienimmäksi taivasten valtakunnassa kutsuttaman; mutta joka niitä noudattaa ja niin opettaa, se pitää kutsuttaman suureksi taivasten valtakunnas­sa" (Mat.5:17-19).

"Ja lohikäärme vihastui vaimoon ja lähti käymään sotaa muita hänen jälkeläisiään vastaan, jotka pitävät Jumalan käskyt ja joilla on Jeesuksen todistus" (Ilm.12:17).

"Ja minä näin ikäänkuin lasisen meren, tulella sekoitetun, ja niiden, jotka olivat saaneet voiton pedosta ja sen kuvasta ja sen nimen luvusta, seisovan sillä lasisella merellä, ja heillä oli Jumalan kanteleet. Ja he veisasivat Mooseksen, Jumalan palveli­jan, virttä ja Karitsan virttä..." (Ilm.16:2-3).

**
        Tällainen laittomuuden aikakauden valheteologia ei tietenkään ole Jumalan Sanan opetuksen mukaista. Jeshua tai apostolit eivät kumonneet Jumalan lakia uuden liiton aikakaudessa. Jos ymmärrämme oikein kokonaisvaltaisesti Jumalan Sanan opetusta, ei synny minkäänlaista ristiriitaa lain ja armon välillä uudessa liitossa, johon kuuluvat sekä Jumalan käskyt että Jeshuan todistus. Kun meillä on harmoninen ja kokonaisvaltainen käsitys siitä, mitä Raamattu opettaa lain ja armon välisistä suhteista uudessa liitossa, soi Mooseksen ja Karitsan virsi täysin harmonisesti ja sopusointuisesti suussamme. Silloin voimme olla Mestarimme esikuvan mukaisesti täytetyt armolla ja Jumalan lain totuudella (Joh.1:14-17; Ps.119:142).

• kerrataan taas
        palautetta. kirjoitti:

LAKI JA ARMO

"Älkää luulko, että minä olen tullut lakia tai profeettoja kumoamaan; en minä ole tullut kumoamaan, vaan täyttämään. Sillä totisesti minä sanon teille: kunnes taivas ja maa katoavat, ei laista katoa pieninkään kirjain, ei ainoakaan piirto, ennenkuin kaikki on tapahtunut. Sentähden, joka purkaa yhdenkään näistä pienimmistä käskyistä ja sillä tavalla opettaa ihmisiä, se pitää pienimmäksi taivasten valtakunnassa kutsuttaman; mutta joka niitä noudattaa ja niin opettaa, se pitää kutsuttaman suureksi taivasten valtakunnas­sa" (Mat.5:17-19).

"Ja lohikäärme vihastui vaimoon ja lähti käymään sotaa muita hänen jälkeläisiään vastaan, jotka pitävät Jumalan käskyt ja joilla on Jeesuksen todistus" (Ilm.12:17).

"Ja minä näin ikäänkuin lasisen meren, tulella sekoitetun, ja niiden, jotka olivat saaneet voiton pedosta ja sen kuvasta ja sen nimen luvusta, seisovan sillä lasisella merellä, ja heillä oli Jumalan kanteleet. Ja he veisasivat Mooseksen, Jumalan palveli­jan, virttä ja Karitsan virttä..." (Ilm.16:2-3).

**
        Tällainen laittomuuden aikakauden valheteologia ei tietenkään ole Jumalan Sanan opetuksen mukaista. Jeshua tai apostolit eivät kumonneet Jumalan lakia uuden liiton aikakaudessa. Jos ymmärrämme oikein kokonaisvaltaisesti Jumalan Sanan opetusta, ei synny minkäänlaista ristiriitaa lain ja armon välillä uudessa liitossa, johon kuuluvat sekä Jumalan käskyt että Jeshuan todistus. Kun meillä on harmoninen ja kokonaisvaltainen käsitys siitä, mitä Raamattu opettaa lain ja armon välisistä suhteista uudessa liitossa, soi Mooseksen ja Karitsan virsi täysin harmonisesti ja sopusointuisesti suussamme. Silloin voimme olla Mestarimme esikuvan mukaisesti täytetyt armolla ja Jumalan lain totuudella (Joh.1:14-17; Ps.119:142).

Jumalan liitot
        *** kohta 7.

Uusi liitto (Jer.31:31-37; Heb.8:7-12; 10:16-18). Monet ajattelevat virheellisesti, että Jumala teki vanhan liiton Israelin kanssa ja uuden liiton kristittyjen kanssa, mutta Raamattu opettaa selvästi, että myös uusi liitto tehtiin Israelin heimon ja Juudan heimon kanssa. Tähän liittoon pääsevät myös pakanat osallisiksi uskon kautta Messiaassa Jeshuassa (Room.11:17-26; Efes.2:11-22; 3:1-6; 1.Kor.12:12-13). Jeshua vahvisti tämän liiton ennen kärsimis­tään pääsiäisaterialla opetuslastensa kanssa, asettaessaan uuden liiton osallisuuden ruumiiseensa ja sovintovereensä opetuslapsilleen leivänmurron eli ehtoollisleivän ja viinin muodossa (Luuk.22:1, 7-20; Joh.6:51-59; 1.Kor.11:23-31; 2.Kor.13:5). Uuden liiton merkiksi, Jumalan sinetiksi, asetettiin Toora (opetus, oppi, laki) Pyhässä Henges­sä kirjoitettuna uskovien sydämiin ja mieliin, niin että kaikki Messiaaseen uskovat tuntevat Herran (Hes.36:26-27; Jes.8:16, 20-22; Heb.8:10-12; 1.Joh.2:3-5; 5:3). Lupauksena tässä ilman ehtoja olevassa armon ja uskon liitossa on syntien anteek­sisaaminen ja pääsy Jumalan kansan joukkoon.

• mieti pois..
        kerrataan taas kirjoitti:

Jumalan liitot
        *** kohta 7.

