Oletteko yksinäiset neitsyet uskaltautuneet käymään gynekologilla? Itse olen jo 29-v. ja neitsyys on vielä tallella. En ole kertaakaan elämässäni käynyt gynekologilla. Välillä olen miettinyt, että pitäisikö mennä, kun nyt olen jo näin vanhakin. Nyt tuli kutsu kohdunkaulan syöpää ehkäisevään seulontaan ja mietin pitäisi uskaltautua.
Neitsyet, käyttekö gynekologilla?
48
3774
Vastaukset
- mitäpä sitä yksin...
Kiitos, kun aloitit tämän ketjun, olen itse miettinyt ihan samaa. Olen jotenkin aina ollut siinä käsityksessä, että gynellä ei tarvitsisi käydä, jos ei vielä ole aloittanut seksielämää. En kuitenkaan tiedä onko tämä totta vai ei. Ikää minulla tosin vasta 22v.
- yks jätkä vaa
Mä voin tulla auttamaan teitä ton neitsyyden kanssa.
- ihan hireveä kokemus
Olin yli 20 vuotta kun kävin eka kertaa gynellä. Varta vasten tilasin ajan toisesta kaupungista varmistaakseni että pääsen naiselle. No, kuinkans sattuikaan. Vastaanottohoitaja totesi, että tohtorirouva on sairastunut ja hänellä on sijainen. Oli noloa kun pukilla istui komea noin 35-vuotias mies. Kokemus oli tosi nöyryyttävä ja pettymykseni kova. Hän vielä alkoi tenttaamaan että, olenko ollut sukupuoliyhteydessä? ym.
Enpä ole monesti sitten gynellä käynyt. Nuon tavanomaiset "vuosihuollatukset" olen jättänyt, koksa ei sitä värkkiä tarvitse naisten joka vuosi huollattaa. Ei tarvitse miestenkään. Myös mammografiassa en käy säännöllisesti.
Ei asiaa ratkaise oliko neitsyt vai ei.- -
Ai siis meinasit iskeä tämän miehen? Senkö vuoksi sinua hävetti kun komea mies pääsi kurkistamaan sisälle? Et siis itse kohtele lääkäriä lääkärinä vaan komeana miehenä joka tulee iskeä. Kohtelet häntä ennemmin sinun tulevana prinssinä joka on isotuloinen lääkäri, kuin lääkärinä joka tutkii sinua ihmisenä siinä missä hän tutkii muitakin ihmisiä ihmisinä.
Onnea metsästykseen joka tapauksessa. Jos jouduit kuitenkin pettymään siitä että mies sattui olemaan komea, toivottavasti seuraavalla kerralla mies on rumempi tai toivottavasti ensi keralla on nainen jotta ei tarvitse ajatella seksuaalisia tarpeita käydessä lääkärissä. Minä ainakin toivoisin että ihmiset olisivat rumempia. Ei sitten tarvitsisi hävetä omaa seksuaalisuutta käydessä lääkärissä.
- gyne 77
Miten niin sillä ei ole väliä onko neitsyt?
Jos on yhdynnässä, voi saada sukupuolitauteja ja sukupuolitaudit aiheuttaa syöpää joka voidaan havaita gynekologikäynnin yhteydessä. - karvainen mies
Suihin ottokin voi aiheuttaa syöpää. Ainakin luin sellasen jutun äskettäisn. Mut ei kai munan saaminen niin vaikeaa ole et tarvii olla noin vanhana viel neitsyt. Yksinäisenä miehenä voisin auttaa pääsemään eroon siitä.
- Kieltäytyjä
Itse olen käynyt vain kerran gynellä, enkä kyllä toista kertaa mene! Sen verran karmaiseva kokemus oli... Pillereitä syön runsaisiin kuukautisiin, joten olen tässä muutaman vuoden saanut nitkuteltua reseptin uusimisen ilman tarkastusta. Sukupuoliyhteyksissä en ole ollut yli vuoteen. Mammografiaan en myöskään ole menossa. Miksi ylipäätänsä mennä, jos ei oireile eikä myökkyjä rinnoissa tunnu? Turhia myös nuo joukkotarkit... Tämä on minun mielipide.
