vilkun väri

vika pienikin,omassa pää

Tänään katsastus, ::leima.Korjauskehotus: keltaiset polttimot takavilkkuihin. Vaihdettu merkkiliikeessä about neljä v. sitten. Katsastus siis ainakin neljäs vaihdon jälkeen. Onko katetta yhtyä toisten mielipiteeseen kyseisen katsastusmiehen luonteesta: maalaisjärkeä käyttävät vähiten ne, joille se olisi kaikkein tärkeintä, deodorantin kanssa sama ongelma. Viime vuonna katsastus eri paikkakunnalla. Kerran aikaisemmin sattui olemaan liian himmeä rekisterikilven valo, olikohan joskus v.-87 Riihimäellä, silloinkin merkintä rekisterilappuun, vaikka oli vain pölyinen(tietenkin eri auto kuin nytten). Olikohan A-Katsastuksen mies 'karsimaton':)? Onneksi kanssa- autoilijat ja poliisit ovat olleet ymmärtäväisiä: 150 tuhatta sahattu pitkin poikin Suomea ilman sakkoa ko. syystä: kirkkaista polttimoista. Useista autoista näkyy puuttuvan vilkut kokonaan saati sitten ajovalot. (Sorry putkiteksti,sitä se kännykkä teettää, meikäläiselle...).

26

4846

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • about neljä v. sitte
    • Onko katetta

      Vikunpolltimot ovat alunperin ruskeankeltaisia. Otappa polttimo pois joko itse, tai tumpelo kun olet niin korjaamolla, ja voit ihan itse todeta ruskeankeltaisen värin hävinneen aika totaalisesti.

      • aiheen aloittaja

        Vetelehän vain omaan tumppuun. Kysymyshän ei ollut ensinnäkään VIKUNPOLLTIMOISTA eikä siitä, että polttimon vaihto olisi ylivoimaista, vaan korkeammista periaatteellisista sinun järkesi ylittävästä periaatteellisista kansalaisten oikeudenmukaisuuden tuntoon perustuvasta purkauksesta, jollaiseen joskus sortuu. Olen pahoillani, jos se yllytti Sinut tuohon kannaottoon, joka kirjoitusasustasi päätellen osoittaa myös tietämyksesi käsiteltävässä aiheessa. Sen huomaa, ettet ole ainakaan katsastusmies, jotka kaikesta em. huolimatta ovat ammattimiehiä alallaan.


    • ojpo

      vilkun tulee olla oikean värinen,jotta se erottuu muista valoista , esim edessä valkoinen vilkku näkyy etuvalaisimen vieressä huonosti.



      säänöt on kaikkien edun mukaisia ja lampun vaihto pikku juttu, eli purkaus aivan turha.

      • -"- kuin edellä

        Entä takana? Pidähän pierut sisälläsi, ettei tule turhia purkauksia.


    • ????????

      Takana vilkku keltaruskea ja pakkivalo valkoinen.

    • Autoilija vai?

      Jos vilkkupolttimo on vaihdettu 4 vuotta sitten niin erittäin todennäköisesti siitä on jo palanut väri pois.

      Vilkkupolttimoiden tulee olla värittömien vilkkulasien alla ruskean-keltaiset. Polttimot on tosin maalattuja joten niistä halkeilee ja palaa väri pois UV-säteilyn ja lämpötilavaihteluiden takia. Vilkuista tulee tämän jälkeen värittömät.

      Ensiasennus vilkut kestävät yleensä pisimpään. Jälkiasennuspolttimot ovat halvimman mukaan tehty.

      Eli katsastaja teki aivan oikein. Sinä vain et tiennyt asiasta mitään etkä näköjään kehdannut kysyä asiasta katsurilta, samalta tai muulta.
      Olisit silloin saanut yllä olevan vastauksen.

      Nimimerkkisi on osuva, sinulla tosiaankin on vika pienikin, omassa päässä.

      Se ettei poliisit ole sakottaneet väärän värisistä vilkuista ei tarkoita sitä että niin saa olla. Poliisit vain eivät viitsi ja ehdi puuttua aivan kaikkiin puutteisiin.

      Kyllä, myös rekisterikilven valo voi olla himmeä niin vuonna -87 kuin nykyäänkin. Valon pitäisi valaista pimeässä ei vain olla olemassa.
      Taidat olla taas niitä tyyppejä, jotka huutavat ensin ja selvittelevät vasta sitten? Autojen valosäädökset on luotu syystä, ei vain sinun kiusaksi.
      Niin muuten maailma ei sitten pyöri sinun ympärilläsi ei kukaan menetä yöunia sen takia että sinulla on vaikeaa ja et vain ymmärrä.

