Marsuille aktiviteettiä häkkiin! Leikkejä marsujen kanssa!

Marsulle tehtävää!

Eli olisiko jollain jotain helppoja ja hauskoja aktiviteettejä/leikkejä marsuille? Olisiko teillä myös vinkkejä erilaisten temppujen opettamiseen?(: Minulla on kaksi naarasmarsua. Häkki on vain 120 cm ptkä ja 60 cm leveä):

Kiitos jos vastaat!:D

12

1353

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Ferjam

      Kun otan meidän pojat ulos häkistä niin tykkäävät kiivetä esim. pahviputken yli kurkkupalkkiolla. Nousevat myös takajaloilleen, kun kurkkua tms pitää pään yläpuolella :) Sitten olen hankkinut niille salaattipallon, mihin laitan salaattia ja välillä omenaa, jota on sitten kiva pyöritellä pitkin lattioita. Myös pahviputkia tykkäävät lähteä kahdestaan puskemaan eteenpäin :D

      Häkissäkin niillä on putkia ja laudanpätkiä, jonka lisäksi siellä on häkin seinään kiinnitetty kangaspussi, mistä löytyy välillä herkkuja, esimerkiksi kurkkua, paprikaa tai porkkanaa. Siinä on herroille tekemistä, kun saavat nähdä vähän vaivaa saadakseen herkun :)

    • Marsulle tehtävää!

      Kiitos vinkeistä!:D Täytyypä kokeilla(:

    • Kuis

      Ostin sellaisen "salaattipallon", se on on sellainen ohuista metallitangoista tehty pallo, johon voi laittaa ruokaa. Marsuni eivät olleet kiinnostuneita syömään siitä salaattia, mutta täytin sen sitten heinällä, ja se tyhjenee aina nopeammin kuin se häkin seinässä oleva laari, jossa myös on heinää. Heinää ei saa koskaan loppua kesken, joten sitä on häkissä muuallakin, mutta pallosta sitä on ilmeisesti hauskempi syödä, kun joutuu vähän nousemaan takajaloille.

      • Kui

        Siis minun marsujeni häkissäni oleva salaattipallo roikkuu häkin katosta ketjussa, ilmeisesti erilainen kuin se, jota voi pyöritellä pitkin lattiaa. :-)


      • Kui
        Kui kirjoitti:

        Siis minun marsujeni häkissäni oleva salaattipallo roikkuu häkin katosta ketjussa, ilmeisesti erilainen kuin se, jota voi pyöritellä pitkin lattiaa. :-)

        Ai niin, ja marsut rakastavat löhöilyä riippumatossaan. Aluksi ne pelkäsivät sitä, nyt se on ihan ehdoton makuupaikka.


    • cleverguineapig:)))

      Olen opettanut marsuni menemään tunnelin läpi käskystä,seisomaan takajaloilla ja opetin sille tänne-käskyn. Marsut oppivat vaikeitakin temppuja jos jaksaa kouluttaa:)nyt opetan marsuani menemään renkaan läpi käskystä, mutta siinä on vielä hiomista!!!

      • marsulauma:13marsua;)

        Osaapa marsusi hienoja temppuja: cleverguineapig:)))
        virikkeitä:
        -salaattipallo
        -puu-ja pahvimökit
        -puuhelistin
        -pajusilta
        - erilaiset kepit,halot,tiilet ja puulelut, joita on kiwa jyrsiä
        -esteet
        -sohvat ja riippumatot


      • ?oikeesti?
        marsulauma:13marsua;) kirjoitti:

        Osaapa marsusi hienoja temppuja: cleverguineapig:)))
        virikkeitä:
        -salaattipallo
        -puu-ja pahvimökit
        -puuhelistin
        -pajusilta
        - erilaiset kepit,halot,tiilet ja puulelut, joita on kiwa jyrsiä
        -esteet
        -sohvat ja riippumatot

        Onko sinulla 13 marsua???


      • marsulauma:13marsua
        ?oikeesti? kirjoitti:

        Onko sinulla 13 marsua???

        ?oikeesti?:juujuu


      • Tiuhti & Viuhti

        Miten opetat marsujasi?? Minun marsuni ovat vuoden ikäisiä eivätkä liiku minnekkään. Häkissä ne kyllä liikkuva mutta ei lattialla.


    • Marsulainen

      meidän marsuilla on tunneli häkissään, olen sitten opettanut niille, että kun sanon ''tunneliin'' ne menevät sinne, sen pystyy opettamaan sillä lailla, että aluksi houkuttelet marsun tunneliin makupalalla ja sanot sen ''tunneliin'' teet tuon tarpeeksi monta kertaa (ei samana päivänä kokoajan) niin kyllä marsu alkaa tajuamaan, että kun ''tuo tyyppi'' sanoo tunneliin, niin silloin mennään tunneliin, niin saa makupalan

      • juhuuu

        Mä oon opettanu mun marsut pyörimään ympyrää. Se on helppo opettaa, pitää herkkupalaa marsun pään yläpuolella ja kun marsu kurkottaa sitä kohti, pyörittää herkkua hitaasti niin, että marsu tulee sen perässä. Ja myöhemmin lisää siihen käskyn, vaikka pyöri. :)


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Naiset miltä kiihottuminen teissä tuntuu

      Kun miehellä tulee seisokki ja ja sellainen kihmelöinti sinne niin mitä naisessa köy? :)
      Sinkut
      64
      4406
    2. Haistoin ensin tuoksusi

      Käännyin katsomaan oletko se todellakin sinä , otin askeleen taakse ja jähmetyin. Moikattiin naamat peruslukemilla. Tu
      Ikävä
      14
      2219
    3. Olet sä kyllä

      ihme nainen. Mikä on tuo sun viehätysvoiman salaisuus?
      Ikävä
      25
      1734
    4. Hiljaiset hyvästit?

      Vai mikä on :( oonko sanonut jotain vai mitä?
      Ikävä
      12
      1478
    5. Teuvo Hakkaraisesta tulee eurovaalien ääniharava

      Persuissa harmitellaan omaa tyhmyyttä
      Maailman menoa
      25
      1411
    6. Miksi kohtelit minua kuin tyhmää koiraa?

      Rakastin sinua mutta kohtelit huonosti. Tuntuu ala-arvoiselta. Miksi kuvittelin että joku kohtelisi minua reilusti. Hais
      Särkynyt sydän
      5
      1278
    7. Turha mun on yrittää saada yhteyttä

      Oot mikä oot ja se siitä
      Suhteet
      10
      1207
    8. Näkymätöntä porukkaa vai ei

      Mon asuu yksin. Mitas mieltä ootte ?
      Ikävä
      13
      1126
    9. 22
      1076
    10. Martinasta kiva haastattelu Iltalehdessä

      Hyvän mielen haastattelu ja Martina kauniina ja raikkaan keväisenä kuvissa.
      Kotimaiset julkkisjuorut
      291
      1004
    Aihe