Ollaan oltu yhdessä kaksi vuotta ja nykyisin tyttöystäväni ajan vie pelaaminen joko pleikalla tai netissä. Asumme yhdessä joten tää on alkanu olla musta todella häiritsevää. iPad on koko ajan mukana telkkaria katellessa, ennen nukkumaan menoa, aamiaispöydässä jossa nettipelejä pelataan....ja pleikkaa pelataan välill myös.Olen sanonu että musta toi ei ole enää normaalia, mutta ei vaan käyttö vähene yhtään. Mua haittaa kun telkkaria katellessa toinen koko ajan näpyttää vieressä ja kommentoi pelijuttujaan. On vaan menny överiksi, enkä usko että toinen pystyy vähentämään vaikka olen yrittäny olla tiukkana että esim sängyssä koneet on kiinni. Tuntuu että jään kakkossijalle vaikka hänen mukaan voidaan ihan hyvin keskutella vaikka pelaakin samalla. Ei ole sama asia. Olen turhatunut enkä tiedä mitä tehdä. Kokemuksia kellään tällasesta? Miten ootte toimineet, onko pelaaminen saatu vähenemään?
Tyttöystäväni peli/nettiriippuvuus
106
1043
Vastaukset
- f*ck
muuta pois, jos ei sittenkään ymmärrä mitä on menettämässä, ei ymmärrä koskaan. Jos olette jo keskustelleet asiasta ja hän ei näe mitään ongelmaa, ei hän sitä tule näkemäänkään ennen kuin hänelle näytetään mihin olette menossa, eli eroa kohti.
Jos sulla on mahdollisuus asua muualla vaikka viikko tai kaksi, sen pitäisi riittää. Muista että oma ikäväsi ei määrittele teidän rakkauden laatua vaan hänen uudelleen asennoituminen, jos sitä tulee tapahtumaan. - nettileski
ei ole käynyt edes mielessä pois muuttaminen koska kaikesta huolimatta rakastan häntä tosi paljon...ei kai toisen pelaaminen voi olla syy eroon? Siis aikuisia tässä ollaan, täytyyhän löytyy toinenkin keino saada asiat sujumaan..? Välillä oon vitsaillu huomaisitko jos lähtisin tästä baariin ja tulisin huomenna, sit se herää!
- f*ck
aikuisia? Toinen pelaa joka paikassa, kaiken aikaa ja ei kuuntele mitä mieltä sä olet asiasta ja että se hajottaa teidän suhdetta. Sä mietit dokausreissua ja yökylää että se heräisi, se on ihan aikuismaista.
Jos olisitte aikuisia istuisitte alas, kertoisit kaiken tuntemasi ja hän oman näkemyksensä, sitten pohtisitte miten pääsisitte molempia tyydyttävään kompromissiin.
Mutta voithan sä vitsailla ja miettiä itseksesi ongelmaan ratkaisua. Mä veikkaan että hän ei tapojaan muuta koska on selkeesti koukussa, ainoastaan kunnon shokki joka ravistaa hereillä on lääke tuollaiseen. Ja pahimmassa tapauksessahan se valitsee pelaamisen kuin että sanoo sulle että asia ymmärretty, palaa kotiin.
Etkö sä vaadi/halua/kaipaa mitään vastarakkautta rakkaudellesi? Pelaaminen menee sun ohi, ja sä mietit että jos vaa vitsaisilisit sille asiasta niin se muuttuu. Onnea sille.
Muuten miten hän regoi siihen kieltoon että koneet kiinni sängyssä?
- Öire
Tolleen tuppaa käymään, jos on pihtari puolisona.
Sijaistoimintaa, ettei tarttee aatella, et miks se ei haluu olla munkaa.
Ja voi esittää, että mua ei hetkauta.
Jos se asia on näin, niin alappa aktiiviseksi ;) - nettileski
Saattaa olla hyvinkin niin että ei pysty tuosta muuttumaan, mikä on tosi surullista. Kyllä suhteessa molempien tulla vastaan ja yhdessä miettiä ratkasua. Pakko taas ottaa puheeksi uudestaan, vaikka ei millän jaksais.
Mutta on se vaan tosi kurjaa kun ekaks herätessä kone aukeaa, ennen kun nousee edes sängystä. Olen pyytänyt että sängyssä ei pelattas, mutta jos katon samalla telkkaria, se on muka oikeutettua. Ehkä katon just siks kun toisella muuta puuhaa.
Sijaistoimintaa, mitä tarkotit? että haen huomioo muualta? Ei oo mun juttu. Omia harrastuksia toki on, joissa menee pari iltaa viikossa. Sillon on ajatukset muualla. Mutta ei se ratkaise tätä ongelmaa.- try this
Yritti vihjata, että olet pihtari sängyssä ja kumppanisi tietokoneen käyttö on sijaistoimintaa sille, että ei tulisi jatkuvasti torjutuksi, jos siis edes jotain yrittää. näin siis käsitin.
Ehkä voisit ehdottaa viikon lakkoa ja sen ajan voisitte todellakin vaikka käyttää lakanoiden välisä. Itse en kieltäytyisi, vaikka pelaamisesta tykkäänkin. - f*ck
tv pois makkarista, koneet pois makkarista. Miksi ette vain sovi aikuisina sitten yhdessä sääntöjä, sunkin pitää ottaa helpot siltä pois eli toi että katsot sängyssä tv:tä mutta hän ei saa nettiä. Joten molemmat nyt miettimään asioita yhdessä ja puhumaan niistä oikeilla nimillä. Sanot mille tuntuu, et syytä vaan kerrot tunteistasi, kerro että sinä olet valmis siirtämään tv pois makkarista jos hänkin lähtee koneettomaan makkari-ideaan mukaan.
Menkää treffeille, hemmotelkaa toisianne, unohtakaa koneet ja arki. Romantiikka esiin ja opetelkaa taas rakastamaan toisianne.
Sitten arkeen selkeet pelisäännöt, jos arjessa ei ole rakkautta ja hyvää oloa, koko suhde on aika raskasta. Joten nyt vain pöydän ääreen puhumaan missä kunnossa teidän suhteenne on. Ja muistakaa että kumpikin puhuu itsestään ja mitään syyttelyitä ei kannatta heitellä. Kyllä aikuisena pitää osata laittaa asiat tärkeysjärjestykseen, jos ei osaa niin se kertonee omaa kieltään sekin, Rakkaus on vain sana, ei mikään syy ja pakote olla yhdessä vaikka hammasta purren. Rakkaus yhdistää yhden sanan alle toisen kunnioittamisen, arvostamisen, avoimuuden, rehellisyyden jne. Jos sanotte rakastavanne toisianne, onko se vain sana jolla ei ole merkitystä. Teot näyttää sen.
- karla_
"voidaan hyvin keskustella vaikka pelaan samalla"... Ei tsiisus, toi on aivan karseaa. Varmasti rakastat naistasi mutta arki tappaa nopeasti suhteen jos kumppanin panostus on tuota luokkaa.
- nettileski
Niin siis ymmärsikö joku että minä pihtaan? Näin ei todellakaan ole, seksi kyllä maittais useamman kerran viikossa...toista ei kiinnosta. Rakkautta kyllä on ja joka päivä pusitaan, halitaan ja nukutaan lähekkäin. Se on tosi tärkeetä. Kyllä mä tunnen joka päivä olevani tärkeä, mutta tää pelaaminen on vaan ruvennu ottaa isoo osaa arjesta.
Koneet häiritsee ihan liikaa ja tää on jo toinen suhde jossa tyttöystävä pelaa liikaa, eksä teki myös niin. Tosin suhteemme kaatui muihin asioihin. Onko tosiaan niin ettei osata enää elää ilman tietotekniikan houkutuksia ja virtuaalielämää. Mulle riittää että käyn facebookissa pari kertaa päivässä ja luen uutiset, ei ole pakonomaista jopa lapsellista tarvetta seurata miten joku peli edistyy, olenko voitolla vai häviöllä jne. Mutta jos ihminen on tottunut tollaseen vuosikausia niin siitä ei niin vaan eroon pääse.- f*ck
jos teillä menee hyvin, tunnet itsesi tärkeäksi ja halutuksi, niin pitäiskö miettiä sitten omaakin asennetta? Tarkoitan, jos esimerkiksi jollain on tapa jättää esim vaatteita lojumaan ja saat aina kerätä ne pois ja nalkutat siitä. Vuosia jatkuu tämä sama, nii kandeisko vain kerätä ne, jättää nalkutus pois. Koska se ei tuo mitään hyvää eikä muuta asioita. Elämässä on vailintoja, joskus kannattaa tehdä numero jostain asiasta ja toisinaan kannattaa vain muuttaa omaa asennettaan koska ainoa asia parisuhteessa on joka on helppo muuttaa on juurikin oma asenne. Pikkuasioista ei kannta alkaa tehdä suurta numeroa.
Ehkä se makkari laitteetomaksi teeman saisit puhuttua läpi ja hyväksyt muuten sen asian että toinen käyttää aikaansa toisin kuin sinä tai sinä haluaisit.
Se että susta on lapsellista pelata ei tee siitä väärää, jos perusta suhteestanne on terve ja sä et ole laiminlyöty niin miksi pitää kitistä toiselle tärkeästä asiasta?`
Nyt mitä enemmän sä olet avautunut tosta teidän tilanteesta mä en näe siinä sellaista ongelmaa mikä ekassa viestissäsi näytti olevan.
- nettileski
Nosiis saan huomiota, tosin en niin paljon kun haluisin. Mutta esim. se että jos toinen pelaa olkkarissa ku katotaan telkkaria ja ollaan vaan, sitten jos puhun jotain, ei toinen kuule vaan pitää toistaa asiat koska se on niin keskittynyt muuhun. Tulee sellanen olo että mun asiat ei oo tärkeitä, vaan huomio keskittyy siihen omaan juttuun niin syvästi.
Ja ihan vaan yleisesti vieressä näpyttely häiritsee ja se että kone hallitsee päivää ja se kädessä istutaan kaikki aika kun hereillä ollaan.
Kyllä mä ainakin tässä ongelman nään, jos nyt muiden mielestä sitä ei ole. Mähän tän kanssa elän päivittäin ja tiedän miten se muhun vaikuttaa. Mutta ihmiset on erilaisia, joilleki tää on ihan ok, joillekin taas ei. Niin se vaan menee.- f*ck
nimeomaan, sulle se on ongelma mutta ei hälle. Nyt sitten sä olet all over tuon sun ongelman kanssa. Yleensä noi pelit tulee ja menee, ehkä sun kandeis vaa kattoo miten homma etenee ja malttaa mieltäsi asian kanssa. Jos te ette aikuiset osaa puhumalla niin en usko että sen aikuisempaa on nalkuttaminen tai ongelman suurentelu.
Sulla on tv makkarissa, ja sillä kone. Sä katselet tv:tä ja hän tuijottaa toista ruutua, jos sä sanot jotain eikä hän heti regoi niin sä hermostut.
En tiedä, koko toi homma ei kuulosta aikuiselle, sä teet ongelman jostain mitä toinen selkeesti pitää itselleen tärkeänä. Teidän parisuhde ei ole pohjalla eikä tässä nyt taida olla oikeaa ongelmaa. Kokeile ihan huvin vuoksi ettet anna koko koneen haitata itseäsi päivään. Kun sulla tulee ajatus että voi perkele, niin käyt antamassa tyttikselle pusun. Kokeilet muutakin kuin valittamista. Se on yleensäkkin tehokkaampaa kuin nalkuttaminen.
- game over
sulle tuli nyt peliongelma hänen kauttaan . verrattavissa alkoholismiin . terapioita onneks löytyy .
- nettileski23
Sama ongelma. Puoliso on kaiken yhdessäoloajan netissä..Kyllä se loukkaa..ja tästä ollaan keskustelu jo pitemmän aikaa.. Kone unohtuu ehkä päiväksi kun keskustellaan mutta sitten taas ollaan netissä kaikki vapaa-aika taas.
- nettileski
nettileski23: asutteko yhdessä? pelaako sun tyttis vai surffaako muuten vaan kaikki ajat? Miten reagoi kun pyydät lopettamaan?
