en tule koskaan saamaan yhdeltäkään naiselta rakkautta. Naiset eivät vain kykene tuntemaan rakkautta kaltaistani kohtaan. Tulen aina jäämään yksin. Ei ole kehumista tässä elämässä. Ja tyly fakta on se, että jos
olet saanut elämässä huonot kortit kaikki on mentetetty. Se ei muutu lässyttämällä ja besserwisseröinnillä sitten yhtään
Onko mitään järkeä elää?
44
599
Vastaukset
- ...........
Älä ole noin synkkä. Puuhastele yksin omia asioita joista tulet iloiseksi ja elä vain itsellesi. Ihmiselämä ei ole niin pitkä että sitä tarvitsisi itse lyhentää.
- Kari Runk
Hyvä neuvo. Niin minäkin teen. Puuhastelen yksin oman munani kanssa ja tulen aina iloiseksi kun roiskahtaa.
- Rakkauden ammattila
Onko provo vai tarvitseko apua oikeasti...Kukaan ei ole niin ruma etteikö naista saisi ja rakkautta...Minä autan jos,oikeasti tarvitset apua... kirjoita [email protected]
- täysin nolla
Sama täällä. Putoispa lentokone mun päälle kun nukun niin kaikki loppuis
- Confidence
Katsokaa ympärillenne: kaikkialla näkee pariskuntia joissa on ties minkänäköistä tallaajaa, kuten tuolla joku jo aiemmin mainitsi, en usko minäkään että kukaan olisi niin ruma ettei löytäisi itselleen kumppania, en vain usko siihen.
- tykätkää musta
Onko järkeä muutenkaan, jos oma arvo perustuu muiden hyväksyntään?
- Minäkin olin
ihan perkeleen pettynyt kun luin että sitä muka Mayojen ennustamaa maailmanloppua ei tulekaan 21.12.2112. Olisi ollut mukava päästä kerralla kaikesta tästä.
- Confidence
Voi luoja miten pessimistisiä ihmisiä tälläkin palstalla pyörii! Jos te ajattelette itsestänne että olette rumia, niin muutkin ihmiset huomaa sen ja rupeaa uskomaan siihen koska ihmiset yleensä aistii huono itsetunnon ja sen jos joku kokee itsensä vastenmieliseksi. Hyvä itsetunto ja itsevarmuus on kaiken a ja o jos mies haluaa löytää itselleen naisen (oletan että te surkuttelijat olette miehiä) , niin se vain on. Vaikka olisi minkänäköinen tahansa mutta jos on negatiivinen, itsesäälissä rypevä surkuttelija niin ei kukaan nainen sellaista miestä halua. Pitää lopettaa tuo ajattelu itsestään että on ruma, mitä jos te ette oikeasti edes ole rumia? Teillä on vain surkea itsetunto ja te tunnette itsenne rumiksi, vaikka se ei olisi edes totta. Suosittelen hieman positiivisempaa asennetta, se olisi ainakin hyvä alku itsetunnon kohotukselle.
- miehenkuvotus
Ajattelen olevani ihan OK:n näköinen - pim olen sitä. Päätän, että tästä eteenpäin olen hyvä itsetuntoinen - pim ja olen hyvä itsetuntoinen.
Kun nuo vain olivisivat nuin helppoja, en todellakaan olisi huonolla itsetunnolla varustetu. Olen pyrkinyt kehittämään itsetuntoani jo useiden vuosien ajan. Itsetunnon kehittäminen vaatii itsensä haastamista ja onnistumisia. Tuossa tulikin se taikasana; onnistumisia. Kun niitä ei tule, niin on vakaan itsetunnon rakentaminen aika vaikeaa.
Itselle olen onnistunut jo kehittämään ihan hyvän ammattillisen itsetunnon. Uskon olevani hyvä siinä mitään teen, ja haen uusia haasteita. Koulussakin oli vaikeaa alussa kun en millään tuntunut pääsevän kursseja läpi, vaan epäonnistuin surkeasti. Ajattelin jo olevani niin tyhmä, ettei minusta ole opiskelemaan. Sitten kovalla työllä sain pieniä onnistumisia ja loppuvaiheesta koulu sujuikin jo todella hyvin. Aloin uskomaan, että voin siinä onnistua. Tästä seurasi, että tein enemmän töitä menestyksen eteen.
