Gallup! Paljonko OIKEASTI ansaitset?

Paljonko oikeasti?

Tehdään pieni gallup. Nämä keskiansiolaskelmat joissa suomalaiset ansaitsee yli 3000e kuussa on minusta humpuukia. Iltalehden kyselyssä 80% sanoi ansaitsevansa vähemmän: Miten se oikein on mahdollista, jos kerran puhutaan keskiansiosta...

Rehellisiä vastauksia. Netissä olet anonyymi! Eli:

Paljonko kuukausipalkkasi on ennen veroja (brutto). Ei pääomatuloja, ei muita tuloja, ei km-korvauksia. VAIN palkka.

245

9256

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • ertti

      Et taida paljon matematiikasta ymmärtää. Selvittä ensin mikä esim. mediaani, ja mikä se on noissa suomalaisten palkoissa.

      Ja riippuu vähän keneltä kysyy. Minun tuttava- ja kollegapiirissä taas vähintään 80% tienaa yli tuon 3000 euroa, joten voisin väittää ihan samaa, että noissa tilastoissa on jotain pielessä.

      Luotan kyllä enemmän Tilastokeskukseen, joka kerää tiedot aika lailla laajemmalla otannalla ja laadulla kuin iltapäivälehdistö.

      • hah.

        Tai puhumattakaan jonkun juntin omista pikku palkkavertailuista suomi24:ssa.


      • 5kalaa

        On monia, jotka tienaavat alle 1000 euroa kuussa j alöytyy myös niitä, jotka tienaavat vielä paljon vähemmän. Etenkin pätkätyöläiset.


      • ......

        Oikeasti 86% palkan saajista tienaa 2300-2500 €/kk eli loput14% ia tienaa oikein h3lvetin palbon yli 10000€/kk jotta saadaan keskiansioksi 3200€/kk ja tämä 14% vaatii palkkojen alentamista


      • Ope79

        Olen lukion aineenopettaja virassa oleva eli lehtori, bruttopalkka noin 4850 eur/kk. Nettopalkka noin 3100 eur. Välillä saa ylityötunteja yms joiden kanssa menee juuri ja juuri 5000 euroon. Ikälisiä on tullut ensimmäiset. Tästä se ei enää sitten juuri työuralla nouse vaan tällä mennään kai eläkkeelle asti.


    • hoitsu8200

      Meinaat että luvut on hatusta vetäisty???
      No tuskin pitää paikkaansa. Olen itse sh ja tienaan keskimäärin 3500 euroa kk ja 90 prosenttia kollegoistani tienaa yli 3200 euroa kk jos ovat vuorotyössä.
      Mieheni on kaksivuorotyössä tekniikan alalla ja tienaa noin 4600 euroa kk.
      En itse asiassa tiedä ketään joka tienaisi alle 3000 euroa ellei sitten ole kyse osa-aikatyöstä, mut siitähän ei nyt tässä puhuttu. Tuttavapiiriimme ei kuulu "ökypalkkalaisia", vaan ihan taviksia ja tosiaan valtaosa kyllä tienaa vähintään sen kolmetonnia kuukaudessa. Sen pohjalta on helppo uskoa tilastoon.

      • On näitä aloja

        jos kukaan tutuistasi siivoaa tai on esim. metallilla tai rakennuksilla töissä saa alle 3000€ ..
        Yleensä suorittavilla aloilla missä ei voi tehdä 3-vuoroa johon sisältyy sunnuntai saa melko varmasti alle 3000€ ja silti moni saa alle 3000€ vaikka voi tehdäkkin sunnuntaita esim.siivousala ja varasto..

        Itsellä 3-vuorotyö iso firma kokemuslisät jo "peruspalkassa" vaativa työ pitkä koulutus peruspalkka alle 2800€.. vuorolisät nostavat ylitöiden kera tonnilla summaa..


      • opettaja...
        On näitä aloja kirjoitti:

        jos kukaan tutuistasi siivoaa tai on esim. metallilla tai rakennuksilla töissä saa alle 3000€ ..
        Yleensä suorittavilla aloilla missä ei voi tehdä 3-vuoroa johon sisältyy sunnuntai saa melko varmasti alle 3000€ ja silti moni saa alle 3000€ vaikka voi tehdäkkin sunnuntaita esim.siivousala ja varasto..

        Itsellä 3-vuorotyö iso firma kokemuslisät jo "peruspalkassa" vaativa työ pitkä koulutus peruspalkka alle 2800€.. vuorolisät nostavat ylitöiden kera tonnilla summaa..

        Juu, ja kyllä ihan opettajanakin jää iloisesti alle tuon kolmen tonnin - eivät kaikki matalapalkkaiset ole viikon kurssin suorittaneita vartijoita tms.


      • tabua naamaan

        Minä en taas tunne ketään joka tienaisi lähellekään 3000€ kuussa. Ns. tavallisia duunareita kaikki.
        3000€ olis mulle "ökypalkka",olis se 2000€.1500€ kun jäis käteen niin oisin tyytyväinen. Terveys kun on mennyt niin kohta en saa sitä 1500€ edes bruttona. Eläkkeelle en silti suostu jäämään.


      • ........

        Eipä oo hatusta normi tunneilla 2400 egee kuukaudessa 20 vuoden kokemus lisillä niin kuin moni kunta alan tekijät tai lähihoitajat sivoojat yms. ruumiillisentyöntekijät


      • TODELLINEN TAVIS

        tervetuloa taviksien palkkatodellisuuteen ja tämä on todellista tietoa eikä oletusta!
        olet kyllä tietämätön taviksien palkoista. meille taviksille 3500-4600 on ökypalkkoja.
        tavikset tienaavat esim. ammatillisen tutkinnon suorittaneet siivoojat-laitoshuoltajat saavat palkkaa noin 1800-1500€/kk ja siitä vielä miinus pakolliset verot-maksut, jolloin taviksille jää käteen 1500-1000€.
        muita palkansaajia kunnan alalla tavikset, joilla on opistotason koulutus saavat noin 2300€, josta jää käteen pakollisten maksujen-verojen jälkeen noin 1700€
        TÄMÄ ON TOSI


    • iloitkaa

      Kovat on teidän palkat

      ... on ollut meinaan n.1500 euroa / kk tulot ja
      teen töitä keskimäärin 10 tuntia/ päivä provisio alalla

      • .:.......17

        Hmmm. Niin 2400 ja verot pois


    • Älä viitti taas..

      "Rehellisiä vastauksia. Netissä olet anonyymi!"

      Ei juma. Etkö jo ole oppinut, että nimen omaan tälläisillä ANONYYMINpalstoilla 95% vastaajista liioittelee palkkansa rajusti yläkanttiin, vaikka muuta väittäisivätkin.

      Ja tämä on tutkittu tosiasia.

    • melbac75

      Joka kerta sama juttu kun Tilastokeskus julkaisee keskipalkkatilastot, on alempiin tuloluokkiin kuuluvat ihmettelemässä, miten tilastot ei voi pitää paikkaansa ja miten kukaan tuttavapiiristä ei tienaa sellaisia summia. Ihmisten tuttavapiiri tyypillisesti koostuu saman sosiaalisen taustan omaavista ihmisistä, jolloin ollaan saman tyyppisissä töissä ja tienataan suurin piirtein yhtä paljon (tai vähän). Toinen vastaavaa harhaa aiheuttava ja oikeasti tilastoja vääristävä vaikutus on pk-seutu vs. muu Suomi. Itse olen it-alalla ja tutkitusti pk-seudulla maksetaan oman alan väelle 20-30 % parempia palkkoja kuin maakunissa. Toisin sanoen pk-seudulla keskiarvo- ja mediaanipalkat ovat todennäköisesti huomattavasti korkeammat kuin tässä Tilastokeskuksen koko Suomea koskevassa tilastossa. Vastaavasti maakuntien Suomessa mediaanipalkka on todennäköisesti selvästi alle 2500 e.

      Tässä on toisenlainen tilasto samasta aiheesta eli tulonsaajat tuloluokittain vuodelta 2010. Se ehkä havainnollistaa, miten suuri massa suomalaisista kuuluu alempiin tuloluokkiin. Vain reilu 16 % kuuluu viiteen ylimpään tuloluokkaan eli joissa tienataan vuodessa 40 000 e (3333 e/kk) tai enemmän.

      Summataan vielä: tilastoja pitää osata lukea!

      • melbac75

      • Haans.
        melbac75 kirjoitti:

        Ja se linkki sitten unohtui: http://www.tilastokeskus.fi/tup/suoluk/suoluk_tulot.html

        >Summataan vielä: tilastoja pitää osata lukea!

        Todellakin pitää "osata" lukea, koska tilastojen laatijat eivät tarkoituksellakaan halua asiasta tehdä selkolukuista.

        Linkkaamallasi taulukolla ei ole mitään tekemistä keskipalkkojen laskennan kanssa. Kyseinen taulukko kuvaa tulonsaajia, mikä tarkoittaa sitä, että liki jokainen suomalainen on tulonsaaja.

        Palkkataulukkoja et näköjään sinäkään osannut hakea. Erittäin mielenkiintoinen tieto on: paljonko meillä on KOKO-aikaisia työntekijöitä, joiden "keski"-palkasta nyt puhutaan (3111). Voimme vain hämmästellä, miksi tämä olennainen tieto salataan. Tämä juuri aiheuttaa keskustelupolemiikkia palstoilla, kun ihmiset hämmästelevät minimipalkoillaan sitä, ketkä voivat keskimäärin tienata yli 3 tonnia.
        Ihmettelijät itse kun eivät ole laskentatilastossa laisinkaan mukana.


      • melbac75
        Haans. kirjoitti:

        >Summataan vielä: tilastoja pitää osata lukea!

        Todellakin pitää "osata" lukea, koska tilastojen laatijat eivät tarkoituksellakaan halua asiasta tehdä selkolukuista.

        Linkkaamallasi taulukolla ei ole mitään tekemistä keskipalkkojen laskennan kanssa. Kyseinen taulukko kuvaa tulonsaajia, mikä tarkoittaa sitä, että liki jokainen suomalainen on tulonsaaja.

        Palkkataulukkoja et näköjään sinäkään osannut hakea. Erittäin mielenkiintoinen tieto on: paljonko meillä on KOKO-aikaisia työntekijöitä, joiden "keski"-palkasta nyt puhutaan (3111). Voimme vain hämmästellä, miksi tämä olennainen tieto salataan. Tämä juuri aiheuttaa keskustelupolemiikkia palstoilla, kun ihmiset hämmästelevät minimipalkoillaan sitä, ketkä voivat keskimäärin tienata yli 3 tonnia.
        Ihmettelijät itse kun eivät ole laskentatilastossa laisinkaan mukana.

        Luetun ymmärtämisessä oli näköjään itsellänikin vikaa. Nopeasti kun näitä naputtelee, on lopputulos välillä huono. Jäikin pieni ihmetys takaraivoon, miten pieneltä palkansaajien tulotaso sen taulukon perusteella vaikutti.

        Siispä uusi seikkailu Tilastokeskuksen sivuilla: alla linkki taulukkoon, joka on parempi eli siinä käsitellään kokoaikaisten palkansaajien ansioita ja määriä. Sen mukaan kokoaikaisia palkansaajia 2010 oli 1,4 milj. hlöä. Uudellamaalla mediaanipalkka nafti 3000 e/kk ja monessa maakunnassa mediaani pyörii 2500 euron molemmin puolin.

        http://tilastokeskus.fi/til/pra/2010/pra_2010_2012-04-05_kat_001_fi.html


    • specter

      Ja onko kysymys tuloista, vai palkasta?
      Tuloihin lasketaan mukaan muutakin, kuin palkasta saatava ansiotulo.

      Itse olen varastomies. 3/5-vuoro, mukaan tulee viikonloppujakin. Lisineen/ylitöineen tällähetkellä n. 4000eur/kk.
      Tuohon summaan tehty tänä vuonna noin 70 tuntia ylitöitä, joista osa viikonloppuna.

      Pelkkä peruspalkka olisi 2400eur/kk, täysillä ikälisillä. PK-seutu.

    • kysettävät teitä

      Kiinteistönhoito: 1800 e/kk


      MUISTA tämä "keskipalkoista": koskee VAIN KOKOAIKAISIA.

      Siis epätyypillisessä työsuhteessa olevat eivät ole mukana. He muodostavat työttömien kanssa kuitenkin sen suurimman ryhmän "työvoimasta".

      Tilastokeskus kusettaa teitä, jättämällä kertomatta kokoaikaisten määrät. Asia on poliittisesti arka, valehtelivathan ne "työvoimapulasta", joka oli demarijuoni vain mamujen maahantulon peittelemiseksi.

    • karppa..

      2320 euroa bruttopalkka kuukaudessa. Olen rekkakuski. Ei lähelläkään tuota keskipalkkaa, ja tiedän että kaikki kolleegat jäävät selvästi tuon 3111 euron alle. Taas kerran tutkimus joka ei pidä paikkansa.

      • Pr

        Mutta eiväthän kaikki kokoaikaiset työntekijät ole rekkakuskeja.


      • karppa..
        Pr kirjoitti:

        Mutta eiväthän kaikki kokoaikaiset työntekijät ole rekkakuskeja.

        Kaikki kaveripiirissäni olevat henkilöt eivät saa tuota keskipalkkaa. Ja yksikään heistä ei ole rekkakuski. Joten tuo tutkimus on suoraan perseestä.


      • Pr
        karppa.. kirjoitti:

        Kaikki kaveripiirissäni olevat henkilöt eivät saa tuota keskipalkkaa. Ja yksikään heistä ei ole rekkakuski. Joten tuo tutkimus on suoraan perseestä.

        Sun kaverit on vaihtuneet postausten välillä, entex ne oli kollegoja = rekkakuskeja ja nytten ne ei ole ollenkaan rekkakuskeja.

        Mun kaverit tienaa kaikki reilusti yli 3111 e. Elikkä jos pistetään sun ja mun kaverit yhteen, niin voidaan päästä aika lähelle sitä yli miljoonasta palkasta laskettua keskiarvoa.


      • karppa..
        Pr kirjoitti:

        Sun kaverit on vaihtuneet postausten välillä, entex ne oli kollegoja = rekkakuskeja ja nytten ne ei ole ollenkaan rekkakuskeja.

        Mun kaverit tienaa kaikki reilusti yli 3111 e. Elikkä jos pistetään sun ja mun kaverit yhteen, niin voidaan päästä aika lähelle sitä yli miljoonasta palkasta laskettua keskiarvoa.

        Mun kaverit eivät ole vaihtuneet yhtään mihinkään. Etkö osaa lukea vai jäikö koulu käymättä? Kolleegat ovat rekkakuskeja, ja kaverit joiden kanssa olen tekemisissä vapaalla eivät ole rekkakuskeja.

        Ja suurin osa Suomalaisista jää tuon 3111 euron alle. Tämä on selvä fakta. Pr,n kaverit jäävät myös tuon rajan alle. En usko sinun väitteitä.


      • moodio
        karppa.. kirjoitti:

        Mun kaverit eivät ole vaihtuneet yhtään mihinkään. Etkö osaa lukea vai jäikö koulu käymättä? Kolleegat ovat rekkakuskeja, ja kaverit joiden kanssa olen tekemisissä vapaalla eivät ole rekkakuskeja.

        Ja suurin osa Suomalaisista jää tuon 3111 euron alle. Tämä on selvä fakta. Pr,n kaverit jäävät myös tuon rajan alle. En usko sinun väitteitä.

        Koko joukon mediaaniansio oli 2 776 euroa eli puolet tienasi sitä vähemmän. Mutta kun katsellaan vähän mediaaneja ikäryhmittäin, niin yksityisillä aloilla mediaaniansio on jo 35-39 vuotiaiden ikäryhmässä yli 3000 ja valtion palkollisilla jo edellisessä ikäryhmässä. http://aijaa.com/dqvRCF Siis Pr:n kaverit voi esimerkiksi olla valtion väkeä tai vähän vanhempia tai muuten vaan hyväpalkkaisissa ammateissa.


      • .......