Mä oon niin kypsä tähän touhuun. Vapaapäivinäki alkaa pelaaminen makkarissa jo aamulla, vaikka en mä sillon telkkaria kato. En tiedä miten selvittää tätä asiaa, kun oon asiasta maininnu monesti, mutta toisen mielestä ei pelaa liikaa ja ihmettelee miks se häiritsee mua.- f*ck
tässäkin näkee miten ajattelet asian, kun sä et katso tv:tä ei hänkään saisi tehdä mitään omaa, ja olet maininnut asiasta ette siis ole keskustelleet asiasta mitenkään rakentavasti.
Tää näyttää sille että sulla on vaatimuksia mut ei mitään todellista yritystä sullakaan, haluat vain että toinen tekee niin kuin sä haluat.
Vie se tv pois makkarista, sano että susta olisi kiva jos sekään ei toisi konetta sänkyyn. Sitten keskustelette aiheestaa, rakentavasti. Kumpikin tekee pieniä muutoksia alkuun ja katsotte miltä se alkaa tuntumaan. Esim toi makkari koneettomaksi.
Et sä voi määrätä toista lopettamaan, et uhkailla toista lopettamaan, et nalkuttamalla väsyttää. Kompromisseilla, kanna se tv ensin makkarista pois ja sano että olisiko hänellä hetki aikaa keskustella. Ja hoidatte ton asian pois, mä en kyl usko että olette niin aikuisia kuin sanotte olevanne.
Ja ennen kaikkea, muuta omaa asennettasi, sun tyttis pelaa ja se tulee olemaan osa sen elämää. Jos sä annat itsesi ärtyä asiasta niin vituiksi koko homma menee. Pikkuisen vain säädätte sitä pelaamista ja sun ärsyyntymistä asiasta niin homma toimii. Molempien on muutetava jotain itsessään mutta ei paljoa. Siten nämä asiat selvitetään. Ymmärryksellä ja kompromissilla.
- nettileski
No entä kun tabletti otetaan vessaanki mukaan! Joku raja sentään! Eilen kilahdin tästä kyllä. Jos ihminen on noin addiktoitunu, en tiedä hauanko tällasta enää. Ja mun ei tarvi tätä hyväksyä.
- f*ck
sua kädestäkö sen pitäisi vessassa istuessaan pitää? Toihan on ihan sairasta että sä kilahdat tuollaisesta. Jos se lukis Aku Ankkaa siellä niin saisitko sä kohtauksen?
- nettileski
f*ck kirjoitti:
sua kädestäkö sen pitäisi vessassa istuessaan pitää? Toihan on ihan sairasta että sä kilahdat tuollaisesta. Jos se lukis Aku Ankkaa siellä niin saisitko sä kohtauksen?
no vittu jos ei osaa olla kahta minuuttia ilman konetta, se on sairasta!!! ei ole kenenkään kaverini mielestä normaalia.
- f*ck
nettileski kirjoitti:
no vittu jos ei osaa olla kahta minuuttia ilman konetta, se on sairasta!!! ei ole kenenkään kaverini mielestä normaalia.
ehkä sun kandee alkaa olemaan sun kavereiden kanssa, ne näyttää ymmärtävän sua. Symppaan sun tyttistä, ei ole helppoa olla kylillä asioita juoruavan akan kanssa.
- UpZ <--->
No onko toi raivoaminen normaalia?
- nettileski
kyllä on mulla oikeus ilmasta mitä mieltä oon ja jos se mua häiritsee niin kohta käy niin, että saa mun puolesta seurustella koneidensa kanssa. mä ansaitsen parempaa.
- f*ck
nettileski kirjoitti:
kyllä on mulla oikeus ilmasta mitä mieltä oon ja jos se mua häiritsee niin kohta käy niin, että saa mun puolesta seurustella koneidensa kanssa. mä ansaitsen parempaa.
lultavasti sä oletkin ainoa jolla on ongelma suhteessanne tuosta asiasta ja sä annat mennä sen niin pitkälle että haluat erota. Toinen vaihtoehto olisi että muutat asenteesi ja annat toisen istua vessassa tekemässä mitä tahtoo. Sä et näe mitää ongelmaa että kilahtelet jostain vessa-asiasta? Sä näetkin koneen niin sulla palaa kii, se ei ihan normia ole sekään.
Jos sä oikeasti rakastaisit häntä niin ymmärtäisit että hän on koneiden kanssa tuollainen, se voisi dokaa, hakata, käydä vieraissa, laiminlyödä sut täysin jne mutta sen suurin ongelma sulle on että käyttää aikaansa liikaa muuhun kuin suhun.
Muuten, joko veit telkkarin pois makkarista?
Ehkä hänen on parempi ilman sua, nalkuttavaa akkaa ei kenekään tarvi sietää.
- queemer
Eli pääasiallinen syy on ettei hän huomioi sinua, right?
Oletko yrittänyt vietellä häntä, hivuttautunut hänen syliinsä istumaan naamat vastakkain, näyttänyt vähän povea jne?
Ehkä toi onkin vain oma fantasiani, mutta minä ainakin heittäisin viihdelaitteet pois tollasessa tilanteessa, ja kuuntelisin silm...korva tarkkana mitä toinen tahtoo puhua.
Ok, ei seksi saisi olla aina se jäänrikkoja.
Kumppanin kannattaa keskustella ja kuunnella tehden kompromisseja, jotta molemmat ovat ajan tasalla ja viihtyvät suhteessaan.
Lapsien kohdalla voidaan rajoittaa ja tarvittaessa poistaa vähäksi aikaa tekniset vehkeet, mutta jos niin täytyy aikuiselle ihmiselle tehdä, niin aika hassua. - nettileski23
Peliriippuvuus/nettiriippuvuus on ihan oikea ongelma nykypäivänä, jota verrataan alkoholismiin. Jossain kohtaa se voi mennä sille tasolle, että enää ei tehdä töitä ja ihmissuhteet kärsii. Siinä kohtaa kun puoliso kokee, että tämä alkaa olla jo todella ahdistavaa, tulisi puolisonki herätä. Mutta jos on todella pahasti addiktoitunut, saattaa siihen oikeasti tarvita ulkopuolistakin apua. Nykyään on peliriippuvaisillekkin omia vertaistukiryhmiä.
Mielestäni keskustelu on myös kaiken alku. Kokeile tehdä itse muutoksia omassa käytksessä ja katso vaikuttaako. Jos ei toinen halua olla sun kanssa, keksi jotian tekemistä. Katso herääkö se muru sieltä tabletin lumoista jos et enää ole hänen kanssaan kotona vaan tekemässä jotain muuta, esim. näe kavereita, käy kahvilla, hanki uusi harrastus. Saat mielekästä tekemistä elämään pahan mielen tilalle. Jos ei tyttöystävää senkään jälkeen kiinnosta, niin kannattaa miettiä rakastaako hän sinua vai tablettia. Näin ajattelin itsekkin tehdä.- f*ck
peliriippuvuus on ongelma joo, silloin kun se on todellinen ongelma. Ap:ta kyrsii vain kun toisella on jotain mistä se pitää todella paljon ja ei osaa suhteuttaa omia tekemisiään yhtään vaan vaatii että kun hän haluaa nin hänen on saatava, vaikka sen että ap:n tyttis ei vessasakaan saa tehdä mitä haluaa kun neiti ottaa hepulit ja väittää sairaaksi.
Ehdottomasti kannattaa hyvällä koittaa herättää toista huomaamaan, tai sitten pohtii onko se peli nyt uusi, silloin voi suoda toiselle aikaa että saa sitä pelata, ei se ikuisesti kestä. Ja sitten kun tilanne ei ole niin päällä, ottaa rauhallisesti puheeksi että voisiko pitää makkarin koneettomana. Tosin ap ei halua kantaa omaa telkkariaan sieltä pois.
Parisuhteessa pitäisi voida tehdä mitä rakastaa, ilman että toinen valittaa kavereilleen ja hakee jotain tukea kyliltä ja nalkuttaa.
Olisipa kiva tietää millainen se tyttis oli kun alkoivat olemaan, oliko silloinkin selkeesti että tykkää puuhailla koneiden kanssa ja jos ei niin miksi ei anna toisen nyt katsoa ja kokeilla uusia juttuja.
Sanon vaan ettei tuollaista asiaa pitäisi liioitella, mikään ei kestä ikuisuuksia, kaikesta menee viehätys ja niin menee tyttiksestäkin jos ei malta nyt sen verran pidellä hermojaan ettei kyttää vessareissujakin.
Ap:n tilanne ei ole niin kauhea kuin ensin sanoi, joten kumpahan itkee, eikä tee asioille mitään jos kerta haluaa huomiota niin edelleen sitä saa helpommin hyvällä kuin tuollaisella asenteella. - Simple as that
f*ck kirjoitti:
peliriippuvuus on ongelma joo, silloin kun se on todellinen ongelma. Ap:ta kyrsii vain kun toisella on jotain mistä se pitää todella paljon ja ei osaa suhteuttaa omia tekemisiään yhtään vaan vaatii että kun hän haluaa nin hänen on saatava, vaikka sen että ap:n tyttis ei vessasakaan saa tehdä mitä haluaa kun neiti ottaa hepulit ja väittää sairaaksi.
Ehdottomasti kannattaa hyvällä koittaa herättää toista huomaamaan, tai sitten pohtii onko se peli nyt uusi, silloin voi suoda toiselle aikaa että saa sitä pelata, ei se ikuisesti kestä. Ja sitten kun tilanne ei ole niin päällä, ottaa rauhallisesti puheeksi että voisiko pitää makkarin koneettomana. Tosin ap ei halua kantaa omaa telkkariaan sieltä pois.
Parisuhteessa pitäisi voida tehdä mitä rakastaa, ilman että toinen valittaa kavereilleen ja hakee jotain tukea kyliltä ja nalkuttaa.
Olisipa kiva tietää millainen se tyttis oli kun alkoivat olemaan, oliko silloinkin selkeesti että tykkää puuhailla koneiden kanssa ja jos ei niin miksi ei anna toisen nyt katsoa ja kokeilla uusia juttuja.
Sanon vaan ettei tuollaista asiaa pitäisi liioitella, mikään ei kestä ikuisuuksia, kaikesta menee viehätys ja niin menee tyttiksestäkin jos ei malta nyt sen verran pidellä hermojaan ettei kyttää vessareissujakin.
Ap:n tilanne ei ole niin kauhea kuin ensin sanoi, joten kumpahan itkee, eikä tee asioille mitään jos kerta haluaa huomiota niin edelleen sitä saa helpommin hyvällä kuin tuollaisella asenteella.F*ck taidat itse kuulua tähän paljon pelaajien porukkaan kun noin puolustelet pelaamista. Tosiasia kuitenkin on, että mikäli toisen liiallinen pelaaminen häiritsee kommunikaatiota tai parisuhdetta yleisesti, on pelaaminen aikakin jollain lailla ongelma. Ja koskee siis parisuhteen molempia osapuolia.
- f*ck
Simple as that kirjoitti:
F*ck taidat itse kuulua tähän paljon pelaajien porukkaan kun noin puolustelet pelaamista. Tosiasia kuitenkin on, että mikäli toisen liiallinen pelaaminen häiritsee kommunikaatiota tai parisuhdetta yleisesti, on pelaaminen aikakin jollain lailla ongelma. Ja koskee siis parisuhteen molempia osapuolia.
kyllä pelattuakin tulee mutta ei se kuulu tähän mitenkään vaan toi ap asenne. Sen tyttis voisi vaikka olla intohimoinen ompelija, ottaa vielä virkkuukoukut vessapuuhaksi, olisiko ap silloin että ompele vähemmän!!!!11!!! Varmaan olisi, kun ei ymmärrä pointtia. Kuten et taida sinäkään.
Tässä on yksi syy miksi moni mokaa parisuhteensa. Kun oletetaan että hänellä on oikeus määrätä mitä toisen pitää tehdä. - queemer
f*ck kirjoitti:
kyllä pelattuakin tulee mutta ei se kuulu tähän mitenkään vaan toi ap asenne. Sen tyttis voisi vaikka olla intohimoinen ompelija, ottaa vielä virkkuukoukut vessapuuhaksi, olisiko ap silloin että ompele vähemmän!!!!11!!! Varmaan olisi, kun ei ymmärrä pointtia. Kuten et taida sinäkään.