Ihmissuhde asioissakin olen pyrkinyt kehittymään, en vain ole saanut minkäänlaista positiivista palautetta viimeiseen viiteen vuoteen. Yrittänyt olen välillä kovastikkin. Enään jaksan harvoin edes yrittää. Kai se sitte kuitenkin on niin, että siinä suhteessa olen niin ruma ja huono, ettei mikään auta.
- HarleyDaavidSon.
Moro. Kyllä elämässä on paljon ulottuvuuksia joita ei itse tuu edes huomanneeksi.
Lisäksi, jos olet turhan kriittinen itsellesi, olet sitä myös toisille.
Jos pidät itseäsi aivan toivottomana, ihmettelet jos joku nainen sinusta kiinnostuu.
Toisin sanoen, pilaat itse elämäsi ajattelemalla siitä synkistellen.
Että jos kärsit depiksestä, ylipainosta tms... tee asialle jotakin : itse!
äläkä kerjää muilta myötätuntoa, johon jo itse ylimielisesti vänkkäät vastaan...- Ylipaino Ylipaino
Ylipaino.. Oletteko niin saatanan tyhmiä, ette pysty kuvittelemaan ihmiselle muita ongelmia kuin ylipaino ja ajattelette että kaikki ihmisen ongelmat johtuvat ylipainosta. Tota ylipano-paskaa on tää palsta täynnä.
- sporty.
Ylipaino Ylipaino kirjoitti:
Ylipaino.. Oletteko niin saatanan tyhmiä, ette pysty kuvittelemaan ihmiselle muita ongelmia kuin ylipaino ja ajattelette että kaikki ihmisen ongelmat johtuvat ylipainosta. Tota ylipano-paskaa on tää palsta täynnä.
Ylipainoiset ihmiset ovat saastaa. En kyllä tiedä mitään oksettavampaa, ällöttävämpää ja vastenmielisempää kuin laiska sohvaperuna joka ei pidä huolta ulkonäöstään. Jos ihminen on ylipainoinen on se täysin omaa syytä ja moinen paksasäkki ei kaipaa minkäänlaista sääliä.
- Naisasialooseri.
sporty. kirjoitti:
Ylipainoiset ihmiset ovat saastaa. En kyllä tiedä mitään oksettavampaa, ällöttävämpää ja vastenmielisempää kuin laiska sohvaperuna joka ei pidä huolta ulkonäöstään. Jos ihminen on ylipainoinen on se täysin omaa syytä ja moinen paksasäkki ei kaipaa minkäänlaista sääliä.
ATM ei saa naista, olipa ylipainoinen tai ei.
- Valivaliuliva
Naisasialooseri. kirjoitti:
ATM ei saa naista, olipa ylipainoinen tai ei.
Jälleen kusit omalle nilkallesi! AT-mies saisi tasoaan vastaavan naisen, mutta ei kelpuuta ns. rumaa naista..
Miksi itkeä jos nirsoilee? - Naisasialooseri.
Valivaliuliva kirjoitti:
Jälleen kusit omalle nilkallesi! AT-mies saisi tasoaan vastaavan naisen, mutta ei kelpuuta ns. rumaa naista..
Miksi itkeä jos nirsoilee?Vain seksuaalisesti haluttava nainen on kelpaava koska kyseessä on seksuaalinen suhde. Muutenhan kyseessä on kaverisuhde.
Äläkä väitä, että naisella olisi mitään oikeutta haluta vittua kostuttavaa miestä. - Sitäkö olis tarjolla
sporty. kirjoitti:
Kumma juttu, mutta esim. minä en kaipaakaan sääliä.
Juuri eilen illalla juttelin miehen kanssa, joka ei paitsi pitänyt itseään epäviehättävänä, vaan hänellä oli asperger ja paha ochlofobia.
Ainoa aito syy miksi hän saattaa jäädä yksin, minkä kykenin havaitsemaan, oli hänen asenteensa. Oli nimittäin hauska tyyppi, mukava eikä edes pahan näköinenkään.- кот Бегемот
Opettele rakastamaan itsäsi. Olet ihan yhtä arvokas kuin muutkin. Vaikka rakkastetun puuttuminen elämästä on vähän ikävää, ei se mikään maailmanloppu ole. Elämässä on TODELLA paljon kaikkea mistä voi nauttia ihan itsekseen. Pitää vaan kulkea elämässä silmät avoinna eikä vajota itsesääliin.