        Voi tutkimus pitää paikkaansa jos siihen lasketaan palkka johtajatkin joiden palkka o.yliq100000 egee/kk


    • Teen matkatöitä Euroopan ulkopuolella ja matkapäiviä on 200-270 vuodessa. Peruspalkkani on 3500 €/kk. Reissussa saan aina projektikohtaisen lisän, mikä vaihtelee jonkin verran. Viime vuoden tulot olivat 68000 € ja sitä edellinen 65000 €. Tämä vuosi on samaa luokkaa eli keskimäärin 5500 €/kk. Tämä on palkkani ja sitten tulevat pienet bonukset , päivärahat ...

    • ghkghk

      Itsekin ihmettelin noita tilastoja vielä 5 vuotta sitten... Nyt ikää tullut hieman lisää (32v) ja olen jo tuon keskiarvon yläpuolella.

      Terv. Sähköasentaja Tampereelta 3700€/kk

    • työtön&

      Työttömänä, tuki 2500€ netto..

    • teknikko304224

      Minulla brutto (pohjapalkka) on 3476 euroa. Tässä ei ole muita korvauksia laskettu mitään.

    • Minä vaan jeps

      Minulla palkka vaihtelee 1100-1600 e/kk kokopäiväisenä, brutto. Korkea koulutus ja oman alan työ.

    • mediaanissa mennään

      Myyntialan mediaanipalkka on 4500e/kk.

      Omani on 4550 edut, eli juuri mediaanissa, mikä ei tosin
      ole kovinkaan hääppöinen.

      • Niukka toimeentulo

        En ole enää työelämässä. Eläketulot 3850€/kk. Tulot putosivat rajusti työpalkkaan verrattuna. Etuina joitakin eläkeläisen saamia alennuksia.


    • järki kari

      On aivan sama mitä joku tienaa. Se ratkaisee mitä jää laskujen ja kulujen jälkeen käteen.

      • will be free willy

        Onko ?

        Sinun "kulut" voi olla toisen henki ja elämä ilman niitä "kuluja" eli toisinsanoen intohimoa/harrastusta ei ole elämää, mutta ilman hyviä tuloja ei ole sitä elämää ja riutuu makaroonin ja yksiön välillä ?

        Itse ilman harrasteautoja moottoripyörää yms. kesämökkiä ja matkailua en kokisi eläväni...

        Mielummin 5 tonttuu käteen ja elämiseen kuin 3 tonttuu ja siintä 2 säästöön ...
        Mitä sillä rahalla teen ei se lämmitä ja jos huomenna kuolen niin sinne meni heippa.. ????

        Laskut ja velat toki aina pitää hoitaa !!


    • Headhuntteri

      Rekrykonsultti, 5800e/kk

    • rätti väsynyt

      Catering assistant eli siivooja, 4400€/kk, työaika 12h/vrk, kuukausi työtä, kuukausi vapaata

    • ..............

      Hmmmm. Kertokaas millä aloilla olette oikeesti hommissa . Itse tienaan 2300€/kk(KTV) 22 vuoden kokemus alalta eli ylemmissä palkka luokissa on palkat niin helvetinmoiset että nostaa palkan saajien keskiansion 3300€/kk ja sitä myötä asumis kustannus nousee normi duunarilta tavoittamattomiin.

    • ölkjhgfölkjh

      1440 e/kk, siivoan yli 3000e kuukaudessa tienaavien koteja.

    • tehdasmies

      Olen teollisuustyöntekijä. Palkka 2600 euroa/kk. Jää siis alle tuon keskipalkan. Nuo puheet yli kolmen tonnin keskipalkoista ovat soopaa.

      • Duunari

        Teollisuustyöntekijä minäkin. Tämän vuoden alusta ansiot 47788 euroa ilman ylitöitä. Joten jakolasku saa tuloikseni 4778 euroa/k. Kaksi kuukautta vuotta vielä jäljellä.


      • tehdasmies
        Duunari kirjoitti:

        Teollisuustyöntekijä minäkin. Tämän vuoden alusta ansiot 47788 euroa ilman ylitöitä. Joten jakolasku saa tuloikseni 4778 euroa/k. Kaksi kuukautta vuotta vielä jäljellä.

        Nimimerkille Duunari. Valehtelet niin että korvat heiluu. Teollisuustyöntekijä EI KOSKAAN tienaa määrää jonka äsken sanoit. Mene muualle valehtelemaan.


      • Duunari
        tehdasmies kirjoitti:

        Nimimerkille Duunari. Valehtelet niin että korvat heiluu. Teollisuustyöntekijä EI KOSKAAN tienaa määrää jonka äsken sanoit. Mene muualle valehtelemaan.

        Nimimerkille "tehdasmies": vaikka tämä on Suomi24 palsta, ei se tarkoita sitä, että kaikki puhuisivat (kirjoittavat) silkkaa skeidaa. Minä katsoin omasta tilinauhasta ansioni tähän mennessä ja siitä puuttuu vain sentit!

        Jos sinulle, arvoisa "tehdasmies" on vaikea sulattaa palkkaani, sille en voi tietenkään yhtään mitään. Katsoin juuri kalenteria, josta selviää mm. tämän loppuvuoden tilit, niitä on vielä viisi (5) jäljellä. Lopullinen vuosiansioni lienee lähemmäs 60 tuhatta euroa.

        Ja jos ihmettelet miksi kahdessa kuukaudessa voi olla viisi (5) tiliä/palkkaa, on selitys se, että niitä tilejä (palkkapäiviä) on 26 kertaa vuodessa.


      • Duunari 2
        Duunari kirjoitti:

        Nimimerkille "tehdasmies": vaikka tämä on Suomi24 palsta, ei se tarkoita sitä, että kaikki puhuisivat (kirjoittavat) silkkaa skeidaa. Minä katsoin omasta tilinauhasta ansioni tähän mennessä ja siitä puuttuu vain sentit!

        Jos sinulle, arvoisa "tehdasmies" on vaikea sulattaa palkkaani, sille en voi tietenkään yhtään mitään. Katsoin juuri kalenteria, josta selviää mm. tämän loppuvuoden tilit, niitä on vielä viisi (5) jäljellä. Lopullinen vuosiansioni lienee lähemmäs 60 tuhatta euroa.

        Ja jos ihmettelet miksi kahdessa kuukaudessa voi olla viisi (5) tiliä/palkkaa, on selitys se, että niitä tilejä (palkkapäiviä) on 26 kertaa vuodessa.

        Olen myös tehtaassa töissä ja minä tienaan 6200 euroa kuussa. Joten köyhät kyykkyyn. Niin tehdasmies kuin duunari ovat köyhiä minun rinnallani. Ajan aina uudella autolla ja rahaa on niin että taskut repeilee.


      • Rajat valheilla
        Duunari 2 kirjoitti:

        Olen myös tehtaassa töissä ja minä tienaan 6200 euroa kuussa. Joten köyhät kyykkyyn. Niin tehdasmies kuin duunari ovat köyhiä minun rinnallani. Ajan aina uudella autolla ja rahaa on niin että taskut repeilee.

        Jaaha täällä näköjään on kaksi paskanpuhujaa. Duunari ja Duunari 2 ovat melkoisia satusetiä. Entisenä tehdastyöläisenä sanon että tuollaisia palkkoja saadaan vain mielikuvitusellisissa unissa.

        On se tietysti kiva olla rikas edes tällä palstalla kun muuten se on teille raukoille täysin mahdotonta. Suosittelen teille molemmille aamulääkkeen ottoa ja tutin suuhun laittamista.


      • Duunari_
        Rajat valheilla kirjoitti:

        Jaaha täällä näköjään on kaksi paskanpuhujaa. Duunari ja Duunari 2 ovat melkoisia satusetiä. Entisenä tehdastyöläisenä sanon että tuollaisia palkkoja saadaan vain mielikuvitusellisissa unissa.

        On se tietysti kiva olla rikas edes tällä palstalla kun muuten se on teille raukoille täysin mahdotonta. Suosittelen teille molemmille aamulääkkeen ottoa ja tutin suuhun laittamista.

        "Entisenä tehdastyöläisenä et näytä tietävän mitään nykyisestä palkkatasosta." Kuinka paljon tietämättömyyttä mahtuu Suomi24 palstan kommentoijiin?


        Vai onko kyse pelkästä kateudesta toisen henkilön palkan suhteen, mene tiedä? Joka tapauksessa nimimerkki "Rajat valheilla" - nimimerkki ei näköjään ymmärrä, että nykytilanne ei vastaa mitenkään hänen käsitystään ansiotasosta tänä päivänä!

        Minä tiedän aivan tarkkaan mitä olen ansainnut, sentilleen! Sitä ei Suomi24 palsta minulta poista, eikä sitä tee epäilevät Tuomaatkaan!


      • esimies1
        Duunari_ kirjoitti:

        "Entisenä tehdastyöläisenä et näytä tietävän mitään nykyisestä palkkatasosta." Kuinka paljon tietämättömyyttä mahtuu Suomi24 palstan kommentoijiin?


        Vai onko kyse pelkästä kateudesta toisen henkilön palkan suhteen, mene tiedä? Joka tapauksessa nimimerkki "Rajat valheilla" - nimimerkki ei näköjään ymmärrä, että nykytilanne ei vastaa mitenkään hänen käsitystään ansiotasosta tänä päivänä!

        Minä tiedän aivan tarkkaan mitä olen ansainnut, sentilleen! Sitä ei Suomi24 palsta minulta poista, eikä sitä tee epäilevät Tuomaatkaan!

        Minä olen samaa mieltä kuin Rajat valheilla nimimerkki. Täällä voi suoltaa paskaa niin paljon kuin sielu sietää. Molemmat duunarit jotka tuossa puhuivat palkoistaan ovat melkoisia tarinan kertojia. On se tietysti kiva että voi edes täällä leikkiä isotuloista kun oikeessa elämässä se ei ole mahdollista.

        Itse olen johtotehtävissä eräässä suurehkossa tehtaassa, ja tiedän tasan tarkkaan perusduunarin palkat täällä. Jopa pitkään tässä firmassa olleet työntekijät eivät yllä noihin palkkoihin mitä nämä kaksi sadun kertojaa täällä valehtelivat.


      • Duunari 2
        Duunari_ kirjoitti:

        "Entisenä tehdastyöläisenä et näytä tietävän mitään nykyisestä palkkatasosta." Kuinka paljon tietämättömyyttä mahtuu Suomi24 palstan kommentoijiin?


        Vai onko kyse pelkästä kateudesta toisen henkilön palkan suhteen, mene tiedä? Joka tapauksessa nimimerkki "Rajat valheilla" - nimimerkki ei näköjään ymmärrä, että nykytilanne ei vastaa mitenkään hänen käsitystään ansiotasosta tänä päivänä!

        Minä tiedän aivan tarkkaan mitä olen ansainnut, sentilleen! Sitä ei Suomi24 palsta minulta poista, eikä sitä tee epäilevät Tuomaatkaan!

        Sinä Duunari olet pikkupalkkainen sittiäinen minuun nähden. Saan reilusti enemmän kuin sinä palkkaa. Taidat olla vain joku putken kiillottaja tehtaassa kun noin pientä palkkaa saat. Tehdasmies taas saa aivan rupista palkkaa joten kannattaisi hakea sossun luukulta avustusta.


      • kypsyysnäytteen tark
        esimies1 kirjoitti:

        Minä olen samaa mieltä kuin Rajat valheilla nimimerkki. Täällä voi suoltaa paskaa niin paljon kuin sielu sietää. Molemmat duunarit jotka tuossa puhuivat palkoistaan ovat melkoisia tarinan kertojia. On se tietysti kiva että voi edes täällä leikkiä isotuloista kun oikeessa elämässä se ei ole mahdollista.

        Itse olen johtotehtävissä eräässä suurehkossa tehtaassa, ja tiedän tasan tarkkaan perusduunarin palkat täällä. Jopa pitkään tässä firmassa olleet työntekijät eivät yllä noihin palkkoihin mitä nämä kaksi sadun kertojaa täällä valehtelivat.

        Naulan kantaan, "esimies". Täällä voi tosiaan suoltaa sitä itseään.... Hyvä esimerkki olet Sinä. Jos suomen kielesi on tasoa, jolla täällä esiinnyt, olet yläkoululainen (seiskan oppilas), et "johtotehtävissä" tehtaassa...

        Niinpä.... Ainoa tosiasia nettikeskustelussa on käyttämämme kieli.


      • esimies1
        kypsyysnäytteen tark kirjoitti:

        Naulan kantaan, "esimies". Täällä voi tosiaan suoltaa sitä itseään.... Hyvä esimerkki olet Sinä. Jos suomen kielesi on tasoa, jolla täällä esiinnyt, olet yläkoululainen (seiskan oppilas), et "johtotehtävissä" tehtaassa...

        Niinpä.... Ainoa tosiasia nettikeskustelussa on käyttämämme kieli.

        Jos et kestä totuuden sanoja niin ei voi mitään. Nuo molempien duunareiden palkat eivät vastaa mitenkään totuutta. Ota selvää ensin tavallisen työmiehen palkasta, ja tule sitten vasta tänne antamaan viisaita neuvojasi tänne.

        Ei tarvita kovin ihmeellistä järkeä kun tietää, että nuo kaverit valehtelevat.


      • Duunari_
        esimies1 kirjoitti:

        Jos et kestä totuuden sanoja niin ei voi mitään. Nuo molempien duunareiden palkat eivät vastaa mitenkään totuutta. Ota selvää ensin tavallisen työmiehen palkasta, ja tule sitten vasta tänne antamaan viisaita neuvojasi tänne.

        Ei tarvita kovin ihmeellistä järkeä kun tietää, että nuo kaverit valehtelevat.

        esimies1:lle: Jos sinulle tuottaa vaikeuksia sulattaa tieto/häpeä siitä, että duunari tienaa paremmin kuin sinä, en tietenkään voi asialle mitään.

        Duunari 2:sta en tiedä, mutta oman palkkani tiedän 100% varmasti!

        Ei tarvita kovin ihmeellistä järkeä älytä, että kateus on kansanhuvi.


      • teksti paljastaa
        Duunari_ kirjoitti:

        esimies1:lle: Jos sinulle tuottaa vaikeuksia sulattaa tieto/häpeä siitä, että duunari tienaa paremmin kuin sinä, en tietenkään voi asialle mitään.

        Duunari 2:sta en tiedä, mutta oman palkkani tiedän 100% varmasti!

        Ei tarvita kovin ihmeellistä järkeä älytä, että kateus on kansanhuvi.

        "Esimies" on esimies kuvitelmissaan. Ja taitaa olla juuri nyt tunnilla (toivottavasti äidinkielen...).


      • esimies1
        Duunari_ kirjoitti:

        esimies1:lle: Jos sinulle tuottaa vaikeuksia sulattaa tieto/häpeä siitä, että duunari tienaa paremmin kuin sinä, en tietenkään voi asialle mitään.

        Duunari 2:sta en tiedä, mutta oman palkkani tiedän 100% varmasti!

        Ei tarvita kovin ihmeellistä järkeä älytä, että kateus on kansanhuvi.

        Minun palkkani on 7670 euroa kuussa. Miksi olisin kateellinen sinulle kun kerran tienaat vähemmän kuin minä? Ja missä olen täällä sanonut, että tienaan vähemmän kuin sinä? Kannattaa opetella ensin lukemaan.


      • Duunari_
        esimies1 kirjoitti:

        Minun palkkani on 7670 euroa kuussa. Miksi olisin kateellinen sinulle kun kerran tienaat vähemmän kuin minä? Ja missä olen täällä sanonut, että tienaan vähemmän kuin sinä? Kannattaa opetella ensin lukemaan.

        Otanko saman asenteen kertomaasi palkkaa kohden, kuin otit minun ilmoittamaa palkkaani koskien? Eihän mikään suurenkaan "nakkikioskin" esimies voi tienata tuollaisia summia, ei vastaa mitenkään totuutta. " Ota selvää ensin tavallisen esimiehen palkasta, ja tule sitten vasta tänne antamaan viisaita neuvojasi tänne."

        Ja myönnettäköön, tuli hiukan kutiteltua esimies1:stä tarkoituksena saada avautumaan omasta palkastaan ja sieltähän se tuli: "Minun palkkani on 7670 euroa kuussa. Miksi olisin kateellinen sinulle kun kerran tienaat vähemmän kuin minä? "

        Minä en kuulu kadehtivaan ihmistyyppiin, vaan pärjään oikein mainiosti palkallani, etenkin kun asunto yms. on maksettu. Säästöön jää joka kuukausi jotain. Jos sinulle on tärkeää tienata paljon rahaa, olen hyvilläni siitä jos olet tyytyväinen asemaasi ja palkkaasi.

