Mitä sinulle kuuluu?

joulumuori

Otsikon kysymyksen kuulee aina joskus, ja nykyään siihen tuleekin vastattua peri amerikkalaiseen tapaan, kiitos hyvää.
Mutta mitäpä jos kerrankin kertoisi ihan oikeasti mitä minulle kuuluu ja miltä minusta tuntuu? Putoaisiko taivas niskaan, repeäisikö maa?
En usko, mutta oma takki voisi kevetä monta kiloa ja kysyjäkin voisi saada oikeasti vastinetta.
Vastaanpa nyt sitten, kerran aloitinkin. Minulle kuuluu kuitenkin oikeastaan hyvää. Työtä, mitä kaikesta huolimatta rakastan, on paljon ja on päiviä jolloin tuntuu, etten enään jaksa. Jostakin sitä voimaa vielä on löytynyt joka aamu nousta ja lähteä. Kelit ovat olleet tosi kurjat. Vettä on kaikkialla ja rapaa. Sen kanssa läärätessä menee pitkä tovi joka ainoa päivä.
Lapset ovat onneksi olleet terveitä. Elämä kantaa ja ovat päässeet opinnoissa eteenpäin.
Oma terveys on vähän mennyt huonompaan suuntaa, mutta olen vielä lääkkeillä pärjännyt. Leikkausta olen miettinyt.
Talous on tiukalla ja rahan kanssa saa olla tarkkana, mutta vielä olen saanut hankittua kaiken tarpeellisen.
Yksinäisyys on kyllä seurana nykyään. Eron jälkeen en ole saanut itseäni liikkeelle. On jotenkin vaikea mennä minnekään, kun tuntuu, ettei osaa enään edes puhua ihmisille. Roikun täällä netissä, kun aikaa on. Paikkaahan tämäkin jotain, mutta ei korvaa oikeita ihmiskontakteja.
Niin, mitä sinulle kuuluu?

3

84

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Kiitos kysymästä

      Miksi tähän ei nyt kukaan muu vastaa kuin toi älyvapaa yksilö?

      Kiitos, mulle kuuluu ... mitä milloinkin ja riippuen siitä, mitä oman elämäni osiota katsellaan ja' punnitaan'.

      Joskus aiemmin, vuosia sitten, ärsyynnyin otsikon kysymyksestä, kun se ei tarkoita, että kukaan todella haluaisi kuulla, mitä mulle oikeasti kuuluu. Miksi siis kysyäkään?

      Kunnes sitten opettelin antamaan vain yhtä mitään sanomattoman vastauksen kuin kysymyskin on: kiitos, tässähän tämä / ei kurjuutta kummempaa / sitä sun tätä ...

      Vielä enemmän kuin em. ärsyttävät ne henkilöt, jotka tavatessa haluavat kuulla ja tietää myös mitä kaikille sukulaisille kuuluu, miten menee ja hurisee, miten voivat, mitä tekevät, jne. Tällaisessa kohdassa muutun avuttomaksi, sillä en tiedä, mitä pitäisi sanoa, kun kenenkään puolesta ei halua enkä aio kuulumisia kuuluttaa enkä kailottaa.

    • Ihan rikki

      Minulle ei kuulu oikein hyvää.

      Päällisin puolin kaikki on hyvin : on koti, on kiva mies ja mukava tytär.

      Mutta ystäväni katosivat eläkkeelle jääntini myötä sinne työpaikalle, eikä ketään enää kiinnosta minun kuulumiseni. Lieneekö sitten kateuden aihe, kun sairastuu nelikymppisenä ja oikein " pääsee" eläkkeelle. Pah.
      Lisäksi olen sairastellut vakavasti vielä lisää ja se vie mieltä alas. Nyt terveydentilani on ihan vakaa ja pitäisi iloita, mutta kyllä se hymy on nyt jäänyt jonnekin. Mietin paljon kuolemaa ja pelkään sitä. Olen vihainen itselleni, että sairastuin.

      Nukun huonosti ja siksipä epäilen, että vaihdevuodet ovat ovella. On niin nuutunut ja kurja olo. Yksikseni itselleni valitan, en läheisilleni.