Tässä on yksi syy miksi moni mokaa parisuhteensa. Kun oletetaan että hänellä on oikeus määrätä mitä toisen pitää tehdä.Pelaatko koneella vai konsolilla?
- Huomion tehnyt
queemer kirjoitti:
Pelaatko koneella vai konsolilla?
F*ck on selkeästi nettiriippuvainen ja todennäköisesti se pelaaminen tapahtuu jollain nettipelisivustolla.
- pylpyrä
virkkaaminen on ihan eri juttu . voi jutella ja kysellä samalla ja tekee vaikka kauniin päiväpeiton sinne lemmenpesään siinä höpötellessä .
- yhdessä&erikseen
Ei muuten ole eri juttu! Mulla on ystävä, jonka poikaystävä on huomauttanut jatkuvasta neulomisesta :D
Ja kyllä mä vähän ymmärränkin kaveria. Ei se haittaa, jos silloin tällöin neuloo tai jos haluaa ottaa neulomiselle illasta oman aikansa. Mutta jos vaikka haluaa katsoa leffaa yhdessä tyttökaverin kanssa tms, niin oishan se kiva, että toinen olis enemmän läsnä tilanteessa eikä samalla katse puikoissa ja lankakerässä puuhaile itsekseen.
- nettileski
Joo en ole pyytänytkään että lopettaa pelaamisen vaan rajottamaan niin ettei se vie kokonaan vapaapäiviä. Ei ole liikaa vaadittu. Jos toinen ei tässä pysty joustamaan, sillon on ongelma. Parisuhteessa on aina kaksi ja toinen osapuoli pitää ottaa huomioon. Muuten voi olla sinkku, jos ei tähän pysty. Sitäpaitsi mistäs mä tiedän vaikka olis joku nettisuhde kun sieltä ei voi pysyä poissa. En vaan jaksa tällasta tilannetta enää.
Tyttis on harrastanu pelaamista ennen meidän suhdettakin, joten ei tää oo mitään uutta ja ihmeellistä enää.
Mitä telkkariin makkarissa tulee, sitä ei kuulemma saa viedä pois, koska se katsoo sitä myös siellä joskus.- f*ck
eli sun tyttis on aina pelannut ja ollut koneella. Nyt se sitten on alkanut sua häritsemään ja sen pitäisi muuttua kuin salaman satuttamana.
Miksi sä haluat muuttaa ihmistä etkä hyväksyä sitä sellaisena jona sen otitkin.
Onko toi nettisuhde pelko nyt se oikea syy? Että ei haittaa jos siellä farmia kasvatellaan mutta mitäs jos sillä on nainen.
Ehkä sun kandeis vaan päästä eroon tuosta omistamisen tuottamasta kivusta ja keksiä vaikka jotain hyviä ja hauskoja tapoja saada tyttiksesi huomio eikä vain vaatia muutosta.
Silloin kun suhteessa esitetään uhkavaatimuksia niin kandee vain erota.
Toista sä et voi muuttaa, omaa käytöstäsi tuhat kertaa helpommin. - kohtuus pelaamiseen
f*ck kirjoitti:
eli sun tyttis on aina pelannut ja ollut koneella. Nyt se sitten on alkanut sua häritsemään ja sen pitäisi muuttua kuin salaman satuttamana.
Miksi sä haluat muuttaa ihmistä etkä hyväksyä sitä sellaisena jona sen otitkin.
Onko toi nettisuhde pelko nyt se oikea syy? Että ei haittaa jos siellä farmia kasvatellaan mutta mitäs jos sillä on nainen.
Ehkä sun kandeis vaan päästä eroon tuosta omistamisen tuottamasta kivusta ja keksiä vaikka jotain hyviä ja hauskoja tapoja saada tyttiksesi huomio eikä vain vaatia muutosta.
Silloin kun suhteessa esitetään uhkavaatimuksia niin kandee vain erota.
Toista sä et voi muuttaa, omaa käytöstäsi tuhat kertaa helpommin.Mä sain nettilesken kirjoituksista sellaisen kuvan, että tyttiksen pelaaminen ja netin käyttö on suhteen aikana lisääntynyt ja hän toivoo, että se rajoittuisi sellaiseksi mitä se oli suhteen alkaessa. Täten hänen toiveensa ja pyyntönsä on ihan asiallinen.
- f*ck
kohtuus pelaamiseen kirjoitti:
Mä sain nettilesken kirjoituksista sellaisen kuvan, että tyttiksen pelaaminen ja netin käyttö on suhteen aikana lisääntynyt ja hän toivoo, että se rajoittuisi sellaiseksi mitä se oli suhteen alkaessa. Täten hänen toiveensa ja pyyntönsä on ihan asiallinen.
toive ja pyyntö, en tiedä oletko lukenut miten se saa raivareita kun toinen vessassa katsoo tablettiaan, miten se on toive ja pyyntö?
Mä sanon että jos alkaa olemaan ihmisen kanssa jossa on selkeesti jokin piirre esillä niin sellainen se on, ja ap on tiennyt tämän piirteen, Nyt ap sanoo että se häiritsee, sen pitää loppua. Mä olin ekana että pinie asumusero on paikallaan, niin kumpikin tajuaa mitä menettää ja haluaako sen menettää. Mutta ap sanoi että he ovat aikuisia ja hoitavat asian aikuisella tapaa. No, katotaas miten siinä on käynyt. Ap kilahtelee, juoruaa kavereilleen, täällä, ja nyt epäilee että itseasiassa sillä on varmaan nainen kun netti niin kiinnostaa. Näin.
Aikuiset todellakin tekisivät kompromissin, mutta kun ap:lta kysyttiin että jääkö hän siis täysin varjoon niin näinkään ei ollut. Joten mä kelasin että ap on mustis oletetulle nettirakkaudelle, saa raivareita koska ei osaa kysyä suoraan mikä meininki siellä netissä oikeen vetää, ja olettaa että hän kun sanoo stop niin homma menee näin.
Se ei mene eikä sen kuulukkaan mennä. Mä jankutan koska ap ei ymmärrä ettei se voi muuttaa sen tyttistä, eikän sen pitäisi koittaa muuttaa sitä. Vaan itseään, muuttaisi omaa käytöstään sellaiseksi että ei anna toisen vain istua koneella, kyllä maailmassa on keinoja millä saa toisen huomion. Näin se asia hoituisi paremmin kuin kilareilla ja vaatimuksilla. Mutta ehkä mä en sitten teidä rakkaudesta mitään. Mä en vaatisi vaan antaisin vaihtoehtoja. - kohtuus......
f*ck kirjoitti:
toive ja pyyntö, en tiedä oletko lukenut miten se saa raivareita kun toinen vessassa katsoo tablettiaan, miten se on toive ja pyyntö?
Mä sanon että jos alkaa olemaan ihmisen kanssa jossa on selkeesti jokin piirre esillä niin sellainen se on, ja ap on tiennyt tämän piirteen, Nyt ap sanoo että se häiritsee, sen pitää loppua. Mä olin ekana että pinie asumusero on paikallaan, niin kumpikin tajuaa mitä menettää ja haluaako sen menettää. Mutta ap sanoi että he ovat aikuisia ja hoitavat asian aikuisella tapaa. No, katotaas miten siinä on käynyt. Ap kilahtelee, juoruaa kavereilleen, täällä, ja nyt epäilee että itseasiassa sillä on varmaan nainen kun netti niin kiinnostaa. Näin.
Aikuiset todellakin tekisivät kompromissin, mutta kun ap:lta kysyttiin että jääkö hän siis täysin varjoon niin näinkään ei ollut. Joten mä kelasin että ap on mustis oletetulle nettirakkaudelle, saa raivareita koska ei osaa kysyä suoraan mikä meininki siellä netissä oikeen vetää, ja olettaa että hän kun sanoo stop niin homma menee näin.
Se ei mene eikä sen kuulukkaan mennä. Mä jankutan koska ap ei ymmärrä ettei se voi muuttaa sen tyttistä, eikän sen pitäisi koittaa muuttaa sitä. Vaan itseään, muuttaisi omaa käytöstään sellaiseksi että ei anna toisen vain istua koneella, kyllä maailmassa on keinoja millä saa toisen huomion. Näin se asia hoituisi paremmin kuin kilareilla ja vaatimuksilla. Mutta ehkä mä en sitten teidä rakkaudesta mitään. Mä en vaatisi vaan antaisin vaihtoehtoja.Saattaa olla, että ap on ensiksi toivonut ja pyytänyt vähentämään pelaamistaan ja netissä roikkumista ja kun tyttis on ollut välinpitämätön asian suhteen, niin pelkästä turhautumisesta on saanut raivareita.
Vaihtoehtojen antaminen on tietysti aina parempi kuin vaatimusten esittäminen. Ehkä ap on antanut vaihtoehtoja, mutta tyttis mielummin roikkuu peleissä/netissä. - riippuvuus
f*ck kirjoitti:
Se ei mene eikä sen kuulukkaan mennä. Mä jankutan koska ap ei ymmärrä ettei se voi muuttaa sen tyttistä, eikän sen pitäisi koittaa muuttaa sitä. Vaan itseään, muuttaisi omaa käytöstään sellaiseksi että ei anna toisen vain istua koneella, kyllä maailmassa on keinoja millä saa toisen huomion. Näin se asia hoituisi paremmin kuin kilareilla ja vaatimuksilla. Mutta ehkä mä en sitten teidä rakkaudesta mitään. Mä en vaatisi vaan antaisin vaihtoehtoja.Vaikka ei olisi mitään toista naista, kyllä se sairaalloisen riippuvaisuuden piikkiin alkaa mennä jos ei hetkeäkään pysty elämään ilman nettiä. Ei ole ihan tervettä se.
- f*ck
kohtuus...... kirjoitti:
Saattaa olla, että ap on ensiksi toivonut ja pyytänyt vähentämään pelaamistaan ja netissä roikkumista ja kun tyttis on ollut välinpitämätön asian suhteen, niin pelkästä turhautumisesta on saanut raivareita.
Vaihtoehtojen antaminen on tietysti aina parempi kuin vaatimusten esittäminen. Ehkä ap on antanut vaihtoehtoja, mutta tyttis mielummin roikkuu peleissä/netissä.miten tämän nyt sanoisi sitten, kukaan ei saa toista muuttumaan vain henkilö itse voi tehdä muutokset. Jos ap ny koittaa muuttaa toista vaikka väkisin niin se on suhteellisen varma ero. Jos taas ap esim ottaisi sen asumuseron(mitä aikuisina ne eivät siis tarvi, koska osaavat ilmeisesti ymmärtää tilanteensa ilmankin) mutta usein kun on kaksi ihmistä yhdessä, arki on menossa paskaan suuntaan ja kumpikin puhuu puheensa kuuroille korville, on hyvä ottaa aikalisä. Katsoa mille se elämä nyt maistuisi ilman sitä toista. Ei sen tarvi olla kuukausia, viikkokin riittää. Silloin ehkä näkisi mitä menettää sillä että pitää vain omista tavoistaan kiinni.
Nalkuttaminen ja syyttely ja painostaminen on aika tehottomia. Jos asiat osattaisiin hoitaa puhumalla tuollaista ei tarvisi alunperinkään, joten ei se auta jos sen puheen muuntaa nalkuttamiseksi.
Ja kyllä mä sanoisin että jos koneet on ollut jo ennen seukkausta vahvasti mukana niin ne tulee olemaan aina, toki rajat on oltava mut on myös ymmärrettävä että toinen on mitä on. Ja ne rajat laittaa se tyttis ei ap. - f*ck
riippuvuus kirjoitti:
Vaikka ei olisi mitään toista naista, kyllä se sairaalloisen riippuvaisuuden piikkiin alkaa mennä jos ei hetkeäkään pysty elämään ilman nettiä. Ei ole ihan tervettä se.
pitää muistaa että enää ei eletä menneessä missä nettiä ei ollut. Nykyään on ihan normaalia käyttää sitä ja se ei ole sairasta, ei vaikka niistä jotka ei käytä sitä sille tuntuisikin. Se että itse ei käytä kuin fb ja toinen käyttää laajemmin niin se on ihan yhtä ok.
