Nuorten aikuisten omaisuus

Nuorukainen

Moi. Ajattelin aloittaa keskustelun aiheesta, joka on normaalissa kanssakäymisessä tabu, eli paljonko sinulla on pankkitilillä rahaa? Kukaanhan ei näistä omalla nimellään huutele mutta internetissä anonyyminä en näe syytä, miksei tähänkin voisi vastata. En kaipaa selittelyjä mistä rahat on saatu tai perhetaustaa tai vastaavaa. Olen omilleni muuttava nuori, ja haluaisin tietää mikä on keskimääräinen/"normaali" summa, mikä tän ikäisellä on "jemmassa". Monesti kaverit vaikkapa sanoo, miten "ei ole rahaa" lähteä esim baariin, mutta jostain säästötililtä se summa yleensä lopulta aina löytyy. Toivoisin siis lähinnä iän ja pankkitilin/tilien saldon, kiinteä omaisuus (elektroniikka, autot yms) ei kiinnosta. Keskustelussa ei ole tarkoitus pröystäillä tai kieriä itsesäälissä, ketään ei kiinnosta anonyymin keskustelijan elämäntarina, ihan ns. tilastomielessä kyselen.

Itse 20 v. ja tilillä 4511 €

87

3269

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • minä bill gates moi

      Hei minä nimi Bill Gates omaisuutta tällä hetkellä pankki $73,728,073,162

      • aika vähän bill gatesiks


      • :o! mullon vaan 6 penniä :(( [sad]


    • opiskelija 20 v

      n.14500€

    • dr no

      Luulenpa että Bill Gatesilla ei ole 73728073162$ pankkitilillä.

      • pilikates

        On oikeastaan. Heppuhan on multimiljardööri.


      • lasku portit
        pilikates kirjoitti:

        On oikeastaan. Heppuhan on multimiljardööri.

        Jos et tiedä niin se o laittanu rahasa eri maiden pankkeihin eli kiertää veroja joten sillä ei ole yhtä tiliä :)


      • tää o fakta
        pilikates kirjoitti:

        On oikeastaan. Heppuhan on multimiljardööri.

        Oikeastaan Bill Gatesin tilillä on vain 1$ sillä hän on sen itse kertonut että säilyttää rahansa kotona kassa kaapissa ja tienaa sen dollarin vuodessa


      • dfss3
        tää o fakta kirjoitti:

        Oikeastaan Bill Gatesin tilillä on vain 1$ sillä hän on sen itse kertonut että säilyttää rahansa kotona kassa kaapissa ja tienaa sen dollarin vuodessa

        Steve Jobs nosti dollarin palkkaa Applelta, saaden omaisuutensa Pixarilta osakkeista.


    • hemuitit

      ehk 20e ja oon 14v. tykkään enemmän pitää rahaa käteiseisenä :)

    • pooooorrr

      18v n. 500e poor man i am

      • Bitch please

        18v mies ja asun vielä vanhemmilla. Tilillä rahaa 0-5€ en oo ihan varma.
        Ja mainitsemisen arvosta fyysistä omaisuutta on 4vuotta vanha läppäri, ps3 320gt, läjä pelejä ja 42 tuumane Samsung Full HD tv.


      • semisemi
        Bitch please kirjoitti:

        18v mies ja asun vielä vanhemmilla. Tilillä rahaa 0-5€ en oo ihan varma.
        Ja mainitsemisen arvosta fyysistä omaisuutta on 4vuotta vanha läppäri, ps3 320gt, läjä pelejä ja 42 tuumane Samsung Full HD tv.

        Pankissa manii noin 7000 ja vuoden pääst pitäs saada isompi mopo ja ikää oli 17


    • ainoa rehellinen

      tästä porukasta. 19v omillani ja kolme tiliä. "Pää" tilillä ehkä 6e, toisella tilillä myös n. 7e ja kolmannella 20-30e. Että näin paskasti menee:)

    • joasndma

      19v, kotona asun vielä, tilillä tällä hetkellä rahaa vähän päälle 60e.

    • opiskelijatyttö

      20, asun yksi, tileillä taitaa olla vähän vajaa 20, onneksi tuet ja veronpalautukset tulee huomenna :) on taas hetkellisesti melkein rikas

      • op tyttö 19

        Melkein aina pohja paistaa.


      • Tuskin ketään
        op tyttö 19 kirjoitti:

        Melkein aina pohja paistaa.

        Ketähän nää oikeesti kiinnostaa?


    • 12v.tyttö

      MuL on noin 800€

    • Save moneyh nigguhs

      20v about 13 tonnia. Säästäkää hyvät ihmiset. Itellä 450 halpis pöytäkone ja aina pyrin säästämään enkä osta 3000 euron pelikonetta.
      Tehkää säästötili ja yrittäkää säästää tulevaisuuteen

    • ihunii juttui

      12v . 458e

    • 19-vuotias rouva

      1220 euroa, lisäksi aviomieheni tilille tulee sotilasavustusta, jolla on tarkoitus "huolehtia" minusta.

    • juhiz

      Oon 15 ja rahnaa tilil 350 egee jos joku oikee tykkää käydä töissä nii yhes kesäs dona on itseasiassa jopa stadissa ihan helposti tienattavissa. Kahest viikost irtoo julkisel yleesä päälle 3 hunttii kahes viikos, ite kävin hyllyttämäs s marketis ja sieltä 335. Tehkää alle 18 vuotiaat paljo työtä vaa ku ei vielä veroprosentit kauheesti nollasta nouse!

    • 17-v tyttö

      Käyttötilillä n. 2000€
      Säästötilillä n. Kymppitonni

      Asun vanhempien luona, käyttötilin rahat kesätöillä tienattu, säästötilin tuli perintönä

    • 15000e.

      no häviät mulle.

      • 11 v

        Miten must tuntuu et tääl kusetetaan aikas vitun paljon... Itelläni on säästötilil 400 € ja käteisenä n. 150 €
        400€ oon saanu mun mummolta tai siis se laittaa pankkitilille aina joka kuukaus 25€ mut äiti on käyttäny siel aina josks mun rahaa esim johonkin mun harrastuksiik tai jtn ja noi 150€ on kertyny viikkorahoist mitäon säästäny... Oon 11 v.
        Ja ei tarvii tulla sanoo et miks et sit säästä... Nii saisit enemmän rahaa ! >:/


    • Viistoistavuotias-98

      Säästötilillä n. 7000€ ja noin 10000 €: n arvoinen metsäpalsta perintönä saatu isovanhemmilta. Käyttötilillä noin 400€. En ole mikään kova tuhlaamaan, eli varmaan opintoja rahoitan noilla rahoilla.

    • 24v/6vuotta_omillaan

      Yleensä on alle 1000€ kaikilla tileillä yhteensä. Nyt sain tietokoneen kokoisen stipendin ja on poikkeuksellissti yli 2000€. Sen lisäki opintolainaa on vajaa 7000€ nostettu/käytetty ja lisää nousee taas keväällä. Opinnot vie rahaa ja haluan käyttää aikani tehokkaasti opiskeluun. Lisäksi opiskelen niin paljon, etten oikein jaksa enää tehdä ruokaa, joten syön aika usein ulkona.

      Eli jos sanon, ettei ole rahaa lähteä baariin, niin silloin sitä ei ihan oikeasti ole. Eläm on kallista eikä ole rikasta perhettä auttamassa. Köyhä perhe tosin auttaa niin paljon kuin pystyy.

      • Tyttö99

        Oon 14-vuotias. Mun "käyttötilillä" on rahaa n. 500-600€. Lisäksi mulla on tili jonka saan kun oon 18 ja siellä on about 1000€ jolla ostan ajokortin. :)


    • 12v poika

      Tilillä 4000€. Vanhemmat on säästäny niit mun tulevaisuutta varten. Hömpötyksiin en meinaa todellakaan käyttää.

    • töitätekemällä17v

      Noin 8000€ olen tämän vuoden aikana itse tienannut töistä. Jäljellä on noin 4000€ ja olen 17-vuotias tyttö. Käyttötilillä ovat siis olleet kaikki rahat, säästötiliä minulla ei tietääkseni ole.

    • rikasouhyeah!!

      15v ja saldoo 7e:D!!! RIKASSSS!!

    • opiskelija 20 v.

      Käyttötilillä oli vielä eilen 8700 €, mutta siirsin nyt turvallisuussyistä viis donaa säästötilille. Jäihän sitä vähän "käsirahaakin".

