Pösön kytkin poljin ottaa tosi ylhäältä, joko kohta edessä kytkinremppa vai auttaisko vielä säätö?
-87
205
15
127
Vastaukset
- tän mä tiedän
Ootas mä hierasen tota mun kristallipalloa.
Joo, menee vielä, pikkasen säätöä vaan ja menee siihen asti kun alkaa luistamaan. - prööpröö
Jep, jotain tollasta aattelin itekki.
Mutta ihan vaan jos toi olis semmoinen yleinen juttu 205 pösössä. - 205 GTI
1.4 vai mikä kone, tuo pösön kytkin mekanismi on kyllä per...mutta helppohan sitä säätää on, löysää vaijeria, mutta viittaa tosiaan että levy on jo loppuunsa kulunut, pikkukoneessa tullut sellainenkin vastaan että taipunut / murtunut se haarukka mutta tosin siinä 1,1 taisi olla
- prööpröö
1.4 moottori
Eli askartelua on tiedossa...Ei kai se auta muu kuin vetää haalarit päälle...
Katellaan ny ensin jos vaikka vahingossa toi vaijerin säätö auttais.- 205 GTI
Kyllä haalarit päälle ja kytkin hommiin...ps tuo 205 1.4 kaasarikoneella taitaa olla paras pösö mitä tehty...jos sinkityllä korilla, uudemmat pösöt kyllä pitäisi lailla kieltää...ainakin suomeen tuotuna, siksi kaameita vikapesiä: 206, 307, 406,407,508,3008 kokemuksia on...ku suvussa em malleja ja vikoja riittää...oma 205 GTI myös aika heikko: alatukivarret, vetoakselit, pyörälaakerit melkeen saa vaihtaa samalla kun moottoriöljyt...ja ovien saranoissa olevat peltitapit...etupenkkien kehikkokin tehty rautangasta...ja mittaristo rohisee ja näyttää mitä sattuu...,mutta ajolleen hyvä ja moottori toimii vaikka vuotaa aina jotain nestettä
- Seb. Löe.
104,106, 207, 308, 309, 404, 5008 -nämäkö meinasi unohtua, pitää olla tarkkana?
205- kytkinpaketin hinta n. 100 €.- sitroen.
Vasta kesällä vaihdoin 205:n kytkimen. Alta satasen Motonetissä koko paketti. Olisi riittänyt pelkkä levy, vaan ostin koko paketin ettei sitten tarvii polkupyörällä hakea lisää osia jos ei pelkkä levy riitä.
Työläs vaihtaa yksinään. Saisi olla kaksi taljaa, joista toisella lasketaan ja nostetaan voimansiirtopaketti. Ja se jossakin ohjekirjassa annettu valeakselin läpimitta 19,7 milliä on väärin. On oikeasti ohuempi vaan en muista ulkoa mittaa. Eikä siinä ole silmälaakerin ohennusta koska silmälaakeriakaan ei ole.
Jos ja niinkuin aloittaja mainitsi, se kytkinpolkimen vapaaliike menee pieneksi, niin vaijerin säätö auttaa.
Levyn loppuminen alkaa kun kiihdytettäessä huomaat, että moottorin kierrokset nousee yllättäen vauhdin siitä kummemmin kasvamatta. Kestää kuitenkin ainakin vuoden ajella, ei mene kytkimen pito yllättäen.
Korjaamolta kysyin vaihtotyön hintaa. Jotain 500 euron paikkeille sanoivat olevan. Ja kyllä sen kanssa aikaa menee niin kauan, että oikea hinta se on. Kuitenkin alan miehenä vaihdoin itse, vaikka vähän puutteellisemmassa ympäristössä ja kauanhan siinä meni.
- swlobodan
Se on 500 autoon kallis tollanen 500 remppa...
Satasen rempatkin pistää jo mietityttään että kannattaako alkaa ruuvaan.- halvalla pääsee
Tätä en ole koskaan ymmärtänyt. 500 euroa on aina 500 euroa, tekee sen remontin mihin autoon hyvänsä.
Jos edullinen auto saadaan toimivaksi 500 eurolla, niin eikö se ole sama jos ostaisi toisen 500 euron auton ja antaisi tuon korjattavan romuttamolle? Erona on se, että tuo korjattu 500 euron auto ei ainakaan tule hajoamaan samantien tuosta korjatusta kohteesta
Jos taasen ajattelee että ostaa tilalle vaikkapa 3000 euron auton, niin niistäkin voi se kytkin tms laueta, aikalailla samalla todennäköisyydellä.
Itse ajan noin 700 euron autolla ja sijoitan auton korjauksiin ja huoltoihin noin 400 - 500 euroa vuosittain. Ja miksikö? Siksi että saan näin kaikkein edullisimmat kilometrit, luotettavuuden ja mukavuuden kärsimättä.
500 euroa on muuten aikalailla sama raha mitä 3000 euron auto menettää arvoaan vuodessa... - swlobodan
halvalla pääsee kirjoitti:
Tätä en ole koskaan ymmärtänyt. 500 euroa on aina 500 euroa, tekee sen remontin mihin autoon hyvänsä.