Uusi liitto (Jer.31:31-37; Heb.8:7-12; 10:16-18). Monet ajattelevat virheellisesti, että Jumala teki vanhan liiton Israelin kanssa ja uuden liiton kristittyjen kanssa, mutta Raamattu opettaa selvästi, että myös uusi liitto tehtiin Israelin heimon ja Juudan heimon kanssa. Tähän liittoon pääsevät myös pakanat osallisiksi uskon kautta Messiaassa Jeshuassa (Room.11:17-26; Efes.2:11-22; 3:1-6; 1.Kor.12:12-13). Jeshua vahvisti tämän liiton ennen kärsimis­tään pääsiäisaterialla opetuslastensa kanssa, asettaessaan uuden liiton osallisuuden ruumiiseensa ja sovintovereensä opetuslapsilleen leivänmurron eli ehtoollisleivän ja viinin muodossa (Luuk.22:1, 7-20; Joh.6:51-59; 1.Kor.11:23-31; 2.Kor.13:5). Uuden liiton merkiksi, Jumalan sinetiksi, asetettiin Toora (opetus, oppi, laki) Pyhässä Henges­sä kirjoitettuna uskovien sydämiin ja mieliin, niin että kaikki Messiaaseen uskovat tuntevat Herran (Hes.36:26-27; Jes.8:16, 20-22; Heb.8:10-12; 1.Joh.2:3-5; 5:3). Lupauksena tässä ilman ehtoja olevassa armon ja uskon liitossa on syntien anteek­sisaaminen ja pääsy Jumalan kansan joukkoon.

Tooran eri sektorit: Kymmenen käskyä - moraalilaki

Raamatun lakien ja käskyjen kokoelma on hyvin runsas ja laaja, eikä tässä yhteydesä ole mitään mahdollisuuksia tarkastella aluetta huolellisesti, sillä se vaatisi kokonaisen kirjan tai useammankin kirjan materiaalin. Voidaan vain todeta, että Jumalan Sanan lakikokoelmassa on käskyjä monenlaisille kohteille ja tarkoituksille. On lakeja hallitsemis­ta varten, rikoslakeja, perhesuhteita koskevia lakeja, perintöä ja omaisuutta koskevia lakeja, sosiaalisia lakeja, sopimuksia koskevia lakeja, uskonnonharjoitusta koskevia lakeja, oikeudenkäyntiä koskevia lakeja, korvausvelvollisuutta koskevia lakeja, terveyden­huoltoa koskevia lakeja, eläimiä koskevia lakeja ja lainaa ja korkoa koskevia lakeja. Samoin voitaisiin eritellä pappeja koskevat lait, leeviläisiä koskevat lait, israelilaisia koskevat lait, pakanoita (ei juutalaisia) koskevat lait, miehiä koskevat lait, naisia koskevat lait, lapsia koskevat lait, palvelijoita ja työnantajia koskevat lait. Kaikki nämä Jumalan vanhurskaat lait ovat suuressa määrin olleet koko kristillisen maailman lainsäädän­nön pohjana ja tästä johtuen menneinä aikoina vanhurskaus ja hyvinvointi ovatkin olleet yhteiskuntien siunauksena. Viime aikoina tapahtunut luopumus on aikaansaanut jumalattomia lakeja ja sen seurauksena on kirous, sekasorto ja Jumalan tuomio yhteiskuntien yllä (Mat.24:1-6).

• sama linkki.
        mieti pois.. kirjoitti:

Raamatun lakien ja käskyjen kokoelma on hyvin runsas ja laaja, eikä tässä yhteydesä ole mitään mahdollisuuksia tarkastella aluetta huolellisesti, sillä se vaatisi kokonaisen kirjan tai useammankin kirjan materiaalin. Voidaan vain todeta, että Jumalan Sanan lakikokoelmassa on käskyjä monenlaisille kohteille ja tarkoituksille. On lakeja hallitsemis­ta varten, rikoslakeja, perhesuhteita koskevia lakeja, perintöä ja omaisuutta koskevia lakeja, sosiaalisia lakeja, sopimuksia koskevia lakeja, uskonnonharjoitusta koskevia lakeja, oikeudenkäyntiä koskevia lakeja, korvausvelvollisuutta koskevia lakeja, terveyden­huoltoa koskevia lakeja, eläimiä koskevia lakeja ja lainaa ja korkoa koskevia lakeja. Samoin voitaisiin eritellä pappeja koskevat lait, leeviläisiä koskevat lait, israelilaisia koskevat lait, pakanoita (ei juutalaisia) koskevat lait, miehiä koskevat lait, naisia koskevat lait, lapsia koskevat lait, palvelijoita ja työnantajia koskevat lait. Kaikki nämä Jumalan vanhurskaat lait ovat suuressa määrin olleet koko kristillisen maailman lainsäädän­nön pohjana ja tästä johtuen menneinä aikoina vanhurskaus ja hyvinvointi ovatkin olleet yhteiskuntien siunauksena. Viime aikoina tapahtunut luopumus on aikaansaanut jumalattomia lakeja ja sen seurauksena on kirous, sekasorto ja Jumalan tuomio yhteiskuntien yllä (Mat.24:1-6).

