Palkankorotuksesta kieltäytyminen

vain 100% laatu käy

Kieltäydyin vähän aikaa sitten palkankorotuksesta, koska en kokenut omaa työpanostani palkankorotuksen arvoiseksi (olen hyvin itsekriittinen sekä perfektionisti, inhoan ala-arvoista työjälkeä). Henkilöstöpäällikölle tämä tietenkin sopi, mutta onko kukaan muu kieltäytynyt palkankorotuksesta tai pitää ajatusta täysin normaalina?

11

1781

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • tunnollinen

      En oo kieltäytyny palkankorotuksesta mut oon jättäny yhen päivän palkan nostamatta kun alisuoriuduin päivästä et kyl meitäki hulluja perfektionisteja piisaa.....

    • 19+4

      Palkankorotuksesta en koskaan kieltäytyisi (sen verran on asuntovelkaa, että kaikki on tarpeeseen) mutta ilmaista työtä olen tehnyt paljon, jopa salaa kun minua kiellettiin menemästä viikonloppuisin töihin. Hipsin salaa enkä leimaa kellokorttia ;)

      Viimeksi sain 500 euron bonuksen hyvin hoidetusta hommasta ja otin kiitellen vastaan.

    • 2+9

      Ei ole ollut mahdollisuutta kieltäytyä. Taas oli palkka noussut pari sataa, en pistä pahaksi. Toki alunperin palkka oli aika pieni, eikä vieläkään mitenkään erityisen suuri, joten pari kolme samanlaista korotusta, niin olisi aika bueno. Toki sitten pitäisi jo osata työtkin paremmin. Aiemmissa töissä palkka on aina ollut TES-mukaan, ei neuvotteluvaraa ollenkaan.

    • Ikuinen pätkäläinen

      Kun joskus edes tarjottaisiin korotusta.... pätkäläiselle ne jää vaan haaveeksi.

    • 17+13

      Tuota, eikö se ole työnantajasi loppujen lopuksi se instassi joka määrittelee mitenkä hyvin olet työsi tehnyt.Itsestäni asia on näin.Kukaan ei voi 100% täydellisyys millään elämän alueella.Ei työssä eikä yksityiselämässä.Se faktan kanssa sinun kannattaa oppia elämään tai koet jossain vaiheessa burn outin.

      Itse en kieltäytyisi vaikka palkkani haluttaisiin tuplata.Viimeisen 2 vuoden aikana olen saanut 300 euroa lisää palkkaa, tosin olen kehittynyt merkittävästi ja ottanut lisää vastuuta.Ja jos kaikki extrat halutaan antaa seuraavinakin vuosina minulle niin ihan vapaasti...tilille mahtuu kyllä :P

    • Näin valtiolla

      Minä kieltäydyin kollegan kanssa "korotuksesta". Teemme samaa työtä samalla palkalla ja meille oltiin työntämässä enemmän tienaavan eläkkeelle jäävän töitä.

      Tämän eläkkeelle jäävän tehtävä on ollut yhden luokan vaativampi kuin meidän tehtävämme on, ja meistä vain toinen olisi saanut puolikkaan palkkaluokan korotuksen - ei sitä kokonaista - mutta molempien olisi silti pitänyt tehdä näitä "vaativampia" lisätöitä.
      Siihen emme tietenkään suostuneet, vaan se joka ei olisi saanut tuota korotusta, ei olisi osallistunut niiden hoitamiseenkaan edes kesälomasijaisena.

      Seuraava tarjous oli vielä pöyristyttävämpi, siinä kuviossa olisimme vuorotellen kahden vuoden pätkissä saaneet tuon puolikkaan palkkaluokan korotuksen.

      No, siinä vaiheessa saivat tietysti mennä etsimään jonkun muun niin niille tehtäville kuin niistä maksettavalle "palkallekin". Meillä on ilmankin enemmän töitä kuin ehdimme tehdä ja uusista tehtävistä aiheutuvat ylityötkin olisi korvattu laittomasti tunti tunnista ilman työaikakorvauksia.

      Joku siis ihan tosissaan ehdotti, että olisimme kahden vuoden pätkissä tienanneet vuorotellen ensin toinen kaksi vuotta palkkaa G2 ja seuraavat kaksi vuotta palkkaa H1, taas palkkaa G2 kaksi vuotta jne. ja toisella päin vastoin..

