Erilaiset äidit Tv-dokkarissa

Onnittelut

Herttainen perhe , jossa vanhemmat herkistyivät moneen kertaan kyyneliin asti siinä tunteessa, että heidän perheensä ja uskonsa antaa heille voimaa ja mielenrauhan.

Ihmettelen vain, miten nuori isä pystyy elättämään sellaisen katraan. Kuinka talous kestää noin suuren perheen pyörittämisen. Hyvin kuitenkin perhe tuntui selviytyvän.

Onnea uudelle tulokkaalle.

77

208

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • ei jaksais laskea

      Eihän siinä isän palkkaa kerrottu ja äitikin on aika hyväpalkkaiseen työhön (lääkäriksi) kouluttautumassa. Ehkä juuri siksi että saisivat perheensä elätetyksi?

      Ihan kiva jakso oli minustakin, olen muutenkin tuota sarjaa seurannut.

      • M.E.L.

        Taas kyynelten myötä iso osa ameriikkalaista ostaria saatiin rahoitettua.

        Hyvin psyykattuja vollottajia.


    • M.E.L.

      Tuo oli sitä mormonien teeskentelyvollotusta :-)

      Voi voi kun oltiin liikuttuneita. :-D Mistä?

      Pimeää porukkaa. Voi lapsiraukkoja millaisessa pullossa joutuvat elämään.

      Sääliksi käy etenkin lapsia.

      • 2+4

        Minun käy sääliksi sinun lapset kun isä on milloin mihinkin uskomukseen kallellaan , no ero oli varmaan heille helpotus, ex-vaimostasi puhumattakaan.


      • M.E.L.
        2+4 kirjoitti:

        Minun käy sääliksi sinun lapset kun isä on milloin mihinkin uskomukseen kallellaan , no ero oli varmaan heille helpotus, ex-vaimostasi puhumattakaan.

        Todella huono ja edesvastuuton vanhempi sotkee lapsensa mokomaan kulttitouhuun!

        Tuollaisessa ei ole mitään hyvää eikä ihailtavaa vaan homma on aivan sairasta!

        Hölmöilköön itse aikuisena miten lystäävät.


      • M.E.L.
        2+4 kirjoitti:

        Minun käy sääliksi sinun lapset kun isä on milloin mihinkin uskomukseen kallellaan , no ero oli varmaan heille helpotus, ex-vaimostasi puhumattakaan.

        Mikä pirun avioliittokonsultti sinä kuvittelet olevasi?

        Hoida vaan omasi mikäli sinulla sellainen on :-)

        Juu varmaan oli helpotus kun lapset asuvat minun kanssani :-D


      • Näin on!
        M.E.L. kirjoitti:

        Todella huono ja edesvastuuton vanhempi sotkee lapsensa mokomaan kulttitouhuun!

        Tuollaisessa ei ole mitään hyvää eikä ihailtavaa vaan homma on aivan sairasta!

        Hölmöilköön itse aikuisena miten lystäävät.

        Aivan. Vapaamuurarien touhut ovat aivan sairasta. Hyvä, jos et sotke lapsiasi moiseen touhuun millään tavalla edes välillisesti. Silloin olet sentään vastuullinen vanhempi.


      • M.E.L.
        Näin on! kirjoitti:

        Aivan. Vapaamuurarien touhut ovat aivan sairasta. Hyvä, jos et sotke lapsiasi moiseen touhuun millään tavalla edes välillisesti. Silloin olet sentään vastuullinen vanhempi.

        Juu, kakaroitahan ne kaikki loosit ovat täynnä. :-)

        Pölvästi!


      • Näin on!
        M.E.L. kirjoitti:

        Juu, kakaroitahan ne kaikki loosit ovat täynnä. :-)

        Pölvästi!

        Ai, minä luulin että lapsia ei sotketa mukaan. No hyvä että oikaisit väärän käsitykseni.


    • joku hevos tai ei

      joo, kyllä äiti on oikea suomalaisen koulutukesen hyväksikäyttäjä.. Opiskelelee iät ajat siinä välissä puskee kakaroita ja samalla kerää lapsilisät ja muut tuet. Toivottavasti en ikinä joudu mokoman vastaanotolle jos edes valmistuu.

    • sosnjet

      Mahtaakohan rouva maksaa kymmenykset kaikista saaduista tuloista ja tuista. Voisi kiinnostaa verottajaa ja tuen maksajia. Varsinkin jos sossusta tulee rahaa. Taidan soitella Helsingin sosiaalivirastoon ihan vinkiksi, tarkistakoot asian siellä.

      • Luuletko,

        että Helsingin sosiaalivirasto tietää,maksaako rouva kymmenykset kaikista saaduista tuloista?


      • virasto
        Luuletko, kirjoitti:

        että Helsingin sosiaalivirasto tietää,maksaako rouva kymmenykset kaikista saaduista tuloista?

        Voidaan vähän tiliotteita tutkia ja harrastaa yhteenlaskua. Nostetut rahat - käytetyt, saldoja vertaamalla. Jos ylimääräistä jää tai rahat ei riitä se tutkitaan ja kysytään kuitteja


      • Ent. mormoni
        Luuletko, kirjoitti:

        että Helsingin sosiaalivirasto tietää,maksaako rouva kymmenykset kaikista saaduista tuloista?

        Ainakin minun mormonikodissani isä piti lapsilisiä vuotuisena tulona, josta kuului maksaa kirkolle 10 % kymmenyksinä.


      • Onpa
        virasto kirjoitti:

        Voidaan vähän tiliotteita tutkia ja harrastaa yhteenlaskua. Nostetut rahat - käytetyt, saldoja vertaamalla. Jos ylimääräistä jää tai rahat ei riitä se tutkitaan ja kysytään kuitteja

        virastolla aikaa harrastaa - yhteenlaskua.

        No on sitä huonompiakin harrastuksia.


      • M.E.L.

        Pitäisi olla tyhmimmällekin selvää että sosiaalietuudet ja eläkkeet eivät ole tarkoitettu Utahin upseereiden bisneskassaan.

        Kymmenysten maksajilta sosiaalietuudet ja eläkkeet pois!


      • 3+3
        M.E.L. kirjoitti:

        Pitäisi olla tyhmimmällekin selvää että sosiaalietuudet ja eläkkeet eivät ole tarkoitettu Utahin upseereiden bisneskassaan.

        Kymmenysten maksajilta sosiaalietuudet ja eläkkeet pois!

        Moni katolinen maksaa kymmenyksia ja moni muukin kirkonjäsen.
        Eläke määräytyy työtulojen perusteella, se on hänen palkkansa ja jokaisella on oikeus käyttää se just niinkuin tahtoo! Tajutonta tekstiä määräillä mitä saa OMILLA rahoillaan tehdä. Maahanmuuttajat vievät Suomen verovaroja sosiaali ja muina etuina miljoonia, antamatta juurikaan takaisin. Juuri televisiossa näytettiin kuinka virolaiset saavat lapsilisät Viroon kun esim. Isä käy Suomessa töissä, erilaisina tukia perhe saa jopa 30 th.€ vuodessa.. Miksi Suomi muuten kouluttaa ulkomaalaisia ilmaiseksi yliopistoissa? Miksi verovaroja työnnetään sinne? Ihan tajutonta! Mieti vähän noita asioita ennen kuin alat ihmisten omia rahoja sosialisoida!


      • M.E.L.
        3+3 kirjoitti:

        Moni katolinen maksaa kymmenyksia ja moni muukin kirkonjäsen.
        Eläke määräytyy työtulojen perusteella, se on hänen palkkansa ja jokaisella on oikeus käyttää se just niinkuin tahtoo! Tajutonta tekstiä määräillä mitä saa OMILLA rahoillaan tehdä. Maahanmuuttajat vievät Suomen verovaroja sosiaali ja muina etuina miljoonia, antamatta juurikaan takaisin. Juuri televisiossa näytettiin kuinka virolaiset saavat lapsilisät Viroon kun esim. Isä käy Suomessa töissä, erilaisina tukia perhe saa jopa 30 th.€ vuodessa.. Miksi Suomi muuten kouluttaa ulkomaalaisia ilmaiseksi yliopistoissa? Miksi verovaroja työnnetään sinne? Ihan tajutonta! Mieti vähän noita asioita ennen kuin alat ihmisten omia rahoja sosialisoida!

