Ei ole pakko aikuistua!

Kasvamaton

Olen itse jo lainopillisesti ollut "aikuinen" about 3 vuotta, mutta eipä se aikuistuminen kiinnosta. Miksi ruveta yhtäkkiä vakavaksi, kyyniseksi ja tylsäksi? Koska sitähän aikuisen oletetaan usein olevan. Pitäisi olla hieno ura, omakotitalo ja perhe. Ja paskat! Ainoa mitä pitää tehdä on kuunnella itseään ja omaa tahtoaan. Ei pidä alistua valtavirran vaatimuksiin siitä minkälainen ihminen tulee olla!

Joten, älkää aikuistuko jos ei siltä tunnu!

10

208

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • luuseri vässykkä

      ''Miksi ruveta yhtäkkiä vakavaksi, kyyniseksi ja tylsäksi?''
      nämäkö ovat mielestäsi niitä aikuistumisen merkkejä?

      ''Ja paskat! Ainoa mitä pitää tehdä on kuunnella itseään ja omaa tahtoaan.''
      mielestäni aikuistuminen on sitä että kasvaa noin lapsellisista ajatuksista pois.

      • Mitä se on?

        "mielestäni aikuistuminen on sitä että kasvaa noin lapsellisista ajatuksista pois."

        Joten, aikuistuminen on siis mielestäsi sitä että alistuu muiden ihmisten tahtoon ja luovuttaa heille päätäntävallan omista tekemisistään? Jos asia todella on niin, sitten se ei kyllä minua kiinnosta.

        Ja tiedätkö mitä eroa on voittajilla ja häviäjillä? Voittajat uskaltavat toimia oman tahtonsa mukaan. Häviäjät ovat niitä jotka menevät harmaan massan mukana eivätkä ajattele itse.

        Ja lapsellista on oikeastaan se että kuuntelee aina muiden mielipiteitä kaikesta. Lapsi ei kykene itsenäisyyteen, aikuinen kykenee.


    • buhkj88

      Vakavuus ja tylsyys ovat korvien välissä.
      Ei aikuisen tarvitse olla vakava ja tylsä. Aikuinen hän silti on.

    • ???

      Palstan päivystäjänä sitten otit ja oksensit taas aivopierusi tänne, no sinultahan se näkyy käyvän, mielialasi vaan kovasti vaihtelee kun katselee avauksiasi, välillä esittelet asumustasi ja kohta haukut ihmiset pystyyn, oletko ajatellut kysyä lääkäriltä mitään oireisiisi sopivaa hoito tai lääkitystä.

    • noeinytihannoinkaan

      ''Joten, aikuistuminen on siis mielestäsi sitä että alistuu muiden ihmisten tahtoon ja luovuttaa heille päätäntävallan omista tekemisistään? Jos asia todella on niin, sitten se ei kyllä minua kiinnosta.''
      en kyllä mitään sinnepäin sanonut. sanoin että et aikuistuminen on sitä että kasvaa pois mielipiteistä joille ei ole mitään järkevää perustelua tai joissa ei ole mitään järkeä ylipäätänsä.

      ''Ja tiedätkö mitä eroa on voittajilla ja häviäjillä? Voittajat uskaltavat toimia oman tahtonsa mukaan. Häviäjät ovat niitä jotka menevät harmaan massan mukana eivätkä ajattele itse.''
      no oletpas sinä nyt uniikki yksilö. milläs muuten mittaat ne ketkä ovat elämässä voittajia ja ketkä häviäjiä. jos 21 vuotiaana noin typeriä ajatuksia joita pitää vielä muille tulla vuodattamaan ni älä ny ihmeessä itteäs voittajaks luule

      ''Ja lapsellista on oikeastaan se että kuuntelee aina muiden mielipiteitä kaikesta. Lapsi ei kykene itsenäisyyteen, aikuinen kykenee.''
      ei siinä ole mitää lapsellista kuunnella toisten mielipiteitä, saattaa vaikka oppia jotain uutta. eri asia haluaako olla samaa mieltä riippuen siitä onko näkemykselle hyvät perusteet vai ei.

    • tyttö-97

      Aloittelijalle, kukapa nyt ei haluaisi päästä ryysyistä rikkauksiin? Sehän olisi upeeta päästä hyväpalkkaiseen työhön, kun itse oon ainakin elänyt joka senttiä laskeskellen, nyt on vähän enemmän rahaa, kun alotan ensimmäisessä kesätyössä,Lahden jakelut oy, kotipiriijakana. 2 krt viikossa,lauantaina ja sunnuntaina, mutta sehän on nyt lähinnä vaan karkkirahaa se palkka mitä siit saa, n. 10€ mitä ite sain suoraa tilille ku ne makso. mut seuraava palkka tulee ens kuun 8 päivä koko tält elokuulta, et ei se ainakaa voi olla 10€, kyl sen nyt PITÄIS olla enemmä. aika alipalkattua tää, mutta parempi tätäkin tehdä ku olla persaukinen.

