Jing Gong AK Krebs

softaajaaa

28

231

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • softaajaaa

      Ja miten sitä pitäisi huoltaa ?
      kiitti etukäteen vastauksista :)

      • softaajaaa

        Apuja kiitos


    • kertoka nyt joku

      Että onko hyvä ase :)

    • Marked One

      On, on. Sisus perus JG:tä ja ulkokuori myös. Mallintaa ulkoisesti jonkunsorttista Mark Krebsin (kuuluisa Amerikkalainen AK-kustomoija) AK-kustomia eli paljon kiskoja ja AK:n sielu siis raiskattu. Eipä siinä kai mitään muuta, onhan se kuitenkin AK joten se on luotettava, tehokas, tarkka ja ihan hieno (miinus kiskot)

      Huolto tapahtuu kuten muillakin aseilla, eli aika ajoin putsaa piipun ja silikoonaa sen ja hopin. Vikojen ja tehojen laskemisen ennaltaehkäisyksi joka pelin jälkeen semilaukaus, jotta jousi ei jäisi vireeseen. Muuten asetta ei kai ole tarvetta aukaista, jos se toimii. Jos ase kuitenkin rupeaa kuulostamaan epäterveeltä tai "hiekkaiselta", voi aseen avata boksia myöten ja puhdistaa ja vaihtaa kuluneet osat uusiin.

      Eli ihan hyvä ase, kunhan ei paisko. Runko on Marui-tyylinen ja valumetallia eikä vastaa VFC-tyylisiä prässiteräsrunkoja.

      • softaajaaa

        Kiitti vastauksesta mutta pystyykö rattaat ja hopin silikoonaamaan ilman että tarvitsee avata joka pelilerran jälkeen ?


      • softaajaaa

        Ja miten semi laukaus suoritetaan(onko se että otetaan lipas pois ja ammutaan sisällä olevat kuulat pois?)


    • softaajaaa

      Ja pärjääkö tälläisellä hyvin airsoft yhdistyksissä ?

      • softaajaaa

        Onko hyvä ase turkusoftiin ?


    • softaajaaa

      Mitä tarkoittaa semilaukaus ,siis tehdäänkö se ilman lipasta vai miten ?

      • Maisteri Nauraja

        En suosittele ostamaan, jos olet noin tyhmä. 130 m/s ampuva rynnäkkökivääri aloittelijan käsissä=
        Ruumiita ja ase rikki. Todellakin, jos et tiedä mikä on semilaukaus, soveltuu sulle mieluiten peruna ja makkarat. Ne on jotain mitä ei edes halua rikkoa, vaikka olisikin vahinko. Ja niistä tiedät enemmän kuin airsoftista. Hyvät vaput


      • softaajaaa
        Maisteri Nauraja kirjoitti:

        En suosittele ostamaan, jos olet noin tyhmä. 130 m/s ampuva rynnäkkökivääri aloittelijan käsissä=
        Ruumiita ja ase rikki. Todellakin, jos et tiedä mikä on semilaukaus, soveltuu sulle mieluiten peruna ja makkarat. Ne on jotain mitä ei edes halua rikkoa, vaikka olisikin vahinko. Ja niistä tiedät enemmän kuin airsoftista. Hyvät vaput

        Oon harrastanut softia vuoden mitta en tiedä sähköaseista sillä en omista


    • \o7

      Kyllä tuota voi suositella. Tehot vaan on kovat voi olla että turkusoftin peleihin ei ole menemistä tuon kanssa.

    • Marked One

      Selityksiä vielä siis:

      Semilaukaus: laukaus kertatulella (eli yksi kuula)

      Rattaita ei tarvitse silikoonata joka pelikerran jälkeen eikä oikeastaan juuri koskaan, niissä on valmiiksi päällä rasvaa. Asetta ei tarvitse avata piipun ja hopin silikoonaamiseksi, suihkutat vain piippuun ja hoppikammioon ja annat vaikuttaa, ase vaan ylösalaisin, että silikoni levittyy koko piipun pituudelle.

      Semilaukauksen voi suorittaa ihan lipas kiinni, mutta tarkoitin, että kun lopetat pelaamisen, ammu pari laukausta semillä lipas irti, ase ylösalaisin, jotta jousi ei jäisi vireeseen ja kuula kammioon.

      Hyvä ase mihin vaan, paitsi että joka pelipaikalla ei aseella pysty pelaamaan viritysrajojen takia.

      Pärjääkö hyvin airsoft yhdistyksissä???