        Tietääkseni kymmenyksiä maksavat ainoastaan MORMONIT!

        Miksi suomessa pitäisi sietää Utahin upseereiden kätyreitä ja verovouteja jotka pumppaavat vastikkeetta varoja Suomen taloudesta hyödyttämään yhdysvaltain taloutta?

        Mitäpä jos painuisitte sinne rapakon taa amerikkalaisia kusettamaan!


      • 3+3
        M.E.L. kirjoitti:

        Tietääkseni kymmenyksiä maksavat ainoastaan MORMONIT!

        Miksi suomessa pitäisi sietää Utahin upseereiden kätyreitä ja verovouteja jotka pumppaavat vastikkeetta varoja Suomen taloudesta hyödyttämään yhdysvaltain taloutta?

        Mitäpä jos painuisitte sinne rapakon taa amerikkalaisia kusettamaan!

        Kuten on jo useaan otteeseen huomattu, vähän mistään tiedät. Mormoneiden lisäsi kymmenyksiä maksavat useimmat Vapaisiin suuntiin kuuluvat kirkot, eli mm. Helluntalaiset , Vapaakirkko, Metodistit, Adventistit jne.. ja kukas muu kuin katolinen kirkko niitä vuosisadan keräsi. Vanhan testamentin mukaan kaikki Israelin kuuluvat ihmiset maksavat kymmenyksiä, siis niin kuuluisi Juutalaistenkin tehdä.
        Miksi minun pitäisi Amerikkaan mennä, viihdyn hyvin Suomessa , rakkaansa kotimaassani jonka kansalaiseksi minun on ollut etuoikeus syntyä Tämä on maailman paras maa. Jos sinua noin nyppii asiat täällä, kysy turvapaikkaa Pohjois-Koreasta jos pääsisit vaikka toisten rahoja kyttäämään, kommari!


      • M.E.L.
        3+3 kirjoitti:

        Kuten on jo useaan otteeseen huomattu, vähän mistään tiedät. Mormoneiden lisäsi kymmenyksiä maksavat useimmat Vapaisiin suuntiin kuuluvat kirkot, eli mm. Helluntalaiset , Vapaakirkko, Metodistit, Adventistit jne.. ja kukas muu kuin katolinen kirkko niitä vuosisadan keräsi. Vanhan testamentin mukaan kaikki Israelin kuuluvat ihmiset maksavat kymmenyksiä, siis niin kuuluisi Juutalaistenkin tehdä.
        Miksi minun pitäisi Amerikkaan mennä, viihdyn hyvin Suomessa , rakkaansa kotimaassani jonka kansalaiseksi minun on ollut etuoikeus syntyä Tämä on maailman paras maa. Jos sinua noin nyppii asiat täällä, kysy turvapaikkaa Pohjois-Koreasta jos pääsisit vaikka toisten rahoja kyttäämään, kommari!

        Samanlaisia 'patriootteja' olette kuin Beckmannit sun muut semmoiset. Utahin upseereiden desantteja ja verovouteja.


      • 3+3
        M.E.L. kirjoitti:

        Samanlaisia 'patriootteja' olette kuin Beckmannit sun muut semmoiset. Utahin upseereiden desantteja ja verovouteja.

        Taas valehtelit väittämällä että vain mormonit kymmenyksiä maksavat. Kyllä täällä jokainen patriootti sinuun verrattuna on, ei muita toisten rahat noin kiinnosta, mikähän huijari oikeastaan olet, ainakin sairaan kiinnostunut rahoista jotka ei sinulle kuulu. Onko sukunimesi Backman? Sopisi ainakin hyvin sinulle. Kommari!


      • M.E.L.
        3+3 kirjoitti:

        Taas valehtelit väittämällä että vain mormonit kymmenyksiä maksavat. Kyllä täällä jokainen patriootti sinuun verrattuna on, ei muita toisten rahat noin kiinnosta, mikähän huijari oikeastaan olet, ainakin sairaan kiinnostunut rahoista jotka ei sinulle kuulu. Onko sukunimesi Backman? Sopisi ainakin hyvin sinulle. Kommari!

        Utahin upseereiden peräpäiden nuolija :)


      • Heh..
        M.E.L. kirjoitti:

        Utahin upseereiden peräpäiden nuolija :)

        Sanoo mies jonka toive olisi olla taas kerran egyptiläinen lammas, paimen odottaa sinua..


      • 3+4
        Heh.. kirjoitti:

        Sanoo mies jonka toive olisi olla taas kerran egyptiläinen lammas, paimen odottaa sinua..

        Buah hah,hah...Heh.. Päivän paras :)))


      • M.E.L.
        3+4 kirjoitti:

        Buah hah,hah...Heh.. Päivän paras :)))

        Pistäpä vaan huulesi törrölleen ja harjoittele kielityöskentelyäsi että olisit kelvollinen morkkupappeudenhaltija.

        Huonosta työstä pääset eunukiksi ja Utahin upseerit naulaavat kulkusesi temppelin ovenpieleen.


      • to..
        3+3 kirjoitti:

        Kuten on jo useaan otteeseen huomattu, vähän mistään tiedät. Mormoneiden lisäsi kymmenyksiä maksavat useimmat Vapaisiin suuntiin kuuluvat kirkot, eli mm. Helluntalaiset , Vapaakirkko, Metodistit, Adventistit jne.. ja kukas muu kuin katolinen kirkko niitä vuosisadan keräsi. Vanhan testamentin mukaan kaikki Israelin kuuluvat ihmiset maksavat kymmenyksiä, siis niin kuuluisi Juutalaistenkin tehdä.
        Miksi minun pitäisi Amerikkaan mennä, viihdyn hyvin Suomessa , rakkaansa kotimaassani jonka kansalaiseksi minun on ollut etuoikeus syntyä Tämä on maailman paras maa. Jos sinua noin nyppii asiat täällä, kysy turvapaikkaa Pohjois-Koreasta jos pääsisit vaikka toisten rahoja kyttäämään, kommari!

        "Vanhan testamentin mukaan kaikki Israelin kuuluvat ihmiset maksavat kymmenyksiä, siis niin kuuluisi Juutalaistenkin tehdä." Höpsistä kymmenyksiä ei ole kaikkien koskaan tarvinnut maksaa, edes silloin kun temppeli oli olemassa.


      • M.E.L.
        3+4 kirjoitti:

        Buah hah,hah...Heh.. Päivän paras :)))

        Kyllä se on nähty miten seurakunnan kiiluvasilmäiset kulttihullut eivät millään malta pitää ruskeata kieltään aisoissa kun lähettyvillä sipsuttelee Utahin upseeri... :-D


      • Nykymormoni
        to.. kirjoitti:

        "Vanhan testamentin mukaan kaikki Israelin kuuluvat ihmiset maksavat kymmenyksiä, siis niin kuuluisi Juutalaistenkin tehdä." Höpsistä kymmenyksiä ei ole kaikkien koskaan tarvinnut maksaa, edes silloin kun temppeli oli olemassa.

        Maksaminen ei saakaan olla pakollista. Kymmenyksiä kehotettiin maksamaan ja niistä puhuttiin muussakin mielessä kuin maksuina.

        Löytyi 18 jaetta Raamattu 1992 tekstistä.

        1. Moos. 14:20

        Kiitetty olkoon Korkein Jumala, joka antoi sinun lyödä vastustajasi. Abram antoi hänelle kymmenykset kaikesta saaliista. [1. Moos. 28:22; 5. Moos. 14:22; Mal. 3:10; Luuk. 18:12]

        1. Moos. 28:22

        Tästä paikasta, johon minä kiven pystytin, on tuleva Jumalan pyhäkkö. Kaikesta, mitä sinä annat minulle, minä tuon sinulle kymmenykset." [1. Moos. 14:20 ]

        3. Moos. 27:32

        Myös nautakarjasta, lampaista ja vuohista on annettava kymmenykset pyhänä lahjana Herralle. Joka kymmenes eläin, joka kulkee karjaansa laskevan omistajan sauvan alitse, kuuluu Herralle.

