Eläinkokeettomia meikkejä

Ei eläinkokeita

Eli oon käyttäny Body Shopin meikkejä ehkä 1,5v koska en haluu että eläimet kärsii sen takia, että mun pitäs saada tököttiä naamaan. Nyt kumminki kävi ilmi, että Loreal on Body Shopin emoyhtiö, ja tää siis tarkottaa että Body Shopin tuotteet saattaa olla eläintestattuja, vai ?

Nyt Yves Rocherkin on poistettu animalian listalta :(

http://www.animalia.fi/uutiset/neljä-yritystä-pois-eläinkokeettoman-kosmetiikan-listalta

Ja kun kattoo tätä listaa ( http://www.animalia.fi/kosmetiikkalista ) niin mistä näitä tuotteita oikeen saa, ja mitä hintaluokkaa ovat ? Mielellään jos olis joku kauppa, mistä ostaa, eikä netistä tarvitsisi tilailla :o Ja siis pk-seudulla asustelen.

104

2718

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • aivot käyttöön

      No jos pk-seudulla asut niin mene RUOHONJUREEN! Siellä todella iso kosmetiikka valikoima eri merkkejä.. Luonnonkosmetiikkaa ja eläinkokeettomia! :)
      myöskin tolta bottega verdeltä löytyy todella hyviä meikkejä!
      Ja tossa listalla on kyllä lueteltuna mistä niitä voi saada että kannattaa vähän itsekkin nähdä vaivaa ja lukea. plus googlella löytää aika helposti :)

      • Ei eläinkokeita

        aivan, hupsista :D mitäs hintaluokkaa suunnilleen sitten ovat ? esim just toi bottega verde jota suosittelit ?


      • Ei eläinkokeita
        Ei eläinkokeita kirjoitti:

        aivan, hupsista :D mitäs hintaluokkaa suunnilleen sitten ovat ? esim just toi bottega verde jota suosittelit ?

        Ignooraa sittenkin toi hintaluokkakysymys :D ainakin verkkokaupassa meikkivoide näyttää olevan halvempi kuin Body Shopin :o


      • mieli pide
        Ei eläinkokeita kirjoitti:

        Ignooraa sittenkin toi hintaluokkakysymys :D ainakin verkkokaupassa meikkivoide näyttää olevan halvempi kuin Body Shopin :o

        niin mitä olete mieltä onk o meikivoide eläin rasvaa?


      • gggggggggggggggggggg
        mieli pide kirjoitti:

        niin mitä olete mieltä onk o meikivoide eläin rasvaa?

        Eri asia. Useat teurastamot mm. erottelevat eläinrasvan muualle toimitusta varten. Eläintä ei siis ole tapettu pelkästään rasvan takia vaan ravinnoksi.


      • surunveri
        mieli pide kirjoitti:

        niin mitä olete mieltä onk o meikivoide eläin rasvaa?

        Mieshenkilönä hiljattain kokeilin tuota meikkaamista, mikä nykypäivänä tuskin on mikään harvinaisuus. Huomasin meikkien maailmasta kaikkea mielenkiintoista, kuten esimerkiksi että tuhat litraa bensaa maksaa vähemmän kuin maitopurkillinen ripsiväriä, mutta on suunnilleen yhtä myrkyllistä. Kaikista kosmetiikkatuotettaista vaikuttaisi löytyvän teollisuuskemikaaleja, joista osa aiheuttaa syöpää. Aina välillä kantautuu kaikkea ikävää korviin vaikkapa meikkien mahdollisesti sisältämiin raskasmetalleihin liittyen.

        Minusta oli suorastaan käsittämätön mysteeri että ne pienet purnukat mössöineen onnistuivat olemaan niin pirun kalliita, siitä huolimatta, ettei niiden sisältöä ole suunniteltu kemiallisesti erityisen ihmisystävälliseksi.

        Olisi varmasti hyvä jos kehitettäisin jonkinlainen arvostelu standardi tällaisten kosmetiikkatuotteiden haitallisuudelle, ihan jo sen takia että kuluttajalla ei ole aikaa eikä edes ammattitaitoa tutustua jokaiseen kemikaaliin ja sen mahdollisiin haittavaikutuksiin - vai osaisitko sinä esimerkiksi sanoa mikä seuraavista aineista on harmiton a) Cyclopentasiloxane B) Tocopherol C) Quaternium-15 ?

        Vaikea sitä on arvioida, että kuinka paljon näitä kosmetiikkatuotteiden sisältämiä kemikaaleja on tutkittu niihin itse perehtymättä, tai tietää voiko omilla valinnoillaan vaikuttaa mihinkään olennaisesti, ja vaikka jotkut kemikaalit olisivatkin haitallisia niin ajautuuko niitä elimistöön päivittäisessä käytössä haitallisia määriä? Mä en tiedä. Mutta se on olen huomannut, että noita purkkeja tutkimalla ei tule yhtään viisammaksi, jos ei ole joku kemisti. :D Ja tuo Tocopherol tuossa äsköisessä kysymyksessä oli E-vitamiini ja varmaankin noista vaihtoehdoista se harmittomin, vaikka no jos sen siitä tunnisti niin tuskimpa kysymys sitten tuotti päänvaivaa :)


      • tökinkepillä
        surunveri kirjoitti:

        Mieshenkilönä hiljattain kokeilin tuota meikkaamista, mikä nykypäivänä tuskin on mikään harvinaisuus. Huomasin meikkien maailmasta kaikkea mielenkiintoista, kuten esimerkiksi että tuhat litraa bensaa maksaa vähemmän kuin maitopurkillinen ripsiväriä, mutta on suunnilleen yhtä myrkyllistä. Kaikista kosmetiikkatuotettaista vaikuttaisi löytyvän teollisuuskemikaaleja, joista osa aiheuttaa syöpää. Aina välillä kantautuu kaikkea ikävää korviin vaikkapa meikkien mahdollisesti sisältämiin raskasmetalleihin liittyen.

        Minusta oli suorastaan käsittämätön mysteeri että ne pienet purnukat mössöineen onnistuivat olemaan niin pirun kalliita, siitä huolimatta, ettei niiden sisältöä ole suunniteltu kemiallisesti erityisen ihmisystävälliseksi.

        Olisi varmasti hyvä jos kehitettäisin jonkinlainen arvostelu standardi tällaisten kosmetiikkatuotteiden haitallisuudelle, ihan jo sen takia että kuluttajalla ei ole aikaa eikä edes ammattitaitoa tutustua jokaiseen kemikaaliin ja sen mahdollisiin haittavaikutuksiin - vai osaisitko sinä esimerkiksi sanoa mikä seuraavista aineista on harmiton a) Cyclopentasiloxane B) Tocopherol C) Quaternium-15 ?

        Vaikea sitä on arvioida, että kuinka paljon näitä kosmetiikkatuotteiden sisältämiä kemikaaleja on tutkittu niihin itse perehtymättä, tai tietää voiko omilla valinnoillaan vaikuttaa mihinkään olennaisesti, ja vaikka jotkut kemikaalit olisivatkin haitallisia niin ajautuuko niitä elimistöön päivittäisessä käytössä haitallisia määriä? Mä en tiedä. Mutta se on olen huomannut, että noita purkkeja tutkimalla ei tule yhtään viisammaksi, jos ei ole joku kemisti. :D Ja tuo Tocopherol tuossa äsköisessä kysymyksessä oli E-vitamiini ja varmaankin noista vaihtoehdoista se harmittomin, vaikka no jos sen siitä tunnisti niin tuskimpa kysymys sitten tuotti päänvaivaa :)

        Ja vieläkö ihmettelet, miksi naiset juoksee sinua karkuun...


      • Kosme
        surunveri kirjoitti:

        Mieshenkilönä hiljattain kokeilin tuota meikkaamista, mikä nykypäivänä tuskin on mikään harvinaisuus. Huomasin meikkien maailmasta kaikkea mielenkiintoista, kuten esimerkiksi että tuhat litraa bensaa maksaa vähemmän kuin maitopurkillinen ripsiväriä, mutta on suunnilleen yhtä myrkyllistä. Kaikista kosmetiikkatuotettaista vaikuttaisi löytyvän teollisuuskemikaaleja, joista osa aiheuttaa syöpää. Aina välillä kantautuu kaikkea ikävää korviin vaikkapa meikkien mahdollisesti sisältämiin raskasmetalleihin liittyen.

        Minusta oli suorastaan käsittämätön mysteeri että ne pienet purnukat mössöineen onnistuivat olemaan niin pirun kalliita, siitä huolimatta, ettei niiden sisältöä ole suunniteltu kemiallisesti erityisen ihmisystävälliseksi.

        Olisi varmasti hyvä jos kehitettäisin jonkinlainen arvostelu standardi tällaisten kosmetiikkatuotteiden haitallisuudelle, ihan jo sen takia että kuluttajalla ei ole aikaa eikä edes ammattitaitoa tutustua jokaiseen kemikaaliin ja sen mahdollisiin haittavaikutuksiin - vai osaisitko sinä esimerkiksi sanoa mikä seuraavista aineista on harmiton a) Cyclopentasiloxane B) Tocopherol C) Quaternium-15 ?

