No niin nyt se on sitten selvää. Elikkä en päässyt ylioppilaaksi. Harmillista tässä on ,että olin lukenut ihan hyvin näihin kokeisiin ja odotukset oli toiset kuin ne realistiset arvot kokeiden jälkeen. Noh! Ensimmäinen osa äidinkielen kokeesta menikin ihan hyvin:), mutta seuraava koe ei ollutkaan niin helppo tehdä. Seuraavan kokeen aamuna huomasin, että kuumetta oli erittäin lähelle 40 astetta. Päätin kuitenkin mennä kokeisiin ja toivoin ettei kuume kestäisi montaa päivää. Minun "onnekseni" kuume oli ohi vasta kolme päivää ylioppilastutkintokerran jälkeen. En siis tavallaan syytä itseäni kokonaan huonoista tuloksista, sillä lääkitykseni kokeiden aikana oli erittäin kova ja mieliala kerrata asioita poissa. Masentavaa, koska en pääse juhlimaan kavereiden ja sukulaisten kanssa. Tunnen itseni niin tyhmäksi kun en ensimmäisellä kerralla päässyt;((
Harmillista ja vituttaavaa:((
21
719
Vastaukset
- mieeeeeeeeee
ikävä kuulla. Mullakin oli todella täpärällä ylioppilaaksi pääsy, että jännitti viimeiseen saakka. tänään sitten sain tietää että pääsinkin olen niin onnellinen kuin ikinä voi olla. olin valmistautunut reaalin uusimaan syksyllä kun oli ihan a:n rajalla
- Surullinen93
En päässyt ylioppilaaksi, koska matikan pisterajat oli noussu niin helvetisti... Viime keväänä A:n raja oli 9 pistettä ja nyt 13!! Eli hei hei lakki! Kaikista pahinta oli, etten edes osannut odottaa, etten pääsisi ylioppilaaksi. Sen piti olla 100% varma, että pääsen. Järkytys eilen oli melkoinen ja itkin varmaan viis tuntia... :( Nyt on alkujärkytys jo mennyt, mutta harmittaa ja vituttaa silti!
- Yo lautakunta
Pisterajojen nosto johtuu siitä, että laskinuudistuksen myötä sai kokeeseen ensimmäistä kertaa viedä symbolisen laskimen, jonka avulla pystyi ratkaisemaan tehtäviä entistä helpommin. Jostakin kumman syystä tehtävät pysyivät entisellään (peruslaskutehtäviä, jotka laskin laski suoraan vaikka ylioppilaslautakunnan mukaan tehtävien olisi pitänyt muuttua soveltaviksi tämän kokeen myötä), josta johtuu kokeen helppous ja siitä pisterajojen nosto.
Jos laskin uudistusta ei olisi tullut olisi tuo A:n raja varmaan lähemmäs viimevuotisia. Tosin viime keväinen lyhyen matikan koe on mielestäni paljon hankalampi kuin nykyinen.
- ETTE VOI LUOVUTTAA!
Kun olette kerran ylioppilaaksi pyrkineet, niin nyt ei kannata luovuttaa. Pelkillä lukion todistuksilla ette tee mitään, joten ei auta muuta kuin yrittää uudestaan.
Kootkaa itsenne kesän aikana ja ei muuta kuin 10h päivässä 5-6 kertaa viikossa koko kesän luette kirjoja. Syksyllä sitten koitatte uudestaan.
Jos on matikassa surkea, niin ei muuta kuin ruotsin kirjat kauniisiin käsiin.- 2+8
Viimeinen vinkki on mielestäni yksi parhaista koskaan näkemistäni. Kyllä, jos ruotsia oikein kunnolla pänttää, niin johan se alkaa matikka luistaan. (log(x) x)^2 integraalihan on "jätte bra".
- rlkgf
2+8 kirjoitti:
Viimeinen vinkki on mielestäni yksi parhaista koskaan näkemistäni. Kyllä, jos ruotsia oikein kunnolla pänttää, niin johan se alkaa matikka luistaan. (log(x) x)^2 integraalihan on "jätte bra".
"Jos on matikassa surkea, niin ei muuta kuin ruotsin kirjat kauniisiin käsiin."
Ylioppilaskirjoituksissa on pakollista kirjoittaa joko matematiikka tai ruotsi, joten jos matematiikka ei suju, voi kirjoittaa ruotsin läpipääsyn takaamiseksi. Tätä kysyisen vinkin kirjoittaja tarkoittaa. Mielestäni ihan hyvä vinkki.