    • Tyttönen

      Säästötilillä n. 43 000 ja käyttötilillä enää vähän päälle 200 euroa kesätöistä saatuna. Ja jos joku tuosta summasta nyt tulee iniseen niin isovanhempien säästötili josta tullut 100€/kk n. viiden vuoden ajan isän perintö.

      Tyttö 15v

    • tttttttttttttttttttt

      no käyttötilillä on sellane eljä eruoo ja kuus senttii xd ja sit tilil jonka saan 18 vuotiaana käyttöön on joku 6000

      • enosaaeeskirjottaa:o

        *neljä, *euroo


      • 19v "tonninääri"
        enosaaeeskirjottaa:o kirjoitti:

        *neljä, *euroo

        No vitsi että olette rikkaita mun faija voitti monta vuotta sitten jokerissa noin 5 miljoonaa euroa ja antoi mun tilille 200 000€ en nyt kuseta enkä leiju mutta kysyitte


    • jokurandom1

      13v 1500€

    • palikoilla liikaa ra

      ihan liian isoja summia täälä on pikkulapsille..

      mihin ja mistä 13v palikka on 1500e saanut yms.

      ei käsitä..

      se on tää nykyajan meno just tätä et kuri puuttuu ja hyvä
      syy vetää turpaan kermap*rse...

      • ..............

        "Käyttötilillä oli vielä eilen 8700 €, mutta siirsin nyt turvallisuussyistä viis donaa säästötilille. Jäihän sitä vähän "käsirahaakin". "


        vähän tätäkin epäilen.... mistä 20v pikkuv*ttu/kakara on kerennyt lähemmäs 10000e keräämään kun monella aikuisellakaan ei tota summaa hetimiten aina ole, ei edes työssäkäyvillä koska pitää kaiki pakolliset menotkin maksaa.
        olis ehkä hyvä että huoltajat kynis sulta ne sun rahas omille tileilleen, mielestäni et ole kypsä tota summaa pitämään.
        ei markka-aikanakaan sun ikäsillä ollut kymppitonnia noin vain, täytyy olla jo aika perusteltu syy jos on tai sitten puhut p*skaa.
        Köyhät opiskelijat ovat juuri parikymppisiä ja se tarkottaa tasan sitä että on p*rseet auki eli tilillä ei ole oikeasti 100e enempää !


      • !!!!!!!!!!!!!!!!
        .............. kirjoitti:

        "Käyttötilillä oli vielä eilen 8700 €, mutta siirsin nyt turvallisuussyistä viis donaa säästötilille. Jäihän sitä vähän "käsirahaakin". "


        vähän tätäkin epäilen.... mistä 20v pikkuv*ttu/kakara on kerennyt lähemmäs 10000e keräämään kun monella aikuisellakaan ei tota summaa hetimiten aina ole, ei edes työssäkäyvillä koska pitää kaiki pakolliset menotkin maksaa.
        olis ehkä hyvä että huoltajat kynis sulta ne sun rahas omille tileilleen, mielestäni et ole kypsä tota summaa pitämään.
        ei markka-aikanakaan sun ikäsillä ollut kymppitonnia noin vain, täytyy olla jo aika perusteltu syy jos on tai sitten puhut p*skaa.
        Köyhät opiskelijat ovat juuri parikymppisiä ja se tarkottaa tasan sitä että on p*rseet auki eli tilillä ei ole oikeasti 100e enempää !

        "no käyttötilillä on sellane eljä eruoo ja kuus senttii xd ja sit tilil jonka saan 18 vuotiaana käyttöön on joku 6000 "


        No voi voi kun kuulostat kermap*rseeltä. En kyllä pidä sua minään jos sulle pikku munanimijälle oikein 6000e kolahtaa tuosta vaan tilille. joko sulla on kermap*rse isä tai äiti tai muuta , mutta kyllä sen summan eteen on meikäläinenkin työtä tehnyt että eipä ole oikein että tenava käärii rahat ilman mitään syytä.

        erittäin hyvä syy lyödä pataan tällaisia.

        on se nyt ihme kun 18v apinat "saa tilin käyttöönsä".

        v*ttu siperiaan tollaset peräkammarin nahjukset pitäs laittaa ryömimään.


      • ....................
        !!!!!!!!!!!!!!!! kirjoitti:

        "no käyttötilillä on sellane eljä eruoo ja kuus senttii xd ja sit tilil jonka saan 18 vuotiaana käyttöön on joku 6000 "


        No voi voi kun kuulostat kermap*rseeltä. En kyllä pidä sua minään jos sulle pikku munanimijälle oikein 6000e kolahtaa tuosta vaan tilille. joko sulla on kermap*rse isä tai äiti tai muuta , mutta kyllä sen summan eteen on meikäläinenkin työtä tehnyt että eipä ole oikein että tenava käärii rahat ilman mitään syytä.

        erittäin hyvä syy lyödä pataan tällaisia.

        on se nyt ihme kun 18v apinat "saa tilin käyttöönsä".

        v*ttu siperiaan tollaset peräkammarin nahjukset pitäs laittaa ryömimään.

        "Noin 8000€ olen tämän vuoden aikana itse tienannut töistä. Jäljellä on noin 4000€ ja olen 17-vuotias tyttö. Käyttötilillä ovat siis olleet kaikki rahat, säästötiliä minulla ei tietääkseni ole. "


        ihmepuhetta tämäkin. mistähän työstä saa 17v teini kerättyä noin isoja rahoja kysyn vaan. moni sun ikäses jakaa lehtiä ja ei saa kuule 8000e, ei mitenkää.
        sulta pikkuh uoralta pitäs noi rahat panna mamin tilille ja kuulaa p erseeseen sen jälkeen että oppii likka olemaan köyhä teini kuten muutkin.

        EI OIKEIN !


      • ...................
        .................... kirjoitti:

        "Noin 8000€ olen tämän vuoden aikana itse tienannut töistä. Jäljellä on noin 4000€ ja olen 17-vuotias tyttö. Käyttötilillä ovat siis olleet kaikki rahat, säästötiliä minulla ei tietääkseni ole. "


        ihmepuhetta tämäkin. mistähän työstä saa 17v teini kerättyä noin isoja rahoja kysyn vaan. moni sun ikäses jakaa lehtiä ja ei saa kuule 8000e, ei mitenkää.
        sulta pikkuh uoralta pitäs noi rahat panna mamin tilille ja kuulaa p erseeseen sen jälkeen että oppii likka olemaan köyhä teini kuten muutkin.

        EI OIKEIN !

        "Moi. Ajattelin aloittaa keskustelun aiheesta, joka on normaalissa kanssakäymisessä tabu, eli paljonko sinulla on pankkitilillä rahaa? Kukaanhan ei näistä omalla nimellään huutele mutta internetissä anonyyminä en näe syytä, miksei tähänkin voisi vastata. En kaipaa selittelyjä mistä rahat on saatu tai perhetaustaa tai vastaavaa. Olen omilleni muuttava nuori, ja haluaisin tietää mikä on keskimääräinen/"normaali" summa, mikä tän ikäisellä on "jemmassa". Monesti kaverit vaikkapa sanoo, miten "ei ole rahaa" lähteä esim baariin, mutta jostain säästötililtä se summa yleensä lopulta aina löytyy."



        vastaus rehellisesti on yleensä se 0 e.
        Mistähän sinäkin olet 4000e repinyt kyselee aikuinen ?
        Lisäksi ihmetyttää että kyselet "Paljonko sun ikäsellä pitää olla" .
        No yleensä lähes nollassa on sun ikäsillä rahat, miten muutenkaan ?
        Mistä sä kuvittelet muka kaikkien suomalaisten 15-20v teinien keräävän tuosta vaan tonneja tililleen kun harva ehtii edes lyödä kunnon uraa tuon ikäsenä? opintolainoillaan taitaa täällä mäntit kehuskella. tiedän yhdenkin joka oli p erse auki jatkuvasti koska oli teini ja sitten osteli kaikkea lainaksi.

        joko on porukat maksaneet kakaroilla omiaan tai sitten puhutte p askaa.

        Köyhä opiskelija ei omista yli 500e tilillään se on varma. köyhät opiskelijat niitä on suomessa paljon ja tilitilanne nolla kun on vuokrat maksettu.

        kumma jos sun ikäseltä "jemmatili" löytyy kun yleensä ne jemmat menee juoppopennuilla baariin, niin ei kyllä meikäläinen ihan usko noita summia.

        jos kysellään esim. kaksplus tai vauvapalstalla mikä on perheellisten aikuisten rahatilanne esim. 30 niin ei niilläkään ole monella edes tonnia tilillään ja vuokralla elävät.