        Vaikea sitä on arvioida, että kuinka paljon näitä kosmetiikkatuotteiden sisältämiä kemikaaleja on tutkittu niihin itse perehtymättä, tai tietää voiko omilla valinnoillaan vaikuttaa mihinkään olennaisesti, ja vaikka jotkut kemikaalit olisivatkin haitallisia niin ajautuuko niitä elimistöön päivittäisessä käytössä haitallisia määriä? Mä en tiedä. Mutta se on olen huomannut, että noita purkkeja tutkimalla ei tule yhtään viisammaksi, jos ei ole joku kemisti. :D Ja tuo Tocopherol tuossa äsköisessä kysymyksessä oli E-vitamiini ja varmaankin noista vaihtoehdoista se harmittomin, vaikka no jos sen siitä tunnisti niin tuskimpa kysymys sitten tuotti päänvaivaa :)

        Mainitsemistasi 3sta aineesta mikään ei ole (ainakaan) suoranaisesti myrkyllinen ja kosmetiikkalainsäädäntö on toki olemassa. Suurimmat sallitut pitoisuudet on määritelty teollisuudelle kunkin tuotteen käyttötarkoitus huomioiden, esim. onko aine vaikkapa poishuuhdeltava hiusten hoitoaine vaiko iholle jätettävä hoitovoide jne. Käyttötarkoituksen mukaan siis.
        Itselleni purkkien sisällöt tosin ovat muutenkin erittäin tuttuja, vaikken olekaan kemisti. Tosin olen alan ihmisiä kuitenkin, kosmetologi. Ja sitä myötä omasta kiinnostuksestani tutkiskellut inci-listoja erittäin paljon. Mikäli tahtoo tietää aineista tarkemmin, kannattaa katsoa sivustolta: incihaku.fi
        Jos kiinnostusta löytyy, aiheesta löytyy tutkittua tietoa paljonkin. On myös epäselviä asioita, ei ole tarkkaa tietoa kuinka suuria määriä esim. hiusväristä imeytyy päänahan kautta ihmiselimistöön, mutta tiedetään että imeytyy kyllä jonkin verran jne.


      • justjust2
        surunveri kirjoitti:

        Mieshenkilönä hiljattain kokeilin tuota meikkaamista, mikä nykypäivänä tuskin on mikään harvinaisuus. Huomasin meikkien maailmasta kaikkea mielenkiintoista, kuten esimerkiksi että tuhat litraa bensaa maksaa vähemmän kuin maitopurkillinen ripsiväriä, mutta on suunnilleen yhtä myrkyllistä. Kaikista kosmetiikkatuotettaista vaikuttaisi löytyvän teollisuuskemikaaleja, joista osa aiheuttaa syöpää. Aina välillä kantautuu kaikkea ikävää korviin vaikkapa meikkien mahdollisesti sisältämiin raskasmetalleihin liittyen.

        Minusta oli suorastaan käsittämätön mysteeri että ne pienet purnukat mössöineen onnistuivat olemaan niin pirun kalliita, siitä huolimatta, ettei niiden sisältöä ole suunniteltu kemiallisesti erityisen ihmisystävälliseksi.

        Olisi varmasti hyvä jos kehitettäisin jonkinlainen arvostelu standardi tällaisten kosmetiikkatuotteiden haitallisuudelle, ihan jo sen takia että kuluttajalla ei ole aikaa eikä edes ammattitaitoa tutustua jokaiseen kemikaaliin ja sen mahdollisiin haittavaikutuksiin - vai osaisitko sinä esimerkiksi sanoa mikä seuraavista aineista on harmiton a) Cyclopentasiloxane B) Tocopherol C) Quaternium-15 ?

        Vaikea sitä on arvioida, että kuinka paljon näitä kosmetiikkatuotteiden sisältämiä kemikaaleja on tutkittu niihin itse perehtymättä, tai tietää voiko omilla valinnoillaan vaikuttaa mihinkään olennaisesti, ja vaikka jotkut kemikaalit olisivatkin haitallisia niin ajautuuko niitä elimistöön päivittäisessä käytössä haitallisia määriä? Mä en tiedä. Mutta se on olen huomannut, että noita purkkeja tutkimalla ei tule yhtään viisammaksi, jos ei ole joku kemisti. :D Ja tuo Tocopherol tuossa äsköisessä kysymyksessä oli E-vitamiini ja varmaankin noista vaihtoehdoista se harmittomin, vaikka no jos sen siitä tunnisti niin tuskimpa kysymys sitten tuotti päänvaivaa :)

        Miten tuo liittyi eläinkokeisiin?


      • Ehkä siten
        justjust2 kirjoitti:

        Miten tuo liittyi eläinkokeisiin?

        että kannattais harkita laittaako pakkelia naamaan, vai ei. Ja jos, niin kannattaisikos antaa jonkun muun, esim elukan, kokeilla sitä ensteksi.


      • surunveri
        Kosme kirjoitti:

        Mainitsemistasi 3sta aineesta mikään ei ole (ainakaan) suoranaisesti myrkyllinen ja kosmetiikkalainsäädäntö on toki olemassa. Suurimmat sallitut pitoisuudet on määritelty teollisuudelle kunkin tuotteen käyttötarkoitus huomioiden, esim. onko aine vaikkapa poishuuhdeltava hiusten hoitoaine vaiko iholle jätettävä hoitovoide jne. Käyttötarkoituksen mukaan siis.
        Itselleni purkkien sisällöt tosin ovat muutenkin erittäin tuttuja, vaikken olekaan kemisti. Tosin olen alan ihmisiä kuitenkin, kosmetologi. Ja sitä myötä omasta kiinnostuksestani tutkiskellut inci-listoja erittäin paljon. Mikäli tahtoo tietää aineista tarkemmin, kannattaa katsoa sivustolta: incihaku.fi
        Jos kiinnostusta löytyy, aiheesta löytyy tutkittua tietoa paljonkin. On myös epäselviä asioita, ei ole tarkkaa tietoa kuinka suuria määriä esim. hiusväristä imeytyy päänahan kautta ihmiselimistöön, mutta tiedetään että imeytyy kyllä jonkin verran jne.

        Tuossa alussa toi "suunnilleen yhtä myrkyllistä" oli siis vitsi, jolla kärjistettiin asiaa :D

        Mielestäni näihin asioihin sopii kuitenkin suhtautua vakavasti ja esim. Parturikampaamossa työskentely on luokiteltu syöpää aiheuttavaksi.
        http://www.ncbi.nlm.nih.gov/pubmed/19755396

        Tuossa kysymyksessä piti tunnistaa "harmiton" aine, mutta eiväthän nuo muutkaan sinänsä "myrkyllisiä" ole. Itse asiaa selvittelin niin tuo cyclopentasiloxaani vaikuttaa iholla käytettynä melko harmittomalta, sen sijaan tämä Quaternium-15 voi aiheuttaa ihottumaa tai allergioita, koska siitä vapautuu formaldehydiä tai jotain sen suuntaista.

        http://www.ncbi.nlm.nih.gov/pubmed/22653068
        http://europepmc.org/abstract/MED/9631997
        http://www.jaad.org/article/S0190-9622(85)70258-7/abstract


      • lisää tietoa
        surunveri kirjoitti:

        Mieshenkilönä hiljattain kokeilin tuota meikkaamista, mikä nykypäivänä tuskin on mikään harvinaisuus. Huomasin meikkien maailmasta kaikkea mielenkiintoista, kuten esimerkiksi että tuhat litraa bensaa maksaa vähemmän kuin maitopurkillinen ripsiväriä, mutta on suunnilleen yhtä myrkyllistä. Kaikista kosmetiikkatuotettaista vaikuttaisi löytyvän teollisuuskemikaaleja, joista osa aiheuttaa syöpää. Aina välillä kantautuu kaikkea ikävää korviin vaikkapa meikkien mahdollisesti sisältämiin raskasmetalleihin liittyen.

        Minusta oli suorastaan käsittämätön mysteeri että ne pienet purnukat mössöineen onnistuivat olemaan niin pirun kalliita, siitä huolimatta, ettei niiden sisältöä ole suunniteltu kemiallisesti erityisen ihmisystävälliseksi.

        Olisi varmasti hyvä jos kehitettäisin jonkinlainen arvostelu standardi tällaisten kosmetiikkatuotteiden haitallisuudelle, ihan jo sen takia että kuluttajalla ei ole aikaa eikä edes ammattitaitoa tutustua jokaiseen kemikaaliin ja sen mahdollisiin haittavaikutuksiin - vai osaisitko sinä esimerkiksi sanoa mikä seuraavista aineista on harmiton a) Cyclopentasiloxane B) Tocopherol C) Quaternium-15 ?