      Ei kai yhdistyksissä ase vaikuta pärjäämiseen, vain peleihin.

      • softaajaaa

        Kiitti vastauksest mut ihan varmuuden vuoks nii onk ylösalaisin piippu ylös vai alas?


    • softaajaaa

      Ja sen verran vielä kun putsaa piipun sillä putsaustikulla niin pitääkö siihen päähän laittaajotakin vai pelkällä tikulla? Ja jos pitää laittaa jotakin niin mistä niitä saa?
      Sori voi tuntuu silt et oon vähä tyhmä ku kysyn näi pal mut haluun varmistuu et teen kaiken oikein että ase kestäisi ehjänä mahdollisimman kauan. :)

    • Marked One

      Piipun suuta pidetään ylöspäin niin, että spray valuu hoppikammiota kohti. Voihan sen toki tehdä piippu maata kohden ja sprayt suihkuttaa hoppikammiosta, mutta tämä on huomattavasti vaikeampaa.

      Piippu kannattaa puhdistaa heti saatuaan aseen, koska siellä voi olla paksua kiinaföfföä niin paljon, että tarkkuus ja tehot huononevat. Piippu puhdistetaan laittamalla puhdistuspuikon toiseen päähän kangasta tai talouspaperia ja kieritttämällä ja työntämällä sitä eteenpäin piipussa samanaikaisesti, näin saadaan suurin osa liasta pois. Aseen mukana tulee aina jonkinsorttinen muovinen puikko, jossa todennäköisesti ei ole varressa varoitusmerkkiä, että tämän syvemmälle ei saa työntää, joten ennen puhdistusta kannattaa laittaa hoppi pois päältä, niin ettei puhdistuspuikko osu hoppiin. Silikoonaus kannattaa tehdä vasta piipun puhdistamisen jälkeen.

      Puikko on usein kaksipuoleinen eli toisessa päässä on kiila jumittuneiden kuulien poistamista varten ja toisessa reikä, johon laitetaan sitä kangasta/paperia puhdistusta varten.

      Ei kyselemisessä mitään pahaa ole; ei kaikkea voi heti tietää, jos ei ennen ole sähköasetta omistanut. Aseen mukana tulee kyllä jonkinlainen huonolla englannilla kirjoitettu manuaali, josta kyllä (usein) selviää aseen puhdistuskeinot ja toiminta.

      • softaajaaa

        Kiitti hystä vastauksesta. Kanttaako heti kun saa uuden aseen ja puhdistuksen jälkeen silikonata vai vasta jonkun ajan käytön jälkeen ?


    • Marked One

      Kannattaa heti aseen saatua puhdistaa ja heti peräjälkeen silikoonata se. Ei asetta ole heti edes pakko puhdistaa jos se toimii hyvin ja on tarkka. Vähintään kannattaa heti aseen saannin jälkeen kiristää ulkoiset ruuvit, näin voi ehkäistä ruuvien ennenaikaista löystymistä. Kunhan et vain liian tiukkaan kiristä, muuten voivat kierteet mennä pilalle. Kyllä sen huomaa, kun ruuvit ovat tarpeeksi tiukalla, kun ne eivät enää mene syvemmälle ilman suurempaa voimankäyttöä.

      • softaajaaa

        No entä semilaukaus pelinjälkeen onko väliä mitenpäin ase on?


    • Marked One

      Ylösalaisin hoppikuilu ylöspäin, jotta kuulat varmasti menevät ulos, kannattaa ampua parikin kertaa; kuiluun mahtuu 3-4 kuulaa kerrallaan. Ammu niin monta kertaa että kuulia ei enää tule ulos.

      • softaajaaa

        Eli semillä piippu ylöspäin ilman lipasta muutama kerta, eiköhän se onnistu


    • Marked One

      Pitäshän noin helpon asian onnistua.

    • softaaja3

      minkä kokoset kierteet aseessa on (jos joku tietää) että tiedän kun tilaan samalla silencerin

      • Vastaa Marked One

        En tiedä kierteiden kokoa, mutta tulipahan luettua läpi ja kysyisin Marked Onelta että päteekö sama myös snipuihin tuossa piipun putsauksessa ja silikoonin laitossa?


      • Marked One
        Vastaa Marked One kirjoitti:

        En tiedä kierteiden kokoa, mutta tulipahan luettua läpi ja kysyisin Marked Onelta että päteekö sama myös snipuihin tuossa piipun putsauksessa ja silikoonin laitossa?

        Kyllä pitää paikkansa.