        Epäilen siis syvästi että jengi valehtelee tai sitten kyseessä on opintolainat/vanhempien taholta saadut.

        haistakaa p aska


      • ..................
        ................... kirjoitti:

        "Moi. Ajattelin aloittaa keskustelun aiheesta, joka on normaalissa kanssakäymisessä tabu, eli paljonko sinulla on pankkitilillä rahaa? Kukaanhan ei näistä omalla nimellään huutele mutta internetissä anonyyminä en näe syytä, miksei tähänkin voisi vastata. En kaipaa selittelyjä mistä rahat on saatu tai perhetaustaa tai vastaavaa. Olen omilleni muuttava nuori, ja haluaisin tietää mikä on keskimääräinen/"normaali" summa, mikä tän ikäisellä on "jemmassa". Monesti kaverit vaikkapa sanoo, miten "ei ole rahaa" lähteä esim baariin, mutta jostain säästötililtä se summa yleensä lopulta aina löytyy."



        vastaus rehellisesti on yleensä se 0 e.
        Mistähän sinäkin olet 4000e repinyt kyselee aikuinen ?
        Lisäksi ihmetyttää että kyselet "Paljonko sun ikäsellä pitää olla" .
        No yleensä lähes nollassa on sun ikäsillä rahat, miten muutenkaan ?
        Mistä sä kuvittelet muka kaikkien suomalaisten 15-20v teinien keräävän tuosta vaan tonneja tililleen kun harva ehtii edes lyödä kunnon uraa tuon ikäsenä? opintolainoillaan taitaa täällä mäntit kehuskella. tiedän yhdenkin joka oli p erse auki jatkuvasti koska oli teini ja sitten osteli kaikkea lainaksi.

        joko on porukat maksaneet kakaroilla omiaan tai sitten puhutte p askaa.

        Köyhä opiskelija ei omista yli 500e tilillään se on varma. köyhät opiskelijat niitä on suomessa paljon ja tilitilanne nolla kun on vuokrat maksettu.

        kumma jos sun ikäseltä "jemmatili" löytyy kun yleensä ne jemmat menee juoppopennuilla baariin, niin ei kyllä meikäläinen ihan usko noita summia.

        jos kysellään esim. kaksplus tai vauvapalstalla mikä on perheellisten aikuisten rahatilanne esim. 30 niin ei niilläkään ole monella edes tonnia tilillään ja vuokralla elävät.

        Epäilen siis syvästi että jengi valehtelee tai sitten kyseessä on opintolainat/vanhempien taholta saadut.

        haistakaa p aska

        "20v about 13 tonnia. Säästäkää hyvät ihmiset. Itellä 450 halpis pöytäkone ja aina pyrin säästämään enkä osta 3000 euron pelikonetta.
        Tehkää säästötili ja yrittäkää säästää tulevaisuuteen "


        En usko tätäkään, en todellakaan.
        säästä vaikka kuinka mutta 13 000e et saa kokoon tuon ikäsenä, se on fakta.
        Sulla on opintolainat tilillä tai rikkaat porukat, silti epäilyttää.

        johan tolla rahalla moni ostais kesämökin yms. jos kerran yli 10000e löytyy. kuinka normaalia on että sun ikäses omistaa kesämökin ??

        laitapa ihan omalla nimelläs ja todista että olet tuon summan omistaja, muuten ei sua kukaan täälä usko.


        "Yleensä on alle 1000€ kaikilla tileillä yhteensä. Nyt sain tietokoneen kokoisen stipendin ja on poikkeuksellissti yli 2000€. Sen lisäki opintolainaa on vajaa 7000€ nostettu/käytetty ja lisää nousee taas keväällä."


        No niin! OPINTOLAINAA SIIS.
        Taitaa se muillakin yli 1000e retostelevilla olla joku v*tun opintolaina tms. vastaava, mutta eihän sitä tietenkään mennä myöntämään.
        Oikeasti siis kellään teistä ei ole OMAA ANSAITTUA rahaa tuota summaa.

        olette veloissa ja kuka tahansa saa lainalla retosteltua mutta ei se ole omaa se.

        opintolaina pitäisi kieltää teineiltä.
        jos ei rahat riitä sitä maksamaan niin ulosottoa kunnolla ja vankilaa päälle vaan, loppuu se tuhlaaminen !


      • Saldo 0 euroa
        .................. kirjoitti:

        "20v about 13 tonnia. Säästäkää hyvät ihmiset. Itellä 450 halpis pöytäkone ja aina pyrin säästämään enkä osta 3000 euron pelikonetta.
        Tehkää säästötili ja yrittäkää säästää tulevaisuuteen "


        En usko tätäkään, en todellakaan.
        säästä vaikka kuinka mutta 13 000e et saa kokoon tuon ikäsenä, se on fakta.
        Sulla on opintolainat tilillä tai rikkaat porukat, silti epäilyttää.

        johan tolla rahalla moni ostais kesämökin yms. jos kerran yli 10000e löytyy. kuinka normaalia on että sun ikäses omistaa kesämökin ??

        laitapa ihan omalla nimelläs ja todista että olet tuon summan omistaja, muuten ei sua kukaan täälä usko.


        "Yleensä on alle 1000€ kaikilla tileillä yhteensä. Nyt sain tietokoneen kokoisen stipendin ja on poikkeuksellissti yli 2000€. Sen lisäki opintolainaa on vajaa 7000€ nostettu/käytetty ja lisää nousee taas keväällä."


        No niin! OPINTOLAINAA SIIS.
        Taitaa se muillakin yli 1000e retostelevilla olla joku v*tun opintolaina tms. vastaava, mutta eihän sitä tietenkään mennä myöntämään.
        Oikeasti siis kellään teistä ei ole OMAA ANSAITTUA rahaa tuota summaa.

        olette veloissa ja kuka tahansa saa lainalla retosteltua mutta ei se ole omaa se.

        opintolaina pitäisi kieltää teineiltä.
        jos ei rahat riitä sitä maksamaan niin ulosottoa kunnolla ja vankilaa päälle vaan, loppuu se tuhlaaminen !

        Onkohan jollain tänään huono päivä!


      • Halvan mökin perässä.
        .................. kirjoitti:

        "20v about 13 tonnia. Säästäkää hyvät ihmiset. Itellä 450 halpis pöytäkone ja aina pyrin säästämään enkä osta 3000 euron pelikonetta.
        Tehkää säästötili ja yrittäkää säästää tulevaisuuteen "


        En usko tätäkään, en todellakaan.
        säästä vaikka kuinka mutta 13 000e et saa kokoon tuon ikäsenä, se on fakta.
        Sulla on opintolainat tilillä tai rikkaat porukat, silti epäilyttää.

        johan tolla rahalla moni ostais kesämökin yms. jos kerran yli 10000e löytyy. kuinka normaalia on että sun ikäses omistaa kesämökin ??

        laitapa ihan omalla nimelläs ja todista että olet tuon summan omistaja, muuten ei sua kukaan täälä usko.


        "Yleensä on alle 1000€ kaikilla tileillä yhteensä. Nyt sain tietokoneen kokoisen stipendin ja on poikkeuksellissti yli 2000€. Sen lisäki opintolainaa on vajaa 7000€ nostettu/käytetty ja lisää nousee taas keväällä."


        No niin! OPINTOLAINAA SIIS.
        Taitaa se muillakin yli 1000e retostelevilla olla joku v*tun opintolaina tms. vastaava, mutta eihän sitä tietenkään mennä myöntämään.
        Oikeasti siis kellään teistä ei ole OMAA ANSAITTUA rahaa tuota summaa.

        olette veloissa ja kuka tahansa saa lainalla retosteltua mutta ei se ole omaa se.

        opintolaina pitäisi kieltää teineiltä.
        jos ei rahat riitä sitä maksamaan niin ulosottoa kunnolla ja vankilaa päälle vaan, loppuu se tuhlaaminen !

        Ootko oikeesti noin vitun tyhmä? Mistä saa kesämökin 13 000€? Kerro, ostan heti. Tolla rahalla saa hyvän auton ja ajokortin.


