Luin näitä juttuja täällä ja ei voi muuta kuin nauraa ja ihmetellä miten ihmiset hoitaa raha-asioitaan. Tuhlataan enemmän kuin on varaa ja sitten ulosotto iskee ja luottotiedot menee. itse en ole koskaan lainaa ottanut enkä mitään pikavippejä. Välillä on nälkää kärsitty ja repaleisilla vaatteilla kuljettu mut lainaa en ole ottanut vaikka saisin heti vaikka 100 000.
En aio ostaa ostaa omaa asuntoa lainalla vaan olen säästännyt jo vuosia. Palkasta aina 4-500 menee asunto säästöön ja kohta mä ostan kaksion tai kolmion ja maksan käteisellä. Tai sitten en osta. Elän yksin, asun yksin ja kuolen yksin.
Olette kyllä idiootteja
30
615
Vastaukset
- Jlöä
Eli et siis elä
- KKHS
Elämä ei ole kulutusta
Ostettu "elämä" ei ole minkään arvoinen, eikä se veloista stressaaminen sitä paljon paremmaksi tee - xtcbl
KKHS kirjoitti:
Elämä ei ole kulutusta
Ostettu "elämä" ei ole minkään arvoinen, eikä se veloista stressaaminen sitä paljon paremmaksi teemutsis oli idiootti ku sua teki
Minä taas ostin edellisen asuntoni lainarahalla laman alkamisen jälkeen syntyneessä hintakuopassa ja matalien marginaalien aikana. Suuren osan laina-ajasta olen maksanut negatiivista reaalikorkoa.
Mitä fiksua olikaan siinä, että elät vuokralla ja säästät rahaa asuntoa varten todennäköisesti niin, että inflaatio nakertaa koko ajan varallisuuttasi ja asuntojen hinnat nousevat pilviin.
Kun puhutaan velasta, niin täytyy osata erotella erilaiset velat. Tyhmää velkaantumista on esimerkiksi mainitsemasi pikavipit ja kulutusluotot, joilla tuhlataan tänään rahaa huomisen kustannuksella. Järkevää velkaantumista taas on sellainen, jolla pyritään nettovarallisuuden kasvattamiseen ja/tai elämismenojen vähentämiseen. Tavallisen ihmisen kohdalla oikein ajoitetut asuntokaupat voivat olla sellaisia. Eivät toki aina, sillä oikea ajoitus ja järkevä laina-aika sekä omarahoitusosuus ovat huomioimisen arvoisia asioita.- näin meni...
Niinä aíkona kun ostelin ensimmäistä asuntoani niin hinnat nousi yli 1000 euroa/kk. Olisi ollut aika kallista säästää se 4-500 euroa/k¨k. Olisi jäännyt asunto ostamatta.
- velatonjavaraton
Asialla on kyllä puolensa.
Olen kyllä täysin samaa mieltä suomalaisten idioottimaisuudesta. Onko kaikki pakko kokea itse, vaikka monella on lähipiirissä jo kokemusta kun asiat menee pieleen. Ei se ole ongelma, että on saanut luottokortin XPANKINSA, vaan se on se ongemla, että se X pankki saattaa antaa samalle asiakkaalle useita kortteja joiden yhteen laskettu limitti on vaikka 20 000e, ja pankki ei tee mitään, vaikka limitit on höylätty tappiin.
Se on se juttu, että ei se ole tyhmä joka pyytää velkaa, vaan se, joka antaa sitä.
Tuohon et aloittaja usko itsekkään, että pystyt säästämään asunnon arvon kokonaan säästämisellä. Asuntoluotoituksella on se jännä, että Finanssivalvonta on antanut raippaa pankeille rahoituksen omaosuuksista. FiVa suosittelee sitä, että asiakkaan oma osuus olisi 30% ennenkuin rahalaitos antaa lopun. 70% prosenttia asunnon arvosta siis kattaa sen lainan.