      Kaiken tämän lisäksi säälin itseäni, että kuinka minusta tulikin tällainen, iloisesta ja raikkaasta ihmisestä.
      Pahinta tässä kaikessa on se, etten enää pidä itsestäni. Näin kävi sen jälkeen kun ystävät jättivät, sillä kai minussa on jotain vikaa oltava jos eivät enää välitä. Miksipä siis välittäisin itsekään itsestäni.

      Eikö ole kamalaa lukea tällaista sontaa?

      • Ylös ulos lenkille

        Jooo, on. Sillä sinä ajattelet sangen väärin. Jos sinä et itse tykkää itsestäsi, miksi ihmeessä jonkun muun pitäisi. Itse en ainakaan laske yhdenkään ulkopuolisen varaan sellaista asiaa.

        Varsinkin, kun tiedossa on, että kun ihmiselle tulee jotain tavallisuudesta poikkeavaa kuten vakava sairaus, niin useimmat ulkopuoliset kaikkoavat ihan vain tyhmyyttään ja tietämättömyyttään. Pelkäävätkö tartuntaa vai oikeammin kai sitä, mitä vakavasti sairaalle voi sanoa ja miten hänen kanssaan olla.

        Onko olemassa suurempaa syytä iloisuuteen ja positiiviseen elämänotteeseen ja -asenteeseen kuin sairaudesta paraneminen. Ota itseäsi niskasta kiinni ja jos et yksin pysty, hae ammatti- tms. apua. Mutta lopeta marina! Sinun piti ja tuli oppia jotakin elämästä - ja kuolemasta - sairautesi myötä.


    Ketjusta on poistettu 2 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mielessäni vieläkin T

      Harmi että siinä kävi niinkuin kävi, rakastin sinua. Toivotan sulle kaikkea hyvää. Toivottavasti löydät sopivan ja hyvän
      Ikävä
      37
      1796
    2. Nellietä Emmaa ja Amandaa stressaa

      Ukkii minnuu Emmaa ja Amandaa stressaa ihan sikana joten voidaanko me koko kolmikko hypätä ukin kainaloon ja syleilyyn k
      Isovanhempien jutut
      6
      1391
    3. Pupuhuhdasta löytyi lähes sadan kilon miljoonalasti huumeita

      Pupuhuhdasta löytyi lähes sadan kilon miljoonalasti huumeita – neljä Jyväskylän Outlaws MC:n jäsentä vangittu: "Määrät p
      Jyväskylä
      43
      1376
    4. Ei luottoa lakko maahan

      Patria menetti sovitun ksupan.
      Suomen Keskusta
      14
      1352
    5. Nähtäiskö ylihuomenna taas siellä missä viimeksikin?

      Otetaan ruokaöljyä, banaaneita ja tuorekurkkuja sinne messiin. Tehdään taas sitä meidän salakivaa.
      Ikävä
      1
      1345
    6. Persut petti kannattajansa, totaalisesti !

      Peraujen fundamentalisteille, vaihtkaa saittia. Muille, näin sen näimme. On helppo luvata kehareille, eikä ne ymmärrä,
      Maailman menoa
      7
      1314
    7. Sinäkö se olit...

      Vai olitko? Jostain kumman syystä katse venyi.. Ajelin sitten miten sattuu ja sanoin ääneen siinä se nyt meni😅😅... Lis
      Ikävä
      0
      1294
    8. Housuvaippojen käyttö Suomi vs Ulkomaat

      Suomessa housuvaippoja aletaan käyttämään vauvoilla heti, kun ne alkavat ryömiä. Tuntuu, että ulkomailla housuvaippoihin
      Vaipat
      1
      1250
    9. Hyvää yötä ja kauniita unia!

      Täytyy alkaa taas nukkumaan, että jaksaa taas tämän päivän haasteet. Aikainen tipu madon löytää, vai miten se ärsyttävä
      Tunteet
      2
      1200
    10. Lepakot ja lepakkopönttö

      Ajattelin tehdä lepakkopöntön. Tietääkö joku ovatko lepakot talvella lepakkopöntössä ´vai jossain muualla nukkumassa ta
      2
      1183
    Aihe