        Minä kerroin kuitenkin rehellisesti oman ansioni, kuten viestiketjun aloittaja halusi. Mm. sinä epäilit tätä ja en jaksa ymmärtää, miksi on vaikeaa käsittää tätä asiaa?


      • esimies1
        Duunari_ kirjoitti:

        Otanko saman asenteen kertomaasi palkkaa kohden, kuin otit minun ilmoittamaa palkkaani koskien? Eihän mikään suurenkaan "nakkikioskin" esimies voi tienata tuollaisia summia, ei vastaa mitenkään totuutta. " Ota selvää ensin tavallisen esimiehen palkasta, ja tule sitten vasta tänne antamaan viisaita neuvojasi tänne."

        Ja myönnettäköön, tuli hiukan kutiteltua esimies1:stä tarkoituksena saada avautumaan omasta palkastaan ja sieltähän se tuli: "Minun palkkani on 7670 euroa kuussa. Miksi olisin kateellinen sinulle kun kerran tienaat vähemmän kuin minä? "

        Minä en kuulu kadehtivaan ihmistyyppiin, vaan pärjään oikein mainiosti palkallani, etenkin kun asunto yms. on maksettu. Säästöön jää joka kuukausi jotain. Jos sinulle on tärkeää tienata paljon rahaa, olen hyvilläni siitä jos olet tyytyväinen asemaasi ja palkkaasi.

        Minä kerroin kuitenkin rehellisesti oman ansioni, kuten viestiketjun aloittaja halusi. Mm. sinä epäilit tätä ja en jaksa ymmärtää, miksi on vaikeaa käsittää tätä asiaa?

        Minun palkkani pitää paikkansa sentilleen. Enkä todellakaan ole minkään suurehkon "nakkikioskin" esimies vaan erään etelä-Suomessa sijaitsevan suuren tehtaan päällikkö. Meillä on tehtaita kaiken kaikkiaan viisi ympäri Suomea.

        On aivan turha väittää ainakaan minulle, että tavallinen duunari saisi täällä enemmän palkkaa kuin johtoportaassa olevat henkilöt.

        Parhaiten palkatut duunarit saavat täällä 3900 euroa/kk. Menee siis yli tuon Suomalaisten keskiarvon kun se on 3111 euroa.

        Paperityöntekijät ja ahtaajat ovat tietääkseni parhaiten palkatut duunarit Suomessa, ja heidän palkkansa voikin mennä yli tuon 3900 euron/kk. Mutta siinä onkin se ongelma, että he ovat hinnoitelleet itsensä ulos Suomen työmakkinoilta kun työnantajalla ei ole varaa maksaa sellaisia palkkoja. Esimerkkinä siitä on jatkuva paperitehtaiden sulkeminen.


      • sivusta seuraaja
        esimies1 kirjoitti:

        Minun palkkani pitää paikkansa sentilleen. Enkä todellakaan ole minkään suurehkon "nakkikioskin" esimies vaan erään etelä-Suomessa sijaitsevan suuren tehtaan päällikkö. Meillä on tehtaita kaiken kaikkiaan viisi ympäri Suomea.

        On aivan turha väittää ainakaan minulle, että tavallinen duunari saisi täällä enemmän palkkaa kuin johtoportaassa olevat henkilöt.

        Parhaiten palkatut duunarit saavat täällä 3900 euroa/kk. Menee siis yli tuon Suomalaisten keskiarvon kun se on 3111 euroa.

        Paperityöntekijät ja ahtaajat ovat tietääkseni parhaiten palkatut duunarit Suomessa, ja heidän palkkansa voikin mennä yli tuon 3900 euron/kk. Mutta siinä onkin se ongelma, että he ovat hinnoitelleet itsensä ulos Suomen työmakkinoilta kun työnantajalla ei ole varaa maksaa sellaisia palkkoja. Esimerkkinä siitä on jatkuva paperitehtaiden sulkeminen.

        Kaksi todella vastenmielistä ja rehvakasta tyyppiä nämä esimies1 ja duunari. Te olette kummatkin feikkejä jotka pädette tällä palstalla kun teistä ei ole muuhun. Olette lapsellisia ja tyhmiä kun olette kuin hiekkalaatikolla olevat pikkupojat. Saatte kirjoittaa tänne mitä lytäätte, mutta minä ainakaan en usko teitä tippaakaan.

        Mitä tulee tuohon keskipalkkaan niin se jää selvästi alle tuon 3111 euron. Tilasto perustuu siihen että Suomessa on ehkä 10% ökypalkkaisia johtajia ym. jotka nostavat tuon keskipalkan. Tavallinen työntekijä saa noin 2500 euroa kuukaudessa.

        Kaupan kassan palkka on 8 euroa tunti, ja aloittavalla tehdastyöntekijällä hädin tuskin kympin tunti.


      • saman luokan jätkä
        esimies1 kirjoitti:

        Minun palkkani pitää paikkansa sentilleen. Enkä todellakaan ole minkään suurehkon "nakkikioskin" esimies vaan erään etelä-Suomessa sijaitsevan suuren tehtaan päällikkö. Meillä on tehtaita kaiken kaikkiaan viisi ympäri Suomea.

        On aivan turha väittää ainakaan minulle, että tavallinen duunari saisi täällä enemmän palkkaa kuin johtoportaassa olevat henkilöt.

        Parhaiten palkatut duunarit saavat täällä 3900 euroa/kk. Menee siis yli tuon Suomalaisten keskiarvon kun se on 3111 euroa.

        Paperityöntekijät ja ahtaajat ovat tietääkseni parhaiten palkatut duunarit Suomessa, ja heidän palkkansa voikin mennä yli tuon 3900 euron/kk. Mutta siinä onkin se ongelma, että he ovat hinnoitelleet itsensä ulos Suomen työmakkinoilta kun työnantajalla ei ole varaa maksaa sellaisia palkkoja. Esimerkkinä siitä on jatkuva paperitehtaiden sulkeminen.

        Taidat olla kuitenkin peruskoulussa, "esimies", eikös vaan? Ja nyt teillä menossa TET-viikko?


      • observaattorix
        sivusta seuraaja kirjoitti:

        Kaksi todella vastenmielistä ja rehvakasta tyyppiä nämä esimies1 ja duunari. Te olette kummatkin feikkejä jotka pädette tällä palstalla kun teistä ei ole muuhun. Olette lapsellisia ja tyhmiä kun olette kuin hiekkalaatikolla olevat pikkupojat. Saatte kirjoittaa tänne mitä lytäätte, mutta minä ainakaan en usko teitä tippaakaan.

        Mitä tulee tuohon keskipalkkaan niin se jää selvästi alle tuon 3111 euron. Tilasto perustuu siihen että Suomessa on ehkä 10% ökypalkkaisia johtajia ym. jotka nostavat tuon keskipalkan. Tavallinen työntekijä saa noin 2500 euroa kuukaudessa.

        Kaupan kassan palkka on 8 euroa tunti, ja aloittavalla tehdastyöntekijällä hädin tuskin kympin tunti.

        Molemmat ovat koulupoikia, sen näkee tekstin syntaksista.


      • Tosi duunari
        Duunari_ kirjoitti:

        Otanko saman asenteen kertomaasi palkkaa kohden, kuin otit minun ilmoittamaa palkkaani koskien? Eihän mikään suurenkaan "nakkikioskin" esimies voi tienata tuollaisia summia, ei vastaa mitenkään totuutta. " Ota selvää ensin tavallisen esimiehen palkasta, ja tule sitten vasta tänne antamaan viisaita neuvojasi tänne."

        Ja myönnettäköön, tuli hiukan kutiteltua esimies1:stä tarkoituksena saada avautumaan omasta palkastaan ja sieltähän se tuli: "Minun palkkani on 7670 euroa kuussa. Miksi olisin kateellinen sinulle kun kerran tienaat vähemmän kuin minä? "

        Minä en kuulu kadehtivaan ihmistyyppiin, vaan pärjään oikein mainiosti palkallani, etenkin kun asunto yms. on maksettu. Säästöön jää joka kuukausi jotain. Jos sinulle on tärkeää tienata paljon rahaa, olen hyvilläni siitä jos olet tyytyväinen asemaasi ja palkkaasi.

        Minä kerroin kuitenkin rehellisesti oman ansioni, kuten viestiketjun aloittaja halusi. Mm. sinä epäilit tätä ja en jaksa ymmärtää, miksi on vaikeaa käsittää tätä asiaa?

        Onko duunari muistanut ottaa aamulääkkeensä ettei taas tule valehdeltua tänne suuria tuloja joita ei ole nähnyt kuin unissaan? Muista päästää kissa ulos ja mene äidin viereen imemään tuttia.


      • Fakta homma
        esimies1 kirjoitti:

        Minun palkkani pitää paikkansa sentilleen. Enkä todellakaan ole minkään suurehkon "nakkikioskin" esimies vaan erään etelä-Suomessa sijaitsevan suuren tehtaan päällikkö. Meillä on tehtaita kaiken kaikkiaan viisi ympäri Suomea.

        On aivan turha väittää ainakaan minulle, että tavallinen duunari saisi täällä enemmän palkkaa kuin johtoportaassa olevat henkilöt.

        Parhaiten palkatut duunarit saavat täällä 3900 euroa/kk. Menee siis yli tuon Suomalaisten keskiarvon kun se on 3111 euroa.

        Paperityöntekijät ja ahtaajat ovat tietääkseni parhaiten palkatut duunarit Suomessa, ja heidän palkkansa voikin mennä yli tuon 3900 euron/kk. Mutta siinä onkin se ongelma, että he ovat hinnoitelleet itsensä ulos Suomen työmakkinoilta kun työnantajalla ei ole varaa maksaa sellaisia palkkoja. Esimerkkinä siitä on jatkuva paperitehtaiden sulkeminen.

        Pikkasen joutuu teollisuus työntekijänä kommentoimaan.

        Teollisuus työntekijöitten aloituspalkat hieman alasta/kokemuksesta/koulutuksesta riippuen ovat 1300-1700€/kk esim. kemian palkkataulukoista voi katsoa ja kun on ollut n.10-v saa taulukoitten ylintä palkka eli n.2000-2700€/kk.
        Siihen joillekkin voi tulla nuolemis/yms lisät ja toki ikälisät päälle.
        Meillä 20-v olleet saavat n.2700-3000€/kk tällä hetkellä ikälisin.

        Meillä pääsee parhaat kaikin koulutus/muu vastuu lisin keskeytymättömässä 3-vuorotyössä 300h/överillä jopa 70000€/vuosiansioihin osan jäädessä n.40000€ pintaan samassa vuorossa myös ylitöitä mutta ei ole kymmeniä vuosia työkokemusta,eikä muita lisiä elikkä isot erot vaikka ei taidoissa /tekemisessä ole oikein mitään eroa.
        Paperilla vuosiansiot ovat luokkaa myös 40000-70000€ tämä riippuu tehtaasta/paikkakunnasta/kokemuksesta/ylitöistä/tehtävästä keskeytymättömässä 3-vuorotöissä.

        Isossa firmassa 20 alaista työnjohtana(kaverin isä) 32-vuotta samassa puljussa työskentelevä henkilö saa 3472€/kk palkkaa joka sisältää ikälisät henk.kohtaiset lisät. tämä kemianteollisuuden toimihenkilö.

        Jokainen voi katsoa kemian,paperin yms. teollisuusalojen palkkataulukoita ja ällistellä kuinka nämä palkkataulukon ( jonka huippu on esim.2400€/kk) voi mukamas saada 5000€/kk palkkaa ???

        Fakta on etteivät isot firmat maksa yhtään ylimääräistä vaan luottavat, että porukkaa löytyy heidän imagollaan taata työpaikkan varmuus ja jatkuvuus.

        Voisinpa lyödä vetoa että 3000€/kk palkalla tekeviä tehdastyöntekijöitä ei kovin montaa suomesta löydy... Siis joka ei pidä sisällään mitään lisiä(myös ikälisät pois), vaan se palkka jota sairaanhoitajatkin aina sanovat pelkkä peruspalkka.

        Enkä usko että 4000€ alkavia esimiestehtävässä toimivia toimihenkilöitäkään teollisuudesta löytyy !!


      • Fakta homma
        Fakta homma kirjoitti:

        Pikkasen joutuu teollisuus työntekijänä kommentoimaan.

        Teollisuus työntekijöitten aloituspalkat hieman alasta/kokemuksesta/koulutuksesta riippuen ovat 1300-1700€/kk esim. kemian palkkataulukoista voi katsoa ja kun on ollut n.10-v saa taulukoitten ylintä palkka eli n.2000-2700€/kk.
        Siihen joillekkin voi tulla nuolemis/yms lisät ja toki ikälisät päälle.
        Meillä 20-v olleet saavat n.2700-3000€/kk tällä hetkellä ikälisin.

        Meillä pääsee parhaat kaikin koulutus/muu vastuu lisin keskeytymättömässä 3-vuorotyössä 300h/överillä jopa 70000€/vuosiansioihin osan jäädessä n.40000€ pintaan samassa vuorossa myös ylitöitä mutta ei ole kymmeniä vuosia työkokemusta,eikä muita lisiä elikkä isot erot vaikka ei taidoissa /tekemisessä ole oikein mitään eroa.
        Paperilla vuosiansiot ovat luokkaa myös 40000-70000€ tämä riippuu tehtaasta/paikkakunnasta/kokemuksesta/ylitöistä/tehtävästä keskeytymättömässä 3-vuorotöissä.

        Isossa firmassa 20 alaista työnjohtana(kaverin isä) 32-vuotta samassa puljussa työskentelevä henkilö saa 3472€/kk palkkaa joka sisältää ikälisät henk.kohtaiset lisät. tämä kemianteollisuuden toimihenkilö.

        Jokainen voi katsoa kemian,paperin yms. teollisuusalojen palkkataulukoita ja ällistellä kuinka nämä palkkataulukon ( jonka huippu on esim.2400€/kk) voi mukamas saada 5000€/kk palkkaa ???

        Fakta on etteivät isot firmat maksa yhtään ylimääräistä vaan luottavat, että porukkaa löytyy heidän imagollaan taata työpaikkan varmuus ja jatkuvuus.

        Voisinpa lyödä vetoa että 3000€/kk palkalla tekeviä tehdastyöntekijöitä ei kovin montaa suomesta löydy... Siis joka ei pidä sisällään mitään lisiä(myös ikälisät pois), vaan se palkka jota sairaanhoitajatkin aina sanovat pelkkä peruspalkka.

        Enkä usko että 4000€ alkavia esimiestehtävässä toimivia toimihenkilöitäkään teollisuudesta löytyy !!

        Jatkaa..

        Monissa paikoissa voi sanoa ettei pääse edes 3-vuorossa tuohon ansioon pitää paikkansa ei pääse.

        Otin tuon alimman meille viimeksi tulleen kaverin viimevuoden ansiosta n.39800€ ollut 5-vuotta ja meillekkin on ainaskin vielä maksettu tuotantopalkkiota vuorolisien ja ylitöiden lisäksi.
        Peruspalkka hänellä alle hieman 2000€.


      • sivusta seuraaja
        Fakta homma kirjoitti:

        Jatkaa..

        Monissa paikoissa voi sanoa ettei pääse edes 3-vuorossa tuohon ansioon pitää paikkansa ei pääse.

        Otin tuon alimman meille viimeksi tulleen kaverin viimevuoden ansiosta n.39800€ ollut 5-vuotta ja meillekkin on ainaskin vielä maksettu tuotantopalkkiota vuorolisien ja ylitöiden lisäksi.
        Peruspalkka hänellä alle hieman 2000€.

        Nyt tuli asiaa, nimittäin Fakta homma kirjoitti juuri niin kuin asia on. Duunari ja esimies1 ovat olleet liian kauan mielikuvitusmaailmassa, eivätkä enää erota mikä on mielikuvitusta, ja mikä on totta.


      • Kokemusta on
        Fakta homma kirjoitti:

        Pikkasen joutuu teollisuus työntekijänä kommentoimaan.