Jos edullinen auto saadaan toimivaksi 500 eurolla, niin eikö se ole sama jos ostaisi toisen 500 euron auton ja antaisi tuon korjattavan romuttamolle? Erona on se, että tuo korjattu 500 euron auto ei ainakaan tule hajoamaan samantien tuosta korjatusta kohteesta
Jos taasen ajattelee että ostaa tilalle vaikkapa 3000 euron auton, niin niistäkin voi se kytkin tms laueta, aikalailla samalla todennäköisyydellä.
Itse ajan noin 700 euron autolla ja sijoitan auton korjauksiin ja huoltoihin noin 400 - 500 euroa vuosittain. Ja miksikö? Siksi että saan näin kaikkein edullisimmat kilometrit, luotettavuuden ja mukavuuden kärsimättä.
500 euroa on muuten aikalailla sama raha mitä 3000 euron auto menettää arvoaan vuodessa...No en tiijä onko toi ny kovinkaa luotettava auto jos vuosittain pitää laittaa 400-500 euroa korjauksiin, liekö mukavaakaan kokoajan rassata.
Vetää teipilla ja purkalla kasaan ja laittaa halvalla myyntiin jos meinaa tarvita isompaa korjausta, kyllä trokarit ostaa. - Rabotsnik
swlobodan kirjoitti:
No en tiijä onko toi ny kovinkaa luotettava auto jos vuosittain pitää laittaa 400-500 euroa korjauksiin, liekö mukavaakaan kokoajan rassata.
Vetää teipilla ja purkalla kasaan ja laittaa halvalla myyntiin jos meinaa tarvita isompaa korjausta, kyllä trokarit ostaa.Osta sinä se uusi tyyris auto sitten kun tai jos joskus saat kasaan niin paljon rahaa. Ja käytä sitten pari kertaa vuodessa tonnin huolloissa, joissa vaihdellaan mustia laatikoita toisiin. Bensaakin kuluu enemmän kuin ennen katalysaattoriaikaa tehdyissä. Verottaja tosin verottaa vanhaa autoa enemmän, ettei suosisi luonnonvaroja säästävää kulkemista. Vaan niinhän ne öljyntuottajat muutenkin näitä kansamme sisäisiä vihollisia ohjailevat.
- halvalla pääsee
swlobodan kirjoitti:
No en tiijä onko toi ny kovinkaa luotettava auto jos vuosittain pitää laittaa 400-500 euroa korjauksiin, liekö mukavaakaan kokoajan rassata.
Vetää teipilla ja purkalla kasaan ja laittaa halvalla myyntiin jos meinaa tarvita isompaa korjausta, kyllä trokarit ostaa.Se on erittäin luotettava auto, kun oleelliset paikat on huollettu jo ennakkoon. En odota että esimerkiksi laturi hajoaa ja jään tielle sen vuoksi, jos mikään paikka oireilee yhtään niin kuntoon vaan samantien.
Tuo 400-500 euroa vuodessa pitää sitten sisällään mm. sellaisia menoeriäkin kuin renkaiden hankinta ja tuulilasin uusiminen. Itseasiassa tarkistin kirjanpidostani ja viimeisen viiden vuoden huoltoihin ja korjauksiin on mennyt keskimäärin 356 euroa / vuosi.
Eikä sitä tosiaankaan tarvitse koko aikaa rassata. Valitsee sellaisen ajan vuodesta kun on aikaa tehdä huoltoa ja uhraa siihen muutaman päivän ja puuhastelee rennosti ilman mitään stressiä sen mitä on tehtävää.
"Vetää teipilla ja purkalla kasaan ja laittaa halvalla myyntiin jos meinaa tarvita isompaa korjausta, kyllä trokarit ostaa."
Niinno, millä sitten ajattelit ajaa 25tkm vuodessa? Ei taida onnistua tuolla kertomallasi menetelmällä. - ,,sss..o
halvalla pääsee kirjoitti:
Se on erittäin luotettava auto, kun oleelliset paikat on huollettu jo ennakkoon. En odota että esimerkiksi laturi hajoaa ja jään tielle sen vuoksi, jos mikään paikka oireilee yhtään niin kuntoon vaan samantien.
Tuo 400-500 euroa vuodessa pitää sitten sisällään mm. sellaisia menoeriäkin kuin renkaiden hankinta ja tuulilasin uusiminen. Itseasiassa tarkistin kirjanpidostani ja viimeisen viiden vuoden huoltoihin ja korjauksiin on mennyt keskimäärin 356 euroa / vuosi.
Eikä sitä tosiaankaan tarvitse koko aikaa rassata. Valitsee sellaisen ajan vuodesta kun on aikaa tehdä huoltoa ja uhraa siihen muutaman päivän ja puuhastelee rennosti ilman mitään stressiä sen mitä on tehtävää.
"Vetää teipilla ja purkalla kasaan ja laittaa halvalla myyntiin jos meinaa tarvita isompaa korjausta, kyllä trokarit ostaa."