Me ei nyt tiedetä missä laajuudessa tämä tyttis käyttää sitä, jos on joku uusi peli alussa niin voi hyvinkin mennä aikaa paljonkin, ei se ole sairautta, jos se on vuosia koko aika 24/7 netissä niin ok silloin se on ehkä liikaa. Mutta sanon sitä että maailma muuttuu, ja se että ei kaikki ole niin kuin ennen, ei ole sairautta,. - kohtuus....
f*ck kirjoitti:
miten tämän nyt sanoisi sitten, kukaan ei saa toista muuttumaan vain henkilö itse voi tehdä muutokset. Jos ap ny koittaa muuttaa toista vaikka väkisin niin se on suhteellisen varma ero. Jos taas ap esim ottaisi sen asumuseron(mitä aikuisina ne eivät siis tarvi, koska osaavat ilmeisesti ymmärtää tilanteensa ilmankin) mutta usein kun on kaksi ihmistä yhdessä, arki on menossa paskaan suuntaan ja kumpikin puhuu puheensa kuuroille korville, on hyvä ottaa aikalisä. Katsoa mille se elämä nyt maistuisi ilman sitä toista. Ei sen tarvi olla kuukausia, viikkokin riittää. Silloin ehkä näkisi mitä menettää sillä että pitää vain omista tavoistaan kiinni.
Nalkuttaminen ja syyttely ja painostaminen on aika tehottomia. Jos asiat osattaisiin hoitaa puhumalla tuollaista ei tarvisi alunperinkään, joten ei se auta jos sen puheen muuntaa nalkuttamiseksi.
Ja kyllä mä sanoisin että jos koneet on ollut jo ennen seukkausta vahvasti mukana niin ne tulee olemaan aina, toki rajat on oltava mut on myös ymmärrettävä että toinen on mitä on. Ja ne rajat laittaa se tyttis ei ap.Mä en ole saanut ap:n kirjoituksista sellaista kuvaa, että hän vaatisi tyttistään muuttumaan vaan vähentämään suhteen aikana lisääntynyttä pelaamista ja netissä roikkumista.
- f*ck
kohtuus.... kirjoitti:
Mä en ole saanut ap:n kirjoituksista sellaista kuvaa, että hän vaatisi tyttistään muuttumaan vaan vähentämään suhteen aikana lisääntynyttä pelaamista ja netissä roikkumista.
mitäs jos se tyttis on vain oma itsensä, 2 vuotta takana, siinä alkaa arki tulla suhteeseen. Jospa hän vain oli alussa innostunut ja huomioivampi kun suhde oli uusi ja nyt palaa takaisin omaksi itsekseen.
- riippuvuus
f*ck kirjoitti:
pitää muistaa että enää ei eletä menneessä missä nettiä ei ollut. Nykyään on ihan normaalia käyttää sitä ja se ei ole sairasta, ei vaikka niistä jotka ei käytä sitä sille tuntuisikin. Se että itse ei käytä kuin fb ja toinen käyttää laajemmin niin se on ihan yhtä ok.
Me ei nyt tiedetä missä laajuudessa tämä tyttis käyttää sitä, jos on joku uusi peli alussa niin voi hyvinkin mennä aikaa paljonkin, ei se ole sairautta, jos se on vuosia koko aika 24/7 netissä niin ok silloin se on ehkä liikaa. Mutta sanon sitä että maailma muuttuu, ja se että ei kaikki ole niin kuin ennen, ei ole sairautta,.Ei ole normaalia, että 24h roikkuu netissä ilman, että käy töissä tai opiskelee. Roudaatko netin mukaan myös kun käyt kaupassa tai viet roskat? Ai niin, ei kun sä tilaat ne ruoat netistä ja viet jotenki ne roskat virtuaalisesti ulos. Se, että täytyy jopa vessassa käynnin ajaksi roudata joku netti mukaan, niin ei ole ihan tervettä se. Se on jo sairaalloista riippuvuutta. Se on ihan luonnollista, että käyttää nettiä, mutta rajansa kaikella. Se ei myöskään tee hyvää ihmisen terveydelle, oikeat ihmissuhteet kärsivät, silmiin särkee kun tuijotat 24h netin kuvaruutua etkä liiku tippaakaan siitä kuvaruudun äärestä pois. Aineenvaihdunta hidastuu, lihoo, terveys kärsii, elinaika lyhenee jne. Kyllä sä tiedät mitä mä tarkoitan, mutta sulla nyt jotenkin tuntuu olevan sairaalloinen tarve vängätä vastaan. Kyllä vessassa pitää osata käydä ilman nettiä, ei siihen netttiä tarvita. Tyttöystävän luulisi olevan tärkeämpi asia kuin se netti jne. Kyllä sä itekin tiedät tämän.
Se, mistä se addiktio sitten johtuu on eri asia. Pakeneeko joku niitä omia ongelmia sinne nettiin vai mikä vaivaa... Kannattaisi ehkä hakeutua hoitoon sen addiktion kanssa, olkoon se sitten netti/peli/seksi/viinaaddiktio tms. - nettileski
riippuvuus kirjoitti:
Ei ole normaalia, että 24h roikkuu netissä ilman, että käy töissä tai opiskelee. Roudaatko netin mukaan myös kun käyt kaupassa tai viet roskat? Ai niin, ei kun sä tilaat ne ruoat netistä ja viet jotenki ne roskat virtuaalisesti ulos. Se, että täytyy jopa vessassa käynnin ajaksi roudata joku netti mukaan, niin ei ole ihan tervettä se. Se on jo sairaalloista riippuvuutta. Se on ihan luonnollista, että käyttää nettiä, mutta rajansa kaikella. Se ei myöskään tee hyvää ihmisen terveydelle, oikeat ihmissuhteet kärsivät, silmiin särkee kun tuijotat 24h netin kuvaruutua etkä liiku tippaakaan siitä kuvaruudun äärestä pois. Aineenvaihdunta hidastuu, lihoo, terveys kärsii, elinaika lyhenee jne. Kyllä sä tiedät mitä mä tarkoitan, mutta sulla nyt jotenkin tuntuu olevan sairaalloinen tarve vängätä vastaan. Kyllä vessassa pitää osata käydä ilman nettiä, ei siihen netttiä tarvita. Tyttöystävän luulisi olevan tärkeämpi asia kuin se netti jne. Kyllä sä itekin tiedät tämän.
Se, mistä se addiktio sitten johtuu on eri asia. Pakeneeko joku niitä omia ongelmia sinne nettiin vai mikä vaivaa... Kannattaisi ehkä hakeutua hoitoon sen addiktion kanssa, olkoon se sitten netti/peli/seksi/viinaaddiktio tms.Asiaa puhut. Ei mulla muuta. Ei ole tervettä touhua enää tuo.
- f*ck
riippuvuus kirjoitti:
Ei ole normaalia, että 24h roikkuu netissä ilman, että käy töissä tai opiskelee. Roudaatko netin mukaan myös kun käyt kaupassa tai viet roskat? Ai niin, ei kun sä tilaat ne ruoat netistä ja viet jotenki ne roskat virtuaalisesti ulos. Se, että täytyy jopa vessassa käynnin ajaksi roudata joku netti mukaan, niin ei ole ihan tervettä se. Se on jo sairaalloista riippuvuutta. Se on ihan luonnollista, että käyttää nettiä, mutta rajansa kaikella. Se ei myöskään tee hyvää ihmisen terveydelle, oikeat ihmissuhteet kärsivät, silmiin särkee kun tuijotat 24h netin kuvaruutua etkä liiku tippaakaan siitä kuvaruudun äärestä pois. Aineenvaihdunta hidastuu, lihoo, terveys kärsii, elinaika lyhenee jne. Kyllä sä tiedät mitä mä tarkoitan, mutta sulla nyt jotenkin tuntuu olevan sairaalloinen tarve vängätä vastaan. Kyllä vessassa pitää osata käydä ilman nettiä, ei siihen netttiä tarvita. Tyttöystävän luulisi olevan tärkeämpi asia kuin se netti jne. Kyllä sä itekin tiedät tämän.
Se, mistä se addiktio sitten johtuu on eri asia. Pakeneeko joku niitä omia ongelmia sinne nettiin vai mikä vaivaa... Kannattaisi ehkä hakeutua hoitoon sen addiktion kanssa, olkoon se sitten netti/peli/seksi/viinaaddiktio tms.mistä me tiedetään miten addikoitunut se on, kun ap sanoo? Sehän on varmaan tarkka arvio, annas arvaan, sairas se on.
Eikö se käy siis duunissa, eikä nouse ikinä koneen edestä eikä vie roskia ulos? Onko ap näin sanonut?
Mä vänkkään vastaan koska ap haluaa että asiat menee niin kuin hän haluaa, suhteessa se on paska asenne, ja jos kerta se pelasi jo ennen seukkausta niin nytkö se sitten on ihmeissään että pelaa se. Sairautta kaikki mikä ei mahdu omaan maailmankuvaan, se on mahtava asenne. - nettiaddiktio
f*ck kirjoitti:
mistä me tiedetään miten addikoitunut se on, kun ap sanoo? Sehän on varmaan tarkka arvio, annas arvaan, sairas se on.
Eikö se käy siis duunissa, eikä nouse ikinä koneen edestä eikä vie roskia ulos? Onko ap näin sanonut?
Mä vänkkään vastaan koska ap haluaa että asiat menee niin kuin hän haluaa, suhteessa se on paska asenne, ja jos kerta se pelasi jo ennen seukkausta niin nytkö se sitten on ihmeissään että pelaa se. Sairautta kaikki mikä ei mahdu omaan maailmankuvaan, se on mahtava asenne.Näyttää vähän siltä, että sulla on tämä palsta se koukuttavin juttu sun elämässä=) Niin hyvässä kuin pahassa. Mitä tohon vänkäämiseen tulee, niin et sä f*ck voi kontrolloida kenenkään suhdetta vänkäämällä täällä netissä, et sitten mitenkään. Jos jollakin on joku tietty asenne, niin et sä sitä voi vänkäämällä kontrolloida. Sua taitaa vaan ärsyttää ihmiset, jolla on oma mielipide ja koet jotenkin ne uhkana, vaikka oikeastaan ei ne ihmiset kuulu millään tavalla sun elämään eikä niillä ole mitään tekemistä sun kanssa. Tämä on keskustelupalsta, mutta et sä ketään vänkäämällä voi alistaa, käskyttää tai ohjailla täällä. Sua siis ärsytttää, että on olemassa ihmisiä, jotka haluaa joidenkin asioiden menevän niin tai näin ja se sua siis ottaa päähän kun sä ite nähtävästi haluaisit olla se, joka saa ohjata, päättää, käskyttää, ennustaa, käyttää valtaa jne.
- hmmmmmmm?
f*ck kirjoitti:
mitäs jos se tyttis on vain oma itsensä, 2 vuotta takana, siinä alkaa arki tulla suhteeseen. Jospa hän vain oli alussa innostunut ja huomioivampi kun suhde oli uusi ja nyt palaa takaisin omaksi itsekseen.
Palannut kahden vuoden jälkeen omaksi itsekseen? Hmmmm?
Jos tämä "tyttis" on aikaisemmin pelannut ja roikkunut netissä nykyisellä tavalla, niin miten hän on ylipäätänsä ehtinyt pelaamiseltaan ja nettiroikkumiseltaan tutustumaan ap:hen? - f*ck
nettiaddiktio kirjoitti:
Näyttää vähän siltä, että sulla on tämä palsta se koukuttavin juttu sun elämässä=) Niin hyvässä kuin pahassa. Mitä tohon vänkäämiseen tulee, niin et sä f*ck voi kontrolloida kenenkään suhdetta vänkäämällä täällä netissä, et sitten mitenkään. Jos jollakin on joku tietty asenne, niin et sä sitä voi vänkäämällä kontrolloida. Sua taitaa vaan ärsyttää ihmiset, jolla on oma mielipide ja koet jotenkin ne uhkana, vaikka oikeastaan ei ne ihmiset kuulu millään tavalla sun elämään eikä niillä ole mitään tekemistä sun kanssa. Tämä on keskustelupalsta, mutta et sä ketään vänkäämällä voi alistaa, käskyttää tai ohjailla täällä. Sua siis ärsytttää, että on olemassa ihmisiä, jotka haluaa joidenkin asioiden menevän niin tai näin ja se sua siis ottaa päähän kun sä ite nähtävästi haluaisit olla se, joka saa ohjata, päättää, käskyttää, ennustaa, käyttää valtaa jne.
ei, ei mua ota päähän yhtään. Mä en kilaroi mistään oikeastaan, se ei ole mun juttu. Jos joku haluaa ottaa tänkin palstan vakavasti niin toki voi, mä itse en. Mä en ole aina niin vakavaissani aina, mua huvittaa jopa joskus.