      Jos et ymmärtänyt mitä tarkoitan niin sinä nolasit itsesi todella pahasti. Elä vaan kerro vaimolle, voi olla että tykkää kyttyrää.

      • -"-

        Tuntuupa olevan arvuun varassa itselläsikin monta asiaa. Kilven valon suojus oli pölyinen, ei himmeä, eikä se valoisassa kovin kirkkaasti loista. Töitten vuoksi katsastin R-mäellä. Alle 25 tuhatta mittarissa, eka katsastus ja 'inssi' hakkasi alustaa kuin korppi kalajauhosäkkiä.KYLLÄ muillakin on kokemuksia näistä itseensä kyllästyneistä pikkuhitlereistä. Kuka sinulle kertoi, että se olin minä, joka käytti autoa tällä kertaa katsastuksessa ja mis tiesit, että minulla on vaimo? Taidat olla Kaasisten sukua.


      • rajanvetoa

        "värittömien vilkkulasien alla ruskean-keltaiset."

        Entäs jos takavilkunlasi on vaalean ruskeankeltainen? Näinhän on esim. tietyissä avensis malleissa (ainakin 2001, T22). Silloinko voi polttimo olla kirkas?


      • Perttiläinen

        Vanhoissa autoissa usein se keltainen lasi/muovi on aikojen saatossa haalistunut auringossa. Vaikka ei 2001 olekaan niin hirveän vanha. Tällöin, koska on helpomaa vaihtaa polttimo kuin lasi, vaihdetaan tilalle yleensä oranssi polttimo.


    • Osta

      Tarvikeliikkeestä vilkkupolttimomaalia ja maalaa ne sillä, se tulee halvemmaksi.

      • -"-

        Miten niin halvemmaksi? Oma laskutushintani on työtunnilta 124€ ja vapaa- ajallani minun ei tarvitse moiseen ryhtyä. Eipä sinullakaan ainakaan rahat taida kilistä taskuissa, ei ainakaan kahista, jos tuommoisilla kikoilla säästät. Tai mistäs sen tiedän, pitänee kokeilla, kun katsoit aiheelliseksi antaa kokemuksesi tuomalla varmuudella noinkin mainion vinkin.


      • äjdvikiked
        -"- kirjoitti:

        Miten niin halvemmaksi? Oma laskutushintani on työtunnilta 124€ ja vapaa- ajallani minun ei tarvitse moiseen ryhtyä. Eipä sinullakaan ainakaan rahat taida kilistä taskuissa, ei ainakaan kahista, jos tuommoisilla kikoilla säästät. Tai mistäs sen tiedän, pitänee kokeilla, kun katsoit aiheelliseksi antaa kokemuksesi tuomalla varmuudella noinkin mainion vinkin.

        Vie jollekin korjaamolle niin tulee jos et itse pysty .


      • edelleenkin -"-
        äjdvikiked kirjoitti:

        Vie jollekin korjaamolle niin tulee jos et itse pysty .

        Millähän korjaamolla maalataan polttimoita, 'jollekin' on turhan epämääräinen ohje.


      • Varmasti sitä
        edelleenkin -"- kirjoitti:

        Millähän korjaamolla maalataan polttimoita, 'jollekin' on turhan epämääräinen ohje.

        Tehdään ainakin pikkukorjaamoilla, jossa isäntä korjaa itse. Fiksu idea jatkaa varsinkin kalliimpien polttimoiden ikää. Motonetistä ainakin saa maalia.


      • -"-
        Varmasti sitä kirjoitti:

        Tehdään ainakin pikkukorjaamoilla, jossa isäntä korjaa itse. Fiksu idea jatkaa varsinkin kalliimpien polttimoiden ikää. Motonetistä ainakin saa maalia.

        Saako muualta ja paljonko maksaa ja käykö plussakortti ja voiko tinkiä ja onko hyvä palvelu. Voiko maalin värin vaihtaa jos on ottanut hyllystä vaikkapa vihreän?? Olisi mukavaa jos edellinen voisi avautua enemmänkin ja kertoa muitakin jippojaan auton kunnossa pidon osalta.


