Gallup: monta työhakemusta olet laittanut?

galluppi

Moneen paikkaan olet hakenut? Monta haastattelua tullut?

Omat luvut:

130 hakemusta / 2 haastattelua

Edelleen työttömänä

28

1735

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • chaos

      En ole laskenut. Haen vain sopiviin ja kiinnostaviin työpaikkoihin, enkä yritäkään hakea kaikkiin mahdollisiin tehtäviin. Tässä olisi myös oleellista se, että millaisella taustalla ja millaisella työkokemuksella työtä haetaan. Ei ole oikein muuten vertailukelpoisia vastauksia.

      Aloitin työnhakua viime vuoden loppupuolella. Haastattelukutsuja viimeaikoina 3/4:ssä tapauksessa, joulukuussa olin yhdessä haastattelussa, tammikuussa oli 3 haastattelua. Tammikuun aikana ei ole ollut oikein työkokemukseen sopivia paikkoja avoinna, joten hakemuksia ei ole tullut lähetettyä. Eilen vai oliko edellispäivänä pitkästä aikaa lähetin hakemuksen menemään. Tod. näk. siihen tehtävään tulee niin paljon hakemuksia, että en tule valituksi. Voi olla, ettei haastatteluunkaan ole asiaa. Kyseessä on kuitenkin kasvua hakeva yritys ja sieltä voi tarjoutua joku toinen minulle sopiva työmahdollisuus, joten halusin tehdä itseni tunnetuksi.

    • 20 4:ää kohden

      Komppaan chaosta. Olen aloittnaut työnhaun myös joulukuun loppupuolellaa ja haku jatkuu. En myöskään hae mihin tahansa paikkoihin. Etsin kestävää (en tarkoita ikuista kuitenkaan) ratkaisua itseni ja työnantajan puolelta. Tarkoitukseni ei ole päästä tekemään koulutusta vastaamatonta työtä pariksi kuukaudeksi ja olla samassa raastavassa tilanteessa uudestaan. Oman alan ja tason töitä olen hakenut ja toivon pääseväni niihin pariksi/useammaksikin vuodeksi.
      Mutta kysymykseen vastaan, että olen hakenut tänä aikana noin 20 paikkaan ja neljä haastattelupaikkaa olen itselleni pedannut koko aikana. Tosin yhdestä haastattelutarjouksesta kieltäydyin itse, koska arvioin tehtävän itselleni soveltumattomaksi. Eli n. 4 haastattelua kohden olen saanut laittaa noin 20 hakemusta.

      • chaos

        Sama täällä, takana on useampi oman alan määräaikainen työsuhde ja toivoisin vakituista työpaikkaa, ja tehtävästä/etenemismahdollisuuksista riippuen toivoisin viihtyväni töissä ainakin 4 vuotta.

        Omalla alalla kuitenkin on asiantuntija-tason vakituisiin tehtäviin valtavasti hakijoita ja vieläpä hyviä hakijoita. Olenkin tuossa joulukuusta asti lukenut samalla maisteriohjelman valintakokeeseen, sillä tarkoitus olisi päivittää AMK -> KTM työn ohessa opiskellen. Tosin opiskelusuunnitelmat on joillekin työnantajille no no, vaikka onkin vapaa-ajalla tehtävää. Eli tässä on kyllä puuhastelua työnhaun ohessa. Nyt kyllä nuo Sochin kisat "hieman" häiritsee lukuintoa...

        Tarkistin omat hakemukset ja haastattelut, kun pidän hakemukset tallessa muistitikulla jonkin aikaa. Olenkin hakenut joulukuun alusta alkaen 6 paikkaan ja ollut haastattelussa 3:ssa. Pari, johon en päässyt haastatteluun, oli jo unohtunut. Yhden haastattelun sabotoin tahallani, kun haastattelun aikana kävi ilmi, etten halua sitä työtä. Olisi työnkuva kaventunut merkittävästi aiemmasta. Haastatteluun pääsemiseen vaikuttaa paljon se, kuinka vaativaan tehtävään hakee (suhteessa omaan taustaan) taikka onko määräaik./vakituinen. Määräaikaisiin tehtäviin on huomattavasti helpompi päästä haastatteluun.

        Eli 3 haastattelua kohden lähtenyt 6 hakemusta ajalla joulukuu 2013 - tammikuu 2014. Yksi prosessi on tosin vielä kesken: 2 haastattelukierrosta soveltuvuusarvio takana, vielä ei tiedä kuinka käy.