- täysin nolla
Elämästä ei voi nauttia jos ei kukaan rakasta, ei ole kavereita ja silleen. Joten on parempi kuolla kun ei ole syytä elää
- кот Бегемот
Kyllä voi! Sitä rakkauttakin ehkä löytyy helpommin jos oppii suhtautumaan elämään valoisemmin. Mene istumaan aurinkoisena kesäpäivänä niitylle. Katsele pilviä ja kuuntele sirkkojen soittoja tai etsi joku muu keskittymisen hetki jona tyhjennät mielesi ja alat nähdä maailmassa myös kauneutta etkä vaan pelkkää rumuutta (kuten nyt tunnut tekevän)
- naainen24
Tavisnaisena en tule koskaan saamaan yhdeltäkään mieheltä rakkautta. Miehet eivät vain kykene tuntemaan rakkautta kaltaistani kohtaan. Panoksi saattaisin kelvata jos tyrkyttäisin itseäni mutta lopulta tulen aina jäämään yksin. En jaksa enää kauaa. En uskalla ottaa itseltäni henkeä. Tulkaa joku ottamaan se.
- 17+2
Eli joku komea hengen salpaava prinssi joka vie jalat alta. Eräänlainen kuvannollinen hengen riisto kun vahva suomalainen nainen luopuu itsellisyydestään ja alistuu täydellisesti prinssilleen.
Näinhän se naisilla on, että ensin halutaan olla vahvoja ja itsellisiä, ja sitten huomataankin ei se niinkään ole hyvä. Mutta se tavallisen näköinen insinöörin planttu ei enää sytytäkään vaan se itsellisyys halutaan luovuttaa jollekin äärimaskuliinisille mielellään myös sovinistiselle ja ehkä lukutaidottomalle mieseläimelle, joka edustaa sitä raainta ja primitiivisintä miehisyyttä.
- nainen36
Sama juttu täällä päässä. Aina ollut yksin ja aina tulen olemaan.
Miehillä on kuitenkin loppujen lopuksi parempi mahdollisuus tulla hyväksytyksi ulkonäöstään ja iästään riippumatta ja saada rakkautta sekä parisuhde. Naisilla taas se parasta ennen päiväys on jo melko aikaisin eikä sen jälkeen ole tiedossa rakkautta eikä seksiä(vaikkakin tunteetonta seksiä alle 40-v naisille tuputetaan ovista ja ikkunoista).
Mitä tehdä seksuaalisuudellaan kun seksuaalinen itsetunto on nolla ja ulkonäkö huono. Miten hyväksyä se, että juna meni jo ja että yksinäinen, rakkaudeton keski-ikäisyys on pian tosiasia. Nuoruus meni yksin ja oli aivan turha.
Kesä on masentavaa aikaa, näkee nuoria ja rakastuneita. Itse vois vaan vetää peiton korviin ja nukkua syksyyn asti.- 176-671
Pudota rimaa...?
- Normaaliko mies
Olen reilu kolmekymppinen mies ja minusta tällaisten tekstien lukeminen on aika huolestuttavaa yhteiskunnan hyvinvoinnin kannalta. Ei todellakaan ole hyvä että naisten arvo romahtaa noin pahasti(tai sen koetaan romahtavan) Mutta sanotaanko näin että tietyssä mielessä naiset ovat ansainneet tämän. Huomasin naisista sen että siinä 18-25 vuotiaana pelataan kaikenlaisia pelejä ja ollaan vähän jokaisen kanssa. Sitten kun juna alkaa kääntyä kolmeakymmentä kohti, epätoivo valtaa ja jostain olisi pakko löytää se mies. Silloin kohdataan se ongelma että valitettavasti niitä jääkiekkoilijoita ja näyttelijöitä ei kaikille riitä. Tosin heille eivät yli 25 vuotiaat kelpaa muutenkaan.
Silloin naisten pitäisi kohdata elämän realiteetit ja edes pikkuisen pudottaa sitä rimaa, jos ei tahdo jäädä yksin. Silloin pitäisi hyväksyä ihan normaali terve mies. Siihenhän eivät naiset tietenkään pysty, koska ei voida päästää irti nuoruudestaan.
