vantaan vvo on aika kummallinen yhtiö

ei skulaa

Vantaan vvo on ihmeellinen yhtiö, tämä kyseinen yhtiö päätti huhtikuussa, että kokonaiset asuinrakennukset tyhjennetään asukkaista ja laitetaan raskas peruskorjaus kehiin. Koomista tässä on se, että kolme vuotta, jotka olen tässä asunut niin vähän väliajoin on ollut jos jonkunlaista korjausta: pattereiden ventiileiden korjausta ja ilmastointikanavien puhdistusta ja muuta pientä sälä korjausta. Miksi ei samantien alettu ajamaan tätä raskasta peruskorjausta vaan juoksutettiin korjausmiehiä vuosi toisen perään täällä? VVO koittaa saada hankittua kämpän kaikille asukkaille, mutta en kyllä tiedä..... itse muutan kohta pois, mutta tässä rapussa on ainakin puolet vielä jäljellä, en tiedä toisesta rapusta...... joten ei kyllä näytä skulaavan toi asunnon hankinta vvo:n puolesta, joka sen pitäisi hoitaa. Sitten on ihmeellistä, että pitää tehdä huolellinen loppusiivous, vaikka täällä tullaan repimään paikat auki, siis miksi ei riitä, että siirtää omat kamat pois ja jättää kämpän yleis siistiin kuntoon? Ei mene ainakaan omaan järkeeni, että ikkunat pestään, kun ne tullaan repimään pois tai , että lattiat pestään, vaikka täällä tullaan tarpomaan sementtisillä kengillä ympäriinsä, uskomatonta skeidaa. Ei mulla ole siivousta vastaan mitään, olen tekevä ihminen, mutta turhaa työtä on paskamaista tehdä. VVO ei myöskään ota osaa eikä arpaa muuttokustannuksiin eli muuttokuorman tilaukseen, bensaan, pakun vuokraan tai muuhun sellaiseen. Jos haluaa muuttaa takaisin samaan asuntoon niin sen saa MUTTA vuokra nousee 4 - 6 € neliöltä, joka on varsin kova hinta, joten koivukylä goodbye!!! Tämä haisee niin pahasti siltä, että asunnot ovat liian halpoja tässä koiviksessa, vaikka ne eivät ole omasta mielestäni, tällä tavoin päästään rahastamaan lisää vedoten korjaukseen. Annan vielä mielipiteeni vuokra-asuntojen vuokrien hinnasta ja se on käsittämätön täällä pääkaupunkiseudulla, siis halvin yksiö tai pieni kaksio on 500 - 600 € Mihin hinta voi perustua, jos asunto on valmistunut 50-60 luvulla ja neliöitä on 25 ja vuokra on 550€ / KK Tämä on esimerkki, mutta tälläinen perushinta haarukka on Espoo, Vantaa, Helsinki alueella mitä olen karsonut VVO sivuilta monesti

13

647

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • vav asukas

      No muuta vav taloon, niin sitten vasta näet kunnon touhua ja säpinää :D

      Negatiiveille pitää opettaa mm. että rappuun ei saa ulostaa tahi virtsata. Loput asukkaat alkkiksia tai muuten latvakakkosia.

      No, vuokrat halpoja kyllä. Muutamia ihan järkeviäkin saattaa hyvällä tuurilla talosta löytyä.

    • dgr3

      Kyllä ainakin täällä malminiityssä vvo maksoi muuton pois ja takaisin.Juurikin tuollainen talo tyhjäksi remontti oli.

    • aiheen aloittaja

      meillä oli asukaskokous, jossa oli paikalla kaikki ihmiset, jotka vastasivat korjauksesta, asumisesta ja aluehallinnasta ja siellä kokouksessa me asukkaat kysyttiin tota muutokustannuksien avustusta/maksamista ja meille sanottiin, että kustannukset menevät omasta pussista eli vvo ei maksa mitään. Aika ihmeellistä, jos muualla alueella maksetaan ja toisessa ei. Tämä kertoo omasta mielestäni aika paljon vvo:n toiminnasta.

    • Koivukylän kuningas

      Asuttiin just tuolla Seljapolulla. VVO ei avustanut mitään. Kämppä piti siivota perusteellisesti vaikka kohta se menee vasaran alle. Ei jumalauta mitä touhua. VVO:n asuntoihin ei kyl enää muuteta.

      • se siitä

        Näin kävi itselle, että piti lähteä talosta korjauksen alta. Maksoin itse muuton ja palkkasin vielä muutto siivoojan.
        Nyt kun talo tuli valmiiksi, korkea vuokran korotus. Vaikka onhan kaikki nyt uuden veroista.
        Nyt ovat sitten korjaus vuorossa naapuritalot. Että se siitä.


    • safsggfgf

      Itse muutin Malminiitystä peruskorjauksen tieltä pois. Tuli lappua ja ohjeita miten muutto tapahtuu ja koska asunto pitää olla tyhjä. VVO:n piti avustaa muutossa tarjoten ilmaiset muuttolaatikot sun muuta. Kun muuttopäivä tuli lähemmäs, yhtäkään muuttolaatikkoa ei ilmestynyt rappukäytävään, ei minkäänlaista kyselyä mahdollisesta avusta muuton suhteen, ainoastaan kirjepaketti jossa ohjeet miten toimia muutossa. Mitään sijaisasuntoa VVO ei koskaan tarjonnut, ei tietoa miten toimia ja miten sijaisasuntojärjestely toimii tai ylipäätään uuden asunnon osalta. Lupasivat että kaikki asukkaat siinä talossa saavat mahdollisesti uuden asunnon mutta mitään eivät tarjonneet. Onneksi hankin asunnon aikaisemmin muualta (ei koskaan enää VVO tai VAV) ja ihmettelen mitä olisi tapahtunut jos olisin mennyt VVO:n mukana: Kait ne kaikki henkilökohtaiset tavarat ja huonekalut olisivat olleet loppujen lopuksi kadulla ja itse asunnoton. Aika ihmeellistä touhua. Mitään koko prosessin aikana ei VVO kysellyt toiveista tai muusta. Kuitenkin tieto ja vuokrasopimuksen irtisanoutuminen oli järjestetty hyvissä ajoin; puoli vuotta aikaisemmin. Olisiko kaikki pitänyt sittenkin hoitaa itse: vuokralaatikot ja uusi asunto.
      Onneksi ei tarvitse asua enää VVO:n asunnossa.