        Vaikea sitä on arvioida, että kuinka paljon näitä kosmetiikkatuotteiden sisältämiä kemikaaleja on tutkittu niihin itse perehtymättä, tai tietää voiko omilla valinnoillaan vaikuttaa mihinkään olennaisesti, ja vaikka jotkut kemikaalit olisivatkin haitallisia niin ajautuuko niitä elimistöön päivittäisessä käytössä haitallisia määriä? Mä en tiedä. Mutta se on olen huomannut, että noita purkkeja tutkimalla ei tule yhtään viisammaksi, jos ei ole joku kemisti. :D Ja tuo Tocopherol tuossa äsköisessä kysymyksessä oli E-vitamiini ja varmaankin noista vaihtoehdoista se harmittomin, vaikka no jos sen siitä tunnisti niin tuskimpa kysymys sitten tuotti päänvaivaa :)

        Surunveri, täällä on pisteytetty kymmeniä tuhansia eri tuotteita sen mukaan, kuinka haitallisia tai turvallisia ne on: http://www.ewg.org/skindeep/
        Sivuilta löytyy muutakin hyödyllistä tietoa, esim. "Tips for safer products" :)
        http://www.ewg.org/skindeep/top-tips-for-safer-products/


      • -.-' ihmiset
        Ei eläinkokeita kirjoitti:

        aivan, hupsista :D mitäs hintaluokkaa suunnilleen sitten ovat ? esim just toi bottega verde jota suosittelit ?

        Ensin halutaan meikkejä mitä ei oo testattu eläimillä. Sitten halutaankin eläintestattuja koska ne maksaaki nii pirusti.

        Tuokin on jokin ihme muoti-ilmiö.


    • tässä jotain

      Benecos on todella edullinen sarja... varmasti edullisin.. sitten on lavera, logona ja dr.hauchka... ja hauscka on varmasti kallein näistä.. Reilu parikymppiä tuotteet! mutta itse ainakin olen valmis pulittamaan vähän enemmän tuotteista, jotka ovat eettisemmin tuotettu kuin markettikosmetiikka!
      Ainiin sitten on myös "la femme" -merkki. En tiedä mistä saa ihan tarkalleen, mutta tarjoustalo joskus myynyt, isot luomiväripaletit ihan muutaman euron! Ja tämä myös eläinkokeeton merkki..
      No tässä oli nyt jotain..
      Bottega verde on minusta myös aika edullinen! Meikkivoide muistaakseni oli parikymppiä. :)

      • Luomuorvokki

        Vielä edullisempaa on, kun ei maikkaa ollenkaan. Kasvot pestään viileällä vedellä ja rasvaksi käytetään Tummelia, joka on vallan pahuksen hyvä yleisvoide aivan koko kropalle, ja huulet rasvataan, jos on taipumusta kuivumiseen. Ongelmaihoa tietysti on pakko hiukan hoitaa ja puhdistaa, mutta useimmilla ihmisillä nahka ei tarvitse mitään kalliita ihmetököttejä, kun sitä ei kiusata liikaa kemiallisilla aineilla. Olen pärjännyt elämässä ihan hyvin sen jälkeen, kun päätin olla pelkästään luonnonkaunis ja itteni näköinen. Suosittelen.
        Uskokaa pois, yksikään ihmissuhde ei voi pidemmän päälle toimia sen varassa, minkä näköinen jompikumpi osapuoli on. Suhteen aloittamisessa ulkonäöllä on merkitystä, mutta siihen se sitten loppuukin.


      • tykkään meikata
        Luomuorvokki kirjoitti:

        Vielä edullisempaa on, kun ei maikkaa ollenkaan. Kasvot pestään viileällä vedellä ja rasvaksi käytetään Tummelia, joka on vallan pahuksen hyvä yleisvoide aivan koko kropalle, ja huulet rasvataan, jos on taipumusta kuivumiseen. Ongelmaihoa tietysti on pakko hiukan hoitaa ja puhdistaa, mutta useimmilla ihmisillä nahka ei tarvitse mitään kalliita ihmetököttejä, kun sitä ei kiusata liikaa kemiallisilla aineilla. Olen pärjännyt elämässä ihan hyvin sen jälkeen, kun päätin olla pelkästään luonnonkaunis ja itteni näköinen. Suosittelen.
        Uskokaa pois, yksikään ihmissuhde ei voi pidemmän päälle toimia sen varassa, minkä näköinen jompikumpi osapuoli on. Suhteen aloittamisessa ulkonäöllä on merkitystä, mutta siihen se sitten loppuukin.

        Miten te jaksatte koko ajan sanoa tästä meikkaamattomuuden ihanuudesta? Ja tuoda vielä ihmissuhteet siihen mukaan? Läheskään kaikki eivät meikkaa jonkun miehen takia, vaan siksi, että pitävät siitä. Eilen meikkasin huvikseni ennen lähtöä kävelylle, jolla kukaan ei oikeastaan minua edes nähnyt. Käytänhän minä värikkäitä vaatteitakin, mutta joskus voin laittaa mustaa ja sitten sen kanssa näyttävän meikin. Sehän lisää vain vaihtoehtoja arkeen. Voin myös hyvin olla meikkaamatta, mutta meikkaamista arvostelevat ovat sitten aina meikittä, näin kärjistäen.

        Itselleni tärkein syy meikata on kasvojen ihon suojaaminen ja hoito. Niin kyllä, ihoni menee huonokuntoisemmaksi, jos jätän meikkaamatta. On tullut kokeiltua sitä monta kertaa. Samalla saan suojan auringolta sekä pakkaselta/tuulelta.


    • eko girl

      Ruohonjuurea minäkin suosittelen ! Mä ostan sieltä kosmetiikkani ja vähän muutakin ! :D kiinnostuin kyllä tosta Bottega Verdestä, jos jollain on kokemuksia niin voisi jakaa tänne ? No, saatan ilman kokemuksiakin testata ko. merkkiä, Muistelen että jossain lehdessä oli malleja meikkailtu Bottega Verdellä ja luulin sen olevan joku luxus merkki kun oli niin raikkaan ja upean näköiset meikit :D

    • 3+3+3

      kaikkien meikkien aineosat on testattu eläinkokein. kaikkien.

      • kinuskipötkö

        Voi kyllä löytyy meikkejä joita ei ole testattu , eikä mitään sen sisältämiä ainesosia ole testattu eläimillä. Tästä hyvänä esimerkkinä Barry M-sarja jota itse käytän. Netistä saa tilattua!


      • mietipä hieman
        kinuskipötkö kirjoitti:

        Voi kyllä löytyy meikkejä joita ei ole testattu , eikä mitään sen sisältämiä ainesosia ole testattu eläimillä. Tästä hyvänä esimerkkinä Barry M-sarja jota itse käytän. Netistä saa tilattua!

        3 3 3 varmaan viittaa siihen, että meikeissä ja ihonhoitotuotteissa käytetään aineita, joita ehkä valmistajat itse eivät ole testanneet eläimillä, mutta jotka on kauan sitten todettu ihmisille turvallisiksi testaamalla ne eläinkokein. Eli joku muu on tehnyt ne testit.

        Se, että saat sinulle haittaa aiheuttamatonta väriä naamaan on siis taattu sillä, että jotain eläintä on kidutettu.

        Tottakai on parempi, että ei tehdä enää lisää eläinkokeita vain turhamaisuutemme tyydyttämiseksi, mutta on itsepetosta kuvitella, että purkissasi ei ole mitään eläinkokeilla testaamatonta.

        Eläinkokeet ovat yksi juttu - luonnonystävän tulisi myös huomioida toimintansa ekologiset vaikutukset. Onko tuotteen ainesosat luomua? Onko pakkausmateriaalissa ja kuljetuksissa säästetty energiaa? Onko pakkaus kierrätettävä tai täytettävä? Vai pitäisikö ehkä sittenkin vähentää kulutusta omalta osaltaan ja ruveta meikittömäksi?


      • Mietitty on
        mietipä hieman kirjoitti:

        3 3 3 varmaan viittaa siihen, että meikeissä ja ihonhoitotuotteissa käytetään aineita, joita ehkä valmistajat itse eivät ole testanneet eläimillä, mutta jotka on kauan sitten todettu ihmisille turvallisiksi testaamalla ne eläinkokein. Eli joku muu on tehnyt ne testit.

        Se, että saat sinulle haittaa aiheuttamatonta väriä naamaan on siis taattu sillä, että jotain eläintä on kidutettu.

        Tottakai on parempi, että ei tehdä enää lisää eläinkokeita vain turhamaisuutemme tyydyttämiseksi, mutta on itsepetosta kuvitella, että purkissasi ei ole mitään eläinkokeilla testaamatonta.

        Eläinkokeet ovat yksi juttu - luonnonystävän tulisi myös huomioida toimintansa ekologiset vaikutukset. Onko tuotteen ainesosat luomua? Onko pakkausmateriaalissa ja kuljetuksissa säästetty energiaa? Onko pakkaus kierrätettävä tai täytettävä? Vai pitäisikö ehkä sittenkin vähentää kulutusta omalta osaltaan ja ruveta meikittömäksi?

        "3 3 3 varmaan viittaa siihen, että meikeissä ja ihonhoitotuotteissa käytetään aineita, joita ehkä valmistajat itse eivät ole testanneet eläimillä, mutta jotka on kauan sitten todettu ihmisille turvallisiksi testaamalla ne eläinkokein. Eli joku muu on tehnyt ne testit."

