Miksi ulkomaille viedään satoja miljoonia apua, vielä lisää satoja miljoonia EU-maksuja ja vielä lisää miljoonia joilla maksetaa MAMUista aiheutuvat kustannukset ..samaan aikaan kun suomessa on paljon Paljon PALJON asunnottomia ja nälkää näkeviä??
Voisiko joku kertoa minulle koska en ymmärrä miksi minä ja tuhannet muut suomalaiset ovat asunnottomia ja/tai nälkää näkeviä samalla kun ulkomaalaisille syydetään hirveitä rahasummia ...en ymmärrä en vaikka kuinka yritän...
Miksi suomalaisten köyhiltä viedään rahat?
42
260
Vastaukset
- Siksi ..
Koska Suomen poliitikot ovat tahdottomia marionettejä .
Mielessä siintää kovapalkkainen eu virka....... - TeeJotainKöyhäLurjus
Miksi suomalaisen köyhän pitäisi saada rahaa tekemättä mitään toimeentulonsa eteen??
Mene töihin niin elintasosi nousee.- Jerry Kannu
Nih.....mene tölhln ..nih .
Suomessa työttömiä 450000.
Avoimia työpaikkoja 30000. - mikä on ongelma?
Jerry Kannu kirjoitti:
Nih.....mene tölhln ..nih .
Suomessa työttömiä 450000.
Avoimia työpaikkoja 30000.Työpaikkoja on enemmän. Kaikkia paikkoja ei meiltäkään ilmoiteta työkkäriin, koska edellisiinkään hakuihin ei ole saatu hakijoita. Ja nyt puhutaan siis ihan TES:in mukaisesti palkatuista siivous- ja muista palvelualan töistä.
Miksi rakennustyömaalla ei enää ole suomalaisia?
Miksi bussikuskeista on puolet ulkomaalaisia?
Miksi siivoojista on lähes puolet ulkomaalaisia?
Onko tuet niin hyvät, että suomalaiselle ei työ kelpaa? - vai pitäisikö suomalaiselle maksaa jotain ekstraa siitä, että on kanta-asukas ja puhuu hyvää suomea? - tapu, tapu hei..
mikä on ongelma? kirjoitti:
Työpaikkoja on enemmän. Kaikkia paikkoja ei meiltäkään ilmoiteta työkkäriin, koska edellisiinkään hakuihin ei ole saatu hakijoita. Ja nyt puhutaan siis ihan TES:in mukaisesti palkatuista siivous- ja muista palvelualan töistä.
Miksi rakennustyömaalla ei enää ole suomalaisia?
Miksi bussikuskeista on puolet ulkomaalaisia?
Miksi siivoojista on lähes puolet ulkomaalaisia?
Onko tuet niin hyvät, että suomalaiselle ei työ kelpaa? - vai pitäisikö suomalaiselle maksaa jotain ekstraa siitä, että on kanta-asukas ja puhuu hyvää suomea?ootko dorka?
Rakennustyömaalla ei ole suomalaisia koska virolaiset/venäläiset tekee kaiken pimeänä. Suomalainen ei voi sitä vastaan oikein mitenkään rehellisesti kilpailla.
Bussikuskeja taas on siksi paljon koska se on helppoa työtä ja sama koskee siivoojia. Ammattitaitoa ei tarvita kuin parin hassun kurssin verran. Ja saavat vielä kaikenlaisia maahanmuuttaja-tukiaisia jos ei rahat riitä. Ainakin eräät erään toisen mantereen entiset asukit. Muistaakseni jossain haettiin ratikkakuskeja ja tarjontaa työntekijöistä oli jo liikaakin eli töitä ei vaan ole tarpeeksi edes suomalaisille ja lisää pitäs saada näitä ulkomaan ihmetyöntekijöitä vaan tänne.
Lisäksi ulkomaalaiset dösäkuskit ja siivoojat pitävät palkat alhaalla mikä varmasti sopii ahneelle yrittäjälle.
Mutta kun hyysäri on dorka ja ei osaa ajatella omaa nenäänsä pidemmälle. Se elää ihmemaan tonttulassa muutenkin. - tapu itsellesi
tapu, tapu hei.. kirjoitti:
ootko dorka?
Rakennustyömaalla ei ole suomalaisia koska virolaiset/venäläiset tekee kaiken pimeänä. Suomalainen ei voi sitä vastaan oikein mitenkään rehellisesti kilpailla.
Bussikuskeja taas on siksi paljon koska se on helppoa työtä ja sama koskee siivoojia. Ammattitaitoa ei tarvita kuin parin hassun kurssin verran. Ja saavat vielä kaikenlaisia maahanmuuttaja-tukiaisia jos ei rahat riitä. Ainakin eräät erään toisen mantereen entiset asukit. Muistaakseni jossain haettiin ratikkakuskeja ja tarjontaa työntekijöistä oli jo liikaakin eli töitä ei vaan ole tarpeeksi edes suomalaisille ja lisää pitäs saada näitä ulkomaan ihmetyöntekijöitä vaan tänne.
Lisäksi ulkomaalaiset dösäkuskit ja siivoojat pitävät palkat alhaalla mikä varmasti sopii ahneelle yrittäjälle.
Mutta kun hyysäri on dorka ja ei osaa ajatella omaa nenäänsä pidemmälle. Se elää ihmemaan tonttulassa muutenkin.Ei, ei tee kaikkea pimeänä. Jos oikeasti huomaat työtä hakiessa jotain pimeää hommaa niin soittele tai meilaile rohkeasti verotoimistoon.
