mistä töitä 14 vuotiaalle?

töitä etsivä

Hei olen 14 vuotias tyttö ja haluaisin tietää mihin paikkoihin 14 vuotias pääsee töihin ? Olen yrittänyt etsiä mutta en ole oikein löytänyt mitään. Auttakaa ?

38

13010

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • tätö

      2 h/koulupäivänä

      Sulla on oppivelvollisuuden ja nuoren ikäsi takia sen verran paljon rajoituksia, että työpaikkaa ei ole ihan helppo löytää. Sinulla saa teettää kevyitä töitä enintään 2 h koulupäivinä, mutta työajan ja koulupäivän yhteispituus saa olla enintään 8 h/vrk. Vapaapäivinä saat työskennellä enintään enintään 7 h ja viikoittainen työaika saaa olla enintään enintään 12 h.

      Luettelo alle 15-vuotiaalle sopivista kevyistä töistä
      http://www.tem.fi/tyo/tyolainsaadanto/tyosopimus_ja_tyosuhde/nuoret_tyontekijat/minkalaista_tyota_nuori_voi_tehda

      Työpaikan voit löytää suhteilla tai sitkeällä työllä. Käy juttelemassa koulusi opon kanssa.

      • kill1

        mainosten jako taitaa olla ainoa vaihtoehto


    • fchdhf

      Itse jaan mainokia ja saa siitä 30-200€ riippuu mainoksista tai siis jaettavien lehtisten määrästä

    • marmelaadi,

      Mainostenjako on käytännössä ainoa. Jos asuu pienemmällä paikkakunnalla tai maaseudulla, niin sieltä saattaa saada töitä esim. mansikanpoimintaan tms. Jotkut saavat rahaa myös lastenhoidosta tai koirien ulkoiluttamisesta. Jos sinulla on joku tuttu töissä jossain yrityksessä (esim. isä, äiti, kummi), niin voi aina kysyä, että pääsisikö töihin esim. pesemään ikkunoita, leikkaamaan nurmikkoa tai auttamaan postittamisessa. Isot yritykset eivät yleensä ota töihin, mutta pikkuyrityksissä voi päästä hommiin tällaisiin muutaman päivän juttuihin.

      Mannerheimin lastensuojeluliitto järjestää kursseja, joissa pätevöityy hoitamaan lapsia. Kannattaa katsoa lisätietoa netistä MLL:n nettisivuilta, jos se kiinnostaa.

      Jossain vaiheessa myöhemmin voi kokeilla päästä esim. hampurilaisravintolaan töihin, mutta yleensä he edellyttävät hygieniapassin suorittamista.

    • ewewewr333333

      Nykyään ei saa oikeita töitä mistään.

      Suhteilla, jos sitäkään.

    • ---

      pyydä vanhemmiltas rahaa, ei 14 vuotiaan kuulu vielä käydä töissä

      • e4tggrfhfdfgs213

        Hyvä vain että työnteko kiinnostaa :) itse opin 14 vuotiaana ansaitseman kesätyöllä rahaa ja se on kannattanut jälkeenpäin ajateltuna, siis 89 syntynyt :)


      • etosasanomunnimee

        jos vanhemilla ei ole rahaa ja he ovat köyhiä. Totta kai teini ikäinen lapsi haluaa rahaa ja tarvii tavaroita


      • ViisasMiespuolinen
        etosasanomunnimee kirjoitti:

        jos vanhemilla ei ole rahaa ja he ovat köyhiä. Totta kai teini ikäinen lapsi haluaa rahaa ja tarvii tavaroita

        Työllä se raha tulee, jos haluat käyttää rahaan johonkin joka sinun mielestä on tärkeää ja vanhemåiensa mielestä ihan turhaa nii en kyllä usko että he rahoittaisivat sen....


      • Anonyymi

        Vittu oot vätys pitäs rohkasta nuoria eikö tollee vähätellä
        Oot varmaan jossain paskatyössä ite


      • Anonyymi

        Omasta mielestä kyseessä on nyt vapaaehtoisauttaja, joka loi palstan. Joskus vanhemmat ei anna tuosta vaan rahaa lapsen käteen, koska yleensä pointti on siinä, että ryhtyisi ansaitsemaan rahan, joten tämän takia voi olla nuoria valmiita ylimääräiseen työhön josta palkataan.
        Itsevolen hankkimassa äitini kanssa hevosta, ja meidän täytyy ostaa tottakai tarvikkeet, mutta äitini ei kykenisi ostamaan tarpeeksi laadukkaita välineitä ellen minä auttaisi, onhan se hevonen meidän yhteinen, joten sanoin hankkivani kesätöitä saadakseni rahaa, ja auttamaan ostoissa.
        Emme ole köyhiä, mutta raha ei kasva puussa.