        Teollisuus työntekijöitten aloituspalkat hieman alasta/kokemuksesta/koulutuksesta riippuen ovat 1300-1700€/kk esim. kemian palkkataulukoista voi katsoa ja kun on ollut n.10-v saa taulukoitten ylintä palkka eli n.2000-2700€/kk.
        Siihen joillekkin voi tulla nuolemis/yms lisät ja toki ikälisät päälle.
        Meillä 20-v olleet saavat n.2700-3000€/kk tällä hetkellä ikälisin.

        Meillä pääsee parhaat kaikin koulutus/muu vastuu lisin keskeytymättömässä 3-vuorotyössä 300h/överillä jopa 70000€/vuosiansioihin osan jäädessä n.40000€ pintaan samassa vuorossa myös ylitöitä mutta ei ole kymmeniä vuosia työkokemusta,eikä muita lisiä elikkä isot erot vaikka ei taidoissa /tekemisessä ole oikein mitään eroa.
        Paperilla vuosiansiot ovat luokkaa myös 40000-70000€ tämä riippuu tehtaasta/paikkakunnasta/kokemuksesta/ylitöistä/tehtävästä keskeytymättömässä 3-vuorotöissä.

        Isossa firmassa 20 alaista työnjohtana(kaverin isä) 32-vuotta samassa puljussa työskentelevä henkilö saa 3472€/kk palkkaa joka sisältää ikälisät henk.kohtaiset lisät. tämä kemianteollisuuden toimihenkilö.

        Jokainen voi katsoa kemian,paperin yms. teollisuusalojen palkkataulukoita ja ällistellä kuinka nämä palkkataulukon ( jonka huippu on esim.2400€/kk) voi mukamas saada 5000€/kk palkkaa ???

        Fakta on etteivät isot firmat maksa yhtään ylimääräistä vaan luottavat, että porukkaa löytyy heidän imagollaan taata työpaikkan varmuus ja jatkuvuus.

        Voisinpa lyödä vetoa että 3000€/kk palkalla tekeviä tehdastyöntekijöitä ei kovin montaa suomesta löydy... Siis joka ei pidä sisällään mitään lisiä(myös ikälisät pois), vaan se palkka jota sairaanhoitajatkin aina sanovat pelkkä peruspalkka.

        Enkä usko että 4000€ alkavia esimiestehtävässä toimivia toimihenkilöitäkään teollisuudesta löytyy !!

        Paperitehtaalla 3-vuortyössä työskentelevien kohdalla ja monien muidenkin 3-vuorotyötä tehtailla työskentelevien kohdalla kannattaa puhua vuosi-ansioista ei kuukausi ansioista. Paperitehtailla maksetaan palkka joka toinen perjantai eli parina kuukautena tulee kolme tiliä kuussa.
        Ja siellä tienataan pyöreästi 50-70 tuhatta euroa vuodessa.
        Kemian tehtailla alkupalkat lähtee 3-vuorossa reilusta 30000 eurosta mut kokeneemmat voi päästä ylitöineen yli 80000 euroon.


      • Todenpuhuja
        Duunari_ kirjoitti:

        Otanko saman asenteen kertomaasi palkkaa kohden, kuin otit minun ilmoittamaa palkkaani koskien? Eihän mikään suurenkaan "nakkikioskin" esimies voi tienata tuollaisia summia, ei vastaa mitenkään totuutta. " Ota selvää ensin tavallisen esimiehen palkasta, ja tule sitten vasta tänne antamaan viisaita neuvojasi tänne."

        Ja myönnettäköön, tuli hiukan kutiteltua esimies1:stä tarkoituksena saada avautumaan omasta palkastaan ja sieltähän se tuli: "Minun palkkani on 7670 euroa kuussa. Miksi olisin kateellinen sinulle kun kerran tienaat vähemmän kuin minä? "

        Minä en kuulu kadehtivaan ihmistyyppiin, vaan pärjään oikein mainiosti palkallani, etenkin kun asunto yms. on maksettu. Säästöön jää joka kuukausi jotain. Jos sinulle on tärkeää tienata paljon rahaa, olen hyvilläni siitä jos olet tyytyväinen asemaasi ja palkkaasi.

        Minä kerroin kuitenkin rehellisesti oman ansioni, kuten viestiketjun aloittaja halusi. Mm. sinä epäilit tätä ja en jaksa ymmärtää, miksi on vaikeaa käsittää tätä asiaa?

        Tehdastyöläinen minäkin. Palkka 3200 euroa kuussa. Takana jo 25v. samassa yrityksessä. Duunarin palkka ei pidä paikkansa. En usko tuohon alkuunkaan. Mutta täällä saa tietysti esittää millaisia lukuja tahansa.

        Ärsyttävää esittää jotain isopalkkaista mikä ei pidä paikkansa. Mutta köyhän ainut huvitus on vilkas mielikuvitus. Ja tällä palstalla ne saavat siivet selkäänsä.


      • eräs orja Erkki
        Kokemusta on kirjoitti:

        Paperitehtaalla 3-vuortyössä työskentelevien kohdalla ja monien muidenkin 3-vuorotyötä tehtailla työskentelevien kohdalla kannattaa puhua vuosi-ansioista ei kuukausi ansioista. Paperitehtailla maksetaan palkka joka toinen perjantai eli parina kuukautena tulee kolme tiliä kuussa.
        Ja siellä tienataan pyöreästi 50-70 tuhatta euroa vuodessa.
        Kemian tehtailla alkupalkat lähtee 3-vuorossa reilusta 30000 eurosta mut kokeneemmat voi päästä ylitöineen yli 80000 euroon.

        Kannattaisisi laittaa myös kuukausi/tuntipalkkoja.

        Moni luulee että on herkkua tehdä esim.10kpl 16h työpäivää esim. klo.14-06 putkee
        Tai olla 6 viikonloppua kiinni eli töissä putkeen kuten vuorossa voi tulla ihan ilman ylitöitäkin. joulut juhannukset aina kun muu perhe on vapaalla.
        Yövuorot muutenkin vieneet unet aivan sekaisin ja aina väsytää ja v..ttaa paino nousee.
        Muutenkin on tehdas työstä jota ennen sinne menoa niin ihanoin kaikki glamouri kadonnut vihaan sitä ja tosi ikävää olla vain palkan takia töissä.
        Likaista vaarallista ja olet sen työaikasi siellä kuin tatti mihinkään ei ole asiaa, ei edes syömään vaan syöt työsi äärellä paskan keskellä. Jos kerkeät.

        Oma vuosiansioni olisi päivävuoroa tehdessä n.30000€ nyt vuorolisin ja ylitöin melkein 55000€.


      • Kokemusta on
        Todenpuhuja kirjoitti:

        Tehdastyöläinen minäkin. Palkka 3200 euroa kuussa. Takana jo 25v. samassa yrityksessä. Duunarin palkka ei pidä paikkansa. En usko tuohon alkuunkaan. Mutta täällä saa tietysti esittää millaisia lukuja tahansa.

        Ärsyttävää esittää jotain isopalkkaista mikä ei pidä paikkansa. Mutta köyhän ainut huvitus on vilkas mielikuvitus. Ja tällä palstalla ne saavat siivet selkäänsä.

        Mikset tarkasta jonkun tutun verotiedoista joka työskentelee esim. paperitehtaalla, se on niin helppoa. Duunarin palkka voi ihan hyvin pitää paikkansa.


      • karppa
        Duunari_ kirjoitti:

        Otanko saman asenteen kertomaasi palkkaa kohden, kuin otit minun ilmoittamaa palkkaani koskien? Eihän mikään suurenkaan "nakkikioskin" esimies voi tienata tuollaisia summia, ei vastaa mitenkään totuutta. " Ota selvää ensin tavallisen esimiehen palkasta, ja tule sitten vasta tänne antamaan viisaita neuvojasi tänne."

        Ja myönnettäköön, tuli hiukan kutiteltua esimies1:stä tarkoituksena saada avautumaan omasta palkastaan ja sieltähän se tuli: "Minun palkkani on 7670 euroa kuussa. Miksi olisin kateellinen sinulle kun kerran tienaat vähemmän kuin minä? "

        Minä en kuulu kadehtivaan ihmistyyppiin, vaan pärjään oikein mainiosti palkallani, etenkin kun asunto yms. on maksettu. Säästöön jää joka kuukausi jotain. Jos sinulle on tärkeää tienata paljon rahaa, olen hyvilläni siitä jos olet tyytyväinen asemaasi ja palkkaasi.

        Minä kerroin kuitenkin rehellisesti oman ansioni, kuten viestiketjun aloittaja halusi. Mm. sinä epäilit tätä ja en jaksa ymmärtää, miksi on vaikeaa käsittää tätä asiaa?

        Duunari valehtelee niin, että korvat heiluu. Ällöttävää rehvastelemista mitä puhut palkastasi.


      • Kemian prosessimies
        tehdasmies kirjoitti:

        Nimimerkille Duunari. Valehtelet niin että korvat heiluu. Teollisuustyöntekijä EI KOSKAAN tienaa määrää jonka äsken sanoit. Mene muualle valehtelemaan.

        Marraskuun loppuun mennessä vuosityöansiot n.51.000 euroa. Viimeisin kahden (2) viikon palkka n.2.695euroa, jossa oli 24 tuntia ylitöitä, 1 sunnuntai ja 1 suurjuhlapyhä.


        http://imageshack.us/f/38/tilinauha30112012kopio.jpg/


      • ......
        Duunari_ kirjoitti:

        esimies1:lle: Jos sinulle tuottaa vaikeuksia sulattaa tieto/häpeä siitä, että duunari tienaa paremmin kuin sinä, en tietenkään voi asialle mitään.

        Duunari 2:sta en tiedä, mutta oman palkkani tiedän 100% varmasti!

        Ei tarvita kovin ihmeellistä järkeä älytä, että kateus on kansanhuvi.

        Kuukausi takana töita 160 10 tuntia ja palkka käteen1490 egeä ( siihen sidonnais aikaa p60 tuntia). taitaa nämä nm. duunarit olla paperiteollisuuden palveluksessa.... ... no sehän on häviävä ala suomessa... ...eikä vähiten epärealiteettisten palkkojen takia.


      • tyres1
        esimies1 kirjoitti:

        Jos et kestä totuuden sanoja niin ei voi mitään. Nuo molempien duunareiden palkat eivät vastaa mitenkään totuutta. Ota selvää ensin tavallisen työmiehen palkasta, ja tule sitten vasta tänne antamaan viisaita neuvojasi tänne.

        Ei tarvita kovin ihmeellistä järkeä kun tietää, että nuo kaverit valehtelevat.

        Ne duunareiden palkat on aikas lailla samanlaisia, mitä Nokian renkailla tehtaalta saa.


      • Nöösigimuli
        Duunari 2 kirjoitti:

        Olen myös tehtaassa töissä ja minä tienaan 6200 euroa kuussa. Joten köyhät kyykkyyn. Niin tehdasmies kuin duunari ovat köyhiä minun rinnallani. Ajan aina uudella autolla ja rahaa on niin että taskut repeilee.

        ookko vähän leuhka?


      • Anonyymi
        Duunari 2 kirjoitti:

        Olen myös tehtaassa töissä ja minä tienaan 6200 euroa kuussa. Joten köyhät kyykkyyn. Niin tehdasmies kuin duunari ovat köyhiä minun rinnallani. Ajan aina uudella autolla ja rahaa on niin että taskut repeilee.

        Hyvä


    • Mari..

      Olen lukion virassa oleva opettaja eli lehtori, palkka nyt 4860eur/kk.
      Ns. ikälisiä on tullut vasta pari, toivottavasti palkka tästä sitten paranee, kun jatkossa tulee ikälisiä enemmän.

    • varastomiehenä

      olen varastomiehenä kaupan alalla, töitä ma-la päivisin. Kk-palkka n 2100 €

    • nuija4

      Murskaus töissä.Käteen jää 3400euroo.8tunnin päivä vuorotyötä tosin.Lisät ja tuotantopalkkio.Viikonloput vapaat.Itse pidän palkkaani huonona.Mutta jotain on tehtävä.

      • assasari

        Uskoo ken tahtoo.. Jos ei välilä murskaa pankkeja..

        Vaatis kummiskii pitkälti yli 5000€ bruton.... Johon ei kunnan lisäksi yksityisillä pääse kui johtajat ja vuoromiehet ylitöin


      • Kivellä
        assasari kirjoitti:

        Uskoo ken tahtoo.. Jos ei välilä murskaa pankkeja..

        Vaatis kummiskii pitkälti yli 5000€ bruton.... Johon ei kunnan lisäksi yksityisillä pääse kui johtajat ja vuoromiehet ylitöin

        Ei tartte pankkeja murskata vaan kiviä.Kyllä siellä tilin tekee helposti.Ei tartte olla kuin ammattimies,lopit on asia erikseen


      • ´,,,

        Ei jää käteen sulla noin paljon jos ei ole viikonloppuja työtä!!
        Sun brutto pitäs olla 5000-6000€/kk ainakin.
        Tai miks en uskois jos niin sanot, mut ei kannata olla pettynyt ainakaan :)


    • jepjep15

      2450€ ansiosidonnainen. Palkka oli töissä 5000-6000€. Ei paljon naurata.

      • IsoBossi

        Mulla on sekä Ammatti korkea koulu tutkinto että Yli opisto tutkinto. Olen johtaja tehtaassa mikä on tosi iso. Palkka on 15 tuhatta kilo euroa. Meillä esi miehillä se on apaut 10 tuhatta kilo euroo.


      • Kade.
        IsoBossi kirjoitti:

        Mulla on sekä Ammatti korkea koulu tutkinto että Yli opisto tutkinto. Olen johtaja tehtaassa mikä on tosi iso. Palkka on 15 tuhatta kilo euroa. Meillä esi miehillä se on apaut 10 tuhatta kilo euroo.

        Aika hyvä palkka.
        "15 tuhatta kilo euroa" eli 15 miljoonaa euroa.
        Pitää olla joko todella hyvä johtaja tai sitten todella huono matikkapää...


      • saa nähdä
        IsoBossi kirjoitti:

        Mulla on sekä Ammatti korkea koulu tutkinto että Yli opisto tutkinto. Olen johtaja tehtaassa mikä on tosi iso. Palkka on 15 tuhatta kilo euroa. Meillä esi miehillä se on apaut 10 tuhatta kilo euroo.

        saa nähdä kaukanko tehtaasi on pystyssä, kun ei edes tehtaan johtaja osaa tuon paremmin kirjoittaa. Yhdyssanat täysin hakusessa ja kirjoituskieli vaikeasti luettavaa. Säälin alaisiasi


      • ghjahdfgfdjhf
        IsoBossi kirjoitti:

        Mulla on sekä Ammatti korkea koulu tutkinto että Yli opisto tutkinto. Olen johtaja tehtaassa mikä on tosi iso. Palkka on 15 tuhatta kilo euroa. Meillä esi miehillä se on apaut 10 tuhatta kilo euroo.

        "Mulla on sekä Ammatti korkea koulu tutkinto että Yli opisto tutkinto" Kerro, missä nuo tutkintosi suoritit? Tietää vaan kiertää kyseiset oppilaitokset kaukaa, kun et oppinut niissä edes kirjoittamaan kunnolla...
        Nämä Suomi24 keskustelut ovat kyllä hyvin tasottomia, tunnen valtavaa kanssahäpeää, sekä rehellistä pelkoa, jos ihan oikeasti, joku korkeasti koulutettu henkilö, korkealla palkalla arvostetussa yrityksessä anonyminä suoltaa tuollaista tekstiä....


      • IsoBossi
        ghjahdfgfdjhf kirjoitti:

        "Mulla on sekä Ammatti korkea koulu tutkinto että Yli opisto tutkinto" Kerro, missä nuo tutkintosi suoritit? Tietää vaan kiertää kyseiset oppilaitokset kaukaa, kun et oppinut niissä edes kirjoittamaan kunnolla...
        Nämä Suomi24 keskustelut ovat kyllä hyvin tasottomia, tunnen valtavaa kanssahäpeää, sekä rehellistä pelkoa, jos ihan oikeasti, joku korkeasti koulutettu henkilö, korkealla palkalla arvostetussa yrityksessä anonyminä suoltaa tuollaista tekstiä....

