älkää muuttako rivariin IKINÄ!

'65''4''67'47'47

rivitalo on todellinen painajainen, takapihalla naapurit kyttää, ei saa grillata kun rupeaa kyylä yskimään aidantakaa yms naapurin lapset huutaa,remontoivat ja maksat niitten vesihanat yms eristeet. kimppa asumista niin miksei sitten kimppa miehet ja naisetkin sitten samalla voitas jakaa. naapuri kolas lumet meidän pihalle kun ei jaksanu kolata,sanoimme isännöintiin mut ei auttanu.samoin se lakas aina roskat meille saatan''''''!!!!!!!!

ihan sairasta oli asua hui hel'''''!!!!!
ongelma ratkes kun ostimme omakotitalon 5km keskustasta.
pieni hinta siitä että saa olla RAUHASSA KU''PÄILTÄ!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

64

8731

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • uunot1

      kuulostaa tutulta....meillä tuo sama rumba mutta siihen vielä ne mahtavat autonparkkeeraajat jotka ajoi mun oven eteen joka toinen yö ja jättivät käyntiin auton, no lapsethan siihen heräs ja ite, kiva! heille sanottiin että autot kuuluu parkkipaikalle eikä oven eteen mutta se ei tuntunut menevän jakeluun, arvatkaapa sitten kun heillä oli juhlat yms..oli muuten meidän rt piha ihan tukos. ei auttanut ku muuttaa maisemaa niin siellä keskenään antaavat nyt hillua. ei soveltunut meille ainakaan rivitalo,kerrostalo paaaaljo parempi ja paras omakotitalo niin ei tarvitse kolhoosissa elää

      • Anonyymi

        Täällä potkitaan kotterotkin ,jos muu ei auta!


    • q 33fr4d

      Asukkaistahan se riippuu, ei rakennuksesta :D

      Meitsi asunut ok-taloissa, kerrostaloissa, asuntoloissa, yhden vuoden työmaaparakissakin, ehkä kaikkea tullut kokeiltua, paitsi kotaa ja paritaloa.

      Kimppakiva on kimppakivaa, tuurillaan toimii,tai sitten ei. Tässä nykyisessä rivarissa pikapuoliin 17 vuotta. Kymmenen ekaa oli kuin olisi paratiisissa ollut, kerrassaan erinomainen meininki. Sitten alkoi osakkaat vaihtumaan, vanhemmat muutti muualle, nuoriaperheitä tilalle. Iso yhtiö, periaatteessa kolme pihaa. Meidän pihassa vaihtunut kuin vain kolme osakasta, sekin riitti. Lisäksi alkoi tunkemaan noita muitten pihojen häiriköitä meille.

      Yhtä helvettiähän tämä sitten yllättäen olikin. Suuret ikäluokat kasvatti lapsensa vapaasti, ne taas omat lapsensa vapaasti ja ne sitten muutti tänne, vieläkin vapaammin kasvatettujen kakaroittensa kanssa. Monilla ensimmäinen "oma"koti ja sen kyllä huomaa. Ei jaksa jurnuttaa, mutta ideana niillä on, että jos roska kädessä, se heitetään pihalle, kyllä sen joku siivoaa. Ja kakarat voi riehua missä tahansa, niitä sanotaa "kulleiksi", kerrankin osuva sanonta, ihan persiistä nykyajan kakarat. Aina ollut kakaroita maailmassa, nämät nykyiset ois parasta myrkyttää rotanmyrkyllä.

      Ei viitsi enää muuttaakkaan, tänne tultiin asumaan. Havaittu on, nämä riehujaoerheet asuu täällä sen aikaa, kun kakarat lähtee, sitten tulee uus häirikköperhe tilalle. Pitää olla ite kesämökillä, niin paljon kuin pystyy, meni kaupunkiasuminen aika epämiellyttäväksi, uusien naapureitten takia.

      • koklattua

        tässä oli siulta asiallinen kommentti. kyllä se naapureista on kiinni miten mukavasti siellä asustelee, kun saapuu videpää naapuri muuttamaan ni sillon on se rivitalo ns.pilalla.
        jos asiallista porukkaa ja kaikki tekee oman hommasa ni mikäs siinä.


    • kiitti, riitti nyt

      Jep, älkääkä ikinä menkö taloyhtiön hallitukseen mukaan. Varsinkaan sellaisessa taloyhtiössä, jossa ei ole täysivaltaisesti toimivaa kiinteistönhuoltoa. Sen jälkeen saatte olla talkkareita. Vaihda palaneet polttimot, vasaroi irvottavat naulat lautaseinään takaisin, huolehdin ruohonleikkureiden huoltamisesta, huolehdi aurauskeppien asentamisesta pihakäytäville, siivoa yhteiset varastotilat, aukaise yleisavaimella avaimensa kotiin unohtaneiden ovia, rasvaa kitsevät saranat ja oikuttelevat lukot yms yms. Kun ehdotat kiinteistöhuollon täysvaltaista ulkoistamista, saat kitinää siitä, että vastikkeet nousee! Niin nousee se patti minunkin otsaan!

      Ei koskaan enää!

      • pj-johtajuus

        itse olin taloyhtiön puheenjohtaja ja mulle tuli siinä sivussa ns talkkarin työt ja ilman palkkaa!!! ou jee sanon minä! ei saanut edes erota "tittelistään" kun kukaan ei ruennut pj mieheksi pienessä rivarissa. muutin pois niin saavat keskenään nyt talkoilla siellä heheheheh!!!! onnea vaan teille kaikille!


      • järkikäteen

        Ken valtaa haluaa olkoon muiden palvelija. Eikös tämä nyt ole oikea suuntaus? Kaiken maailman taidottomien pyrkyreitten on turha hlajata yhteisiä asoita hoitamaan. Kyllä nyt tollaset pikkujutut kuuluu yhteisöasumisen ns. perus naapuriapu kuvioihin.


      • mekkk

        Kyllä noistä töisä voi laksuttaa taloyhtötä ihna suosilla ja jos eivät suostu ulkoistaan noita hommia niin pitää sanoa iahn suoraan että minun taksa on 30€ tunti niin rupeaa hommaan tulee ryhtiä. Toinen on että lopettaa niiden huoltohommien tekemistä ja kerran kuussa talkoot yhteisten töiden tekemiseen niin se siitä. Silloin tuo toimii kun kaikki tekee mutta ei muuten.


    • sfds

      Muutimme pois pienestä paritaloyhtiöstä ja käteni ristin, että kämppä meni kaupaksi.

      Naapuriin muutti täysin sekopää pariskunta, joka riiteli heti ensimmäisestä viikosta lähtien kaikkien muiden kanssa. Uskomattomia kahjoja.