- yksinäinen mies
Antaako joku nainen pimppiä mulle? Ajatelkaa nyt jos olette viel 5 vuoden päästä neitsyitä? Ei ole hääviä se..
- horoskooppi neitsyt
Ehkä muotoilet viestin näin:
Lähdetkö kanssani kylpylään viikonlopuksi ja sen jälkeen voimme halutessasi rakastella ja lopuksi laueta samanaikaisesti. Ensimmäisen kerran tulee olla ikimuistoinen ja nautinnollinen, kokeneempana lupaan tehdä parhaani vuoksesi.
Tuosta kun hienosäädät sitä, niin voi olla iloinen asia molemmille.
- Muista että et anna 20 euron seteliä kun lähdet pois. Kokemattomuus ei ole mikään asia joka on pakko saada pois vaikka trauman hinnalla.
Oma eka kertani olisi saanut jäädä kokematta, ja harmittavasti pari mahdollista hyvää ekaa kertaa jäi kokonaan kaveritasolle.
Lääkärillä on vaitiolovelvollisuus, ja jos asiakkaita on monta päivässä on sukupuolitauditon tapaus varmastikin "ihan ok". - mmimim
horoskooppi neitsyt kirjoitti:
Ehkä muotoilet viestin näin:
Lähdetkö kanssani kylpylään viikonlopuksi ja sen jälkeen voimme halutessasi rakastella ja lopuksi laueta samanaikaisesti. Ensimmäisen kerran tulee olla ikimuistoinen ja nautinnollinen, kokeneempana lupaan tehdä parhaani vuoksesi.
Tuosta kun hienosäädät sitä, niin voi olla iloinen asia molemmille.
- Muista että et anna 20 euron seteliä kun lähdet pois. Kokemattomuus ei ole mikään asia joka on pakko saada pois vaikka trauman hinnalla.
Oma eka kertani olisi saanut jäädä kokematta, ja harmittavasti pari mahdollista hyvää ekaa kertaa jäi kokonaan kaveritasolle.
Lääkärillä on vaitiolovelvollisuus, ja jos asiakkaita on monta päivässä on sukupuolitauditon tapaus varmastikin "ihan ok".Mulle anto joku yhenillan juttu 20 euroo -.- :D Hämmennyin
- ...
Joo, eräänä vuonna tuli kutsu kohdunkaulan syövän seulontaan. En mennyt.
Kun en mennyt, ne lähettivät (luvan annettuani) välineet kotiin, jotta olisin voinut itse ottaa tarvittavan näytteen ja lähettää sen näytepurkissa menemään postin välityksellä. Luin näytteenotto-ohjeet ja aioin kyllä ottaa näytteen, mutta ottamatta jäi. Näytteenottopakkausessa kerrottiin, että voi tuntua kipua jonkin verran ja verenvuotoa voi olla niin ja niin kauan näytteenoton jälkeen. Ei tullut mitään siitä näytteenotosta.
Kohdunkaulan syöpään voi sairastua kuka vaan. Jos sairauden ennakko-oireet havaitaan ajoissa, se voidaan parantaa muistaakseni jollain lääkehoidolla. Niin että kyllä se näyte varmaankin olisi kannattanut ottaa. - lääkis_
Kohdunkaulan syöpään ei voi sairastua jos ei ole koskaan ollut yhdynnässä
- Lääkis my ass!
Älähän nyt kuitenkaan valehtele. Toki yhdyntöjen myötä riski lisääntyy, mutta ei ole mikään este syövän synnylle.
- Lääkis my ass!
Lääkis my ass! kirjoitti:
Älähän nyt kuitenkaan valehtele. Toki yhdyntöjen myötä riski lisääntyy, mutta ei ole mikään este syövän synnylle.
Siis seksin harrastamattomuus ei ole este syövän syntymiselle.
- ...