Pelastus armosta uskon kautta - ilman lain tekoja
        ”Mutta nyt Jumalan vanhurskaus, josta laki ja profeetat todistavat, on ilmoitettu ilman lakia, se Jumalan vanhurskaus, joka uskon kautta Jeesukseen Kristukseen tulee kaikkiin ja kaikille, jotka uskovat; sillä ei ole yhtään erotusta. Sillä kaikki ovat syntiä tehneet ja ovat Jumalan kirkkautta vailla ja saavat lahjaksi vanhurskauden hänen armostaan sen lunastuksen kautta, joka on Kristuksessa Jeesuksessa...Teemmekö siis lain mitättömäksi uskon kautta? Pois se! Vaan me vahvistamme lain" (Room.3:21-24, 31).
        Armosta pelastuminen uskon kautta ilman lain tekoja tai omia ansoita ei kuitenkaan merkitse toimettomuutta uudessa liitossa. Meidät on pelastettu sitä varten, että me vaeltaisimme Jumalan edeltä meille valmistamissa hyvissä töissä, sillä usko ilman tekoja on kuollut ja puu, joka ei kanna Hengen hedelmää, hakataan pois ja heitetään tuleen (Jaak.3:14-26; Mat.3:7-10). Pelastus armosta uskon kautta Messiaan sovitustyön perusteella ilman lain tekoja tai omia ansioita, ei myöskään merkitse sitä, että laki olisi tullut mitättömäksi, niinkuin valitettavan monet kristillisen maailman teologit ja Raamatun opettajat virheelisesti opettavat ja ovat näin saaneet suuren osan kristikuntaa suoranai­seen laittomuuden tilaan, joka elää valhearmossa ilman Tooraa. Paavali torjuu tällaisen valheteologian, käsitellessään pelastusta armosta uskon kautta, kysyessään, että tuleeko laki mitättömäksi uskon kautta. Apostolin vastaus on hyvin selkeä, vastoin monien kristittyjen käsitystä: Toora (laki) tulee vahvemmaksi uskon kautta, koska ihminen lihansa heikkouksilla ei uudessa liitossa voi heikentää Tooraa, kuten vanhassa liitossa.

• Hei

On ihmisiä jotka ovat työssä, opinnoissa ja eläkkeillä. Kaikki ovat laillisia oleskelumuotoja suomessa ja EU maissa ja maailmalla muuallakin.

7 päivässä on oma merkitys joka ei ole sama asia kuin että päättää joskus huilata jonkun päivän. 7 päivällä on hengellinen merkitys.

Johannes Kastaja oli muutosjohtaja, ja apostolin jatkoivat samaa johtajuutta.
        Oli valmistauduttava uuden liiton systeemeihin.

Lailla tarkoitetaan erilaisia asioita. Myös koko vanhaa testamenttia että vanhan liiton uhripalvelujärjestelmää.

Vanhan liiton uhripalvelujärjestelmä oli esivkuaa oikeasta ja tulevatasta uuden liiton järjstelmästä, tai toki aina Jeesus oli, mutta erityisessä merkityksessä Aaronin jälkeläiset poistuivat ylipapin virasta ja Jeesus itse otti paikan erityisessä merkityksessä kun vanhan liiton seremonialakijärjestelmä poistui.
        Tuo lakijärjestelmä oli samalla koko yhteiskunnan lainsäädäntö.

Laki opettaa ajan loppuun asti mikä on syntiä.

Lue mitä kirjoitin koko asiasta ja jos asia kiinnostaa, kaiva raamattu ja lue mitä kirjoitin ja mihin viittaan, niin asia selviää.

yst. jari

• Pyh!

Tuo osoittaa etteisinulla ole pelastavaa suhdetta Jeesuksen kanssa. Tee parannus.

• harppu4
        kerrataan! kirjoitti:

erehdyit suuresti, aivan mielettömästi.

En ole adventisti, mutta kunnioitan raamattua ja Jeesuksen opetusta.

Etkö osaa lukea raamattua?

Sitä, joka jättää laista pois yhdenkin käskyn, vaikkapa kaikkein vähäisimmän, ja siten opettaa, kutsutaan taivasten valtakunnassa vähäisimmäksi. Mutta sitä, joka noudattaa lakia ja niin opettaa, kutsutaan taivasten valtakunnassa suureksi. 20. Minä sanon teille: ellette te noudata Jumalan tahtoa paljon paremmin kuin lainopettajat ja fariseukset, te ette pääse taivasten valtakuntaan.

Onko sinulla ongelmia lukemisen ymmärtämisessä?

Juutalainen 10-käskyn laki, koski vain juutalaisia! Se laki josta Jeesus tahtoi valottaa aikalaisilleen, ja opetulapsilleen, koski koko olemassaolon elämän ymmärtämistä, jossa hän valotti aineellisen ja henkisen elämän eritarkoitusperiä. Eihän luonnon elämän lait katoa, ennenkuin kaikki fyysisessä elämässä on lakannut, eli, siis persoonallinen elämä on jättänyt meidät, ja henkisen elämän rakkaus on ottanut meidät suojelukseensa, eli olemme palanneet Isän- Kaikkeuden hengen valtakuntaan, josta olimme lähteneet "tuhlaajapojiksi" tänne aineellisuuden kahleisiin. harppu4

• Raiku ja kaiku,,,?
        mieti pois.. kirjoitti:

Kyllä ihmiskunta on tuosta juutalaisuuden alkuajoista, jota vanha testamentti käsittelee, äärettömästi sivistynyt, ja henkisesti sata kertaa korkeemmalla portaalla kulkee, kuin tuohon vanhan testamentin aikoihin, sillä lääketiede ja tegnologia ja muu tieteellinen kehitys ja sivistys kulkevat käsikädessä kohdi täydellisyyttä. Ihmisen symbatia on kasvanut toisiaan kohtaan äärettömästi, ellei nyt, vaan uskontolahkot saa sitä etäännytettyä ja rikottua yhteiseen hiileen puhaltamista.Raiki ja kaiku.

• +++
    • näin todeten.

Kuuntelin sairaalalla, kun vanhempi hoitaja keskusteli erään vastaavan kanssa, jolla oli käsissään vastuu toiminnan pyörittämisestä.
      Tämä vanhempi rouva muisteli, kuinka tämä ehkä kaupunkimme tunnettu henkilö tuli aikoinaan taloon.
      Siinä kävi keskustelu aiheesta, kuinka kaksi eri haakijaa oli paikkaan ja mikä valikoi tämän henkilön tälle paikalle, ja miksi toinen jäi.

