Outokummun kultakurkku Pauli Hirvonen

Pojan Toiveet

Tietääkö kukaan mitään tästä 1960-luvun puolivälissä levyttäneestä lapsilaulajasta joka jäi kauniista tyttömäisestä äänestään huolimatta vähemmälle huomiolle suurelta yleisöltä ja sai "pikkuartistin" arvon?

Olen kuullut vain Hirvosen laulamana tammikuussa 1965 levytetyn "Pojan Toiveet" sekä kaksi joululaulua "Joulu Metsässä" ja "Joulupukki Arkityössä" jotka hän levytti yhdessä Maikki Länsiön ja Esa Saarion kanssa.

Eli tietääkö kukaan että onko Pauli Hirvonen vielä elossa vai onko hän jo kuollut, milloin syntynyt (tai kuollut) ja onko hänestä mitään valokuvaa?

16

4422

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Berit Saukko

      Heippa!
      Kyllä Pauli Hirvonen tietääkseni on elossa. Hän on syntynyt noin 1955 eli lähestyy 60 vuotta.
      Olen juuri tehnyt videon YoyTubeen Paulin laulamasta Valssini äidille-laulusta, ja siinä on kuva Paulista nuorena. Se onkin ainoa kuva, jonka minä olen hänestä nähnyt. Aion tehdä lisää videoita Youtubeen hänen lauluistaan. Minulla on nyt kaikki hänen nuorena levyttämänsä laulut., joten yritän parastani, koska YouTubessa ei ole kuin nuo yllä mainitsemasi kappaleet.

    • 7lk

      Pauli oli 14 v.lauloi silloin kodinkynttilät
      Koulusaa Pauli ei paljon laulellu

    • 9blk

      Kodinkynttilät lauloi levylle Jari Huhtasalo, ei Pauli.

    • 65v

      Elossa ollaan lauloin muuten kodinkynttilät levylle . Terveiset sampolle. Elelen nykyään Vantaalla ja täytän tammikuussa 2015 65v. On hellyyttävää että minut vielä muistetaan.T. Pauli Hirvonen.

      • 65v

        Tuli vuosiluku väärin on 2016. T. Pauli.


      • Pauli-fani

        Hei Pauli (Hirvonen)! Onpa hienoa kuulla sinusta, koska olemme näillä palstoilla muistelleet sinua paljon. Laitoin aluksi vääriä tietoja, koska luulin sinua nuoremmaksi, mutta myöhemmin sain käsiini vanhan lehden, jossa oli haastattelu sinusta ja siinä selvisi, että olit levyttäessäsi 14 vuotias. Olen ollut nuoresta asti suuri ihailijasi. Ostin 1970-luvulla kaikki levysi - paitsi "Valssini äidille" oli jo myyty loppuun. Onneksi sain ostettua kaikki laulusi digitaalisena versiona, joista olen tehnyt joitakin videoita Youtubeen nimimerkillä Sadette1403. Valssini äidille taisi olla ensimmäinen video minkä tein, enkä osannut laittaa siihen muuta kuin kuvasi, jonka onnekseni sain eräältä toiselta fanilta. Olen hänelle hyvin kiitollinen. Jotkut kuvat olen ottanut netistä, eikä ne ole oikein teräviä, mikä vähän harmittaa. No, kesti varmaan pari vuotta ennen kuin opin tietokoneen "saloja".
        Toivon sydämestäni sinulle oikein hyvää jatkoa. Lämpimin terveisin Berit Saukko
        P.S. Kodin kynttilät sinun laulamanasi löytyy myös Youtubesta.


      • eitosi

        Hei Pauli


      • kehto
        65v kirjoitti:

        Tuli vuosiluku väärin on 2016. T. Pauli.

        Tervehdys Pauli täältä pohjois-savosta. Toivottavast saan sinuun yhteyden tätä kautta. Olen etsinyt kiivaasti tekemääsi musiikkia ja ennen kaikkea Pojan toiveet kappaletta. Kuulin sen joku vuosi sitten radiosta joka " kolahti" kerta heitolla. Olen nyt valmistelemassa konserttia johon tahtoisin tämän laulun. Nuottien saanti on kuitenkin muodostunut erittäin työlääksi. Viikko sitten aloin taas kerran kaivella pojan toiveet kappaletta ja sehän löytyi. Samalla löytyi nyt sitten lisää mielen kiinnon kohteita levytyksistäsi. Voisitko ottaa yhteyttä minuun vaikka säköpostiila ja osoiteminulla on [email protected] mukavaa kevään odotusta sinne vantaalle


      • Anonyymi

        Kyllä Outokumpulaisena muistetaan kun samaa ikäluokkaa ollaan. On ihana kuulla tuota raikasta ääntä.