Eikä todellakaan ulkomaalaiset pidä palkkoja alhaalla. Mitä puppua. HSL:n bussikuskin palkka on keskimäärin 3070 e/kk, koko maassa keskiansio on 2576 e/kk. Toimitilahuoltajalla valtakunnallinen keskiansio on 1843 e/kk ja laitoshuoltajalla 2089 e/kk. Helsingin seudulla palkat ovat valtakunnallista keskiarvoa korkeammat.
http://www.kuntatyonantajat.fi/SiteCollectionDocuments/palkat_2012/frameindex.html
- Sekoomus.
Siksi koska sekoomus on vallassa se sekoomuksella on aina ollut hauskaa kun se saa laittaa köyhät kyykkyyn. Mitä enemmän sekoomuslaisilla on itsellään enemmän rahaa ja köyhillä mahdollisimman kurjaa, sitä kivempaa sekoomuslaisilla on. Sekoomuslaiset rikastuu rikastumistaan mutta silti päätavoite heillä on ja kaikkein tärkeinasia on, että köyhät köyhtyisivät vielä enemmän ja että heiltä otettaisiin viimeisetkin siemenperunat pois! Tälläinen on sekoomuksen ajattelutapa, itse voi päätellä onko se oikeudenmukainen ja oikea vai sairas paha ja väärä.
- KKHS
Ei kaikkia voi auttaa. Jotkut ääliöt eivät edes viitsi itse itseään auttaa, miksi kaikkien muiden pitäisi?
Viinapullon hinnalla voi vaihtaa paikkakuntaa jonnekin missä on väkipulaa, halpoja asuntoja ja marjametsiä. Tosin sillä rahalla saa myös viinapullon, joten dilemma on ymmärrettävä. - ota selvää
Suomalaiset ovat asunnottomia koska ovat jättäneet asuntonsa maksamatta tai möykänneet niin että naapurit ovat tehneet tarpeeksi valituksia. MINÄ EN HALUA JUOPPOREMMIÄ NAAPURIINI.
- 19+5
Tämä on kyllä epäkohta joka vaatii korjausta, Helsingissäkin melkein 10 tuhatta asunnotonta, ei ole oikein että mamut menevät asuntojonossa ohi tai saavat ylläpitoon rahaa niin kauan kun hädässä olevia löytyy suomesta.
- sossuasunnot eriksee
Asunnon tarve pitää olla ratkaiseva jakoperuste.
Ihminen ei voi itse valita, mihin syntyy tai minkä värinen iho hänellä on. Jos joku on Suomessa laillisesti, Helsingin kaupunki ei saa syrjiä ketään asunnon haussa.
Moni kaupunkilainen kuitenkin mieluummin auttaa todellisessa avun tarpeessa olevaa pakolaista kuin juoppoa pummia, tai narkkaria, jolla on kyllä Suomessa ystäviä ja sukulaisia, joiden nurkissa voi lämmitellä.
- näin minä.
Ei mamu kysymys ihan niin mustavalkoinen ole kuitenkaan. Mietimme sota-alueilta tulevia naisia,vanhuksia ja lapsia. On jo ihmisenä vastuu huolehtia kärsivästä kanssa ihmisestä. Mutta sitten kun mukaan pääsee myös ei kriisi alueilta serkut,pikkuserkut jne joilla asiat on todelliseen hätään verrattaen hyvin tai ainakin kohtalaisesti. Tuskin kukaan kieltäisi jos kaikkien mamujen paikalla olisi nälästä, vedenpuutteesta ja sodasta kärsiviä naisia ja lapsia.
Näinhän sen pitäisi olla. Tai jos joudut vainon kohteeksi ja henkesi on uhattuna syystä tai toisesta.
Suomessa on myös laadukas opetus, menot sukupolvet säästävät että saavat lapsen tai kaksi opiskelemaan oman maansa ulkopuolelle en näe siinä mitään pahaa.
Vaikeita asioita, pitäisi valtion ottaa selkeämpi linjaus näiden asioiden kanssa. Ei syntyisi niin paljon eri puraa. - gl.h,mm045igfhjlksfl
Siksi ettei kaikkia rahoja ole tarkoitettu suomalaisille köyhille. Ihan turha kuvitella, että köyhät olisivat se kohde johon rahaa syydetään edes sittenkään jos noita mainitsemiasi rahareikiä ei olisi.
- meizi83
Persut varsinkin omalla populistisella retoriikallaan ilmoittaa, että "ei tueta eurooppaa", vaan pidettäisiin rahat suomessa.
Noh -> mihin se johtaisi, rahat menisi ihan samalla tavalla taivaan tuuliin, kohde vain vaihtuisi.
Politiikka on täynnä vastakkainasettelua, jokainen puolue ja ryhmittymä ajaa omia etujaan, jotka on ristiriidassa keskenään:
RKP ajaa lähinnä vain ruotsinkielisten asemaa, joskin äänestäjäkunta on liian laaja. Köyhästä kalastajasta erittäin rikkaaseen porvariin.
Persut yrittää heikentää ruotsinkielisten asemaa ja lupaa kaikista asioista liikaa, äänestäjäkunta on lähinnä rasisteja ja köyhiä.
Vasurit yrittää saada muiden rahat yhteiseen kassaan, jakaa toisten työn tulos kaikille. "sinä sijoitat 100 000eur, me otamme tuloksen ja jaamme sen kaikille, myös niille, jotka ei ole sijoittaneet".
Kokoomus maalailee pilvilinnoja, ei tämä maa pelkällä puhumisella parane. Yrittää olla kaikkien asialla ja koko politiikka on yltiö-positiivista haaveilua, täysi EU:n marionetti.