        4. Moos. 18:21

        Leevin jälkeläisille minä annan perintöosaksi kaikki kymmenykset. Se on korvaus siitä työstä, jonka he tekevät pyhäkköteltassa. [1. Moos. 14:20 ]

        4. Moos. 18:24

        sillä ne kymmenykset, jotka israelilaiset tuovat minulle uhrilahjana, minä annan leeviläisten perintöosaksi. Siksi minä olenkin sanonut heistä: 'Leeviläiset eivät saa perintömaata kuten muut israelilaiset.'" [3. Moos. 27:30]

        4. Moos. 18:26

        "Sano leeviläisille: Kun otatte israelilaisilta vastaan kymmenykset, jotka minä olen antanut teidän perintöosaksenne, antakaa tekin puolestanne kymmenesosa niistä Herralle uhrilahjaksi.

        5. Moos. 14:22

        "Luovuttakaa vuosittain kymmenykset kylvönne tuottamasta sadosta, kaikesta siitä, mikä kasvaa pelloillanne. [1. Moos. 14:20 ]

        5. Moos. 14:23

        Teidän tulee syödä viljanne, viininne ja öljynne kymmenykset sekä nautojenne, lampaittenne ja vuohienne esikoiset Herran, Jumalanne, edessä siinä paikassa, jonka hän valitsee nimensä asuinsijaksi. Näin te opitte olemaan koko elinaikanne kuuliaisia Herralle, Jumalallenne. [5. Moos. 12:17,18]

        5. Moos. 14:28

        "Joka kolmas vuosi teidän tulee jättää sadosta erottamanne vuotuiset kymmenykset omalle paikkakunnallenne,

        5. Moos. 26:12

        "Joka kolmas vuosi, kymmenysten vuotena, teidän tulee asuinsijoillanne erottaa sadosta kaikki leeviläisille, muukalaisille, orvoille ja leskille kuuluvat kymmenykset. Kun olette tehneet tämän ja kaikki ovat saaneet syödä itsensä kylläisiksi, [5. Moos. 14:28,29]

        1. Sam. 8:15

        Hän kerää veroina kymmenykset peltojenne ja viinitarhojenne sadosta ja antaa ne hoviherroilleen ja väelleen.

        1. Sam. 8:17

        Hän kerää veroina kymmenykset lampaistanne ja vuohistanne, ja te itsekin joudutte hänen orjikseen.

        2. Aik. 31:5

        Kun tämä käsky oli kaikkialla kuulutettu, israelilaiset toivat maansa tuotteiden ensi sadosta runsain määrin lahjoja, viljaa, viiniä, öljyä ja hunajaa. He toivat myös runsaat kymmenykset kaikesta. [5. Moos. 18:4 ]

        2. Aik. 31:6

        Samoin muiden Juudan kaupunkien asukkaat sekä pohjoisten heimojen ja Juudan miehet toivat kymmenykset nautakarjasta, lampaista ja vuohista, ja lisäksi he toivat muita Herralle, heidän Jumalalleen, pyhitettyjä lahjoja. Lahjat ladottiin kasoiksi vieri viereen.

        2. Aik. 31:12

        niihin tuotiin kaikki lahjat ja kymmenykset. Varastojen ylivalvojana oli leeviläinen Konanja, ja hänen apunaan oli hänen veljensä Simei.

        Neh. 10:37

        (10:38) Tuomme papeille Jumalamme temppelin varastohuoneisiin myös leivän vuoden ensimmäisestä leipomuksesta, muut antimme sekä parhaan osan hedelmäpuiden ensi hedelmistä, viinistä ja öljystä. Kymmenesosan maan tuotosta annamme leeviläisille. He keräävät kymmenykset kaikista kaupungeista, joiden peltoja me viljelemme. [2. Moos. 23:19 ]

        Neh. 13:12

        Kaikki Juudan asukkaat toivat taas varastohuoneisiin kymmenykset viljasta, viinistä ja öljystä. [Neh. 10:38-40]

        Mal. 3:10

        -- Tuokaa täydet kymmenykset aarrekammioon, jotta temppelissäni olisi ruokaa. Koetelkaa minua tällä tavalla, sanoo Herra Sebaot. -- Silloin saatte nähdä, että minä avaan taivaan ikkunat ja vuodatan teille sateen runsaan siunauksen.


      • M.E.L.
        Nykymormoni kirjoitti:

        Maksaminen ei saakaan olla pakollista. Kymmenyksiä kehotettiin maksamaan ja niistä puhuttiin muussakin mielessä kuin maksuina.

        Löytyi 18 jaetta Raamattu 1992 tekstistä.

        1. Moos. 14:20

        Kiitetty olkoon Korkein Jumala, joka antoi sinun lyödä vastustajasi. Abram antoi hänelle kymmenykset kaikesta saaliista. [1. Moos. 28:22; 5. Moos. 14:22; Mal. 3:10; Luuk. 18:12]

        1. Moos. 28:22

        Tästä paikasta, johon minä kiven pystytin, on tuleva Jumalan pyhäkkö. Kaikesta, mitä sinä annat minulle, minä tuon sinulle kymmenykset." [1. Moos. 14:20 ]

        3. Moos. 27:32

        Myös nautakarjasta, lampaista ja vuohista on annettava kymmenykset pyhänä lahjana Herralle. Joka kymmenes eläin, joka kulkee karjaansa laskevan omistajan sauvan alitse, kuuluu Herralle.

        4. Moos. 18:21

        Leevin jälkeläisille minä annan perintöosaksi kaikki kymmenykset. Se on korvaus siitä työstä, jonka he tekevät pyhäkköteltassa. [1. Moos. 14:20 ]

        4. Moos. 18:24

        sillä ne kymmenykset, jotka israelilaiset tuovat minulle uhrilahjana, minä annan leeviläisten perintöosaksi. Siksi minä olenkin sanonut heistä: 'Leeviläiset eivät saa perintömaata kuten muut israelilaiset.'" [3. Moos. 27:30]

        4. Moos. 18:26

        "Sano leeviläisille: Kun otatte israelilaisilta vastaan kymmenykset, jotka minä olen antanut teidän perintöosaksenne, antakaa tekin puolestanne kymmenesosa niistä Herralle uhrilahjaksi.

        5. Moos. 14:22

        "Luovuttakaa vuosittain kymmenykset kylvönne tuottamasta sadosta, kaikesta siitä, mikä kasvaa pelloillanne. [1. Moos. 14:20 ]

        5. Moos. 14:23

        Teidän tulee syödä viljanne, viininne ja öljynne kymmenykset sekä nautojenne, lampaittenne ja vuohienne esikoiset Herran, Jumalanne, edessä siinä paikassa, jonka hän valitsee nimensä asuinsijaksi. Näin te opitte olemaan koko elinaikanne kuuliaisia Herralle, Jumalallenne. [5. Moos. 12:17,18]

        5. Moos. 14:28

        "Joka kolmas vuosi teidän tulee jättää sadosta erottamanne vuotuiset kymmenykset omalle paikkakunnallenne,

        5. Moos. 26:12

        "Joka kolmas vuosi, kymmenysten vuotena, teidän tulee asuinsijoillanne erottaa sadosta kaikki leeviläisille, muukalaisille, orvoille ja leskille kuuluvat kymmenykset. Kun olette tehneet tämän ja kaikki ovat saaneet syödä itsensä kylläisiksi, [5. Moos. 14:28,29]

        1. Sam. 8:15

        Hän kerää veroina kymmenykset peltojenne ja viinitarhojenne sadosta ja antaa ne hoviherroilleen ja väelleen.

        1. Sam. 8:17

        Hän kerää veroina kymmenykset lampaistanne ja vuohistanne, ja te itsekin joudutte hänen orjikseen.