      • chaos
        chaos kirjoitti:

        Sama täällä, takana on useampi oman alan määräaikainen työsuhde ja toivoisin vakituista työpaikkaa, ja tehtävästä/etenemismahdollisuuksista riippuen toivoisin viihtyväni töissä ainakin 4 vuotta.

        Omalla alalla kuitenkin on asiantuntija-tason vakituisiin tehtäviin valtavasti hakijoita ja vieläpä hyviä hakijoita. Olenkin tuossa joulukuusta asti lukenut samalla maisteriohjelman valintakokeeseen, sillä tarkoitus olisi päivittää AMK -> KTM työn ohessa opiskellen. Tosin opiskelusuunnitelmat on joillekin työnantajille no no, vaikka onkin vapaa-ajalla tehtävää. Eli tässä on kyllä puuhastelua työnhaun ohessa. Nyt kyllä nuo Sochin kisat "hieman" häiritsee lukuintoa...

        Tarkistin omat hakemukset ja haastattelut, kun pidän hakemukset tallessa muistitikulla jonkin aikaa. Olenkin hakenut joulukuun alusta alkaen 6 paikkaan ja ollut haastattelussa 3:ssa. Pari, johon en päässyt haastatteluun, oli jo unohtunut. Yhden haastattelun sabotoin tahallani, kun haastattelun aikana kävi ilmi, etten halua sitä työtä. Olisi työnkuva kaventunut merkittävästi aiemmasta. Haastatteluun pääsemiseen vaikuttaa paljon se, kuinka vaativaan tehtävään hakee (suhteessa omaan taustaan) taikka onko määräaik./vakituinen. Määräaikaisiin tehtäviin on huomattavasti helpompi päästä haastatteluun.

        Eli 3 haastattelua kohden lähtenyt 6 hakemusta ajalla joulukuu 2013 - tammikuu 2014. Yksi prosessi on tosin vielä kesken: 2 haastattelukierrosta soveltuvuusarvio takana, vielä ei tiedä kuinka käy.

        Ainiin, ja aiemmin viime syksynä olin loppumetreillä yhteen työpaikkaan, jäin kuulema toiseksi. Minulle kerrottiin, että ko. firmaan pyritään saamaan uusi vakituinen henkilö alani tehtävään, jos myynti kasvaa ja sen seurauksena heltiää rekrylupa yritysjohdolta.. Kehittämistarpeista on kyse.

        Tämä kuitenkin olisi ajankohtaista kenties kesällä lomatuurausten osalta ja syksyllä tuota vakituinen pesti voisi olla ajankohtainen - jos on. Vielä ei tiedä kuinka käy, mutta minua on tuohon tehtävään kaavailtu, pääosin siksi, että rekrytoiva henkilö oli erittäin vakuuttunut 2:den suosittelijan perusteella.

        Ihan hyvä, että on verkkoja vesillä enkä voi olla korostamatta hyvien suosittelijoiden merkistystä.


      • kdöslakdöslakd
        chaos kirjoitti:

        Ainiin, ja aiemmin viime syksynä olin loppumetreillä yhteen työpaikkaan, jäin kuulema toiseksi. Minulle kerrottiin, että ko. firmaan pyritään saamaan uusi vakituinen henkilö alani tehtävään, jos myynti kasvaa ja sen seurauksena heltiää rekrylupa yritysjohdolta.. Kehittämistarpeista on kyse.

        Tämä kuitenkin olisi ajankohtaista kenties kesällä lomatuurausten osalta ja syksyllä tuota vakituinen pesti voisi olla ajankohtainen - jos on. Vielä ei tiedä kuinka käy, mutta minua on tuohon tehtävään kaavailtu, pääosin siksi, että rekrytoiva henkilö oli erittäin vakuuttunut 2:den suosittelijan perusteella.

        Ihan hyvä, että on verkkoja vesillä enkä voi olla korostamatta hyvien suosittelijoiden merkistystä.

        Viime syksystä hain yrityksistä suoraan n. 20-25 paikkaa, joista yksi haastattelu. Toimialapalvelut ovat olleet aktiivisempia ja pääsinkin sitä kautta nopeasti määräaikaiseen työsuhteeseen. Vakinaisen paikan kuitenkin haluaisin, joten haku jatkuu.


    • Laulain työtön oon!