      Hallituksen pj:nä oli maailman suurin pilkunnus... ihan kiva allekirjoitella hallituksessa nimiä kuitteihin, jotka olivat tyyliin 0,50€:lla kirjekuori. Nimenomaan hän halusi, että jokainen kuitti allekirjoitetaan, ettei voida syyttää rahojen väärinkäytöstä.

      Lumitöistä ei ollut kuin harmia. Puolet ei tehnyt mitään ja se toinen puoli haukkui toista puolta. Jne...

      NEVER EVER AGAIN!

      • LakiLex

        Lumityöt ja muukin huolto AsOy:n vastuulla - ei siis osakkeenomistajien! Turha niistä on tapella.


      • sfds
        LakiLex kirjoitti:

        Lumityöt ja muukin huolto AsOy:n vastuulla - ei siis osakkeenomistajien! Turha niistä on tapella.

        Mikä h...tin As Oy, kun kyseeessä oli 8 asunnon rivariyhtiö, jossa hullut pihtarit eivät halunneet huoltoyhtiötä (kun se maksaa), vaan mieluummin riitelivät lumitöiden jakamisesta. Onneksi sain mustanpekan myytyä eteenpäin.

        Seinähullua sakkia oli siinä yhtiössä.


      • teenkaiken
        LakiLex kirjoitti:

        Lumityöt ja muukin huolto AsOy:n vastuulla - ei siis osakkeenomistajien! Turha niistä on tapella.

        meillä 5 asunnon rivari ja äänestivät ei huoltoyhtiölle, eli pari asukasta tekee hommat ja ns"kipeät" ei "pysty" tekemään mitään!!!! semmosta.'
        eli viduiksi meni taas!


      • yks uupunut
        sfds kirjoitti:

        Mikä h...tin As Oy, kun kyseeessä oli 8 asunnon rivariyhtiö, jossa hullut pihtarit eivät halunneet huoltoyhtiötä (kun se maksaa), vaan mieluummin riitelivät lumitöiden jakamisesta. Onneksi sain mustanpekan myytyä eteenpäin.

        Seinähullua sakkia oli siinä yhtiössä.

        Samalaisia kokemuksia minullakin. Lumityöt jäi aina samojen vastuulle ja nurmikon leikkauksen jälkeen useat ei haravoineet ryouhon jämiä pois vaan jätti homehtumaan siihen. Kaikesta säästettiin. Talkootyöllä muka tehtiin..hermot meni..
        Autot ajettiin rapun eteen ja tukittiin kulkuväylät.
        Rivitalo omistusasuntona painajainen jos talkoilla pihatyöt.
        Onneksi ei tartte enää murehtia enää kun pois muutin.


    • tietää.

      Asuntoyhtiöissä ainut velvollisuus on maksaa vastike.

      • sfds

        Niin varmaan lain mukaan onkin. Mutta kun ne s....nan älykääpiöt äänestivät huoltoyhtiötä vastaan, mutta silti eivät rikkaa ristiin halunneet pistää.

        Meidän ja parin muun naapurin oli pakko tehdä duunia sikana, että paikat pysyvät hyvässä kuosissa.

        Onnea vaan sinne yhtiöön mustanpekan ostaneelle. Itse en kadu muuttoa pois sieltä hetken vertaa.


      • ....,,,,

        Niin on nykyisin, koska tervehtiminenkin maksaa. Ja jos yhtiöön muuttaa vuokralainen, hänellä on vain oikeuksia, ei mitään velvollisuuksia.
        Heittää sekajätteet paperinkeräyslaatikkoon, kun roskakatoksen oven avaus ei kuulu vuokralaiselle. yms.


      • kyllästynytkö
        ....,,,, kirjoitti:

        Niin on nykyisin, koska tervehtiminenkin maksaa. Ja jos yhtiöön muuttaa vuokralainen, hänellä on vain oikeuksia, ei mitään velvollisuuksia.
        Heittää sekajätteet paperinkeräyslaatikkoon, kun roskakatoksen oven avaus ei kuulu vuokralaiselle. yms.

        totta! meidän pienessä rt yhtiössä (5 asuntoa) on kaksi vuokralla jotka ei tee lumitöitä eikä heidän tarvitse kuin kakata ja syödä, ei puhettakaan mistään lumitöistä tai talkoista että saataisiin mökit pidettyä kunnossa. mukava piha kun kaksi osakkeen kohtaa pihassa jossa metrinen hanki. ei vuokralaisten tarvi tehä mitään. yksi heistä valitteli että kylmät lattiat, sanoin että laita talveksi lunta seinänviereen kuten minäkin ja keväällä otat ne pois, se sano että ei viitti ja nyt lapsensa kanssa siellä viileässä ovat, oma paljon lämpimämpi missä lunta on.
        pitäsköhän laiskajaakkojen pikkuhiljaa herätä elämään vähän omillakin avuilla...


      • woivoi
        kyllästynytkö kirjoitti:

        totta! meidän pienessä rt yhtiössä (5 asuntoa) on kaksi vuokralla jotka ei tee lumitöitä eikä heidän tarvitse kuin kakata ja syödä, ei puhettakaan mistään lumitöistä tai talkoista että saataisiin mökit pidettyä kunnossa. mukava piha kun kaksi osakkeen kohtaa pihassa jossa metrinen hanki. ei vuokralaisten tarvi tehä mitään. yksi heistä valitteli että kylmät lattiat, sanoin että laita talveksi lunta seinänviereen kuten minäkin ja keväällä otat ne pois, se sano että ei viitti ja nyt lapsensa kanssa siellä viileässä ovat, oma paljon lämpimämpi missä lunta on.
        pitäsköhän laiskajaakkojen pikkuhiljaa herätä elämään vähän omillakin avuilla...

        ompa laiskoja lurkkeja kun eivät jaksa edes lunta laittaa kivijalkaan heheheh, olkoon sit kylmissään...tyhmästä päästä kärsii.....


    • OK-asuja

      Juuri tuosta syystä on tekijöille maksettava. Silloin osallistuu sijoittajakin. Minulle riittäisi 20 euroa tunti. Ajelisin omalla vuorollani pihan puhtaaksi omalla lumilingolla. Melko hitaasti ajelisin. Muut saisivat äheltää lapion ja kolan kanssa.