Mutta millä ihmeellä tavallinen ihminen saa vaikka 110 000e asuntoon 35 000 käteistä. Ja vaikka saisi, niin se on aivan eri asia kerätä rahaa säätöön itselle, kuin purkaa velkaa joka on kaksinkertainen.
Ja kun on asuntolaina, joka on tapissa ja rahaa ei riitä enää vessapaperiin, niin pankki antaa vielä luottokortin päivittäisen asioinnin tekemiseen. Ja se on vielä pahinta, että Suomessa on puolenkymmentä erilaista luottolaitosta joista periaatteessa kukavain voi hakea kortteja jos ns. persuskestää.... ja sehän kestää!
SE positiivinen asiakasrekisteri olisi kyllä tervetullut. Se, että kun XPNKIN asiakas menee asioimaan HPANKIN-tiskille hakemuksen kanssa, nii olisi joku pankien välinen julkinen indikaattori, joka kertoo mitä se AASIAKAS oikeen on miehiään.
Mutta lopuksi. Hyvähän sitä on velkaantua ja kuluttaa, kun tietityn rajan jälkeen joku yhteiskunnanjärjestelmän osa tulee ja pelastaa..... Ei se toimintatonnituki tule työssäolevalle, mutta takuusäätiöt ja velkajärjestelyt aina koppaa.....
Mutta kyllä se harmittaa itseä, kun tietää jonkun ihmisen taustat ja näkee kun se menee ns. sulaan keväällä, vaikka se asia tiedettiin jo, että ei ole mitää mahdollisuutta selvitä ilman ongelmia. Jos suomalisista vaikka 40% on velkaa, niin tuosta samasta määrästä 36% selviää veloistaan, joista osalla on pieniä ongelmia, mutta kyllä sekin on liikaa jos 5% porukassa roikkuu hirressa, vaikka tilastollinen totuus ei sitä edellytä. - Velaton asukas
Varovaisuus on hieno asia, mutta sitäkään ei pidä viedä ylettömyyksiin. Palkastasi menee aikamoinen summa myös vuokraan. Sen maksaminen loppuu silloin kun muutat omaan asuntoon. Luulisi olevan kannaltasi edullista aikaistaa tuota hetkeä edes jonkun vuoden verran ottamalla lainaa.
Omaa rahaahan sinulla lienee jo aikamoinen määrä, joten lainaa ei tarvitse ottaa kohtuuttomasti. Taloutesi kokonaistase pysyy velasta huolimatta koko ajan plussalla. Korot ovat tällä hetkellä kohtuulliset eikä takaisinmaksukaan näyttäisi tuottavan vaikeuksia. Onhan sinulla koko ajan varaa maksaa vuokraakin ja säästää siitä huolimatta.
En minäkään suosittele velanottoa turhuuksiin, mutta oma ensiasunto ei ole sellainen. Siihen sijoitetulle rahalle saa varsin kohtuullisen tuoton, joka kaiken päälle on veroton. Paitsi ehkä Helsingissä.- velaton ja varaton
Otetaas esimerkki, Vaikka 30-40 vuotiaalla olis se 35 000e omaa rahaa siihrn rapeat 100 000 e maksavaan asuntoon, niin se asunto on 400e kk erällä "oma" vasta joskus 55-60 iässä.
Siinä on helvatanmoiset vastuut. Se vähän kun koirankoulutuksessa, että kun syttyy viihreä valo yms. niin teet asian.
Jos sinulla on vaikka 35 000e rahaa, nii se on kaikkein optimaalein johonkin 60 - 70 e asuntoon. Sittenkin saat varautua talossa johonkin remonttiin, joka vie ainakin 20 000e lisärahaa.