      Ja kysymys on nettona muutamista kymmenistä euroista per kk eli kysymys ei ole näille todellisuudesta vieraantuneille päättäjille rahasta, vaan siitä, etteivät he yksinkertaisesti HALUA, että alaisille maksettaisiin oikeudenmukaista ja asumiskustannukset jne. huomioon ottaen riittävää palkkaa.

      Tuon täysin järjettömän kuvion hallinnointikin olisi tullut kalliimmaksi kuin se mitä me olisimme siitä saaneet - toinen heti ja toinen kahden vuoden.

    • palkka ja työ

      Kyllä palkankorotuksista voi kieltäytyä mikäli se on muuta kuin TES mukaan tulevaa korotusta.
      No tuskinpa ne erikseen korottivat merkitävästi palkkaasi joten helppoa kieltäytyä...
      No erinäiset tuot menettää kun palkaa nousee joten orotuksella ei aina merkitystä!
      Tiedän ja tunnen tapauksen jossa työntekijä kieltäytyi ylimääräisestä korotuksesta koska muutoin menettäisi etuuksia.

      • Verosuunnittelu

        Samoin jos uusi bruttopalkka noustaa veroprosentin pykälää ylöspäin ja lopputuloksena nettotulot putoaisivat.


    • Ins.

      Ja nyt kuvittelet että pomosi arvostaa sinua korkealle? Ei todellakaan, hän pitää sinua ääliönä. Sitä paitsi johtajat tyypillisesti halveksuvat kunnianhimottomia ihmisiä.

    • Rudinski

      Mikäli en saa haluamaani korotusbudjettia suuren firman byrokratiassa tiimini palkankorotuksiin olen suunnitellut kieltäytyväni omasta palkankorotuksestani, mikäli saan sen kanavoitua omien alaisteni palkankorotuksiin. Tämän uhrauksen teen mielelläni esimiehenä hyvin suoriutuvan tiimini eteen.

    • Pitäisiköhän ryhtyä palkansaajaksi kun pienyrittäjän tulotaso on siinä köyhyysrajan tienoilla... Joskus semmostaki spekuloitiin, että vankilassakin on enemmän vapauksia kuin pienyrittäjän arjessa...

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mielessäni vieläkin T

      Harmi että siinä kävi niinkuin kävi, rakastin sinua. Toivotan sulle kaikkea hyvää. Toivottavasti löydät sopivan ja hyvän
      Ikävä
      41
      2164
    2. Pupuhuhdasta löytyi lähes sadan kilon miljoonalasti huumeita

      Pupuhuhdasta löytyi lähes sadan kilon miljoonalasti huumeita – neljä Jyväskylän Outlaws MC:n jäsentä vangittu: "Määrät p
      Jyväskylä
      49
      1707
    3. Persut petti kannattajansa, totaalisesti !

      Peraujen fundamentalisteille, vaihtkaa saittia. Muille, näin sen näimme. On helppo luvata kehareille, eikä ne ymmärrä,
      Maailman menoa
      33
      1528
    4. Ei luottoa lakko maahan

      Patria menetti sovitun ksupan.
      Suomen Keskusta
      42
      1508
    5. Nellietä Emmaa ja Amandaa stressaa

      Ukkii minnuu Emmaa ja Amandaa stressaa ihan sikana joten voidaanko me koko kolmikko hypätä ukin kainaloon ja syleilyyn k
      Isovanhempien jutut
      7
      1450
    6. Nähtäiskö ylihuomenna taas siellä missä viimeksikin?

      Otetaan ruokaöljyä, banaaneita ja tuorekurkkuja sinne messiin. Tehdään taas sitä meidän salakivaa.
      Ikävä
      2
      1446
    7. Sinäkö se olit...

      Vai olitko? Jostain kumman syystä katse venyi.. Ajelin sitten miten sattuu ja sanoin ääneen siinä se nyt meni😅😅... Lis
      Ikävä
      3
      1417
    8. Housuvaippojen käyttö Suomi vs Ulkomaat

      Suomessa housuvaippoja aletaan käyttämään vauvoilla heti, kun ne alkavat ryömiä. Tuntuu, että ulkomailla housuvaippoihin
      Vaipat
      2
      1351
    9. Hyvää yötä ja kauniita unia!

      Täytyy alkaa taas nukkumaan, että jaksaa taas tämän päivän haasteet. Aikainen tipu madon löytää, vai miten se ärsyttävä
      Tunteet
      4
      1275
    10. Lepakot ja lepakkopönttö

      Ajattelin tehdä lepakkopöntön. Tietääkö joku ovatko lepakot talvella lepakkopöntössä ´vai jossain muualla nukkumassa ta
      7
      1243
    Aihe