Tämä toinen jäi pois SIKSI, koska piti sunnuntaita ja Jumalanpalveustaan kirkossaan tärkeämpänä kuin työ.

Mihin johtopäätökseen tästä voi tulla, on se, että on tärkeämpää paikka, jossa on sanan kuulossa.

Mutta aloittajalla on elämänkatsomuksessaan hukassa Jumala, Sapatin Herra jne.

Ja kun ei tunne Vapahtajaa, tuntuu kaikki A lkaiheniseltä ja ihanalta taas tuntuu piipertää ateismin syövereissä, niitten hedelmien kylvössä.
      Siellä ateismin pellossa eläen, ei ymmärrä evankeliumista mitään.

• uuden liiton mies

Mikä LAKi kieltää Jeesuksen palvomisen ja lepäämisen sunnuntaina?

Adventismi on sunnuntaipedonmerkkiin uskova amerkkalainen sapattikirkko.

• miehelle asiaa.

Sinulla on jänkhäämisen ongelma, ollut ja näkyy olevan koko ajan.

ts. et ole uudenliiton mies, ts. raamatullinen mies.

Kertaat ja soitat levysoittimesi vanhaa raitaa, johon on paljon vastattu.

Apostolisen ajan seurakunta, sillä ei ollut ongelmaa ymmärtää raamatullinen opetus, silloin ei ollut puhetta sunnuntaista.

Kerrataan, lue Keijo Lindeman, Apostolisen ajan seurakunta ja lopun ajan eksytys.
        Löytyy netistä, ja ko. henkilö ei ole adventisti, mutta kuuluu joukkoon somaan, jotak kunnioittavat raamatullista lepopäivää.

Eli lopeta tuo iänikuinen jänkääminen, se taitaa olla sinulla pakkomielle.

Mistä sen olet saanut aikaiseksi, että aina kertaat?

Oletko kuulunut adventisteihin, tahi syntynyt heidän perheeseensä.

Silloin ymmärrän sinua, koska raamattu puhuu juuri sinunlaisistasi, eli riita syntyykin perheen sisällä, ts. kaltaistesi sydänverestä.

Mutta sinun katu-uskottavuutesi on jo loppunut, olet kalunnut tämän luusi loppuun.

sinulle linkki, että saat aikasi kulumaan

• Raam. lepopäivä.

RAAMATULLINEN LEPOPÄIVÄ

"Sen jälkeen Paavali lähti Ateenasta ja meni Korinttoon...Ja hän keskusteli syna­goo­gassa jokaisena sapattina ja sai sekä juutalaisia että kreikkalaisia usko­maan" (Ap.­t.18:1, 4).

Lepopäiväkysymys on yksi vaikea opillinen kiistan aihe ns. kristikunnassa ja asiasta on monenlaisia mielipiteitä. On niitä, jotka pakanakristillisyydenkin keskellä haluavat viettää sapattia Jumalan antamana alkuperäisenä lepopäivänä. Toiset taas ovat sitä mieltä, että Kristuksen ylösnousemuksen muistoksi uuden liiton kristikunnan tulee viettää viikon ensimmäistä päivää, sunnuntaita, lepopäivänä, sapatin asemesta. Joidenkin tulkinnan mukaan kristityn lepopäivällä ei ole väliä, vaan mikä tahansa päivä käy uuden liiton uskovalle lepopäiväksi, jos haluaa sellaista yleensä vietää. Jotkut taasen ajattele­vat, että sapatti kuuluu juutalaisille, mutta pakanakristityille kuuluu sunnuntai. Jotta asia selvenisi, käymme tutkimaan asiaa Raamatun kokonaisvaltaisen ilmoituk­sen ja historian yhtäpitä­vän todistuk­sen valossa.

Sapatin asettaminen luomistyön yhteydessä

• Raamatullinen lepopä
        Raam. lepopäivä. kirjoitti:

RAAMATULLINEN LEPOPÄIVÄ

"Sen jälkeen Paavali lähti Ateenasta ja meni Korinttoon...Ja hän keskusteli syna­goo­gassa jokaisena sapattina ja sai sekä juutalaisia että kreikkalaisia usko­maan" (Ap.­t.18:1, 4).

Lepopäiväkysymys on yksi vaikea opillinen kiistan aihe ns. kristikunnassa ja asiasta on monenlaisia mielipiteitä. On niitä, jotka pakanakristillisyydenkin keskellä haluavat viettää sapattia Jumalan antamana alkuperäisenä lepopäivänä. Toiset taas ovat sitä mieltä, että Kristuksen ylösnousemuksen muistoksi uuden liiton kristikunnan tulee viettää viikon ensimmäistä päivää, sunnuntaita, lepopäivänä, sapatin asemesta. Joidenkin tulkinnan mukaan kristityn lepopäivällä ei ole väliä, vaan mikä tahansa päivä käy uuden liiton uskovalle lepopäiväksi, jos haluaa sellaista yleensä vietää. Jotkut taasen ajattele­vat, että sapatti kuuluu juutalaisille, mutta pakanakristityille kuuluu sunnuntai. Jotta asia selvenisi, käymme tutkimaan asiaa Raamatun kokonaisvaltaisen ilmoituk­sen ja historian yhtäpitä­vän todistuk­sen valossa.

