äiti haukkumassa toista äitiä...

se kolmas äiti

olen nyt jonkin aikaa seurannut tätä palstaa ja täytyy suunnattomasti ihmetellä, kuinka helposti täällä syyllistetään toisia äitejä. Ja millä perusteella? Suurin osa tuomitsee sillä perusteella, että joku äiti toimii erilailla kuin itse. Ihan kuin se oma tapa toimia olisi globaalisti se oikea ja ainoa tapa.

Fakta on se että on erilaisia äitejä, lapsia, perheitä. Siinä missä toinen lapsi voi olla helppo ja sopeutuva, toinen voi olla vaativa. Parisuhde voi olla hyvä tai huono ja tämä heijastuu äitiyteen joko hyvässä tai pahassa. Joku isä osallistuu kotitöihin ja lapsien hoitoon aktiivisesti ja joku toinen taas ei. Toisilla on kattava tukiverkko, toisilta se puutuu kokonaan ja kaikkea siltä väliltä. Toinen on sinut äitiyden kanssa, toinen äiti epävarma. Toinen äiti on energinen ja toinen ei. Joku asuu maalla, toinen kaupungissa. Toisilla taloudellinen tilanne on hyvä, toisilla ei.... lista on loputon. Pointti on se, että kukaan meistä ei elä täysin identtisessä tilanteessa toisen perheen kanssa, joten ei pitäisi tuomita suoralta kädeltä.

Mutta yksi asia meitä yhdistää, olemme äitejä. Tukekaamme toisiamme ja unohtakaamme kilpailu. Äitiydessä ei ole kyse siitä on superäiti vaan siitä että on lapselleen se paras mahdollinen äiti!

19

328

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • hoovee

Läpäti läpäti.Aivan sama vaikka kulkisivat kuset ja p askat housuissa 24/7.
      Elämä on.Omassa elämässä on ihan riittävästi kiitos vaan.Kyttää ite jatkossakin toisia.

• valkosuklainen

Olen huomannut saman asian ja hiljaa mielessäni arvellut, että moni toisten äitien tapoja hoitaa asioita tuomitsevat voivat olla niitä sisimmissään aika epävarmoja äitejä. Mitä raivokkaammin käy toisten valintojen kimppuun, sitä epätoivoisemmin yrittää itselleen perustella omia valintojaan. Siis jos on valinnoistaan varma, niin ei toisten tekemiset hetkauta. Ehkä sillä tuomitsemisella yrittää hokea itselleen... minä teen oikein, minä teen oikein.... Kaikki äidit ovat joskus epävarmoja ja sen voipi vaikka edes itselleen jokus tunnustaa. Se voi vaikka helpottaa enemmän kuin kanssa sisarten kimppuun käyminen.

• tottapuhut

Totta!!

• utt8585855555555

Kyllä jokainen äiti on lapselleen se paras. Mutta, kun ero tulee ja mies löytää uuden, niin väistämättä tämä uusi ihminen miehen elämässä alkaa määritelemään ja arvostelemaan miehen lapsia ja ex vaimoa.
      Mies ei sitä tee koskaan, mutta uusiolle se on elämäntyö.
      Tottakai äidit puolustautuu, että mieten he voivat yhdessä yössä ollakin huonoja äitejä, vaikka avioliitossa olivat mitä parhaita!! Eli se määritelmä ja hukkuminen kuuluu vain sen nyksän laskelmointiin, saada ex perhe pois miehen mielestä. Mitään muuta syytä siihen ei ole.
      Eihän noista pidä välittää pahoista puheista, mutta yksin kun teet kaiken niin pahat puheet satuttaa ja paljon.

Itse en ole yh enkä nyksä ja naksa...mutta sattumoisin täällä luen näitä ja aina osuu silmiin, miten miehen ex perhe on kamala.

• -Sijaisäiti-

"Kyllä jokainen äiti on lapselleen se paras."
        Valitettavasti en ole kanssasi samaa mieltä.

• viilausta viilausta
        -Sijaisäiti- kirjoitti:

"Kyllä jokainen äiti on lapselleen se paras."
        Valitettavasti en ole kanssasi samaa mieltä.

No eiköhän tässä tarkoiteta suhteellisen NORMAALEJA perheitä.. Ei mitään tapauksia, joissa äiti ei pysty huolehtimaan omasta lapsestaan.. Nämä ovat kuitenkin harvemmassa kuin ne normaalit perheet..

Että kyllä olen itse sitä mieltä jokainen äiti on omalle lapselleen paras yleensä. En usko, että olisin sinun lapselle parempi äiti kuin sinä itse tai etää sinä olisit minun lapselle parempi äiti kuin minä.