      Minä olen ollut nyt 20 vuotta työttömänä ja jäin siis työttömäksi v 1991 en ole laittanut koko aikana kuin n 5-10 hakemusta yrityksiin ja oikeastaan nekin kaikki samaan paikkaan, ja syys siihen että olen laittanut näitä hakemuksia on se että aina välillä kursseilla kun joutuu olemaan niin siellä on yleensä pakko johonki hakea....eipä minua tilanne huolestuta juurikaan ja pärjään näinkin kun osaan käyttää rahaa ja tehdä pientä kauppaa ;).....muutama vuosi vielä niin voin yrittää hakea eläkettä :)

      • Klonkku

        Nimenomaan yrittää hakea.... Eläke sitten varmaan se 200 kuussa. Ei tuokaan kovin ylevä vaihtoehto ainakaan itselle.


    • IkuisestiKortistossa

      40-50 vuotiaalla insinöörillä noin 2% hakemuksista johtaa haastatteluun joista joka toinen määräaikaisuuteen. Aina joskus johonkin tarvitaan osaavaa tekijää eikä vain hauskaa tyyppiä. Kohta 10 vuotta ja satoja hakemuksia. Avoimista hakemuksista en ole koskaan saanut mitään yhteydenottoa.

      • 14+7

        Ala jolle tulen työllistymään on blokannut itsensä! Alalla on pienet piirit, joten työpaikkoja on vähän. Olen lähettänyt useaan paikkaan 5 hakemusta, mikä on maksimini. Tämän jälkeen firma menee mustalle listalle. Listalta on käytännössä mahdotonta päästä pois. Nyt näyttää siltä että ainoastaan uudet vastaperustetut firmat voivat enää saada minut palvelukseensa.
        Vanhat eivät ole viitsineet vastata, vaikka olen kysynyt 5 kertaa..


    • 234

      Puutarhurina puutarha-alan töitä hakiessa haastattelukutsu on tullut jokaiseen paikkaan, ja töitäkin olisin saanut ehkä 90% näistä. Ei tarvitse kuin itse valita, minne menee. Tosin, kyseiset työt yleensä ovat määräaikaisia keväästä syksyyn. Alan huono puoli on sesonkiluonteisuus eli talviaikaan pitää keksiä jotain muuta tienestiä. Yleensä sitäkin kyllä löytyy, tämän talven olen ollut k-kaupan kassalla, jonne pääsemiseen vaikutti erään puutarhamyymälän työkokemukseni (jossa olin myös kassalla välillä). Edellisenä talvena tein lumitöitä.

    • 12313123

      41 hakemusta, 2 haastattelua, joista toisesta odottelen vielä päätöstä..

    • hakenut

      Tammi-maaliskuu- välillä 3 hakemusta joista yks johti puhelinhaastatteluun, yksi henk.koht.tapaamiseen ja haastatteluun ja kolmannest ei oo kuulunu vielä mitn ,ilmoittavat valituille ens kuus.

    • 1789

      en ole ikinä mitään hakemuksia mihinkään laitellut ja töitä on ollut aina.

      • Vuoroin vieraissa..

        Liian monta.. Ajattelin nyt kokeilla sitä, että työnantajat ottavat minuun yhteyttä jos tarvitsevat kunnollista työntekijää. Yhtystietoni lötyvät väestörekisterikeskuksen järjestelmästä, siis posti kulkee ja kusti polkee!


      • inhottava olet

        Kurjaa pilkkaa... ei muuta. Toivotaan että saat pian omasi.


    • ihmisarvo mennyt

      Tän puolen vuoden aikana 98 hakemusta, joista 29 avointa hakemusta. Poiki kolme haastattelua. Olen hakenut oman alan töihin, mitä opiskellut sen 7 vuotta, mutta myös ihan mihin vaan missä uskon pärjääväni. Oman alan paikkoja noista oli 24. Ikää nyt 35.

      En tiedä kauan tätä enää jaksaa...

    • w w3 w w w w

      Teoriani on että oman alan paikkoja ihmiset hakee lähinnä siksi että valmistuisivat, koska on monta alaa josta ei valmistu jos ei käy interninä, muuten kelpais pitemmän päälle mikä tahansa työ kunhan rahaa sais

    • täällä näin

      1,5 vuotta työttömänä, lähes 300 hakemusta, 1 haastattelu, muista ei ole kuulunut mitään - EDELLEEN työttömänä.

    • iiikm

      Viime vuonna valmistuin yhdistelmäkuljettajaksi vain huomatakseni ettei alalla ole työtä, varsinkaan vastavalmistuneille. Kuljetusalan työt menevät tutuille puskaradion kautta. Jos nyt jossain työkkärin sivuilla sattuu olemaan alan paikka, vaatimuksina on monta vuotta kokemusta, kaikki mahdolliset ADR yms luvat pitää olla että pääset edes leipää ajamaan osa-aikaisena.