Vihreät ajaa luonnonsuojelua, jonka saavuttamiseksi tippuisimme takaisin kivikaudelle. Lopulta koko heidän masinoima viherpiiperrys kääntyisi itseään vastaan. Ovat ajamassa myös perustuloa, jota ei pysty oikeasti rahoittamaan mikään taho.
Eli useimmiten pelkkä puhuminen ja toisten syyttely ei auta mihinkään.- Mitä muut
puolueet ovat ajaneet?yli kaks kymment v seuranneena ,onko ps johtanu harhaan?onko ollu vallas kertaakaan? MENISIT PALIKKA HIRTEEN.
- meizi83
Mitä muut kirjoitti:
puolueet ovat ajaneet?yli kaks kymment v seuranneena ,onko ps johtanu harhaan?onko ollu vallas kertaakaan? MENISIT PALIKKA HIRTEEN.
Sinä tulet varmasti menestymään elämässäsi tuolla mainiolla ilmaisutaidollasi!
Persut eivät ole olleet vallassa kertaakaan. Kun tutustutaan persujen politiikkaan, voi huomata, että he lupaavat liikoja.
Lähes kaikkia veroja luvataan alentaa. Kouluja ei kuitenkaan lakkauteta, maaseutua tuetaan, tiestöä parannetaan ym. Katsopa ko. puolueen puolueohjelmaa.
Kuka maksaa kaikki persujen ehdottamat "parannukset"? Rahaa ei riitä kaikkeen. Tottakai persut olisi "ottamassa" mielellään varakkaiden ihmisten omaisuuden ja jakaisivat sen kaikille.
Ainoa vaan, että suomessa on omaisuuden suoja aika kovaa luokkaa. Lisäksi yrityksen omistajan täytyy saada tuloa/hyötyä omistamastaan yrityksestä.
Jo tälläkin hetkellä verorahan vastine on olematon, kaikki saa saman vastineen, maksoi veroa miten paljon tahansa.
- Onko asennevammaa?
Onko suomalaisilla köyhillä muka jotain rahoja, joita voisi viedä johonkin? Köyhillä ei kuules ole rahaa! Ne, joilla on rahaa, voivat päättää, mitä rahalla tehdään.
Moni rahan omistaja näyttäisi olevan sitä mieltä, että antaa rahansa mieluummin vielä köyhemmälle ja enemmän tarpeessa olevalle.
Miksi Raimo42 on köyhä? Miksi et mene töihin vaikka raksalle tai siivoamaan? Paikkoja on. Saisit palkkaa ja voisit itse päättää, mihin rahasi laitat. - Näin on
Ei suomalaisilta ns. köyhiltä mitään rahoja ole viety, saatte aivan tarpeeksi, liikaakin. Jos tahdotte enemmän menkää töihin, hyvin yksinkertaista. Onko kysyttävää, voin vääntää rautalangasta jos jotain jäi epäselväksi.
- SELEVÄ
No väännä : miten 450000 työtöntä sopii 30000teen työpaikkaan ?
- HYVI noisten
SELEVÄ kirjoitti:
PALIKKOITTEN MAILMAS,ketä ne idiootit sinne äänestää en minä ainakaan?äänestin pitkäst aikaa ja ps mitä haukutaan kuust taivaaseen vaik ei ole hallinu päiväkää!eiköhä porukal olis jotain oppimist et ketä syytetää?VAI VOIKO TÄMÄ PALIKKA KANSA OLLA VIELLÄKI 1600 LUVUL!
- Näin on
SELEVÄ kirjoitti:
Ei kaikki työpaikat ole työvoimatoimistossa näkyvillä. Esim. siivoojista on pk-seudulla pulaa mutta eihän laiskureilla ole aikaa töihin mennä, mielummin juodaan kaljaa ja maataan sohvalla. Oletko sitä mieltä että teille pitäisi lisää rahaa antaa? Jos olet niin millä se rahoitettaisiin, työssäkäyvien verotusta kiristämällä?
- Ex-siivooja
Näin on kirjoitti:
Ei kaikki työpaikat ole työvoimatoimistossa näkyvillä. Esim. siivoojista on pk-seudulla pulaa mutta eihän laiskureilla ole aikaa töihin mennä, mielummin juodaan kaljaa ja maataan sohvalla. Oletko sitä mieltä että teille pitäisi lisää rahaa antaa? Jos olet niin millä se rahoitettaisiin, työssäkäyvien verotusta kiristämällä?
Ihan näin kun huomasin tuon siivoustyön tyrkyttämisen, toivon että tiedät mistä puhut? En ole todella laiska ihminen, yritän koko ajan kaikkea. Jos työtä ei löydy kouluttaudun alalle missä olisi parempi työnäkymä jne.
Olen myös laitoshuoltaja sekä palveluohjaajaksi valmistunut. Mutta en ikinä eläessäni mene siivoustöihin, edes pakko ei ole tarpeeksi kova motivaatio!
Aivan naurettava palkka, ihmisiä tulee ja menee kun hulluilla päivillä. Palkataa kuka ensimmäisenä saadaa, usein jo puhelimessa. Heitetään työpaikalle, tuossa on siivouskeskus alahan moppailemaan :O Naisvoittoinen ala, kyllä sen selkään puukkottamisen,kateuden ja pompottelun tietää. Ikinä ei makseta kuuluvia korvauksia. Työalue leiviää kun pullataikina, kyllä se hyvältä näyttää kun se jossain toimistossa laskee mutta käytöntä on eri. Esim wc:n pesuun on aikaa 1,5minuuttia joka päivä, eli ei kertaakaan viikossa kunnon kuunausta.