      • Nuorukainen
        ................... kirjoitti:

        "Moi. Ajattelin aloittaa keskustelun aiheesta, joka on normaalissa kanssakäymisessä tabu, eli paljonko sinulla on pankkitilillä rahaa? Kukaanhan ei näistä omalla nimellään huutele mutta internetissä anonyyminä en näe syytä, miksei tähänkin voisi vastata. En kaipaa selittelyjä mistä rahat on saatu tai perhetaustaa tai vastaavaa. Olen omilleni muuttava nuori, ja haluaisin tietää mikä on keskimääräinen/"normaali" summa, mikä tän ikäisellä on "jemmassa". Monesti kaverit vaikkapa sanoo, miten "ei ole rahaa" lähteä esim baariin, mutta jostain säästötililtä se summa yleensä lopulta aina löytyy."



        vastaus rehellisesti on yleensä se 0 e.
        Mistähän sinäkin olet 4000e repinyt kyselee aikuinen ?
        Lisäksi ihmetyttää että kyselet "Paljonko sun ikäsellä pitää olla" .
        No yleensä lähes nollassa on sun ikäsillä rahat, miten muutenkaan ?
        Mistä sä kuvittelet muka kaikkien suomalaisten 15-20v teinien keräävän tuosta vaan tonneja tililleen kun harva ehtii edes lyödä kunnon uraa tuon ikäsenä? opintolainoillaan taitaa täällä mäntit kehuskella. tiedän yhdenkin joka oli p erse auki jatkuvasti koska oli teini ja sitten osteli kaikkea lainaksi.

        joko on porukat maksaneet kakaroilla omiaan tai sitten puhutte p askaa.

        Köyhä opiskelija ei omista yli 500e tilillään se on varma. köyhät opiskelijat niitä on suomessa paljon ja tilitilanne nolla kun on vuokrat maksettu.

        kumma jos sun ikäseltä "jemmatili" löytyy kun yleensä ne jemmat menee juoppopennuilla baariin, niin ei kyllä meikäläinen ihan usko noita summia.

        jos kysellään esim. kaksplus tai vauvapalstalla mikä on perheellisten aikuisten rahatilanne esim. 30 niin ei niilläkään ole monella edes tonnia tilillään ja vuokralla elävät.

        Epäilen siis syvästi että jengi valehtelee tai sitten kyseessä on opintolainat/vanhempien taholta saadut.

        haistakaa p aska

        Onpa jollakin näköjään tosiaan ollut huono päivä? Tonnit tilillä (tällä hetkellä lähenee 6000 €, vituttaako?) on säästetty vuosien varrella kesätöillä ja lahjoilla (rippirahat, synttärit, ylppärit, jne...) Sikäli oon sit varmaan "vitun kermaperseperheestä", koska teininä tosiaan porukat maksoi vaatteet, puhelinlaskun ja välillä jotain yksittäisiä leffalippuja yms. huvitteluja, omaa rahaa meni lähinnä just viinaan ja röökiin, joihin ei sentään tietenkään vanhemmilta sponssia saanut :D Tällä hetkellä oon osa-aikasena huonopalkkasessa työssä josta ei juuri jää käteen ja kysyn siksi, koska oon toivottavasti syksyllä taas koulun penkillä että tiedän suurin piirtein millasella mallilla rahatilanne silloin "kuuluisi" olla että pystyy rahoittamaan opinnot. Ilmeisesti ihan hyvällä mallilla kerta näin paljon kateellisia marmattajia :D

        Huh, ketjun tarkotus oli nimenomaan laittaa se summa eikä mitään selittelyjä mutta näköjään sorruin vastaamaan jollekin mielensäpahoittajalle. En käsitä mikä motiivi kellään täällä olisi nimettömänä leveillä rahoillaan muille nimettömille, mutta samapa mulle mitä sinä aattelet koska ei sua oo mulle ees olemassa kun merkkeinä näytöllä. No onneks käyn tämän keskustelun täällä enkä jossain kahvipöydässä kun noin paljon näyttää toisen omaisuus kuumentavan tunteita, jessus sentään :D


      • sarinokia
        .............. kirjoitti:

        "Käyttötilillä oli vielä eilen 8700 €, mutta siirsin nyt turvallisuussyistä viis donaa säästötilille. Jäihän sitä vähän "käsirahaakin". "


        vähän tätäkin epäilen.... mistä 20v pikkuv*ttu/kakara on kerennyt lähemmäs 10000e keräämään kun monella aikuisellakaan ei tota summaa hetimiten aina ole, ei edes työssäkäyvillä koska pitää kaiki pakolliset menotkin maksaa.
        olis ehkä hyvä että huoltajat kynis sulta ne sun rahas omille tileilleen, mielestäni et ole kypsä tota summaa pitämään.
        ei markka-aikanakaan sun ikäsillä ollut kymppitonnia noin vain, täytyy olla jo aika perusteltu syy jos on tai sitten puhut p*skaa.
        Köyhät opiskelijat ovat juuri parikymppisiä ja se tarkottaa tasan sitä että on p*rseet auki eli tilillä ei ole oikeasti 100e enempää !

        Jotkut älykkäämmät katsos tekevät kesälomillaan töitäkin ja säästävät eivätkä vain pelaa Eliteä.


    • 13vpoika

      Olen 13v tililläni on muistaakseni n.3600e, Oletan että se johtuu siitä etten ikinä ole ottanut sieltä senttiäkään. Mielestäni on parempi että teen ostokset viikkorahalla, synttäri- ja joululahja rahoilla.

    • 19v/omillaanasuva

      19-vuotias,
      tilillä 5,27, rahastoja n. 7000 euron edestä.

    • eikermaperse

      17v tyttö, käyttötilillä 567,40€ ja säästötilillä 7890€ rahat olen ansainnut työllä ja perintönä vähän, myös viikkorahat ja synttäri- joulu- ja rippirahat mukana, olen säästänyt 12vuotiaasta asti opintoihin!

    • tylsä elämä = säästö

      20v, käyttötilillä 1523,50€, asp-tilillä 1300€ ja tavoitetilillä 23600€. Kaikki rahani olen itse hankkinut työllä ja säästämisellä. Loisin porukoillani syksyyn asti kunnes opinnot alkavat.

    • Rahat on

      Aika tasan 1020€, 18v opiskelija oon, asun vuokrakämpässä.

      Jatkuva paniikki et miten rahat riittää, koska ei oikeesti tuu muuta ku Kelan tukii, ja nekin loppuu toukokuus :o Onneks täält saa lukee et ihmiset selvii hengis vähemmälläkin.. Mut mitä jos tietokone lahoo ja kännykkä, mistä sit rahat?? Ja sit ku muutan pääkaupunkiseudul, siel ei sit mikään raha riitä en kestä. Ja töitä haen jatkuvasti, viikottain laitan hakemuksii menemään aivan kaikkialle mihin pääsen bussilla täältä eikä mistään tuu myöntävii vastauksii ahdistaaaa

    • hgfd

      17v asun yksin tilillä varmaan semmoset pyöreät 0e GG onneks 4päivä tulee massii

      • töitätekemäl

        Iha vaa ku jengi tääl avautuu ja hauska kattoo muitten avautumista nii. 21v 3v töissä. Kämppä jost jäis rahaa kätee ku myyn 40t. Sijotuskämppä josta jäis rahaa myynti hetkel 15t. Kahesta autosta mitä on nii abaut sen 8,5t. Kaiken turhaa krääsää 2t sohva, ipad, puhelimet, tietokonee, eloktroniikka jne jne varmaa tekee 7-10t. Tilil 1,80e, rahastois 4000e ja osakkeis 2000e. Enkä oo mitenkää erityisemmin ees säästelly rahaa baareis käyn joka vkl ja rahaa menee illas siel 150-300. Penniikää en oo muilta saanu ite oon keränny tekemäl töitä 8-18h päiväs


      • En usko
        töitätekemäl kirjoitti:

        Iha vaa ku jengi tääl avautuu ja hauska kattoo muitten avautumista nii. 21v 3v töissä. Kämppä jost jäis rahaa kätee ku myyn 40t. Sijotuskämppä josta jäis rahaa myynti hetkel 15t. Kahesta autosta mitä on nii abaut sen 8,5t. Kaiken turhaa krääsää 2t sohva, ipad, puhelimet, tietokonee, eloktroniikka jne jne varmaa tekee 7-10t. Tilil 1,80e, rahastois 4000e ja osakkeis 2000e. Enkä oo mitenkää erityisemmin ees säästelly rahaa baareis käyn joka vkl ja rahaa menee illas siel 150-300. Penniikää en oo muilta saanu ite oon keränny tekemäl töitä 8-18h päiväs

        No sinähän järjestelet hautajaisiasiasi nopeasti tuolla menolla.