- 6 ällää
Miten se on edes mahdollista, että ette pääse läpi. Eihän se käytännössä vaadi yhtään panostusta saada pari tehtävää oikein. Ei sympatiaa, laiskoja olette.
- 10 ällää
Itse kirjoitin tänä keväänä kymmenen laudaturia enkä voi mitenkään ymmärtää, miksi kirjoitit vain kuusi. Oletko jotenkin laiska? Taidat sittenkin olla vain tyhmä.
- 14 ällää
10 ällää kirjoitti:
Itse kirjoitin tänä keväänä kymmenen laudaturia enkä voi mitenkään ymmärtää, miksi kirjoitit vain kuusi. Oletko jotenkin laiska? Taidat sittenkin olla vain tyhmä.
Hahaha! Olet täysin surkea! Itse kirjoitin 14 ällää eikä tehnyt edes yhtään tiukkaa. Oletko todella niin saamaton, että et saanut edes 12 ällää? Nyt on kyllä sinulla aika mennä itseesi ja vähän miettiä, mitä olet taas tehnyt!
- 20 ällää
14 ällää kirjoitti:
Hahaha! Olet täysin surkea! Itse kirjoitin 14 ällää eikä tehnyt edes yhtään tiukkaa. Oletko todella niin saamaton, että et saanut edes 12 ällää? Nyt on kyllä sinulla aika mennä itseesi ja vähän miettiä, mitä olet taas tehnyt!
No eipä tuossa mitään ihmeellistä ole. Kirjoitin 20 ällää enkä edes lukenut yhtään.
- 25 ällää
20 ällää kirjoitti:
No eipä tuossa mitään ihmeellistä ole. Kirjoitin 20 ällää enkä edes lukenut yhtään.
Minä kirjoitin 25 ällää, vaikka en edes mennyt kokeisiin ollenkaan. Sensorit vain päättivät antaa minulle laudaturin jokaisesta aineesta vain koska olen niin mahtava!
- 112358 ällää
25 ällää kirjoitti:
Minä kirjoitin 25 ällää, vaikka en edes mennyt kokeisiin ollenkaan. Sensorit vain päättivät antaa minulle laudaturin jokaisesta aineesta vain koska olen niin mahtava!
Olette kaikki aivan täysin surkeita! Minä kirjoitin 112358 ällää, vaikka en ollut ilmoittautunut Yo-kokeisiin tai edes suorittanut lukio-opintoja. Minulla ei ole teille mitään sympatiaa! Olette kaikki vaan laiskoja.
- erimieltä...q34
112358 ällää kirjoitti:
Olette kaikki aivan täysin surkeita! Minä kirjoitin 112358 ällää, vaikka en ollut ilmoittautunut Yo-kokeisiin tai edes suorittanut lukio-opintoja. Minulla ei ole teille mitään sympatiaa! Olette kaikki vaan laiskoja.
En usko!
- qweqwreq34tr5
erimieltä...q34 kirjoitti:
En usko!
Älä sitten! Pelle!
- tsemittäjä!
ei se läpipääsy ole kaikille itsestäänselvyys, kuten ei fiksuillekaan 6:n ällän kirjoittaminen vaikka kuinka lukisi ja pänttäisi...hienoa jos noin erinomaisesti olet kirjoittanut, mutta älä ole ahdasmielinen äläkä ylimielinen.
tottakai niitä patalaiskoja laahustajia on varmasti joka tutkinto kerralla, mutta pakko sanoa että on niitäkin jotka eivät yksinkertaisesti ole akateemisesti fiksuja. kannustusta kehiin eikä soimausta. - fbgnhmjkgfdsghn
qweqwreq34tr5 kirjoitti:
Älä sitten! Pelle!
vittu vitulla päähän vittu oon amikses kirjotin vittu 865675534 ällää lukematta ja olematta tunnilla suckers -.-
- Cogito ergo sum
fbgnhmjkgfdsghn kirjoitti:
vittu vitulla päähän vittu oon amikses kirjotin vittu 865675534 ällää lukematta ja olematta tunnilla suckers -.-
Minä kirjoitin x, jossa x→∞, ällää enkä ole oikeasti edes olemassa.
