Minne muuttaa

näistä kaupungeista

Mihin näistä kaupugeista muuttaisin?
Tampere, Lempäälä, Hyvinkää, Lahti, Jyväskylä, Turku, Vantaa, Seinäjoki, Kouvola, Mikkeli, Kotka, Vaasa, Kokkola, Oulu, Joensuu, Kuopio, Lappeenranta vai Rovaniemi.
Perustelkaa miksi ja minne? Kaikki nämä kaupungit ovat minulle potentiaalisia tulevia asuinkaupunkejani.

8

2657

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Mutua

      Lempäälä ei ole kaupunki, vaan maalaistaajama. Jos kaupunkiin haluat, muutat muualle. Hyvinkääkin on vähän siinä ja siinä, etuna tietysti pääkaupunkiseudun läheisyys. Jos työpaikka on Helsingissä, noista mainituista on Vantaa tietenkin paras, koska on lähimpänä. Vantaatakaan en tosin pidä kunnon kaupunkina, koska sieltä puuttuu tiivis keskusta. Siellä on toki paljon palveluita, mutta vähän turhan hajallaan.

      Olen asunut noista vain Lahdessa, ja siitäkin on niin kauan, että näkemys on aika mielikuvapohjainen. Voisin itse hyvinkin kuvitella asuvani Lahdessa, se on sopivan kokoinen kaupunki ja lisäksi Etelä-Suomessa, missä olen asunut koko ikäni.

      Tampere ja Turku ovat mielestäni myös ok, erityisesti kokonsa ja sijaintinsa puolesta. Mikkeli, Kouvola ja Lappeenranta ovat liian pieniä, Vaasa, Kokkola, Joensuu, Oulu, Kuopio ja Rovaniemi liian pohjoisessa. Kotkassa hienoa on merellisyys, mutta hienompia merikaupunkeja ovat minusta Turku ja Helsinki.

      Aika laaja skaala sinulla on, ilmeisesti olet ammatissa, jossa saa töitä mistä tahansa?

      • näistä kaupungeista

        No olen yrityksessä, jonka avulla minulla on mahdollisuus saada töitä noista kaupungeista. Laaja skaala myös sen takia ettei ole oikeastaan mitään sellaisia ihmissuhteita, joiden takia jäisin asumaan nykyiseen kaupunkiini, joka on siis Espoo. Haluan nähdä jotain muutakin. Haluan ottaa etäisyyttä lapsuuden maisemiin.


    • Pöyröö?

      Ei taida olla elämä kunnossa kun täällä kyselet omaa muuttamistas.. Huh huh :D No, meitähän on tunnetusti moneen junaan.. Ja asemallekin jää jokunen ;)

      • näistä kaupungeista

        Elämäni on tällä hetkellä ihan kunnossa. Haluan vain ottaa etäisyyttä nykyiseen kaupunkiini (jossa olen aina asunut). Harkinnassa on myös ulkomaille muutto, mm. Ruotsiin tai Norjaan mutta ruotsinkieltä/ norjankieltä on vielä harjoiteltava.


    • Täällonhyvä

      Itse muutin Helsingistä Ouluun ja olen viihtynyt. Asuminen on edullista, tekemistä yhtä paljon kuin stadissa, tää on hyvä.

    • mörrikkä

      Älä nyt ainakaan Ouluun muuta. hirveä paikka , missä talous ja työt kiven alla.
      Terveydenhuolto retuperällä, ihmiset ankeita.

    • epilä

      Tampereelle olen muuttanut itse, ja tätä voisin suositella. Jyväskylä menettelee. Oulu oli minulle liian pohjoisessa, ja Joensuu liian unelias. Vantaalla jotenkin häiritsi kunnon kaupunkimaisuuden puute; sehän on oikeastaan Helsingin esikaupunkialuetta. Tikkurila ennen asemanseudun mullistusta olisi voinut menetellä, mutta ei enää viehätä.

      Nämähän on tietysti makukysymyksiä ja kiinni siitä, mitä itse arvostaa. Tykkääkö liikkua luonnossa, pitääkö olla kulttuuria tai hyvät shoppailumahdollisuudet, pitääkö päästä nopeasti vaikka ulkomailla piipahtamaan, vai onko tärkeintä edullinen asuminen. Tai haluaako kunnon talven vai meri-ilmastoa.

    • Anonyymi

      Tallinna, 20% veroprosentti ja 100x parempi elämänlaatu.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mielessäni vieläkin T

      Harmi että siinä kävi niinkuin kävi, rakastin sinua. Toivotan sulle kaikkea hyvää. Toivottavasti löydät sopivan ja hyvän
      Ikävä
      38
      1779
    2. Nellietä Emmaa ja Amandaa stressaa

      Ukkii minnuu Emmaa ja Amandaa stressaa ihan sikana joten voidaanko me koko kolmikko hypätä ukin kainaloon ja syleilyyn k
      Isovanhempien jutut
      6
      1381
    3. Pupuhuhdasta löytyi lähes sadan kilon miljoonalasti huumeita

      Pupuhuhdasta löytyi lähes sadan kilon miljoonalasti huumeita – neljä Jyväskylän Outlaws MC:n jäsentä vangittu: "Määrät p
      Jyväskylä
      42
      1367
    4. Ei luottoa lakko maahan

      Patria menetti sovitun ksupan.
      Suomen Keskusta
      14
      1342
    5. Nähtäiskö ylihuomenna taas siellä missä viimeksikin?

      Otetaan ruokaöljyä, banaaneita ja tuorekurkkuja sinne messiin. Tehdään taas sitä meidän salakivaa.
      Ikävä
      1
      1335
    6. Persut petti kannattajansa, totaalisesti !

      Peraujen fundamentalisteille, vaihtkaa saittia. Muille, näin sen näimme. On helppo luvata kehareille, eikä ne ymmärrä,
      Maailman menoa
      7
      1314
    7. Sinäkö se olit...

      Vai olitko? Jostain kumman syystä katse venyi.. Ajelin sitten miten sattuu ja sanoin ääneen siinä se nyt meni😅😅... Lis
      Ikävä
      0
      1284
    8. Housuvaippojen käyttö Suomi vs Ulkomaat

      Suomessa housuvaippoja aletaan käyttämään vauvoilla heti, kun ne alkavat ryömiä. Tuntuu, että ulkomailla housuvaippoihin
      Vaipat
      1
      1240
    9. Hyvää yötä ja kauniita unia!

      Täytyy alkaa taas nukkumaan, että jaksaa taas tämän päivän haasteet. Aikainen tipu madon löytää, vai miten se ärsyttävä
      Tunteet
      2
      1200
    10. Lepakot ja lepakkopönttö

      Ajattelin tehdä lepakkopöntön. Tietääkö joku ovatko lepakot talvella lepakkopöntössä ´vai jossain muualla nukkumassa ta
      2
      1173
    Aihe