      • Anonyymi

        Kuuntelin juuri lauluasi äidille ja isälle. Itkuhan siinä tuli. Tuli muistot mieleen . Olimme naapureita Torikadulla Outokummussa. Olin siskosi Lean tyttökaveri. Lealla oli myös hyvä lauluääni. Vieläköhän Lea on elossa. Kaipaan kovin sitä lapsuuden aikaa, mistä laulat.
        Monin sydämellisin tervein: naapurin Maija-Liisa


    • ylitusina

      Ovatko tässä kaikki levytykset?
      Hauskaa kanssas on
      Hymyillen eteenpäin
      Joulu metsässä
      Joulupukki arkityössä
      Kiitos isä ja äiti
      Kodin kynttilät
      Kotirannan laulu
      Mennyt mennyttä on
      Myrskyn veli
      Pojan toiveet
      Sinulle vain
      Taas sinut kun sain
      Tunturien poika
      Valssini äidille

      • 65v

        Kappaleet sinulle vain ja taas sinut kun sain en ole varma. Teuvo Nummelan kanssa tein noita biisejä.


    • Lapponiatar

      Hei Pauli! Kuunneltiin mieheni kanssa laulamaasi kappaletta Pojan toiveet ,kadonneen levyn metsästäjistä. Muistui kivasti mieleen lapsuus. Ihailin sinua ja kaunista lauluääntäsi. Kaikkea hyvää sinulle!

    • Harvinaisuus1

      Minulla oli aikanaan LP levy jossa oli aloituskappaleena Pauli Hirvosen Pojan toiveet. Harmikseni myin sen vuosikymmeniä sitten ja vasta nyt ymmärtää sen levyn tunnearvon.
      On kyllä hieno kappale tämä Pojan toiveet vuodelta 1965.

    • rikyhuhy

      Hei Pauli! Oletko asunut jossain vaiheessa Vihdissä. Jos olet tuntemani Pauli, niin olimme samassa koulussa Vihdin kirkonkylässä. Minäkin olin suuri ihalijasi ja ihmettin mihin hävisit kouluvuosien jälkeen. Toivottavasti voit hyvin ja laulat edelleen.

    • Anonyymi

      Hän kuoli 2021

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Naiset miltä kiihottuminen teissä tuntuu

      Kun miehellä tulee seisokki ja ja sellainen kihmelöinti sinne niin mitä naisessa köy? :)
      Sinkut
      58
      4377
    2. Haistoin ensin tuoksusi

      Käännyin katsomaan oletko se todellakin sinä , otin askeleen taakse ja jähmetyin. Moikattiin naamat peruslukemilla. Tu
      Ikävä
      14
      2219
    3. Olet sä kyllä

      ihme nainen. Mikä on tuo sun viehätysvoiman salaisuus?
      Ikävä
      25
      1734
    4. Hiljaiset hyvästit?

      Vai mikä on :( oonko sanonut jotain vai mitä?
      Ikävä
      12
      1478
    5. Teuvo Hakkaraisesta tulee eurovaalien ääniharava

      Persuissa harmitellaan omaa tyhmyyttä
      Maailman menoa
      24
      1402
    6. Miksi kohtelit minua kuin tyhmää koiraa?

      Rakastin sinua mutta kohtelit huonosti. Tuntuu ala-arvoiselta. Miksi kuvittelin että joku kohtelisi minua reilusti. Hais
      Särkynyt sydän
      5
      1278
    7. Turha mun on yrittää saada yhteyttä

      Oot mikä oot ja se siitä
      Suhteet
      9
      1205
    8. Näkymätöntä porukkaa vai ei

      Mon asuu yksin. Mitas mieltä ootte ?
      Ikävä
      13
      1126
    9. 22
      1076
    10. Martinasta kiva haastattelu Iltalehdessä

      Hyvän mielen haastattelu ja Martina kauniina ja raikkaan keväisenä kuvissa.
      Kotimaiset julkkisjuorut
      291
      1004
    Aihe