- Niinniinjoopajoo
f*ck kirjoitti:
ei, ei mua ota päähän yhtään. Mä en kilaroi mistään oikeastaan, se ei ole mun juttu. Jos joku haluaa ottaa tänkin palstan vakavasti niin toki voi, mä itse en. Mä en ole aina niin vakavaissani aina, mua huvittaa jopa joskus.
Tämän palstan tämän päivän huvittavin kommentti. Kiitos.
- f*ck
hmmmmmmm? kirjoitti:
Palannut kahden vuoden jälkeen omaksi itsekseen? Hmmmm?
Jos tämä "tyttis" on aikaisemmin pelannut ja roikkunut netissä nykyisellä tavalla, niin miten hän on ylipäätänsä ehtinyt pelaamiseltaan ja nettiroikkumiseltaan tutustumaan ap:hen?ehkä sillä siis ei ole peliongelmaa
- todennäköisemmin
f*ck kirjoitti:
ehkä sillä siis ei ole peliongelmaa
sille on suhteen aikana pelaaminen lähtenyt lapasesta ja kehittynyt peliongelmaksi.
- Pylpyrä
on ihan asiallista olla huolissaan toisen nettiriippuvaisuudesta .
minä alan olemaan huolissani fackin tavasta jankata toisten ihmettely muuksi kuin mistä oli kyse .- f*ck
ihmettelyäkö se onkin kun vahdataan vessatekemisiet ja epäillään nettisuhdetta ja oletetaan yksin ja kavereiden kera asioita. Ok. En mä sanokkaan että olen oikeassa, mutta sen tiedän että helpommin muutokset hoituu rakkaudella kuin ap:n tavalla.
- riippuvuus
On ihan ymmärrettävää olla huolissaan jos vessassa käynnilläkin täytyy tabletti ottaa mukaan. Se ei sinne luonnollisesti luulisi kuuluvan, joten jotain on pielessä. Joko henkilö on sairaalloisen riippuvainen tabletistaan tai sitten kirjoittelee siellä vessassa käynnillään jollekin toiselle jotain sellaista mitä ei tyttiksen edessä voi tehdä/salailee jotakin.
- kerropa toki, kerro
f*ck kirjoitti:
ihmettelyäkö se onkin kun vahdataan vessatekemisiet ja epäillään nettisuhdetta ja oletetaan yksin ja kavereiden kera asioita. Ok. En mä sanokkaan että olen oikeassa, mutta sen tiedän että helpommin muutokset hoituu rakkaudella kuin ap:n tavalla.
Kerropa f*ck mihin sä tarvitset sitä tablettia vessassa käynni ajaksi? Kerro yksikin hyvä ja toimiva syy.
- f*ck
kerropa toki, kerro kirjoitti:
Kerropa f*ck mihin sä tarvitset sitä tablettia vessassa käynni ajaksi? Kerro yksikin hyvä ja toimiva syy.
en mä tarvikkaan mutta en mä kilahtaisi jos joku sitä haluaa siellä selailla toimiensa ajan, tuskin on multa pois.
- kerropa toki, kerro
f*ck kirjoitti:
en mä tarvikkaan mutta en mä kilahtaisi jos joku sitä haluaa siellä selailla toimiensa ajan, tuskin on multa pois.
No, eiks oo vähän outoo jos joku tarttee vessassa käynnin ajaksi tablettia mukaan? Eiks susta siinä olis mitään outoo? Mitä sä ajattelisit, että miksi ja mihin hän tarvitsee sitä tablettia? Pyykikö hän sillä p*nsä vai kirjoittaako someen,että: " Hei nyt mä on vessassa, hei katsokaa kaikki!"Jos ei tarvitse, niin sen voi ihan hyvin jättää sinne vessan ulkopuolellekin hyvin ja rauhallisin mielin.
- f*ck
kerropa toki, kerro kirjoitti:
No, eiks oo vähän outoo jos joku tarttee vessassa käynnin ajaksi tablettia mukaan? Eiks susta siinä olis mitään outoo? Mitä sä ajattelisit, että miksi ja mihin hän tarvitsee sitä tablettia? Pyykikö hän sillä p*nsä vai kirjoittaako someen,että: " Hei nyt mä on vessassa, hei katsokaa kaikki!"Jos ei tarvitse, niin sen voi ihan hyvin jättää sinne vessan ulkopuolellekin hyvin ja rauhallisin mielin.
mö en kokisi että mun tehtävä on miettiä mitä hän haluaa vessaan mukaansa, toiset lukee lehteä, toiset ei mitään, toiset on tabletin kanssa, edelleen mitä se on keltään pois? Se olisi vähän kipeetä minusta miettiä mitä joku saa tehdä vessassa ja mitä ei.
- Eiks oo?
f*ck kirjoitti:
mö en kokisi että mun tehtävä on miettiä mitä hän haluaa vessaan mukaansa, toiset lukee lehteä, toiset ei mitään, toiset on tabletin kanssa, edelleen mitä se on keltään pois? Se olisi vähän kipeetä minusta miettiä mitä joku saa tehdä vessassa ja mitä ei.
Sun mielestä on vähän kipeetä miettiä mitä joku saa tehdä vessassa ja mitä ei, mutta sen sijaan sitten sä tällä palstalla mietit sitäkin enemmän muiden ihmisten elämiä, suhteita sun muuta ja sitäkin enemmän pyrit tällä palstalla miettimään mitä kukin saa tehdä esim. ihmissuhteissa ja mitä ei. Eiks se oo sitten vähän kipeetä, että sun elämästä suurin osa ajasta kuluu siihen kuinka sä tällä pastalla mietit ja vänkäämällä vänkäät mitä kukakin saa, pitää tai ei saa tehdä suhteessa? Eiks oo vähän kipeetä?
- f*ck
Eiks oo? kirjoitti:
Sun mielestä on vähän kipeetä miettiä mitä joku saa tehdä vessassa ja mitä ei, mutta sen sijaan sitten sä tällä palstalla mietit sitäkin enemmän muiden ihmisten elämiä, suhteita sun muuta ja sitäkin enemmän pyrit tällä palstalla miettimään mitä kukin saa tehdä esim. ihmissuhteissa ja mitä ei. Eiks se oo sitten vähän kipeetä, että sun elämästä suurin osa ajasta kuluu siihen kuinka sä tällä pastalla mietit ja vänkäämällä vänkäät mitä kukakin saa, pitää tai ei saa tehdä suhteessa? Eiks oo vähän kipeetä?
tämä on keskustelupalsta, täällä on ideana puhua aloituksista. Varmaan se jonkun mielestä on yhtä kipeetä että täällä käyn kuin se että ap:n tyttis on vessassa tabletin kera.
En mä kuole siihen että joku elää ikuista 70-lukua. - 11+11
riippuvuus kirjoitti:
On ihan ymmärrettävää olla huolissaan jos vessassa käynnilläkin täytyy tabletti ottaa mukaan. Se ei sinne luonnollisesti luulisi kuuluvan, joten jotain on pielessä. Joko henkilö on sairaalloisen riippuvainen tabletistaan tai sitten kirjoittelee siellä vessassa käynnillään jollekin toiselle jotain sellaista mitä ei tyttiksen edessä voi tehdä/salailee jotakin.
Ettekö te koskaan lue vessassa lehtee tms.
- nettileski
Voi kuule f*ck, taidat itse olla ikisinkku ja aina pettynyt suhteissas.
Olen ehdottanut en vaatinut pelaamisen vähentämistä, mutta jos toinen ei suostu niin se on sitten niin. On yritetty vietellä ja lähestyä makkarissa vihjaavasti, mutta ei ole ollut vastakaikua, Onneksi on sentään halailua ja pussailua. Jos on nettisuhde, sille en voi mitään, mutta en rupea kaivelemaan todistusta tällasesta. Kai mut olis jätetty jos en kelpaa tällasena.
Puhut kummallisesti vessakyttäämisestä. Ei siinä paljon kyttäystä tarvita ku tyttis lähtee sohvalta paskalle tabletti kainalossa. Pointtini on ollut että mikä on niin koukuttavaa, ettei vessan ajan pärjää ilman konetta. Teikisitkö itse niin? Mulla menee jossain raja, niin se vaan on.
Ja mikä vika on siinä, että haluaa puida asiaa myös ystävien kanssa, eikös ystäville juuri voi puhua kun on huolia. Mun ystäville onneksi voi ja tarvittaessa olen saanut toisenlaisia mielipiteitä ja tukea.- f*ck
sekö sun ongelma siis on että et saa tarpeeksi? Että makkarissa ei sytytä toisella.
Kyllä musta se on turhaa kyttäämistä jos kilahtelet lukeeko siellä aku ankkaa tai tablettia.
Se että sulla on hermo tiukilla asian kanssa ei edistä mitään, omaa romahdustasi varmastikkin.
Kyse ei ole edelleenkään mikä susta on normaalia, sun tyttis on alunperinkin ollut netissä paljon ja koneiden kanssa. Mitä sä nyt sitten poraat ettei se ole normaalia, hänelle se saattaa hyvinkin olla.
Se ei ole sun asia päättää. Se on se pointti. Rakastat tai et, mutta sun asia ei ole päättää mikä on hänelle tärkeää, se on se pointti.
Sun raja on sun raja, olet sen tehnyt tiettäväksi. Jos mitään ei tapahdu on siihen jokin syy, ja ilmeisesti te ette saa siitä puhuttua. Se on teidän suurin ongelma, kommunikointi. Miten te puhutte tästä asiasta? Mitä hän sanoo kun olet ehdottanut asioita, tietääkö hän mitä ajattelet, jopa että hänellä on nettisuhde?
Puhu asiasta avoimesti, mille tuntuu, ja jos hän ei edelleenkään korjaa omia tapojaan niin kukaan ei mahda sille mitään. Mä en kyllä ymmärrä tuota "mun sytävät on samaa mieltä"-asennetta, sekös sen sitten oikeuttaa kun sun ystävät on sun puolella. Ymmärrän kyllä että haet tukea ystäviltä, mutta että käytät sitä sitten häntä vastaan leimatessa sen tavat sairaiksi. Teillä on erilaiset tavat, ei sen kummempaa. Ja voihan se olla ettei teidän suhde ole priimaa. Siksi se viihtyy netissä. Kysy.
- nettileski
Sä oot aika sairas tyyppi, f*ck.
Luuletko etten tiedä että netti on nykypäivää, huhhuh. Olen 36 v ja tiedän sen täysin hyvin. Itse käytän myös nettiä, mutta ei se ole tyttistäni tärkeämpi. En mee vessaan koneen kaa tai tee muutakaan järjetöntä. En mieti kauppareissuja sen mukaan pitääkö ensin vetää joku taistelu läpi netissä tmv.
Tässä nyt ei ole kyse mistään farmipeleistä, jotka on ihan liibalaabaa.
Ihan turha jauhaa, kun oot koko ajan hyökkäyskannalla. Et näytä kovin aikuista esimerkkiä itsekään.- f*ck
MMo pelit onkin hyvin koukuttavia ja onhan se ihanaa että sä jakelet noinkin aikuisena tuota sairaus-leimaa anteliaasti. Edelleenkään sä et ymmärrä että se mitä teet ei ole mitenkään tekemistä sen kanssa mistä sun tyttis pitää ja ei pidä.
Mitäs jos sä vaa kävisit kaupassa ja sanot että kun tuut niin tehdäänkö yhdessä ruokaa. Tai kysyt voisiko se laittaa sutkin sen listalle. Mulla on sellainen tunne että te ette osaa puhua toisillenne.