Sapatin asettaminen luomistyön yhteydessä

Kun Herra Jumala kuutena päivänä, joita tavallisesti kutsutaan luomispäiviksi (toisen tulkinnan mukaan niitä voisi kutsua myös "remonttipäiviksi"), teki taivaat ja maan, Hän lepäsi seitsemäntenä päivänä luomistyöstänsä ja pyhitti seitsemännen päivän eli sapatinpäivän. (Perjantai-illasta lauantai-iltaan. Jumala asetti auringon, kuun ja tähdet osoittamaan juhla-aikoja, päiviä ja vuosia. Sen mukaisesti juutalaiset ovat perinteisesti aloittaneet ja lopettaneet sapatin, kun kolme tähteä illan hämärtyessä näkyy taivaalla. Nykyaikana rabbit laskevat tarkoin minuutilleen sapatin alkamisen ja päättymisen ja se ilmoitetaan Israelin tiedotusvälineissä. Pohjoisessa on keskikesällä ja keskitalvella ongelma, mutta joka haluaa, voi noudattaa Jerusalemin aikaa). Hepreankielen sana shabat merkitsee: lakata työtä, levätä loppua. Samasta sanan juuresta tulee myös sana shvita, joka merkitsee: lakko. Jumala siis lakkasi luomistyös­tään ja lepäsi seitsemäntenä päivänä ja pyhitti sen päivän, sapatin, lepopäi­väksi kaikille ihmisille. Tuolloin ei vielä ollut yhtään juutalaista maan päällä, oli vain Aadam ja Eeva ja Jumala antoi heille ja heidän jälkeläi­silleen sapatin lepopäiväksi (Mark.2:27).

Sapatti annettiin siis luomistyön yhteydessä ja luomistyön muistoksi, kun Herra oli tehnyt taivaat ja maan ja meren. Aina kun sapattia vietetään ja pyhitetään lepopäiväksi, se on samalla myös Jumalan luomistyön muistoksi. Jotkut ymmärtävät Ilmestyskijassa olevan enkelin sanoman kunnian antamisesta Jumalalle tarkoittavan juuri sapatinpyhittä­miskäskyn kunnioittamista, koska juuri siinä yhteydessä puhutaan Jumalan luomistyöstä.

• kerrataan,ettei unoh
        Raamatullinen lepopä kirjoitti:

Kun Herra Jumala kuutena päivänä, joita tavallisesti kutsutaan luomispäiviksi (toisen tulkinnan mukaan niitä voisi kutsua myös "remonttipäiviksi"), teki taivaat ja maan, Hän lepäsi seitsemäntenä päivänä luomistyöstänsä ja pyhitti seitsemännen päivän eli sapatinpäivän. (Perjantai-illasta lauantai-iltaan. Jumala asetti auringon, kuun ja tähdet osoittamaan juhla-aikoja, päiviä ja vuosia. Sen mukaisesti juutalaiset ovat perinteisesti aloittaneet ja lopettaneet sapatin, kun kolme tähteä illan hämärtyessä näkyy taivaalla. Nykyaikana rabbit laskevat tarkoin minuutilleen sapatin alkamisen ja päättymisen ja se ilmoitetaan Israelin tiedotusvälineissä. Pohjoisessa on keskikesällä ja keskitalvella ongelma, mutta joka haluaa, voi noudattaa Jerusalemin aikaa). Hepreankielen sana shabat merkitsee: lakata työtä, levätä loppua. Samasta sanan juuresta tulee myös sana shvita, joka merkitsee: lakko. Jumala siis lakkasi luomistyös­tään ja lepäsi seitsemäntenä päivänä ja pyhitti sen päivän, sapatin, lepopäi­väksi kaikille ihmisille. Tuolloin ei vielä ollut yhtään juutalaista maan päällä, oli vain Aadam ja Eeva ja Jumala antoi heille ja heidän jälkeläi­silleen sapatin lepopäiväksi (Mark.2:27).

Sapatti annettiin siis luomistyön yhteydessä ja luomistyön muistoksi, kun Herra oli tehnyt taivaat ja maan ja meren. Aina kun sapattia vietetään ja pyhitetään lepopäiväksi, se on samalla myös Jumalan luomistyön muistoksi. Jotkut ymmärtävät Ilmestyskijassa olevan enkelin sanoman kunnian antamisesta Jumalalle tarkoittavan juuri sapatinpyhittä­miskäskyn kunnioittamista, koska juuri siinä yhteydessä puhutaan Jumalan luomistyöstä.

Sapatin merkitys

Apostoli Paavalin matkakertomuksesta käy ilmi, että myöskin hänen päivinään, apostolisen alkuseurakunnan aikana ensimmäisellä vuosisadalla, sapatinpäivä oli yleinen jumalanpalveluspäivä, jolloin kokoonnuttiin Herraa palvelemaan, rukoilemaan, tutki­maan kirjoituksia ja jakamaan sanan opetusta (Ap.t.17:1-4; 18:1-4). Sapatinpäivänä Filippin kaupungissa tuli ensimmäinen "eurooppalainen", purppuranmyyjä Lyydia, Tyatiiran kaupungista, uskoon ja hänet kastettiin.

Historiallisista lähteistä tiedämme, että alkuseurakunnan uskovat, varsinkin messiaani­set juutalaisusko­vat, kokoontuivat yhdessä juutalaisten kanssa sapatinpäivinä synagoo­giin kuulemaan Tooran ja muiden vanhan liiton kirjoitusten lukemista ja Sanan selitystä. Seurakunnan ja synagoogan tiet erkanivat lopullisesti vasta Bar Kochban eli tähden pojan kapinan aikoina roomalaisia vastaan (132-135 jKr.), jolloin kuuluisa rabbi Akiva julisti Bar Kochban messiaaksi. Alkuseurakun­nan uskovat eivät voineet tätä hyväksyä, koska he uskoivat, että Jeshua on Messias ja niin seurakunnan ja synagoo­gan tiet erosivat (Sapatti oli kuitenkin vuosisatojen ajan uuden liiton uskovien lepopäivä ja jumalanpalveluspäivä ja vasta luopumus ja Rooman kirkon valta muuttivat sapatin sunnuntaiksi). Vasta viimeisinä vuosikymmeninä ne ovat alkaneet uudel­leen lähentyä, kun pakanakris­tillisyys on alkanut etsiä kristinuskon juutalai­sia juuria ja juutalaisten uskoontulon myötä, vallankin USA:ssa, on perustettu juutalaisus­kovien messiaanisia synagoogia, jolloin seurakunta kokoontuu messiaanisissa synagoogissa sapatteina (ja muinakin päivinä).