    • .kjhgfghjkl

      ei sitä ollut minun nuorudessani vanhemmilla mitään antaa itse piti kerätä pulloja että sai rahaa ja sen jälkeen marjoja ja ne vei vaajalaan niin sai rahat kouraan metsään vaan rahat hakemaan

    • mehturi2

      Marjoja poimimaan ,pulloja keräämään,lehtisiä jakamaan,pientä siivoushommaa tai tuuraustyötä tutuilta ,ennen itse tein vastaavaa ja hyvin pysyi moporahoissa ,mopo bensoissa ,nykyään ei sitten vanhempana millään saa työtä josta maksettas sellanen palkka että kannattas edes tehdä työtä ,raskaat mettätyöt ja raivuut ,yms täytyis tehdä ruokapalkalla ,kyllä on menny nämä työt ihan poskelleen .Yksityisiltä kun sais niin vaikka raivaus tai polttopuun tekoa,tuulenkaadot yms pois notkumasta mettästä ,mut täytyy kotosalla olla ja pitää tehdä ilmaseksi kotio töitä,kun ei muualta saa tuohta kukkaroonkaan sen enempää.Kuluu se elämä näinkin .Toivottavasti nuorille annetaan mahdollisuus ansaita .

    • keravalainen2014

      Tarvitsisin apua koirien hoidossa ja kotihoidossa. Esim roskien ulosviennissä ja jne. Sellaisesta työstä voisin maksaa noin 6 €/h. Töitä olisi joka arkisin joka päivä noin tunnin verra, jonain päivinä 2 tai 3 h. Ongelma on se, että en tavannut sellaista luotettavaa nuorta omalta paikakunnalta. Ehkä voisit kertoa mistäpäin olet...?

      • HJenna

        Olemme 2 14vuotiasta tyttöö jokka ettii just noita töitä!:) ja asumme ylöjärvellä! ilmotathan kikkiin jos kiinnostaa!:) Mun kik on: jennarasanen


      • HJenna
        HJenna kirjoitti:

        Olemme 2 14vuotiasta tyttöö jokka ettii just noita töitä!:) ja asumme ylöjärvellä! ilmotathan kikkiin jos kiinnostaa!:) Mun kik on: jennarasanen

        eli siis etimme juuri noita töitä eli: eläintenhoitoo, roskienvientii, siivousta ja sensellasta:) tulkaa kikkiin : jennarasanen tai sähköpostiin: [email protected] , [email protected]


      • oikeaatyötääää

        Älkää sitten olko naiveja aikuisten maailmassa. Jos joku mies haluaa 14v tytön "siivoomaan" kannattaa laittaa kamerakännykät nauhoittamaan ja jos esiintyy jotain seksuaalisuuteen viittaavaa häirintää, niin asia poliisin tietoon. Roskien viemiseen ei todellakaan mene 1h, joku ongelma täytyy olla jos ei viitsi roskia viedä ulos. Alle 15v pitää yhdessä vanhempien kanssa käydä kyseisessä työkohteessa sopimassa palkoista. Muuten voitte tehdä ilmaista työtä jos ei ole aikuista todistamassa palkkaehdoista.


      • Aleksandra14

        Hei! Olisin Riihimäeltäpäin! Olisin valmis tekemään töitä milloinvaan koulun jälkeen ja viikonloppuisin, olen 1; vuotias ja haluaisin tehdä juuri semmoista työtä mitä ehdotatte! Minun olisi mahdollista tulla muihin kaupunkeihin Riihimäeltä! Olisin tosi kiitollinen jos saisin töitä


      • Aleksandra14

        Jos olisi mahdollista päästä hommiin niin jos laittaisitte sähköpostiin viestiä? [email protected]


    • hgghggh

      ONKO JAKELU HOMMA VAIKEAA?!?! VASTAKAA REHELLISESTI! :(

      • 17v.tyttö

        no aika raskasta silleen että palkka ei ole kovin hyvä ja joudut jakaa lehitä satoi tai paistoi. Ja tietenkin joudut lajittelemaan niitä ja se oli vasta mukavaa hommaa.. olen siis itse 17 ja minä en yhtään tykännyt lehtien jaosta.


      • postimiehenalku

        jakelu ei itsessään ole vaikeaa tai hankalaa, raskasta toki! itse jaoin tänä kesänä melkein kuukauden (4vk) ja käteen en saanut kun vajaan 100€ että ei mitään hirmu kannattavaa :( tietenkin etu jos myöhemmin hakee töitä muualta, niin voi kertoa että työkonemusta on :))


      • Kokemusta_on

        Paska palkka helvetinmoisesta vaivasta, ei kannata ellei oo päästään täysin laho.


    • Lehtityö

      Jaan lehtei ja saan palkaksi 6-7/h ja olen tyytyväinen siheen kantii jakaa lehtei

      • Työtön14nuori

        Miten itse saisin kyseistä työtä?