Olen aika onnellinen että olen mies. Kolmekymppisenä on vielä aika hyvät saumat kaikkiin ja parasta ennen ei mene vielä vähään aikaan umpeen, jos vain pitää itsestään huolta.
Minusta naisten ongelmana on se ettei mikään tavallinen, normaali ja terve riitä enää suhteeseen. Kaikkien pitäisi olla tähtiä, urheilijoita, kuulusia, komeita ja rikkaita.
- naainen24
Niin totta tuo kaikki.
Pelottaa niin kovasti miten jaksan. Tämäkin viikonloppu on ollut yhtä ahdistusta aamusta iltaan, en voinut lähteä ihmisten ilmoille kun itketti vaan. Silmät kai menneet rikki :)
Jos joskus löydän rakkauden niin varmaan kuolisin onnesta. Tuntuu etten jaksa yksin enää kauaa.- Virtuaalinen
Halaus sinne :) Soita vaikka tuonne auttavaan puhelimeen niin se voi helpottaa oloa. Huolista pitää ja kannattaa kertoa muille jos olo tuntuu ahdistavalta. kannattaa yrittää mennä ihmistenilmoille vaikka se joskus tuntuisikin ylivoimaiselta. Kävelykin voi auttaa jos olo tuntuu ahdistuneelta. Minä ainakin välitän sinusta ja haluaisin, että kirjoittaisit vaikka tänne jos olo tuntuu ahdistavalta.
http://www.onnenapila.fi/24h_auttava_puhelin.html - naainen24
Virtuaalinen kirjoitti:
Halaus sinne :) Soita vaikka tuonne auttavaan puhelimeen niin se voi helpottaa oloa. Huolista pitää ja kannattaa kertoa muille jos olo tuntuu ahdistavalta. kannattaa yrittää mennä ihmistenilmoille vaikka se joskus tuntuisikin ylivoimaiselta. Kävelykin voi auttaa jos olo tuntuu ahdistuneelta. Minä ainakin välitän sinusta ja haluaisin, että kirjoittaisit vaikka tänne jos olo tuntuu ahdistavalta.
http://www.onnenapila.fi/24h_auttava_puhelin.htmlKiitos välittämisestä, olo jo paljon parempi. Ihan kamala ahdistuskohtaus kyllä tuo mikä kesti koko viikonlopun. Nyt ymmärrän masentuneita ja niitä jotka jotka päätyvät itsemurhaan, sitä kun tekisi mitä vaan että ahdistus menisi pois. Tuollaista olotilaa tuskin kovin kauaa jaksaa. Yksinäisyys todella voi tappaa.
Maailmassa on kuitenkin selvästi ihmisiä jotka välittävät vielä - Eipä kestä
naainen24 kirjoitti:
Kiitos välittämisestä, olo jo paljon parempi. Ihan kamala ahdistuskohtaus kyllä tuo mikä kesti koko viikonlopun. Nyt ymmärrän masentuneita ja niitä jotka jotka päätyvät itsemurhaan, sitä kun tekisi mitä vaan että ahdistus menisi pois. Tuollaista olotilaa tuskin kovin kauaa jaksaa. Yksinäisyys todella voi tappaa.
Maailmassa on kuitenkin selvästi ihmisiä jotka välittävät vieläHienoa, että voit jo paremmin! Kannattaa tosiaan puhua jollekin jos tuntuu ahdistavalta. Kyllä meitä välittäviä ihmisiä on olemassa ja sen takia ei kannata pelätä, että joku ei välittäisi.
- Naainen24
Eipä kestä kirjoitti:
Hienoa, että voit jo paremmin! Kannattaa tosiaan puhua jollekin jos tuntuu ahdistavalta. Kyllä meitä välittäviä ihmisiä on olemassa ja sen takia ei kannata pelätä, että joku ei välittäisi.
:) Sehän se nimenomaan pelottaa. Jokaisella on omat taakkansa kannettavana, omat murheensa, kuka vielä jaksaisi toisen taakkaakin kantaa? Mulla ei oikein ole ketään kelle puhua, siksi hajoilen täällä palstalla :) Mut aion jatkaa eteenpäin, uskoen siihen että enkeleitä on olemassa..
- m.i.e.s.36.