• kaikki kohdallaan -
        kerrataan,ettei unoh kirjoitti:

Sapatin merkitys

Apostoli Paavalin matkakertomuksesta käy ilmi, että myöskin hänen päivinään, apostolisen alkuseurakunnan aikana ensimmäisellä vuosisadalla, sapatinpäivä oli yleinen jumalanpalveluspäivä, jolloin kokoonnuttiin Herraa palvelemaan, rukoilemaan, tutki­maan kirjoituksia ja jakamaan sanan opetusta (Ap.t.17:1-4; 18:1-4). Sapatinpäivänä Filippin kaupungissa tuli ensimmäinen "eurooppalainen", purppuranmyyjä Lyydia, Tyatiiran kaupungista, uskoon ja hänet kastettiin.

Historiallisista lähteistä tiedämme, että alkuseurakunnan uskovat, varsinkin messiaani­set juutalaisusko­vat, kokoontuivat yhdessä juutalaisten kanssa sapatinpäivinä synagoo­giin kuulemaan Tooran ja muiden vanhan liiton kirjoitusten lukemista ja Sanan selitystä. Seurakunnan ja synagoogan tiet erkanivat lopullisesti vasta Bar Kochban eli tähden pojan kapinan aikoina roomalaisia vastaan (132-135 jKr.), jolloin kuuluisa rabbi Akiva julisti Bar Kochban messiaaksi. Alkuseurakun­nan uskovat eivät voineet tätä hyväksyä, koska he uskoivat, että Jeshua on Messias ja niin seurakunnan ja synagoo­gan tiet erosivat (Sapatti oli kuitenkin vuosisatojen ajan uuden liiton uskovien lepopäivä ja jumalanpalveluspäivä ja vasta luopumus ja Rooman kirkon valta muuttivat sapatin sunnuntaiksi). Vasta viimeisinä vuosikymmeninä ne ovat alkaneet uudel­leen lähentyä, kun pakanakris­tillisyys on alkanut etsiä kristinuskon juutalai­sia juuria ja juutalaisten uskoontulon myötä, vallankin USA:ssa, on perustettu juutalaisus­kovien messiaanisia synagoogia, jolloin seurakunta kokoontuu messiaanisissa synagoogissa sapatteina (ja muinakin päivinä).

lopulllisesti. .... oletko valmis?

Kaikki kohdallaan - lopullisesti

"Sillä niinkuin kaikki kuolevat Aadamissa, niin myös kaikki tehdään eläviksi Kristukses­sa, mutta jokainen vuorollaan: esikoisena Kristus, sitten Kristuksen omat hänen tulemuk­sessan; sitten tulee loppu, kun hän antaa valtakunnan Jumalan ja Isän haltuun, kukistet­tuaan kaiken hallituksen ja kaiken vallan ja voiman. Sillä hänen pitää hallitseman 'siihen asti, kunnes hän on pannut kaikki vihollisensa jalkojensa alle'. Vihollisista viimeisenä kukistetaan kuolema. Sillä: 'Kaikki hän on alistanut hänen jalkojensa alle'. Mutta kun hän sanoo: 'Kaikki on alistettu', niin ei tietenkään ole alistettu se, joka on alistanut kaiken hänen allensa. Ja kun kaikki on alistettu Pojan valtaan, silloin itse Poikakin alistetaan sen valtaan, joka on alistanut hänen valtaansa kaiken, että Jumala olisi kaikki kaikissa" (1.Kor.15:22-28).

"Ylistetty olkoon meidän Herramme Jeesuksen Kristuksen Jumala ja Isä, joka on siunannut meitä taivaallisissa kaikella hengellisellä siunauksella Kristuksesssa, niinkuin hän ennen maailman perustamista oli hänessä valinnut meidät olemaan pyhät ja nuhtettomat hänen edessään rakkaudessa, edeltäpäin määräten meidät lapseuteen, hänen yhteyteensä Jeesuksen Kristuksen kautta, hänen oman tahtonsa mielisuosion mukaan, sen armon kirkkauden kiitokseksi, minkä hän on lahjoittanut meille siinä rakastetussa, jossa meillä on lunastus hänen verensä kautta, rikkomusten anteeksisaa­minen, hänen armonsa rikkauden mukaan. Tätä armoa hän on ylenpalttisesti antanut meille kaikkinaiseksi viisaudeksi ja ymmärrykseksi, tehden meille tiettäväksi sen tahtonsa salaisuuden, että hän, päätöksensä mukaan, jonka hän oli nähnyt hyväksi itsessään tehdä - siitä armotaloudesta, minkä hän aikojen täyttyessä aikoi toteuttaa, - oli yhdistävä Kristuksessa yhdeksi kaikki, mitä on taivaissa ja mitä on maan päällä. Hänessä me myös olemme saaneet perintöosan, ollen siihen edeltämäärätyt hänen aivoituksensa mukaan, hänen, joka vaikuttaa kaikki oman tahtonsa päättämän mukaan, että me olisimme hänen kirkkautensa kiitokseksi..." (Efes.1:3-12).

Jumalalla on ollut suunnitelma jo ennen maailman perustamista yhdistää kaikki yhdeksi Jeshuassa Messiaassa, kaikki, mitä on taivaissa ja maan päällä, että me olisimme hänen kirkkautensa kiitokseksi. Se on Jumalan armotalouden suunnitelman päämäärä. Tämä päämäärä tulee toteututumaan maailmanlopun, viimeisen tuomion ja uuden maailman luomisen jälkeen, kun Messias, kukistettuaan ensin kaiken hallituksen, vallan ja voiman ja hallittuaan pyhinensä tuhatvuotista valtakuntaa, antaa valtakunnan takaisin Jumalan ja Isän haltuun ja alistuu Isän vallan alle uudessa Jerusalemissa, jossa on Jumalan ja Karitsan valtaistuin. Silloin kaikki on yhdistetty lopullisesti yhdeksi Messiaassa, yhden Jumalan, Isän Kaikkivaltiaan, hallitusvallan alle ja Jumala tulee olemaan kaikki kaikissa. Silloin kaikki on asetettu täydellisesti kohdalleen taivaissa ja maan päällä - lopullisesti. Silloin kaikilla on vain yksi uskontunnustus - Israelille Moosek­sen kautta annettu uskontunnustus:

• Ribbeet2
        kaikki kohdallaan - kirjoitti:

lopulllisesti. .... oletko valmis?