    • Vika on asukkaissa

      Ongelmaa ei aiheuta rivitalo vaan sen asukkaat. Oma esimerkkini on tästä hyvä. Talo rakennettu 1989 talosta pidetty huolta, maalaukset uusittu ja vesikatto vaihdettu ymv. Noin 18-vuotta meni hyvin, oli mukavat ja asialliset naapurit ja hommat hoituivat ilman mitään ongelmia. Noin 4-vuotta sitten toinen seinänaapuri muutti, tilalle tuli bailaava nuoripari pikkulapsen kanssa - jatkuva ovien paiskontaa ja tupansavu pihalla, musiikki ja melu raikaa harvasen ilta. Tämä ei tietenkään riittänyt, toiselle puolelle tuli vastaava tapaus jossa mies on jonkin sortin mielenterveyspotilas jolle päihteet maistuvat. Kun nämä ja yksi toinen perhe löysivät toisensa - ei ole juurikaan tarvinnut aikaa viettää pihalla. Ei kiinnosta kuunnella kännisten paskanjauhantaa, ei todellakaan.

      Tämän jälkeen aikaa on käytetty uuden asunnun etsimiseen ja viimeistään keväällä vaihtuu osoite, kävi miten kävi. Tässä tapauksessa vajaa 20-vuoden asumisviihtyvyys hävisi kun alkoholistit ja tulevat alkoholistit muuttivat naapuriin.

      Aivan turha valittaa asiasta, kun sillä ei ole mitään vaikutusta. Parempi on vaihtaa maisemaa itse. Onneksi se on mahdollista. Voi olla, että en myy asuntoa vaan vuokraan sen jollekin sellaiselle jota meno ei haittaa...

      • mekkk

        Jos puhe ei auta niin virallista tietä palaute ja as.yhtiö ottaa asunnot haltuusa jatkuvan häirön takia niin loppuu juhlinta kun maksaa omaansa ja asuu vuokralla sen aikaa kun taloyhtiö vuokraa asunnon haittojen maksamiseksi.


    • Ääniä, onko niitä?

      Rivitaloasuminen voi todellakin olla yhtä helvettiä.

      Oman kokemuksen rivitaloasumisen herkkuja:

      - musiikin huudatus

      - biletys naapureista välittämättä (omistusasunnossa saa kuulemma näin tehdä)

      - ovien paiskominen (etu & takaovien) niin että seinät ja lasit kaapeissa tärisevät

      - remontit mihin aikaan vaan niistä mitään ilmoittamatta

      - kyttääminen (jos oli muuta kuin peruskauppaostokset "kannossa", kaikista tuli kommenttia tyyliin, jahas ne on taas ostaneet sitä ja tätä. On sitä eräillä rahanpaskoo, jne. :)

      Oli etu tai takapihalla, aina oli joku kytiksellä. Kyseessä oli parikymppiset ihmiset, omituista)

      - ne jotka vähiten tekivät talkoissa jne. valittivat eniten :)

      - enemmän kuin poikkeuksena, jos oli huonot älämölönaapurit aluksi, lähes 100 % varmuudella uudet olivat vielä huonommat.

      Plussia:

      öö, ei niitä ole, ei meillä ainakaan ollut.

      Muutimme omakotitaloon, ei tarvitse mistään noista murehtia enää. Jos muutto käy mielessä em. tai muiden lisäherkkujen takia, suosittelen muuttamaan, jos mahdollista.

    • jape kuusamosta

      Asuessani kuusaankoskella uudessa rivitalossa, alku 10 vuotta meni ihan ok. Sitten naapuriin muuttivat kummallekin puolelle omakotitalossa asuneet ihmiset. Siitä se taistelu alkoi asuntoosakeyhtiön sääntöjä ei noudatettu (jatkuvaa häiriköintiä. ) Siihen aikaa minulla meni pörssissä tosi hyvin , ja ostin kolmen vuoden aikana vaimolle 3 uutta autoa, ja itselleni kaksi uutta autoa. Ja se oli naapureille liikaa, alkoi yöaikaa autojen vahingoittaminen polttoaineiden varastaminen ja kaikenlainen ilkivalta vaikka vaimoni oli taloyhtiön hallituksen puheenjohtaja.Yhtenä yönä naapuri tuli itku kurkussa jakelemaan tappouhkauksia ja huusi itku kurkussa että kun me ollaan niin rikkaita että ostetaan uusia jatkuvasti , niin miksi me kiusataan heitä eikä muuteta muualle.Ja sinnehän piti soittaa poliisit paikalle ,tulivat kahden tunnin päästä. Vedin jutun oikeuteen jossa todettiin ettei minulla ollut ketään ulkopuolista todistajaa aamuystä kello yksi yöllä, ja lisäksi että naapuri oli varttihullu eikä häntä haluttu syyttää sillä mukamas ei tienyt mitä teki.Siitä minulle tuli mitta täyteen sitä yhteisöä ja yhteiskuntaa. Asun nykyään 60 km kuusamosta ylöspäin, ostin maatilan lähin naapuri on puolen kilometrin päässä. Olen vain kerran käynyt esittäytymässä naapurille ja naapuri samoin minulle. (Hyvänä vihjeenä älä tutustu naapuriin hyvää päivänsanomista enempää asut missä asumismuodossa tahansa.)

    • Omakotitaloon

      Täysin samaa mieltä aloittajan kanssa!!

      Ensimmäistä kertaa rivitalossa ja vielä päädyssä metsän vieressä, mutta rauhassa ei saa olla!!

      Minkä takia tarvii koittaa tunkea meidän etu- ja takapihalle vaikka jokaisella on omat piha-alueet?

      Lisäksi taloyhtiö omistaa ison puistoalueen eli miksei lapset, koirat, aikuiset voi liikkua siellä tai omalla piha-alueella?!

      Olen ollut kohtelias, tervehtinyt aikani ja nätisti sanonut lapselle, että jos sovitaan ettet tule meidän takapihalle.
      Enää en tervehdi kaikkia.

      Lapset on mukavia, mutta se isä, vaari on ihan perseestä kun ei opeta tapoja ja selitä lapselle ettei toisten pihalle mennä kutsumatta!!

      Oli siinä isännöitsijäkin ihmeissään, kun kerroin mitä täällä touhutaan.
      Koittavat provosoida ja saada mut hermostumaan, mutta minäpä en siihen lankaan mene. Kävelen ohi kun ilmaa ovat enkä tervehdi enää.
      Jos vielä tunkeette meen pihalle, niin sitten kyllä kerron ettei asiaa ole.

      Ei kaikkia kiinnosta tutustua ja käydä kahvilla.
      Toiset haluavat olla rauhassa!!
      Ei kiinnosta vaarin matkakertomukset, autot, rahat ym.

      Kateutta ilmeisesti, kun asutaan isoimmassa asunnossa ja voi sentään, kun olen itsenäinen nainen enkä valita mistään. Eikä mua kiinnosta tutustua, ostin asunnon, maksan laskut, mitä mättää naapurit?