    • sepi r.

      20 v., asunut omillaan 1,5 vuotta. Tileillä 5 000€ rahaa, pihassa 3 000€ auto.

      Vuokrakulut 500€/kk, viime vuodet bruttotulot 18 000€. Tulot muodostuu opintotuesta 470€/kk ja osa-aikatöistä opiskelujen ohella (n. 1 000€/kk).

    • 36v.

      ihan täysiä äidin kermap*rsepentuja retostelemassa lainoillaan mitkä on pankista saatu. esim tämä:

      "Iha vaa ku jengi tääl avautuu ja hauska kattoo muitten avautumista nii. 21v 3v töissä. Kämppä jost jäis rahaa kätee ku myyn 40t. Sijotuskämppä josta jäis rahaa myynti hetkel 15t. Kahesta autosta mitä on nii abaut sen 8,5t. Kaiken turhaa krääsää 2t sohva, ipad, puhelimet, tietokonee, eloktroniikka jne jne varmaa tekee 7-10t. Tilil 1,80e, rahastois 4000e ja osakkeis 2000e. Enkä oo mitenkää erityisemmin ees säästelly rahaa baareis käyn joka vkl ja rahaa menee illas siel 150-300. Penniikää en oo muilta saanu ite oon keränny tekemäl töitä 8-18h päiväs "


      Hauska kattoo sinunkin avautumistasi.
      Tunnen monia jotka tekee töitä 8-18h päiväs ja ei niilläkään ole tuomosia rahasummia. taidat puhua sitä kuuluisaa p*skaa tai sitten olen isukin kermap*rsepoju. vai oikein 150-300e menee illassa baariin, joopajoo.

      Just tämmösiä nuoria kolleja olis kiva vetää turpaan.

      • ---------------.

        "20 v., asunut omillaan 1,5 vuotta. Tileillä 5 000€ rahaa, pihassa 3 000€ auto.

        Vuokrakulut 500€/kk, viime vuodet bruttotulot 18 000€. Tulot muodostuu opintotuesta 470€/kk ja osa-aikatöistä opiskelujen ohella (n. 1 000€/kk). "



        Milläs ihmeellä opiskelija saa 5000e tililleen? Äidiltäkö? eiku lainasta?

        Ihmeen paljon jälleen sullakin jää tota rahaa massiin kun tunnen paljon porukkaa jotka vakituisessa hommassa ja 1000-1500e/kk, ja ei jää käteen vuokrien jälkeen mitään.

        Ja jos kyselee jostain vauva tai kaksplus palstalta miten siellä tienaa niin tämmösiä lukemia mitä täällä tulee ilmi, niin siellä ei näy.

        eli p*skaa puhuu jengi.
        Isi ja äiti maksaa, loput pankki lainaa ja kohta itketään sitä kuuluisaa luottotietojen menetystä.

        Haistakaa p*ska.


      • ................
        ---------------. kirjoitti:

        "20 v., asunut omillaan 1,5 vuotta. Tileillä 5 000€ rahaa, pihassa 3 000€ auto.

        Vuokrakulut 500€/kk, viime vuodet bruttotulot 18 000€. Tulot muodostuu opintotuesta 470€/kk ja osa-aikatöistä opiskelujen ohella (n. 1 000€/kk). "



        Milläs ihmeellä opiskelija saa 5000e tililleen? Äidiltäkö? eiku lainasta?

        Ihmeen paljon jälleen sullakin jää tota rahaa massiin kun tunnen paljon porukkaa jotka vakituisessa hommassa ja 1000-1500e/kk, ja ei jää käteen vuokrien jälkeen mitään.

        Ja jos kyselee jostain vauva tai kaksplus palstalta miten siellä tienaa niin tämmösiä lukemia mitä täällä tulee ilmi, niin siellä ei näy.

        eli p*skaa puhuu jengi.
        Isi ja äiti maksaa, loput pankki lainaa ja kohta itketään sitä kuuluisaa luottotietojen menetystä.

        Haistakaa p*ska.

        "21v 3v töissä. Kämppä jost jäis rahaa kätee ku myyn 40t. Sijotuskämppä josta jäis rahaa myynti hetkel 15t. Kahesta autosta mitä on nii abaut sen 8,5t. "


        Kermap*rseen kakara.
        Millä rahoilla poju ostit autosi ? isi antoi?
        Entä millä rahoilla ostit sijoituskämpän?isi antoi senkin ?

        oot 21v ja 3 vuotta ollut duunissa. Se ei riitä todellakaan kertomaan noita omaisuuksiasi sillä monella ja yleensä ne menee vuokriin ja elämiseen.

        Täällä liikkuu ihan täysiä nössöjä joille isi maksaa ja loput otetaan lainalla, loput onkin sitten ite keksittyä.

        Olen ite aikuinen 30 ja tiedän nämä asiat. Kuten sanon niin tunnen paljon porukkaa vakkariduuneissa ja ei niillekää kätee juuri mitään jää ellei keksi lisäduunia.

        Miksi nuoren pitäisi omistaa ja tienata noin paljon, en ymmärrä.

        täytyyhän sitten olla jo aika isot tulot.


      • ...................
        ................ kirjoitti:

        "21v 3v töissä. Kämppä jost jäis rahaa kätee ku myyn 40t. Sijotuskämppä josta jäis rahaa myynti hetkel 15t. Kahesta autosta mitä on nii abaut sen 8,5t. "


        Kermap*rseen kakara.
        Millä rahoilla poju ostit autosi ? isi antoi?
        Entä millä rahoilla ostit sijoituskämpän?isi antoi senkin ?

        oot 21v ja 3 vuotta ollut duunissa. Se ei riitä todellakaan kertomaan noita omaisuuksiasi sillä monella ja yleensä ne menee vuokriin ja elämiseen.

        Täällä liikkuu ihan täysiä nössöjä joille isi maksaa ja loput otetaan lainalla, loput onkin sitten ite keksittyä.

        Olen ite aikuinen 30 ja tiedän nämä asiat. Kuten sanon niin tunnen paljon porukkaa vakkariduuneissa ja ei niillekää kätee juuri mitään jää ellei keksi lisäduunia.

        Miksi nuoren pitäisi omistaa ja tienata noin paljon, en ymmärrä.

        täytyyhän sitten olla jo aika isot tulot.

        "20v, käyttötilillä 1523,50€, asp-tilillä 1300€ ja tavoitetilillä 23600€. Kaikki rahani olen itse hankkinut työllä ja säästämisellä. Loisin porukoillani syksyyn asti kunnes opinnot alkavat. "


        Mitä v*ttua? 23600e ja ikää 20 v? en usko, sorry vaan.
        Tuttuni ovat töissä vuosia olleet ja aikuisia, heillä ei ole juuri mitään vuokrien yms. kulujen jälkeen. Sä et 20 vuotiaana työnteolla tota 23000 euron summaa takuulla ole kerännyt, siihen liittyy nyt jotain muuta ja joku muu on mätää. Joko se on velkaa tai lainaa, ei tota summa omista j*malauta edes aikuisetkaan.

        Säästä ihan miten päin vaan mutta tuo sinun puheesi on ihan täyttä p*skaa. Siitä voin panna pääni pantiksi.

        20 000e on ihan selvä kermap*rsenulkki joka todellakin loisii porukoillaan ja et varmasti ole noin paljon säästänytkään tuohon ikään, se ei ole mahdollista.

        Juuri tämänkaltaiset elämässä helpolla pääsevät nulkit pitäisi viedä saunan taakse ja ampua.

        Luuletko että me muut loisitaan porukoilla ja pyydellään lainoja, pyydellään kermap*rseporukoilta kaikki?

        Itse en kehtaisi.


      • .................
        ................... kirjoitti:

        "20v, käyttötilillä 1523,50€, asp-tilillä 1300€ ja tavoitetilillä 23600€. Kaikki rahani olen itse hankkinut työllä ja säästämisellä. Loisin porukoillani syksyyn asti kunnes opinnot alkavat. "


        Mitä v*ttua? 23600e ja ikää 20 v? en usko, sorry vaan.
        Tuttuni ovat töissä vuosia olleet ja aikuisia, heillä ei ole juuri mitään vuokrien yms. kulujen jälkeen. Sä et 20 vuotiaana työnteolla tota 23000 euron summaa takuulla ole kerännyt, siihen liittyy nyt jotain muuta ja joku muu on mätää. Joko se on velkaa tai lainaa, ei tota summa omista j*malauta edes aikuisetkaan.