Alkaaks joku kiva nainen seurustelee mun kanssa. Tuntuu et paljonkin naisia ilman rakkautta joten tässä olis 36 v mies vapaana. Satakunnassa asun.
- blade¨
Niin. Tämähän se onkin se ongelma näillä jotka itkee yksinäisyyttään, kun ei ne sitten kuitenkaan koskaan vastaa kenenkään yhteydenottoihin. Ne on ite rakentaneet linnan itelleen ja sieltä sitten huudellaan sitä ja tätä. Katotaas miten sun käy. Eipä paljon helpommaks asiaa voi tehdä naiselle.
- M-23v
Samaa tulee pohdittua itsekin ajoittain. Pidän itseäni rumana ja lisäksi olen lievästi ylipainoinen. Omalla kohdallani suurin ongelma on tosin luultavasti surkea itsetunto, joka johtuu lähes koko peruskoulun kestäneestä koulukiusaamisesta. Itsetuntoni on ollut pahimmillaan todella huono ja olen suoraan sanottuna vihannut itseäni.
Nykyään olen oppinut sietämään itseäni edes jotenkin. Vaikka olenkin jaksanut pitää yllä jonkinlaista optimismia, että minussakin voisi joku nainen joskus jotain nähdä, en silti yhtään ihmettelisi vaikka olisin yksin vielä kymmenen vuoden päästäkin.
Murskattua itsetuntoa on vaikea korjata. Tai ainakin se on todella hidas prosessi. - Romukauppias
Ei sitä erityisen ruma tarvitse olla että on yksin.
Tällainen epäviehättävä tai seksitön naamaltaa vaalean haalea tapaus riittää.
Jos et sitten osu niihin oikeisiin liikennevaloihin ja se toinen osapuoli sille toiselle puolelle just samaan aikaan niin on todennäköistä ettei naista löytä joka edes jotakin sopisi omiin hassuihin ehtoihin ja olisi siten sopiva.
Valitettavasti nykyaikana suhteet syntyy joko tiskin alta jossain sattuman kautta suljetuissa piireissä tai sitten panokemioiden välityksellä avoimilla markkinoilla.
Huonoista korteista sen verran että voi sitä yrittää jonkin verran bluffata niillä huonoillakin.
Mutta mitään takuuvoittoa en voi luvata, kun omakin tilanne on mitä on.
Toisaalta voisin olla pyöreän naisen kanssa suhteessa parhaillaan joten kai loppujen lopuksi elämä hymyilee loppujen lopuksi. :D - Rakkaus on perseestä
Paskat rakkaudesta. Et halua rakkautta, haluat pillua. Keskity teinipillun jahtaamiseen, se on miehen elämän tarkoitus.
- m34v...
Tuskin sinä ruma olet ja naiset katsovat muutakin kun ulkonäköä.
Tuossa on muuten hyvä opetus mikä on jäänyt mieleen, piti oikein kaivaa video youtubesta kun en muistanut miten meni. Katsos kohdasta 5:40
http://www.youtube.com/watch?v=OelLdu0mdG8
---
me emme voi päättää mitkä kortit saamme, mutta voimme tehdä parhaamme huonoillakin korteilla..- --------
todellinen suuruus tulee siinä kuinka pelaamme saaduilla korteilla.
- älä puhu pas.kaa
Toi on niin pas.kapuhetta kuin olla ja voi. Naiset katsoo ulkonäköä eikä muuta. En ole ikinä tavannut naista joka olis muuten ollut kiinnostunut musta.Treffi profiilissani on kuva ja sen takia naiset ei kiinnostu. Olen muuten aika normaali, työssä käyvä ja urheilua harrastava mies. Naama ei ole kaksinen joten naiset ei kiinnostu
- pintaa syvemmälle
Naisilla on ennakkoluuloja ja siksi ne ei saa miestä ja valittavat et ei ole ketään. Kannattaa ehkä miettii et paljon hyvii miehiä on jos tutustuis siihen persoonaan ensin ennen kuin katsoo sitä naama värkkiä. Voi olla et miehii löytyis helpommin.
- m34v...
Varmaan naiset katsovat sitä ulkonäköä siinä kun miehetkin, tuskin siinä suurempia eroja on, tietenkin yksilönvälillä varmaan on.