    • 14+16

      Nyt reilu vuosi takana rivitaloasumista ja olen tyytyväinen. Lumityöt tekee firma, itelle jää vain tuo pieni polku ulko-ovelta, noin 2 m kolattavaa. Naapurit vaikuttaa mukavilta, semmoista vanhempaa porukkaa ovat, itse 40:nen yksineläjä. Koko taloyhtiössä on vain yksi lapsi, pieni vauva vielä. Ruohonleikkuuseen piti viime kesänä vähän totuttautua ja marjapuskien kanssa äheltäessä sain issiaksen. Mukavaa, kun on vähän omaa pihaa, voi Suomen vähälumisesta ja lyhyestä kesästä nauttia. Grillannut olen myös, sähkögrillillä. Molemmilla puolilla naapurit on kyllä niin millinsiisteiksi ruohonsa leikanneet ja ahkeroivat pihoillaan kovasti, ehkä minäkin jo tänä kesänä. Kevään pihatalkoita odotellessa...

    • 14+16

      Nyt reilu vuosi takana rivitaloasumista ja olen tyytyväinen. Lumityöt tekee firma, itelle jää vain tuo pieni polku ulko-ovelta, noin 2 m kolattavaa. Naapurit vaikuttaa mukavilta, semmoista vanhempaa porukkaa ovat, itse 40:nen yksineläjä. Koko taloyhtiössä on vain yksi lapsi, pieni vauva vielä. Ruohonleikkuuseen piti viime kesänä vähän totuttautua ja marjapuskien kanssa äheltäessä sain issiaksen. Mukavaa, kun on vähän omaa pihaa, voi Suomen vähälumisesta ja lyhyestä kesästä nauttia. Grillannut olen myös, sähkögrillillä. Molemmilla puolilla naapurit on kyllä niin millinsiisteiksi ruohonsa leikanneet ja ahkeroivat pihoillaan kovasti, ehkä minäkin jo tänä kesänä. Kevään pihatalkoita odotellessa...

    • oma rauhaa,kiitos!

      Kiva asua rivarissa kun naapurin mukulat ja äijänköriläs ravaa meidän taka pihan poikki leikkikentälle, kun eivät jaksa mennä etupihan kautta, pallokentäksi muuttumassa myös meidän takapiha, johon olen itse ostanut alppiruusut jne, häiriköiden piha taloyhtiön suurin, mutta kun ollaan niin kusipäitä ettei tajuta että jokaisella on" oma takapiha", eikä sitä ole sovittu yhtiön yhteiseen käyttöön. Sama kovakalloinen äijä on taas alkanut parkkeeraamaan autonsa suoraan meidän terassin eteen vaikka hallitus on huomauttanut hänelle asiasta, ei mitään responssia. Tämä kaveri on noin 30 v. ja en tiedä missä on ollut kun sivistystä on jaettu.. lumitöitä ei ole tehnyt koskaan, paitsi kerran jolloin viivottimella teki rajan oman ovensa eteen mistä pluukaa lumet, ilmeisesti hän tulee lentämällä siihen ei suinkaan taloyhtiön tietä pitkin ,josta joku lumet putsaa. On kyllä sarjassaan ainutlaatuisen surkea ilmestys, ei ymmärrä miten rivarissa asutaan. Hoh hoijaa.

    • täytyyhän näitä

      uusavuttomia mul uja ollaa joilla ei ole mitään käsitystä asumisesta.

      • kisuvilu

        Me olemme asuneet rivitalossa nyt kolme vuotta ja olemme viihtyneet hyvin. Naapureita kyllä pihalla ystävällisesti moikataan, mutta ei kaveerata sen kummemmin. Talo on uusi, ei remontteja odotettavissa niin kauan, kuin me tässä asutaan. Huoltoyhtiö tekee kaiken, jokainen vastaa omasta pienestä pihastaan. Kukaan ei valita tai räyhää ja lapsetkin ovat kilttejä.

        Miksi muutatte sellaisiin yhtiöihin, joissa ei ole huoltoyhtiötä hoitamassa asioita? Kun vähän katsoo, millaiseen paikkaan muuttaa ja millaisia ne naapurit ovat, niin pääsee vähemmällä. Ja jos on uudehko taloyhtiö eikä ihan halvat huoneistot, niin harvemmin sellaiseen muuttaa ihmisiä, jotka alkaisi valittaa, että huoltoyhtiö tulee liian kalliiksi - sellaisille ihmisille tulisi kalliimmaksi alkaa itse hoitaa jotain yhteistä piha-aluetta, kun siihen menisi tuottavaa työaikaa kumminkin.


      • Kyselen vaan
        kisuvilu kirjoitti:

        Me olemme asuneet rivitalossa nyt kolme vuotta ja olemme viihtyneet hyvin. Naapureita kyllä pihalla ystävällisesti moikataan, mutta ei kaveerata sen kummemmin. Talo on uusi, ei remontteja odotettavissa niin kauan, kuin me tässä asutaan. Huoltoyhtiö tekee kaiken, jokainen vastaa omasta pienestä pihastaan. Kukaan ei valita tai räyhää ja lapsetkin ovat kilttejä.

        Miksi muutatte sellaisiin yhtiöihin, joissa ei ole huoltoyhtiötä hoitamassa asioita? Kun vähän katsoo, millaiseen paikkaan muuttaa ja millaisia ne naapurit ovat, niin pääsee vähemmällä. Ja jos on uudehko taloyhtiö eikä ihan halvat huoneistot, niin harvemmin sellaiseen muuttaa ihmisiä, jotka alkaisi valittaa, että huoltoyhtiö tulee liian kalliiksi - sellaisille ihmisille tulisi kalliimmaksi alkaa itse hoitaa jotain yhteistä piha-aluetta, kun siihen menisi tuottavaa työaikaa kumminkin.

        Miten katsotaan taloa ostettaessa millaisia naapurit ovat ?


      • yksi keino ainakin
        Kyselen vaan kirjoitti:

        Miten katsotaan taloa ostettaessa millaisia naapurit ovat ?

        Helpointa on katsoa, että minkälaiset autot heillä on. Piha täynnä 20 vuotta vanhoja autoja pitäisi laittaa ajattelemaan.


    • talkoilkaa keskenänn

      Vuokralaisena, minua ei tosiaan kiinnosta enää hoitaa asunnon omistajan velvoitteita.Näitä on 5v tullut hoidettua palkatta.On menty 12 tunnin työrupeaman jälkeen katolle kolailemaan lumia alas vielä ettei herran katto vaan kärsi.

      Velvoitteeni koskee pihan kunnossapitoa ja kyllä sitäkin saa kolata saatana ikuisuuden, mutta vielä katolle (ei kuulu lain mukaan minun velvoitteisiini).
      En ole mikään yhteisöhenkinen persoona.En halua jaaritella naapureiden kanssa ja pitää muutenkaan mitään yhteyttä paitsi että moikkaan kun tavataan.