Kun yleinen taloustilanne on se mitä on, niin hyvinkin suunniteltu asia voi mennä ulkoisten tekiöitten takia perseelleen..... ja kaikki vaaan sen takia, että 90-luvun tapahtumien jälkeen ei ole luotu yksityisten ihmisten talouteen rahalaitosten keskinäisen systeemin. Kaiken huippu on se, että pikalainajärjestelmä pääsi tulemaan markkinoille ja sen toiminta ei kielletty.
ap asemassa lähtisin linjalle, että 100 000e asunto vaatii käteisenä ainakin puolet lisää, että oman selustan saa turvattua. - Gomppeli
velaton ja varaton kirjoitti:
Otetaas esimerkki, Vaikka 30-40 vuotiaalla olis se 35 000e omaa rahaa siihrn rapeat 100 000 e maksavaan asuntoon, niin se asunto on 400e kk erällä "oma" vasta joskus 55-60 iässä.
Siinä on helvatanmoiset vastuut. Se vähän kun koirankoulutuksessa, että kun syttyy viihreä valo yms. niin teet asian.
Jos sinulla on vaikka 35 000e rahaa, nii se on kaikkein optimaalein johonkin 60 - 70 e asuntoon. Sittenkin saat varautua talossa johonkin remonttiin, joka vie ainakin 20 000e lisärahaa.
Kun yleinen taloustilanne on se mitä on, niin hyvinkin suunniteltu asia voi mennä ulkoisten tekiöitten takia perseelleen..... ja kaikki vaaan sen takia, että 90-luvun tapahtumien jälkeen ei ole luotu yksityisten ihmisten talouteen rahalaitosten keskinäisen systeemin. Kaiken huippu on se, että pikalainajärjestelmä pääsi tulemaan markkinoille ja sen toiminta ei kielletty.
ap asemassa lähtisin linjalle, että 100 000e asunto vaatii käteisenä ainakin puolet lisää, että oman selustan saa turvattua.Ethän vain satu olemaan aloittajan vuokraisäntä, joka pelkää menettävänsä hyvän ja luotettavan vuokralaisen?
- nuukajussi
ap asemassa lähtisin linjalle, että 100 000e asunto vaatii käteisenä ainakin puolet lisää, että oman selustan saa turvattua.Ajatellaanpa että henkilö maksaa 400 euroa/kk vuokraa ja säästää toisen 400 euroa omistusasunnon omarahoitusosuuteen.
Näin ollen hänellä on varaa lyhentää lainaa 800 eurolla kuukaudessa, joten kämppä on maksettu esimerkkiäsi huomattavasti aiemmin. - jkiol
nuukajussi kirjoitti:
Ajatellaanpa että henkilö maksaa 400 euroa/kk vuokraa ja säästää toisen 400 euroa omistusasunnon omarahoitusosuuteen.
Näin ollen hänellä on varaa lyhentää lainaa 800 eurolla kuukaudessa, joten kämppä on maksettu esimerkkiäsi huomattavasti aiemmin.älä unohda vastiketta... lyhennys ei ole siis 800 vaan jotain sen alle, paljonkin jos on taloyhtiön remonttilainaa
- nuukajussi
jkiol kirjoitti:
älä unohda vastiketta... lyhennys ei ole siis 800 vaan jotain sen alle, paljonkin jos on taloyhtiön remonttilainaa
Vastike? Taloyhtiön laina? En ole sellaisia maksellut.
Se summa voi olla paljonkin alle 800 jos ostaa joka päivä tupakka-askin, iltalehden ja juo kahvilassa pullakahvin ja lyö vaihtorahat hedelmäpeliin, maksaa kolmesta lapsesta ruokkomaksuja ja ottaa kännin perjantaina, lauantaina ja pari kaljaa viikolla.