Minäkin katson ulkonäköä vaikka en varmaankaan ole sitten niin komea mies ollenkaan, luultavasti keskitasoa jos sitäkään. Harveneva päälaki, pottunokka tummilla silmänaluksilla. En minkäkään halua olla naisen kanssa joka ei yhtään miellytä silmää, jonka leuan alla roikku heltta..
En usko että kukaan niin ruma on, ettei löydä seuraa, ja tuskin aloittajakaan on mikään ruma, kuulostaa enemmän siltä että vika on asenteessa ei naamassa.
Ei muutakuin teristäydy, ja siitä se lähtee- ++++++++++++++++++++
Ei ole ulkonäöstä kiinni se, että voi itse rakastaa, vaikka hoivan tarpeessa olevia ihmisiä ja eläimiä. On varmasti lähempänä elämän tarkoitusta kuin pinnallisessa hyötyparisuhteessa.
- Romukauppias
++++++++++++++++++++ kirjoitti:
Ei ole ulkonäöstä kiinni se, että voi itse rakastaa, vaikka hoivan tarpeessa olevia ihmisiä ja eläimiä. On varmasti lähempänä elämän tarkoitusta kuin pinnallisessa hyötyparisuhteessa.
Mitäköhän iloa siitä on että rakastaa "hoivan tarpeessa olevia ihmisiä"?
Muttei saa itse rakkautta takaisin?
Ihan idealista höttöä tuollainen "rakkaus".
- Sonythehedgehog
Ei muuta ku hygieniat sun muut kuntoon ja sitte hyvää musaa mukaan vaik polkupyörän päälle ja lenkille niin alkaa tulee vähän virkeempää ajatuksenjuoksuakin päähän yms. ja tarkottaa myös todella et hygieniat sun muut kuntoon ja sitte hyvää musaa ja pyörän päälle ja lenkille:) sit voi tälläistäkin välillä koittaa, että menee ihan rauhassa omaan huoneeseensa kuuntelee itseään ja ajatuksiaan ja kyseenalaistaa, että onko nää asiat ihan näin mitä mielikuvitus koittaa joskus monesti sitkeesti vakuuttaa..
- naama paskana
Tervetuloa rumien miesten kerhoon.
Ketjusta on poistettu 2 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Jussi Halla-aho huolissaan Sofia Virrasta
Jussihan on vanha vihreä. Onko tässä kyse alkukesän kiimasta, kun aidan toisella puolella oleva vihreä alkaa kiinnostama255059Sofia Virta kadonnut....onko juomassa?
Virran poissaolo eduskunnasta on herättänyt huomiota. Esimerkiksi Ilta-Sanomat kertoi aiemmin, että Virta on ollut tällä644061Julkista rahaa ei tule antaa senttiäkään yksityisille yrityksille
Julkinen raha on meidän yhteistä rahaa, ja se raha on tarkoitettu yhteiseen käyttöön, kuten esimerkiksi tuottamaan palve753625Ensin Henry Novak ja nyt sitten se Irlannin tapaus
jossa mustaihoinen afrikkalainen mieshenkilö puukottaa valkoihoista maassa makaavaa miestä useita kertoa pään alueelle.732698Tytti Tuppurainen: Suomen pakolaiskiintiö pitäisi nostaa 10 000 vuodessa
asia on faktaa, noin Tytti sanoi aiemmin. Kun taas Orpon hallitusohjelman mukaisesti Suomen pakolaiskiintiö on pudotettu1472483Halla-aho sivaltaa edustajantyöstään lintsaavaa Sofia Virtaa
https://www.iltalehti.fi/politiikka/a/937c74d7-f905-4466-b9b4-abd017fe5b63 Kansanedustajan on ilmoitettava poissaolosta602358Islamovasemmistolaisuus - tälläista termiä käytetään
Termi tarkoittaa alunperin äärivasemmiston ja muslimifundamentalistien liittoa, jonka ytimessä oli antisemitismi. Isl782173Mitä tapahtui?
Mitä tapahtui keskiviikkoiltana kun oli paljon hälytysajoneuvoja ja mediheli?272127- 1351664
Martina Aitolehti läpäisi Erikoisjoukot - Tilittää umpirehellisenä kuvauksista
Martina Aitolehti selvisi Erikoisjoukot koulutuksesta. Hän myös malttoi pääosin pitää mölyt mahassaan, vaikka saikin ko371525