- yo
Mikset hankkinu lääkärintodistusta jos kerran teit kokeet kipeenä? Olisit voinu päästä läpi jos se jäi ihan vähästä kiinnit kun kerran olit hyvin lukenu. Eikö teille kerrottu että ilman muuta PITÄÄ olla lääkärintodistus jos on sairaana kokeessa?
- nuuurse
Voi sua, et sä olet mitenkään tyhmä! Eksänikään ei päässy heti ylioppilaaksi, eikä ollut edes sairaudesta kiinni. Nyt tuo tuntuu susta isolta asialta, mutta onko tolla mitään merkitystä vaikkapa viiden vuoden päästä (tai edes vuoden)? Sä oot vielä nuori, ja sulla on aikaa päästä ylioppilaaksi. On ilmiselvää, ettei kipeänä yllä yhtä hyviin tuloksiin kun yleensä. Älä ole niin ankara itsellesi!
- Surullinen93
Sinulle 6 ällää: Olen ollut aina huono matikassa, siis ihan ala-asteelta lähtien. Koko lukion ajan olen taistellut, että pääsen matikan kurssit läpi ja niistä onkin pelkkiä vitosia ja yksi nelonenkin todistuksessa. Olen kuitenkin muissa aineissa hyvä ja saan hyviä numeroita.
Matikan kirjoitin siksi, koska olen myös ruotsissa ehkä matikkaakin huonompi. Piti vain valita kahdesta pahasta toinen. Ruotsissa olen huono siksi, koska lopetin sen opiskelemisen yläasteella, kun "kaikki kaveritkin teki niin". Olin siis tyhmä murrosikäinen, joka teki kavereiden perässä. Englannissa ja Ranskassa olen kuitenkin hyvä, joten kyllä kielipäätä löytyy!
Muista aineista tuli kirjoituksissa eetä ja ämmää ja yksi see. Matikka oli ainoa, joka meni huonosti ja lähti alustavilla pisteillä A:na! Voitte siis kuvitella mikä järkytys se oli, kun en päässytkään ylioppilaaksi. En ole vieläkään päässyt kunnolla yli tästä asiasta. Kaiken lisäksi olisin tarvinnut vain YHDEN kompensaatiopisteen enemmän...- Surullinen93
Siis "Englannissa ja ranskassa...", ei "Englannissa ja Ranskassa..." :DDDD
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Jussi Halla-aho huolissaan Sofia Virrasta
Jussihan on vanha vihreä. Onko tässä kyse alkukesän kiimasta, kun aidan toisella puolella oleva vihreä alkaa kiinnostama204988Sofia Virta kadonnut....onko juomassa?
Virran poissaolo eduskunnasta on herättänyt huomiota. Esimerkiksi Ilta-Sanomat kertoi aiemmin, että Virta on ollut tällä634006Julkista rahaa ei tule antaa senttiäkään yksityisille yrityksille
Julkinen raha on meidän yhteistä rahaa, ja se raha on tarkoitettu yhteiseen käyttöön, kuten esimerkiksi tuottamaan palve723584Ensin Henry Novak ja nyt sitten se Irlannin tapaus
jossa mustaihoinen afrikkalainen mieshenkilö puukottaa valkoihoista maassa makaavaa miestä useita kertoa pään alueelle.732678Tytti Tuppurainen: Suomen pakolaiskiintiö pitäisi nostaa 10 000 vuodessa
asia on faktaa, noin Tytti sanoi aiemmin. Kun taas Orpon hallitusohjelman mukaisesti Suomen pakolaiskiintiö on pudotettu1472443Halla-aho sivaltaa edustajantyöstään lintsaavaa Sofia Virtaa
https://www.iltalehti.fi/politiikka/a/937c74d7-f905-4466-b9b4-abd017fe5b63 Kansanedustajan on ilmoitettava poissaolosta592328Islamovasemmistolaisuus - tälläista termiä käytetään
Termi tarkoittaa alunperin äärivasemmiston ja muslimifundamentalistien liittoa, jonka ytimessä oli antisemitismi. Isl632113Mitä tapahtui?
Mitä tapahtui keskiviikkoiltana kun oli paljon hälytysajoneuvoja ja mediheli?272077- 1261544
Martina Aitolehti läpäisi Erikoisjoukot - Tilittää umpirehellisenä kuvauksista
Martina Aitolehti selvisi Erikoisjoukot koulutuksesta. Hän myös malttoi pääosin pitää mölyt mahassaan, vaikka saikin ko361495