        Säästä ihan miten päin vaan mutta tuo sinun puheesi on ihan täyttä p*skaa. Siitä voin panna pääni pantiksi.

        20 000e on ihan selvä kermap*rsenulkki joka todellakin loisii porukoillaan ja et varmasti ole noin paljon säästänytkään tuohon ikään, se ei ole mahdollista.

        Juuri tämänkaltaiset elämässä helpolla pääsevät nulkit pitäisi viedä saunan taakse ja ampua.

        Luuletko että me muut loisitaan porukoilla ja pyydellään lainoja, pyydellään kermap*rseporukoilta kaikki?

        Itse en kehtaisi.

        Haluaisin mielelläni kuunnella 20 vuotiaan perustelut miten se on saanut 23000e kokoon "säästämällä" ja jotain kesäduunia tekemällä ? :D

        Ei mene läpi.

        Olen mäkin kesäduunissa ollut ja mua ei ole porukat rahottaneet, ite on menty aina ja tuskin kotona lojumalla kerätään tuommosia summia .

        Ei mee läpi ei mitenkään.


      • ................
        ................. kirjoitti:

        Haluaisin mielelläni kuunnella 20 vuotiaan perustelut miten se on saanut 23000e kokoon "säästämällä" ja jotain kesäduunia tekemällä ? :D

        Ei mene läpi.

        Olen mäkin kesäduunissa ollut ja mua ei ole porukat rahottaneet, ite on menty aina ja tuskin kotona lojumalla kerätään tuommosia summia .

        Ei mee läpi ei mitenkään.

        "17v tyttö, käyttötilillä 567,40€ ja säästötilillä 7890€ rahat olen ansainnut työllä ja perintönä vähän, myös viikkorahat ja synttäri- joulu- ja rippirahat mukana, olen säästänyt 12vuotiaasta asti opintoihin! "


        Joopajoo... provoa tämäkin tai juuri sitä että isi ja äiti maksaa pappa betalar ja perintö taitaa selittää aika paljon että likalla on lähes kymppitonni rahaa ja olet muka säästänyt. ei tommosia summia pitäisi olla sun ikäisillä.

        Ihan selvä kinuaja, et vaan myönnä tai tajua sitä mutta millään h*lvetin työllä et tohon ikään noin vaan säästele tommosia summia.

        Te puhutte liian isoista summista ja liian nuoria niitä pitämään/saamaan.

        Muut aikuiset teitä 10-20v vanhemmat käy töissä elättää perhettään ja tyypillisesti tileillään voi olla 1000-10 000e , useilla alle 5000e tileillään rahaa.


        Tää on niin tätä ja väärin.

        Kakaroille annetaan liikaa kaikkea, ei ollut niin ennen.

        Siksi en pidä nuoremmista, mielestäni teinit ym. on p*rseestä.


      • Justjoo...
        ................ kirjoitti:

        "17v tyttö, käyttötilillä 567,40€ ja säästötilillä 7890€ rahat olen ansainnut työllä ja perintönä vähän, myös viikkorahat ja synttäri- joulu- ja rippirahat mukana, olen säästänyt 12vuotiaasta asti opintoihin! "


        Joopajoo... provoa tämäkin tai juuri sitä että isi ja äiti maksaa pappa betalar ja perintö taitaa selittää aika paljon että likalla on lähes kymppitonni rahaa ja olet muka säästänyt. ei tommosia summia pitäisi olla sun ikäisillä.

        Ihan selvä kinuaja, et vaan myönnä tai tajua sitä mutta millään h*lvetin työllä et tohon ikään noin vaan säästele tommosia summia.

        Te puhutte liian isoista summista ja liian nuoria niitä pitämään/saamaan.

        Muut aikuiset teitä 10-20v vanhemmat käy töissä elättää perhettään ja tyypillisesti tileillään voi olla 1000-10 000e , useilla alle 5000e tileillään rahaa.


        Tää on niin tätä ja väärin.

        Kakaroille annetaan liikaa kaikkea, ei ollut niin ennen.

        Siksi en pidä nuoremmista, mielestäni teinit ym. on p*rseestä.

        "Onpa jollakin näköjään tosiaan ollut huono päivä? Tonnit tilillä (tällä hetkellä lähenee 6000 €, vituttaako?) on säästetty vuosien varrella kesätöillä ja lahjoilla (rippirahat, synttärit, ylppärit, jne...) Sikäli oon sit varmaan "***** kermaperseperheestä", koska teininä tosiaan porukat maksoi vaatteet, puhelinlaskun ja välillä jotain yksittäisiä leffalippuja yms. huvitteluja, omaa rahaa meni lähinnä just viinaan ja röökiin, joihin ei sentään tietenkään vanhemmilta sponssia saanut :D Tällä hetkellä oon osa-aikasena huonopalkkasessa työssä josta ei juuri jää käteen ja kysyn siksi, koska oon toivottavasti syksyllä taas koulun penkillä että tiedän suurin piirtein millasella mallilla rahatilanne silloin "kuuluisi" olla että pystyy rahoittamaan opinnot. Ilmeisesti ihan hyvällä mallilla kerta näin paljon kateellisia marmattajia :D"



        No tuu tänne sanomaan niin katotaan ketä v*tuttaa ?
        Ja et sä mulle pärjää tolla summalla, mulla on enemmän ku sulla en ole mikään löllyp*rse mikä sä olet, nuori juntti jota isi rahottaa ja pankki.
        Nyrkkiä päähän sä kerjäisit.

        Ole sinä vaan mulle kateellinen, tienaan enemmän kuin sinä ja omistan myös. äks dee dee teinix.


        "Ootko oikeesti noin ***** tyhmä? Mistä saa kesämökin 13 000€? Kerro, ostan heti. Tolla rahalla saa hyvän auton ja ajokortin. "


        MIkä v*ttu sä mulle olet aukomaan, joo en ole tyhmä MUT SÄ OLET, piä sää pikkutyttö/poika naamataulu vaa pienemmäl, mulle on turha angstata olitpa teini tai et, mut mun arvokkuus ei tollasta siedä.
        Mä saan kesämökin koska en oo tyhmä vaan fiksu, ja 13000 ei kannata autoon laittaa koska auton saa jo tonnilla kuten hyvin tiedät v*tun ipana.
        Pyydä seuraavaks se kortti isukilta sehän sen maksaa eikö niin tai nosta opintolainaa.


      • ..............
        Justjoo... kirjoitti:

        "Onpa jollakin näköjään tosiaan ollut huono päivä? Tonnit tilillä (tällä hetkellä lähenee 6000 €, vituttaako?) on säästetty vuosien varrella kesätöillä ja lahjoilla (rippirahat, synttärit, ylppärit, jne...) Sikäli oon sit varmaan "***** kermaperseperheestä", koska teininä tosiaan porukat maksoi vaatteet, puhelinlaskun ja välillä jotain yksittäisiä leffalippuja yms. huvitteluja, omaa rahaa meni lähinnä just viinaan ja röökiin, joihin ei sentään tietenkään vanhemmilta sponssia saanut :D Tällä hetkellä oon osa-aikasena huonopalkkasessa työssä josta ei juuri jää käteen ja kysyn siksi, koska oon toivottavasti syksyllä taas koulun penkillä että tiedän suurin piirtein millasella mallilla rahatilanne silloin "kuuluisi" olla että pystyy rahoittamaan opinnot. Ilmeisesti ihan hyvällä mallilla kerta näin paljon kateellisia marmattajia :D"



        No tuu tänne sanomaan niin katotaan ketä v*tuttaa ?
        Ja et sä mulle pärjää tolla summalla, mulla on enemmän ku sulla en ole mikään löllyp*rse mikä sä olet, nuori juntti jota isi rahottaa ja pankki.
        Nyrkkiä päähän sä kerjäisit.

        Ole sinä vaan mulle kateellinen, tienaan enemmän kuin sinä ja omistan myös. äks dee dee teinix.