Niinno, millä sitten ajattelit ajaa 25tkm vuodessa? Ei taida onnistua tuolla kertomallasi menetelmällä.Oma lukunsa on, uudet autot, alle 100tkm ajetut, joihin menee pahimmilaan - 10 000 e korjauksiin, sama ennen 200tkm.uudestaan.
- pösilön psaaat
,,sss..o kirjoitti:
Oma lukunsa on, uudet autot, alle 100tkm ajetut, joihin menee pahimmilaan - 10 000 e korjauksiin, sama ennen 200tkm.uudestaan.
Uusin pösöihin ja sitikoihin , ei kunnon autoihin...tollasta rahamäärää mene..psa ei harrasta takaisinkutsuja: luottavat siihen että joka niin päss...että ostaa uutena pösön niin ei se ymmärrä vaatia takuuseen lukuisia suunnittelu mokia vaan kiltisti itse maksaa ja kehuu eipä ole takaisinkutsuja !!!!
- 205gti
halvalla pääsee kirjoitti:
Se on erittäin luotettava auto, kun oleelliset paikat on huollettu jo ennakkoon. En odota että esimerkiksi laturi hajoaa ja jään tielle sen vuoksi, jos mikään paikka oireilee yhtään niin kuntoon vaan samantien.
Tuo 400-500 euroa vuodessa pitää sitten sisällään mm. sellaisia menoeriäkin kuin renkaiden hankinta ja tuulilasin uusiminen. Itseasiassa tarkistin kirjanpidostani ja viimeisen viiden vuoden huoltoihin ja korjauksiin on mennyt keskimäärin 356 euroa / vuosi.
Eikä sitä tosiaankaan tarvitse koko aikaa rassata. Valitsee sellaisen ajan vuodesta kun on aikaa tehdä huoltoa ja uhraa siihen muutaman päivän ja puuhastelee rennosti ilman mitään stressiä sen mitä on tehtävää.
"Vetää teipilla ja purkalla kasaan ja laittaa halvalla myyntiin jos meinaa tarvita isompaa korjausta, kyllä trokarit ostaa."
Niinno, millä sitten ajattelit ajaa 25tkm vuodessa? Ei taida onnistua tuolla kertomallasi menetelmällä.205 mallista olisi saanut todella luotettavan auton 1.4 kaasarii koneella: kun olisi: taka akseliin jo tehtaalla nipat laitettu ja voitelu huolto ohjelmaan, ovien sarananointi olisi pitänyt kunnolla tehdä, alatukivarret heikot pyörälaakerit huonosti suojattu edessä ja vetoakselit vahvemmaksi...1.4 moottori tyyppivika pieni öljyvuoto kannentiivisteestä jakopään puolelta, em jos kunnolla tehty niin ikuinen peli...ruiskuvehkeet erikseen: mitä enempi ranskis autossa sähköllä toimivia osia sitä enempi kuses...vikojen kanssa, mutta perusmallilla menee kun em huoltaa: naapuri 205 1.4 -89 värkillä yli 400tkm ajellut, em heikkoja kohtia vaihdellut
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Mielessäni vieläkin T
Harmi että siinä kävi niinkuin kävi, rakastin sinua. Toivotan sulle kaikkea hyvää. Toivottavasti löydät sopivan ja hyvän402022Pupuhuhdasta löytyi lähes sadan kilon miljoonalasti huumeita
Pupuhuhdasta löytyi lähes sadan kilon miljoonalasti huumeita – neljä Jyväskylän Outlaws MC:n jäsentä vangittu: "Määrät p451557Persut petti kannattajansa, totaalisesti !
Peraujen fundamentalisteille, vaihtkaa saittia. Muille, näin sen näimme. On helppo luvata kehareille, eikä ne ymmärrä,281458- 191437
Nellietä Emmaa ja Amandaa stressaa
Ukkii minnuu Emmaa ja Amandaa stressaa ihan sikana joten voidaanko me koko kolmikko hypätä ukin kainaloon ja syleilyyn k61431Nähtäiskö ylihuomenna taas siellä missä viimeksikin?
Otetaan ruokaöljyä, banaaneita ja tuorekurkkuja sinne messiin. Tehdään taas sitä meidän salakivaa.11405Sinäkö se olit...
Vai olitko? Jostain kumman syystä katse venyi.. Ajelin sitten miten sattuu ja sanoin ääneen siinä se nyt meni😅😅... Lis21377Housuvaippojen käyttö Suomi vs Ulkomaat
Suomessa housuvaippoja aletaan käyttämään vauvoilla heti, kun ne alkavat ryömiä. Tuntuu, että ulkomailla housuvaippoihin11310Hyvää yötä ja kauniita unia!
Täytyy alkaa taas nukkumaan, että jaksaa taas tämän päivän haasteet. Aikainen tipu madon löytää, vai miten se ärsyttävä21240Lepakot ja lepakkopönttö
Ajattelin tehdä lepakkopöntön. Tietääkö joku ovatko lepakot talvella lepakkopöntössä ´vai jossain muualla nukkumassa ta51217