        Vaan kun kaikkia niitä aineita ei ole koskaan kukaan testannut eläimillä. Osa niistä on keksittykin vasta 2000-luvulla, mikä siis tarkoittaa, ettei niitä ole "kauan sitten" ollut edes olemassa. Kyllä ne kaikki testattu on, mutta testaukseen voi käyttää eläinten sijaan myös esim. soluviljelmiä ja niillä aikaansaatua keinoihoa (jota käyttäen ihonhoitotuotteiden/meikkien turvallisuus ihmiselle pystytään nykyään varmistamaan paremminkin kuin eläinkokeilla, koska se muistuttaa ihmisen ihoa enemmän kuin koe-eläinten iho) ja vapaaehtoisia ihmisiä. Ihmistestit ovat täysin sallittuja sen jälkeen, kun jonkinasteinen turvallisuus on varmistettu ensin alustavilla kokeilla, ja vapaaehtoisia kyllä löytyy kun heille maksetaan kokeisiin osallistumisesta.

        Olen itse nähnyt dokumentin (nimeä en valitettavasti muista) jossa esiteltiin, miten uusia, kehitteillä olevia kosmetiikkatuotteita testataan ilman eläinkokeita, ja testaaja selitti, miksi eläinkokeita ei tarvita. Suurin syy siihen, miksi kosmetiikkatuotteitakin edelleen testataan myös eläimillä, on se, että ne vaihtoehtoiset testausmenetelmät vaativat enemmän vaivannäköä ja rahaa.

        Ja aloittajalle: L'Oreal on The Body Shopin emoyhtiö, mutta sillä ei ole vaikutusta siihen, miten The Body Shopin tuotteet testataan. Kuten tuolla Animalian sivuilla kerrotaan, The Body Shop on sitoutunut eläinkokeettoman kosmetiikan standardiin, johon kuuluu myös sitoutuminen eläinkokeettomuuden varmistamiseen ulkopuolisen, riippumattoman tahon suorittamien tarkastusten kautta.


    • Cruelity Free

      E.L.F
      Ei testaa eläimillä, eikä hinnat päätä huimaa.
      Tilaaminen on helppoa ja asiakaspalvelu korkeatasoista.
      http://eyeslipsface.co.uk/en/restofworld/page/home

      Varsinkin Studio ja Mineral sarjojen tuoteet ovat hyviä ja Studio sarjan siveltimiä kehutaan joka puolella.
      Tarjouksiakin siellä on muina töinään.

      • hihhuliheiii

        Kiitoksia!
        Itse kiinnitin nimeen huomiota (ihana meikkisarjan nimi!) ja lähdin katsomaan sivuja. Todella halpaa ja toivottavasti myös laadukasta. Laitoin tilausta tulemaan, kiitos!


    • suomikaunotar

      Osta Lumenea !

      • nallentassu-

        Lumenea en suosittele. Mielestäni lumene testailee edelleen kaikkea raaka-aineita eläimillä tai testauttaa jollain muulla


      • 188
        nallentassu- kirjoitti:

        Lumenea en suosittele. Mielestäni lumene testailee edelleen kaikkea raaka-aineita eläimillä tai testauttaa jollain muulla

        Entäpä jos vaan ostaa Sokokselta tai Stokkalta jonkin purkin, parasta mitä löytyy.

        Minä ainakaan en stressaa turhia eläinkokeista, ne ovat ihmisten parhaaksi. Siinä vaiheessa tutkimuksia akuuteista ja kroonisista toksisuusvaikutuksista tarvitaan kun pieni lapsi imaisee tuubillisen jotain voidetta kitusiinsa.

        Samoin jos jotain pesuainetta joutuu silmään... on se eri asia kuitenkin jos ainetta on testattu vaikkapa kanin silmään (kaneilla on hyvin kehittyneet silmät ja kyynelrauhaset), kuin soluviljelmässä. Valtaosa kemikaaleista käyttäytyy eri tavalla kokonaisessa organismissa, kuin yksittäisessä soluviljelmässä.


      • 456456456456
        188 kirjoitti:

        Entäpä jos vaan ostaa Sokokselta tai Stokkalta jonkin purkin, parasta mitä löytyy.

        Minä ainakaan en stressaa turhia eläinkokeista, ne ovat ihmisten parhaaksi. Siinä vaiheessa tutkimuksia akuuteista ja kroonisista toksisuusvaikutuksista tarvitaan kun pieni lapsi imaisee tuubillisen jotain voidetta kitusiinsa.

        Samoin jos jotain pesuainetta joutuu silmään... on se eri asia kuitenkin jos ainetta on testattu vaikkapa kanin silmään (kaneilla on hyvin kehittyneet silmät ja kyynelrauhaset), kuin soluviljelmässä. Valtaosa kemikaaleista käyttäytyy eri tavalla kokonaisessa organismissa, kuin yksittäisessä soluviljelmässä.

        Sua on kyllä kusetettu pahemman kerran.

        Kaneilla ei nimittäin ole edes kyynelrefleksiä silmissään. Jos niiden silmään joutuu jotain tököttiä, se ei huuhtoudu pois, toisin kuin meillä ihmisillä.

        Sulla on muutenkin erittäin huono asenne aiheesta. Sitä paitsi suurin osa eläinkokeista koskee juuri kosmetiikkaa, ei mitään välttämättömiä lääkeoperaatioita.


    • minäsvain
    • Luontoa

      Niin löytyy Ruohonjuuri tasoltakin, mutta voi kulta, lopeta meikkaaminen, olet kuitenkin luonnon kaunis.

    • Eve

      Mä pelastan monen eläimen hengen, kun en käytä meikkejä. Ja säästyy rahaa ja luontoa meikkien pakkausroskien muodossa. =) Pistäkää paremmaks viherpiipertäjät.

      • Pyykkipähkinä

        Mistä ostat pesuaineesi? Entä tiskiaineesi ja kaikki muut? Vai käytätkö pyykin pesuun vain vettä ja astiatkin peset pelkästään vedellä??
        Kaikkea näitäkin testataan eläimillä... Sanoka ei fairylle ja pyykinpesuaineille!!!


      • Eve
        Pyykkipähkinä kirjoitti:

        Mistä ostat pesuaineesi? Entä tiskiaineesi ja kaikki muut? Vai käytätkö pyykin pesuun vain vettä ja astiatkin peset pelkästään vedellä??
        Kaikkea näitäkin testataan eläimillä... Sanoka ei fairylle ja pyykinpesuaineille!!!

        Jaa, että käytät Fairyä meikkivoiteena? Vaikka sen kerrotaan olevan käsiystävällinen, niin en silti suosittelisi tohon hommaan sitä.


      • käsi ylös kuka
        Eve kirjoitti:

        Jaa, että käytät Fairyä meikkivoiteena? Vaikka sen kerrotaan olevan käsiystävällinen, niin en silti suosittelisi tohon hommaan sitä.

        kuka täällä on sanonut käyttävänsä fairyä meikkivoiteena? anyone??
        sä mitään eläimiä pelasta, vaikka et meikkaa.


      • Eve
        käsi ylös kuka kirjoitti:

        kuka täällä on sanonut käyttävänsä fairyä meikkivoiteena? anyone??
        sä mitään eläimiä pelasta, vaikka et meikkaa.

        Miten meikit liittyy pesuaineisiin??


      • opi elämään
        Eve kirjoitti:

        Miten meikit liittyy pesuaineisiin??

        Eve-darling,
        kaikki meikit, pesuaineet, lääkkeet ovat kemiallisia tuotteita, joiden raaka-aineita testataan esim. syöttämällä niitä eläimille tai hieromalla niiden silmiin.

        Sinun pikku silmiäsi ei shampoo tai silmämeikki kirvele, kun muutama kani ja koira on jo kuollut testeissä, eikä niin kauniisti...


      • Eve
        opi elämään kirjoitti:

        Eve-darling,
        kaikki meikit, pesuaineet, lääkkeet ovat kemiallisia tuotteita, joiden raaka-aineita testataan esim. syöttämällä niitä eläimille tai hieromalla niiden silmiin.

        Sinun pikku silmiäsi ei shampoo tai silmämeikki kirvele, kun muutama kani ja koira on jo kuollut testeissä, eikä niin kauniisti...

        Kyl me sen tiedän, et kaikkai tuotteita testataan, mutta nyt oli kyseessä meikit ei Fairyt ja Omot.

        Te se aloitte rönsyislemään aiheesta, en minä.


      • piikkilanka
        Eve kirjoitti:

        Kyl me sen tiedän, et kaikkai tuotteita testataan, mutta nyt oli kyseessä meikit ei Fairyt ja Omot.

        Te se aloitte rönsyislemään aiheesta, en minä.

        Yksinkertainen ihminen on yksinkertainen. Harmi kun täällä ei saa rautalangasta väännettyä asioita niin antaa olla.


      • kokeile tota
        Eve kirjoitti:

        Miten meikit liittyy pesuaineisiin??

        www.pikavippiluottotiedottomalle.com


      • mawa4
        piikkilanka kirjoitti:

        Yksinkertainen ihminen on yksinkertainen. Harmi kun täällä ei saa rautalangasta väännettyä asioita niin antaa olla.

        Ihan totta. Minä maksan meikkini itse.