Kutsukirjeessä sanottiin, että kohdunkaulan syöpään voi sairastua kuka vaan.
http://www.cancer.fi/syovanehkaisy/joukkotarkastukset/kohdunkaula/
- lääkis_
Onpas koska kohdunkaulan syöpään tarvitaan papilloomavirus.
Voi sen toki saada sormestakin. - ::::
Kiitos aloittajalle! Oon ite miettinyt samaa. Lähinnä olen miettinyt että jos tulisi joku tarve mennä sinne niin en kehtaisi kun olen näin vanha ja neitsyt...
- gynelle jos tarvis v
Ei sitä kannata hävetä jos on neitsyt ja vielä ikääkin on. Eikö se osita että ihminen on itsensä herra ja ei ole pakko harrastaa seksiä. Ilman sitäkin kyllä pärjää. On genen hengen köyhyys jos ei ammatissaan tätä ymmärrä.
Olisin jopa ylpeä neitsyydestäni. Ilman sekiä olen pärjäillyt jo yli 15 vuotta.
- fhyyfdr
En ole vieläkään käynyt gynekologilla, vaikka aloitin seksin tässä joku vuosi sitten, 29-vuotiaana. Kondomi ei täysin suojaa papilloomavirukselta, joten pitäisi varmaan käydä ainakin papassa, mutta tuntuu tosi hankalalta.
- hintrika
Mikä siinä on hankalaa. Jalat levälleen ja gynekologi tutkii. Ne on nähneet jos jonkimmoista p----lua
- cucumber and others
Ostakee tytöt kunnon DILDO
- ihme touhuu
Taidatte olla ujoja kun ette saa miestä ja ette uskalla käydä gynellä. On se noloo jos joku mies tulee sorkkimaan teidän pimppiä ja sit se kyselee kaikkee kuten oletteko harrastaneet seksiä. Pankaa ensin ja menkää sitten sinne gynelle. Ei voi olla noin vaikeaa.
- Rinnaton-56
Nyt reippaasti gynelle ja heti.
Joukkotarkastukset ovat kaikille naisille tarkoitettuja, oli sitten neitsyt tai vanha tai mikä tahansa. Niissä löydetään usein syöpä alkuvaiheessaan ja se voidaan parantaa täysin. Ja jos se on ärhäkkää laatua, sitä parempi että se löydetään. Naisten paraneminen syövistä on parantunut juuri joukkoseulontojen ansioista. Eivät kyhmyt tunnu alkuvaiheessaan ja riippuen myös missä ovat. Mammografia ei satu, vaikka tuntuukin hieman epämillyttävältä puristukselta.
Kohdunkaulan syövän koe otetaan korvapuikon kaltaisella tikulla hieman limakalvoa hieraisten. Ei takuulla satu.
Gynekologit ovat nähneet kaikenikäisiä ja -laisia naisia. Ei heitä hetkauta, oletko neitsyt vai et. Itse menin aikoinaan 1. kerralla naisen luo, mutta sen jälkeen aina miehelle. Tuntui luontevammalta. Ja ylipäätään viiden vuoden välein ainakin olisi hyvä käydä gynen luona. Itse käyn nyt vuosittain rintasyöpäleikkauksen ja hormonihoidon aikana.
Pitäkää huolta itsestänne, viettehän autonnekin huoltoon vuosittain. - Ei-kivaa
Ei ole kivaa mennä kun tietää, että se on kivulias toimitus.
- wiiweeka
Rinnaton-56 kirjoitti:
Nyt reippaasti gynelle ja heti.
Joukkotarkastukset ovat kaikille naisille tarkoitettuja, oli sitten neitsyt tai vanha tai mikä tahansa. Niissä löydetään usein syöpä alkuvaiheessaan ja se voidaan parantaa täysin. Ja jos se on ärhäkkää laatua, sitä parempi että se löydetään. Naisten paraneminen syövistä on parantunut juuri joukkoseulontojen ansioista. Eivät kyhmyt tunnu alkuvaiheessaan ja riippuen myös missä ovat. Mammografia ei satu, vaikka tuntuukin hieman epämillyttävältä puristukselta.