      • tyttö-97

        korjaan,ALOITIN


      • APINAsd

        Niin no kuka nyt tommoselle mitään palkkaa maksaa jos päivän töissä ja sitäkään ei kokonaan. Ja irtisanoutuu kun on "liian rankkaa", vaikka äiti apuna hommassa...


    • ....idari

      hei nyt :D
      Jos kuuntelet itseäsi ja omaa tahtoasi, älä sitten koskaan kasva aikuiseksi.
      asu loppuun asti vanhempiesi luona, elä heidän rahoillaan ja heidän ruuillaan. Älä mene töihin.
      Käytä vanhempiesi viimeiset rahat viinaan ja tupakkaan, juo joka päivä, olethan työtön ja nuori.

      Vai valitsetko silti mielummin,
      että aikuistut, opit hoitamaan omat asiasi, hankit oman talon ja käyt töissä,
      oman perheen ja elät normaalia ja onnellista elämää kuten normaalit ikäisesi.?

    • ....................

      Ei aikuisten tarvitse olla vakavia, kyynisiä ja tylsiä.
      Eikä tarvitse hankkia hienoa uraa, perhettä ja omakotitaloa jos ei tahdo. Asunto on tietenkin hyvä olla, jos ei halua taivasalla asua, ja jokin työ, jos ei aio itse kasvattaa ruokaa.

      Totta, aikuisena voit kuunnella itseäsi sekä puuhata ja harrastaa mitä haluat (kunhan siitä ei ole muille haittaa). Nykyään on lisäksi mukavaa, kun on varaa valita mitä opiskelee ja millaisia töitä tekee. Voi vaikka lähteä ulkomaillekin asumaan.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mielessäni vieläkin T

      Harmi että siinä kävi niinkuin kävi, rakastin sinua. Toivotan sulle kaikkea hyvää. Toivottavasti löydät sopivan ja hyvän
      Ikävä
      39
      1751
    2. Nellietä Emmaa ja Amandaa stressaa

      Ukkii minnuu Emmaa ja Amandaa stressaa ihan sikana joten voidaanko me koko kolmikko hypätä ukin kainaloon ja syleilyyn k
      Isovanhempien jutut
      6
      1371
    3. Pupuhuhdasta löytyi lähes sadan kilon miljoonalasti huumeita

      Pupuhuhdasta löytyi lähes sadan kilon miljoonalasti huumeita – neljä Jyväskylän Outlaws MC:n jäsentä vangittu: "Määrät p
      Jyväskylä
      42
      1337
    4. Ei luottoa lakko maahan

      Patria menetti sovitun ksupan.
      Suomen Keskusta
      11
      1330
    5. Nähtäiskö ylihuomenna taas siellä missä viimeksikin?

      Otetaan ruokaöljyä, banaaneita ja tuorekurkkuja sinne messiin. Tehdään taas sitä meidän salakivaa.
      Ikävä
      1
      1325
    6. Persut petti kannattajansa, totaalisesti !

      Peraujen fundamentalisteille, vaihtkaa saittia. Muille, näin sen näimme. On helppo luvata kehareille, eikä ne ymmärrä,
      Maailman menoa
      7
      1294
    7. Sinäkö se olit...

      Vai olitko? Jostain kumman syystä katse venyi.. Ajelin sitten miten sattuu ja sanoin ääneen siinä se nyt meni😅😅... Lis
      Ikävä
      0
      1274
    8. Housuvaippojen käyttö Suomi vs Ulkomaat

      Suomessa housuvaippoja aletaan käyttämään vauvoilla heti, kun ne alkavat ryömiä. Tuntuu, että ulkomailla housuvaippoihin
      Vaipat
      1
      1240
    9. Hyvää yötä ja kauniita unia!

      Täytyy alkaa taas nukkumaan, että jaksaa taas tämän päivän haasteet. Aikainen tipu madon löytää, vai miten se ärsyttävä
      Tunteet
      2
      1200
    10. Lepakot ja lepakkopönttö

      Ajattelin tehdä lepakkopöntön. Tietääkö joku ovatko lepakot talvella lepakkopöntössä ´vai jossain muualla nukkumassa ta
      2
      1173
    Aihe