      Talkoot? Jos ostat talon, lienee oma asiasi pitää huolta jostain pihapuskiesi kunnosta,minua ne eivät kiinnosta.Eri asia olisi jos ne olisivat minun omaisuuttani, mutta kun eivät ole.
      Ei minua voi velvoittaa mitenkään pitämään huolta tuntemattomien ihmisten puskista tms omaisuudesta muuta kuin sen mitä vuokrasopimus velvoittaa.

      Osa näistä rivarityypeistä ei varmaan pidä siitä että minä en talkoissa käy, se on heidän ongelmansa sitten.Olen aivan tarpeeksi väsynyt työpäiväni jälkeen muutenkin.

      Lopuksi pieni vinkki kitisijöille:

      Jos ostat omistusasunnon, kanna itse myös vastuusi siitä äläkä oleta muiden tekevän sinulle ilmaiseksi työtä.

      • aamen!

        niin...yleensä vuokrissa jo onkin katetta vertaa 600e vuokra/150e vastike. tuolla erotuksella kallista löhöämistä ja vielä kun ajattelee että se sun 12 tuntisella päivällä tienaama raha meneekin omistajan taskuun niin....no kukin tavallaan :=)

        lopuksi pieni vinkki laiskoille: jos ei hommat maita niin siitä selviää rahalla(joka on kuitenkin tehtävä työllä)


    • Ent. rivarilainen
    • seuraavaksiOKT!

      Meillä naapurissa mies, joka kännipäissään aina tunkemassa meidän pihaan hölisemään. Pyörii kaljoinensa eikä tajua jättää rauhaan vaikka kuinka koitat olla huomioimatta. Yrittää kaveerata väkisin vaikka halutaan pitää oma rauha ja etäisyys naapureihin.

      Takapihalle kun koitat jotain mennä ronkkimaan/rentoutumaan niin jo roikutaan hetken päästä taas hölisemässä.

      Kuinka tuollaiselle humalaiselle ilmoitat, että jättää rauhaan kun ei itse ymmärrä eikä ole mitään tapoja.

      • upskeikkaa

        tämäketju pitää pitää ylhäällä! täyttä asiaa!!!!!!!!


    • pez

      ok

    • narsistien piha

      Olet niin oikeassa.Olemme asuneet tässä vuoden.Viime kesä kun koulut loppu niin oli ihan hirvee.Kakarat sai tehdä mitä halusivat ja tekivätkin.Me saimme haukut kun omani on kasvatettu eivätkä lähteneet ilkeyksiin mukaan.No sitten ne isännät.Kaljaa veti ku viimeistä päivää..Meidän naapurissa asuu niin suurisuinen yh et sitä pelkää kaikki.Puhuu kaikista kaikki ja levittää ihan kaikki jutut.
      Me erottiin ei jaksettu.Nyt etsin omaa asuntoa,mutta kiven alla on.Et joo miettikää tarkkaan rivaria,jos joudutte ihan erilaiseen porukkaan niin olette siellä kummajaisia ja jos ei pää kestä niin sit tapahtuu jotain mitä ei ehkä voi peruuttaa.

    • jeppisjepulis1

      Joo ei tää kyllä heikkohermosille sovi. Itse kohta kaksi vuotta asuneena voin sanoa että olen burn outin partaalla.

      • Savustettu

        Aikansa kutakin, sanotaan ja se pätee rivitalossa asumiseen. Asukkaat vaihtuvat ja elämäntilanteet siinä samalla. Olen asunut samassa taloyhtiössä melkein 20 vuotta ja viihtynyt, mutta viime kesänä sain uuden naapurin, jonka "ansiosta" olen harkinnut muuttoa.
        Ketjutupakoitsijan savut päätyvät lasitetulle terassilleni, enkä voi käyttää terassiani. Keittiön tuuletusikkunaa ei voi avata, koska savut tulevat sisälle. Muutosta tilanteeseen ei ole tiedossa, koska taloyhtiön hallituksen puh.johtaja on myöskin tupakoitsija, eikä toivomaani tupakointikatosta tulla hankkimaan. Mitäpä muutakaan on tehtävissä, kun etsiä uutta asuntoa. Siinäpä onkin iso pulma, että miten selvitän mahdollisen uuden asunnon naapuruston tupakoinnin/savuttomuuden?


      • muuta maalle...
        Savustettu kirjoitti:

        Aikansa kutakin, sanotaan ja se pätee rivitalossa asumiseen. Asukkaat vaihtuvat ja elämäntilanteet siinä samalla. Olen asunut samassa taloyhtiössä melkein 20 vuotta ja viihtynyt, mutta viime kesänä sain uuden naapurin, jonka "ansiosta" olen harkinnut muuttoa.
        Ketjutupakoitsijan savut päätyvät lasitetulle terassilleni, enkä voi käyttää terassiani. Keittiön tuuletusikkunaa ei voi avata, koska savut tulevat sisälle. Muutosta tilanteeseen ei ole tiedossa, koska taloyhtiön hallituksen puh.johtaja on myöskin tupakoitsija, eikä toivomaani tupakointikatosta tulla hankkimaan. Mitäpä muutakaan on tehtävissä, kun etsiä uutta asuntoa. Siinäpä onkin iso pulma, että miten selvitän mahdollisen uuden asunnon naapuruston tupakoinnin/savuttomuuden?

        Voi että tupakansavun hajua!! Oletko vähän turhan herkkänahkainen!!
        Ei taida elämässäsi olla muuta sisältöä, kuin parvekkeelta haistella, ja kytätä toisten tekemisiä.
        Muutama kynnen vuotta sitten miehet sotivat Suomen itsenäiseksi, ja sinä itket jostain v.tun savun hajusta. Sodassa et olisi selvinnyt päivääkään!!!!!


      • Raitista.ilmaa
        muuta maalle... kirjoitti:

        Voi että tupakansavun hajua!! Oletko vähän turhan herkkänahkainen!!
        Ei taida elämässäsi olla muuta sisältöä, kuin parvekkeelta haistella, ja kytätä toisten tekemisiä.
        Muutama kynnen vuotta sitten miehet sotivat Suomen itsenäiseksi, ja sinä itket jostain v.tun savun hajusta. Sodassa et olisi selvinnyt päivääkään!!!!!

        Rivitalossa terassilla tupakointi on Terrorisointia! Naapurit, savuttomat joutuvat savustetuiksi, siis eivät voi käyttää omaa terassiaan. Minä kylvän kanankakkarakeita aina reilun annoksen tupakoivien naapureideni iloksi omille takapihan kasveilleni. Ah, sitä tuoksua sateen jälkeen! Itse poistun elämänkumppanini omakotitaloon istuskelemaan terassille raittiiseen ilmaan ja nauttimaan päiväkahvista - ilman tupakansavua.