Tai se summa voi olla paljon ylikin 800e. Ja se lainanhoitoon käytetty summahan on kompromissi siitä kuinka nopeasti sen asunnon haluaa omaksi ja kuinka paljon maksaa pankille korkoa ja marginaalia. Eihän se suinkaan ole niin että henkilö A asuisi halvemmalla jos A maksaa vuokraa 400e ja B lyhentää identtisestä asunnosta lainaa 1000 euroa kuussa
- lainaaon
Velan ottaminen omistusasuntoon ei ole mitään tyhmää eikä siinä ole mitään riskiä saati suuria vastuita, niinkuin joku kirjoitti. Lainan lyhennykset tulee maksaa siina missä vuokrakin. Ja vaikka asunnon ostaisi ihan millä tahansa omarahoitusosuudella tai ilman, niin jokainen lainanlyhennys on samalla itselle säästettyä rahaa/pääomaa. Velka ei ole pahasta, vain ainoastaan hallitsematon velka on.
- Realismia peliin
On tyhmää moittia toisia idiooteiksi vain siksi, että on itse valinnut köyhäilevän sinkkuelämän. Moni perheen elättäjä asuntolainoineen on jäänyt työttömäksi ja pyrkimyksessään olla aiheuttamatta liian suurta traumaa esimerkiksi lapsilleen on optimistisesti ponnistellut lainan otolla yllpitääkseen jokseenkin entisenlaisia puitteita kunnes uusi työ tulee ja asiat saa taas pikkuhiljaa raiteilleen. Joskus se onnistuu joskus ei, mutta yksinäisen sinkun kohdallahan nyt ei ole mitään väliä vaikka asuisi roskalaatikossa.
- velaton ja varaton
VOI V*I*T*T*U!
ITSE VALITSEE YKSINOLON JA KÖYHYYDEN!
Juma... Me vuokralla asuvat maksamme rahoituksen Teille asuntovelallisille.
Yksinolo ei aina ole oma valinta, ei edes silloin vaikka se naapurikylän pitkätukkainen on aikanaan kertonut 10000001 eri syytä miksi juuri minä olisin hyvä vaikka olenkin mitä olen.
Mutta nimeenomaan tuo suurien rakentaminen on se juttu miksi suomessa on vääristettyä köyhyyttä ja eritapaa rikkinäisiä perheitä ja avioeroja.
Kyllä se "oman" asunnon ostaminen on mielekästä, jos vaan on sata varma että sen lainan voi maksaa ja on se riittävä omaosuus asuntoon. Itseasiassa se aiemmin mainitsemani 30% omasäästöosuus on liian pieni, sillä 70% osuus rahana on aivan käsittämättämän iso. Esin, Satatuhatta euroa velkaa on aivan käsittämättömän iso osuus johonkin reilun 140 000e arvoiseen asuntoon.
Mielestäni omaosuuden pitäisi olla lähempänä 50% hankinnanarvosta.
Ja sanaan idiootti. Eihän se isoja lainoja ottava ole idiootti. Omien käsien sitominen käytännössä ikuisiin lainoihin on tyhmää, ei pelkästään idioottimaista. - Kuuden vuoden laina
VOI V*I*T*T*U!
Yksinolo ei aina ole oma valinta, ei edes silloin vaikka se naapurikylän pitkätukkainen on aikanaan kertonut 10000001 eri syytä miksi juuri minä olisin hyvä vaikka olenkin mitä olen.
Mutta nimeenomaan tuo suurien rakentaminen on se juttu miksi suomessa on vääristettyä köyhyyttä ja eritapaa rikkinäisiä perheitä ja avioeroja.
Kyllä se "oman" asunnon ostaminen on mielekästä, jos vaan on sata varma että sen lainan voi maksaa ja on se riittävä omaosuus asuntoon. Itseasiassa se aiemmin mainitsemani 30% omasäästöosuus on liian pieni, sillä 70% osuus rahana on aivan käsittämättämän iso. Esin, Satatuhatta euroa velkaa on aivan käsittämättömän iso osuus johonkin reilun 140 000e arvoiseen asuntoon.