Hotellit ne vasta kamalia ovat, kaikki kiiltää kyllä mutta puhdasta ei takuulla ole. Olin tampereen lapinniemessä töissä. Kaikki siivousliinat olivat punaisia joka on värikoodiltaan tarkoitettu wc.n pesuun. Voitte arvata että kyllä joskus meni se liinat sekaisin, eli vessassa viime asunnossa käytettyä liinaa käytettiin seuraavan asunnon keittiönpöytään! Koska jokaiselle asunnolle 10kpl oli laskettu neljä siivousliinaa.
Jouduin hakemaan joka kuukausi toimeentulotukea paikkaamaan palkkani pienuuden. Olen ollut kaupungeilla,kunnilla ja monen monella yksityisellä ja kaikki samanlaisia. Puolustusvoimat on loistava paikka, mutta paikkoja vapautuu harvoin, koska muistakaa että kukaan ei luovu hyvästä työpaikasta! - Näin on
SELEVÄ kirjoitti:
Töitä tekevälle löytyy, esim. siivoojista on pula. Eihän nämä ns. paskatyöt kelpaa näille laiskureille. Heillä on otsaa vaatia lisää tukia, millä se rahoitettaisiin, lisäämällä työssäkäyvien veroja vai?!
Minä maksan kahdesta lapsesta elatusmaksuja, asuntolainan lyhennyksiä, korkoja, auto pakko olla työn takia, siitä lainaa, yhtiövastiketta. Näiden kaikkien jälkeen jää 600 euroa kuussa elämiseen. Te perkeleen laiskajaakot tahtoisitte kiristää minun verotusta, ei helvetissä. Ei euroakaan lisää teille!
Olen niin täynnä teitä ruikuttavia paskiaisia. Vali-vali, kaikki on yhteiskunnan vika. Eikö ihmisellä ole mitään vastuuta omasta elämästään?! - Myös exä
Ex-siivooja kirjoitti:
Ihan näin kun huomasin tuon siivoustyön tyrkyttämisen, toivon että tiedät mistä puhut? En ole todella laiska ihminen, yritän koko ajan kaikkea. Jos työtä ei löydy kouluttaudun alalle missä olisi parempi työnäkymä jne.
Olen myös laitoshuoltaja sekä palveluohjaajaksi valmistunut. Mutta en ikinä eläessäni mene siivoustöihin, edes pakko ei ole tarpeeksi kova motivaatio!
Aivan naurettava palkka, ihmisiä tulee ja menee kun hulluilla päivillä. Palkataa kuka ensimmäisenä saadaa, usein jo puhelimessa. Heitetään työpaikalle, tuossa on siivouskeskus alahan moppailemaan :O Naisvoittoinen ala, kyllä sen selkään puukkottamisen,kateuden ja pompottelun tietää. Ikinä ei makseta kuuluvia korvauksia. Työalue leiviää kun pullataikina, kyllä se hyvältä näyttää kun se jossain toimistossa laskee mutta käytöntä on eri. Esim wc:n pesuun on aikaa 1,5minuuttia joka päivä, eli ei kertaakaan viikossa kunnon kuunausta.
Hotellit ne vasta kamalia ovat, kaikki kiiltää kyllä mutta puhdasta ei takuulla ole. Olin tampereen lapinniemessä töissä. Kaikki siivousliinat olivat punaisia joka on värikoodiltaan tarkoitettu wc.n pesuun. Voitte arvata että kyllä joskus meni se liinat sekaisin, eli vessassa viime asunnossa käytettyä liinaa käytettiin seuraavan asunnon keittiönpöytään! Koska jokaiselle asunnolle 10kpl oli laskettu neljä siivousliinaa.
Jouduin hakemaan joka kuukausi toimeentulotukea paikkaamaan palkkani pienuuden. Olen ollut kaupungeilla,kunnilla ja monen monella yksityisellä ja kaikki samanlaisia. Puolustusvoimat on loistava paikka, mutta paikkoja vapautuu harvoin, koska muistakaa että kukaan ei luovu hyvästä työpaikasta!No niin, tulihan se sieltä. Kiitos rehellisestä kirjoituksesta. Siivousalan työntekijöitä kohdellaan joissakin työpaikoissa todella huonosti. Olen itsekin ex-siivooja. En lopettanut niitä töitä palkan pienuuden takia enkä siksi, etteikö siivoaminen itsessään olisi ollut ihan kivaa. En kestänyt sitä jatkuvaa nenänvartta pitkin katsomista ja pompottelua, masennuin, sairastin aikani ja hankin sitten kokonaan toisen alan koulutuksen ja nyt olen sellaisessa työssä, jossa työtäni arvostetaan.
Tässä kuitenkin faktaa siitä naurettavasta palkasta. Laitoshuoltajan keskiansio Suomessa on keskimäärin 2089 e/kk. Palkkahan ei oikeasti ole huono. Vajaiden tuntien vuoksi palkka voi jäädä sellaiseksi että ilman toimeentulotukea sillä ei pärjää. Vajaamittaisia työsopimuksia on enemmän yksityiselä puolella kuin julkisella puolella.
Työpaikoilla kohtelu on usein niin syrjivää ja ilkeää, että jos vaihtoehtona on jokin mikä tahansa tuki, niin ymmärrän hyvin sinua, joka elät mieluummin tukien varassa kuin huonon työpaikan sylkykuppina. - TARKOTIT VARMAAN
Näin on kirjoitti:
Töitä tekevälle löytyy, esim. siivoojista on pula. Eihän nämä ns. paskatyöt kelpaa näille laiskureille. Heillä on otsaa vaatia lisää tukia, millä se rahoitettaisiin, lisäämällä työssäkäyvien veroja vai?!