        Joo ja teen lisäksi Akateemista Väitös kirjaa mikä varmaan saa korkean Arvosanan. Kyllä vain ihminen voi menestyä elämässään joka toisia kadehdituttaamaan tekee. Kohta varmaan pääsee kirjaamaan Väitös kirjan Praecox cursoria esitelmää.


    • junnu vaan

      junnutason projektipäällikkö 3400 euroa. Tiedän, että perus projari saa helposti n. 1000 enemmän kuussa.

    • Ei stressiä!

      Kuukausipalkkani on 2900 ja olen opetusalalla. TYöni on mielenkiintoista ja viihdyn siinä erittäin hyvin; maanantaitkin ovat mukavia työpäiviä. Tekisin tätä työtä pienemmälläkin palkalla. Lomia on vuodessa reippaasti keskiarvoja enemmän, joten sekin on bonusta vaikkei rahaa saakaan.

      Mieheni bruttopalkka on noin 3200 ja hän on valtion hommissa. Viihtyy silloin kuin viihtyy. Ja olen todennut, ettei palkka ole työn teossa se tärkein pointti vaan se, että saa ja pystyy tekemään työtä, jota voi sanoa jopa rakastavansa.

      • dellopu

        Kysyn vaan, että mihin riittää nykyisin 2900e/kk..ei mihinkään. Nykyisin pärjää noin 3700e/kk palkalla. Itse tienaan noin 5000-6000e/kk..olen myyntineuvottelija


      • Ihmettelen..
        dellopu kirjoitti:

        Kysyn vaan, että mihin riittää nykyisin 2900e/kk..ei mihinkään. Nykyisin pärjää noin 3700e/kk palkalla. Itse tienaan noin 5000-6000e/kk..olen myyntineuvottelija

        Jos tuo "Ei stressiä" puhui nettopalkasta. Itsekin olen opettaja, ja kuukausipalkkani juuri aika tasan tuo 2900 euroa nettona.

        Suomessa verotus on sellainen, että pelkällä palkalla ei hyvätasoista elämää makseta, lisäksi täytyy olla esim. osinkotuloja, joilla kokonaisverotuksen saa järkeväksi.

        Yllättävän harvalla vaan edelleenkin Suomessa osakkeita, joista saa osinkoina lisätuloja. Aina vaan puhutaan pelkästä palkasta, jolla juuri kukaan ei oikeasti rikastu!


    • fgdsgsdfgdf

      Tuhannet ja tuhannet Suomessa eivät tienaa mitään, eli ovat orjatyössä. Työttömyysturvaa ei voi lukea palkaksi, se on korvaus työttömyydestä, ei pakkotyöstä. Noita orjatyöläisiä ei kuitenkaan luettane mukaan, kun lasketaan suomalaista keskipalkkaa? Toisaalta heitä ei lueta työttömiksikään orjatyössä ollessaan. Eli kaunistellaan orjatyöläisarmeijan avulla ainakin kahta tilastoa.

      Miten kauan sallimme tämän?

    • köyhä ja kömpelö

      6000 € ... per vuosi.

    • 5+11

      n. 78000€/vuosi on veronalainen ansiotuloni. Eli alkup kysymykseen, kuukausipalkka lienee tuossa n. 6500€ keskimäärin

      Noissa keskiarvoissa/mediaaneissahan otetaan nimenomaan koko vuoden veronalainen ansiotulo ja jaetaan se 12:lla.

      Omakin kk-palkkani on ainoastaan 4500€/kk. Päälle tulee sitten bonukset n. 10000€/vuosi ja ylitöitä, lomarahoja yms josta tuo lopullinen summa muotoutuu.

    • Perijä

      Kihlakunnanulosottomies keskimäärin 5905 e / kk brt.

      • kihlakunnanulosottom

        Palkkauksen peruste: 01.01.2008 käyttöön otetussa uudessa kihlakunnanulosottomiesten palkkajärjestelmässä palkkaus koostuu tehtäväkohtaisesta palkanosasta, vaativuustaso P1 (2673,57 e/kk), henkilökohtaisesta palkanosasta (n. 10-18 %/P1), kokemusosasta (5-10 %/P1) perimispalkkioista (keskimäärin 800-1.000 e/kk) ja mahdollisista
        toimenpidepalkkioista (haastetiedoksiannot).


    • ftyughijkl

      Nämä ~10-20 t € kuukausipalkkaa nauttivat nostavat keskiarvoa kivasti. Kuten eräällä yliopiston rehtorilla 18 tonnia tilille kuukausittain. Noustaan vastarintaan prkl!

    • opeope1

      Ei ne mitään humpuukia ole. Olen aineenope ja tienaan noin 3500. Jos olisi ylitunteja ja muita lisiä, voisin tienata yli 4000. Suurin osa ansaitsee tietenkin reilustikin vähemmän; keskituloa nostaa se, että on myös todella suurituloisia. Perehdy keskiarvon käsitteeseen.

    • Pyhä mies

      Olen pastori ja tienaan hyvin.

    • nuorish

      Sairaanhoitaja, 2270 /kk brutto. Käteen jää verojen jälkeen >1500e.

      • ÄO alle 80 ?

        Miksi valehtelet? Taas yritetään huijata, että sairaanhoitajilla olisi huono palkka!

        Tässä esimerkkityöpaikka sairaanhoitajalla:

        http://www.kuntarekry.fi/AvoimetTyopaikat/Sivut/Jobs.aspx?JobId=24956&JobLanguage=fi_FI

        Peruspalkka 2442,87€ ilman mitään lisiä. Ihan normaali sairaanhoitajan toimi kunnalla.

        Lasketaanpas tulla sinun antamallasi huijauspalkalla, mikä vastaa ehkä lähihoitajan palkkaa:

        2270 euroa kuussa, 12 kuukautta ja 0,5 kuukautta lomarahoja. 2270 * 12,5 on 28375 euroa vuodessa.

        Sitten veroprosentti. Oletetaan että asuu helsingissä ja kuuluu kirkkoon (jos asuu pohjoisemmassa tai ei kuulu kirkkoon, jää käteen vielä enemmän).

        Verohallinnon laskurin mukaan:

        http://prosentti.vero.fi/VPL2012/Sivut/Aloitus.aspx

        Vuositulojen ollessa 28375 euroa, on perusprosentti 17,5% ja muut maksut 5,75% eli yhteensä veroa menee 23,25%. 100% - 23,25% = käteen jää palkasta 76,75%.

        2270 euroa kuukaudessa bruttoa tekee 2270 * 0,7675 = 1742,23 euroa kuussa käteen.

        Miksi valehtelet vai oletko debiili?


      • nä nä nä
        ÄO alle 80 ? kirjoitti:

        Miksi valehtelet? Taas yritetään huijata, että sairaanhoitajilla olisi huono palkka!

        Tässä esimerkkityöpaikka sairaanhoitajalla:

        http://www.kuntarekry.fi/AvoimetTyopaikat/Sivut/Jobs.aspx?JobId=24956&JobLanguage=fi_FI

        Peruspalkka 2442,87€ ilman mitään lisiä. Ihan normaali sairaanhoitajan toimi kunnalla.

        Lasketaanpas tulla sinun antamallasi huijauspalkalla, mikä vastaa ehkä lähihoitajan palkkaa:

        2270 euroa kuussa, 12 kuukautta ja 0,5 kuukautta lomarahoja. 2270 * 12,5 on 28375 euroa vuodessa.

        Sitten veroprosentti. Oletetaan että asuu helsingissä ja kuuluu kirkkoon (jos asuu pohjoisemmassa tai ei kuulu kirkkoon, jää käteen vielä enemmän).

        Verohallinnon laskurin mukaan:

        http://prosentti.vero.fi/VPL2012/Sivut/Aloitus.aspx

        Vuositulojen ollessa 28375 euroa, on perusprosentti 17,5% ja muut maksut 5,75% eli yhteensä veroa menee 23,25%. 100% - 23,25% = käteen jää palkasta 76,75%.

        2270 euroa kuukaudessa bruttoa tekee 2270 * 0,7675 = 1742,23 euroa kuussa käteen.

        Miksi valehtelet vai oletko debiili?

        KOskeee vain uuden juuri valimstuneen hoitaja pävätyön ansiota.

        Vuorolisa n.30% lisää iltalisä 15% yö 40% la. 20% la. ilta su ja pyhien aatot 100%
        ikälisät 10%
        a johan vuosiansioissa ylitöin mennään verovaroin maksettavissa palkoissa yli 50000€.
        Ei kait kukaan sh palkkaan alentele mediassa ollaan niin kuopassa ...


      • =9876

        Nii pelkkä perus on tuota luokkaa ... siihen kakki lisät päälle .
        Verotuksesta se kasvaa tulojen kasvaessa yllätävinkin rajusti ..


      • Salli mun nauraa
        nä nä nä kirjoitti:

        KOskeee vain uuden juuri valimstuneen hoitaja pävätyön ansiota.

        Vuorolisa n.30% lisää iltalisä 15% yö 40% la. 20% la. ilta su ja pyhien aatot 100%
        ikälisät 10%
        a johan vuosiansioissa ylitöin mennään verovaroin maksettavissa palkoissa yli 50000€.
        Ei kait kukaan sh palkkaan alentele mediassa ollaan niin kuopassa ...

        Eli "nuorish" valehtelee vieläkin enemmän, muka 2270 euroa sairaanhoitaja!


      • .........
        ÄO alle 80 ? kirjoitti:

        Miksi valehtelet? Taas yritetään huijata, että sairaanhoitajilla olisi huono palkka!

        Tässä esimerkkityöpaikka sairaanhoitajalla:

        http://www.kuntarekry.fi/AvoimetTyopaikat/Sivut/Jobs.aspx?JobId=24956&JobLanguage=fi_FI

        Peruspalkka 2442,87€ ilman mitään lisiä. Ihan normaali sairaanhoitajan toimi kunnalla.

        Lasketaanpas tulla sinun antamallasi huijauspalkalla, mikä vastaa ehkä lähihoitajan palkkaa:

        2270 euroa kuussa, 12 kuukautta ja 0,5 kuukautta lomarahoja. 2270 * 12,5 on 28375 euroa vuodessa.

        Sitten veroprosentti. Oletetaan että asuu helsingissä ja kuuluu kirkkoon (jos asuu pohjoisemmassa tai ei kuulu kirkkoon, jää käteen vielä enemmän).

        Verohallinnon laskurin mukaan:

        http://prosentti.vero.fi/VPL2012/Sivut/Aloitus.aspx

        Vuositulojen ollessa 28375 euroa, on perusprosentti 17,5% ja muut maksut 5,75% eli yhteensä veroa menee 23,25%. 100% - 23,25% = käteen jää palkasta 76,75%.

        2270 euroa kuukaudessa bruttoa tekee 2270 * 0,7675 = 1742,23 euroa kuussa käteen.

        Miksi valehtelet vai oletko debiili?

        Eipä nuorish valehtele vaan sinä vanha teoreetikko sinä puhut paskaa valta osa duunareista saa n.2300-2500 - verot jotka on äkkia n.1000 euroa kukaudessa


    • kv.hommat

      Asiantuntijatehtävissä ulkomailla suuressa kv organisaatiossa:
      6400 e / kk, josta verojen ja terveysvakuutusmaksujen jälkeen käteen 5200 e / kk. (ilmoitan tuloni Suomeen mutta en ole Suomen verotuksen piirissä, nostan siis kuitenkin tuota keskiarvoa vaikka tuloni määräytyykin kv standardien mukaan )

    • 18v yrittäjänä

      bruttopalkka 950€/kk, jostä händyyn n. 850€. Tästä vouti ei saa mitään mutta todellisuudessa enempää ei olisi mahdollisuus maksaakkaan. Tämän lisäksi kilometrikorvauksia/pv rahoja n. 2500€/kk osa tekaistuja osa todellisia. Ajoneuvon kulut ja bensat n. -650€/kk. Tämän mukaan händyyn jäisi n. 2700€/kk ja töissä olen käytännössä aina mutta se on elämän tapani. Työ on omasta mielestäni mukavaa ja mielekästä ja en tunne/erota edes olevani töissä. Työ ei ole fyysisesti rankkaa mm toimisto ja kauppahommia, reissaamista 300km etäisyydellä kotikaupungistani sisältäen n. 4-6 hotelli yöpymistä/kk. Firman tulos on ollut nippa nappa plussalla viimeiset 7v, joten osinkoja ei ole näiden tulojen lisäksi saatu.Työntekijäni 4kpl tienaavat n. 2000€ brutto, joka on reilusti alle keskipalkan.

      Olisiko muiden yrittäjien todellisia tulotasoja saatavilla?

    • 50 k vuodessa

      3820e/kk mahdolliset lisäbonarit

      n.50.000 vuodessa.

      it-alan myyntitehtäviä

    • Sininen22

      Työuran loppupolella oleva, päivätyötä tekevä teknikko voimalaitosalalla, 3600 e/kk erilaiset lisät. Vastenmielisten ylitöiden kanssa n. 50 ke/a.

      • ede

        No laittakaa palkkanauhasta kuva pyyhkikää nimi ja muut pois ja katotaan kuka saa mitäkin


      • Sininen22
        ede kirjoitti:

        No laittakaa palkkanauhasta kuva pyyhkikää nimi ja muut pois ja katotaan kuka saa mitäkin

        Minun kohdaltani se hoituu muutenkin. PRO-liiton energiapuolen TES taitaa löytyä netistäkin. Työni vaativuusluokaksi tunaroitiin 8. Näillä kokemusvuosilla saan runsaat 20 % yli 8-luokan ohjeluvun, eli runsaat 3500 e/kk.

        Erilaisia tuluspalkkioita, henkilöstörahaston rahoja ym. tulee lisäksi sen verran, että vähien ylitöiden pönkittämänä tienaan tänä vuonna tuon 50 ke.

        Viikonloppuylitöitäkin voisin kiireiseen aikaan tehdä melkoisesti, mutta ei tässä iässä 4-kertainenkaan palkka jaksa kiinnostaa. Mieluummin hoitelen hommat etänä kännykällä - ilman korvausta.


    • 2+6

      n.1880e/kk bruttona, lähihoitajan hommissa.

    • Olo Neuvos

      Tienaan tekemättä mitään 2620€/kk, eläkkeen;)

      Kun kruunu ottaa omansa, kouraan jää tasan 2000€

      • vileda2

        2100-2500 brutto/kk siivousalalla.kaikki lisät ja muut sisältyy tuohon.eipä sitä työllä rikastu


    • Vääryyttä

      Minä olen vain kurja pitkäaikaistyötön ja mies, kohta ikä 50v...nettotuloni nyt kk on vaivaiset 580e (työmarkkinatuki)....en ole vielä koskaan päässyt kokeilemaan ns oikeaa työtä, olen ollut lähes koko elämäni työttömänä. Jäin lyhyestä työsuhteesta työttömäkis 90-luvun laman seurauksena ja olen edelleen samassa tilassa, ja tämä ei ole vitsi, miksi olisikaan? En ole kuitenkaan katkera ja kateellinen niille joilla nyt sattuu olemaan töitä ja hyvä palkka. Olen saanut älämääni sitä arvokasta aikaa, sitä aikaa jota yleensä me kaikki tavoitellaan ja siinä vasta onnistutaan eläkepäivillä ja mikäli nyt yleensä sinne jaksetaan, sillä moni tippuu jo matkalla kelkasta ja tavoiteltu aika jää saamatta....se vasta on kohtalo se. Monet viettää töissä koko elämänsä näkemättä mitä ympärillä on tapahtunut ja että miten lapset ovatkin jo kasvaneet aikuiseksi yms...onko se teistä sitten oikeaa elämää? Ja turha alkaa minulle saarnaamaan mistään toisten rahoilla elämisestä! sillä näillä korvauksilla ei yksinkertaisesti voi edes elää ja ainakaan kunnollista elämää. Ainoat todelliset loiset ovat suurjohtajat yms jotka kahmivat miljoonia liiveihinsä? Onko se teistä sitten oikein? Voiko toinen ihminen olla miljoona kertaa parempi kuin toinen ja niin että toiselle annetaa tonni ja toiselle satatonnia?

      • Roosterrinna

        Mitä se Markorepairs täällä ruikuttaa?


    • Riittävästi omistaakseni CENTURION AMEXin!