        2. Aik. 31:5

        Kun tämä käsky oli kaikkialla kuulutettu, israelilaiset toivat maansa tuotteiden ensi sadosta runsain määrin lahjoja, viljaa, viiniä, öljyä ja hunajaa. He toivat myös runsaat kymmenykset kaikesta. [5. Moos. 18:4 ]

        2. Aik. 31:6

        Samoin muiden Juudan kaupunkien asukkaat sekä pohjoisten heimojen ja Juudan miehet toivat kymmenykset nautakarjasta, lampaista ja vuohista, ja lisäksi he toivat muita Herralle, heidän Jumalalleen, pyhitettyjä lahjoja. Lahjat ladottiin kasoiksi vieri viereen.

        2. Aik. 31:12

        niihin tuotiin kaikki lahjat ja kymmenykset. Varastojen ylivalvojana oli leeviläinen Konanja, ja hänen apunaan oli hänen veljensä Simei.

        Neh. 10:37

        (10:38) Tuomme papeille Jumalamme temppelin varastohuoneisiin myös leivän vuoden ensimmäisestä leipomuksesta, muut antimme sekä parhaan osan hedelmäpuiden ensi hedelmistä, viinistä ja öljystä. Kymmenesosan maan tuotosta annamme leeviläisille. He keräävät kymmenykset kaikista kaupungeista, joiden peltoja me viljelemme. [2. Moos. 23:19 ]

        Neh. 13:12

        Kaikki Juudan asukkaat toivat taas varastohuoneisiin kymmenykset viljasta, viinistä ja öljystä. [Neh. 10:38-40]

        Mal. 3:10

        -- Tuokaa täydet kymmenykset aarrekammioon, jotta temppelissäni olisi ruokaa. Koetelkaa minua tällä tavalla, sanoo Herra Sebaot. -- Silloin saatte nähdä, että minä avaan taivaan ikkunat ja vuodatan teille sateen runsaan siunauksen.

        Missä käsketään tuhlata tekohammasrahat ostariprojektien rahoitukseen?

        Kyseessä ei liene vanha juutalainen tai alkukristillinen käytäntö!


      • Ev.lut.
        M.E.L. kirjoitti:

        Pitäisi olla tyhmimmällekin selvää että sosiaalietuudet ja eläkkeet eivät ole tarkoitettu Utahin upseereiden bisneskassaan.

        Kymmenysten maksajilta sosiaalietuudet ja eläkkeet pois!

        "Kymmenysten maksajilta sosiaalietuudet ja eläkkeet pois! "

        Kyllä jokaisella on oikeus käyttää eläkkeensä miten haluaa. Minäkin voisin sanoa, että rappareilta julkiset virat pois, koska virkavala ja muurarivala ovat ristiriidassa keskenään. Olen toki samaa mieltä niistä tekohampaista :-)

        Etelä-Suomen Sanomissa oli juttu vapaamuurareista. Sen mukaan te käytätte ns hyväntekeväisyyteen 500.000 euroa vuodessa. Summa saattaa kuulostaa suurelta, mutta kun rappareita on 7100, se tekee miestä päälle 70 euroa vuodessa.

        Ajatella, hyvätuloínen mies antaa tuloistaan peräti 6 euroa kuukaudessa köyhille!


      • to..
        Nykymormoni kirjoitti:

        Maksaminen ei saakaan olla pakollista. Kymmenyksiä kehotettiin maksamaan ja niistä puhuttiin muussakin mielessä kuin maksuina.

        Löytyi 18 jaetta Raamattu 1992 tekstistä.

        1. Moos. 14:20

        Kiitetty olkoon Korkein Jumala, joka antoi sinun lyödä vastustajasi. Abram antoi hänelle kymmenykset kaikesta saaliista. [1. Moos. 28:22; 5. Moos. 14:22; Mal. 3:10; Luuk. 18:12]

        1. Moos. 28:22

        Tästä paikasta, johon minä kiven pystytin, on tuleva Jumalan pyhäkkö. Kaikesta, mitä sinä annat minulle, minä tuon sinulle kymmenykset." [1. Moos. 14:20 ]

        3. Moos. 27:32

        Myös nautakarjasta, lampaista ja vuohista on annettava kymmenykset pyhänä lahjana Herralle. Joka kymmenes eläin, joka kulkee karjaansa laskevan omistajan sauvan alitse, kuuluu Herralle.

        4. Moos. 18:21

        Leevin jälkeläisille minä annan perintöosaksi kaikki kymmenykset. Se on korvaus siitä työstä, jonka he tekevät pyhäkköteltassa. [1. Moos. 14:20 ]

        4. Moos. 18:24

        sillä ne kymmenykset, jotka israelilaiset tuovat minulle uhrilahjana, minä annan leeviläisten perintöosaksi. Siksi minä olenkin sanonut heistä: 'Leeviläiset eivät saa perintömaata kuten muut israelilaiset.'" [3. Moos. 27:30]

        4. Moos. 18:26

        "Sano leeviläisille: Kun otatte israelilaisilta vastaan kymmenykset, jotka minä olen antanut teidän perintöosaksenne, antakaa tekin puolestanne kymmenesosa niistä Herralle uhrilahjaksi.

        5. Moos. 14:22

        "Luovuttakaa vuosittain kymmenykset kylvönne tuottamasta sadosta, kaikesta siitä, mikä kasvaa pelloillanne. [1. Moos. 14:20 ]

        5. Moos. 14:23

        Teidän tulee syödä viljanne, viininne ja öljynne kymmenykset sekä nautojenne, lampaittenne ja vuohienne esikoiset Herran, Jumalanne, edessä siinä paikassa, jonka hän valitsee nimensä asuinsijaksi. Näin te opitte olemaan koko elinaikanne kuuliaisia Herralle, Jumalallenne. [5. Moos. 12:17,18]

        5. Moos. 14:28

        "Joka kolmas vuosi teidän tulee jättää sadosta erottamanne vuotuiset kymmenykset omalle paikkakunnallenne,

        5. Moos. 26:12

        "Joka kolmas vuosi, kymmenysten vuotena, teidän tulee asuinsijoillanne erottaa sadosta kaikki leeviläisille, muukalaisille, orvoille ja leskille kuuluvat kymmenykset. Kun olette tehneet tämän ja kaikki ovat saaneet syödä itsensä kylläisiksi, [5. Moos. 14:28,29]

        1. Sam. 8:15

        Hän kerää veroina kymmenykset peltojenne ja viinitarhojenne sadosta ja antaa ne hoviherroilleen ja väelleen.

        1. Sam. 8:17

        Hän kerää veroina kymmenykset lampaistanne ja vuohistanne, ja te itsekin joudutte hänen orjikseen.

        2. Aik. 31:5

        Kun tämä käsky oli kaikkialla kuulutettu, israelilaiset toivat maansa tuotteiden ensi sadosta runsain määrin lahjoja, viljaa, viiniä, öljyä ja hunajaa. He toivat myös runsaat kymmenykset kaikesta. [5. Moos. 18:4 ]

        2. Aik. 31:6

        Samoin muiden Juudan kaupunkien asukkaat sekä pohjoisten heimojen ja Juudan miehet toivat kymmenykset nautakarjasta, lampaista ja vuohista, ja lisäksi he toivat muita Herralle, heidän Jumalalleen, pyhitettyjä lahjoja. Lahjat ladottiin kasoiksi vieri viereen.

        2. Aik. 31:12

        niihin tuotiin kaikki lahjat ja kymmenykset. Varastojen ylivalvojana oli leeviläinen Konanja, ja hänen apunaan oli hänen veljensä Simei.

        Neh. 10:37

        (10:38) Tuomme papeille Jumalamme temppelin varastohuoneisiin myös leivän vuoden ensimmäisestä leipomuksesta, muut antimme sekä parhaan osan hedelmäpuiden ensi hedelmistä, viinistä ja öljystä. Kymmenesosan maan tuotosta annamme leeviläisille. He keräävät kymmenykset kaikista kaupungeista, joiden peltoja me viljelemme. [2. Moos. 23:19 ]

        Neh. 13:12

        Kaikki Juudan asukkaat toivat taas varastohuoneisiin kymmenykset viljasta, viinistä ja öljystä. [Neh. 10:38-40]

        Mal. 3:10

        -- Tuokaa täydet kymmenykset aarrekammioon, jotta temppelissäni olisi ruokaa. Koetelkaa minua tällä tavalla, sanoo Herra Sebaot. -- Silloin saatte nähdä, että minä avaan taivaan ikkunat ja vuodatan teille sateen runsaan siunauksen.