Ja sanaan idiootti. Eihän se isoja lainoja ottava ole idiootti. Omien käsien sitominen käytännössä ikuisiin lainoihin on tyhmää, ei pelkästään idioottimaista.Saat asunnon maksetuksi lyhyemmän ajan kuluessa, jos otat lainan heti etkä anna odotellessa rahojasi isännälle. Säästöaikana menetät koko ajan rahaa, jolla voisit lyhentää lainaa, mutta isäntäpä lyhentääkin sillä omaansa. Vuokralainen maksaa koko ajan korkoa koko asunnon hinnalle eikä se summa pienene koskaan.
VOI V*I*T*T*U!
Ja sanaan idiootti. Eihän se isoja lainoja ottava ole idiootti. Omien käsien sitominen käytännössä ikuisiin lainoihin on tyhmää, ei pelkästään idioottimaista."Me vuokralla asuvat maksamme rahoituksen Teille asuntovelallisille."
Voisitko kertoa, että millä tavalla tuo ilmenee.- 8+8
kriittinen kirjoitti:
"Me vuokralla asuvat maksamme rahoituksen Teille asuntovelallisille."
Voisitko kertoa, että millä tavalla tuo ilmenee.no vaikka asuntolainan korkovähennys.
- näinköhän2
8+8 kirjoitti:
no vaikka asuntolainan korkovähennys.
korkovähennystä maksetaan muuten myös vuokranantajille.
- Kr. Pennonen
Lainan kohde? Asunto tai koulutus ovat mielestäni tavikselle perusteltavissa olevia lainakohteita.
Tavalliselta palkansaajalta asuntojen hinnat karkaavat nopeammin kuin normipalkasta pystyy säästämään.
4-henkinen perhe asui halvemmalla omassa, velkaisessa talossa kuin edes likimainkaan riittävässä vuokra-asunnossa.
Takavuosina inflatio söi säästöt.
Nykyään tilimuotoiselle säästölle ei saa lainkaan reaalikorkoa.
Kaikkein turhin velan kohde on mielestäni päivittäinen mielihyväkulutus.
Seuraavaksi asettaisin mm. velaksi matkustamisen.
Turhuuksien joukkoon sijoitan myös autolainan. On turha mennä oikotietä turhan kalliiseen vekottimeen vaan ostaa käteisellä sen minkä saa tai käyttää fillaria ja julkisia.
Minulla ei ole ollut muuta kuin asuntolainaa.
Paitsi viime vuosina jolloin otin lainan puhtaasti verotuksen ennakoinnin tarkoituksessa. - 4+13
Oma suhtautumiseni asuntolainaan on ollut viime aikoina sellainen, että laina on teoriassa pystyttävä kulutuksesta tinkimällä maksamaan n.10 vuodessa. Takana on viisi omistusasuntoa ja nyt seuraava projekti on talonrakennus. Kivitalo pk-seudun kehyskuntaan ja edelleen onnistuisi tuo 10v. maksuaika vaikka olen hoitovapaalla. Isäntä vaan haluaa porealtaat ja bemarit pihaan, itselle riittäisi vähän vähempikin. Bemareita vois mun mielestä hankkia kun kämppä on velaton ja niihinkin on käteinen tilillä.
- Velallinen ressukka
"Me vuokralla asuvat maksamme rahoituksen Teille asuntovelallisille."
Minä rakastan vuokralla asujia, hip-hurraa. Omistan 3 yksiötä PK-seudulla. Käytännössä lähes kokonaan velalla ostettuina, tosin viimeisen kohdalla pankki halusi 20% omarahoitusosuutta, vaikka antoi edelliseen 100% lainaa. Kaikki yksiöt ovat vuokralla. Vuokralaiset maksavat lainojeni lyhennykset sekä yhtiövastikkeet, yhdestä kämpästä jää vähän ylikin. Siten minulla on 11 vuoden sisällä kolme yksiötä, jotka omistan ja jotka olen saanut "ilmaiseksi". Tarkoitan sitä, että joku muu (=vuokralaiset) ovat maksaneet puolestani lainat pankille, ei latiakaan omaa rahaa kiinni. Kyllä "idioottina" on ihan kiva olla...- hehehe.....lol
Maksathan sinä vaatteista, ruuista ym kulutustarvikkeista kauppojen työntekijöiden palkat, omistajan kesämökit, autot, ulkomaanmatkat, asumiskulut, pankkilainat, lista on loputon.. Kyllä "idioottina" on ihan kiva olla...