      Onko kellään muulla täällä?! Eipä ole!

      laalaalaa!

      t:tappajataneli

    • liian vähän

      Noin 1200 euroa,koulunkäyntiavustaja. Pärjään mutta pari sataa käteen lisää olis kiva.

    • fdfdgfdsf

      Tarjottiin vähän yli kymmenen euroa tunti ompelutyöstä. Sanoin kiitos kyllä. Odotan nyt, saanko työn. Työnhakijana saan sen nelisen euroa tunti.

    • amatööri

      23-vuotias puutavara-auton kuljettaja, kuukaudessa työtunteja tulee jotain 200-230h. Kuukaudessa tienaan jotain 3500e - 4500e. Lomia vuodessa jotain 5 viikkoa ja yövuoroviikoilla teen 4 yötä viikossa. Viikonloppuhommia en tee oikeastaan ikinä.

    • loudspeaker

      Eläkkeen perusosa n. 700€ kuussa. Siihen tulee sitten lisää erilaisia tukia.

    • valheelliset luvut

      Tällä palstalla työtön puliukkokin tienaa 4000€/kk

    • Jdjjjnaaanii

      Hyvin negatiivisesti suhtaudun suomi24sen palkkatietoihin.. Parempia tietoja saathakemalla googlesta palkkatilastoja joissa on edes käytetty todellisia verotietoja tuloista.

      Itse tienaan n 3150-3300 /kk. Siis brutto.

      • alipalkattu th

        2150e/kk brontto lisät ja ylityöt


    • Dippa pohjoisesta

      Olen pienipalkkainen tohtorikoulutettava yliopistolla ja tämän vuoden kuukausiansioni ovat keskimäärin noin 3000 € /kk.

      • Fyckface

        V. 2011 verotietojen mukaan 108 000€ ansio- ja pääomatuloja yhteensä. Po-tulojen osuus reilu kymppitonni. Ammatti myyntimies, ikä 35


      • hyvät myyntialan tul
        Fyckface kirjoitti:

        V. 2011 verotietojen mukaan 108 000€ ansio- ja pääomatuloja yhteensä. Po-tulojen osuus reilu kymppitonni. Ammatti myyntimies, ikä 35

        hyvät myyntialan tulo! Mitä myyt, jos saa kysyä?

        Myyntialan mediaani on muistaakseni jossain 4000e/kk nurkilla.


      • myyntitykki!
        Fyckface kirjoitti:

        V. 2011 verotietojen mukaan 108 000€ ansio- ja pääomatuloja yhteensä. Po-tulojen osuus reilu kymppitonni. Ammatti myyntimies, ikä 35

        Myyntimies minäkin. 142 000 tulot vuodessa. Eli ei mikään rupinen palkka.


      • Fyckface
        hyvät myyntialan tul kirjoitti:

        hyvät myyntialan tulo! Mitä myyt, jos saa kysyä?

        Myyntialan mediaani on muistaakseni jossain 4000e/kk nurkilla.

        Softaa


      • Ei rehvastelija
        Fyckface kirjoitti:

        Softaa

        Fyckface, soffa alalta loppuu kohta myyntimiesten työt. Se on kaikkein epävarmempia työpaikkoja


      • Fyckface
        Ei rehvastelija kirjoitti:

        Fyckface, soffa alalta loppuu kohta myyntimiesten työt. Se on kaikkein epävarmempia työpaikkoja

        Ei se haittaa jos tietyltä alalta työt loppusivatkin, kyllä hyvälle myyjälle aina töitä löytyy toimialasta riippumatta. Pidän erittäin epätodennäköisenä, että IT alalta tai muultakaan toimialalta työt loppuisivat myynnistä. Puhutaan kuitenkin kriittisimmästä osaamisesta, ilman myyntiähän ei mitään firmaa karkeasti sanoen olisi olemassa.


      • Ei rehvastelija
        Fyckface kirjoitti:

        Ei se haittaa jos tietyltä alalta työt loppusivatkin, kyllä hyvälle myyjälle aina töitä löytyy toimialasta riippumatta. Pidän erittäin epätodennäköisenä, että IT alalta tai muultakaan toimialalta työt loppuisivat myynnistä. Puhutaan kuitenkin kriittisimmästä osaamisesta, ilman myyntiähän ei mitään firmaa karkeasti sanoen olisi olemassa.

        Myyntimiehet ovat kaikkein vastenmielisempiä ihmisiä. Ovat täysiä pukkeja, valehtelevat sen minkä ehtivät, eivät ole tehneet päivääkään rehellistä työtä. Ja väitteesi että firmaa ei olisi ilman myyntimiehiä on täyttä valhetta. Työntekijät tekevät tuloksen firmalle, eivät myyntimiehet.


      • Fyckface
        Ei rehvastelija kirjoitti:

        Myyntimiehet ovat kaikkein vastenmielisempiä ihmisiä. Ovat täysiä pukkeja, valehtelevat sen minkä ehtivät, eivät ole tehneet päivääkään rehellistä työtä. Ja väitteesi että firmaa ei olisi ilman myyntimiehiä on täyttä valhetta. Työntekijät tekevät tuloksen firmalle, eivät myyntimiehet.

        Olet täysin väärässä ja perusteettomia yleistyksiä koskemaan kaikkia myyjiä. menestyksellinen myyntityö vaatii ehdotonta rehellisyyttä ja luottamusta. Valehtelevat myyjät eivät pitkässä juoksussa tule tekemään hyvää tulosta. Myyjät tuovat rahat sisään yrityksissä, ei kukaan muu. tämä on kylmä fakta.


      • Ei rehvastelija
        Fyckface kirjoitti:

        Olet täysin väärässä ja perusteettomia yleistyksiä koskemaan kaikkia myyjiä. menestyksellinen myyntityö vaatii ehdotonta rehellisyyttä ja luottamusta. Valehtelevat myyjät eivät pitkässä juoksussa tule tekemään hyvää tulosta. Myyjät tuovat rahat sisään yrityksissä, ei kukaan muu. tämä on kylmä fakta.

        Itsekehusi haisee tänne asti. Kylmä fakta on se, että kaltaisesi myyntimiehet ovat firmojen syöpä. Ilman osaavaa ja työtätekeviä ihmisiä yritys kaatuu saman tien. Jos ylipäänsä puhut totta niin tuo väittämäsi palkka on kaikin puolin epäoikeudenmukainen ja kohtuuton.

        Myyntimiesten tärkein ominaisuus on se, että heillä on ruskea kieli, ja valehtelevat minkä ehtivät. Kehuvat tuotteita hyväksi vaikka myyvät täyttä paskaa.


      • Firman piikkiin
        Fyckface kirjoitti:

        Olet täysin väärässä ja perusteettomia yleistyksiä koskemaan kaikkia myyjiä. menestyksellinen myyntityö vaatii ehdotonta rehellisyyttä ja luottamusta. Valehtelevat myyjät eivät pitkässä juoksussa tule tekemään hyvää tulosta. Myyjät tuovat rahat sisään yrityksissä, ei kukaan muu. tämä on kylmä fakta.

        Minä tienaan 300 000 euroa vuodessa myyntitöillä. Fyckface kuuluu sarjaan luuserit myyntimiehet.


      • Fyckface
        Ei rehvastelija kirjoitti:

        Itsekehusi haisee tänne asti. Kylmä fakta on se, että kaltaisesi myyntimiehet ovat firmojen syöpä. Ilman osaavaa ja työtätekeviä ihmisiä yritys kaatuu saman tien. Jos ylipäänsä puhut totta niin tuo väittämäsi palkka on kaikin puolin epäoikeudenmukainen ja kohtuuton.

        Myyntimiesten tärkein ominaisuus on se, että heillä on ruskea kieli, ja valehtelevat minkä ehtivät. Kehuvat tuotteita hyväksi vaikka myyvät täyttä paskaa.

        Miksi se palkka on kohtuuton? Perustele. Jos tekee kovaa tulosta, pitää siitä myös maksaa hyvin. En ymmärrä tollasta katkeraa asennetta muiden liksoja kohtaan. No, eipä tuolla sun meiningillä voi koskaan elämässä menestyä. Jos työmiehet tekee hienoja tuotteita, mutta niitä ei kukaan myy, mistä liikevaihto silloin tulee? Oletko tosiaan niin naivi, että luulet tuotteiden myyvän itse itsensä? Annappa muutama esimerkkiyritys, joka toimii kannattavasti ilman myyntiä. Kristus mitä todellisuudesta irtaantunutta porukkaa täällä on kommentoimassa.


      • Ei rehvastelija
        Fyckface kirjoitti:

        Miksi se palkka on kohtuuton? Perustele. Jos tekee kovaa tulosta, pitää siitä myös maksaa hyvin. En ymmärrä tollasta katkeraa asennetta muiden liksoja kohtaan. No, eipä tuolla sun meiningillä voi koskaan elämässä menestyä. Jos työmiehet tekee hienoja tuotteita, mutta niitä ei kukaan myy, mistä liikevaihto silloin tulee? Oletko tosiaan niin naivi, että luulet tuotteiden myyvän itse itsensä? Annappa muutama esimerkkiyritys, joka toimii kannattavasti ilman myyntiä. Kristus mitä todellisuudesta irtaantunutta porukkaa täällä on kommentoimassa.

        Nostat itsesi jumalaksi, joka on tärkein lenkki yrityksessä. Vähättelet työntekijöitä jotka tuottavat yritykselle tuotteita. Tottakai jonkun ne pitää myydä, mutta jos puhut totta ja saat tuon summan palkkaa se on täysin kohtuuton palkka.

        Ei ketään ole niin hyvä, että hänen pitää saada yli kolminkertaista palkkaa työntekijään nähden. Et edes sinä vaikka niin kuvittelet.


      • täyttä puppua
        Ei rehvastelija kirjoitti:

        Myyntimiehet ovat kaikkein vastenmielisempiä ihmisiä. Ovat täysiä pukkeja, valehtelevat sen minkä ehtivät, eivät ole tehneet päivääkään rehellistä työtä. Ja väitteesi että firmaa ei olisi ilman myyntimiehiä on täyttä valhetta. Työntekijät tekevät tuloksen firmalle, eivät myyntimiehet.

        katsele ympärillesi - KAIKEN joku on myynnyt.

        "työntekijät tekevät tuloksen"

        - no mitäs ne työntekijät tekevät sitten?
        Millä ne jutut minnekään sieltä teiltä lähtee, vai tuleeko asiakkaat ne hakemaan,
        väitätkö tosiaan ettei teillä ole myyjiä?


      • kateus on ihmeeellis
        Ei rehvastelija kirjoitti:

        Nostat itsesi jumalaksi, joka on tärkein lenkki yrityksessä. Vähättelet työntekijöitä jotka tuottavat yritykselle tuotteita. Tottakai jonkun ne pitää myydä, mutta jos puhut totta ja saat tuon summan palkkaa se on täysin kohtuuton palkka.

        Ei ketään ole niin hyvä, että hänen pitää saada yli kolminkertaista palkkaa työntekijään nähden. Et edes sinä vaikka niin kuvittelet.

        niin mikä on "kohtuuton palkka"?

        Jos joku palvelut/tuotteet maksaa 10 miljoonaa, mistä kate on 2 miljoonaa,
        siitä myyntimies saa 5% bonuksen onko se "kohtuutonta"
        jos vaihtoehtona on ettei tuotteita olisi myyty lainkaan tai vaikka vain puolet.

        Ota pääsi pois sieltä syvyyksistä ja katsoa oikeaa maailmaa


    • meikäläinen tässä

      edellisessä palkkakuitissa lukee;

      4471,75e enn.pid.al.ansio palkkakaudelta
      50.099,89e tulot yhteensä vuoden alusta

    • Kirsi -71

      Myymäläpäällikkö vaatekaupassa Helsingissä. Brutto 2680 euroa, ei minkäänlaisia lisiä. Välillä mietityttää, että kannattaako näin pienellä palkalla tehdä tällaista työtä, kun vastuulla kuitenkin koko myymälä ja sen tulos... Onkohan muilla samalla alalla olevilla näin huono? Itse olen vasta viime vuonna aloittanut kyseisen työn, mutta kaupanalan kokemusta on yli 20 vuotta.

      • Siwankassa

        On huono palkka :-(
        Mä sain Siwan kassalla enemmän (tosin oli lisiä ja paljon tein töitä!). Sillon vielä maksoivat kahden viikon välein palkan ja tilille napsui 1500€-2000€ nettona (ja tosiaan kahden viikon välein!)
        Mulla myös noin 20v työkokemus ja osaan vaatia sen mukaista palkkaa mitä koen että työpanokseni vastaa. Koska Suomen lähikauppa ei maksa muutoin kuin TES:n mukaan, laitettiin osastovastuita, kielilisiä jne jotta palkka oli sellainen että suostuin tulemaan töihin ko. kauppaan.

        Ilmaiseksi ko rahat ei tule, sitä en missään nimessä sano mutta 3000€-4000€/kk nettona on se mitä mä työstäni sain (ja ansaitsin).

        Nyt toisella alalla ja luonnollisesti hinnoittelin itseni hyvin ;-)

        (voisi luulla että olen mies mutta nöynöy, nainen ;-) )


    • Palkat

      Kirsi, aika lähellä olet Helsingin "epävirallista myymäläpäälliköiden keskiarvoa":
      http://palkkavertailu.com/palkka/myymäläpäällikkö

      Sanoisin että kannattaa tehdä ainakin muutama vuosi siellä hommia ja sitten katsoa jos hakee jotain muita hommia (hyvä rivi CV:seen).

    • ---

      Sairaanhoitajana julkisessa terveydenhuollossa, palkka 1970 euroa/kk brutto eli huomioitu lisät ja miinustettu verot. Työehtosopimuksen mukaan palkka on 2100 euroa/kk mutta käteen jäävä summa on paljon pienempi.

      • 6 + 10 = ?

        Jos ilmoitat palkkasi bruttona, niin se ei voi samaan aikaan olla nettopalkka. Millaisella matematiikalla pitäisi nettopalkan olla korkeampi kuin bruttopalkka?


      • cfeena

        "...palkka 1970 euroa/kk brutto ... ja miinustettu verot. "

        Silloin sen rahasumman nimitys on nettopalkka :)

        Jos bruttopalkka on 2100 ja käteen jää 1970, hyvin on mennyt.


      • sairaanhoitajan mati
        6 + 10 = ? kirjoitti:

        Jos ilmoitat palkkasi bruttona, niin se ei voi samaan aikaan olla nettopalkka. Millaisella matematiikalla pitäisi nettopalkan olla korkeampi kuin bruttopalkka?

        se on sitä sairaanhoitajan matematiikkaa. Siihen on syynsä miksi hän ei ole lääkäri....


    • Kiskot tuo ja vie

      Brutto keskimäärin n. 2,400€/kk, riippuen tehdyistä tunneista ja ylitöistä. Toimenkuva pääasiassa verkkolaitteiden (kytkimet, reitittimet yms.) asennus- ja konfigurointi hommia. Työkokemusta 1,5 vuotta.

    • inssi5

      Insinööri (AMK), Etelä-Pohjanmaa, brutto 3700 €/kk.

      • Työtehtävät?

        Tyhjän toimittamisestako tuo maksetaan?


    • inssi5

      Projektipäällikkö teknisellä alalla (yksityinen työnantaja).

    • Pitkä työura

      sähköteknikko 3800€/kk. Pohjanmaa

    • pettynyt hieman

      vuoden viimeinen palkkalappu;

      54.825€ vuosi 2012

      eli suunnilleen 4500€/kk.

    • ............

      3600-4000 € vaihtelee...

      • Duunari_2

        Minulla vuoden viimeinen tili teki yhteensä 57808e bruttona/vuosi. Se oli sitä luokkaa, mitä olin arvellutkin, vajaata 60 000 euroa vuodessa.

        Tehdastyössä ansaittu vuosiansio on tätä luokkaa joillakin aloilla, uskoitte tai ette, ei se minua kiinnosta!


    • toimihenkilö

      Vuoden viimeinen tili: 62000e brutto / vuosi. Olen Hr-konsultti..alalla 6vuotta.

    • opistoins

      55 000 € vuosi kunnallisella puolella. Menettelee työtehtäviin nähden. Työaika viikossa 36 h 15 min liukukuvana ja lomaa vuodessa noin 8 viikkoa.