        Israelin maan maanviljelyn tuotteista ja karjasta ja niin kauan kun temppeli oli ja sitä ja sen pappeja piti ylläpitää .Ei ollut kymmenyksiä kaikilta, kaikkina aikoina eikä kaikkialla missä asuttiin.
        Israelissa on nyt normaali verokanto ei kukaan kerää viljaa kohaneille laareihin, vana näillä on velvollisuus elättää itse itsensä ja jäsenyys juutalaisissa seurakunnissa diasporassa on vapaaehtoista, kukin seurakunta kerää maksuja jäseniltään sen mukaan kuin tarvitsee ja jäsenillä on maksukykyä . Seurakuntiin kuulumalla ja maksamalla ei saa mitään maanpäällisiä tai taivaallisia etuja.


      • M.E.L.
        Ev.lut. kirjoitti:

        "Kymmenysten maksajilta sosiaalietuudet ja eläkkeet pois! "

        Kyllä jokaisella on oikeus käyttää eläkkeensä miten haluaa. Minäkin voisin sanoa, että rappareilta julkiset virat pois, koska virkavala ja muurarivala ovat ristiriidassa keskenään. Olen toki samaa mieltä niistä tekohampaista :-)

        Etelä-Suomen Sanomissa oli juttu vapaamuurareista. Sen mukaan te käytätte ns hyväntekeväisyyteen 500.000 euroa vuodessa. Summa saattaa kuulostaa suurelta, mutta kun rappareita on 7100, se tekee miestä päälle 70 euroa vuodessa.

        Ajatella, hyvätuloínen mies antaa tuloistaan peräti 6 euroa kuukaudessa köyhille!

        Etpä taas tiedä mitä höpiset: Muurarinvala ei voi eikä saa rikkoa lakia.


      • M.E.L.
        Ev.lut. kirjoitti:

        "Kymmenysten maksajilta sosiaalietuudet ja eläkkeet pois! "

        Kyllä jokaisella on oikeus käyttää eläkkeensä miten haluaa. Minäkin voisin sanoa, että rappareilta julkiset virat pois, koska virkavala ja muurarivala ovat ristiriidassa keskenään. Olen toki samaa mieltä niistä tekohampaista :-)

        Etelä-Suomen Sanomissa oli juttu vapaamuurareista. Sen mukaan te käytätte ns hyväntekeväisyyteen 500.000 euroa vuodessa. Summa saattaa kuulostaa suurelta, mutta kun rappareita on 7100, se tekee miestä päälle 70 euroa vuodessa.

        Ajatella, hyvätuloínen mies antaa tuloistaan peräti 6 euroa kuukaudessa köyhille!

        'Ns. hyväntekeväisyys' on tällä hetkellä lastensairaala.

        Mitä SINÄ teet asian hyväksi?


      • Ev.lut.
        M.E.L. kirjoitti:

        'Ns. hyväntekeväisyys' on tällä hetkellä lastensairaala.

        Mitä SINÄ teet asian hyväksi?

        "Etpä taas tiedä mitä höpiset: Muurarinvala ei voi eikä saa rikkoa lakia."

        Ei vala voikaan rikkoa mutta sen vannojat voivat. Muurarinvala ja virkavala ovat ristiriidassa keskenään.


        "'Ns. hyväntekeväisyys' on tällä hetkellä lastensairaala.

        Mitä SINÄ teet asian hyväksi? "

        En mitään, koska mielestäni yhteiskunnan kuuluu maksaa lastensairaala.

        Kalahtiko kalikka, että on täysin naurettavaa puhua hyväntekeväisyydestä, kun "lahjoitukset" ovat 6 euroa kuukaudessa miestä päälle?


      • M.E.L.
        Ev.lut. kirjoitti:

        "Etpä taas tiedä mitä höpiset: Muurarinvala ei voi eikä saa rikkoa lakia."

        Ei vala voikaan rikkoa mutta sen vannojat voivat. Muurarinvala ja virkavala ovat ristiriidassa keskenään.


        "'Ns. hyväntekeväisyys' on tällä hetkellä lastensairaala.

        Mitä SINÄ teet asian hyväksi? "

        En mitään, koska mielestäni yhteiskunnan kuuluu maksaa lastensairaala.

        Kalahtiko kalikka, että on täysin naurettavaa puhua hyväntekeväisyydestä, kun "lahjoitukset" ovat 6 euroa kuukaudessa miestä päälle?

        Muurarinvala ei ole ristiriidassa koska siinä luvataan että veljeä autetaan ainoastaan jos lakia ei rikota, veli on ansainnut avun ja sen voi antaa vahingoittamatta itseään.

        Muurarinvala ei ikinä aja ohi laista tai virkavalasta. Tämä on aivan selvä asia!

        No mikä olisi oikea summa? Paljonko itse annat vuodessa hyväntekeväisyyteen?

        Josko taas keskittyisimme vaihteeksi palstan ja keskusteluketjun aiheeseen!


      • jaahas..
        Ev.lut. kirjoitti:

        "Etpä taas tiedä mitä höpiset: Muurarinvala ei voi eikä saa rikkoa lakia."

        Ei vala voikaan rikkoa mutta sen vannojat voivat. Muurarinvala ja virkavala ovat ristiriidassa keskenään.


        "'Ns. hyväntekeväisyys' on tällä hetkellä lastensairaala.

        Mitä SINÄ teet asian hyväksi? "

        En mitään, koska mielestäni yhteiskunnan kuuluu maksaa lastensairaala.

        Kalahtiko kalikka, että on täysin naurettavaa puhua hyväntekeväisyydestä, kun "lahjoitukset" ovat 6 euroa kuukaudessa miestä päälle?

        MEL kantaa huolta aina muiden rahoista ja niiden käytöstä, itse ei kuitenkaan antaisi senttiäkään. Lastensairaalaa varten kerätään keräyksellä rahaa, muurarit eivät sitä rahoita, toki haluavat näyttää hyvältä tuossa asiassa. Minusta on häpeällistä että Suomen valtio ei maksa sitä, jos rahaa riittää työntää Maailmallekin.


      • Love in epykti..
        M.E.L. kirjoitti:

        Kyllä se on nähty miten seurakunnan kiiluvasilmäiset kulttihullut eivät millään malta pitää ruskeata kieltään aisoissa kun lähettyvillä sipsuttelee Utahin upseeri... :-D

        Bäää, bäääh. Egyptin paimen odottaa.. eikun matkaa tilaamaan "lemmen lomalle"


      • M.E.L.
        Love in epykti.. kirjoitti:

        Bäää, bäääh. Egyptin paimen odottaa.. eikun matkaa tilaamaan "lemmen lomalle"

        Utahin paimenen takalisto odottaa innokkaita huuliasi :)

        Ole' toro!


      • MIksi ateisti
        M.E.L. kirjoitti:

        Utahin paimenen takalisto odottaa innokkaita huuliasi :)

        Ole' toro!

        olisi menossa Utahiin?


      • M.E.L.
        MIksi ateisti kirjoitti:

        olisi menossa Utahiin?

        Mitä sitten määit kuin mormoni?


      • M.E.L.
        jaahas.. kirjoitti:

        MEL kantaa huolta aina muiden rahoista ja niiden käytöstä, itse ei kuitenkaan antaisi senttiäkään. Lastensairaalaa varten kerätään keräyksellä rahaa, muurarit eivät sitä rahoita, toki haluavat näyttää hyvältä tuossa asiassa. Minusta on häpeällistä että Suomen valtio ei maksa sitä, jos rahaa riittää työntää Maailmallekin.

        Centtiäkään en maksa morkuloiden bisnesmiesten kassaan.

        Eikä kenenkään muunkaan pitäisi.

        Desantti on desantti!


      • täh..
        M.E.L. kirjoitti:

        Mitä sitten määit kuin mormoni?