Ehkä mä en ole aikuinen, samallalailla kuin sinä, sehän onkin sitten sairautta? - hmmmmmmm?
f*ck kirjoitti:
MMo pelit onkin hyvin koukuttavia ja onhan se ihanaa että sä jakelet noinkin aikuisena tuota sairaus-leimaa anteliaasti. Edelleenkään sä et ymmärrä että se mitä teet ei ole mitenkään tekemistä sen kanssa mistä sun tyttis pitää ja ei pidä.
Mitäs jos sä vaa kävisit kaupassa ja sanot että kun tuut niin tehdäänkö yhdessä ruokaa. Tai kysyt voisiko se laittaa sutkin sen listalle. Mulla on sellainen tunne että te ette osaa puhua toisillenne.
Ehkä mä en ole aikuinen, samallalailla kuin sinä, sehän onkin sitten sairautta?Miksi ap:n pitää sinne kauppaan mennä? Onko hänen tyttöystävänsä niin kiinni netissä ja peleissään ettei edes kauppaan kykene menemään?
- nettileski
hmmmmmmm? kirjoitti:
Miksi ap:n pitää sinne kauppaan mennä? Onko hänen tyttöystävänsä niin kiinni netissä ja peleissään ettei edes kauppaan kykene menemään?
Niin eihän tällasia kotihommia voi vaan toisen harteille usuttaa. Että mun pitäs käydä kaupassa, hoitaa koti että tyttis saa enempi aikaa netissä. Niinkö?
- f*ck
hmmmmmmm? kirjoitti:
Miksi ap:n pitää sinne kauppaan mennä? Onko hänen tyttöystävänsä niin kiinni netissä ja peleissään ettei edes kauppaan kykene menemään?
mistä me tiedetään miten se asia menee, meneekö se niin että on sovittu että duunin jälkeen mennään yhdessä kauppaan ja sitten toinen sanoo ettei voi kun ollaan bossissa kohta. Vai meneekö se niin että ap päättää että nyt muuten mennään kauppaan ja toisella on peli kesken ja heti pitäisi lopettaa tai on sairas.
Mä olen muodostanut oman mielipiteeni asiasta niillä tiedoin kuin meille on suotu. Ja otan siinä huomioon että se on hyvin yksipuolinen näkemys asiasta. SIlloin ihmiset vetää yleensä itselleen paremmaksi asemat.
Jos ap:n tyttis käy duunissa, ja ap tuntee itsensä joka päivä tärkeäksi niin kuin sanoi, mä en tiedä olisiko jotain yliregointia sitten ilmassa kuitenkin ap:lta. Koska aika moni olisi tyytyväinen siihen että tuntee itsensä tärkeäksi. Peliaddiktio ei jätä sellaiseen tilaa. - f*ck
f*ck kirjoitti:
mistä me tiedetään miten se asia menee, meneekö se niin että on sovittu että duunin jälkeen mennään yhdessä kauppaan ja sitten toinen sanoo ettei voi kun ollaan bossissa kohta. Vai meneekö se niin että ap päättää että nyt muuten mennään kauppaan ja toisella on peli kesken ja heti pitäisi lopettaa tai on sairas.
Mä olen muodostanut oman mielipiteeni asiasta niillä tiedoin kuin meille on suotu. Ja otan siinä huomioon että se on hyvin yksipuolinen näkemys asiasta. SIlloin ihmiset vetää yleensä itselleen paremmaksi asemat.
Jos ap:n tyttis käy duunissa, ja ap tuntee itsensä joka päivä tärkeäksi niin kuin sanoi, mä en tiedä olisiko jotain yliregointia sitten ilmassa kuitenkin ap:lta. Koska aika moni olisi tyytyväinen siihen että tuntee itsensä tärkeäksi. Peliaddiktio ei jätä sellaiseen tilaa.ja lisään vielä että parisuhteessa jos on ongelmia niin se on kauhean helppo kaataa toisen pelaamisen syyksi se. Hyvä parisuhde toimii edelleen niillä yksinkertaisilla eväillä, ja ehkä ap:n kannattaisi kokeilla muutamaa niistä, esim rehellisyys. Sanoo että alkaa epäillä toista naista, ja että hänestä tuntuu ettei toinen välitä onko hän paikalla vai ei jne. Avoimuus, kertoo että on miettinyt monenlaista ratkaisua ja hakenut tukea ja apua muiltakin koska ei osaa eikä jaksa tätä tilannetta yksin. Rakkaus, ei syyllistä toista vaan sanoo puhtaasti vain minkälainen olo hänellä suhteessa on.
Mutta mä nyt en ole oikenalainen aikuinen ja nää nyt näitä. - fäg
f*ck kirjoitti:
ja lisään vielä että parisuhteessa jos on ongelmia niin se on kauhean helppo kaataa toisen pelaamisen syyksi se. Hyvä parisuhde toimii edelleen niillä yksinkertaisilla eväillä, ja ehkä ap:n kannattaisi kokeilla muutamaa niistä, esim rehellisyys. Sanoo että alkaa epäillä toista naista, ja että hänestä tuntuu ettei toinen välitä onko hän paikalla vai ei jne. Avoimuus, kertoo että on miettinyt monenlaista ratkaisua ja hakenut tukea ja apua muiltakin koska ei osaa eikä jaksa tätä tilannetta yksin. Rakkaus, ei syyllistä toista vaan sanoo puhtaasti vain minkälainen olo hänellä suhteessa on.
Mutta mä nyt en ole oikenalainen aikuinen ja nää nyt näitä.Koita nyt f*ck lopettaa toi jauhaminen. Sä et tajua tästä koko internetsivustosta mitöän. Täällä yritetään auttaa. Sä et auta varmaan tippaakaan.
- peli-nettiriippuvuus
http://www.paihdelinkki.fi/testaa/netinkaytto
http://www.paihdelinkki.fi/tietoiskut/413-nettiriippuvuus
http://en.wikipedia.org/wiki/Internet_addiction_disorder
http://www.addictionrecov.org/Addictions/?AID=43
http://www.peluuri.fi/pelaajalle_/tunnista_peliongelma_/video-_ja_tietokonepelit_/
http://en.wikipedia.org/wiki/Video_game_addiction - Sååååå
Alottajalla ei selkeästikkäään ole mitään käsitystä pelaamisesta.
Suosittelen, että pyydät tyttistäs opettamaan sinullekkin , niin eiköhän moni asia selviä. Mun tyttis oli pelihullu ja opetti sitten mutkin pelaan. Ja usein pelattiin niitä kahdestaan pelattavia pelejä.
Tultapäin rosmarie!- huume kuin huume
Eli tyttiksesi oli jo koukussa ja sä päätit myös kokeilla miltä se tuntuu ja nyt olette molemmat koukussa. Huume kuin huume, ihan sama onko kyseessä heroiini vai pelaaminen.
- Såååååå
Tää esmees on aikasen simppeli ja hyyyvin koukuttava...
http://pelikone.fi/pelit/aivopahkinat/Bubble-Shooter-2/100 - Sååååååååååå
huume kuin huume kirjoitti:
Eli tyttiksesi oli jo koukussa ja sä päätit myös kokeilla miltä se tuntuu ja nyt olette molemmat koukussa. Huume kuin huume, ihan sama onko kyseessä heroiini vai pelaaminen.
No sitä voi verrata meditoimiseen, mielikuvaharjoitteluun, esmees kilpa-ajajat treenailee autopeleillä ja lentäjillä on simulaattorit.
Harrastus kuin harrastus..
Tyttis tykkäs pelata, eli siksi sanoin pelihullu. Se oli muutes mukavaa puuhaa pelata kimpassa.
Ostin yhelle yli 40vuotiaalle joululahjaks pleikan. Ei ollu koskaan pelannu, niin vaan alko likka pelaileen.
Kerto fysioterapeutilleen, joka sanoi, että sepä oiva härpäke heikentyneitten hermoratojen treenaamiseen käsissä.
Suositteleen lämpimästi.
- Osolemiooo
Voi äly ja ämpäri. Liikkuuks täällä tosiaan noin paljon sokeita, jokka ei nää
kultajyviä?
Toinen kysyy neuvoo ja saa niitä, mutta ei osaa rakentavasti suhtautua niihin.
Ja sitten toiset laittaa miinuksia :o.
Sit aletaan lynkata neuvojen antajia?!
Siinä kohtaa pitäisi kauniisti KIITTÄÄ!- asian 2 puolta
Neuvot kannattaa myös antaa rakentavasti, jotta ne voi vastaanottaa rakentavasti ja kiittää niistä. Sitä tämä kultajyvä ei ole tällä kertaa kyennyt tekemään.
- f*ck
asian 2 puolta kirjoitti:
Neuvot kannattaa myös antaa rakentavasti, jotta ne voi vastaanottaa rakentavasti ja kiittää niistä. Sitä tämä kultajyvä ei ole tällä kertaa kyennyt tekemään.
asiassa on aina kaksi puolta, niin kuin ap:n tarinallakin. Miten täällä on leimattu se addiktiksi vaikka on vain yhden sana ja selkeä ärtymys kaikenlaiseen koneiden kasnsa olemiseen on matalalla. Mustasukkaisuus, sanon minä.
Entäs mitä jos se ap:n tyttis etsii netistä apua ongelmiinsa, niin kuin ap itsekkin. Ehkä kotona ei olekkaan kaikki hyvin ja on helpompi pelata kuin korjata suhdetta.
Ap parantaa tarinaansa kuin sika juoksuaan, ilmeisesti kotihommatkin on nyt sitten hänen harteilaan vai onko, eipä sitä meistä kukaan tiedä.
Mä en vain usko jos ap tuntee itsensä joka päivä tärkeäksi että tyttiksellä on mikään peliaddiktio, koska niillä menee 20hvrk pelaamiseen.
Joten tyypilliseen palstatapaan mut leimataan sairaaksi, ap:n tyttis addiktiksi ja ap itse on reppana joka joutu ehkä käymään kaupassakin yksin. Ja saa olla mustasukkaisuuksissaan liemessään kun ei se suu aukee.
Rakentavaa, mä sanoisin että turhaan on rakentaa pohjalle jossa ei alunperinkään ollut järkeä. Tämä suhde ei tule toimimaan, siinä ollaan koska ajatellaan että 2 vuotta on ristuksen pitkä aika ja mitä sitä enää uutta kattelemaan.
Kyllä kummallakin vaihtoon menee, jos ei itse näe merkkejä niin mä näen ne. Jo ekasta viestistä lähtien. Miten te pärjäätte parisuhteissanne kun ette näe, kuule, ymmärrä selkeitä asioita? Vai onko se ettei halua. - jösses
f*ck kirjoitti:
asiassa on aina kaksi puolta, niin kuin ap:n tarinallakin. Miten täällä on leimattu se addiktiksi vaikka on vain yhden sana ja selkeä ärtymys kaikenlaiseen koneiden kasnsa olemiseen on matalalla. Mustasukkaisuus, sanon minä.
Entäs mitä jos se ap:n tyttis etsii netistä apua ongelmiinsa, niin kuin ap itsekkin. Ehkä kotona ei olekkaan kaikki hyvin ja on helpompi pelata kuin korjata suhdetta.
Ap parantaa tarinaansa kuin sika juoksuaan, ilmeisesti kotihommatkin on nyt sitten hänen harteilaan vai onko, eipä sitä meistä kukaan tiedä.
Mä en vain usko jos ap tuntee itsensä joka päivä tärkeäksi että tyttiksellä on mikään peliaddiktio, koska niillä menee 20hvrk pelaamiseen.
Joten tyypilliseen palstatapaan mut leimataan sairaaksi, ap:n tyttis addiktiksi ja ap itse on reppana joka joutu ehkä käymään kaupassakin yksin. Ja saa olla mustasukkaisuuksissaan liemessään kun ei se suu aukee.
Rakentavaa, mä sanoisin että turhaan on rakentaa pohjalle jossa ei alunperinkään ollut järkeä. Tämä suhde ei tule toimimaan, siinä ollaan koska ajatellaan että 2 vuotta on ristuksen pitkä aika ja mitä sitä enää uutta kattelemaan.
