Tiiättekös tästä kiljusta johon ei tarvii hiivaa? Toimiiko? Kokemuksia?
hyvää vai pahaa?
ja sitte et voiko sitä tehä tollaseen 1,5l pulloon?
tuolla on ohje isoon satsiin:
http://appelsiinikilju.toimii.fi/
APPELSIINIKILJU?
8
1519
Vastaukset
- kiljuperserunkkari
Toimii kyllä....Ei onnistu tuollaisissa pulloissa.....Ja kohtuullisen makuista kiljuksi, täytyy varoa homehtumista.
- -LasolSpurgu-
APPO-kiljua.. ihanaa nuoruuden viunoo!! sitä nautiskelimme amiksessa ja saimme sielläkin olla ihanasti joka päivä The Päissään..
- Kvaakut boksereis
Ruotsin tutut sanoo tuota akuankkajuomaksi kun niiiden mehupurkeissa taisi joskus olla disneyteemaa, varmaan kävelytyyli voi olla ankkamaista jos kiljussa on päässyt lisääntymään vääriä pöpöjä.
- kiljun minä
Kyllähän juoman saa käymään vaikka kuolleella rotalla, ilman hiivaa.
- Raititha vappua!
Periatteessa sama asia kuin sima. Sima muuten ensimmäinen alkoholijuoma, mitä ihminen oppi valmistamaan, viinit oluet jne on myöhempää keksintöä. Sitäpaitsi aikanaan sima ollut euroopan yleisin alkoholijuoma. Kotonatehdyssä mummonsimassa on helpolla saman verran alkoholia kuin keskarissa tai neloskaljassa. Ja sitä juotetaan sitten lapsille, että tulisivat iloisiksi...
Itellä simat just käymässä. 25 litraa vettä, viis kiloa sokeria, entsyymiä, muutama pussillinen kuivahiivaa ja kourallinen sitruunatee-pusseja. Oikein on jo hyvää, vaikka onkin vielä vähän keskenkäynyttä. Jos meinaat vappusimat tekaista, käytä pikahiivaa, kyllä ehtii. - Kylmät kädet
Sitruunakilju toimii. Hyvän makuista, kunhan vain tekee oikein.
- Ei söherretä
Nyt ei mihinkään pulloon! Pikkukakara taloyhtiössäsi on varmasti kellari sinne vaan 10l ämpäri vanhempien komeroon (ne ei varmaan turhan usein ravaa siellä kellarissa).
Tee 1/3 ohje sitä kiljua(ohje on: http://appelsiinikilju.toimii.fi) ja laitat vaan elmukelmua ja maalarinteippiä kanneksi. Ämäpärin voi myös peittää jätesäkillä jos haluaa olla diskreetimpi. - lambic
Kyseessä on villihiivakäyminen.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 1952043
- 1331138
- 1131063
Koillis motor
Kyllä on mennyt palvelu alas ku lehmänhäntä, sovitut asiat ja luvatut soitot pitää hoitaa eikä tehä oharia, täysin tumpa21805- 58796
Kauhavan häiriköijistä
Juttua Iltalehdessä. Pakko sanoa että noi nuoret on kyllä ihan pimeitä. Putkin peltoja jupksevat kiusaamaan kun ei tietä34721ABC: n kahvilan uusi nimi matkimalla
Kahvia ja virvokkeita myytiin aikoinaan ÄKKI-VANNIN KAHVILASSA Haapavedellä ja paikalliset sanoivat sitä haussia "Tuhann42628Kylillä ei ole näkynyt? Missä luuraat nainen?
Olisit soittanut mulle nainen. Oltais voitu nähdä vaikka laavulla. Miksi pelkäät minua? Eihän siinä ole mitään järkeä. m175574Tehdäänkö tänään toiveista totta?
Poikkea tänä illasta siinä lähellä ja annetaan silmien puhua ja sen jälkeen puhu sinä lopulta mitä ajattelet..45538- 9522