    • Miksi muuten

      markkinoille tulee jatkuvasti uusia meikkejä??? Eikö niissä tosiaan ole ne samat aineet, jotka kauan sitten testattiin eläimillä???? Miksei ne voi vaan vakiintua tai oikestaan niin saattaa olla, mutta miksi rääkätä eläimiä uudestaan ja uudestaan? Ei siis mitään järkeä missään.

      Kannattaa ihan vaan totutella meikittömään elämään. Tosin juhliin on kiva sonnustautua, joten silloin on syytä löytää meikkejä, joilla ei ole eläimiä kiusattu!!
      Vähän sama asia kuin lääkkeet. On esim. antibiootteja joskus muinoin testattu eläimiin. On paha kieltäytyä antibiooteista jos niitä tulehdukseen tarttee. Vai meneekö joku enemmin hautaan kuin ottaa TARPEELLISET pillerit.

      Eri asia on höpölääkkeet, joita ei tarvitse. Ehkäisypillerit mm. aiheuttavat vesistöihin hormonia jota ihmiset sitten juovat. TODELLA kuvottavaa. Itse en enää käytä e-pillereitä. Jos on miesystävä, kondomi kelvatkoon. Parasta lienee kuitenkin elämä ilman seksiä, ainakin ilman irtoseksiä!!!!!!!!!!!!!!!!!

      Kenties Luonnonjumala on olemassa ja jokainen saa takaisin tismalleen ne kärsimykset ja vitsaukset, joita on toiminnallaan luonnolle aiheuttanut!!!! Kaikki nääs kiertää! Oikeudenmukaista loppujenlopuksi.

    • Parempihuominen

      Pohja nykyiselle kosmetiikkateollisuudelle on todellakin luotu eläinkokeilla. Joten täysin eläinkokeista vapaata tuotetta ei olekaan. Mutta parempaan suuntaan ollaan menossa juuri sen vuoksi, että nykyihmiset haluaa tuotteita joita ei enää testata eläimillä. Toivoa siis on, eikä vaatimukset eläinkokeiden kieltämisestä ole menneet hukkaan. =))

    • Ex-shoppari

      Hei sinä bodyshoppaja!
      Ostin lahjakortillani ison erän puhdistusaineita Bodysta. Minulla ei ole koskaan ollut allergioita, mutta jokikinen tuote (kaikkiaan 5) aiheutti minulla useista yrityksistä huolimatta punaisia läiskiä pitkin ihoani. Hukalle meni ostokseni, en uskaltanut antaa niitä edes eteen päin. Osta nykyään ihan tavallisia kemikaalipesuaineita ihoani varten, kokemuksesta oppii vanhempanakin.
      En tiedä enkä voi tietää onko kemikaalit testattu ja miten. Yhtä suuri riski saada huonoja tuotteita testaamattomista aineista on olemassa kuitenkin.

      Ei allergiaa ennen Body Shoppia

    • Ketä sinä ajattelet ylipäätänsä meikatessasi?

      Eläimiä vaiko itseäsi?

      Äitini sai noista "luonnontuotteista" pahan allergisen reaktion joskus.

      • animals !

        Eläimiä.


    • ifixkdkdnsn

      Kannattaa ehdottomasti välttää ainakin kaikkia halpaa kosmetiikkaa joissa lukee made in china! Kiinassa KAIKKI kosmetiikka testataan eläimillä. Jopa nekin merkit joita suomessa mainostetaan testaamattomiksi...
      Harmi kun teinitytöt menee hooämmästä ostamaan halvalla maalit naamaansa, ja kiinassa nämäkin tuotettu halvalla työvoimalla ja eläimiä käyttäen testaukseen

      • korruptiokiina

        kiina on ihan kamala saaste valtio, mistään ympäristöstä ei välitetä ja kaikki kipataan vaan luontoon ja siellä ei ole puhdasta aluetta lähes ollenkaan! Kannattaa joo ainakin made on china-tuotteita välttää (koskee muutakin kuin kosmetiikkaa)


    • lolzorsfsdf

      älä käytä meikkejä.. ole natural

    • ME-forever

      Marja Entrich, nykyään kotimainen ja ensimmäinen biologinen ihonhoitosarja maailmassa.Ei testata eläimillä, vaan ihmisillä! Tosin ei siinä sarjassa hirvesti ole meikkejä(kuten kajaaleja, joita kuulemma vaikea saada tehtyä ilman eläinkokeita?) Mutta luomivärit, huulipunat, värivoiteet, ripsivärit, meikkivoiteet ja putsarit yms voiteet löytyy.

    • onjooveg

      JA HUOM. ei se ettei ole testattu eläimillä, monessa tuotteessa on silti eläintä tuotteessa!
      Eli kannattaa hakea tuotteita jotka ovat vegaanisia!
      Oriflamella on vegaaninen tuotesarja, mutta siitäkään ei meikeistä löydy kuin meikkivoide, harmillista, tosin sitten löytyy kyllä käsivoidetta, suihkugeeliä ym.

    • Vanessa S.

      Nää jotka selittää että kaikki meikkien ainesosat on JOSKUS testattu eläimillä ja mitään kosmetiikkaa ei siten tulisi sitten käyttää; toi on vähän sama kuin kieltäytyisi matkustamasta Saksaan, koska natsit aikoinaan tappoivat siellä juutalaisia...

      Minä ainakin suosin merkkejä jotka eivät itse testaa eläimillä, koska vaihtoehtoisia testimuotojakin on, ja jokainen eläinkokeilta pelastunut eläin on oma yksilönsä jonka elämä ei tulisi olla kärsimysnäytelmä.

      Ja kannattaa tosiaan muistaa, että se sädekehä saattaa valahtaa nilkkoihin, vaikkei meikkaisikaan ollenkaan. Nimittäin deodorantit, shampoot, hoitoaineet, hiusvärit, pyykinpesuaineet, kosteusvoiteet, huulirasvat, saippuat, hajuvedet, hiuslakat yms yms yms KAIKKI on testattu eläimillä. Joten jos haluaa vastustaa eläinkokeita, tulisi nuokin kyseiset tuotteet ostaa esim.Ruohonjuuresta. Pyykinpesuun sopii hyvin vaikkapa erittäin ekologiset pesupähkinät!

      • ...

        " ja jokainen eläinkokeilta pelastunut eläin on oma yksilönsä jonka elämä ei tulisi olla kärsimysnäytelmä."

        Voi reppana...

        Ne eläimet, joita kasvatetaan kokeita varten, on kasvatettu vain sitä yhtä tarkoitusta varten. Luuletko että se marsu/hiiri/rotta/kani/koira/kissa päästetään luontoon, jos joku ei käytä sitä kokeisiin? Kaikki ylijäämäeläimet menevät hävitettäväksi.

        Kyllä minä ainakin haluan turvallisia tuotteita, jotka on testattu kunnolla. Lääkkeistäkin kannattaa valita ne valmisteet, jotka ovat pidempään olleet markkinoilla. Silloin harvinaisemmatkin sivuvaikutukset ovat jo tulleet esille (vrt. Aspirin vs. Vioxx).


      • 1+1= -2
        ... kirjoitti:

        " ja jokainen eläinkokeilta pelastunut eläin on oma yksilönsä jonka elämä ei tulisi olla kärsimysnäytelmä."

        Voi reppana...

        Ne eläimet, joita kasvatetaan kokeita varten, on kasvatettu vain sitä yhtä tarkoitusta varten. Luuletko että se marsu/hiiri/rotta/kani/koira/kissa päästetään luontoon, jos joku ei käytä sitä kokeisiin? Kaikki ylijäämäeläimet menevät hävitettäväksi.

        Kyllä minä ainakin haluan turvallisia tuotteita, jotka on testattu kunnolla. Lääkkeistäkin kannattaa valita ne valmisteet, jotka ovat pidempään olleet markkinoilla. Silloin harvinaisemmatkin sivuvaikutukset ovat jo tulleet esille (vrt. Aspirin vs. Vioxx).

        Kaikki vajaaälyiset ylijäämä ihmisetkin pitäisi hävittää?


    • KALLE KELLO

      Varmasti melkein kaikki testataan eläimillä, mutta sitä ei sanota tai sitten jätetään testaamatta ja ei kun myyntiin. Kyseessä on taas kerran RAHA. Kasvispohjaiset tai miksi niitä nyt sanotaankin, eivät sovi esim. allergisille. Miksiköhän esim hiustenvärjäyksistä on puhjennut järkyttävän näköisiä reagtioita? Ei varmaankaan testattu millään tai sitten vain ihmisten sietokyky myrkyille alkaa olla tapissaan. Katselin kerran dokumenttia mistä hammastahnat valmistetaan. Sitä myrkkyjen määrää.. Sitä voi vain jokainen tykönänsä mietti maalia naamaansa tällätessään, mitäköhän sekin pitää sisällään

    • Vaikka meidän pitää kunnioittaa Jumalan luomia eläimiä, niin omasta mielestä tuen enemmän (annan rahaa Unisefille) muita asioita.

      • lilja*

        Minä en ainakaan tue. Afrikassa salametsästetään norsut sukupuuttoon ja ihmiset vaan lisääntyy järkyttävää vauhtia ja tuhoaa luonnon/eläimet ja kokomaapallon!
        En anna rahaa ihmisille, ihmiset on ihan sairaan itsekkäitä ja ahneita.