- Valallinen ressukka
hehehe.....lol kirjoitti:
Maksathan sinä vaatteista, ruuista ym kulutustarvikkeista kauppojen työntekijöiden palkat, omistajan kesämökit, autot, ulkomaanmatkat, asumiskulut, pankkilainat, lista on loputon.. Kyllä "idioottina" on ihan kiva olla...
Jeps, mutta aivan eri asia. Ottamalla lainaa (riski) saan "ilmaiseksi" kolme yksiötä. Joku muu maksaa lyhennykset, korot ja yhtiövastikkeet. 11 vuoden päästä minulla on täysin maksettua omaisuutta n. 600.000 euron edestä, eikä asian eteen ole tarvinnut tehdä mitään. Vuokralaiset "lahjoittavat" tuon 600.000 euroa minulle. Ilmaista rahaa, kunhan otti vähän riskiä.
Vähän eri asia, kuin vaatekaupassa käynti. On snadisti eri asia sijoittaa omaisuuteen, kuin ostaa vaatteita. Varsinkin, kun sen omaisuuden pystyy hankkimaan pankin lainalla, jonka joku muu hoitaa puolestasi. Ehkäpä trollailit ihan lämpimiksesi tai sitten toisaankaan et ymmärtänyt asiasta hölkäsen pöläystä. Onneksi on teikäläisiä. Tämähän on osittain nollasummapeli. Minkä yksi tienaa, sen toinen maksaa. Onneksi maksajia riittää.
- rasvaniska
miksi pilata hieno asuntokokonaisuus jollain bemareilla?
- metallimuija
On varmaan upeata tuntea olevansa toisten yläpuolella.Ylivarojen eläminen on typerää, mutta inhimillistä.Lainoja tuputetaan ja mainostetaan ikäänkuin se vipattu raha olisi hyvän hyvyyttään tehty lahjoitus, jotta lainanottaja saisi ikäänkuin elää leveämmin.
Myönnän olen ollut idiootti , mutta positiivista idiotismissani on, että olen oppinut virheistäni.Kun olin myrskynsilmässä silmäilin tätäkin palstaa, mutta harvoinpa täältä mitään rakentavia neuvoja sai myötätunnosta puhumattakaan ja realistina en sitä kerjännytkään , enkä jäänyt palstalle ruikuttamaan.
Otin kännykän kauniiseen käteen ja soitin Takuu Säätiön maksuttomalle velkalinjalle ja kysyin sieltä neuvoa,sen jälkeen varasin oitis ajan kunnalliseen velkaneuvontaa.En pistänyt päätäni pensaaseen vaan laskin velkasummani yhteen ja luetteloin velkojani. Lista velkojistani oli pitkä kuin kirkonmatto, mutta ei auttanut itku markkinoilla.Kasasin tarpeelliset paperit siistiin nippuun ja marssin velkaneuvojan pakeille.Sieltä laitettiin Takuu Säätiölle hakemus järjestelylainan takaamiseksi ja mulle myönnettiin syksyllä 2009 lainatakaus nyt alkaa velka olla kohta selätetty ja reippaasti voiton puolella ollaan. 22000€uroa on maksettu ja enää on vajaa 4000€uroa maksettavaa puoli vuotta enää taistelua ja sitten on velat kuitattu.
Kerroin omaa selviämistarinaani en itseäni kehuaksei toisin kuin aloittaja. Elän omaa elämääni ja toivon mukaan kohta velattomana, eikä mulla ole tarvetta nauraa kenellekään.