        Jätän tupakantumpit sinne rivarin pihaan - ovat siellä tupakoitsijoiden ihailtavana, miksi minä tekisin talonmiestöitä ja siistisin pihaa kessuttelijoille! Vielä muutama vuosi sitten pidin pihaa siistinä ja olin ylpeä kauniista ympäristöstä, mutta kun taloyhtiöön muutti lisää tupakoitsijoita, niin lopetin ja poistuin paikalta. Pitäisi saada myytyä tai vuokrattua tupakoivalle asukkaalle - remontteja ei kannata tehdä, kun kaikki pinnat haisee savulta. Kiitos korvausilmaventtiileistä virtaavan tupakansavun!


    • Sovussa

      Se on hankala homma tuo tupakointi...onneksi meidän naapurit muuttivat pois,heillä oli tapana tupakoida takapihalla,ja savut tuli meille,kun tuuletusikkuna oli auki.Heittelivät myös natsoja mihin sattuu,toisten pihalle!Olen aina asunut rivarissa,siinä pitää ottaa toiset huomioon,ei pidä laittaa koiria eikä kissoja,eikä tahallisesti suututtaa eikä ärsyttää naapureita.Meidän taloyhtiössä asuu vanhuksia,jotka eivät ymmärrä miten meiltä nuoremmilta tulee niin paljon kotitalousjätettä,laskevat monestikko ja mitä vie roskiin.Mutta kun ei välitä pienistä,osallistuu yhtiökokouksiin,niissä kuulee mistä ei tykätä...

    • RiittiNokiallaasumin

      Sosiaalilaissa uuden pesukoneen hankinnasta korvataan 300 euroa. Nyt Nokian sosiaalitoimisto päätti maksaa minulle 150 euroa jonka mukaan minun olisi pitänyt sillä saada vanha pesukone. Vanha kymmenen vuotta palvelleesta koneesta hajosi laakerit ja musta mönjä valui ulos ja koneen rumpu jyskytti koneen seiniin. Minun olisi siis pitänyt osataa uusi kohta räjätävä pesukone! Pesin muutaman viikon pyykkiä käsin lavuaarissa ja saaveissa ja kädestäni valui koko ajan veri veden sekaan koska kärsin ikuisesta kroonisesta aukikäsi-ihottumasta. Minulla ei ole myöskään tiskikonetta ja pesen vertavuotavalla kädelläni kaikki tiskit. Psorivoiteet ostan itse ilman mitään sossukorvauksia. Näin meillä kohdellaan suomalisia. Ulkomaalisille kyllä kannetaan kotiin kaikenmaailman pelit tja vehkeet. Huluuden huippu jos lakiakaan ei noudateta! Lisäksi ruvettiin kiusaamaan heniklökohtaisilla asioilla ja kyttäämään perheoloja. Voi minkä teit vanha pesukone! Mistä minä autoton ihminen olisin sen vanhan pesukoneen saanut?

    • santeri3

      jos itse ei tupakoi niin naapurissa asuva ketjupolttaja on todella hankala asia… itse olen asunut kerrostalossa jossa naapurissa oli ketjupolttaja, taisi hajun perusteella vielä polttaa jotain sikareita. Lähinnä ongelmaa esiintyi kesällä kun halusi pitää ikkunoita / parvekkeen ovea auki niin kaikki tupakanhaju tuli suoraa meille sisälle. Eipä sitten asuttu siinä kun muutama kuukausi.
      Itse todellakin kannatan sitä että parvekepoltteleminen kiellettäisiin sillä yksi ihminen voi haitata todella monen ihmisen elämää. Menisivät pihalle polttelemaan.

    • getridofrivari

      Olen alkanut pikkuhiljaa huomata, mikä virhe oli muuttaa omakotitalosta pieneen rivariin - olosuhteiden pakosta tosin. Uusi talo, alussa ihan kivaa ja asiat rullasi ja touhusin itse paljon tekemässä kaikki pihatyöt ilmatteeksi. Mutta sitten kun tuli erimielisyyksiä, niin seinähullu naapuri, hpj, rupesi diktaattoriksi taloyhtiössämme ja määrää ihan kaikesta. Muut hallituksen jäsenet ovat itse ihan päätöskyvyttömiä eivätkä saa aisoihin puhhenjohtajaa ja kulkevat liekassa. Eivätkä halua saadakaan, koska heillä on helpompi olla taustalla hymisemässä, kun yksi riehuu ja terrorisoi minua, kun ei tykkää. Eli aika lainsuojaton olo on, ei voi mitään, ja kukaan ei auta - apua olen pyytänyt. No, ei se auta kun voittaa lisää rahnaa ja muuttaa äkkiä täältä pois, jos vaan pääsee!

    • Eikahvianaapurille

      Näitä kun lukee niin usein tekstissä tulee esille, että minäpä en tee valitusta kun ei se kannata ja mikään ei kuitenkaan muutu. Kannattaisikohan yrittää ihan asiallista keskustelua aikuisten kesken tai sitten yhtiökokous kasaan ja käydään ongelmat läpi niin kauan kun niihin käsiteltäviin asioihin saadaan joku tolkku. Useissa jutuissa valitettiin talven lumitöistä kun vain ja ainoastaa ne muutamat tekee niitä ja osa ei koskaan. Määrätkää hinta minkä ne "sairaat" tai veltot luuserit joutuvat maksamaan jos ei lumityöt kiinnosta ja huoltoyhtiötä ei voi palkata. Täytyyhän tollommankin naapurin ymmärtää ettei mikään ole ilmaista ja yhteiseen hiileen pitää puhaltaa pienessä taloyhtiössä ja jos se ei kiinnosta, luuserit kerrostaloon. Välillä pitää ottaa ne ikävätkin asiat esille ja jos niitä ei heti käsittele saavat ne usein turhan suuret mittasuhteet. Ei naapurin kanssa tarvitse olla kaveri se riittää kun ollaan naapureita ja pidetään se pieni hajurako niin pärjää parhaiten.

      • yhdenvertaista-asumista

        Jos taloyhtiössä on tehty päätös, että lumityöt hoidetaan talkootöinä, niin ketään ei voida pakottaa tai vaatia maksua lumitöiden tekemättä jättämisestä. Taloyhtiön hallitus on viimekädessä vastuussa siitä, että taloyhtiön piha on kelvollisesti kuljettavassa kunnossa. Talkootyö on AINA vapaaehtoista.