      • hjfhhs
        -"- kirjoitti:

        Saako muualta ja paljonko maksaa ja käykö plussakortti ja voiko tinkiä ja onko hyvä palvelu. Voiko maalin värin vaihtaa jos on ottanut hyllystä vaikkapa vihreän?? Olisi mukavaa jos edellinen voisi avautua enemmänkin ja kertoa muitakin jippojaan auton kunnossa pidon osalta.

        Kyllä sun kannattaa ottaa hyvät neuvot vastaan, vaikutat melko persaukiselta tumpulalta joka ei isaa ees polttimoita vaihtaa .


      • -"-
        hjfhhs kirjoitti:

        Kyllä sun kannattaa ottaa hyvät neuvot vastaan, vaikutat melko persaukiselta tumpulalta joka ei isaa ees polttimoita vaihtaa .

        Tarkoititko:jonka isä ei osaa edes polttimoita vaihtaa.? Nyt on pakko lopettaa. Isä kuoli yli 40 vuotta sitten, mutta opetus on vielä mielessäni: itseäsi tyhmempien kanssa ei kannata sanailla liian pitkään, vaikka se sinänsä onkin aikansa jopa hauskaa ja huvittavaa.Joten kaunis kiitos osallistuneille, toivon, että saitte tarpeenne tyydytetyksi...


      • .mnknj
        -"- kirjoitti:

        Tarkoititko:jonka isä ei osaa edes polttimoita vaihtaa.? Nyt on pakko lopettaa. Isä kuoli yli 40 vuotta sitten, mutta opetus on vielä mielessäni: itseäsi tyhmempien kanssa ei kannata sanailla liian pitkään, vaikka se sinänsä onkin aikansa jopa hauskaa ja huvittavaa.Joten kaunis kiitos osallistuneille, toivon, että saitte tarpeenne tyydytetyksi...

        Älä suotta vielä lopeta ,odotetaan kun se sua tyhmempi ilmestyy paikalle .


      • Autoilija vai?
        .mnknj kirjoitti:

        Älä suotta vielä lopeta ,odotetaan kun se sua tyhmempi ilmestyy paikalle .

        Vilkkupolttimot maksaa riipuuen tyypistä parittain 2-4 euroa.
        Kannattaako sitä sitten maalata on toinen juttu.


      • halloo1
        -"- kirjoitti:

        Miten niin halvemmaksi? Oma laskutushintani on työtunnilta 124€ ja vapaa- ajallani minun ei tarvitse moiseen ryhtyä. Eipä sinullakaan ainakaan rahat taida kilistä taskuissa, ei ainakaan kahista, jos tuommoisilla kikoilla säästät. Tai mistäs sen tiedän, pitänee kokeilla, kun katsoit aiheelliseksi antaa kokemuksesi tuomalla varmuudella noinkin mainion vinkin.

        kirjoitteletko tänne 124e tuntihinnalla? paljonko olet jo joutunut itsellesi maksamaan?


      • Autoilija vai?
        halloo1 kirjoitti:

        kirjoitteletko tänne 124e tuntihinnalla? paljonko olet jo joutunut itsellesi maksamaan?

        Tietysti jos ei osaa lukea ohjekirjan ohjeita ja on peukalo keskellä kämmentä ja käyttää kaikenlisäksi merkkiliikettä niin kyllä tuo 124 € saadaan vilkkupolttimoihin menemään.

        Itse olen sen verran pihi mies että luen mieluummin ohjeet ja sen jälkeen haen oikeanlaisen polttimon (ei välttämättä tässä järjestyksessä) töistä kotiin tullesani ja vaihdan sen itse.

        Vilkkupottimoiden hintaa ja työnhinnoista on turha ruikuttaa jos itsellä ei ole viitseliäisyyttä. Insinööriä ei asennushommiin tarvita. Ihan taiteilija riittää.

        Yleensä ainakin meilläpäin veloitetaan 20-40 € polttimoiden vaihdosta riippuen firmasta ja mikä/mitkä polttimot on rikki. Kyllä sen 120 € saa myös kulumaan


      • Kaikki kuluu
        Autoilija vai? kirjoitti:

        Tietysti jos ei osaa lukea ohjekirjan ohjeita ja on peukalo keskellä kämmentä ja käyttää kaikenlisäksi merkkiliikettä niin kyllä tuo 124 € saadaan vilkkupolttimoihin menemään.

        Itse olen sen verran pihi mies että luen mieluummin ohjeet ja sen jälkeen haen oikeanlaisen polttimon (ei välttämättä tässä järjestyksessä) töistä kotiin tullesani ja vaihdan sen itse.

