Onko hyvä cyma aks74n

softi123

19

178

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Minulla tismalleen sama Kalashin valmistamana. Ihan perushyvä.

      • softi123

        Kannattaako ostaa kalash vai cyma? Onks eroi.


      • softi123 kirjoitti:

        Kannattaako ostaa kalash vai cyma? Onks eroi.

        En ole varma, mutta Kalashissa tais olla enemmän terästä


      • {turuk}
        finsoft kirjoitti:

        En ole varma, mutta Kalashissa tais olla enemmän terästä

        Cymassa kuulemma paremmat osat, tiiä sitte mutta ite ostaisin Kalash, koska mulla ei sellaista vielä ole.


      • {turuk} kirjoitti:

        Cymassa kuulemma paremmat osat, tiiä sitte mutta ite ostaisin Kalash, koska mulla ei sellaista vielä ole.

        Varmaan varmatoimisuutta meinaa, näkemien purkuvideoien perusteella molemmat yhtä hyviä.


      • Marked One
        finsoft kirjoitti:

        Varmaan varmatoimisuutta meinaa, näkemien purkuvideoien perusteella molemmat yhtä hyviä.

        Molemmat omistaneena voin sanoa, että tuo Cyman malli on oikeastaan kaikin puolin parempi, kuin Kalashin; jos nyt siis vertaillaan tuohon Kalashin vakiomalliin (RK-01). Tuo Kalashin teräsmalli (RK-01SW) taas voittaa ulkoisesti Cyman mennentullen, vaikkakin Cyma on yhä superior, mitä sisuksiin tulee.


      • Marked One kirjoitti:

        Molemmat omistaneena voin sanoa, että tuo Cyman malli on oikeastaan kaikin puolin parempi, kuin Kalashin; jos nyt siis vertaillaan tuohon Kalashin vakiomalliin (RK-01). Tuo Kalashin teräsmalli (RK-01SW) taas voittaa ulkoisesti Cyman mennentullen, vaikkakin Cyma on yhä superior, mitä sisuksiin tulee.

        Kerro vähän eroja.


      • Marked One
        finsoft kirjoitti:

        Kerro vähän eroja.

        Jos siis nyt vain noita Suomesta saatavia malleja vertaillaan, niin eroja löytyy mm. pintakäsittelystä, sisusten laadusta, sekä hinnasta.

        Cymalla on paljon tasaisempi viimeistely, kun taas Kalash käyttää karkeaa, mustaa spraymaalia metalliosissaan. Joku voi pitää jommastakummasta enemmän, eli ei periaatteessa mikään plussa tai miinus; riippuu näkökulmasta.

        Sisukset ovat taas aina olleet Cymalla karvan veran paremmat. Moottori on Cymalla voimakas neodyymimagneettimoottori, kun taas Kalashissa taas on vain tavallinen kiinamotti. Cymalla on myös hyvät metallilaakerit, sekä laakeroitu metallinen jousenohjain, kun taas Kalashilla saattaa vieläkin joskus olla nailonlaakerit ja muovinen jousenohjaine (vaikkakin laakeroitu, ainakin usein?)

        Ja hintaero on selvä: Milgearista ostettaessa Cyma maksaa sen 30€ enemmän kuin Kalash, tosin tämä taitaakin johtua juurikin paremmista sisuksista. Pieni plussa Cymalle voisi mennä myös tukin teräksisestä lukitinkynnestä, Kalashilla tämä on sinkkivalua. (Teräksisiä lukitintappeja saa ostettua erikseenkin). Pienenä eroavaisuutena voisi myös mainita hieman erilaiset mitoitukset osissa; muotit ovat erilaisia, joten jos haluaa osia menemään ristiin, niin joutuu hieman viilailemaan.

        Eli noin vakiona tuosta Cymasta saisi hintaansa nähden enemmän irti, mutta jos pelkkä ulkonäkö riittää, niin Kalashin pitäisi kelvata. Molemmissa on 98% sama määrä metallia/terästä, joten kestävyys on myös aika lailla sama.


      • Marked One kirjoitti:

        Jos siis nyt vain noita Suomesta saatavia malleja vertaillaan, niin eroja löytyy mm. pintakäsittelystä, sisusten laadusta, sekä hinnasta.

        Cymalla on paljon tasaisempi viimeistely, kun taas Kalash käyttää karkeaa, mustaa spraymaalia metalliosissaan. Joku voi pitää jommastakummasta enemmän, eli ei periaatteessa mikään plussa tai miinus; riippuu näkökulmasta.

        Sisukset ovat taas aina olleet Cymalla karvan veran paremmat. Moottori on Cymalla voimakas neodyymimagneettimoottori, kun taas Kalashissa taas on vain tavallinen kiinamotti. Cymalla on myös hyvät metallilaakerit, sekä laakeroitu metallinen jousenohjain, kun taas Kalashilla saattaa vieläkin joskus olla nailonlaakerit ja muovinen jousenohjaine (vaikkakin laakeroitu, ainakin usein?)