    • ontelolaatta

      eikä pelkästään Vantaan VVO. Takavuosina VVO oli luotettava yhtiö. Vaan ei enää. Muutin alkuvuodesta uuteen vastavalmistuneeseen taloon . Näytössä ei näytetty ollenkaan asuntoa johon olin hakenut, oli vain samanlainen. Yllätys olikin sitten omassa asunnossa kun katto kupruili ja oli kostea, Porasivat sitten reikiä ja jo juhannuksen jälkeen se oli kuiva. Vaan edelleen on reiät katossa, ei niitä ole vieläkään korjattu, Monasti on käyty katsomassa ja siihen se on jäänyt. Ei ole minun asuntoni ainoa tälläinen, on talossa muitakin "märkäkattoja". En usko mitään tapahtuvankaan, aion etsiä toisen asunnon pikkuhiljaa.

    • Tyytyväinen VVO:hon

      Me myös asumme vielä tämän kuun tällaisessa talossa, joka menee peruskorjaukseen, tammikuussa. Olin tietoinen tulevasta peruskorjauksesta kun muutin ja siihen siis varautunut.
      Minä hain aktiivisesti uutta asuntoa ja otin yhteyttä myös puhelimitse, ja kuinka ollakkaan sain kuin sainkin; isomman ja edullisemman asunnon VVO:lta, jota ei ollut vielä ilmoitettu netissä..
      Erittäin tyytyväinen olen takuuvuokraan, joka on sen 250€ kun taas esim. VAV:illa yhden kk vuokra!
      Nuo reijät yms. kuuluvat huoltoyhtiölle (joka nyt tällä alueella on siirtynyt ISS:lle). Tästä muutoksesta en niin välittänyt, mutta seuraavassa kohteessa onkin sitten L&T.. Ne jakautuivat jotenkin puoliksi.
      Ikävintä tässä Satomäessä on ollut tuo työmaa vastapäätä, johon on rakennettu uusiokohde VVO:lle.
      Muuten olen ollut toistaiseksi tyytyväinen saamaani palveluun :)

    • Håkan Bölestä

      Tuossa naapurikorttelissa on VVO:n talossa aika raskas parvekeremontti: Parvekkeet puretaan, siis koko parveketorni ylhältä alinpaan kerrokseen piikataan alas. Enpä ole ennen nähnyt moista.

    • Tyytyväinen VVO:hon

      Eikö se ole ainoastaan hyvä että panostavat peruskorjauksiin??
      Yksi syy on myös se että VVO on ostanut mm. Keskontalot, jotka luultavasti rakennettu samoihin aikoihin, aikanaan. Ikää rupeaa olemaan ja korjaukset välttämättömiä!

    • ihansama3

      VVO ei oo mikään fattan jatke.
      V(altiolle) VO(ittoo)

      • liitot omistaa VVO:n

        Valtion kanssa sillä VVO:lla ei ole mitään tekemistä. Kirjainlyhenne tulee alunperin sanoista Valtakunnallinen Vuokratalo-Osuuskunta. Omistajina pääasiassa ammattiliitot.


    • vvo ei vav

      1-2 hlölle löyty kyllä nopsaa asunto muttei perheellisille.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Naiset miltä kiihottuminen teissä tuntuu

      Kun miehellä tulee seisokki ja ja sellainen kihmelöinti sinne niin mitä naisessa köy? :)
      Sinkut
      58
      4377
    2. Haistoin ensin tuoksusi

      Käännyin katsomaan oletko se todellakin sinä , otin askeleen taakse ja jähmetyin. Moikattiin naamat peruslukemilla. Tu
      Ikävä
      14
      2219
    3. Olet sä kyllä

      ihme nainen. Mikä on tuo sun viehätysvoiman salaisuus?
      Ikävä
      25
      1734
    4. Hiljaiset hyvästit?

      Vai mikä on :( oonko sanonut jotain vai mitä?
      Ikävä
      12
      1478
    5. Teuvo Hakkaraisesta tulee eurovaalien ääniharava

      Persuissa harmitellaan omaa tyhmyyttä
      Maailman menoa
      24
      1402
    6. Miksi kohtelit minua kuin tyhmää koiraa?

      Rakastin sinua mutta kohtelit huonosti. Tuntuu ala-arvoiselta. Miksi kuvittelin että joku kohtelisi minua reilusti. Hais
      Särkynyt sydän
      5
      1278
    7. Turha mun on yrittää saada yhteyttä

      Oot mikä oot ja se siitä
      Suhteet
      9
      1205
    8. Näkymätöntä porukkaa vai ei

      Mon asuu yksin. Mitas mieltä ootte ?
      Ikävä
      13
      1126
    9. SOSIALI DEMOKRATIA

      AATE , JOKA ETENEE.
      Suomen sosialidemokraattinen puolue
      22
      1076
    10. Martinasta kiva haastattelu Iltalehdessä

      Hyvän mielen haastattelu ja Martina kauniina ja raikkaan keväisenä kuvissa.
      Kotimaiset julkkisjuorut
      291
      1004
    Aihe