Kyllä kummallakin vaihtoon menee, jos ei itse näe merkkejä niin mä näen ne. Jo ekasta viestistä lähtien. Miten te pärjäätte parisuhteissanne kun ette näe, kuule, ymmärrä selkeitä asioita? Vai onko se ettei halua."Kyllä kummallakin vaihtoon menee, jos ei itse näe merkkejä niin mä näen ne. Jo ekasta viestistä lähtien."
Aikamoinen mielivaltainen olettamus, kun et kuitenkaan itsekkään tiedä miten ap:n tyttis asian näkee ja hänen sitä "toista" sanaa ei ole kuultu. Ja vaikka ap varmaan sekoittaa omaa subjektiivista näkemystään asioista tämän suhteen osalta, niin kyllä hän varmasti tietää paremmin kuinka paljon tyttis pelaa kuin sinä.
Ja miksi tämä on niin tärkeä asia sinulle, että ziljoona kaupalla postitat tässä ketjussa? - f*ck
jösses kirjoitti:
"Kyllä kummallakin vaihtoon menee, jos ei itse näe merkkejä niin mä näen ne. Jo ekasta viestistä lähtien."
Aikamoinen mielivaltainen olettamus, kun et kuitenkaan itsekkään tiedä miten ap:n tyttis asian näkee ja hänen sitä "toista" sanaa ei ole kuultu. Ja vaikka ap varmaan sekoittaa omaa subjektiivista näkemystään asioista tämän suhteen osalta, niin kyllä hän varmasti tietää paremmin kuinka paljon tyttis pelaa kuin sinä.
Ja miksi tämä on niin tärkeä asia sinulle, että ziljoona kaupalla postitat tässä ketjussa?koska tää on keskustelupalsta, jos sä haluat rajata oman osallistumisesi yhteen viestiin niin ole hyvä.
Mä perustan näkemykseni siihen että ne ei saa puhuttua eikä kerrottua todellisia tuntojaan. Epäilyksiä, välinpitämättömyyttä, haukkumista selän takana, sairaaksi ja addiktiksi leimaamista kun täällä vähän jotkut yllyttää. Toiseen pitää voida luottaa, se puuttuu tuosta suhteesta. Ilman sitä sanat on vain löpinää ja mitään ei oteta todesta, kumpahan mennään siinä arjessa johon on ajauduttu. - andra jösses
f*ck kirjoitti:
koska tää on keskustelupalsta, jos sä haluat rajata oman osallistumisesi yhteen viestiin niin ole hyvä.
Mä perustan näkemykseni siihen että ne ei saa puhuttua eikä kerrottua todellisia tuntojaan. Epäilyksiä, välinpitämättömyyttä, haukkumista selän takana, sairaaksi ja addiktiksi leimaamista kun täällä vähän jotkut yllyttää. Toiseen pitää voida luottaa, se puuttuu tuosta suhteesta. Ilman sitä sanat on vain löpinää ja mitään ei oteta todesta, kumpahan mennään siinä arjessa johon on ajauduttu.Sulta kysyttiin, miksi juuri tämä ketju on sulle niin tärkeä, että pitää alvariinsa tähän kirjoittaa. Sä rupeet kirjoittelee ympäripyöreitä; "koska tää on keskustelupalsta....."
- f*ck
andra jösses kirjoitti:
Sulta kysyttiin, miksi juuri tämä ketju on sulle niin tärkeä, että pitää alvariinsa tähän kirjoittaa. Sä rupeet kirjoittelee ympäripyöreitä; "koska tää on keskustelupalsta....."
tää nyt on mielenkiintoisin keskustelu tällä hetkellä, onks tääkin samaa sarjaa kuin kysymys "miksi se ottaa tabletin mukaan vessaan". Mitä väliä, mitä se kellekkään kuuluu.
Siksi vastasin tämä on keskustelupalsta, tässä ketjussa on eniten keskustelua. Jos ei sitä tarvi varmaan joutuu kyselemään muitakin hassuja asioita. - andra jösses
f*ck kirjoitti:
tää nyt on mielenkiintoisin keskustelu tällä hetkellä, onks tääkin samaa sarjaa kuin kysymys "miksi se ottaa tabletin mukaan vessaan". Mitä väliä, mitä se kellekkään kuuluu.
Siksi vastasin tämä on keskustelupalsta, tässä ketjussa on eniten keskustelua. Jos ei sitä tarvi varmaan joutuu kyselemään muitakin hassuja asioita."tässä ketjussa on eniten keskustelua."
Niin no joo, melkein puolet viesteistä on sun kirjoittamia. - f*ck
andra jösses kirjoitti:
"tässä ketjussa on eniten keskustelua."
Niin no joo, melkein puolet viesteistä on sun kirjoittamia.aha, no sitä sanotaan juurikin keskusteluksi. Mutta tietysti mitä ikinä teenkin se on nihkeetä sullekkin, koita joskus aloitukseen ottaa kantaa niin oot asian ytimessä joskus.
- apassi
Pyydä häneltä pleikkarin nimimerkkinsä, anna minulle, niin voin puhua hänelle järkeä mielipuuhansa kautta.
- navaho
Älä vaan anna tuolle Apassille mitään nimimerkkiä, koittaa vaan iskeä sun naistas:)
- apassi
navaho kirjoitti:
Älä vaan anna tuolle Apassille mitään nimimerkkiä, koittaa vaan iskeä sun naistas:)
Nou hätä, ennakkoluuloisesti kuvittelen hänet sellaiseksi, joihin en tunne kiinnostusta siinä mielessä.
Kun jostain syystä en vielä usko kovin feminiinisten pitkäkutristen naisten pelaavan mitään. Minun täytyy nähdä se itse. - nettileski
navaho kirjoitti:
no en todellakaan anna nimimerkkiä, en kai nyt mikään idiootti oo!
- f*ck
nettileski kirjoitti:
no en todellakaan anna nimimerkkiä, en kai nyt mikään idiootti oo!
ihan mielenkiinnosta, mitä apassi sillä nimimerkillä tekisi? Sun mielestä.
- nettileski
f*ck kirjoitti:
ihan mielenkiinnosta, mitä apassi sillä nimimerkillä tekisi? Sun mielestä.
En tiedä mitä tekisi, mutta ei ole ainuttakaan syytä miksi sen kertoisin.
- f*ck
nettileski kirjoitti:
En tiedä mitä tekisi, mutta ei ole ainuttakaan syytä miksi sen kertoisin.
ajattelin vain kun sun asenne oli niin voimakas ettet todellakaan anna, et ole idiootti. Mutta sitten et tiedä mitä se sillä edes voisi tehdä, eli ehdoton ei vaikka ei hajuakaan koko asiasta. Olisiko sun käsitys esim netistä, pelaamisesta vähän asmanlainen, ei mitään käsitystä asioista mutta ehdoton ei, koska et ole idiootti.
Olisko niin että kaikkeen mitä et ymmärrä on aika negatiivinen asenne, jotain pahaa siinä täytyy olla, vaikka itseasiassa sulla ei ole hajuakaan mistä on edes kyse. - jösses
f*ck kirjoitti:
ajattelin vain kun sun asenne oli niin voimakas ettet todellakaan anna, et ole idiootti. Mutta sitten et tiedä mitä se sillä edes voisi tehdä, eli ehdoton ei vaikka ei hajuakaan koko asiasta. Olisiko sun käsitys esim netistä, pelaamisesta vähän asmanlainen, ei mitään käsitystä asioista mutta ehdoton ei, koska et ole idiootti.
Olisko niin että kaikkeen mitä et ymmärrä on aika negatiivinen asenne, jotain pahaa siinä täytyy olla, vaikka itseasiassa sulla ei ole hajuakaan mistä on edes kyse.Sinä olisit varmaan halunnut hänen kertovan tyttiksen nimimerkin täällä ja näin loukkaavan tyttiksensä yksityisyyttä, jotta olisit voinut haukkua häntä "kylillä asioita juoruavaksi akaksi".
http://keskustelu.suomi24.fi/node/11998250/#comment-65811819 - motiivit
jösses kirjoitti:
Sinä olisit varmaan halunnut hänen kertovan tyttiksen nimimerkin täällä ja näin loukkaavan tyttiksensä yksityisyyttä, jotta olisit voinut haukkua häntä "kylillä asioita juoruavaksi akaksi".
http://keskustelu.suomi24.fi/node/11998250/#comment-65811819Ei kannata kertoa täällä omia tai toisten asioita varsinkaan liikaa.. Tiedä kuka sairas stalkkeri se täälläkin pyörii aamusta iltaan. Ei kannata ton fuckin sairaalloisen jankkaamisen häiritä asiaa. Tiedä mitkä motiivit tuon vänkäämisenkin taustalla on.
- f*ck
jösses kirjoitti:
Sinä olisit varmaan halunnut hänen kertovan tyttiksen nimimerkin täällä ja näin loukkaavan tyttiksensä yksityisyyttä, jotta olisit voinut haukkua häntä "kylillä asioita juoruavaksi akaksi".
http://keskustelu.suomi24.fi/node/11998250/#comment-65811819pointti oli siinä että ap luokittelee sairaaksi, addiktiksi, asioita joista ei tiedä mitään. Tuosta apassin nimmari kyselystäkin oli ettei ole mikään idiootti, vaikka ei edes tiedä mitä nimimerkin antamisesta seuraisi. Silti ehdoton ei. Sanon että ap on ehkä hiukan tietämätön ja helposti leimaa asioita väärin, esim sairaudeksi ja addiktiksi.
On sentään kyse hänen omasta rakkastaan, ja pienitäkään heihaloota päässään hän leimaa toisen. - nettileski
f*ck kirjoitti:
pointti oli siinä että ap luokittelee sairaaksi, addiktiksi, asioita joista ei tiedä mitään. Tuosta apassin nimmari kyselystäkin oli ettei ole mikään idiootti, vaikka ei edes tiedä mitä nimimerkin antamisesta seuraisi. Silti ehdoton ei. Sanon että ap on ehkä hiukan tietämätön ja helposti leimaa asioita väärin, esim sairaudeksi ja addiktiksi.
On sentään kyse hänen omasta rakkastaan, ja pienitäkään heihaloota päässään hän leimaa toisen.Tyttiksen nimimerkki ei kuulu kellekään, se on yksityisasia jota en kerro ilman hänen omaa lupaa, netissä saa muutenkin olla varovainen koska täällä tosiaan liikkuu kaiken maailman hulluja jotka voi väärinkäyttää tietoja. Miksihän täälläki ollaan nimimerkillä, eihän kukaan halua paljastaa omaa nimeään. Vai?
- f*ck
nettileski kirjoitti:
Tyttiksen nimimerkki ei kuulu kellekään, se on yksityisasia jota en kerro ilman hänen omaa lupaa, netissä saa muutenkin olla varovainen koska täällä tosiaan liikkuu kaiken maailman hulluja jotka voi väärinkäyttää tietoja. Miksihän täälläki ollaan nimimerkillä, eihän kukaan halua paljastaa omaa nimeään. Vai?
sulla ne oointit hujahtaa ohi valonnopeludella. Kyse ei nyt ole siitä kukaan haluaa että annat tyttiksesi nimimerkkiä vaan se että olit heti ettet todellakaan. Vaikka sulla ei ollut tuon taivaallista tietoa miksi et antaisi. Tuollainen EN TODELLAKAAN-asenne on aika jyrkkä jos ei mitään asiasta ymmärrä. Olisithan voinut sanoa asian muutenkin mutta sun asenne kuvaa vahvaa ennakkoluuloa että mitä netissä tapahtuu on jollain lailla vaarallista ja epäilyttävää.
Tähän viitaten, arvoisa ap, sanoisin että ehkä suhtaudut pelaamiseen samallalla kaavalla, kun et ymmärrä oikein mikä se maailma on, se on uhkaava.
Joten ehkä sun kannattaisi tutustua tuohon apassin tektsiin tuolla alhaalla, ajatuksen kanssa. Olet 36 vuotias, sun pitäisi kyetä omaksumaan uusiakin asioita vielä kohtuudella ja ei ehkä tappaisi sua eikä sun parisuhdetta opetella ymmärtämään tyttiksesi intohimoja ja harrastuksia. Ehkä pieni positiivinen mielenkiinto voisi tehdä terää.