        Ja hintaero on selvä: Milgearista ostettaessa Cyma maksaa sen 30€ enemmän kuin Kalash, tosin tämä taitaakin johtua juurikin paremmista sisuksista. Pieni plussa Cymalle voisi mennä myös tukin teräksisestä lukitinkynnestä, Kalashilla tämä on sinkkivalua. (Teräksisiä lukitintappeja saa ostettua erikseenkin). Pienenä eroavaisuutena voisi myös mainita hieman erilaiset mitoitukset osissa; muotit ovat erilaisia, joten jos haluaa osia menemään ristiin, niin joutuu hieman viilailemaan.

        Eli noin vakiona tuosta Cymasta saisi hintaansa nähden enemmän irti, mutta jos pelkkä ulkonäkö riittää, niin Kalashin pitäisi kelvata. Molemmissa on 98% sama määrä metallia/terästä, joten kestävyys on myös aika lailla sama.

        Tosiaan tuo motti on harmillinen, JG:n, Cman ja A&K:n uusissa on jo vakiona neomotit. Mun tiedon mukaan Dboys/Kalash käyttää kaikissa aseissaan nykyään 7mm kuulalaakereita. Joidenkin lähteiden mukaan VFC myi AK-muottinsa Kalashille ja lopetti AK-tuotannon joksikin aikaa. Cyma taas teki omansa. Jousenohjaimessa en näe itse suurta kestävyyseroa kun Kalashin jousenohjainten perusta on terästä ja paksu muovirunko vain päällä (kehotan liimaamaan).


      • finsoft kirjoitti:

        Tosiaan tuo motti on harmillinen, JG:n, Cman ja A&K:n uusissa on jo vakiona neomotit. Mun tiedon mukaan Dboys/Kalash käyttää kaikissa aseissaan nykyään 7mm kuulalaakereita. Joidenkin lähteiden mukaan VFC myi AK-muottinsa Kalashille ja lopetti AK-tuotannon joksikin aikaa. Cyma taas teki omansa. Jousenohjaimessa en näe itse suurta kestävyyseroa kun Kalashin jousenohjainten perusta on terästä ja paksu muovirunko vain päällä (kehotan liimaamaan).

        * Vaiko JG:n vanhoissa? En nyt muista.


    • GAC

      No Kalash kyllä valmistaa erityisest AK-mallia ja tälläi nii iteluottaisin kyl Kalashii enemmän ku Cymaan :/ .

      • Idiots. Idiots everywhere.


      • JIHAD!

        Tässä taas henkilö, jonka vähäinenkin tieto on erittäin vankalla pohjalla.


    • Artisokka

      Kummat mahtavatkaan olla paremmat Bakeliittiset vaiko teräksiset

      • Keje22

        Osta cyman, siin paremmat sisäosat.


      • Keje22 kirjoitti:

        Osta cyman, siin paremmat sisäosat.

        Mitkä paremmat?


    • Artisokka

      Lippaat

      • Ite ostaisin teräksiset koska näyttää hyvältä sekä muovi- että puukahvaisissa malleissa.


    • kyl mä tiiän

      kannattaa ostaa cyma. paremmat sisä osat

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Naiset miltä kiihottuminen teissä tuntuu

      Kun miehellä tulee seisokki ja ja sellainen kihmelöinti sinne niin mitä naisessa köy? :)
      Sinkut
      54
      4336
    2. Haistoin ensin tuoksusi

      Käännyin katsomaan oletko se todellakin sinä , otin askeleen taakse ja jähmetyin. Moikattiin naamat peruslukemilla. Tu
      Ikävä
      14
      2209
    3. Olet sä kyllä

      ihme nainen. Mikä on tuo sun viehätysvoiman salaisuus?
      Ikävä
      25
      1724
    4. Hiljaiset hyvästit?

      Vai mikä on :( oonko sanonut jotain vai mitä?
      Ikävä
      12
      1468
    5. Teuvo Hakkaraisesta tulee eurovaalien ääniharava

      Persuissa harmitellaan omaa tyhmyyttä
      Maailman menoa
      23
      1400
    6. Miksi kohtelit minua kuin tyhmää koiraa?

      Rakastin sinua mutta kohtelit huonosti. Tuntuu ala-arvoiselta. Miksi kuvittelin että joku kohtelisi minua reilusti. Hais
      Särkynyt sydän
      5
      1278
    7. Turha mun on yrittää saada yhteyttä

      Oot mikä oot ja se siitä
      Suhteet
      9
      1195
    8. Näkymätöntä porukkaa vai ei

      Mon asuu yksin. Mitas mieltä ootte ?
      Ikävä
      13
      1126
    9. 22
      1076
    10. Martinasta kiva haastattelu Iltalehdessä

      Hyvän mielen haastattelu ja Martina kauniina ja raikkaan keväisenä kuvissa.
      Kotimaiset julkkisjuorut
      291
      1004
    Aihe