        Keskustelu on aina asioiden hoidossa se ensimmäinen keino, mutta entäpä jos se toinen osapuoli ei kykene keskustelemaan tai halua? Omakohtainen kokemus on, että taloyhtiön hallituksen puheenjohtaja (nykyinen hallituksen jäsen) ei kyennyt keskustelemaan asiasta, joka olisi koskettanut häntä itseään. Hän sanoi olevansa "jäävi" kaikissa sellaisissa asioissa, joihin hän ei halunnut ottaa kantaa - ne koskettivat myös häntä.

        Mitä osakkeenomistaja voi tällaisessa tilanteessa muuta tehdä, kuin lopettaa kaiken talkootyön! Jos taloyhtiön hallitus/puh.johtaja ottavat sellaisen asenteen asioita hoidettaessa, että oma etu ensin ja muut tehköön niin kuin he määräävät, niin vähintään passiivista vastarintaa on tiedossa.

        Jos asunto-osakeyhtiölakia noudatetaan ja kaikkia osakkaita kuunnellaan, niin tuskin taloyhtiössä tarvitsee riidellä. Yhteistyöllä ja joustamisella, lakipykäliä noudattamalla, asukkaiden yhdenvertaisuutta kunnioittamalla ja epäselvyyksien nopealla selvittämisellä "normaali" asuminen onnistuu.
        Netistä löytyy mielestäni monipuolista tietoa esim.www.omataloyhtiö.fi sivuilta.


      • Anonyymi

        "Kannattaisikohan yrittää ihan asiallista keskustelua aikuisten kesken"

        Sellaiset henkilöt joiden kanssa pystyy käymään asiallista keskustelua eivät alunperinkään aiheuta ongelmia. Suomessa esim. kotirauha on vesitetty kaikilla tasoilla niin moneen kertaan, että jokainen kusipää naapurissa pystyy nollaamaan asuntosi arvon.


    • Romualdo

      samoin, vihoviimeinen asumismuoto, täällä Käläviän Marttilassa on myös tuollainen täysin sekopäinen vanhempi "pariskunta" , "sairaanhoitaja" sekä "eläkeläispyöräilijä" jotka yrittävät määrätä kaikesta, ammattivalittajia, kyttäävät,juoruilevat kuinpahimmatkin juoruakat, mielisairaalaan kuuluisivat!... asunto jälleen hakusessa...

    • mageetahommaa

      Mun mielestäni on mukavaa kun on kyttääjiä joka puolella,voi itekkin kytätä verhon raosta että kuka tulee ja menee!Ostin tehokkaammat kiikaritkin...

      • ärsyyntynyt

        Jep! Kiikareita en vielä ole ostanut, mutta hyvillä silmälaseilla menee vielä vuosia. No, jos totta puhutaan, niin kyllä naapuruton toimia turhan tarkasti seuraavat asukkaat alkavat hiljalleen vähintäänkin ärsyttää.

        Jotenkin näille "seuraajille" tulee jatkuvasti asiaa autokatokseen pysäköityyn autoon. Varaston ovi käy tiuhaan, roskia viedään yksitellen roska-astiaan, koiraa ulkoilutetaan useita kertoja peräkkäin, postilaatikolla asioidaan lukuisia kertoja päivässä, kukkia kastellaan jatkuvasti jne. Onhan näissä "seuraajissa" se hyvä puoli, että taloyhtiöön ei tarvitse hankkia valvontakameroita tai mitään muitakaan seurantalaitteita. Unohdin tupakoivat "seuraajat" - hehän tietävät jokaisen asukkaan menemiset, tulemiset, vieraat jne. Heidän liikkumisensa tulee ilmi tupakansavun muodossa - savu paljastaa.


    • vuodattaja

      Sanos muuta,en ikinä olisi muuttanut rivitaloon jos tämän olisin tiennyt mitä nyt tiedän.Luulin että kaikki elää omaa elämäänsä,mutta täällä eletään toistenkin elämää,oon välillä ymmälläni ja ymmärrystä vaille.Kauheaa kyräilyä uutta asukasta kohtaan,vai onko ne vit.....neet toisiinsa että uusi asukas otetaan hampaisiin,saavat siten purkaa itseään,en edes vielä tiedä ketä täällä asuu.Ei tervehditä,uskomatonta,"hei" ei ole paljon sanottu,en minä teistä kaveria hae enkä halua.Hallituksen puheenjohtaja sitten,uskomaton ihminen,kaikessa kauheudessaan.Mitä veetä mä oon sille tehny,ei kato päällekkään,ei se voi valita asukkaita,vai senkö kautta pitäis ostaja hyväksyä,se ostaa jolla on rahaa ja asunnon hyväksi havainnut.

    • muutan_rivariin

      Muutan rivitaloon, kun jäään vanhuuseläkkeelle. Maalle, jossa on edullista. Mieluiten päätyasuntoon. Ja toivottavasti talossa asuu muitakin vanhempia ihmisiä, joista ei lähde turhaa meteliä.

      Arvellen, että tämän ketjut ovat enimmäkseen kaistapäitä tai muuten sekopäistä porukkaa. Muuten näitä keskusteluita ei saata ymmärtää.

      Näen vain yhden riskin rivitaloon muutossa: voi olla jonkin sortin painostusta talkootöihin, etenkin jos taloyhtiö on pieni.

      Itse en kiinnitä huomiota toisiin ihmisiin, tervehdin kyllä, mutta lähes siinä se on. Jos joku tahtoo kytätä, niin ihan rauhassa. Eihän minun tarvitse siitä huolta kantaa, se on ihan sen kyttääjän oma asia. Jos joku kyselee menneisyydestäni, vastaan niukasti ja lisäksi tietysti pistän tukun emävalheita, jos joku ihan räikeästi alkaa kysellä. Niin että utelija tajuaa itsekin.

      Olen niin tylsä ja väritön persoona, että kiinnostus tuskin kantaa kovin pitkälle.

      • Anonyymi

        Meijän rivitalossa on vanha mummo joka on aina siellä missä ei pitäis olla ja on utelias jos viet roskia tadaa kuka on ikkunassa se mummo


    • Anonyymi

      Rivitalonpäädyssä jo 39 vuotta , 12 asuntoa jossa kahdessa alkuperäiset asukkaat minä .- Yhdeksässä sitten porukka vaihtunut, vuosien varrella on kyllä tullut kaikkea nähtyä , yks firma hoitaa yhteiset alueet , lumityöt ja ruohonleikkuut siivoukset.- Huoletonta asumistahan tämä , jospa vielä joku vuos pari ennenkuin laitokselle :)

      Per-kel

    • Anonyymi

      Täälää ainakin lähtee järjestys käyntiin!sätkänpolttajat siirtyä ikkunanedestä kyllä LÄHTEE!