Netti ei ole paha lapsi jota tulee lyödä ennen kuin edes on mitään pahaa tapahtunut. Laajenna hiukan, höllää hiukan, ole rakastavampi. Sellainen asenne auttaa sua enemmän kuin se että tyttis lopettaisi pelaamisen kokonaan.
- m.h1
Esimerkiksi world of warcraft on jo noin 10 miljoonan pelaajaa ,mutta sen takia joka viides eroon suhteesta/kumppanista. Kuulostaa sinun tyttöystävä on aivan täysin koukussa pelaamiseen kuin narkomaani.Pelaan kyllä pleikalla tai netissä mutta pystyn kyllä ilman moneen tuntiin. Jos tyttöystäväsi ei pystynyt ilman pelaamista minuuttia tai päiväksi niin pystyisikö ilman koulussa tai töissä?
Jos haluaisit todella keskustella tyttöystäväsi kanssa niin, että tee näin :
"Haluaisin puhua kanssasi mutta pois laitteista sekä ilman pelaamista.Jos pelaa ei niin ala mennä keskustella.Kumpi?" En tiedä tepsiikö tyttöystävällesi.
Tottakai pelaaminen lieventää stressiä ja viihdettä ,mutta ei ola hyväksi jatkuvasta sekä täysin riippuvaiseksi. - Puhallahiileen
Jos asuisin naisen kanssa ja olisimme suhteessa. Se olisi sitten turvarajojen sisäpuolella.
Jos se alkas mua sairaaks haukkumaan, kun tekisin omia juttuja , niin se kyllä olis siinä. - Tahtoo-oikeudet
Ny mää tiärän...
Tää on L-pokka pitää - apassi
Voin tietysti tunnustaa huolestuneelle ap:lle, että olisin tehnyt sillä vain voodoo-kikkoja, sekä saa.tanallisia rituaaleja. Tiedäthän, niitä tavallisia pyhäinhäväistyksiä koskien viattomia ihmisiä uhrimenoineen.
Näitä peruspäiviä.
Toisaalta olisin ehkä tehnyt poikkeuksen ja pelkästään voinut pyytää hänen psn-nickinsä listalleni (mustalle tietysti). Samalla olisin saanut mahdollisesti uuden uhr...suomalaisen pelikaverin, jopa naispuoleisen. Lista on todella tynkä, eikä ole pelaavia livekamujakaan. (Pelästyivät ylläolevia harrastuksiani)
Ensimmäinen, eilinen kommenttini oli vähemmän totisella pohjalla, ehkä jopa tämänkin kommentin ensalku.
Mutta tarjoukseni voi toki olla voimassa. Sinäkin saisit vaikka vipinää lakanoihin.
Vakavoidutaan nyt hetki muka-hauskoista asioista.
Ymmärrän miksi sinua turhauttaa koko asia:
Et varmaan tiedä pelimaailmasta mitään. Se ei haittaa.
Sinulle se on outo ja typerä asia tällä hetkellä, koska tunnet sen vetävän kumppanin syövereihinsä, pois sinulta.
Saatat suurennella asioita mutta huolesi ei ole täysin perätön. Eihän ulkopuoliset tiedä miten asiat aina ovat. Toimivaan parisuhteeseen kun tarvitaan kaksi ihmistä. Jos toinen ei osallistu, suhde alkaa kuihtua ja joku lähtee. Kuuntelua ja osallistumista vaaditaan.
Tässä tapauksessa kannattaa silti olla valmis kuulemaan ongelman olevan lähinnä siinä missä sitä ei halua nähdä.
Idiootti et ole, etkä ole tyhmä. Esimerkiksi nyt ainakin tiedät sen, ettei kyseiset nickit uhkaa henkilökohtaista yksityisyyttä. Niiden takana kun ei ole yksityisyyttä paljastavia tietoja. Pyynnötkin voi evätä, estää käyttäjiä jne. Anonyymia toimintaa.
Sekään ei ehkä saa sinua laantuneeksi, mutta yksi vaihtoehto on, että lopettaisit painostamisen.
Jos hänellä on enemmän introluonnetta kuin sinulla ja sinä olet extrompi, hän voi alitajuisesti hakeutua samalla pelien "suojaan", sinulta.
Eli edes vähentäisit hänen turhan innokasta harrastuksensa mollaamista kun yrität rajoittaa. Haukkumista sairaaksi ja mielenvikaiseksi ei auta yhtään, jos sellaista olet maininnut.
Hän saattaa olla eskapisti tai yksinkertaisesti pelaa sellaista peliä, mikä vaatii aktiivisuutta, puolustamista, nopeaa kehittymistä jne.
Tämä kuulostaa kohta kuin lapsesta puhuttaisiin, mutta mikset olisi utelias mitä hän itse asiassa tekee? Mistä peleistä puhuu, onko hänellä kavereita joiden kanssa hän voisi viettää enemmän sitä peliaikaa, jotta aikaa olisi enemmän sinun kanssasi? Osallistu hänen elämäänsä, älä yritä repiä häntä siitä pois jotta sinä saisit vain enemmän huomiota.
Saatat yllättyä jos tietäisit ettei 99,9% ihmisen kokemista stressaavista ongelmistaan koske ulkoisia asioita. Ongelmat on sisällä ja niin nyt sinullakin on ongelma, minkä voit vain selvittää itsesi kautta. Voit aina yrittää muuttaa toista, muttei se toimi siten. Turhaudut entisestään.
Sellainen varmasti nyppii mutta sinuna olisin todennäköisesti samanlainen, mikäli en pelaisi ja olisin mielelläni aina halukas ottamaan toisen kanssa sekä syvää henkistä, että fyysistä kontaktia. Minä ehkä ottaisin enemmän asioista selvää.
Ymmärrystä siis löytyy. Asiat on syytäkin saatava tasapainoon kummankin kohdalla, mutta ensin täytyy nähdä missä oikeastaan se tämän hetkinen notkahdus löytyy.
Onko se ilmiselvä näkyvä osuus mihin on helppo iskeä arvostelevat kyntensä, vaiko jossain syvempää.
Yritätkö lähentyä lähinnä silloin kun tahdot halusi tyydytetyksi, tai kun hyökkäät hänen mieliasioita vastaan?
Eihän sellainen voi sytyttää.
Se että pauhaa jostain asiasta, kannattaa myös kokeilla niitä neuvoja mitä sinulle annetaan ja mitä täällä ovat jotkut jo antaneet.
Turha syyttää pelejä, häntä tai edes itseäsi. Riittäisi jos alottaisit muutoksen mielessäsi, päästäisit irti, antautuisit tapahtuvalle.
Saattaisit yllättyä.- Såååååå
Eikun eduskuntaan :) tai diplomaatiksi :)
- pixa
No joo onpas täällä kaiken maailman selityksiä.... Taitaa tulla sellaisilta jotka eivät ole kokeneet samaa.
Olen samaa mieltä alkukirjoittajan kanssa. Olen kokenut saman mieheltäni ja sekin vain jatkuu keskusteluista huolimatta.
Mielestäni addiktio ipadiin/nettiin on pakoa todellisuudesta. Ja ehkä vähän oman luonteen heikkoudesta. En lähtisi tässä hakemaan syytä itsestäni sillä olen kanssa yrittänyt kaikkeni. Ehkä tämä on lopun alkua mutta niin makaa kuin petaa, molemminpuolin. Rakkaus ei aina voita jos on riippuvuus johonkin. Tsemppiä sinulle- f*ck
se jättää vähän kylmäksi kun tullaan sanomaan että tyttis on peliaddikti, apua.
Voisi tietysti esim viikkorytmiä kertoa miten tämä addikti esiintyy, jos sanoo että tyttis menee vessaan padin kanssa niin en vielä olisi lyömässä sairas-leimaa häneen tai samalla on koneella kun katsoo tv:tä, tietäen tv-ohjelmien tason.
Miten sun poikaystävän addikti ilmeni, miten hän hoiti työnsä, huomioiko hän sinua yhtään, tunsitko itsesi tärkeäksi?
- oma mielipiteeni
Peliriippuvaisten - tai useita tunteja päivässä pelaavien ihmisten - täytyy olla jotenkin hyvin yksinkertaisia. Itse kyllästyn peliin kuin peliin viimeistään parissa viikossa, yleensä jo kymmenessä minuutissa. Suurin osa peleistä on niin itseään toistavia, että sama yksitoikkoinen näpyttely tai klikkailu muuttuu äkkiä erittäin puuduttavaksi touhuksi. Peleissä harvemmin on tarpeeksi variaatiota pitääkseen mun mielenkiintoa yllä kovinkaan pitkään.
Ajatus videopelejä hakkaavasta tai muuten vaan netissä 24/7 roikkuvasta 30-40 v. naisesta on mulle todella omituinen. Olen itse vasta 26, ja työttömänä vietän erittäin suuren osan päivästä koneella, mikä hävettää minua ja pyrin kyllä pitämään sen omana tietonani, jos joku kyselee ajankäytöstäni. (Luopuisin netistä vaikka samantien, jos saisin tilalle parisuhteen, koska netti on vaan korvike.)- f*ck
minkälaisia pelejä olet pelannut, mitkä on suosikkejasi olleet joita olet pdempään jaksanut?
Mitä ajattelet ihmisisitä jotka tekevät duuninsa koneilla?
- Tarttis rajoittaa
Me istuttiin viime viikonloppuna meidän ryhmän kanssa niinsanotusti louhimassa dataa . Sit porkan ainoa tupakoija tuli pihalta ja sanoi että tajjuutteko että istutte täällä pimeässä ja vain näytöt loistaa . Tuli kyllä fiilis että oho - ei oo järkeä . Ja viikonlopun jälkeen oli väsynyt ja jotenkin epäinhimillinen olo ; )
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Persujen Anna Koskela kaahasi 172 km/h
Kuvasi samalla myös videota, jonka sitten myöhemmin poisti. Jotenkin tuntuu persuilta lähtevän nyt kaikki lapasesta, va146258Onnea Riikka! Työttömyys aste on nyt täysi kymppi!
🎯 💪 Kiitoksia Riikalle ansiokkaasta työstä Suomen kansantalouden tuhoamisessa. V.Putin suljetun rajan tuolla puolen1645693Ratkaisujen tarjoamisen sijaan SDP on keskittynyt levittämään väärää tietoa
Kokoomuksen kansanedustaja Martin Paasi on turhautunut eduskunnassa käytävään salikeskusteluun. Hän kertoo, miksi. – Ko655103Miksi media ei ole tutkinut Li Anderssonin antifa-yhteyksiä
Antifa on väkivaltainen äärivasemmistolainen terrori-järjestö, joka USA:ssa on nyt kielletty. Andersson itse on äärivas904686Hyvällä tuurilla Suomen väkiluku nousee 7 miljoonaan
Vuoteen 2050 mennessä, mikäli onnistumme maahanmuuttopolitiikassa hyvin. Näin analysoi väestötieteen tohori Hiilamo. ht2264647Riikka jytkytti työttömyyden uuteen ennätykseen!
Erinomaista työtä jälleen kerran irvistelevältä saksiniekalta. ”Yhtä korkeaa työttömyysastetta ei löydy työvoimatutkimu1834557Juuri nyt! Parturi bongattu Sannan seurassa!
🌐 Breking News 📢 🗞️ 🆕 Kaksikko bongattu Suomen Helsingin Töölöstä. Kyllä. Sieltä samasta Töölöstä, josta kuppakin64539Keskisarja kiihotti persuja kansanryhmää vastaan
Rikoksen vakavuutta lisää se, että Keskisarja toimii eduskuntapuolueen puheenjohtajana, jonka puheilla on enemmän painoa654402Kolmepäiväinen työviikko on kulman takana
Zoomin toimitusjohtajan mukaan tekoäly alkaa olla monissa työtehtävissä niin tehokas, että ihmiset voivat pudottaa työpä153999Mercedes-Benzille riitti Suomen äärioikeistohallitus
Tästä jo pari vuotta sitten varoiteltiin, että kaikki ulkomaalaiset investoijat poistuvat fasistipersujen myötä tukemast423915