        Vilkkupottimoiden hintaa ja työnhinnoista on turha ruikuttaa jos itsellä ei ole viitseliäisyyttä. Insinööriä ei asennushommiin tarvita. Ihan taiteilija riittää.

        Yleensä ainakin meilläpäin veloitetaan 20-40 € polttimoiden vaihdosta riippuen firmasta ja mikä/mitkä polttimot on rikki. Kyllä sen 120 € saa myös kulumaan

        Kävin katsastuksessa pakun kanssa. Vilkun polttimot liian valkoiset. Toinen ajovalopoltin paloi onnekkaasti katsastusmiehen katsellessa joten halliin. Suullinen huomautus polttimoista. Ajoin varaosaliikkeeseen. Vilkun polttimot 2kpl plus ajovalopolttimot 2kpl yhteensä 8 euroa. Kannattaako leikkiä maalien tai poppakonstien kanssa.


    • AnaaliinLamppu

      No eikö sinne olisi voinut vaihtaa ihan kunnossa olevat polttimot ,saatana näitä nuukia pellejä..kenties jotku haalistuvat halpis polttimot ?

    • gfdgdgwwe

      Niksi pirkka: leikkaa keltaisesta mehukattipöntöstä pala muovia ja liimaa se vilkun lasin sisäpuolelle. Kas nytpä on taas oikean väriset valot eikä maksa paljon.

      Tai sitten voi työntää sen romunsa paaliin ja ruveta kulkemaan vaikka julkisilla, jos pitää jostain polttimoista tällainen narina saada aikaiseksi.

    • Wanha vitsi... Auton viat voi korjaantua tai ilmentyä uusia vikoja asemaa vaihtamalla...

      Jos esim. auton rattilukosta tulisi hylkäys/korjauskehoitus niin taatusti vika korjaantuisi itsestään kunhan vaihtaa asemaa

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Pupuhuhdasta löytyi lähes sadan kilon miljoonalasti huumeita

      Pupuhuhdasta löytyi lähes sadan kilon miljoonalasti huumeita – neljä Jyväskylän Outlaws MC:n jäsentä vangittu: "Määrät p
      Jyväskylä
      56
      1836
    2. Persut petti kannattajansa, totaalisesti !

      Peraujen fundamentalisteille, vaihtkaa saittia. Muille, näin sen näimme. On helppo luvata kehareille, eikä ne ymmärrä,
      Maailman menoa
      49
      1622
    3. Ei luottoa lakko maahan

      Patria menetti sovitun ksupan.
      Suomen Keskusta
      52
      1564
    4. Nähtäiskö ylihuomenna taas siellä missä viimeksikin?

      Otetaan ruokaöljyä, banaaneita ja tuorekurkkuja sinne messiin. Tehdään taas sitä meidän salakivaa.
      Ikävä
      5
      1507
    5. Sinäkö se olit...

      Vai olitko? Jostain kumman syystä katse venyi.. Ajelin sitten miten sattuu ja sanoin ääneen siinä se nyt meni😅😅... Lis
      Ikävä
      6
      1495
    6. Housuvaippojen käyttö Suomi vs Ulkomaat

      Suomessa housuvaippoja aletaan käyttämään vauvoilla heti, kun ne alkavat ryömiä. Tuntuu, että ulkomailla housuvaippoihin
      Vaipat
      6
      1405
    7. Hyvää yötä ja kauniita unia!

      Täytyy alkaa taas nukkumaan, että jaksaa taas tämän päivän haasteet. Aikainen tipu madon löytää, vai miten se ärsyttävä
      Tunteet
      8
      1306
    8. Lepakot ja lepakkopönttö

      Ajattelin tehdä lepakkopöntön. Tietääkö joku ovatko lepakot talvella lepakkopöntössä ´vai jossain muualla nukkumassa ta
      12
      1271
    9. Revi siitä ja revi siitä

      Enkä revi, ei kiinnosta hevon vittua teidän asiat ja elämä. Revi itte vaan sitä emborullaas istuessas Aamupaskalla
      Varkaus
      4
      1163
    10. Kello on puoliyö - aika lopettaa netin käyttö tältä päivältä

      Kello on 12, on aika laittaa luurit pöydälle ja sallia yörauha kaupungin asukkaille ja työntekijöille. It is past midni
      Hämeenlinna
      4
      1128
    Aihe