        Typerille jutuillesi määkii jo kaikki.


      • belsebu
        Ev.lut. kirjoitti:

        "Kymmenysten maksajilta sosiaalietuudet ja eläkkeet pois! "

        Kyllä jokaisella on oikeus käyttää eläkkeensä miten haluaa. Minäkin voisin sanoa, että rappareilta julkiset virat pois, koska virkavala ja muurarivala ovat ristiriidassa keskenään. Olen toki samaa mieltä niistä tekohampaista :-)

        Etelä-Suomen Sanomissa oli juttu vapaamuurareista. Sen mukaan te käytätte ns hyväntekeväisyyteen 500.000 euroa vuodessa. Summa saattaa kuulostaa suurelta, mutta kun rappareita on 7100, se tekee miestä päälle 70 euroa vuodessa.

        Ajatella, hyvätuloínen mies antaa tuloistaan peräti 6 euroa kuukaudessa köyhille!

        Mikä on virkavala? Olen ollut valtion virassa yli 20v mutta en ole tommoseen törmännyt. Mormoneilta sitten myös kaikki julkiset virat pois. Onneksi mormonit tunnistaa.


      • Jaahas.
        belsebu kirjoitti:

        Mikä on virkavala? Olen ollut valtion virassa yli 20v mutta en ole tommoseen törmännyt. Mormoneilta sitten myös kaikki julkiset virat pois. Onneksi mormonit tunnistaa.

        Taidat löytyä töistä sieltä koiranvirkojen osastolta.

        http://fi.wikipedia.org/wiki/Virkavala


        Mitä onnea mormonien tunnistaminen sinulle tuo?


      • Ent. mormoni
        Nykymormoni kirjoitti:

        Maksaminen ei saakaan olla pakollista. Kymmenyksiä kehotettiin maksamaan ja niistä puhuttiin muussakin mielessä kuin maksuina.

        Löytyi 18 jaetta Raamattu 1992 tekstistä.

        1. Moos. 14:20

        Kiitetty olkoon Korkein Jumala, joka antoi sinun lyödä vastustajasi. Abram antoi hänelle kymmenykset kaikesta saaliista. [1. Moos. 28:22; 5. Moos. 14:22; Mal. 3:10; Luuk. 18:12]

        1. Moos. 28:22

        Tästä paikasta, johon minä kiven pystytin, on tuleva Jumalan pyhäkkö. Kaikesta, mitä sinä annat minulle, minä tuon sinulle kymmenykset." [1. Moos. 14:20 ]

        3. Moos. 27:32

        Myös nautakarjasta, lampaista ja vuohista on annettava kymmenykset pyhänä lahjana Herralle. Joka kymmenes eläin, joka kulkee karjaansa laskevan omistajan sauvan alitse, kuuluu Herralle.

        4. Moos. 18:21

        Leevin jälkeläisille minä annan perintöosaksi kaikki kymmenykset. Se on korvaus siitä työstä, jonka he tekevät pyhäkköteltassa. [1. Moos. 14:20 ]

        4. Moos. 18:24

        sillä ne kymmenykset, jotka israelilaiset tuovat minulle uhrilahjana, minä annan leeviläisten perintöosaksi. Siksi minä olenkin sanonut heistä: 'Leeviläiset eivät saa perintömaata kuten muut israelilaiset.'" [3. Moos. 27:30]

        4. Moos. 18:26

        "Sano leeviläisille: Kun otatte israelilaisilta vastaan kymmenykset, jotka minä olen antanut teidän perintöosaksenne, antakaa tekin puolestanne kymmenesosa niistä Herralle uhrilahjaksi.

        5. Moos. 14:22

        "Luovuttakaa vuosittain kymmenykset kylvönne tuottamasta sadosta, kaikesta siitä, mikä kasvaa pelloillanne. [1. Moos. 14:20 ]

        5. Moos. 14:23

        Teidän tulee syödä viljanne, viininne ja öljynne kymmenykset sekä nautojenne, lampaittenne ja vuohienne esikoiset Herran, Jumalanne, edessä siinä paikassa, jonka hän valitsee nimensä asuinsijaksi. Näin te opitte olemaan koko elinaikanne kuuliaisia Herralle, Jumalallenne. [5. Moos. 12:17,18]

        5. Moos. 14:28

        "Joka kolmas vuosi teidän tulee jättää sadosta erottamanne vuotuiset kymmenykset omalle paikkakunnallenne,

        5. Moos. 26:12

        "Joka kolmas vuosi, kymmenysten vuotena, teidän tulee asuinsijoillanne erottaa sadosta kaikki leeviläisille, muukalaisille, orvoille ja leskille kuuluvat kymmenykset. Kun olette tehneet tämän ja kaikki ovat saaneet syödä itsensä kylläisiksi, [5. Moos. 14:28,29]

        1. Sam. 8:15

        Hän kerää veroina kymmenykset peltojenne ja viinitarhojenne sadosta ja antaa ne hoviherroilleen ja väelleen.

        1. Sam. 8:17

        Hän kerää veroina kymmenykset lampaistanne ja vuohistanne, ja te itsekin joudutte hänen orjikseen.

        2. Aik. 31:5

        Kun tämä käsky oli kaikkialla kuulutettu, israelilaiset toivat maansa tuotteiden ensi sadosta runsain määrin lahjoja, viljaa, viiniä, öljyä ja hunajaa. He toivat myös runsaat kymmenykset kaikesta. [5. Moos. 18:4 ]

        2. Aik. 31:6

        Samoin muiden Juudan kaupunkien asukkaat sekä pohjoisten heimojen ja Juudan miehet toivat kymmenykset nautakarjasta, lampaista ja vuohista, ja lisäksi he toivat muita Herralle, heidän Jumalalleen, pyhitettyjä lahjoja. Lahjat ladottiin kasoiksi vieri viereen.

        2. Aik. 31:12

        niihin tuotiin kaikki lahjat ja kymmenykset. Varastojen ylivalvojana oli leeviläinen Konanja, ja hänen apunaan oli hänen veljensä Simei.

        Neh. 10:37

        (10:38) Tuomme papeille Jumalamme temppelin varastohuoneisiin myös leivän vuoden ensimmäisestä leipomuksesta, muut antimme sekä parhaan osan hedelmäpuiden ensi hedelmistä, viinistä ja öljystä. Kymmenesosan maan tuotosta annamme leeviläisille. He keräävät kymmenykset kaikista kaupungeista, joiden peltoja me viljelemme. [2. Moos. 23:19 ]

        Neh. 13:12

        Kaikki Juudan asukkaat toivat taas varastohuoneisiin kymmenykset viljasta, viinistä ja öljystä. [Neh. 10:38-40]

        Mal. 3:10

        -- Tuokaa täydet kymmenykset aarrekammioon, jotta temppelissäni olisi ruokaa. Koetelkaa minua tällä tavalla, sanoo Herra Sebaot. -- Silloin saatte nähdä, että minä avaan taivaan ikkunat ja vuodatan teille sateen runsaan siunauksen.

        Ethän ole unohtanut, miksi MAP-kirkossa alettiin kerätä kymmenyksiä?

        "Ilmoitus" kymmenyksien maksamisesta saatiin, kun kirkon moniavioisille johtajille langetettiin raskaat sakot avioliittolakien rikkomisesta. Jotta nämä sakot saatiin maksetuksi, kerättiin jäseniltä kymmenyksiä.

        Kun jäsenet näin muksisematta maksoivat johtajiensa irstailut, rahan kerääminen jäseniltä "kymmenyksinä" vakiinnutettiin osaksi kirkon kulttuuria.


      • MIstäpä
        Ent. mormoni kirjoitti:

        Ethän ole unohtanut, miksi MAP-kirkossa alettiin kerätä kymmenyksiä?

        "Ilmoitus" kymmenyksien maksamisesta saatiin, kun kirkon moniavioisille johtajille langetettiin raskaat sakot avioliittolakien rikkomisesta. Jotta nämä sakot saatiin maksetuksi, kerättiin jäseniltä kymmenyksiä.