Kaikki kohdallaan - lopullisesti

"Sillä niinkuin kaikki kuolevat Aadamissa, niin myös kaikki tehdään eläviksi Kristukses­sa, mutta jokainen vuorollaan: esikoisena Kristus, sitten Kristuksen omat hänen tulemuk­sessan; sitten tulee loppu, kun hän antaa valtakunnan Jumalan ja Isän haltuun, kukistet­tuaan kaiken hallituksen ja kaiken vallan ja voiman. Sillä hänen pitää hallitseman 'siihen asti, kunnes hän on pannut kaikki vihollisensa jalkojensa alle'. Vihollisista viimeisenä kukistetaan kuolema. Sillä: 'Kaikki hän on alistanut hänen jalkojensa alle'. Mutta kun hän sanoo: 'Kaikki on alistettu', niin ei tietenkään ole alistettu se, joka on alistanut kaiken hänen allensa. Ja kun kaikki on alistettu Pojan valtaan, silloin itse Poikakin alistetaan sen valtaan, joka on alistanut hänen valtaansa kaiken, että Jumala olisi kaikki kaikissa" (1.Kor.15:22-28).

"Ylistetty olkoon meidän Herramme Jeesuksen Kristuksen Jumala ja Isä, joka on siunannut meitä taivaallisissa kaikella hengellisellä siunauksella Kristuksesssa, niinkuin hän ennen maailman perustamista oli hänessä valinnut meidät olemaan pyhät ja nuhtettomat hänen edessään rakkaudessa, edeltäpäin määräten meidät lapseuteen, hänen yhteyteensä Jeesuksen Kristuksen kautta, hänen oman tahtonsa mielisuosion mukaan, sen armon kirkkauden kiitokseksi, minkä hän on lahjoittanut meille siinä rakastetussa, jossa meillä on lunastus hänen verensä kautta, rikkomusten anteeksisaa­minen, hänen armonsa rikkauden mukaan. Tätä armoa hän on ylenpalttisesti antanut meille kaikkinaiseksi viisaudeksi ja ymmärrykseksi, tehden meille tiettäväksi sen tahtonsa salaisuuden, että hän, päätöksensä mukaan, jonka hän oli nähnyt hyväksi itsessään tehdä - siitä armotaloudesta, minkä hän aikojen täyttyessä aikoi toteuttaa, - oli yhdistävä Kristuksessa yhdeksi kaikki, mitä on taivaissa ja mitä on maan päällä. Hänessä me myös olemme saaneet perintöosan, ollen siihen edeltämäärätyt hänen aivoituksensa mukaan, hänen, joka vaikuttaa kaikki oman tahtonsa päättämän mukaan, että me olisimme hänen kirkkautensa kiitokseksi..." (Efes.1:3-12).

Jumalalla on ollut suunnitelma jo ennen maailman perustamista yhdistää kaikki yhdeksi Jeshuassa Messiaassa, kaikki, mitä on taivaissa ja maan päällä, että me olisimme hänen kirkkautensa kiitokseksi. Se on Jumalan armotalouden suunnitelman päämäärä. Tämä päämäärä tulee toteututumaan maailmanlopun, viimeisen tuomion ja uuden maailman luomisen jälkeen, kun Messias, kukistettuaan ensin kaiken hallituksen, vallan ja voiman ja hallittuaan pyhinensä tuhatvuotista valtakuntaa, antaa valtakunnan takaisin Jumalan ja Isän haltuun ja alistuu Isän vallan alle uudessa Jerusalemissa, jossa on Jumalan ja Karitsan valtaistuin. Silloin kaikki on yhdistetty lopullisesti yhdeksi Messiaassa, yhden Jumalan, Isän Kaikkivaltiaan, hallitusvallan alle ja Jumala tulee olemaan kaikki kaikissa. Silloin kaikki on asetettu täydellisesti kohdalleen taivaissa ja maan päällä - lopullisesti. Silloin kaikilla on vain yksi uskontunnustus - Israelille Moosek­sen kautta annettu uskontunnustus:

Millä tavalla sinä ymmärrät tuon Aadamissa "kuolemisen ja Kristuksessa syntymisen? Olisi mielenkiintoista nähdä oma tulkintasi!

• Sapattiasiasta saa tällä palstalla loputtoman väännön aikaiseksi. Sapatti vaikuttaa olevan tärkeä asia adventistille. :)

• on se

Kyllä, Jumalan kunnioittaminen Luojana on tärkeä asia...

• ## LAIN VÄÄNTÄMINEN EVANKELIUMIKSI ##

Kun kukaan ei pitkässä vastausketjussa sittenkään vastannut aloitusotsikkoon, päätin uhrautua vastaamaan. Ei ole asiallista puhua lain vääntämisestä evankeliumiksi tai evankeliumin vääntämisestä laiksi, sillä muun muassa pakanain apostoli Paavali toteaa olevan mahdotonta noudattaa lakia ilman rakkautta ja toisaalta - mahdotonta rakastaa aj silti halveksia lain käskyjä.

Gal. 5:14
      Lain kaikki käskyt on pidetty, kun tätä yhtä noudatetaan:
      "Rakasta lähimmäistäsi niin kuin itseäsi."

Lain kaikki käskyt on pidettävä ja Jumala katsoo meidän pitäneen lain, kun rakastamme. Sillä rakkaushan vaatii minua, sisäsyntyisesti, noudattamaan lakia siitä systä, että lain tarkoitus on turvata lähimmäiseni elämää.

