Täällä useimmat korostavat, että minä olen uskovainen ja pelastettu, katsomatta mihin uskonnolliseen oppiin kukin uskoo. Siis ihminen on valinnut itse itsensä pelastettujen joukkoon.
Oletteko unohtaneet mitä Jeesus sanoi ?
Matt. 24:31
Ja hän lähettää enkelinsä suuren pasunan pauhatessa, ja he kokoavat HÄNEN VALITTUNSA neljältä ilmalta, taivasten ääristä hamaan toisiin ääriin.
Matt. 22:14
Sillä monet ovat kutsutut, mutta harvat valitut."
Siis itseään korostetusti uskovaisina pitävät ovat valinneet itse itsensä. Se tehtävä kuuluu Jeesukselle, joka valitsee valittunsa heidän uskonsa perusteella.
Oletko valinnut itse itsesi ?
2
61
Vastaukset
- 14+19=33
Aivan oikein. Helluntailaiset opettavat ns. vapaan ratkaisuvallan oppia, joka on vastoin raamatun sanaa, kuten aloituksesikin todistaa. Jeesus myös sanoo:
Joh.15:14-16
14 Te olette minun ystäväni, jos teette, mitä minä käsken teidän tehdä.
15 En minä enää sano teitä palvelijoiksi, sillä palvelija ei tiedä, mitä hänen herransa tekee; vaan ystäviksi minä sanon teitä, sillä minä olen ilmoittanut teille kaikki, mitä minä olen kuullut Isältäni.
16 Te ette valinneet minua, vaan minä valitsin teidät ja asetin teidät, että te menisitte ja kantaisitte hedelmää ja että teidän hedelmänne pysyisi: että mitä ikinä te anotte Isältä minun nimessäni, hän sen teille antaisi.
Me emme "valitse" Jeesusta, vaan Hän valitsee, kenet valitsee, sillä Hän on Herra. Muistan hetken vuosikymmenien takaa.
Olin juuri vastannut: "Tahdon", kun minulta oli kysytty,
Jumalan ja läsnäolevan seurakunnan läsnäollessa:
"Tahdotko ottaa tämän ....? Ja minähän tahdoin.
Mutta ei asia sillä ollut ratkaistu. Ei ollenkaan.
Sama kysymys tehtiin vierelleni polvistuneelle ihanalle neitsyelle:
"Tahdotko sinä ... ".Ja kun sitten ... kävi ... niin ... että ...
hänkin tahtoi puolestaan ottaa minut omakseen, niin meistä tuli yksi.
Jeesus on tehnyt kaiken mahdollisen omalta puoleltaan.
Hänen puoleltaan ei ole esteitä. Hän on raivannut kaikki esteet pois.
Mutta silti sinultakin kysytään, tahdotko tulla Hänen omakseen.
Jos vastaat myöntävästi, kun Pyhä Henki Jeesuksen puhemiehenä
tätä sinulta kysyy, niin siitä alkaa se suhde,
jossa sinä ja Jeesus tunnette toisenne.
Siitä hetkestä alkaen sinä olet Hänen, Hän on sinun.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Toiselle puolikkaalleni
Sinulla ei taida olla kaikki nyt ihan hyvin? Minua itketti eilen kauheasti, sinunko itkuja itkin? Kyllä kaikki selviää j492288- 262043
Katu täyttyy askelista...
Hyvää sunnuntaita ja hyvää jatkoa jos näin...Vettä sataa, mutta hyvä vaan, ainakin kasveille.271495Näin susta unta
Teit siinä temppuja ja kurkit huomaanko. Niinkuin sun tarttis sitä epäillä. Öitä tuimalle!161424- 1211371
- 181055
Tiedätkö nainen sen tunteen
Kun toinen tulee jossain vastaan. Naama leviää hymyyn kuin hangonkeksi. Mulla on susta semmonen,tunne.71954Kauniit ihmiset ei ole sinkkuja, se on karu fakta
Ihmisessä on lähes poikkeuksetta aina jotain vikaa jos hän pysyy sinkkuna pitkään. Sori kun sanon tän näin suoraan, mut107904Mikset päästä irti ja hae apua
Mt ongelmiisi. En vaan voi ikinä enää luottaa sinuun, pelkään sinua ja toivon löytäväni jonkun muun. Rahaa sulla on saad78886Kristinusko - epätoivoinen yritys pelastaa ihmiset jumalalta
Ei ole mitään sellaista, mitä pitää "pelastua". Lukuun ottamatta tietysti ”jumalan” (sen ei jumalan, joka väittää oleva333873