Silloin tällöin tällä palstalla vierailleena olen ahdistuneille velallisille sanonut, että tämä palsta ei ole mikään rahanvippauspalsta ja kysyjille suositellut niitä instansseja joita saa asiallista apua. - :::::
Köyhä ja maksanut velkani kohta.
Mutta ikinä en ole unohtanut kun 60-luvulla joku pilkkasi huonoja vaatteitani, olin köyhästä perheestä, en viisikymppisenäkään. Mihinkään en mene ennenkuin katson ovatko vaatteet siistit.
Kevytmielisesti en ole ottanut yhtäkään velkaa ja maksanut edellisen ennen kuin otan uutta.
Liika varovaisuus toisaalta voi aikaan saada että menettää elämänsä tilaisuuden.
Periaate ettei pientäkään lainaa ota, ei saa mitään ikinä. - ddddsfdsf
Viimeinen lause kertoo totuuden, jolla mitätöit oman erinomaisuutesi :D
- Rabbe31
Itse pidän kyllä asuntolainan ottamista parhaana päätöksenä. Olen "tienannut" jo sillä kymmeniä tuhansia. Laina on kiinteäeräinen ja vuokrat vaan pääkaupunkiseudulla nousevat. Kun valitsee asunnon oikein, ei hinnanlaskun riskikään ole merkittävä ja jossakin on pakko asua kuitenkin.
Vaurastuminen on mahdotonta jos ei ota riskejä. Tässä on paras löytämäni tapa sijoittaa tuottavasti ja turvallisesti:
http://www.investori.com/j/artikkelit/yleistae-sijoittamisesta/190-voita-porssiindeksi-puolita-riski - thetruehooha
En minäkään.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Jussi Halla-aho huolissaan Sofia Virrasta
Jussihan on vanha vihreä. Onko tässä kyse alkukesän kiimasta, kun aidan toisella puolella oleva vihreä alkaa kiinnostama857426Sofia Virta kadonnut....onko juomassa?
Virran poissaolo eduskunnasta on herättänyt huomiota. Esimerkiksi Ilta-Sanomat kertoi aiemmin, että Virta on ollut tällä1156143Julkista rahaa ei tule antaa senttiäkään yksityisille yrityksille
Julkinen raha on meidän yhteistä rahaa, ja se raha on tarkoitettu yhteiseen käyttöön, kuten esimerkiksi tuottamaan palve1584274Mitä tapahtui?
Mitä tapahtui keskiviikkoiltana kun oli paljon hälytysajoneuvoja ja mediheli?372933Tytti Tuppurainen: Suomen pakolaiskiintiö pitäisi nostaa 10 000 vuodessa
asia on faktaa, noin Tytti sanoi aiemmin. Kun taas Orpon hallitusohjelman mukaisesti Suomen pakolaiskiintiö on pudotettu2252926Ensin Henry Novak ja nyt sitten se Irlannin tapaus
jossa mustaihoinen afrikkalainen mieshenkilö puukottaa valkoihoista maassa makaavaa miestä useita kertoa pään alueelle.782856Halla-aho sivaltaa edustajantyöstään lintsaavaa Sofia Virtaa
https://www.iltalehti.fi/politiikka/a/937c74d7-f905-4466-b9b4-abd017fe5b63 Kansanedustajan on ilmoitettava poissaolosta862571Islamovasemmistolaisuus - tälläista termiä käytetään
Termi tarkoittaa alunperin äärivasemmiston ja muslimifundamentalistien liittoa, jonka ytimessä oli antisemitismi. Isl902308- 1862229
Martina Aitolehti läpäisi Erikoisjoukot - Tilittää umpirehellisenä kuvauksista
Martina Aitolehti selvisi Erikoisjoukot koulutuksesta. Hän myös malttoi pääosin pitää mölyt mahassaan, vaikka saikin ko431696