Lahjakkaan lapsen tragedia - yksi luokka väliin?

Noitaneiti

3-luokkalainen lapseni on ollut koko vuoden turhautunut, kun koulu on niin helppoa. Aivan olemattomalla paneutumisella kokeista tulee kymppejä, eikä koulutyössä ole haasteita. Onko kenelläkään kokemusta, voiko yhtä vuosiluokkaa hypätä yli? Itse huolehtisin kesän aikana siitä, että neljännen vuoden opetuksellinen sisältö tulisi käytyä läpi, ettei jäisi aukkoja tiedoissa. Pelottaa, että tuo koulun haasteettomuus vie lapseni käytösongelmien tielle, kun jotain puuhaa pitäisi koulupäivien ratoksi järjestää. Olen esittänyt opettajalle, että lapseni saisi lisätehtäviä, mutta opettajalla ei ole siihen mahdollisuutta, kun on lähes 30-päinen luokka paimennettavanaan

207

9935

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • ihmettelen kyllä

      Tragediaksi voi kyllä muodostua myös tuon vuosiluokan hyppääminenkin... nimittäin kyllähän siinä silmätikuksi joutuu ja juorujen kohteeksi. Vitosella on jo esimurkkuikä käynnissä ja sekin voi ilmapiiriin vaikuttaa. Lapset ovat niin julmia toisinaan, että voi olla kaveripiireihin pääseminen vaikeaa ja entisestään sitä voi vaikeuttaa, että on nuorempi kuin muut. Mieti nyt vielä onko järkeä.

      • ???

        Miksi silmätikuksi ja juorujen kohteeksi? En ymmärrä. Kyllä jotkut hyppäävät luokan yli. Tiedän joitakin. Ei ole jäänyt huonoja muistoja.


      • Yli vaan
        ??? kirjoitti:

        Miksi silmätikuksi ja juorujen kohteeksi? En ymmärrä. Kyllä jotkut hyppäävät luokan yli. Tiedän joitakin. Ei ole jäänyt huonoja muistoja.

        Kyllä joutuu silmätikuksi. Aina, kun ryhmään (luokkaan) tulee joku ulkopuolelta (toisesta koulusta, alemmalta luokalta) hän joutuu silmätikuksi. Tai jos on muuten vaan erilainen. Sellaisia lapset ovat.