Kohdunkaulan syövän koe otetaan korvapuikon kaltaisella tikulla hieman limakalvoa hieraisten. Ei takuulla satu.
Gynekologit ovat nähneet kaikenikäisiä ja -laisia naisia. Ei heitä hetkauta, oletko neitsyt vai et. Itse menin aikoinaan 1. kerralla naisen luo, mutta sen jälkeen aina miehelle. Tuntui luontevammalta. Ja ylipäätään viiden vuoden välein ainakin olisi hyvä käydä gynen luona. Itse käyn nyt vuosittain rintasyöpäleikkauksen ja hormonihoidon aikana.
Pitäkää huolta itsestänne, viettehän autonnekin huoltoon vuosittain.Tissit tiskiin, joutuvat puristuksiin. Mammorafiahan tehdään kypsemmille leideille.
- höh...
wiiweeka kirjoitti:
Tissit tiskiin, joutuvat puristuksiin. Mammorafiahan tehdään kypsemmille leideille.
Minkä ikäisille kypsille? Rintasyöpään voi sairastua alle kaksikymppisenäkin.
Rintasyöpään sairastuu miehiäkin. Suomessakin useampia tapauksia vuosittain.
- Turhat pelot pois
Ei se kaikille ole kivulias ja useimmat gynet myöskin ottavat huomioon kuinka toimia, jos heille kertoo rohkeasti, että toimenpide ja mahdollinen kipu huolestuttavat ja pelottavat. Ymmärtävät kyllä, ovat nähneet kaikenlaista satamäärin enemmän kuin osaat edes kuvitella.
Mitään hävettävää ei ole. Vai nolottaako teitä mennä vaikka röntgeniin tai ottamaan verikoetta? Ihan samaa sarjaa on, vaikka toimenpiteet tehdäänkin intiimialueella. Ei ole väliä onko mies vai nainen joka sinne katsoo, ovat työssä ja nähneet kaikenlaista ja monenmoista.
Tulehduksia ja syöpää voi esiintyä myös niillä, jotka eivät ole olleet/ole tällä hetkellä sukupuoliyhteydessä. Omaa terveyttä sinne mennään tarkistamaan ja tarvittaessa huoltamaan, ei sen kummempaa. - 19+16
No, ei tosiaan ole sen kivuliaampi toimenpide kuin hyttysenpisto.
Ihan suotta sitä jännittää tai pelkää! - Saanko luvan
Melaa mekkoon vaan. Niin siitä neitsyydestä päästää
- ap
Netissä luki, että "Papilloomavirustulehdus tarttuu lähinnä sukupuolisessa kanssakäymisessä, joten kaikki naiset, joilla on tai on ollut aktiivinen sukupuolielämä voivat saada virustartunnan ja myöhemmin syövän esiastemuutoksia tai syövän. Kuitenkin on mahdollista, että syöpä syntyy myös ilman virustartuntaa. Tämän vuoksi kaikkien seulontaan kutsuttujen naisten kannattaa osallistua riippumatta siitä, millainen sukupuolielämä heillä on ollut."
- Waari 95 W
Älkää antako nurten neitzyeiden polkea ompelumazinaa sillä sen on arveltu kiihoittavan ulkopuolisia vaginan osia.
- Alluttaa
Ma olen 29-vuotias olen harrastanut seksia jo kymmenisen vuotta, enka ole koskaan kaynyt gynella enka mammografiassa.
- N25
Itse oon käynyt pari kertaa, mut tuntui niin epämiellyttävältä, etten voinut pysyä rauhallisena, eikä ne sitten mitään näytteitä saanu..turhaan rääkkäsivät.
Kaukana oli se kokemus hyttysen pistosta. - gyne vaan
No johan on pitkä pano. Kyllä tuolla guinnessiin päästään!
- Akane91
Itse kävin tämän vuoden alussa ensimmäistä kertaa gynekologilla, lähes heti kun täytin 18. Syynä olivat kovat alavatsakivut kuukautisten aikana sekä e-renkaiden käytön aloittaminen. Perustutkimus tehtiin, ei mitään papa-kokeita.