    • IT-konsultti

      Päijät-Hämeestä, 16 v alalla. Brutto 4600 € / kk. Juuri ja juuri riittää rahat vaimon elättämiseen. :)

    • keskitulostakaukana

      Rakennusapulaisena jäi palkat aina alle 1300€/kk ja talkkarina osa-aikaisena 600-900€/kk. Tuo 1300€/kk on elämäni paras tili, olen mies 24v.

    • Realismia

      Viimeisen parin vuoden aikana palkkana maksetut tulot on olleet noin 800-1200€/kk ihan kokopäivätyöstä. Repikääpä siitä sitten huumoria. Nyt puoli vuotta työttömänä, otin lopputilin, kun alle tonnin tuloilla ei enää kannattanut ajaa 60km/päivä työmatkoja...

      • Realismia

        Ja tuossa siis puhutaan BRUTTOTULOISTA, eli jokainen osaa päätellä paljonko nuo on nettona...


    • Kunta-alalta

      "Olen itse sh ja tienaan keskimäärin 3500 euroa kk ja 90 prosenttia kollegoistani tienaa yli 3200 euroa kk jos ovat vuorotyössä."
      Eli vuosi ansiosi ovat 42 000? Olet yksi suomen kovapakkaisimmista sairaanhoitajista, koska suurimman osan vuositulot ovat 35500/vuosi.
      Teetkö pelkkää yötyötä viikonloppuisin? Vaativa sh:n peruspalkka on keskimäärin 2252,37 kokemuslisät vuorolisät. Pelkkää yötyötä tekevä saattaa pääkaupunkiseudulla päästä 3600 tienestiin.

      Oma peruspalkka on 2700 ennen verotusta.

    • nrgueo

      4350 €/kk. Lomarahojen ja bonusten kanssa karvan vaille 60 k€/a. Mutta verottaja sitten muistaa ihan kiitettävästi...

    • paino sanalle jos

      Jos edellä ilmoitetut tulot olisivat totta, niin eipä olisi huolta tulevaisuuden eläkkeistä.

    • jatkoa..

      Kesätöiden jatkona turvatekniikka-asentajana 1700/kk, lisineen n. 26t/vuosi, viime vuonna 8,5 pinnaa kuussa kruunulle

      • gfutrsi

        Turvalaiteasentajana tienaa ihan kohtuullisesti kun menet töihin vähän suurempaan firmaan. Toki kokemusta täytyy olla ennen kuin töihin ottavat. Tällä hetkellä saan 3400€/kk 5 vuoden kokemuksella. Pienet firmat ei maksa mitään.


    • köyhät

      Vuorotyöduunari osa-aikasiivooja (säälittävää, mutta totta) yht. n. 3800€kk. Liian kireällä ollaan.

    • asdjsa

      farmaseuttina 2400€/kk bruttona.. pitäää varmaan hakee teollisuudesta työpaikkaa, että sais palkan alkamaan 3:lla :)

    • Lomalainen

      Teollisuuden perus di 13v kokemusta ja 4800€/kk, lisineen kanssa n65te/a. Paras vuosi 79t€/a. Päälle verottoman km korvaukset, sijoitustulot sekä vuokratulot niin vaikea laskea, mutta n4-5t€/kk näppiin. Kokoajan mielessä ns vapaaherruus, mutta vielä ei rohkeutta siihen... Olemme täällä vain rajallinen ajan ja aika on maailman solidaarisin suure, joten kukin miettimään miten sen haluaa viettää...

      Aurinkoista kesää kaikille !

    • Kil-pailu-kyky !

      Olen EK:ssa töissä ja palkkani on 18 000e kuussa.

      Meidän mielestämme teidän palkkoja tulisi alentaa reilusti. Samoin Lomakorvaukset tulisi lakkauttaa.
      Eläkeikänne on liian matala. Itse jään eläkkeelle 59 vuotiaana.

      Nyt lähden Jarin kanssa Golffaamaan. Moi Moi.

    • 15+8=??

      6200€/kk. Toisinaan vähän enemmän bonuksista johtuen. Ohjelmisto-alan hommissa DI:n papereilla, ei pääkaupunkiseudulla.

    • Hessu vaan

      Olen tehtaassa töissä, ihan "rivimies"...vuositulot 40 000 euroa.

      Työ helppoa, mutta yksitoikkoista. 2-vuorotyö.

      Vähempäänkin tyytyisin, ei ole kuitenkaan mitään urakoita tai vaatimuksia, paljonko pitää saada valmista aikaan..

    • sultan of pihtipudas

      Unohdetaanpa hetkeksi palkkavertailuista Helsinki ja ns pääkaupunkiseutu, ja varauksin Tampere ja Turkukin. Otetaan ennemmin esimerkiksi vaikka joku pienempi paikkakunta, esimerkiksi vaikka joku Kauhava. Duunarityötä tekevät tienaavat vähän alasta riippuen 1300-2200 euroa per kuukausi (brutto). Siivoojat ja kaupankassat vähiten, tehdastyöläiset sitten vähän alle 2-tonnia, ja hoitoalalla pääsee sitten vähän yli 2-tonnin. Sitten vähän koulutetumpi porukka, toimihenkilöt yms, ne pääsee sitten kaikki yli 2-tonnin palkkoihin, vähän alasta riippuen tienaa 2200-2800 euroa per kuukausi. Sitten joillain harvoilla aloilla pääsee jonnekin 3500-4000 tietämille, pitää olla joku erityispätevyys tai sitten tarpeeksi iso johtaja. Toki sitten löytyy aina joitain isoja omistajia, jotka saavat kivoja pääomatuloja, miljoonia euroja rahnaa. Mutta ei heitä voi keskimääräiseksi ihmisiksi laskea.

      Voisi sanoa että perusduunari tienaa bruttona kuukaudessa sellaiset 1800 euroa. Ja vähän paremmin koulutettu sellaiset 2400 euroa. Mediaanipalkka pyörii varmaan jossain 2100 euron tietämillä. Vuodessa siis lomarahojen kanssa keskimääräinen keskiansio voisi olla luokkaa 26 250 euroa.

      Joka tienaa yli 30 000 euroa vuodessa, niin kyllä voi jo pihtipudassuomessa hyvätuloiseksi sanoa. Keskituloinen on se joka tienaa 20-30 tuhatta. Ja pienituloinen alle 20 tonnin vuosipalkkaan jäävä. Ja kun yli 50 tonnin mennään, niin ollaan jo aikamoisia sulttaaneja siinä vaiheessa. Näin siis metropolisuomen ulkopuolella.

      • Jussi pussi

        Tyhjentävä vastaus


      • PirkkaSulttaaniko ?

        Oiskohan noin, meillä pikkukaupungissa Pihtiputaalta alle 200 km.
        Omat tulot n 55 000 ja muijalla noin 30 000. Ei lapsia, noin 40-kymppisiä ollaan eikä mielestämme mitään hyväpalkkasia olla.


    • Etelä-Suomi, pk-yrit

      Toimitstohommia ns. ylempi toimihenkilö ja työuraa takana liki 30 vuotta. Palkka 3100.

    • 4400 e/kk

      Kuukausipalkkani on 4400 e/kk (brutto).

      Mies, 35 v, kauppatieteiden maisteri, päällikkötason duuni, mutta en ole kenenkään esimies.

    • piipii3

      2100 € /kk maatalousala

    • työmyyrä9

      3480 € / kk . Viimeinen luku on oikeasti muu kuin nolla, jotta ei pysty kukaan tunnistamaan :)

    • duunari1235

      6000 eur / kk. Pk-yrityksessä esimiestehtävissä, 10 alaista.

    • rahat loppu!

      Alle 4 euroa/tunti. Eli Kelan peruspäivärahalla...

    • nabukashoo

      Palkka ansiotyöstä ~90 k€ / v.
      Sijoitus- ja vuokratulot ~18 k€ / v.
      Puhelin- ja nettiedut ym. ~1 k€ / v.
      Yht. ~109 k€ / v.

      Asun toisessa maassa, jossa verotus on hieman pienempi kuin Suomessa.

      Valmistunut kauppakorkeasta n. 10 v. sitten.

    • Näin naapurissa

      Tekniikan tohtori julkisella puolella ja palkka vähän yli neljä tonnia. Tiedtetään, surkee liksa mutta kun velkoja ei ole ja täällä ei oikeestaan tarvitse tehdä mitään jos ei huvita. Vaimokin (yrittäjä) tuo kotiin viistonnia netto niin mitä tässä stressaamaan, matkustellaan ja naatitaan. Oikeestaan pitäisi talo rakentaa etelään ja jäädä eläkkeelle mutta kun on vähän turhan nuori vielä.

    • tyytyväinen ins

      Mulla palkkatulo noin 55 000 vuodessa, vaimolla 35 000.
      Saatiin iso perintö, jolla maksettiin talolaina pois ja loput laitettiin rahastoihin. Ajattelin jo jäädä "eläkkeelle", tosin olen vasta 42 vuotta mutta silti. Muija haluaa käydä töissä toistaiseksi, tykkää kuulemma työstään. Rahan takia ei kummankaan tarttis tehdä loppuelämässään töitä.

    • zetori

      Olen duunari, tienaan n.3400e/kk. Palkkani heilahtelee kuukausittain pari sataa sinne tänne. Aloittajalle voin kertoa että voin koska vain nimetä ainakin 100 yli 3000/kk tienaavaa.

    • Mediaani_on_alempi

      Keskiansio on huono mittari, koska harvat erittäin korkeat palkat vääristävät sitä ja antavat vähän huonon kuvan todellisuudesta.

      Mediaani on paljon paremmin todellisuutta kuvaava, koska se kertoo sen minkä suuruisen palkan alapuolella on 50% ja yläpuolella 50% palkansaajista.

      Mediaani on käytännössä varmasti selvästi keskiansiota pienempi luku.

    • hhhhgggeeee

      n. 3300€/kk, pk-seutu. Keski-asteen koulutus ja työkokemusta eri aloilta yhteensä vajaa 20v.

    • helppoa rahaa

      Olen tekniikan tohtori (TkT) matemaattisesta informaatioteknologiasta. Bruttopalkkani yliopistossa on keskimäärin viimeisen 5 vuoden ajalta n. 90,000 euroa vuodessa eli 7500 eur/kk. Asiantuntijatehtävista yksityiselle sektorille veloitan 1200 eur/h, koska itsepähän aikoinaan tyrkyttivät minulle
      250 eur/20 min eli laskennallisesti 750 eur/h yhdestä triviaalista lausunnosta, johon liittyen minulla oli ja on valmista itse kirjoitettua materiaalia yli 2000 sivua vuodesta 1988 lähtien. Eivätpähän ole valittaneet. Kaiken kaikkiaan viimeiseltä 5 vuodelta bruttokokonaisansioni on n. 32,000 eur/kk. Tuskin juuri kukaan muu TkT ansaitsee niin paljon kuin minä palkkatyössä, vaan pitää olla menestynyt matemaattis-loogisesti lahjakas, idearikas, innovatiivinen ja markkinoinnista tajuava yrittäjätyyppi. Itse haaveilen, että keksisin jotain todella uutta teknologiaa, mutta se ei ole toteutunut. Enkä ole yhtään lahjakas markkinoinnissa.

    • lrsg

      Sähköasentaja, 3kk työkokemus.
      Erittäin pieni firma, 4 työntekijää.
      Alan pienimpää palkkaluokkaa maksavat ja kuukausiansio perustunneilla 2250e netto, koska pieni veroprosentti.
      Lisiä tulee n. 300-500e riippuen onko keikkaa ja tietysti tunteja tulee enemmän kuin pitäisi.

      Olen ihan tyytyväinen palkkaani.
      Ennen olin rakennustarvikemyymälässä töissä kesät ja ansaitsin n. 1700e/brutto

    • Myyntimies on erimie

      Keski kk-palkka pyörii 5000 paikkeilla myynnistä riippuen. Viime vuoden tulot 60 000. Mies 30v, ei alaisia. Muutamaan muuhun myyntimieheen nähden näytän olevan palkkakuopassa, vaikka kohtuullisesti tuleekin toimeen.

    • 5000eur/kk

      juuri tuli palkkanauha kotiin, ekat 1-6 kk tulot hieman yli 29.000 eur

      • disainerihahmottaja

        Johan lähti mopo keulimaan. Alle 10.000 e/kk ei allekirjoittanut hiirtä liikauta tai kynällä viivaa piirrä.


    • insinörtti

      Täällä 6kk sitten valmistunut insinööri. Työskentelen pienessä (7 hlöä) ohjelmistoalan yrityksessä. Työtehtäviä mm. ohjelmointi, testaus, tuotekehitys, asiakaspalvelu, asennukset ym.


      2650e / kk

    • Kasvu-uralla +30v.

      IT/Markkinointi-ala.
      Iso yritys, pk-sektorilla.
      Myyntivastuu, B2B, suuryritykset (TE500)
      Palkka vaihtelee 6.500€-7.500€ välillä /kk (vaihtelu riippuu prov/bonuksista)
      -tulospalkkion osuus kohtuu pieni.
      Ikää reilut 30v, ja kasvu-uralla ollaan.

      Hyvää kesää!

    • 27v

      Luovan alan esimiestehtäviä. Vähän vajaa kolme tonnia kuussa.

      Tuttavapiiristä löytyy sekä korkeasti palkattuja, että pienituloisia tyyppejä jotka eivät ole ikinä vakituisesta kokopäivätyöstä päässeet nauttimaan. Oikeasti suurituloisten tuttujen palkoista en tiedä - siinä vaiheessa palkalla ei ole mitään väliä, kun on onnistuneella firman myynnillä saanut kassaa loppuelämäkseen. Keskipalkan veikkaisin olevan siinä kolmen tonnin tuntumassa ja mediaanin tätä huomattavasti korkeampi.

      Omaan ikäryhmäänsä tai omiin työkavereihinsa vertaamalla ei pysty oikeasti tekemään johtopäätöksiä. Köyhä siivooja joka tuntee vain muita siivoojia kuvittelee kaikkien tienaavan 1500e jne.

    • ---

      5000€ brutto kuussa, ahtaaja ja Helsinki

    • Talkkaris

      Kiinteistönhoitaja, Helsinki. Bruttona tulot kaikkineen noin 50k vuodessa. Eihän tuo iso summa ole perheelliselle Hesassa, mutta toimeen tulee.

      • ei naurata

        Määräaikainen henkilökohtainen avustaja päiväkodissa, brutto 1721,27 josta vähennetään vero. Työsuhde loppuu vuoden vaihteessa ja tuosta tulosta lasketaan ansiosidonnainen..... Eläkkeelle pääsee vasta 7 vuoden kuluttua, mihinkään ei huolita töihin.... Loppuelämä pitää kitkutella peruspäivärahalla kun ansiosidonnainen loppuu. Asumme omakotitalossa, maksamme asuntolainaa 500€/kk mieheni kanssa joka on eläkkeellä (eläke n. 1500 brutto) ja minkäänlaisia avustuksia emme tule saamaan :(


      • .....
        ei naurata kirjoitti:

        Määräaikainen henkilökohtainen avustaja päiväkodissa, brutto 1721,27 josta vähennetään vero. Työsuhde loppuu vuoden vaihteessa ja tuosta tulosta lasketaan ansiosidonnainen..... Eläkkeelle pääsee vasta 7 vuoden kuluttua, mihinkään ei huolita töihin.... Loppuelämä pitää kitkutella peruspäivärahalla kun ansiosidonnainen loppuu. Asumme omakotitalossa, maksamme asuntolainaa 500€/kk mieheni kanssa joka on eläkkeellä (eläke n. 1500 brutto) ja minkäänlaisia avustuksia emme tule saamaan :(

        Ja äänestätte tietenkin kokoomusta..? Onko järkeä asua ok talossa noin pienillä tuloilla ja leikkiä porvaria?


    • toimistotyö

      peruspalkka 1934e/kk, mutta 3 vuorotyössä lisien jälkeen brutto noin 2500e/kk

    • ylikonemest

      Tänä vuonna 7100€/kk,tosin paljon övereitä.