    • Anonyymi

      Mikä olisi paraS

    • Anonyymi

      "Muutan rivitaloon, kun jäään vanhuuseläkkeelle. Maalle, jossa on edullista. Mieluiten päätyasuntoon. Ja toivottavasti talossa asuu muitakin vanhempia ihmisiä, joista ei lähde turhaa meteliä.

      Arvellen, että tämän ketjut ovat enimmäkseen kaistapäitä tai muuten sekopäistä porukkaa. Muuten näitä keskusteluita ei saata ymmärtää."

      Niistä vanhoista juopoista, jotka polttavat 3 askia päivässä, voi olla yllättävänkin paljon häiriötä. Nuoremmille menee yleensä jakeluun, jos asioista huomauttaa, vanhukset eivät paskojakaan tapojaan muuta.

    • Anonyymi

      Rivitalojen ongelma on nimenomaan siinä, että niihin kerääntyy kaikenlaisia hörhöporukoita kännäämään ja voi olla varma, että etenkin kesäisin naapurin terassilla on suunnilleen joka viikonloppu joku apinalauma riehumassa. Pienemmissä taloissa yksikin kusipää pystyy pilaamaan koko asumisen laadun.

      • Anonyymi

        onkos osaketaloissakin? luulis et vaan kaupungin vuokrarivarissa...


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        onkos osaketaloissakin? luulis et vaan kaupungin vuokrarivarissa...

        Ei mitään eroa nykyään. Jos taloyhtiössä ei ole yhtään yksiötä tai kaksiota ja jokaisen asunnon hinta on vähintään 200000 euroa saattaa olla toivoa, ettei pahimmilla kusipää-apinoilla ole varaa muuttaa naapuriin. Tosin tämäkään ei takaa mitään, koska jos taloyhtiössä on yhtäkään sijoitusasuntoa jokaisella ongelmatapauksella on varaa muuttaa niihin vuokralle valtion tukirahoilla.


    • Anonyymi

      Rivitalojen ongelma on juuri sellainen porukka joka tässäkin ketjussa ovat hyvin aktiivisia valittajia: naapurit "Eivät tee lumitöitä" "Polttavat _OMALLA PIHALLAAN_ tupakkaa" "Eivät hoida _OMAA_PIHAANSA" "Grillaavat _OMALLA_PIHALLAAN_PRKL!" "naapurin lapset leikkii ja pitää ääntä _OMASSA_PIHASSAAN" jne...
      Sen ymmärrän ettei toisten pihoille pidä mennä kutsuumatta, mutta muuten tässä ketjussa on paljon ahdasmielisten ihmisten suoltamaa paskaa.
      Näitä valitajia vaivaa ahdistus, omasta tylsästä elämästään tai mistä lie...
      ELÄ JA ANNA TOISTEN ELÄÄ, tai muuta omakotitaloon, helpottaa kummasti

      • Anonyymi

        Se että tekevät tuota OMALLA PIHALLAAN ei tee niistä vähemmän häiritseviä.
        Jatkuva grillaamisen käry siinä aidan takana alkaa saatanallisesti kyr..mään.

        Samoin jatkuva tupakointi, aamulla, päivällä, illalla, iltamyöhään, pienessä tai sosisa kaljas, kaöjapöhnässä, jupuneena, krspulassa, juuri naituaan ja paneskeltuaan, ja kun kessutellaan vielä oikein isossa seurassa, kumppakivaa on juu.. useamman paskan kera, TRIPLAA sen helvetillisen käryn, joka tarttu ulkona oleviin puutarhakalusteisiin, tuulettumassa oleviin vaatteisiin ja naapurien avomista ikkunoista ja ovista ja kaikista räppänistä sisälle.
        juuri sinne sinun naapurisi sisätiloihin. Saatanaako on nin vaikea ymmärtää, EIVÄT ne katkut pysähdy SUN SEINÄÄSI, TAI PIHA- AITAAN IDIOOTTI.
        Samanlaiset on kakarat kuin vanhemmatkin, vittua tulee solkenaan ja huoraa.. jatkuvaa perseilyä kun eletään OMASSA PUHAS SAATANA SAA TEHDÄ MITÄ HUVITTAA ..MITÄ VITTUA SE MUILLE KUULUU - asenne näkyy ja kuuluu. Narsisteja osa näistä: ” omas pihassa tehdä mitä tahans ” ihan kuin joutuisi elämään mustalaisten naapurissa.


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Taasko se show alkaa

      Koo osottaa taas mieltään
      Ikävä
      27
      1888
    2. Heikki Silvennoinen petti vaimoaan vuosien ajan

      Viiden lapsen isä Heikki kehuu kirjassaan kuinka paljon on pettänyt vaimoaan vuosien varrella.
      Kotimaiset julkkisjuorut
      119
      1858
    3. Miksi ihmeessä nainen seurustelit kanssani joskus

      Olin ruma silloin ja nykyisin vielä rumempi En voi kuin miettiä että miksi Olitko vain rikki edellisestä suhteesta ja ha
      Ikävä
      23
      1838
    4. Persut nimittivät kummeli-hahmon valtiosihteeriksi!

      Persujen riveistä löytyi taas uusi törkyturpa valtiosihteeriksi! Jutun perusteella järjenjuoksu on kuin sketsihahmolla.
      Perussuomalaiset
      85
      1620
    5. Onko ministeri Juuso epäkelpo ministerin tehtäviensä hoitamiseen?

      Eikö hänellä ole kompetenttia hoitaa sosiaali- ja terveysministetin toimialalle kuuluvia ministerin tehtäviä?
      Perussuomalaiset
      60
      1442
    6. Sakarjan kirjan 6. luku

      Jolla korva on, se kuulkoon. Sain profetian 22.4.2023. Sen sisältö oli seuraava: Suomeen tulee nälänhätä niin, että se
      Profetiat
      20
      1256
    7. Elia tulee vielä

      Johannes Kastaja oli Elia, mutta Jeesus sanoi, että Elia tulee vielä. Malakian kirjan profetia Eliasta toteutuu kokonaan
      Helluntailaisuus
      37
      1153
    8. Avaa sydämesi mulle

      ❤ ❤❤ Tahdon pelkkää hyvää sulle Sillä ilmeisesti puhumalla Avoimesti välillämme Kaikki taas selviää Kerro kaikki, tahdo
      Ikävä
      38
      1150
    9. Söpö lutunen oot

      Kaipaan aina vaan, vaikkakin sitten yksipuolisesti.
      Ikävä
      11
      1148
    10. Nellietä Emmaa ja Amandaa stressaa

      Ukkii minnuu Emmaa ja Amandaa stressaa ihan sikana joten voidaanko me koko kolmikko hypätä ukin kainaloon ja syleilyyn k
      Isovanhempien jutut
      10
      1127
    Aihe