Mä oon ymmärtäny niin, että jos on harrastanu seksiä (esimerkiksi alle 20), niin kannattaa käydä tarkastuksessa. Jos taas ei, niin voi käydä vasta muutaman vuoden myöhemmin.
Jos käyttää hormonaalista ehkäisyä, sitä kannattaisi myös tarkkailla. - MOROOOO123
VOI NAISET NETSYET, MISTÄ OLETTE JÄÄNEET PAITSI! NYT STRINKULAT JALKAAN JA PANOLLE...en vaan oikeesti ymmärrä miten joku pystyy oleen 30vee ja neitsyt? eikö teillä ole haluaja, sormitatte joka ilta ittenne uneen kun ette munaa ole saaneet. huuhhuh XDDDDDDDDDDDD
- Ei koskaan gynelle
Papilloomaviruksen on havaittu aiheuttavan kohdunkaulansyöpää, mutta on tietysti mahdollisuus saada se syöpä ihan muutenkin. -Ihan niin kuin keuhkosyövänkin voi saada ilman että polttaa tupakkaa. Suurimmalla osalla sen syövän kuitenkin "aiheuttaa" tuo papillooma, joka tarttuu sukupuoliyhteydessä.
Minä en ole neitsyt, mutta en ole käynyt gynellä. Olen syönyt useamman vuoden pillereitä ja minua on yritetty kopeloida jo kahdesti, mutta en vaan kertakaikkiaan pysty siihen. Saan paniikkikohtauksen jo pelkästään siitä kun astun sisään sinne toimenpidehuoneeseen -__-
Menee nyt ihan OT:ksi, mutta minua jotenkin suunnattomasti vituttaa nämä "pakolliset" papakokeet. Siis jumalauta, minun kroppani on MINUN, ja siihen ei tarvitse kenenkään lääkärin tai muunkaan vieraan ihmisen koskea jos en tahdo. Jos saan kohdunkaulansyövän, se on minun ongelmani sitten. Ihan yhtälailla kuin sekin jos saan keuhkosyövän siitä että tupakoin, eli omaa tyhmyyttäni. Ihan syvältä ettei ihmisille anneta ehkäisyä jos ei suostu vieraan sedän/tädin kopeloimaksi, varsinkin kun kyse ei oikeasti ole mistään vaarallisesta lääkevalmisteesta, vaan tavarasta jota saa ilman reseptiä monissa maissa. Argh. Minä en ainakaan mene enää kertaakaan sinne vastaanotolle itkemään lekurien ihmeteltäväksi.. - Kyne-Ko-Loogi...
Housut pois,
käy siihen sängylle makaamaan
ja laita jalat telineeseen.
Hanskojen napsautus,
voiteluääni.
"NO, ONKOS TYTÖLLÄ OLLUT
SEKSISUHTEITA VIIME AIKOINA"
"EIKÖS TUOSSA IÄSSÄ OLLA MONEN
KUNDIN KANSSA YHTÄ AIKAA ;)" - ap
Kävin nyt siellä gynekologilla. Ei ollut paha. Aluksi vähän sattui, mutta lopuksi ei enää. Näytteiden rapsutus ei tuntunut miltään. Yhtä näytettä ei saatu otettua, kun se väline kääntyi ympäri eikä ollut tilaa kääntää sitä, mutta tärkein näyte saatiin. Kerroin alussa, että seksuaalista kokemusta ei ole, niin kävivät hakemassa pienemmät välineet. Kysyin, että kuinka usein tarvii käydä, jos ei ole seksuaalista kokemusta. Sanoivat, että riittää kun käy seulonnoissa eli 5 vuoden välein.
- Neitsyt mies!
Neitsyt mies ilmoittautuu palvelukseen neitsyt naiselle. Mennään hörppäsemään sumpit ja sen jälkeen mennään kokemaan tämä kokemus. Noh?
- dfhfgjh5hdfhg
Miten nainen voi edes olla neitsyt? Naisena neitysyyden menettäminen on 10000000 kertaa helpompaa kuin miehen.