    • tyytyväinen

      Saan yleensä tilille rahaa n. 2300 euroa kerran kuussa. En joudu paljoakaan tekemään tuon rahan eteen. Työajalla voi hoitaa omia asioita ja poistua työpaikalta, ja juoda kahvia niin paljon kuin maha kestää. Puhelinetu on eli puhelinlaskun maksaa työnantaja (se olisi n. 80 euroa / kk)

    • Kiint.hoitaja Hki

      Noin 40-50 tuhatta vuodessa. Vaihtelu johtuu puhtaasti ylitöiden määrän vaihtelusta. Muutenkin ylityöt jakaantuu alalla epätasaisesti: joku kuukausi voi tulla vain reilut 2k brutto, parhaimmillaan kutitellaan 5k rajaa. Pitää siis osata suunnitella menoja ja laittaa sukanvarteen rahakkaina kuukausina.

    • no joo

      84700 luki verokortis viime vuodelta... Joku matemaatikko voi siitä laskee kuukausitulot.. Just ja just pärjää näin velattomana ;) No ok.. Laskin itte, 3900 kk käteen... Tää suomen verotus on p....tä, tasaa liikaa tuloeroja.....

    • Matemaatikkoko

      Puolet väestöstä tienaa vähemmän kuin keskiansio. On se niin väärin.

      • Korkkiruvi

        Taitaa olla vain, että palkansaajista puolet saa enemmän kuin mediaanipalkka on. Keskiarvo ei ole mitenkään verrannollinen kuinka moni saa enemmän tai vähemmän.


    • todella_surkea_palkka

      Mulle maksavat vain 10,43e tunnilta mikä tekee bruttona 1668,80e kuukaudessa kun teen 40 tuntista työviikkoa. Siitä pois verot, vuokra ja perustarpeet niin eipä jää mitään säästöön. Nytkin pyykkikone hajosi, uusi maksaa useita satoja euroja, mitenkähän minä tämänkin ongelman oikein ratkaisen...

    • lerppe

      Viime vuonna 50000e. Tänä vuonna ekat 5kk 24000e. Prosessinhoitajan duunia teen.

    • miksimiksimiksi

      Miksi suurin osa teistä valehtelee ?

      • Ainavalmiina

        Missä asiassa? Tuloissa? Mä ainakin ampuisin itteni jos joutuisin kituuttamaan alle 50.000€ vuosituloilla. Ehkä sitä on tottunut liian hyvään, kun menot usein ovat suhteessa tuloihin ja välillä tuntuu ettei mikään riitä. Ja sitten se verokarhu aina ottamassa omansa, omassa tapauksessa melkeen 50% tuloista kaikkinensa. Tuotetaan sitä hyvinvointia sitten muillekin...


      • lerppe

        Ja ekat 5,5kk 26000e palkkakuitissa. Eipä ole syitä valehdella. Työ on normaalia raskaampaa ja vastuullisempaa. Palkka ei voi olla pienempi.


    • paljontöitä

      1099€/kk

      Tämä itseasiassa ei ole palkka vaan "eläke" jota saan niin kauan kun opiskelen ja käyn työssäoppimispaikassa (eli teen periaatteessa ilmaista työtä). En tod. valita, pärjään huomattavasti paremmin kuin opiskelijat yleensä :-)
      (kyseessä pitkän sairausloman jälkeen uudelleenkoulutus kun työtapaturman jälkeen en voi omaan työhöni enää palata)

      Nyt puuhailen omaa yritystä (vakuutusyhtiö antoi siunauksensa, saan perustaa myös yrityksen, pääasia on että valmistun koulusta). Yrityksen perustamiseen tällä hetkellä vain menee rahaa mutta toivottavasti joskus myös tulee takaisinpäin :-)

    • hevonkukku

      Lukkoseppä ja hälytys/valvontalaiteasentaja

      1800€/kk, 5v tällä alalla

    • lastenhoitaja

      Kymenlaakson alueella lastenhoitajana päiväkodeissa (määräaikaiset työsuhteet), kunnallisella puolella bruttotulot kuukaudessa 2038€. Ikää mulla on 33v ja päiväkodeissa työskennellyt vuodesta 2009 lähtien.

    • gtgtg

      20.50€/h mutta palkaa tuleekin 2viikon välein, siitä voi jokainen laskee

    • DuunariRoope

      1400-1600 e/kk:ssa ja 9,96e/h

      • DuunariRoope

        Vaimokkeeni yli 12e/h määräaikaisena lastenhoitajana. Mä olen vakituisessa duunissa. Päivittäin mietin, miksi mä tätä duunia teen jossa olen töissä suurimmaksi osaksi palkan osalta. Työnantajallani on aina se viittaus, että mitään työtä ei tule tehdä jollei se kiinnosta. Työssä ei ole mitään vikaa vaan siinä palkkauksessa ja siihen me työntekijät vaan viitsimme tyytyä.
        Työnantaja kysyi minulta, alkaisinko tiimivetäjäksi kun minulla on taipumus. Palkka olisi noussut VAIN 1e/h:lta (jos olisi tarjonnut vaikka 5e/h niin olisin sanonut varmaan oikopäätä, mikä ettei!). :) En minä sitä kauan aikaa miettinyt, kunnes totesin etten todellakaan ryhdy sillä hinnalla! 1e/h palkan nosto oli työnantajalta kuin jokin mullistava, heh!

        Jollei noin vuoden päästä 5%:n palkankorotusta näy palkassani niin viimeistään tällöin etsin toisen työpaikan ja sanon itseni irti. Moinen lukee työehtosopimuksessani hyvinkin tarkasti. On se kumma, kunnei yksityiset työnantajat noudata työehtosopimusta vaan aina niiden kanssa tulee kinata, kunnei ole sitä sun tätä!

        Vaimokkeellani tuli välittömästi kaupungin työpaikastaan takautuvasti palkka, kun huomattiin ettei hänelle oltukaan maksettu kaikkea ilman mitään huomautusta..kyse oli yhdestä työpäivästä. Yksityissektorin työnantajilta saatavissa on aina kaikki yhtä kinaamista eikä koskaan palkkatosite ole oikein, kun työntekijältä edellytetään aina joustamisia ja muuta sellaisia, mutta palkanmaksussa ei moisia joustamisia havaita taas työnantajilta. Jatkuva palkoista tappeleminen ja saataviensa kerjääminen vie työntekemisestä kaiken motivaation, kunnei palkkaa ole maksettu oikein! Olisiko työnantaja valmis tekemään työtä jossakin firmassa, jossa palkkoja ei maksettaisi oikein ja alistuisi ja tyytyisi vain osaansa!?


    • Tumpsukka

      3300e/kk sis. puhelinedun. Bonareita mahdollisuus saada 15% vuosipalkasta, mutta toteuma varmaankin noin 5-8%. Koulutus DI ja työkokemusta 2v.

    • Jaskaskare

      3950e/kk provikat. Rekrytointia teen.

    • lkmvflkmflk

      Taksinkuljettajana tienasin n. 2000-2200 euroa kuukaudessa ja työaika oli n. 180 tuntia kuukaudessa sijoittuen kaikkiin vuorokaudenaikoihin ja viikonpäiviin. Taksissahan on provisiopalkka eikä mitään ylityö- tai pyhälisiä tunneta.

      Näistä keskiansiotilastoista sellainen huomio, että kyseessä on todellakin vuosiansio jaettuna kuukausille. Se ei siis ole sama asia kuin kuukausipalkka, joka on pienempi. Saadaksesi oma vertailukelpoinen kuukausiansiosi jaa verotodistuksesta löytyvä vuosiansio kahdellatoista. Jos esim. kuukausipalkkasi on 2000 euroa brutto, vuosiansiosi on todennäköisesti lähempänä 27000 euroa kuin 24000 euroa (lomapalkka ja lomaraha). Näin ollen vertailukelpoinen "kuukausipalkkasi" on 27000/12 eli 2250 euroa. Kummasti tuli heti yli 10 prosentin palkankorotus.

    • 70t_vuosi

      5200e puhelin lounarit liikuntasetelit

    • myyjä83

      Kaupan myyjä täällä tienaa kuussa n. 1450-1700€. Riippuu vähän siitä miten työtunnit kuukausittain jakaantuu. 1600 paikkeilla pyörii yleensä.

    • sthr

      3268

      • sorry09

        Noin 3500. Pätöinen virkamies. Sen tiedostan, että oikeita töitä tekevät saavat aivan liian pientä korvausta.


    • OiKeastiJoo

      Tutkijana tilille kolahtaa n. 2750 €/kk. Brutto on jotain 4100 €/kk.

    • onnellinen_hän

      brutto n.2400e/kk (työaika n.140h/kk). Päivätyö, ei lisiä. Kaveripiirini tienaa järestään 1-3te/kk enemmän, lähes kaikki heistä on insinöörejä/di. Ei harmita yhtään! Etuna on lyhyt työmatka (4min polkupyörällä), ei juuri työreissuja, ei viikonlopputöitä, jää aikaa perheelle ja harrastuksille (vaimo toki tienaa paremmin).

    • saatananmannet

      on se kumma ku jotkut 4-5 tonnin kk palkoilla valittaa, että rahaa ei ole tapreeksi...

    • 190

      Koulutus DI, titteli johtaja ja palkka nyt 7000€/kk. Lisäksi bonukset, jotka tuovat n. 300-500€/kk lisää tuloja.

    • Pappis-mies

      Työskentelen Pappina jo kuudetta vuotta, ja täytyy sanoa, että hyvin riittää hilloa...n.3500-5000ekee kuukaudessa, riippuen ylkistä...Jos painaa pitkää päivää, niin lähelle 5000ekee rapsahtaa pyhän miehen tilille.

      • Pappis-mies

        Lisäyksenä vielä, että kyse on suhteellisen pienestä seurakunnasta kyse...joten saikutella ei voi joka viikko.


      • Kirkon-hommissa

        No ei kyllä ole pappis-mies kun ei tiedä mitä papille maksetaan palkkaa. Papit tekee hengellistä työaikaa, eli eivät saa mitään iltalisiä, ylityökorvauksia ym., pelkän kuukausipalkan. Lähtö kuukausipalkat siinä -/ 3000€ ja työkokemuksen mukaan maksetaan enemmän, maxisi siinä 3500€ luokkaa. Kappalaisilla ja kirkkoherroilla on toki hieman korkeammat palkat.


    • nasse3

      Yhteiskunnan tukia tulee kolmisen tonnia kuussa tilille. Ei tartte muuta kuin vetää käteen.

    • Peke-

      12000 oli viime kuun tili. Ajan ruokia Foodoralla.

      • Rahamiehet

        okei, itsekin toimin ruokalähettinä, Kainuun seudulla. 11600 euroa viime kuussa..


    • hgghgfhf

      Sähköasentaja, alle vuoden työkokemus noin 2500/kk

      • hgghgfhf

        plus lomat ja matkakorvaukset


    • toiminimiyrittäjä

      Minulla on toiminimi, joten en tiedä mikä olisi bruttopalkkani. Mutta nostan siis nettona "palkkaa" 3000e/kk. Teen töitä noin 10h/vko. Toki joka kuu ei mene niin hyvin eli nettona välillä pystyn nostamaan vain 2000e, mutta toki silloin tuntejakin vähemmän. Minulla on kaksi nettikauppaa, ei työntekijöitä.

    • 26vDI

      koodarina ylitöistä riippuen bruttona 5000 - 7000 e/kk, ennätys oli 9200e, lisänä kilometrirahat ja päivärahoja verottomana (menen toiseen toimistoon koneen äärelle, heh)) 1000-2000 e/kk

    • Hitsari

      19,00€/h eli vähän yli 3000e/kk

    • korjaansitäsuntätä

      n 3600 brutto, pitkä kokemus alalta ja työnjohtaja. Ei paska ei huippu liksa mutta pärjää eikä oo tarvinnu lukea amista pidemmälle. Ala on kyllä sellainen että näistä hommista ei enempää saisikaan vaikka olisi tohtorin paperit.

    • NSsiivooja

      3400-4300€/kk brutto pääosin alkuehtoo/yötyötä

    • ersgser

      3300 brutto, diplomi-insinööri ja kolmatta vuotta valmistumisen jälkeen vakituisessa töissä suuressa teknologiafirmassa. Eli tilastojen mukaan olen siinä 25% kohdalla, 3/4 samaan aikaan valmistuneista ansaitsee enmmän kuin minä.

      Joo, ei kannattanut yliopistoon mennä. Tuo palkka vie jopa motivaation hyvään suorittamiseen joten vaikea tässä uralla edetä.

    • Anonyymi

      Täällä valehdellaan paljon, varsinkin hoito-alan palkoista. Sairaanhoitaja kaupungilla 2-vuorotyö,bruttopalkka 2 373,49 €/kk, Iltavuorokorvaus 18,50t 42,37€, Lauantaikorvaus 11,00 t 33,55€, Sunnuntaityökorvaus 20,50 t 312,42€, lisät on kolmelta viikolta. Lisät yht: 388,34 €. Lisät vaihtelee tietysti jonkin verran. Palkka lisineen brutto 2761,83. Helsingissä n. 200€ paremmat peruspalkat. Kurkatkaa vaikka mol:in sivuilta Turun kaupungin palkkoja.

    • Anonyymi

      Brutto: 4200e/kk
      Ammatti: Rappari
      Ikä: 24v

      Ei meinaa siltikään rahat riittää.

    • Anonyymi

      Palkansaajien keskiansio taitaa olla n.3800e/kk. Mediaani n.3300e/kk. Oma tämän kk palkka on: 2295e, iltalisä 156,24e, suoritepalkka 632,45e. Yhteensä 3083,69e. Työ on varastotyö. Kokemusta on yli 20v. Tuota suoritepalkan osaa voisi hieman parantaa ahkeroimalla enemmän :) Olen kuitenkin tyytyväinen ja tulen palkalla toimeen.

    • Anonyymi

      Palkkiotulojen mediaani oli 3 136 euroa maaliskuussa 2023, selviää Tilastokeskuksen tiedoista. Nyt ollaan siis lähellä aloituksen väitettä kolmesta tonnista ja nyt on kohta vuosi 2024.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mielessäni vieläkin T

      Harmi että siinä kävi niinkuin kävi, rakastin sinua. Toivotan sulle kaikkea hyvää. Toivottavasti löydät sopivan ja hyvän
      Ikävä
      39
      1681
    2. Nellietä Emmaa ja Amandaa stressaa

      Ukkii minnuu Emmaa ja Amandaa stressaa ihan sikana joten voidaanko me koko kolmikko hypätä ukin kainaloon ja syleilyyn k
      Isovanhempien jutut
      6
      1351
    3. Ei luottoa lakko maahan

      Patria menetti sovitun ksupan.
      Suomen Keskusta
      9
      1309
    4. Pupuhuhdasta löytyi lähes sadan kilon miljoonalasti huumeita

      Pupuhuhdasta löytyi lähes sadan kilon miljoonalasti huumeita – neljä Jyväskylän Outlaws MC:n jäsentä vangittu: "Määrät p
      Jyväskylä
      42
      1307
    5. Nähtäiskö ylihuomenna taas siellä missä viimeksikin?

      Otetaan ruokaöljyä, banaaneita ja tuorekurkkuja sinne messiin. Tehdään taas sitä meidän salakivaa.
      Ikävä
      1
      1305
    6. Persut petti kannattajansa, totaalisesti !

      Peraujen fundamentalisteille, vaihtkaa saittia. Muille, näin sen näimme. On helppo luvata kehareille, eikä ne ymmärrä,
      Maailman menoa
      7
      1284
    7. Sinäkö se olit...

      Vai olitko? Jostain kumman syystä katse venyi.. Ajelin sitten miten sattuu ja sanoin ääneen siinä se nyt meni😅😅... Lis
      Ikävä
      0
      1254
    8. Housuvaippojen käyttö Suomi vs Ulkomaat

      Suomessa housuvaippoja aletaan käyttämään vauvoilla heti, kun ne alkavat ryömiä. Tuntuu, että ulkomailla housuvaippoihin
      Vaipat
      1
      1230
    9. Hyvää yötä ja kauniita unia!

      Täytyy alkaa taas nukkumaan, että jaksaa taas tämän päivän haasteet. Aikainen tipu madon löytää, vai miten se ärsyttävä
      Tunteet
      2
      1190
    10. Lepakot ja lepakkopönttö

      Ajattelin tehdä lepakkopöntön. Tietääkö joku ovatko lepakot talvella lepakkopöntössä ´vai jossain muualla nukkumassa ta
      2
      1163
    Aihe