      • asdfgfdsa
        lilja* kirjoitti:

        Minä en ainakaan tue. Afrikassa salametsästetään norsut sukupuuttoon ja ihmiset vaan lisääntyy järkyttävää vauhtia ja tuhoaa luonnon/eläimet ja kokomaapallon!
        En anna rahaa ihmisille, ihmiset on ihan sairaan itsekkäitä ja ahneita.

        Oletko. Sinä. Ihan. Vitun. Tosissasi.

        Sua kiinnostaa et tuhansii lapsii vaan kuolee siihen minne ne synty! Ehkä siks ne salametsästää norsuja ja muita eläimiä, ku muuta ruokaa ei ole ja niiden luista saa rahaa. Mua hävettää että sunkaltaiset ihmiset asuu tässä maailmassa. Myös noi kaikki sun 26 tykkäystä. Te ette tiiä maailmasta mitää, ootte vaa teinityttöjä itkemässä eläimien perään.
        Kyllä se on paha juttu, että norsut ja muut eläimet ovat menossa sukupuutoon, mutta ISOIN ONGELMA EI OLE SALAMETSÄSTYS, vaan se että niiden ympäristöä tuhotaan että saadaan kaikki sun meikkis, sun paskaset huonekalutavarat, sun kirjat.. yms.


    • Muistakaa pyykinpesu-, ja tiskiaineissa Ecover! Saa cittareista ja on Animalin listalla :)

    • akka vaan

      en taatusti tue minkään sortin meikkifirmaa. 55 olen elänyt ilman yhtökään huuipunapuikkoa muusta mömmöstä puhumattakaan, ja ukonkin saanut.
      ( ja oman talon, oliskoha säästöt syntyneet, kun ei meikkaa, juopottele eikä tupakoi)
      Enkä ole mikään missi-tyyppinen vaan tavallinen, persjalkanen, lättynaamanen kesakkoinen ja kohta kurttuinen maalaismuija.

    • luomusti luomuna

      lahjoita meikkirahat eläinsuojelulle ja kulje naama puhtaana. Luomu se kauneinta on, eikä mikään kävelevä maalipytty, mahdollisesti lävistyksillä rumennettuna, niin että äkkipäätä luulis tyypin rautakaupassa naulalaatikkoon kaatuneen!

    • random7

      Body shopin meikit EIVÄT OLE eläintestattuja!!
      voitte huoletta käyttää!!:)

      • randomi104

        "Body shopin meikit EIVÄT OLE eläintestattuja!!
        voitte huoletta käyttää!!:)"

        Hauskinta mitä olen ikinä kuullut. Käyttäisitkö oikesti huoletta testaamattomia meikkejä, joista ei tiedetä miten ihosi niihin voisi reagoida?


    • jkasdfjklasdf

      Body Shopin tuotteet eivät ole eläintestattuja, se on tavallaan täysin erillinen sarja L'Orealin muista tuotteista ja sitä myydään vain Body Shopin omissa kaupoissa.. L'Oreal ei ole Body Shopia kehittänyt itse, vaan ostanut valmiin paketin joitakin vuosia sitten. Body Shopia voi siis edelleen käyttää sen puolesta, mutta totta on että se on sellaisen tytäryhtiö joka EI ole sitoutunut tuohon standardiin.
      Tuossa listassakin lukee mitkä kaupat mitäkin tuotetta myyvät.

    • meikkaaja1

      Itse tilaan Avonilta kaikki meikit. Niitä ei ole testattu eläimillä ja on suhteellisen halpoja ja laadukkaitakin (:

      • helena<

        Petan sivuilla Avon on listalla, jossa luetellaan yrityksiä, jotka TESTAA eläimillä.


    • ....

      Too Faced hyvä meikkimerkki ja urban decay , niitä saa pretty.fi verkkokaupasta. Bodyshopilla myös hyvät tuotteet ,eikä ole testattu eläinkokein.

    • äksyboxi

      ei niitä eläimiä enää elämään saa, mutta ymmärrän...

    • SouthEast

      Mitään meikkejä edes tartte.

    • the fact

      Ei se eläimille testattu merkitse sitä että jäniksen ja rotan naama koristellaan punahuulin ja ripsivärin, poskipunasta puhumattakaan. Ehei.
      Vaikka meikkituotteen pakkausmerkinnässä lukee, ei testattu eläimille, tuotteen yksittäisiä ainesosia on testattu eläimille.

      että repikää siitä faktaa.

    • fdsfssfdfdssdfvcx

      Itse ajoin kerran autolla jäniksen päälle ja lopetin autoilun, jotta eläimiä ei enää vahingoitu. Sitten pyöräilin pikkulinnun päältä, joten pyöräilykin piti lopettaa. Hanhen teurastajalla en todellakaan nouse ilmaan enkä raiteilla kulkevan hirvijyrän kyytiin.

      Pelkään, että milloin astun madon päälle kävellessäni, koska sen jälkeen en voi enää kävelläkään.

      • vegetaritar

        Luulit olevasi hauska, mutta et ole...
        Itse väistin pyöräillessäni raskaana ollessani kastematoa ja ajoin ojaan.
        Kaikki osapuolet selvisivät vammoitta.


    • erittäin PETTYNY,,,

      JÄRKYTTÄVÄÄ,,,,
      ostin EI eläimillä testattun kalliin kasvorasvan,
      SAIN hirvittävän ihottuman naamaani,
      EN IKINÄ osta enään testaamattomia ihorasvoja, niistä voi sairastua ihminen vakavasti,

      ÄLKÄÄ hyvät ihmiset pilatko ihoanne testaamattomilla rasvoilla !

      • voi voi voi

        VOI VOI
        Eri ihmisillä erilaiset ihot kappas vain.
        Yhtälailla joku saa ihottumia , vaikka tuote olisikin testattu eläimillä!
        Toisille sopii toisille ei.. Jotkut ovat niin herkkäihoisia että vaikka tuote olisi testattu kymmenellä eri pupulla niin silti saattaa saada ihan kamalan ihottuman
        joten äläpä yleistä jos sun ihos ei vaan kestä.


      • kauniit kädet

        Minä voitelen käteni moottoriöljyllä, sitä kai ei ole testattu eläimillä, joten sehän on aivan puhdas luonnontuote.


      • Ajatteleppas sitä

        niin ihan yhtälailla jollekkin voi tulla allerginen reaktio, vaikka meikki olisikin eläimillä testattu..


      • älyä hoi

        Hahaha voi yksinkertaisuus sentään :D eihän se nyt sitä tarkoitakkaan, että jos tuote testataan eläimellä niin se ei voisi aiheuttaa allergiaa juuri sinulle! :D Mitä oikein kuvittelet? Kyllä se on joku tuotteen sisältämä ainesosa joka ihottuman luultavasti saa aikaan jos olet kyseiselle tuotteelle allerginen.
        Ihan sama jos olet pähkinälle allerginen niin testaatko ensin eläimellä pystyykö eläin syömään pähkinän kuolematta, ok se pystyi, sitten sinä syöt pähkinän ja järkytytkin kun itse saat jonkun kohtauksen


      • eläintenoikeudet
        älyä hoi kirjoitti:

        Hahaha voi yksinkertaisuus sentään :D eihän se nyt sitä tarkoitakkaan, että jos tuote testataan eläimellä niin se ei voisi aiheuttaa allergiaa juuri sinulle! :D Mitä oikein kuvittelet? Kyllä se on joku tuotteen sisältämä ainesosa joka ihottuman luultavasti saa aikaan jos olet kyseiselle tuotteelle allerginen.
        Ihan sama jos olet pähkinälle allerginen niin testaatko ensin eläimellä pystyykö eläin syömään pähkinän kuolematta, ok se pystyi, sitten sinä syöt pähkinän ja järkytytkin kun itse saat jonkun kohtauksen

        käyttääkö Yves Saint Laurent eläinkokeita? Kun joillain sivuilla kyseistä merkkiä markkinoidaan eläinteataamattomana mutta joillakin sivuilla käy taas ilmi että ysl:n tuotteissa on käytetty eläintestejä.. onko jollakin varmaa tietoa tästä asiasta? :)


      • ÄLKÄÄ hyvät ihmiset
        voi voi voi kirjoitti:

        VOI VOI
        Eri ihmisillä erilaiset ihot kappas vain.
        Yhtälailla joku saa ihottumia , vaikka tuote olisikin testattu eläimillä!
        Toisille sopii toisille ei.. Jotkut ovat niin herkkäihoisia että vaikka tuote olisi testattu kymmenellä eri pupulla niin silti saattaa saada ihan kamalan ihottuman
        joten äläpä yleistä jos sun ihos ei vaan kestä.

        vaarantako terveyttänne testaamattomilla tuotteilla !




        ON SUURI RISKI voiteissa jos niitä ei ole testattu,
        EI kenenkään ihmisen tulisi käyttää testaamattomia voiteita, ne voi olla hirvittävää myrkkyä,
        ihminen voi saada syövän, tai aivoihinsa vakavan sairauden sillä voiteet imeytyy ihon läpi verenkiertoon,
        ON vastuutonta laittaa myyntiin testamattomia tuotteita.
        jos joku sortuu testaamattomia käyttämään, ja saa aivovaurion tai kenties parantumattoman ihottuman,
        tai jopa kuolettavan syöpäsairauden, VOI ihminen panna tuotteen valmistajan SYYTTEESEEN ja rahalliseen korvauksiin vamman tuottamisesta.