- uhhdj
Olen käynyt tutkimuksissa vaikka olenkin samanikäinen neitsyt. Kävin jo tosin vähän päälle kakskymppisenä ja kohta tulee varmaan kunnankin kutsu papaseulontaan kun kolmekymppiset tulee täyteen. Mitenkä tämä neitsyys on täällä yksinäisyyspalstalla tai voihan neitsyt toki olla yksinäinen.
- ap
Laitoin tämän yksinäisyyspalstalle, kun olen huomannut, että täällä on niin paljon neitsyitä.
- sukupuolten ero
Neitsyt mies on aina yksinäinen.
Neitsyt nainen ei välttämättä ole..- NEITSYT NAARAS
Olen 20 vuotias neitsyt neitonen, ja olen käynyt kynegologilla kerran pikku tyttönä, mutten sen jälkeen. Äitini oli varannut minulle ajan, koska oli silloin jotain virtsavaivoja. En edes tiennyt minne olin menossa, ja sitten se kynegologi, joka oli mies, sanoi vaan, että" voi, riisua housut" Ei kai siinä muuta voinut, kuin riisua, ja käydä pöydälle makaamaan paljas pimppi esillä... Ymmärsin jo silloin, että joku lääkäri tutkii alapäätäni, ettei löydy jotain vikaa... Terveisin: Neitsyt neitokainen.
- Käykö?
NEITSYT NAARAS kirjoitti:
Olen 20 vuotias neitsyt neitonen, ja olen käynyt kynegologilla kerran pikku tyttönä, mutten sen jälkeen. Äitini oli varannut minulle ajan, koska oli silloin jotain virtsavaivoja. En edes tiennyt minne olin menossa, ja sitten se kynegologi, joka oli mies, sanoi vaan, että" voi, riisua housut" Ei kai siinä muuta voinut, kuin riisua, ja käydä pöydälle makaamaan paljas pimppi esillä... Ymmärsin jo silloin, että joku lääkäri tutkii alapäätäni, ettei löydy jotain vikaa... Terveisin: Neitsyt neitokainen.
Voin tulla nuolemaan kiireetä pimppiäsi.
- Kunnollinen mies
Todella epäreilua, että naiset saavat helposti läheisyyttä käymällä kynekologilla.
Minäkin haluaisin, että joku kaunis lääkärinainen koskettelisi ja tutkisi peenistäni. - Tauno-o
Luet Vauva -, Kaks Plus,- ja naisten lehtiä ja poimit sieltä naisten keskustelupalstalta kysymyksiä tänne. Ihan Taunoa touhua saada jotain kiksejä naisten gynellä käymisestä. Kuolaat sä ihan oikeasti naisten pillujen perään noin kiimasena, että sulla alkaa seistä, kun kuvittelet naiset gynellä haarat leveellä tohtorisetä-/tädin naaman edessä?
Yksinäisyyspalstalla ei ole yhtään neitsyttä, ei edes yhtään naista, iso karvaperseäijä pyörittää tätä neitsytkammaria Hah :D
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Kela tukee virallisesti Pride-liikettä
Iso kiitos Kansaneläkelaitokselle tuen osoittamisesta myös vähemmistöille. Näin toimii vastuullinen valtiollinen koko k1324506Pride-liputus närästää monissa Suomen kunnissa
Suomen lipun nostamisesta on laki. Pride‑liputuksesta ei. Kieltäytyviin kuntiin kohdistuu poliittista painostusta kuin k803260- 1021540
- 881385
- 96917
- 80806
Omasp hakenut Fincapia ja Gapconia konkurssiin perjantaina 5.6
Ilkka ei ole vielä ehtinyt uutisoida, mutta Omasp on jättänyt 5.6 konkurssihakemuksen Fincapia ja Gapconia koskien. Ilka19768- 42720
Tämän palstan naiseksi esittäytyvät
Ovatkin kuulemma oikeasti sukupuoleltaan miehiä. Pitääkö paikkansa?112699- 42628