      Rapiat puoli vuotta aktiivisesti etsimällä etsinyt ja hakenut sitä työpaikkaa mutta mistään ei vaan tunnu lohkeavan. 150 hakemusta ja 100 puhelinsoittoa eri firmoihin = 3 haastattelua, joista kaksi ilmeisesti kusi niin sanotusti ja yhdessä paikkaa olin pari yötä mukana mutta eivät ottaneet töihin sitten. Ilmeisesti olen liian kokematon. :(

      Enkä ole pelkästään hakenut oman alan hommia vaan ihan kaikkiin paikkoihin jotka kiinnostavat ja joihin uskon pystyväni.

      Osaako joku vastata tähän? Jos ei ole kokemusta, ei voi saada töitä. Mistä sitä kokemusta saa jos ei töistä? Pitäisikö mennä ilmaiseksi johonkin kolmeksi vuodeksi töihin? Huhhuh!

    • Kas tällä tavalla

      Pistin joskus vuosia sitten noin 160 hakemusta vetämään (luonnollisesti usealle eri alalle ja eri paikkakunnille), sitten oli työnhaun uusimiskäynti työppärissä, se akka kyseli hyvin ylimielisesti, että olenko tehnyt elettäkään työllistyäkseni, kerroin laittaneeni 160 hakemusta useille eri aloille & paikkakunnille ja kuinka ollakaan: TE-TOIMISTON VIRKAILIJA ALKOI HUUTAMAAN JA UHKAILEMAAN KARENSSILLA, hänen mukaansa olin hakenut liian monelle alalle, mikä on varsin moitittavaa, täytyy kuulemma vaan keskittyä yhteen alaan!

      Ei varmaan ole yllätys, että hain jatkossa kaikessa hiljaisuudessa juuri sitä mitä huvitti, enkä hiiskunut niistä hakemuksista enää sanaakaan te-ämmälle...

    • ???

      Onko ap:n CV ajan tasalla? Onko koulutusta ja työkokemusta? Oletko aktiivinen työnhaussa ja oletko tarkastanut hakemuksen kieliasun?

      Joku mättää 130 hakemusta / 2 haastattelua-suhteessa ja pahasti!

      • työtön.

        Minä olen ollut 2013 vuoden joulukuusta lähtien työttömänä. Tähän mennessä olen laittanut jokaiseen, kirjaimellisesti joka ikiseen, kaupunkini työpaikkailmoitukseen hakemusta, eli vähintään 200:n paikkaan. Olen päässyt 2 kertaa haastatteluun, kumpaankaan en päässyt. Muista paikoista on vain tullut sähköposti "valitettavasti valintamme ei tällä kertaa kohdistunut sinuun".
        Työttömänä ollessani olen käynyt kursseilla, joilla on pistetty CV:t ja hakemukset kuntoon ja muutenkin annettu esimerkkejä työnhakuun.
        Ainoa ongelma itselläni on, ettei ole aikaisempaa työkokemusta, eikä sen hankkimiseen edes anneta tilaisuutta.


    • mahtawaaa

      JEEEEEEEEEEEE, 3 hakemusta joista yks poiki puhelinhaastattelun ja toinen tapaamisen sekä haastattelun (yhest ei kuulunu mitää) ja SAIN PAIKAN=)))), toukokuussa aloitan.

    • chaos

      En ole enää varma enkä jaksa laskea, että moneenko paikkaan hain. Ei kauhean moneen sitten aiemmin ilmoitetun. Olen myös itse työllistynyt ja aloitus vielä huhtikuussa. Ainakin kolmesta prosessita vedin hakemuksen pois ja peruin yhden sovitun työhaastattelun 2. kierroksella. Ja sain kerralla hyvän potin, erinomainen tehtävä (toimihenkilö) urakehityksen kannalta, erinomainen palkka, ihan tuliterä toimitila/kiinteistö, kiva pieni työtiimi. Persoonallisuus ja ikä meni tässä tapauksessa pidemmän työkokemuksen ja nuoruuden ohi. Jes!

    • Ramikas

      Viime vuonna hakemuksia julkisesti avoimena oleviin paikkoihin 35-40 kpl. Avoimia hakemuksia yrityksiin on varmasti yli 100 kpl sekä monia kymmeniä CV.n "rekisteröitymisiä" yritysten nettisivujen kautta vaikka yrityksillä ei ollut sillä hetkellä avoimia työpaikkoja. Tämän lisäksi runsas kymmenen yleistä avointa hakemusta CV.n kera rekrytointipalvelua-alan yrityksiin.