        Kun jäsenet näin muksisematta maksoivat johtajiensa irstailut, rahan kerääminen jäseniltä "kymmenyksinä" vakiinnutettiin osaksi kirkon kulttuuria.

        repäisit tuon palan "historiaa"? Omasta päästäsi mitä ilmeisimmin, mutta siihenhän on totuttu.


    • Ev.lut.

      Sosiaalituet määräytyvät tiettyjen lakien ja laskelmien mukaan. Niiden käyttöä ei kontrolloida. Siinähän olisi mahtava byrokratia, johon menisi turhaa rahaa. Lisäksi se nöyryyttäisi harkinnanvaraisten tukien saajia.

      • Jo on taas..

        Totta puhut, MEL tajuaa harvoin mitä kirjoittaa. Eiköhän maahanmuuttajat saa eniten tukia ja etuuksia yksittäisenä ryhmänä. Olisipa Suomi oikea diktatuuri maa jos jokainen ostokuitti tai tilinsiirto pitäisi viranomaisille ilmoittaa.


      • M.E.L.
        Jo on taas.. kirjoitti:

        Totta puhut, MEL tajuaa harvoin mitä kirjoittaa. Eiköhän maahanmuuttajat saa eniten tukia ja etuuksia yksittäisenä ryhmänä. Olisipa Suomi oikea diktatuuri maa jos jokainen ostokuitti tai tilinsiirto pitäisi viranomaisille ilmoittaa.

        Kerropa minulle miksi suomalaisilla sosiaalietuuksilla pitäisi rakentaa Utahiin ostareita?


      • M.E.L.
        Jo on taas.. kirjoitti:

        Totta puhut, MEL tajuaa harvoin mitä kirjoittaa. Eiköhän maahanmuuttajat saa eniten tukia ja etuuksia yksittäisenä ryhmänä. Olisipa Suomi oikea diktatuuri maa jos jokainen ostokuitti tai tilinsiirto pitäisi viranomaisille ilmoittaa.

        Mutta pahat ja ahneet mormonit ne psyykkaavat vanhuksia niin sekaisin nupeistaan että he luovuttavat jopa tekohammasrahansa Utahin upseereiden bisneskassaan!


      • 3+3
        M.E.L. kirjoitti:

        Kerropa minulle miksi suomalaisilla sosiaalietuuksilla pitäisi rakentaa Utahiin ostareita?

        Miksi niillä pitäisi mitään muutakaan rakentaa, köyhille makkara paketti ja perunasäkki ja pois silmistä , Sitäkö ehdotat? Suomi on vapaa maa ja jokaisella ihmisellä on oikeus käyttää omat rahansa just niin kuin haluaa. Ne voi sijoittaa, ryypätä, tuhlata tai säästää ihan niin kuin haluaa. Sehän sinua vituttaa kun et saa muiden ihmisten rahan käytöstä päättää. Siksikö muiden rahat niin paljon kiinnostaa kun omia ei ole.


      • M.E.L.
        3+3 kirjoitti:

        Miksi niillä pitäisi mitään muutakaan rakentaa, köyhille makkara paketti ja perunasäkki ja pois silmistä , Sitäkö ehdotat? Suomi on vapaa maa ja jokaisella ihmisellä on oikeus käyttää omat rahansa just niin kuin haluaa. Ne voi sijoittaa, ryypätä, tuhlata tai säästää ihan niin kuin haluaa. Sehän sinua vituttaa kun et saa muiden ihmisten rahan käytöstä päättää. Siksikö muiden rahat niin paljon kiinnostaa kun omia ei ole.

        No, onneksi teikäläiset ovat piakkoin sukupuuttoon kuoleva ihmislaji :)


      • 3+3
        M.E.L. kirjoitti:

        No, onneksi teikäläiset ovat piakkoin sukupuuttoon kuoleva ihmislaji :)

        Ehei.. Niin ei käy, vaikka kuinka toivoa elätteletkin. Ei miljoonat häviä kun ei ole ulkoista uhkaa olemassa, mormoneita on vielä pitkään senkin jälkeen kun sinua ei muista kukaan olleenkaan maan päällä..


      • M.E.L.
        3+3 kirjoitti:

        Ehei.. Niin ei käy, vaikka kuinka toivoa elätteletkin. Ei miljoonat häviä kun ei ole ulkoista uhkaa olemassa, mormoneita on vielä pitkään senkin jälkeen kun sinua ei muista kukaan olleenkaan maan päällä..

        Juu :)

        Siellä te kökötätte häkeissä Utahin reservaatissanne missä teille voi heitellä banaaneja ja pähkinöitä.


      • hmm..
        M.E.L. kirjoitti:

        Juu :)

        Siellä te kökötätte häkeissä Utahin reservaatissanne missä teille voi heitellä banaaneja ja pähkinöitä.

        Ehei, ei ketään häkkiin laiteta. Sinunlaisilla vouhottajilla ei onneksi ole valtaa maailmassa. Yksin jäät juttuinesi..


      • M.E.L.
        hmm.. kirjoitti:

        Ehei, ei ketään häkkiin laiteta. Sinunlaisilla vouhottajilla ei onneksi ole valtaa maailmassa. Yksin jäät juttuinesi..

        Voi voi, hyvin monet haluavat teikäläiset häkkiin. :)

        Eräästä tuntemastani lähetyspresidentistä voisi häkityksen aloittaa...


      • Hmm..
        M.E.L. kirjoitti:

        Voi voi, hyvin monet haluavat teikäläiset häkkiin. :)

        Eräästä tuntemastani lähetyspresidentistä voisi häkityksen aloittaa...

        Eipä taida montaa löytyä sinun ja ent.mormonin lisäksi... Karavaani kulkee..siinä ei rakkikoiran räkytys paljon paina..


      • M.E.L.
        Hmm.. kirjoitti:

        Eipä taida montaa löytyä sinun ja ent.mormonin lisäksi... Karavaani kulkee..siinä ei rakkikoiran räkytys paljon paina..

        Teidät häkkiin haluavia on todennäköisesti teitä enemmän joten kampaa naamasi niin saatat saada banaanin.


      • Hmm..
        M.E.L. kirjoitti:

        Teidät häkkiin haluavia on todennäköisesti teitä enemmän joten kampaa naamasi niin saatat saada banaanin.

        En usko että toista ihmistä häkkiin haluavia on montakaan sinun lisäksesi koko maailmassa. Normaali ihminen osaa keskustella, eikä turvaudu väkivaltaan, se on raukan ratkaisu.


      • M.E.L.
        Hmm.. kirjoitti:

        En usko että toista ihmistä häkkiin haluavia on montakaan sinun lisäksesi koko maailmassa. Normaali ihminen osaa keskustella, eikä turvaudu väkivaltaan, se on raukan ratkaisu.

        Normaali ihminen ei turvaudu valehteluun ja painostamiseen kuten valitettavasti mormoneilla on tapana.

        Siksi mormoneille halutaan antaa selkään ja laittaa häkkiin; tervaa ja höyheniä.

        Katsokaa peiliin. Vika on TEISSÄ.


      • 2+3
        M.E.L. kirjoitti:

        Normaali ihminen ei turvaudu valehteluun ja painostamiseen kuten valitettavasti mormoneilla on tapana.

        Siksi mormoneille halutaan antaa selkään ja laittaa häkkiin; tervaa ja höyheniä.

        Katsokaa peiliin. Vika on TEISSÄ.

        En ole mormoni mutta en silti ketään ihmistä häkkiin laittaisi vain hänen uskonsa perusteella.
        Tuohan on Idioottimaista kirjoittelua. Tuollaiset pitäisi itse sulkea pois.


      • M.E.L.
        2+3 kirjoitti:

        En ole mormoni mutta en silti ketään ihmistä häkkiin laittaisi vain hänen uskonsa perusteella.
        Tuohan on Idioottimaista kirjoittelua. Tuollaiset pitäisi itse sulkea pois.