        "Ootko oikeesti noin ***** tyhmä? Mistä saa kesämökin 13 000€? Kerro, ostan heti. Tolla rahalla saa hyvän auton ja ajokortin. "


        MIkä v*ttu sä mulle olet aukomaan, joo en ole tyhmä MUT SÄ OLET, piä sää pikkutyttö/poika naamataulu vaa pienemmäl, mulle on turha angstata olitpa teini tai et, mut mun arvokkuus ei tollasta siedä.
        Mä saan kesämökin koska en oo tyhmä vaan fiksu, ja 13000 ei kannata autoon laittaa koska auton saa jo tonnilla kuten hyvin tiedät v*tun ipana.
        Pyydä seuraavaks se kortti isukilta sehän sen maksaa eikö niin tai nosta opintolainaa.

        "Tonnit tilillä (tällä hetkellä lähenee 6000 €, vituttaako?) on säästetty vuosien varrella kesätöillä ja lahjoilla (rippirahat, synttärit, ylppärit, jne...) Sikäli oon sit varmaan "***** kermaperseperheestä", koska teininä tosiaan porukat maksoi vaatteet, puhelinlaskun ja välillä jotain yksittäisiä leffalippuja yms. huvitteluja, omaa rahaa meni lähinnä just viinaan ja röökiin"


        Ei v*tuta yhtään koska en ensinnäkään tiedä puhutko edes totta ja tuskin uskonkaan. Myönnät jo itsekin että olet lässykakara joka loisii ja mummut maksaa, kela, sossu tms. sitte tullaa leveilemää tänne ku ei tiedetä edes oikeesta elämästä mitään.
        Teininä sulle on maksettu ihan samal kuten oot ton 6000e saanut kasaan, ihan sama juttu. Ei sun ikäsellä pitäis olla tommosia rahoja.

        Jos tietäsin sut, ottaisin sulta rahat pois.


      • Aikuinen.
        .............. kirjoitti:

        "Tonnit tilillä (tällä hetkellä lähenee 6000 €, vituttaako?) on säästetty vuosien varrella kesätöillä ja lahjoilla (rippirahat, synttärit, ylppärit, jne...) Sikäli oon sit varmaan "***** kermaperseperheestä", koska teininä tosiaan porukat maksoi vaatteet, puhelinlaskun ja välillä jotain yksittäisiä leffalippuja yms. huvitteluja, omaa rahaa meni lähinnä just viinaan ja röökiin"


        Ei v*tuta yhtään koska en ensinnäkään tiedä puhutko edes totta ja tuskin uskonkaan. Myönnät jo itsekin että olet lässykakara joka loisii ja mummut maksaa, kela, sossu tms. sitte tullaa leveilemää tänne ku ei tiedetä edes oikeesta elämästä mitään.
        Teininä sulle on maksettu ihan samal kuten oot ton 6000e saanut kasaan, ihan sama juttu. Ei sun ikäsellä pitäis olla tommosia rahoja.

        Jos tietäsin sut, ottaisin sulta rahat pois.

        "19-vuotias,
        tilillä 5,27, rahastoja n. 7000 euron edestä. "



        Ja lisää possuja uhoamassa omaisuuksillaan.


        Okei leikitään sitten että mä oon 15v ja mulla on 1000 000e!

        Kaikki on "työllä ansaittu" jne jne.


        V*ttu teidät pitäs ampua kaikki. Piste. teinit on p*rseestä. Kermisten pentuja joilla ei kuuluisi olla kuin 0e tili!


      • En lue enempää
        Aikuinen. kirjoitti:

        "19-vuotias,
        tilillä 5,27, rahastoja n. 7000 euron edestä. "



        Ja lisää possuja uhoamassa omaisuuksillaan.


        Okei leikitään sitten että mä oon 15v ja mulla on 1000 000e!

        Kaikki on "työllä ansaittu" jne jne.


        V*ttu teidät pitäs ampua kaikki. Piste. teinit on p*rseestä. Kermisten pentuja joilla ei kuuluisi olla kuin 0e tili!

        Selitäpä sinäkin anonyymi-p*skanpuhuja-kuikelo-lerppakorva miten 19v pikku naru kerää 7000e ?

        KOTONA LOISIMALLA ?

        VAI OPINTOLAINALLA ?

        Sanon vaan että EI OLE MAHDOLLISTA ilman tukea.

        Miksi me muut jotka olemme aikuisia, maksamme vuokramme, automme, elämisemme käymme töissä niin miksi meillä ei ole säästössä 7000e ?

        Miksi sinulla on vaikka olet vasta 19v ?

        Tämä on just se syy miksi minua v*tuttaa teidänlaisenne s*atanan aurinkop*rseet jotka istuu isin ja äidin uudessa tiilitalossa ja vinkuu rahaa ku ei muuten ole muka elämää jne.

        Kyllä se tiedetään että se että sanotte säästöistä noitten kertyvän niin ei riitä. Säästää täällä muutkin mutta kuka v*ttu muka 19 vuotiaana säästää 7000e kun ei se markka-aikanakaan monelta onnistu säästää kymppitonnia sillonkaan.

        Euro aikaan kun tultiin niin vielä vaikeammaksi tuli.


        Kyllä saa helposti käsityksen teistä narunv*tuista mitä te olette.
        Pohjasakkaa.

        Painuisitte v*ttu makselemaan vuokraa ja pitäisitte turpanne kiinni, painukaa töihin,maksakaa vuokrat, laskut kaikki ja tulkaa sitte sanomaan onko säästössä mitään!

        Ei luulisi olevan. Isit maksaa ja jotenkin järjestää sitä mania pikku tohelopäille siinä se syy on aina. Annetaan autot, jopa asunnot, rikkaan perheen kakarat, sitte tulee joku perintö jne.

        On todellakin vaikeaa uskoaa näitä.


      • .................
        En lue enempää kirjoitti:

        Selitäpä sinäkin anonyymi-p*skanpuhuja-kuikelo-lerppakorva miten 19v pikku naru kerää 7000e ?

        KOTONA LOISIMALLA ?

        VAI OPINTOLAINALLA ?

        Sanon vaan että EI OLE MAHDOLLISTA ilman tukea.

        Miksi me muut jotka olemme aikuisia, maksamme vuokramme, automme, elämisemme käymme töissä niin miksi meillä ei ole säästössä 7000e ?

        Miksi sinulla on vaikka olet vasta 19v ?

        Tämä on just se syy miksi minua v*tuttaa teidänlaisenne s*atanan aurinkop*rseet jotka istuu isin ja äidin uudessa tiilitalossa ja vinkuu rahaa ku ei muuten ole muka elämää jne.

        Kyllä se tiedetään että se että sanotte säästöistä noitten kertyvän niin ei riitä. Säästää täällä muutkin mutta kuka v*ttu muka 19 vuotiaana säästää 7000e kun ei se markka-aikanakaan monelta onnistu säästää kymppitonnia sillonkaan.

        Euro aikaan kun tultiin niin vielä vaikeammaksi tuli.


        Kyllä saa helposti käsityksen teistä narunv*tuista mitä te olette.
        Pohjasakkaa.

        Painuisitte v*ttu makselemaan vuokraa ja pitäisitte turpanne kiinni, painukaa töihin,maksakaa vuokrat, laskut kaikki ja tulkaa sitte sanomaan onko säästössä mitään!

        Ei luulisi olevan. Isit maksaa ja jotenkin järjestää sitä mania pikku tohelopäille siinä se syy on aina. Annetaan autot, jopa asunnot, rikkaan perheen kakarat, sitte tulee joku perintö jne.

        On todellakin vaikeaa uskoaa näitä.

        "opiskelija 20 v
        17.11.2013 10:01
        -1
        Sulje
        n.14500€ "



        En usko.
        Sun tililläs on opintolaina tai isi maksoi eikö niin?

        Mä tein lisätöitä monta vuotta ja ei jääny säästöön ku muutama tonni.

        Hesassako näitä ärsyttäviä p*rseennuolijateinejä asustaa vai missä?

        Meilläpäin ainakin onnistutaan vasta aikuisena keräämään edes jotain. Normipalkoilla mitkään v*tun 10 000e ei todellakaan kerry.

        ei vaikka omistaisi asunnon.

        kakaroiden leveilyssä on aina jotain takana, se tiedetään.


    • Oonksmämyöhäs

      22v, n. 14 000e tilillä, 10 000e auto, en polta ja juurikaan juo, joten ei juurikaan kuluja. Sinkku, velaton, täyspäivätyössä.