      • naturelli-
        ÄLKÄÄ hyvät ihmiset kirjoitti:

        vaarantako terveyttänne testaamattomilla tuotteilla !




        ON SUURI RISKI voiteissa jos niitä ei ole testattu,
        EI kenenkään ihmisen tulisi käyttää testaamattomia voiteita, ne voi olla hirvittävää myrkkyä,
        ihminen voi saada syövän, tai aivoihinsa vakavan sairauden sillä voiteet imeytyy ihon läpi verenkiertoon,
        ON vastuutonta laittaa myyntiin testamattomia tuotteita.
        jos joku sortuu testaamattomia käyttämään, ja saa aivovaurion tai kenties parantumattoman ihottuman,
        tai jopa kuolettavan syöpäsairauden, VOI ihminen panna tuotteen valmistajan SYYTTEESEEN ja rahalliseen korvauksiin vamman tuottamisesta.

        Ymmärrätkö että vaikka tuote on testattu eläimillä , SE EI TARKOITA etteikö ne ainesosat imeytyisi ihmisen kehoon. Kuinka palikka oikein olet? Ihan yhtälailla ne testatut että testaamattomat imeytyvät kehoon ja voivat olla vaaraksi. Parabeenit, PEG-alkuiset aineet jne jne näitä riittää siellä testatuissa, ja imeytyvät sinne naamaasi ja tätä kautta menee kehoosi ja aiheuttaa ties mitä. Lue mitä siellä testatussa purnukassasi inci-listan mukaan on. Ihme meuhkaamista jos ei asiasta tiedä ;) Kyllä mä pitäisin ainakin vaarallisempana noita kaikkia kemikaaleja joita lorealit, diorit sun muut TESTATUT meikit sisältää, kun vaikka hoidat ihoani oliiviöljyllä jota kaupasta saa.
        Meikkin sisältämät kemikaalit imeytyy yhtälailla lärviisi oli testattu tai ei.


      • vegetaritar
        ÄLKÄÄ hyvät ihmiset kirjoitti:

        vaarantako terveyttänne testaamattomilla tuotteilla !




        ON SUURI RISKI voiteissa jos niitä ei ole testattu,
        EI kenenkään ihmisen tulisi käyttää testaamattomia voiteita, ne voi olla hirvittävää myrkkyä,
        ihminen voi saada syövän, tai aivoihinsa vakavan sairauden sillä voiteet imeytyy ihon läpi verenkiertoon,
        ON vastuutonta laittaa myyntiin testamattomia tuotteita.
        jos joku sortuu testaamattomia käyttämään, ja saa aivovaurion tai kenties parantumattoman ihottuman,
        tai jopa kuolettavan syöpäsairauden, VOI ihminen panna tuotteen valmistajan SYYTTEESEEN ja rahalliseen korvauksiin vamman tuottamisesta.

        Hyvä ihminen,
        tiesitkö, että kaikki ihmiset kuolevat? Useimmat itse aiheutettuihin elämäntapasairauksiin.
        Mieluummin kuolen joskus hyvällä omallatunnolla, koska vältän kaikkea muihin elollisiin kohdistuvaa pahuutta.


    • sd09g7

      vitun hipit

      opiskelkaa nii tiiätte maailman menosta ees jotain saatana

      ihme paasaamista ottaen huomioon ettei juuri kukaan eläinkokeita vastustavista ole perehtynyt tarkemmin sen hyötyihin sekä biologisiin ja kemiallisiin perusteisiin

    • _TOTUUS_

      Enemmän ne eläimet kärsivät luonnossa.

    • Ääh... Tuli uusi ennätys... 15 miinusta... Antakaa mieluummin mun iän verran miinuksia, niin saa enemmän miinusta... Oon 28-vuotias nuorekas naikkonen... Mitä miinusta on Unicefissa, kun se järjestö on saanut esim. rokotteita eri maihin. Tai no, ei rokotus oo kaikki kaikessa. Aloittaja aloitti eläinkokkeista. Mulla on rottia ja musta on oikein, että laboratoriorotilla testaillaa. Sitä en pidä oikeana, että ennen vanhaan oli kidutus, jossa rotta laitettiin metallilaatikossa ihmisen ihoa vasten ja rotta jyrsi itsensä ihmisen mahan läpi, ku ei voinu metallin läpi jyrsiä. Siinä sitten ihminen kuoli.

      • ..................

        NÄITÄ alottajan tapaisia HUUHAA ihmisä riittää yhteiskunnassamme,
        kyllä kaikki tuotteet PITÄÄ testata ennen kuin ne päästetään julkiseen kauppaan,

        sama koskee jopa eläinten ruokaa sun muita hoitotuotteita kuten myös ihmisen käyttämiä tuoteitta,

        EN IKINÄ tule käyttämään testaamattomia rasvota tai muita aineita, ne voi olla todella vaarallista myrkkyä ilman testausta.


    • Kauneus on rotan sil

      Se on minulle ihan sama pannaanko jonkun rotan silmään kemikaaleja. Syötän niille myrkkyä muutenkin.

    • :::::::::

      Uusi laki tulee voimaan 11.3, eli eläinkokeilla testattua kosmetiikkaa ei saa myydä EU:ssa. Vaikuttaakohan tuo mitenkään täällä myytäviin tuotteisiin?

      Käykää katsomassa myös Petan sivut, josta löytyy lista yrityksistä, jotka ei käytä eläinkokeita ja lista niistä, jotka käyttää. Petan kriteerit listalle pääsyn suhteen ei ole niin tiukat, kuin Animalian, mutta kyllä tuoltakin jotakin tietoa saa.

    • Ruususen unta

      Voi kuinka nuoret (naiset?) on niin ihanan ehdottomia ja sinisilmäisiä :)

      Maailma ei ole reilu, eikä oikeudenmukainen.
      KAIKKI mitä naamaanne laitatte, ON joskus testattu. Jos joku on niin naivi, että uskoo näiden kettutyttö-viherpiipertäjä-greenpeace-sontaan, siitä vaan. Rahoistanne pääsette vain eroon.

      Meikit ja niiden raaka-aineet on testattu, lapsityövoimaa käytetään, ne ympäristömerkit jne on enimmäkseen huijausta.

      JOS haluaa elää ekologisesti ja luonnonmukaisesti, pitää siirtyä omavarasitalouteen ja lopettaa meikkaaminen.

      Kun ostat kaupasta t-paidan, on se todennäköisesti viljelty jossain kehitysmaassa, lapsityövoimalla, syöt suklaata, jossa on huijausreilunkaupan tarra, on ne kaakaopavut tuotettu lapsityövoimalla, jne.

      Noilla bodyshop jne imagoilla, länsimainen ihminen vain ostaa itselleen hyvän omantunnon ja lihottaa suuryhtiöiden kassaa. Hah, etteikö bodyshop ole käyttänyt hyväkseen muitten elänkokeiden tuloksia, pvän paras nauru naiviudelle :DDD Nettisivuille ja mainoksiin kirjoitetaan mitä tahansa, ja menee nuoriin aina täydestä :))

      • Hoi lehmikarja hoi

        Jep. Ja Honkajoella toimii yritys, joka kerää koko E-Suomesta tuotantoeläinten raadot. Mitäs siitä, kun se tapahtuu talvella, mutta kun nuo naudat ja siat kesäkuumalla odottelevat noutoa pari kolme päivää, niin tuoksu on mahtava ja raatokärpäskanta hyvässä kasvussa. Näistä lahoavista raadoista sulatetaan korkeassa lämmössä hapettomassa tilassa kaikki rasva ns. fysiologiseksi rasvaksi, eikä sitä todellakaan heitetä hukkaan. Paitsi että Mustit ja Mirrit popsivat sitä ruuassaan, voi hyvinkin olla, että tuota puolimädäntyneen Mansikin rasvaa löytyy siitä hyväntuoksuisesta kalliista tökötistä, jota sivellään poskipäille. Eikun meikkaamaan!


      • 456456456456
        Hoi lehmikarja hoi kirjoitti:

        Jep. Ja Honkajoella toimii yritys, joka kerää koko E-Suomesta tuotantoeläinten raadot. Mitäs siitä, kun se tapahtuu talvella, mutta kun nuo naudat ja siat kesäkuumalla odottelevat noutoa pari kolme päivää, niin tuoksu on mahtava ja raatokärpäskanta hyvässä kasvussa. Näistä lahoavista raadoista sulatetaan korkeassa lämmössä hapettomassa tilassa kaikki rasva ns. fysiologiseksi rasvaksi, eikä sitä todellakaan heitetä hukkaan. Paitsi että Mustit ja Mirrit popsivat sitä ruuassaan, voi hyvinkin olla, että tuota puolimädäntyneen Mansikin rasvaa löytyy siitä hyväntuoksuisesta kalliista tökötistä, jota sivellään poskipäille. Eikun meikkaamaan!