Minä maksan kahdesta lapsesta elatusmaksuja, asuntolainan lyhennyksiä, korkoja, auto pakko olla työn takia, siitä lainaa, yhtiövastiketta. Näiden kaikkien jälkeen jää 600 euroa kuussa elämiseen. Te perkeleen laiskajaakot tahtoisitte kiristää minun verotusta, ei helvetissä. Ei euroakaan lisää teille!
Olen niin täynnä teitä ruikuttavia paskiaisia. Vali-vali, kaikki on yhteiskunnan vika. Eikö ihmisellä ole mitään vastuuta omasta elämästään?!Noilla " laiskajaakoilla Juttaa ja kumppaneita "
Nehän niitä veroja haluaa nostaa. - Näin on
TARKOTIT VARMAAN kirjoitti:
Noilla " laiskajaakoilla Juttaa ja kumppaneita "
Nehän niitä veroja haluaa nostaa.Tarkoitan kyllä tälläkin palstalla ruikuttavia laiskureita jotka kotona makaavat ja vaativat, nimenomaan vaativat lisää tukia. Ei helvetissä euroakaan lisää!
- laiskuri fattasta
Näin on kirjoitti:
Tarkoitan kyllä tälläkin palstalla ruikuttavia laiskureita jotka kotona makaavat ja vaativat, nimenomaan vaativat lisää tukia. Ei helvetissä euroakaan lisää!
hehehhehiihiiihhaaahaha...mää tuun yöllä vien rahasi ja vaimosi! hahahehehhehiihiihihi....paras vaan painaa pitkää päivää.....mä olen jo ovellas...hahahehhehhiihiih
- työssäkäyvää
Myös exä kirjoitti:
No niin, tulihan se sieltä. Kiitos rehellisestä kirjoituksesta. Siivousalan työntekijöitä kohdellaan joissakin työpaikoissa todella huonosti. Olen itsekin ex-siivooja. En lopettanut niitä töitä palkan pienuuden takia enkä siksi, etteikö siivoaminen itsessään olisi ollut ihan kivaa. En kestänyt sitä jatkuvaa nenänvartta pitkin katsomista ja pompottelua, masennuin, sairastin aikani ja hankin sitten kokonaan toisen alan koulutuksen ja nyt olen sellaisessa työssä, jossa työtäni arvostetaan.
Tässä kuitenkin faktaa siitä naurettavasta palkasta. Laitoshuoltajan keskiansio Suomessa on keskimäärin 2089 e/kk. Palkkahan ei oikeasti ole huono. Vajaiden tuntien vuoksi palkka voi jäädä sellaiseksi että ilman toimeentulotukea sillä ei pärjää. Vajaamittaisia työsopimuksia on enemmän yksityiselä puolella kuin julkisella puolella.
Työpaikoilla kohtelu on usein niin syrjivää ja ilkeää, että jos vaihtoehtona on jokin mikä tahansa tuki, niin ymmärrän hyvin sinua, joka elät mieluummin tukien varassa kuin huonon työpaikan sylkykuppina.Ainakin kaverini on koululla siistijänä ja tykkää työstään kovasti. Työ on kuulemma leppoisaa ja siihen nähden pitää palkkaansa kohtuullisena. Tarvittaessa hän sitten tekee ennen kesä- ja joululomaa yksityisellä tunteja, jotta saa vähän loma- tai joululahjarahaa kasaan.
Siivoojana on myös mahdollista perustaa oma yritys. Eräs tutun tuttuni tekee töitä yksityisissä perheissä joko koko päivän tai puolikkaan päivän. Hän siis saattaa käydä perheessä A joka maanantaina aamupäivän ja perheessä B joka maanantaina iltapäivän, perheessä C koko tiistaipäivän jne. Tällä tavoin hän on saanut työllistettyä itse itsensä ja maine on toiminut käyntikorttina eli asiakkaita olisi tulossa enemmän kuin mitä hän pystyy ottamaan. Palkka on kuulemma riittävä ja pystyy silti yrittäjänä pitämään 4 viikon kesäloman vuosittain. Parasta on kuulemma oma vapaus, kun saa olla omana pomonaan. - katteeksi käy
työssäkäyvää kirjoitti:
Ainakin kaverini on koululla siistijänä ja tykkää työstään kovasti. Työ on kuulemma leppoisaa ja siihen nähden pitää palkkaansa kohtuullisena. Tarvittaessa hän sitten tekee ennen kesä- ja joululomaa yksityisellä tunteja, jotta saa vähän loma- tai joululahjarahaa kasaan.
Siivoojana on myös mahdollista perustaa oma yritys. Eräs tutun tuttuni tekee töitä yksityisissä perheissä joko koko päivän tai puolikkaan päivän. Hän siis saattaa käydä perheessä A joka maanantaina aamupäivän ja perheessä B joka maanantaina iltapäivän, perheessä C koko tiistaipäivän jne. Tällä tavoin hän on saanut työllistettyä itse itsensä ja maine on toiminut käyntikorttina eli asiakkaita olisi tulossa enemmän kuin mitä hän pystyy ottamaan. Palkka on kuulemma riittävä ja pystyy silti yrittäjänä pitämään 4 viikon kesäloman vuosittain. Parasta on kuulemma oma vapaus, kun saa olla omana pomonaan.Niin jos pääsiskin koululle siivoojaksi. On varmaan ihan kiva, olen muiltakin kuullut, samoin päiväkodeissa on kuulemma ihan kivaa olla töissä. Olen ollut toimistoilla ja kaupassa, se on ollut aivan hirveää. Akat nokkivat minkä ehtivät, työmääräyksiä tulee asiakkaalta esimiehen ohi - siis sellaisia, joita ei kuulu tehdä ja joista ei makseta, eikä mikään kelpaa.