• Tämä purkaus
        viilausta viilausta kirjoitti:

No eiköhän tässä tarkoiteta suhteellisen NORMAALEJA perheitä.. Ei mitään tapauksia, joissa äiti ei pysty huolehtimaan omasta lapsestaan.. Nämä ovat kuitenkin harvemmassa kuin ne normaalit perheet..

Että kyllä olen itse sitä mieltä jokainen äiti on omalle lapselleen paras yleensä. En usko, että olisin sinun lapselle parempi äiti kuin sinä itse tai etää sinä olisit minun lapselle parempi äiti kuin minä.

sopi hyvin tähän kyseiseen ketjuun!
        Eli kannattaa lukea se oma kirjoitus ennenkuin lähettää sitä. Ei kukaan voi tietää, että mitä juuri sinä "tarkoitat"...
        Usein täällä tulee riitaa juuri sen takia, että oletetaan toisten tietävän mistä itse puhuu.

• huoh..
        Tämä purkaus kirjoitti:

sopi hyvin tähän kyseiseen ketjuun!
        Eli kannattaa lukea se oma kirjoitus ennenkuin lähettää sitä. Ei kukaan voi tietää, että mitä juuri sinä "tarkoitat"...
        Usein täällä tulee riitaa juuri sen takia, että oletetaan toisten tietävän mistä itse puhuu.

Minä en kirjoittanut kyseistä viestiä.. Siis sitä, jossa alunperin puhuttiin siitä kuka on paras äiti ja kelle.. Itse ARVELIN että tarkoitetaan noita suht normaaleja perheitä :D Eli osasin kyllä päätellä ennen kuin kirjoitin.. Jos ihmiset oppisivat päättelemään ja miettimään hetken, ei tulisi niitä ristiriitoja.. Eikä kaikkea tarvitse ottaa niin vakavasti.. Vai miksi pitäisi? Ainakin tällä palstalla tunnutaan ottavan toisten sanomiset niiiiin vakavasti..

• kalkkuna kotkottaa

Yrititkö olla kovinkin fiksu vai??? heh

• GrowUp!

Asia on juurikin näin myös hiekkalaatikoilla äitien kesken.Kylmä totuushan tämä on mutta jos ei pysty näkemään metsää ilman puita niin ei tajua myöskään pointtia ja hetihän se alkoikin jo tähänkin juttuun tulemaan esiin..

• tule hyvä kakku älä

Mimmoiset äidit menee hiekkalaatikolle??? Heh... uusi ryhmä, hiekkalaatikkoäidit. Tää oli hauska... äidit hiekkalaatikolla...

• guafff
        tule hyvä kakku älä kirjoitti:

Mimmoiset äidit menee hiekkalaatikolle??? Heh... uusi ryhmä, hiekkalaatikkoäidit. Tää oli hauska... äidit hiekkalaatikolla...

Sellaset äidit menevät hiekkalaatikolle, jotka touhuavat lastensa kanssa ja uskaltavat sotkea sormensa hiekkaan, vaikkapa vaan tehdäkseen lapsensa kanssa sen "hyvän kakun"!
        Sitten on niitä äitejä, jotka eivät voi sotkea merkkivaatteitaan ja rikkoa rakennekynsiään hiekassa, saatika heidän lapsensa voivat sairastua jos saavat mönkiä hiekkalaatikolla.... hihhiiiiiii :D

• GetTheFBrain

Naapurikyttääjät nää on just niitä hiekkalaatikko äitejä kun yks äideistä puutuu niin sen lapseen ja siihen äitiin kohdistuu kaikki puukon iskut selkään.I get the point eli kateelliset yksinäiset kotimammat rahtaa perseensä hiekkalaatikon reunaan eikä leiki edes lastensa kanssa siellä vaan jauhaa paskaa.Parempi äitejä ovat ne jotka menevät sinne lapsensa takia eikä naapurin irmelin jotta pääsee jauhamaan skeidaa taas muista äideistä ja tää on tarkoitettu irmeli just sulle.Taas on naapurit kailottanu koko kylälle sunkin asias.

• guafff
        GetTheFBrain kirjoitti:

Naapurikyttääjät nää on just niitä hiekkalaatikko äitejä kun yks äideistä puutuu niin sen lapseen ja siihen äitiin kohdistuu kaikki puukon iskut selkään.I get the point eli kateelliset yksinäiset kotimammat rahtaa perseensä hiekkalaatikon reunaan eikä leiki edes lastensa kanssa siellä vaan jauhaa paskaa.Parempi äitejä ovat ne jotka menevät sinne lapsensa takia eikä naapurin irmelin jotta pääsee jauhamaan skeidaa taas muista äideistä ja tää on tarkoitettu irmeli just sulle.Taas on naapurit kailottanu koko kylälle sunkin asias.