      • moivaanmoivaan
        Työtön14nuori kirjoitti:

        Miten itse saisin kyseistä työtä?

        hae netistä suomensuoramainonnan sivut ! sieltä löytyy


    • Vspace

      Mee kauppaan tekemään siivous hommia

    • jakolammikko

      Eräällä paikkakunnalla joskus viime vuosituhannen puolella lammessa uiskenteli kalojen lisäksi mainoksia, ei vissiin työ ollut maittanut...

    • 14vuotiastarjoutuutöihin

      Moi. Oon 14 vuotias tyttö ja tarvitsisin kesäksi kesätyön. Minulla ei ole ollut ennen työpaikkoja sillä olen vielä niin nuori. Perheeseeni kuuluu 6 lasta lisäkseni ja minulla on kokemusta myös aivan vauvoista. Vahvin ja mieluisin osa-alueeni on 1-4 vuotiaat. Pikkusiskoni on nyt 2 ja se on todella mahtavaa seuraa ja voisin todella mielelläni hoitaa pientä korvausta vastaan. Ilmoittalkaahan jos tarvitsette nuorta lasten hoitajaa kesällä noin 4h kerrallaan

    • Hyväasenne

      Hienoa kun nuori haluaa tehdä töitä!!

    • Hei hei. Olen 14-vuotias tyttö ja haluan kesätyötä. Olen etsinyt työtä pitkän aikan mutta ei ole löytänyt mistään.. Haluan työtä jossakin Keravan ja Tuusulan lähellä. Olen opiskellut somea puoli vuotta ja osan ihan hyvältä puhua sen. Auttakaa?? :)

      • Anonyymi

    • Anonyymi

      Moi olen 13v tyttö tai no kohta 14 Tampereesta ja olen ettinyt kesätöitä ja olen myös hakenut, mutta ei ole tullut viestiä. Ja etsin sellaista työtä joka kestäisi 2viikkoa.

    • Anonyymi

      Jos jotain töitä antaa pian 14- vuotiaalle etänä ota yhteittä 44 9878676

    • Anonyymi

      Täällä pääkaupunki seudulla ainakin voi hakea nuorisotaloihin kerhojen vetäiksi. Sen lisäksi omista harrastuksista voi löytää töitä, esimerkiksi joku avustaja lasten ryhmässä. Ja jos vanhemmilla yritys niin voi yrittää kysyä että saisko sieltä jotain helppoa hommaa.

    • Anonyymi

      Ime muna

    • Anonyymi

      Hei! omen 14 vuotias tyttö ja haluaisin ilta päivä töitä mutta en lödä mistän.Voisitteko auttaa

    • Anonyymi

      Moi

    Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mielessäni vieläkin T

      Harmi että siinä kävi niinkuin kävi, rakastin sinua. Toivotan sulle kaikkea hyvää. Toivottavasti löydät sopivan ja hyvän
      Ikävä
      39
      1721
    2. Nellietä Emmaa ja Amandaa stressaa

      Ukkii minnuu Emmaa ja Amandaa stressaa ihan sikana joten voidaanko me koko kolmikko hypätä ukin kainaloon ja syleilyyn k
      Isovanhempien jutut
      6
      1361
    3. Pupuhuhdasta löytyi lähes sadan kilon miljoonalasti huumeita

      Pupuhuhdasta löytyi lähes sadan kilon miljoonalasti huumeita – neljä Jyväskylän Outlaws MC:n jäsentä vangittu: "Määrät p
      Jyväskylä
      42
      1327
    4. Ei luottoa lakko maahan

      Patria menetti sovitun ksupan.
      Suomen Keskusta
      10
      1323
    5. Nähtäiskö ylihuomenna taas siellä missä viimeksikin?

      Otetaan ruokaöljyä, banaaneita ja tuorekurkkuja sinne messiin. Tehdään taas sitä meidän salakivaa.
      Ikävä
      1
      1315
    6. Persut petti kannattajansa, totaalisesti !

      Peraujen fundamentalisteille, vaihtkaa saittia. Muille, näin sen näimme. On helppo luvata kehareille, eikä ne ymmärrä,
      Maailman menoa
      7
      1294
    7. Sinäkö se olit...

      Vai olitko? Jostain kumman syystä katse venyi.. Ajelin sitten miten sattuu ja sanoin ääneen siinä se nyt meni😅😅... Lis
      Ikävä
      0
      1274
    8. Housuvaippojen käyttö Suomi vs Ulkomaat

      Suomessa housuvaippoja aletaan käyttämään vauvoilla heti, kun ne alkavat ryömiä. Tuntuu, että ulkomailla housuvaippoihin
      Vaipat
      1
      1240
    9. Hyvää yötä ja kauniita unia!

      Täytyy alkaa taas nukkumaan, että jaksaa taas tämän päivän haasteet. Aikainen tipu madon löytää, vai miten se ärsyttävä
      Tunteet
      2
      1190
    10. Lepakot ja lepakkopönttö

      Ajattelin tehdä lepakkopöntön. Tietääkö joku ovatko lepakot talvella lepakkopöntössä ´vai jossain muualla nukkumassa ta
      2
      1173
    Aihe