- Pitkäaikatyötön
"Suomi on sitoutunut Eurooppa-neuvoston vuonna 2005 tekemään päätökseen. Sen mukaan jäsenmaiden tulee saavuttaa kehitysrahoituksessa 0,7 prosentin osuus bruttokansantulosta vuoteen 2015 mennessä."
Tänä vuonna osuus on 0,55 % bkt:sta.- Pitkäaikatyötön
Hupsista, linkki unohtui: http://global.finland.fi/public/default.aspx?nodeid=42310 siis sisältää yo. lainauksen.
Laitetaan vähän lisää lainausta samasta paikasta:
"Suomen julkinen kehitysyhteistyö 2013:
- yhteensä 1118 miljoonaa euroa
- varsinainen kehitysyhteistyö 879,4 miljoonaa euroa (momentti 24.30.66 UM)
- muu julkinen kehitysyhteistyö 238,9 miljoonaa euroa (UM / kehitysyhteistyön hallintomenot, osuus EU:n kehitysyhteistyöbudjetista, pakolaisten vastaanotto, maksuosuudet muille kv. järjestöille, muut kehitysyhteistyöksi luettavat menot)"
Eurooppa-neuvoston lisäksi Suomi on sitoutunut YK:n vuosituhattavoitteisiin vuodelta 2000. http://fi.wikipedia.org/wiki/YK:n_vuosituhattavoitteet
1. Äärimmäisen nälän ja köyhyyden poistaminen
- alle dollarilla päivassä elävien ihmisten määrän puolittaminen vuosina 1990–2015. Tavoite ilmeisesti toteutui etuajassa ja vuodesta 2005 köyhien lukumäärä ja osuus väestöstä ovat kumpikin pudonneet kaikilla alueilla.
2. Ulottaa peruskoulutus kaikille
- peruskoulutusmahdollisuuksien takaaminen kaikille maailman lapsille sukupuolesta riippumatta vuoteen 2015 mennessä
Kakkonen on tietääkseni toteutunut 90 %:sti. Kuuden muun tavoitteen edistymisestä en paljoa tiedä, mutta kolmosen kohdalla kai näyttää huonolta:
3. Edistää sukupuolten välistä tasa-arvoa ja parantaa naisten asemaa
- sukupuolten eriarvoisuuden poistaminen perus- ja toisen asteen koulutuksessa mieluiten vuoteen 2005 mennessä, ja kaikilla tasoilla vuoteen 2015 mennessä - Kolikon toinen puoli
Pitkäaikatyötön kirjoitti:
Hupsista, linkki unohtui: http://global.finland.fi/public/default.aspx?nodeid=42310 siis sisältää yo. lainauksen.
Laitetaan vähän lisää lainausta samasta paikasta:
"Suomen julkinen kehitysyhteistyö 2013:
- yhteensä 1118 miljoonaa euroa
- varsinainen kehitysyhteistyö 879,4 miljoonaa euroa (momentti 24.30.66 UM)
- muu julkinen kehitysyhteistyö 238,9 miljoonaa euroa (UM / kehitysyhteistyön hallintomenot, osuus EU:n kehitysyhteistyöbudjetista, pakolaisten vastaanotto, maksuosuudet muille kv. järjestöille, muut kehitysyhteistyöksi luettavat menot)"
Eurooppa-neuvoston lisäksi Suomi on sitoutunut YK:n vuosituhattavoitteisiin vuodelta 2000. http://fi.wikipedia.org/wiki/YK:n_vuosituhattavoitteet
1. Äärimmäisen nälän ja köyhyyden poistaminen
- alle dollarilla päivassä elävien ihmisten määrän puolittaminen vuosina 1990–2015. Tavoite ilmeisesti toteutui etuajassa ja vuodesta 2005 köyhien lukumäärä ja osuus väestöstä ovat kumpikin pudonneet kaikilla alueilla.
2. Ulottaa peruskoulutus kaikille
- peruskoulutusmahdollisuuksien takaaminen kaikille maailman lapsille sukupuolesta riippumatta vuoteen 2015 mennessä
Kakkonen on tietääkseni toteutunut 90 %:sti. Kuuden muun tavoitteen edistymisestä en paljoa tiedä, mutta kolmosen kohdalla kai näyttää huonolta:
3. Edistää sukupuolten välistä tasa-arvoa ja parantaa naisten asemaa
- sukupuolten eriarvoisuuden poistaminen perus- ja toisen asteen koulutuksessa mieluiten vuoteen 2005 mennessä, ja kaikilla tasoilla vuoteen 2015 mennessäMinusta nuo on kyllä tosi hyviä tavoitteita. Maailmassa on niin paljon köyhyyttää. Ei suomalaisilla olisi näin hyvin asiat ilman niitten köyhien ihmisten raskasta työtä, jotka tekee meille vaatteita ja poimii kahvia ja hedelmiä jossain ihan nälkäpalkalla. Onhan ne mielle halpoja kun joku ne halvalla tekee. Suomalainen siivooja on siihen verrattuna rikas.