        Etpä tiedä millaisia mörköjä siellä on kirkon auktoriteetteinä ja miten he painostavat ihmisiltä rahaa aivan hävyttömästi. :(

        Ei uskon takia häkkiin vaan sen täysin häikäilemättömän valehtelun ja hyväksikäytön vuoksi jota esim. kirkon amerikkalainen lähetyspresidentti Suomessa aikoinaan harjoitti.


      • Jos et
        M.E.L. kirjoitti:

        Etpä tiedä millaisia mörköjä siellä on kirkon auktoriteetteinä ja miten he painostavat ihmisiltä rahaa aivan hävyttömästi. :(

        Ei uskon takia häkkiin vaan sen täysin häikäilemättömän valehtelun ja hyväksikäytön vuoksi jota esim. kirkon amerikkalainen lähetyspresidentti Suomessa aikoinaan harjoitti.

        uskokaan mormoneja niin usko edes eimormoneja ja ole hiljaa.


      • 2+3
        M.E.L. kirjoitti:

        Etpä tiedä millaisia mörköjä siellä on kirkon auktoriteetteinä ja miten he painostavat ihmisiltä rahaa aivan hävyttömästi. :(

        Ei uskon takia häkkiin vaan sen täysin häikäilemättömän valehtelun ja hyväksikäytön vuoksi jota esim. kirkon amerikkalainen lähetyspresidentti Suomessa aikoinaan harjoitti.

        Sen perustallako millaisia auktoriteetteja kirkoilla on, pitäisi jäsenistöä häkkiin laittaa? Sori mutta onko sinulla kaikki kotona?


      • M.E.L.
        2+3 kirjoitti:

        Sen perustallako millaisia auktoriteetteja kirkoilla on, pitäisi jäsenistöä häkkiin laittaa? Sori mutta onko sinulla kaikki kotona?

        On, koska typerä jäsenistö tottelee näitä.


      • 2+3
        M.E.L. kirjoitti:

        On, koska typerä jäsenistö tottelee näitä.

        Tottakai, ainakin useimmiten tottelee. Joka kirkolla on johtonsa se on selvä. Jos johto ja meno muutenkaan ei mielytä voihan aina lähteä pois. Jos Venäjän Presidentti tekee tyhmiä sinusta kansa pitäisi vangita häkkeihin. Aika sairas mielikuva.
        Epäilen suuresti että kaikki olisi sinulla himassa.


      • Vieläkö
        2+3 kirjoitti:

        Tottakai, ainakin useimmiten tottelee. Joka kirkolla on johtonsa se on selvä. Jos johto ja meno muutenkaan ei mielytä voihan aina lähteä pois. Jos Venäjän Presidentti tekee tyhmiä sinusta kansa pitäisi vangita häkkeihin. Aika sairas mielikuva.
        Epäilen suuresti että kaikki olisi sinulla himassa.

        epäilet?


      • M.E.L.
        Vieläkö kirjoitti:

        epäilet?

        Tietenkin isot siat kasvattavat pikkupossuja, selvähän se. Ei se omena kauas puusta putoa.


      • Vieläkö
        2+3 kirjoitti:

        Tottakai, ainakin useimmiten tottelee. Joka kirkolla on johtonsa se on selvä. Jos johto ja meno muutenkaan ei mielytä voihan aina lähteä pois. Jos Venäjän Presidentti tekee tyhmiä sinusta kansa pitäisi vangita häkkeihin. Aika sairas mielikuva.
        Epäilen suuresti että kaikki olisi sinulla himassa.

        epäilet?


      • 2+3
        Vieläkö kirjoitti:

        epäilet?

        No en enää.. Hullun juttuja kirjoittaa.


      • M.E.L.
        2+3 kirjoitti:

        No en enää.. Hullun juttuja kirjoittaa.

        Oliko teillä ölleröillä jotakin palstaan ja / tai keskusteluketjuun liittyvää asiaa?


      • Ent. mormoni
        Hmm.. kirjoitti:

        Eipä taida montaa löytyä sinun ja ent.mormonin lisäksi... Karavaani kulkee..siinä ei rakkikoiran räkytys paljon paina..

        Minä en laittaisi häkkiin eläimiäkään.

        Sananvapauden käyttäminen ja tiedon levittäminen mormonismista on minun tapani vaikuttaa.

        Pääsikös sinulta vahingossa lipsaahtamaan aivan asiaton henkilöhyökkäys?


      • M.E.L.
        Ent. mormoni kirjoitti:

        Minä en laittaisi häkkiin eläimiäkään.

        Sananvapauden käyttäminen ja tiedon levittäminen mormonismista on minun tapani vaikuttaa.

        Pääsikös sinulta vahingossa lipsaahtamaan aivan asiaton henkilöhyökkäys?

        Muutaman voisin kyllä laittaa jopa häkkiin :-D


      • Ei lipsahtanut
        Ent. mormoni kirjoitti:

        Minä en laittaisi häkkiin eläimiäkään.

        Sananvapauden käyttäminen ja tiedon levittäminen mormonismista on minun tapani vaikuttaa.

        Pääsikös sinulta vahingossa lipsaahtamaan aivan asiaton henkilöhyökkäys?

        vahingossa, tääläkään kertaa.


      • M.E.L.
        Ei lipsahtanut kirjoitti:

        vahingossa, tääläkään kertaa.

        Muutama mörkö kyllä kernaasti kuuluisi häkkiin!

        Normaalit kuhnurit taas ovat pelkästään oppimattomia, tapamorkkuja sosiaalisista syistä tai sitten tärähtäneitä hihhuleita.


    • liikuttunut tila..

      Herttaisuudesta viis, mutta ihan hajalla ne olivat koko sakki. Itku tuli joka lauseessa, eihän tasapainoinen ihminen vollota joka käänteessä.

      • M.E.L.

        Hoitoon mokomat kollottajat!


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mielessäni vieläkin T

      Harmi että siinä kävi niinkuin kävi, rakastin sinua. Toivotan sulle kaikkea hyvää. Toivottavasti löydät sopivan ja hyvän
      Ikävä
      39
      1691
    2. Nellietä Emmaa ja Amandaa stressaa

      Ukkii minnuu Emmaa ja Amandaa stressaa ihan sikana joten voidaanko me koko kolmikko hypätä ukin kainaloon ja syleilyyn k
      Isovanhempien jutut
      6
      1361
    3. Pupuhuhdasta löytyi lähes sadan kilon miljoonalasti huumeita

      Pupuhuhdasta löytyi lähes sadan kilon miljoonalasti huumeita – neljä Jyväskylän Outlaws MC:n jäsentä vangittu: "Määrät p
      Jyväskylä
      42
      1317
    4. Nähtäiskö ylihuomenna taas siellä missä viimeksikin?

      Otetaan ruokaöljyä, banaaneita ja tuorekurkkuja sinne messiin. Tehdään taas sitä meidän salakivaa.
      Ikävä
      1
      1315
    5. Ei luottoa lakko maahan

      Patria menetti sovitun ksupan.
      Suomen Keskusta
      10
      1313
    6. Persut petti kannattajansa, totaalisesti !

      Peraujen fundamentalisteille, vaihtkaa saittia. Muille, näin sen näimme. On helppo luvata kehareille, eikä ne ymmärrä,
      Maailman menoa
      7
      1284
    7. Sinäkö se olit...

      Vai olitko? Jostain kumman syystä katse venyi.. Ajelin sitten miten sattuu ja sanoin ääneen siinä se nyt meni😅😅... Lis
      Ikävä
      0
      1264
    8. Housuvaippojen käyttö Suomi vs Ulkomaat

      Suomessa housuvaippoja aletaan käyttämään vauvoilla heti, kun ne alkavat ryömiä. Tuntuu, että ulkomailla housuvaippoihin
      Vaipat
      1
      1230
    9. Hyvää yötä ja kauniita unia!

      Täytyy alkaa taas nukkumaan, että jaksaa taas tämän päivän haasteet. Aikainen tipu madon löytää, vai miten se ärsyttävä
      Tunteet
      2
      1190
    10. Lepakot ja lepakkopönttö

      Ajattelin tehdä lepakkopöntön. Tietääkö joku ovatko lepakot talvella lepakkopöntössä ´vai jossain muualla nukkumassa ta
      2
      1173
    Aihe