    • yliparikyttonnia

      olettepa köyhiä.

      suurin osa teistä räkänokista on nuokin pikku rahat saaneet äidiltä ja isiltä tai sitten
      pikavipeillä, näistä ei tietenkään myönnetä mitään.

      kusipäiden penskoja.

    • asianvierestä

      "10 000e auto"

      mistäs sinä 10000e auton pöllit kun suomessa yksinhuoltajilla ja yleensä opiskelijoilla harvoin edes autoa on ja tonnin autollakin ajelee normaalisti.

      taidat puhua paskaa tai suhteilla olet saanut kuten kaikki pennut jotka
      elättää itseään paskahousuissaan vanhempiensa tykö.
      ja vanhemmat maksaa.

      ton ikäsillä tanopäillä ei pitäis olla 400e enempää.
      ei ollut 90 luvullakaan monella sitäkään.

      kusettamalla saatu rahat tai suhteilla ( fakta )
      eli oikeasti ette omista siis paskaakaan.

      tiedän helvetisti nuorta porukkaa ja eipä ole tileillä tommosia summia.

      siistä syystä että opiskelijalla ei pitäisi olla velatonta taloa ja työsummat
      menee vuokraan elämiseen.

      monet sossun tuella.

      joten puhutte paskaa tai äiti ja isi antaa.

      ette tienaa oikeasti mitään. saatte vaan.


      Terveisin itse tienannyt yli 20000e säästöön.

    • Säästäminenkannattaa

      Kaikkineen noin 15000€; rahastossa, asp-tilillä ja säästö-ja käyttötilillä. Ikää 24 vuotta. Rahat on säästetty opiskelujen aikana ja samalla tehty töitä. 19-vuotiaana kun muutin pois kotoa tilillä oli muistaakseni noin satanen. Kannattaa säästää ja säästäminen onnistuu myös ilman isin ja äitin apua ja rahoja.

    • Koivunsiitepöly

      Rahastoissa ja osakkeissa noin 10 000€ ja oon 15v käyttötilillä sit joku 150€. Äiti on kirjastonhoitaja ja isä lähihoitaja. Isovanhemmat ei ole rikkaita ja töitä en ole ikinä tehnyt. Perheellä menee ihan hyvin ja minulla on veli ja sisko ja heilllä tilanne vastaava. Eli ei mikään ihanne tilanne mutta ei valittamistakaan. Mietin vaan että onko teillä idiooteilla oikeesti vaan "säästötili" jossa korko oikeestaan 0? Laittakaa hyvät ihmiset vähät rahanne edes rahastoihin jos ei uskalla hirveellä riskillä halua. Olette vanhempienne ohella kyllä melkoisia talousneroja :)

    • Pöoii

      34000 tuhatta euroo pari vuotta töissä ja oon 20v ihan hyvin menee

    • köyhätkyykkyyn

      On kyllä nykynuorisolla asiat hyvin kun kaikilla vähintään 10ke notkuu tililllä punttia. Ja siihen tietty sitten päälle asunnot ja autot yms päälle :) Tämä on kyllä jo niin pahimman luokan höpöhöpö ketju että morjes!

    • Säästäjä

      22v 41 tonnia tilillä kaikki työllä ja todella kovalla säästämisellä

    • Töissäopiskelunohella

      18v vajaa 5000e

    • Anonyymi

      Kytäjän kartano oli aikoinaan arvokas, katsokaapa ja lukekaapa mitä sille on käynyt... pyydän anteeksi vähäkallion lapsilta tätä lainaustani, he ovat syyttömiä ja rauha heille, mutta älkäämme halutko rahaa ja valtaa, kukaan ei ole tullut sen myötä onnellisemmaksi kuin köyhä, joka nauttii kun tulee toimeen ja asiat on suht ok...

    • Anonyymi

      On hyvä jos osaamme säästää, kaikkea ei tarvitse tuhota saman tien kun sitä nappulaa siunaantuu... säästetään, niin minä olen tehnyt ikäni... säästänyt, tehnyt työtä, opiskellut työn lisäksi, ja lopulta sain oman asunnon, tosin lainan korko tuolloin oli yli 20%... sain maksettua lainan... isomman asunnon, tosin hienoista pilkkaa esim työtoverien taholta, siitä missä asun, no keskustassa, ytimessä, mut hänen mielestään radan itäpuolella, eli huono, vaikka asuin n 300 m rautatieasemasta, 200 m ydinkeskustasta... hän, tai he, asuivat radan länsipuolella, asemalle ehkä 5 km mut rata ei ollut heille yhtä tärkeä kuin meille... no aikaa myöten karma söi heidän omaisuutensa... tämä ihminen ihan hyvä mut heidän ajatukset olivat aika rankkoja... ei siis olisi tarvinnut syventyä muuhun kuin omiin juttuihinsa, ei siihen missä minä asun ja miten..

    • Anonyymi

      Nykyään ei kannata pitää nollakorolla pankkitilillä yhtään mitään. Jos on ylimääräistä rahaa ja halua riskinottoon, kannattaa sijoittaa osakkeisiin.

    • 17v poika ja 12.555€

      • Anonyymi

        Etkä ole.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Etkä ole.

        Enkö?


      • Anonyymi
        virtasenposti kirjoitti:

        Enkö?

        Olet vakio pedopappoja, jotka tulee tänne esittämään sekä saalistamaan ja tiedät sen hyvin itsekkin. Ei tulisi yllätyksenä jos olisit yksi kuusnollan monista nickeistä.


      • Anonyymi

        Boomer ei tiedä miten netti toimii. :D


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Boomer ei tiedä miten netti toimii. :D

        Siis miten se toimii?


      • Anonyymi kirjoitti:

        Olet vakio pedopappoja, jotka tulee tänne esittämään sekä saalistamaan ja tiedät sen hyvin itsekkin. Ei tulisi yllätyksenä jos olisit yksi kuusnollan monista nickeistä.

        Olisiko efebofilia oikeampi nimitys?


    Ketjusta on poistettu 18 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mielessäni vieläkin T

      Harmi että siinä kävi niinkuin kävi, rakastin sinua. Toivotan sulle kaikkea hyvää. Toivottavasti löydät sopivan ja hyvän
      Ikävä
      38
      1779
    2. Nellietä Emmaa ja Amandaa stressaa

      Ukkii minnuu Emmaa ja Amandaa stressaa ihan sikana joten voidaanko me koko kolmikko hypätä ukin kainaloon ja syleilyyn k
      Isovanhempien jutut
      6
      1381
    3. Pupuhuhdasta löytyi lähes sadan kilon miljoonalasti huumeita

      Pupuhuhdasta löytyi lähes sadan kilon miljoonalasti huumeita – neljä Jyväskylän Outlaws MC:n jäsentä vangittu: "Määrät p
      Jyväskylä
      42
      1367
    4. Ei luottoa lakko maahan

      Patria menetti sovitun ksupan.
      Suomen Keskusta
      14
      1342
    5. Nähtäiskö ylihuomenna taas siellä missä viimeksikin?

      Otetaan ruokaöljyä, banaaneita ja tuorekurkkuja sinne messiin. Tehdään taas sitä meidän salakivaa.
      Ikävä
      1
      1335
    6. Persut petti kannattajansa, totaalisesti !

      Peraujen fundamentalisteille, vaihtkaa saittia. Muille, näin sen näimme. On helppo luvata kehareille, eikä ne ymmärrä,
      Maailman menoa
      7
      1314
    7. Sinäkö se olit...

      Vai olitko? Jostain kumman syystä katse venyi.. Ajelin sitten miten sattuu ja sanoin ääneen siinä se nyt meni😅😅... Lis
      Ikävä
      0
      1284
    8. Housuvaippojen käyttö Suomi vs Ulkomaat

      Suomessa housuvaippoja aletaan käyttämään vauvoilla heti, kun ne alkavat ryömiä. Tuntuu, että ulkomailla housuvaippoihin
      Vaipat
      1
      1240
    9. Hyvää yötä ja kauniita unia!

      Täytyy alkaa taas nukkumaan, että jaksaa taas tämän päivän haasteet. Aikainen tipu madon löytää, vai miten se ärsyttävä
      Tunteet
      2
      1200
    10. Lepakot ja lepakkopönttö

      Ajattelin tehdä lepakkopöntön. Tietääkö joku ovatko lepakot talvella lepakkopöntössä ´vai jossain muualla nukkumassa ta
      2
      1173
    Aihe