        ”5115 oiQEEST kaikki vitut teit kusetetaa iha vitu pahemman kerran oote nii vitun tyhmii ;)))) vittu mä en ainakaa luota mihinkää FOLIOHATUT PÄÄHÄ ku koko tää maailma o kuiteski mua vastaa vittu tiiän kaiken aiheesta kaikki yhtiöt vaa haluu teiä rahat ja oott nii vitu tyhmii vittuo ikeestii ;DDD”

        ...kuuntele itteäsi.


    • huulipuna2

      Oma käyttämäni sarja poistettiin myös Animalian listalta ja miksi, siksi kun Kiinassa testataan kosmetiikka aina eläimillä, nyt sarjani vetoo Kiinan-hallitukseen, että näin ei olisi.
      Hassua, että yksi maa saa pilata koko kosmetiikkamaailman maineen :(

    • Eläinkokeeton
    • Tietääkö kukaan onko naturigin hiusvärit testattu? Purkissa lukee ettei testaa,mutten luota oikeen..

    • Artistry

      Itse käytän vain Artistryn tuotteita, joita ei ole koskaan testattu eläimillä ja on maailman neljänneksi myydyin ihonhoito- ja kosmetiikkasarja. Vuodesta 1968. Yli 700 tiedemiehen, insinöörin ja dermatologin tiimi kehittää jokaisesta tuotteesta täydellisen tieteen ja luonnon yhdistelmän.

      ARTISTRYn keskittyminen tutkimukseen ja teknologiaan tuottaa tuotteita, jotka ovat kehittyneiden ylellisten ihonhoitouotteiden markkinoiden kärkipäässä. ARTISTRY auttaa tehostamaan ja suojaamaan ihosi kauneutta erityisillä teknologioilla, kuten Derma Cell Exchange, Aura of Protection ja Hydrolipid Matrix. Tämä "älykäs teknologia" tuo huippuluokan tutkimuksen hyödyt, patentoidut yhdisteet ja ylelliset ainesosat suoraan ihollesi. ARTISTRY kehittää ja valmistaa tuotteensa omassa tuotantolaitoksessaan, varmistaakseen korkeimman mahdollisen laadun.

      Käytät ainoastaan dermatologisesti testattuja tuotteita johtavalta ihonhoitotieteen ja ja maailmanlaajuisen kauneuden tarjoajalta. ARTISTRY antaa sinulle työkalut oman ihosi muuttamiseen sekä suojaamiseen, ja lopuksi oman kauneutesi hallitsemiseen.

    • asddfasdf

      älä usko animaliaan se jakaa manipuloitua tietoa ja osatotuuksia.

    • voipi olla..

      Kuka vaan voi väittää mitä tahansa.. Jos ei oo testattu eläimillä voi sisältää kuitenki jotain huonoja ainesosia. Omasta mielestä suurin osa Body Shopin tuotteista on aika voimakkaasti hajustettuja, enkä ainakaan itse käyttäis. Tarjoustalosta joo on ehkä joskus saanut jotain jota ei muka ole eläimillä testattu mutta tuskin on lasten leikkimeikkejäkään eikä varmaan oo kovin hyviä iholle tai ainakaan kestä hyvin ellei ole tuupattu täyteen väriaineita.. Jos haluaa hyvää ja laadukasta pitää siitä olla myös valmis maksamaan. Itse en oo aiheeseen niin paljon tutustunu ja olin oikeestaan aika yllättynyt animalian listasta (oli toden mukainen tai ei). Joe Blasco on ainakin tuttu merkki ja paljon myyty eli voisin itsekkin kokeilla. Tuskin edullisin mutta varmasti hyvä..

    • Kosme

      Nykyään kosmetiikkaa ei saa enää testata eläimillä. Uusi laki tulee tosiaan voimaan 11.3. Kaikki raaka-aineet on kuitenkin jossain kohtaa testattu eläimillä ja näitä aineita ei tarvitse enää uudelleen testata. Mutta siis uusia aineita ei saa enää testata ja kosmetiikkatuotteita eläimillä.

    • aika lyhyt lista

      Tuosta listasta puuttui aika paljon merkkejä mm. Lavera, Logona, Dr haucka, Weleda. Kun googlettaa luomukosmetiikkaa saa varmasti näkymään monia verkkokauppoja. Aitoa sertifioitua luonnonkosmetiikkaa ei saa käsittääkseni testata eläimillä se on yksi kriteereistä.

      • Eix se ole Dr Hauschka (skin care) - hyviä tuotteita olen itse jo vuosia käyttänyt. Weleda samoin loistavat tuotteet!


    • Ruohonjuuri myy kosmetiikka joka ei ole testattu eläimillä

    • Tumblari

      Mietin vain miten tietämättömiä ihmiset osaavat olla tällä hetkellä. Lukekaa tämä, pätekää sitten.

      http://sharewood.org/info_news.php?id=624&cause_id=56

      "EU:n sisällä kosmetiikan eläinkokeet kiellettiin jo vuonna 2009."

      Eli suurin osa kosmetiikkayhtiöistä on lopettanut suurten korvausvaatimusten pelossa. Muualla kosmetiikkaa saa valmistaa kuten huvittaa. Siksi toisekseen, suunnilleen 99,9% AINESOSISTA on testattu joskus eläimillä. Eli vaikka kuinka käytät tuotetta, jota ei ole testattu, on sen ainesosat lähes takuuvarmasti testattu eläimillä.

    • ihaite1

      ei ole Oriflamenkaan tuotteita testattu eläimillä...

    • Sinäsiinä.

      Niimpä! Oriflamella on suuri valikoima tuotteita vauvasta vaariin eikä niitä ole testattu eläimillä (ei valmista tuotetta eikä raaka-aineita!)
      Hinta-laatusuhdekin on todella kohdallaan.
      Suosittelen. :)

      • op95

        Niin väittää Oriflame. Se ei kuitenkaan ole Animalian listalla, joten epäilykset heräävät. Jos eläinten oikeudet olisivat OIKEASTI tärkeitä yritykselle, se haluaisi itselleen oikeuden käyttää tätä pupu-logoa. Eli: Luota Animalian/PETA:n eläinkokeettoman kosmetiikan listaan, sillä tietenkin jokainen yritys sanoo, ettei se testaa tuotteitaan eläimillä. Luuletko etteivät nuo yritykset huijaisi?


    • sdvsdvba<vb

      Oriflame itse ei testaa, mutta koska Kiinassa on tehdas niin tuotteet testataan eläimillä. Helppo se on ensin tuoda uutuudet Kiinan markkinoille jossa ne testataan, todetaan hyväksi ja sitten vain Suomeenkin myyntiin.

    • jb.

      joe blascon tuotteet ovat "cruelty free"

    Ketjusta on poistettu 2 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mielessäni vieläkin T

      Harmi että siinä kävi niinkuin kävi, rakastin sinua. Toivotan sulle kaikkea hyvää. Toivottavasti löydät sopivan ja hyvän
      Ikävä
      39
      1957
    2. Pupuhuhdasta löytyi lähes sadan kilon miljoonalasti huumeita

      Pupuhuhdasta löytyi lähes sadan kilon miljoonalasti huumeita – neljä Jyväskylän Outlaws MC:n jäsentä vangittu: "Määrät p
      Jyväskylä
      43
      1506
    3. Persut petti kannattajansa, totaalisesti !

      Peraujen fundamentalisteille, vaihtkaa saittia. Muille, näin sen näimme. On helppo luvata kehareille, eikä ne ymmärrä,
      Maailman menoa
      27
      1423
    4. Nellietä Emmaa ja Amandaa stressaa

      Ukkii minnuu Emmaa ja Amandaa stressaa ihan sikana joten voidaanko me koko kolmikko hypätä ukin kainaloon ja syleilyyn k
      Isovanhempien jutut
      6
      1421
    5. Ei luottoa lakko maahan

      Patria menetti sovitun ksupan.
      Suomen Keskusta
      17
      1418
    6. Nähtäiskö ylihuomenna taas siellä missä viimeksikin?

      Otetaan ruokaöljyä, banaaneita ja tuorekurkkuja sinne messiin. Tehdään taas sitä meidän salakivaa.
      Ikävä
      1
      1385
    7. Sinäkö se olit...

      Vai olitko? Jostain kumman syystä katse venyi.. Ajelin sitten miten sattuu ja sanoin ääneen siinä se nyt meni😅😅... Lis
      Ikävä
      2
      1357
    8. Housuvaippojen käyttö Suomi vs Ulkomaat

      Suomessa housuvaippoja aletaan käyttämään vauvoilla heti, kun ne alkavat ryömiä. Tuntuu, että ulkomailla housuvaippoihin
      Vaipat
      1
      1290
    9. Hyvää yötä ja kauniita unia!

      Täytyy alkaa taas nukkumaan, että jaksaa taas tämän päivän haasteet. Aikainen tipu madon löytää, vai miten se ärsyttävä
      Tunteet
      2
      1220
    10. Lepakot ja lepakkopönttö

      Ajattelin tehdä lepakkopöntön. Tietääkö joku ovatko lepakot talvella lepakkopöntössä ´vai jossain muualla nukkumassa ta
      5
      1217
    Aihe