      Tulos: Ei yhtään työtarjousta. 3 haastattelua josta yhdestä valittiin 6 " parhaan " joukkoon ja uuteen haastateluun johon sisältyi myös personallisuustesti .

      2014 on yksi avoimen hakemuksen kautta tullut haastattelukutsu sekä yksi yhteydenotto puhelimitse avoimen hakemuksen johdosta jossa mahdollinen työnantaja kyseli muutamia tarkentavia tietoja työn sisällöstä koskien erästä entistä tehtävääni edellisessä työpaikassa.

    • Toukomies

      Yhdeksässä kuukaudessa 101 hakemusta ja 1 haastattelu. Ikää 30 ja risat ja takana vuosia hakemieni töiden kaltaistahallinnollista työkokemusta. Ylempi korkeakoulututkinto ja hakemukset kieliasullisesti ok.

    • Easyy

      Olen lähettäny 0 hakemusta ja kohta 1,5v työttömyyttä. Luultavasti olisin jo töissä mikäli olisin kiinnostunut. Otan rennosti ja nautin elämästä. Kesä tulossa, en kaipaa töitä kesäksi. Menen silloin töihin kun työkkäri alkaa pakottamaan kaikille kursseille.

    • Byro B

      Olin edellisen kerran työtön 90-luvulla ja silloin kävin kymmenessä haastattelussa parin vuoden sisään. Hakemuksia en laskenut enkä ainakaan muista. Nyt jäin työttömäksi 5-kymppisten kunniaksi. Taas olen ollut jotai 10 haastattelussa ja työtön edelleen. Hakijoita on n 15 hlöä niihin paikkoihin, joissa olen ollut haastatteluissa. Tämän ikäistä ei helposti valita, luullaan pian sairastuvan tms.
      Aluksi ajattelin, ett löydän vakipaikan vaan en enää. Olisin tyytyväinen pätkästäkin tai osa-aikatyöstä. Toisaalta pärjään kyllä, vaikken enää hommia saisikaan.
      Se tulee mieleen, ett koska työkkäri passittaa jonnekin kurssille tai p-hommaan.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mielessäni vieläkin T

      Harmi että siinä kävi niinkuin kävi, rakastin sinua. Toivotan sulle kaikkea hyvää. Toivottavasti löydät sopivan ja hyvän
      Ikävä
      20
      1303
    2. Nellietä Emmaa ja Amandaa stressaa

      Ukkii minnuu Emmaa ja Amandaa stressaa ihan sikana joten voidaanko me koko kolmikko hypätä ukin kainaloon ja syleilyyn k
      Isovanhempien jutut
      7
      1272
    3. Ei luottoa lakko maahan

      Patria menetti sovitun ksupan.
      Suomen Keskusta
      5
      1186
    4. Nähtäiskö ylihuomenna taas siellä missä viimeksikin?

      Otetaan ruokaöljyä, banaaneita ja tuorekurkkuja sinne messiin. Tehdään taas sitä meidän salakivaa.
      Ikävä
      2
      1184
    5. Sinäkö se olit...

      Vai olitko? Jostain kumman syystä katse venyi.. Ajelin sitten miten sattuu ja sanoin ääneen siinä se nyt meni😅😅... Lis
      Ikävä
      1
      1163
    6. Persut petti kannattajansa, totaalisesti !

      Peraujen fundamentalisteille, vaihtkaa saittia. Muille, näin sen näimme. On helppo luvata kehareille, eikä ne ymmärrä,
      Maailman menoa
      1
      1161
    7. Pupuhuhdasta löytyi lähes sadan kilon miljoonalasti huumeita

      Pupuhuhdasta löytyi lähes sadan kilon miljoonalasti huumeita – neljä Jyväskylän Outlaws MC:n jäsentä vangittu: "Määrät p
      Jyväskylä
      42
      1157
    8. Housuvaippojen käyttö Suomi vs Ulkomaat

      Suomessa housuvaippoja aletaan käyttämään vauvoilla heti, kun ne alkavat ryömiä. Tuntuu, että ulkomailla housuvaippoihin
      Vaipat
      2
      1154
    9. Hyvää yötä ja kauniita unia!

      Täytyy alkaa taas nukkumaan, että jaksaa taas tämän päivän haasteet. Aikainen tipu madon löytää, vai miten se ärsyttävä
      Tunteet
      3
      1129
    10. Lepakot ja lepakkopönttö

      Ajattelin tehdä lepakkopöntön. Tietääkö joku ovatko lepakot talvella lepakkopöntössä ´vai jossain muualla nukkumassa ta
      2
      1120
    Aihe