Ei kaikkea rahhaa pidä antaa Suomen n.s. köihäinapuun, koska osa täällä on oikeasti vaan laiskoja. nNiitten tukeminen on kuin heittäisi rahat kaivoon ja sitten ihmetellään että hups - Nyt ne loppui! - älyhoiäläjätä_
Kolikon toinen puoli kirjoitti:
Minusta nuo on kyllä tosi hyviä tavoitteita. Maailmassa on niin paljon köyhyyttää. Ei suomalaisilla olisi näin hyvin asiat ilman niitten köyhien ihmisten raskasta työtä, jotka tekee meille vaatteita ja poimii kahvia ja hedelmiä jossain ihan nälkäpalkalla. Onhan ne mielle halpoja kun joku ne halvalla tekee. Suomalainen siivooja on siihen verrattuna rikas.
Ei kaikkea rahhaa pidä antaa Suomen n.s. köihäinapuun, koska osa täällä on oikeasti vaan laiskoja. nNiitten tukeminen on kuin heittäisi rahat kaivoon ja sitten ihmetellään että hups - Nyt ne loppui!Joo parempi, että rahat lähetetään afrikkaan korruptoituneille hallituksille jotka pistävät rahat oman luksuselämän rahoittamiseen...ei suakaan ole järjellä pilattu.
- Pitkäaikatyötön
Kolikon toinen puoli kirjoitti:
Minusta nuo on kyllä tosi hyviä tavoitteita. Maailmassa on niin paljon köyhyyttää. Ei suomalaisilla olisi näin hyvin asiat ilman niitten köyhien ihmisten raskasta työtä, jotka tekee meille vaatteita ja poimii kahvia ja hedelmiä jossain ihan nälkäpalkalla. Onhan ne mielle halpoja kun joku ne halvalla tekee. Suomalainen siivooja on siihen verrattuna rikas.
Ei kaikkea rahhaa pidä antaa Suomen n.s. köihäinapuun, koska osa täällä on oikeasti vaan laiskoja. nNiitten tukeminen on kuin heittäisi rahat kaivoon ja sitten ihmetellään että hups - Nyt ne loppui!Suomalaisköyhien tukeminen on sillä tavalla _kansantaloudellisesti_ järkevämpää, että silloin tuetaan suoraan kotimaista kulutuskysyntää eli ylläpidetään työpaikkoja, kun köyhäkin voi ostaa vaikkapa uuden vaatteen silloin tällöin. Raha jää pääasiassa tänne Suomen talouteen pyörimään.
Toisaalta avun tarve kehitysmaissa on räikeämpi. Suomalaisesta korkeasta materiaalisesta hyvinvoinnista pitäisi voida irrottaa jotain niille, jotka eivät saa perustavimpiakaan tarpeitaan tyydytettyä. Kuinka paljon, on oma kysymyksensä. - Näin on
älyhoiäläjätä_ kirjoitti:
Joo parempi, että rahat lähetetään afrikkaan korruptoituneille hallituksille jotka pistävät rahat oman luksuselämän rahoittamiseen...ei suakaan ole järjellä pilattu.
"Joo parempi, että rahat lähetetään afrikkaan korruptoituneille hallituksille jotka pistävät rahat oman luksuselämän rahoittamiseen...ei suakaan ole järjellä pilattu."
Ei niitä rahoja nyt ainakaan pidä jakaa kotona makaaville laiskimuksille, heidän tukensa on aivan liian suuret, ei euroakaan enempää. Jos rahaa on niin pieni ja keskituloisten verotusta pitää keventää eikä jakaa rahaa sossupummeille.
- Järkimies75
"Suomalaisköyhien tukeminen on sillä tavalla _kansantaloudellisesti_ järkevämpää, että silloin tuetaan suoraan kotimaista kulutuskysyntää eli ylläpidetään työpaikkoja, kun köyhäkin voi ostaa vaikkapa uuden vaatteen silloin tällöin. Raha jää pääasiassa tänne Suomen talouteen pyörimään"
Siis hetkinen. Milläs suomalaisen köyhän kulutuskysyntää voidaan lisätä vähentämättä suomalaisen veronmaksajan kulutuskysyntää? Järkevintä on antaa suomalaisen työntekijän pitää rahansa, jotta hän voi esim. ostaa palveluja siltä työttömältä. Paavo Arhinmäen kannattaisi pitäysyä jalkapallossa, vauraus ei lisäänny jakamalla.
Siksi toisekseen, tilastot osoittavat että pienituloisemmat ostavat keskimäärin enemmän ulkomaista kamaa kuin suurituloisemmat. Tämä on ymmärrettävää, koska ulkomainen tavara on usein halvempaa, mutta yhtä kaikki rahaa ja työpaikkoja siirtyy ulkomaille.
Järkimies75:n sääntö : kulutus = tuottavuus. Me voidaan kuluttaa sen verran kuin tuotetaan, joko suoraan tai vaihtokaupalla ulkomaiden kanssa. Sellainen politiikka joka lisää työtä ja tuottavuutta, on hyvää politiikkaa. Sellainen politiikka jossa ahkeruudesta rangaistaan ja laiskuudesta palkitaan, vähentää työtä ja tuottavuutta. Ja se on huonoa politiikkaa.- Pitkäaikatyötön
Kirjoitin tekstiini sanan "järkevämpää", jolla viittasin ulkomaisiin köyhiin. Ajatuksena on siis verrata verorahojen sijoittamista kotimaisen ja ulkomaisen köyhän välillä, minkä luulin käydystä keskustelusta ilmenevän.
- Järkimies75
Pitkäaikatyötön kirjoitti:
Kirjoitin tekstiini sanan "järkevämpää", jolla viittasin ulkomaisiin köyhiin. Ajatuksena on siis verrata verorahojen sijoittamista kotimaisen ja ulkomaisen köyhän välillä, minkä luulin käydystä keskustelusta ilmenevän.