      • Marked One
        Vastaa Marked One kirjoitti:

        En tiedä kierteiden kokoa, mutta tulipahan luettua läpi ja kysyisin Marked Onelta että päteekö sama myös snipuihin tuossa piipun putsauksessa ja silikoonin laitossa?

        Jäi nyt vähän epäselväksi, että kysyitkö jonkun X-merkin tarkkuuskiväärin vai tuon AK:n kierteiden kokoa? AK:ssa on 14mm kierteet, en tiedä, ovatko vai -, googlaamalla sekin selviää. Ja kyllä, snipun voi silikoonata täysin samalla tavalla. Myös lukko kannattaa silikoonata aika ajoin, onhan sekin kuitenkin liikkuva osa, joka kaipaa silikoonia aika ajoin.

        Jos joku ihmettelee, niin pari viestiä on tosiaan laitettu tällä sivulla minun nimimerkilläni, koska en ole rekisteröitynyt. Not a big deal, parhaimmillaan kirjoittavat meikäläisen pussiin tekstiä ja kaipa nyt sama asia tulee kumminkin sanotuksi.


      • Guuuulemiin
        Marked One kirjoitti:

        Jäi nyt vähän epäselväksi, että kysyitkö jonkun X-merkin tarkkuuskiväärin vai tuon AK:n kierteiden kokoa? AK:ssa on 14mm kierteet, en tiedä, ovatko vai -, googlaamalla sekin selviää. Ja kyllä, snipun voi silikoonata täysin samalla tavalla. Myös lukko kannattaa silikoonata aika ajoin, onhan sekin kuitenkin liikkuva osa, joka kaipaa silikoonia aika ajoin.

        Jos joku ihmettelee, niin pari viestiä on tosiaan laitettu tällä sivulla minun nimimerkilläni, koska en ole rekisteröitynyt. Not a big deal, parhaimmillaan kirjoittavat meikäläisen pussiin tekstiä ja kaipa nyt sama asia tulee kumminkin sanotuksi.

        Voitko sanoa että miten snipun lukko yms. Silikoonataan?

        Olen ostamassa warrior I tacktikalia eli MB05.


    • Marked One

      Itselläni ei juurikaan ole kokemusta aps-tyyppisten pulttilukkojen purusta, mutta pääideana on silikoonata koko lukon ulkopinta ja lukkorungot tiivisteet, jotta lukko liikkuisi sulavammin. Jos lukkoa ei silikoonaa, voi hiekka/ muu tavara naarmuttaa lukkoa ja haitata lukon liikkeen sulavuutta. Väljillä lukoilla lika ei haittaa niin paljon, mutta ei sen lukon silikoonaus pahaakaan tee. Piippu taas, kuten viestin alussakin sanottu. Purkuohjeet löytyvät yksityiskohtaisesti googlaamalla, mutta tarkkareissa ei nyt yleensä niin monimutkaista rakennetta ole, etteikö sitä maalaisjärjellä osaisi purkaa/kasata.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Anteeksi

      että tein pahaa sulle. En ole täysijärkinen.
      Ikävä
      176
      1727
    2. Ketä naista se poju tällä hetkellä vetää höplästä

      Sillä kun pitää aina olla joku höplästä vedettävä kierroksessa
      Ikävä
      347
      1288
    3. Milloin olet viimeksi ollut hänen..

      Lähettyvillä??
      Ikävä
      67
      1187
    4. Tappio Rydmanille

      Ei pystynyt Wille saamaan tahtonsa läpi. https://www.hs.fi/politiikka/art-2000012093775.html
      Perussuomalaiset
      195
      940
    5. Milloin näit kaivattusi viimeksi?

      Mitä olisit halunnut tehdä tai sanoa hänelle?
      Ikävä
      45
      905
    6. Missä tapasit kaivattusi

      ensimmäisen kerran?
      Ikävä
      52
      806
    7. 69
      778
    8. Sometähti villisika-Seppo on kuollut

      Suomussalmella lemmikki­eläimeksi virallisesti hyväksytty villisika Seppo on kuollut. https://yle.fi/a/74-20232445
      Suomussalmi
      37
      735
    9. Aattelin nainen

      Jos oppisin puhumaan. Rehellisesti, rennosti ja hetkessä.
      Ikävä
      119
      664
    10. J-mies, miten voit olla niin varma siitä

      että minä olen juuri se nainen, kenen ajattelet ja haluat minun olevan, se kenelle avaat ajatuksiasi ja tunnustat syvimp
      Ikävä
      79
      650
    Aihe