Sitäpaitsi, vaikka antaisit kaikki miljoonasi lähimmäisellesi, mutta et rakastaisi häntä, et olisi lopultakaan mitään hänelle lahjoittanut - vain roskaa.

Matt. 7:12
      "Kaikki, minkä tahdotte ihmisten tekevän teille, tehkää te heille.
      Tässä on laki ja profeetat.

Gal. 5:6 Kristuksessa Jeesuksessa on yhdentekevää, onko ihminen ympärileikattu vai ei. Ainoa tärkeä on rakkautena vaikuttava usko.

Jaak. 2:8
      Jos te noudatatte lain
      kuningaskäskyä niin kuin se Raamatussa on:
      "Rakasta lähimmäistäsi niin kuin itseäsi", te teette oikein.

jaak. 2:12
      Vapauden lain mukaan teidät tuomitaan;
      pitäkää se mielessänne, mitä puhutte tai teettekin.
      13
      Joka ei toista armahda, saa itse armottoman tuomion,
      mutta joka armahtaa, saa tuomiosta riemuvoiton.

antti

• Jahvettilaiset??

Kun kristillistä kenttää katsoo, niin oikealle, kuin vasemmalle, niin mistä löytää seurakunnan, joka noudattaa rakkaudenlakia?

Jehovalaiset, siinä vastaus.

Pyyteettömästi toteuttavat näkyään, eivät sodi, sekä eivät tee Jumalan huoneesta kauppahuonetta. Mitä tarjoavat tarjoavat rahatta ja hinnatta.

He uskovat siihen, mitä tekevät.

Nämä MUUT! on sitten sanahelinää, laidasta laitaan.

• ei yleistetä
        Jahvettilaiset?? kirjoitti:

Kun kristillistä kenttää katsoo, niin oikealle, kuin vasemmalle, niin mistä löytää seurakunnan, joka noudattaa rakkaudenlakia?

Pyyteettömästi toteuttavat näkyään, eivät sodi, sekä eivät tee Jumalan huoneesta kauppahuonetta. Mitä tarjoavat tarjoavat rahatta ja hinnatta.

Niinhän teidät jehovalaiset on opetettu uskomaan; ME ja MUUT. Kaikki laitanaan perkeleestä, jotka eivät ole Jehovan todistajia. Kaikki muut "homomyönteisiä irstailijoita".

Kyllä sinne jehovalaisuuden ulkopuolellekin kuuluu monen sorttista ihmistä, hyvää ja pahaa, niinkuin jehovalaisuuden sisäpuolellekin.

• Kredo
        Jahvettilaiset?? kirjoitti:

Vai onko niin, että jehovantodistajilla on yhteisön sisältä määrätty velvoitteet mitä pitää tehdä ja kuinka paljon ollaksesi kunnon jeh.tod. Muutoin voidaan katsoa ettet ole noudattanu kaikkia velvoitteita ja sen jälkeen on rakkaudellinen tekeminen kaukana. En osaa sanoa sisäisestä kilpailusta 144000 joukkoon pääsystä, kuinka rakastavaa se on keskenään?

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Jussi Halla-aho huolissaan Sofia Virrasta

Jussihan on vanha vihreä. Onko tässä kyse alkukesän kiimasta, kun aidan toisella puolella oleva vihreä alkaa kiinnostama
      Maailman menoa
      20
      4988
    2. Sofia Virta kadonnut....onko juomassa?

Virran poissaolo eduskunnasta on herättänyt huomiota. Esimerkiksi Ilta-Sanomat kertoi aiemmin, että Virta on ollut tällä
      Maailman menoa
      63
      4006
    3. Julkista rahaa ei tule antaa senttiäkään yksityisille yrityksille

Julkinen raha on meidän yhteistä rahaa, ja se raha on tarkoitettu yhteiseen käyttöön, kuten esimerkiksi tuottamaan palve
      Maailman menoa
      72
      3584
    4. Ensin Henry Novak ja nyt sitten se Irlannin tapaus

jossa mustaihoinen afrikkalainen mieshenkilö puukottaa valkoihoista maassa makaavaa miestä useita kertoa pään alueelle.
      Maailman menoa
      73
      2678
    5. Tytti Tuppurainen: Suomen pakolaiskiintiö pitäisi nostaa 10 000 vuodessa

asia on faktaa, noin Tytti sanoi aiemmin. Kun taas Orpon hallitusohjelman mukaisesti Suomen pakolaiskiintiö on pudotettu
      Maailman menoa
      147
      2443
    6. Halla-aho sivaltaa edustajantyöstään lintsaavaa Sofia Virtaa

https://www.iltalehti.fi/politiikka/a/937c74d7-f905-4466-b9b4-abd017fe5b63 Kansanedustajan on ilmoitettava poissaolosta
      Maailman menoa
      59
      2328
    7. Islamovasemmistolaisuus - tälläista termiä käytetään

Termi tarkoittaa alunperin äärivasemmiston ja muslimifundamentalistien liittoa, jonka ytimessä oli antisemitismi. Isl
      Maailman menoa
      63
      2113
    8. Mitä tapahtui?

Mitä tapahtui keskiviikkoiltana kun oli paljon hälytysajoneuvoja ja mediheli?
      Kiuruvesi
      27
      2077
    9. Mitä haluaisit sanoa kaivatullesi tänään?

Mitä ajatuksia hänestä ja tilanteesta ylipäätään 💖
      Ikävä
      126
      1544
    10. Martina Aitolehti läpäisi Erikoisjoukot - Tilittää umpirehellisenä kuvauksista

Martina Aitolehti selvisi Erikoisjoukot koulutuksesta. Hän myös malttoi pääosin pitää mölyt mahassaan, vaikka saikin ko
      Kotimaiset julkkisjuorut
      36
      1495
    Aihe