No no, äläs nyt yleistä! Ihan nekin äidit , jotka istuu omassa tai kaverin keittiössä kahvilla, on naapurinkyttääjiä...ehkäpä jopa enemmän. Eivät uskalla tulla pihalle vaan jäävät sisälle juoruamaan, kyttäämään ikkunasta ulos ja kenties juorunkohteena on just se lapsensa kanssa hiekkalaatikolla oleva äiti...
        Mistäs erotat kuka niistä hiekkalaatikolla olevista äideistä on se kyttääjä ja kuka ei?

• jaa jaaaaaaaaa

Ai mie luulin että heikkalaatikko äidit keskenään tekevät hiekka kakkuja.

• Einesäiti

Tsih :D

Onneksi on olemassa suomi 24 perheaiheset keskustelupalstat. Pysyvätpähän julkisten tilojen vessojen seinät puhtaampina ;)

• BimbulaRimpula

Mulle on aivan sama kuka sanoo ja mitä mutta minä leikin ulkona lasteni kanssa ja juoruämmät voi pitää omaa seuraa sitten keskenään ja rakennella niitä pilvilinnojansa hiekasta keskenänsä vain :D

Olemme aikuisia ihmisiä ja JOO SEN HUOMAA!!

• toisenlainen äiti

Jos et ole köyhä, pullanleipoja, miehesi pitkistä työpäivistä ruikuttava ja hiekkalaatikon reunalla istuva äiti... et ole tämän palstan äitien mukaan oikea äiti. Tää koko palsta on pelkkien feministi-kommarien juttunurkka.

• täysin totta

Ihan saman asian olen huomannut. Oikeastaan millään äiti-keskustelufoorumilla ei voi keskustella saman asian takia. Itse toimin henkilöstöjohtajana pörssifirmassa ja minulla on 3 lasta. Ihan hyvin olen kaiken omasta mielestäni saanut järjestymään, mutta keskustelufoorumeilla "kannattaa olla kotiäiti". Sääli että taloudellisesti menestyviä ja lastenkin ollessa olemassa uraa tekeviä äitejä ei pahemmin sallita.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Jussi Halla-aho huolissaan Sofia Virrasta

Jussihan on vanha vihreä. Onko tässä kyse alkukesän kiimasta, kun aidan toisella puolella oleva vihreä alkaa kiinnostama
      Maailman menoa
      32
      5125
    2. Sofia Virta kadonnut....onko juomassa?

Virran poissaolo eduskunnasta on herättänyt huomiota. Esimerkiksi Ilta-Sanomat kertoi aiemmin, että Virta on ollut tällä
      Maailman menoa
      64
      4101
    3. Julkista rahaa ei tule antaa senttiäkään yksityisille yrityksille

Julkinen raha on meidän yhteistä rahaa, ja se raha on tarkoitettu yhteiseen käyttöön, kuten esimerkiksi tuottamaan palve
      Maailman menoa
      78
      3686
    4. Ensin Henry Novak ja nyt sitten se Irlannin tapaus

jossa mustaihoinen afrikkalainen mieshenkilö puukottaa valkoihoista maassa makaavaa miestä useita kertoa pään alueelle.
      Maailman menoa
      73
      2728
    5. Tytti Tuppurainen: Suomen pakolaiskiintiö pitäisi nostaa 10 000 vuodessa

asia on faktaa, noin Tytti sanoi aiemmin. Kun taas Orpon hallitusohjelman mukaisesti Suomen pakolaiskiintiö on pudotettu
      Maailman menoa
      158
      2534
    6. Halla-aho sivaltaa edustajantyöstään lintsaavaa Sofia Virtaa

https://www.iltalehti.fi/politiikka/a/937c74d7-f905-4466-b9b4-abd017fe5b63 Kansanedustajan on ilmoitettava poissaolosta
      Maailman menoa
      60
      2388
    7. Islamovasemmistolaisuus - tälläista termiä käytetään

Termi tarkoittaa alunperin äärivasemmiston ja muslimifundamentalistien liittoa, jonka ytimessä oli antisemitismi. Isl
      Maailman menoa
      79
      2199
    8. Mitä tapahtui?

Mitä tapahtui keskiviikkoiltana kun oli paljon hälytysajoneuvoja ja mediheli?
      Kiuruvesi
      28
      2195
    9. Mitä haluaisit sanoa kaivatullesi tänään?

Mitä ajatuksia hänestä ja tilanteesta ylipäätään 💖
      Ikävä
      138
      1705
    10. Martina Aitolehti läpäisi Erikoisjoukot - Tilittää umpirehellisenä kuvauksista

Martina Aitolehti selvisi Erikoisjoukot koulutuksesta. Hän myös malttoi pääosin pitää mölyt mahassaan, vaikka saikin ko
      Kotimaiset julkkisjuorut
      40
      1548
    Aihe