Siinä tapauksessa pahoittelut väärinkäsityksestä.
Olen samaa mieltä, rahan syytäminen ulkomaille on kahdesta huonosta ideasta huonompi
Halusin tuoda esille miksi täälläkin ehdotettu "kysynnän lisääminen antamalla lisää rahaa ns. köyhille" on hölmöläisten peiton jatkamista, eikä toimivaa elvytystä (jos toimivaa elvytystä on edes olemassa, tätä sopii epäillä). - Pitkäaikatyötön
Järkimies75 kirjoitti:
Siinä tapauksessa pahoittelut väärinkäsityksestä.
Olen samaa mieltä, rahan syytäminen ulkomaille on kahdesta huonosta ideasta huonompi
Halusin tuoda esille miksi täälläkin ehdotettu "kysynnän lisääminen antamalla lisää rahaa ns. köyhille" on hölmöläisten peiton jatkamista, eikä toimivaa elvytystä (jos toimivaa elvytystä on edes olemassa, tätä sopii epäillä)."Olen samaa mieltä, rahan syytäminen ulkomaille on kahdesta huonosta ideasta huonompi"
Täytyy vielä kerran oikaista :-)
Kirjoitin siis kotimaan köyhän auttamisen olevan "_kansantaloudellisesti_ järkevämpää", jolloin tämä on parempi ratkaisu silloin, kun katsotaan pelkkiä taloudellisia mittareita. Katson kuitenkin olevan tarpeellista ajatella muunmaalaisia ihmisiä myös apuumme oikeutettuina lajitovereina, milloin joutuvat kohtuuttomasti kärsimään hyvinvoinnin puutteesta.
- Rehellinen työläinen
Järkimies on nimensä veroinen.
Todellakin, nostetaan tukia ja kerrotaan työläiselle että nyt olisi riemu-uutinen, sulla on enemmän työtä koska niin sanotuilla köyhillä on isommat tuet ja enemmän rahaa ostaa mitä sä tuotat.
...mutta ai niin, ne rahat millä sun tuottamia tavaroita/palveluja ostetaan, otetaan sun pussista veroina.
Ei kait kukaan ole niin tyhmä että luulee työläisen haluavan lisää työtä, jotta saa maksaa lisää veroja jotka annetaan muille jotta työläisellä olisi lisää työtä ja saa maksaa lisää veroja?
Hah hah sanon minä! - o2ois0
Parasta kun ei kuluta mitään ylimäärästä! Kuluttajat on aivokuolleita idiootteja joiden sietääkin kiikkua työssä kiinni just niin paljon kuin kuluttavat huvikseen vapaa-ajalla! Herätkääs pahvipäät! Kestävää kehitystä ja kun ekalla kerralla ostaa laatua, ei tartte uusia ostosreissuja ollenkaan! Se vaatii tiettyä osaamista.
- rahaa se on
JUNTTI EI PAA VASTAAN!!!
Tarvitaan muutos, jossa Katainen ja sen bestikset vedetään muutaman kerran kölinali. Jos ei aatokset muutu voidaan laittaa otsaan leima mokkadishuun ja merkintä VAPAAEHTONEN.
Ootan vaaleja ja jos kok voittaa liityn sen jäseneksi.
Juntti kansa ei tajaua millään. Kattoo kirjastossa kirjaa sisällissota tai veljeskapina. Nämä on sama ja siinä punnittiin rikkaiden ja KÖYHÄN asema. RIKKAAT muuten voitti sillonkin! Hyvä junttimaan asukkaat.
Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Jussi Halla-aho huolissaan Sofia Virrasta
Jussihan on vanha vihreä. Onko tässä kyse alkukesän kiimasta, kun aidan toisella puolella oleva vihreä alkaa kiinnostama215003Sofia Virta kadonnut....onko juomassa?
Virran poissaolo eduskunnasta on herättänyt huomiota. Esimerkiksi Ilta-Sanomat kertoi aiemmin, että Virta on ollut tällä634016Julkista rahaa ei tule antaa senttiäkään yksityisille yrityksille
Julkinen raha on meidän yhteistä rahaa, ja se raha on tarkoitettu yhteiseen käyttöön, kuten esimerkiksi tuottamaan palve723584Ensin Henry Novak ja nyt sitten se Irlannin tapaus
jossa mustaihoinen afrikkalainen mieshenkilö puukottaa valkoihoista maassa makaavaa miestä useita kertoa pään alueelle.732678Tytti Tuppurainen: Suomen pakolaiskiintiö pitäisi nostaa 10 000 vuodessa
asia on faktaa, noin Tytti sanoi aiemmin. Kun taas Orpon hallitusohjelman mukaisesti Suomen pakolaiskiintiö on pudotettu1472453Halla-aho sivaltaa edustajantyöstään lintsaavaa Sofia Virtaa
https://www.iltalehti.fi/politiikka/a/937c74d7-f905-4466-b9b4-abd017fe5b63 Kansanedustajan on ilmoitettava poissaolosta602338Islamovasemmistolaisuus - tälläista termiä käytetään
Termi tarkoittaa alunperin äärivasemmiston ja muslimifundamentalistien liittoa, jonka ytimessä oli antisemitismi. Isl632113Mitä tapahtui?
Mitä tapahtui keskiviikkoiltana kun oli paljon hälytysajoneuvoja ja mediheli?272087- 1301594
Martina Aitolehti läpäisi Erikoisjoukot - Tilittää umpirehellisenä kuvauksista
Martina Aitolehti selvisi Erikoisjoukot koulutuksesta. Hän myös malttoi pääosin pitää mölyt mahassaan, vaikka saikin ko371505