Kuukautiset..

Kohtu pois..

Ei niistä varmaan kukaan nainen tykkää mutta mitä lesbot ajattelee niistä?
Itse olen totaalisen kyllästynyt niihin.

18

514

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • hiiteen koko menkat

      Itellä on just meneillään nää ärsyttävät verip*llupäivät... En voi sietää näitä. Veri lentää ja mahaan sattuu ku viimestä päivää. MIKSI? Äääh.. kivun pitäisi olla aivojen viesti, että jokin ei ole kehossa kunnossa (esim. haava tai käsi murtunut, ja se pitää hoitaa), mutta eikö menkkojen pitäisi olla maailman LUONNOLLISIMPA asioita? Kohdun seinämiltä irtoaa verta, miksi ihmeessä sen pitää sattua?? Niin turhaa.

      Ite en aio eläessäni synnyttää, vaikka lapsia joskus haluankin. Minun puolesta voisin leikkauttaa kohdun pois, en tee sillä ikinä mitään. Mutta täälläpä ei kohdusta eroon pääse ennen kuin on pyöräyttänyt, mitä se nyt oli, 3 lasta? Epäreilua kun ei saa itse päättää.

      • Muut ongelmat?

        Kohdun poisto saattaa tuoda tullessaan muita terveydellisiä ongelmia... Mm. ainakin virtsankarkailua, laskeumia ja hiivatulehduskierteitä. Kuukautiskivut ja akne ovat yksiä turhimpia tässä maailmassa. Ei löydy kertakaikkiaan mitään järjellistä selitystä. Ehkä sitten taivaan portilla voisi kysäistä tyyliin, että btw..?


      • Aforismi
        Muut ongelmat? kirjoitti:

        Kohdun poisto saattaa tuoda tullessaan muita terveydellisiä ongelmia... Mm. ainakin virtsankarkailua, laskeumia ja hiivatulehduskierteitä. Kuukautiskivut ja akne ovat yksiä turhimpia tässä maailmassa. Ei löydy kertakaikkiaan mitään järjellistä selitystä. Ehkä sitten taivaan portilla voisi kysäistä tyyliin, että btw..?

        Lisään vielä, että kuukautiset ovat kuin pakkoavioliitto...


      • kannattaa kokeilla

        monet pääsevät kuukautista ja kivuista kokonaan eroon Cerazette-minipillereillä.


      • Todella pelottavaa
        kannattaa kokeilla kirjoitti:

        monet pääsevät kuukautista ja kivuista kokonaan eroon Cerazette-minipillereillä.

        Ehkäisypillereiden pakkausseloste oli jotain todella ahdistavaa luettavaa. Totesin sen luettuani, että huh, huh ja näitä pitäisi sitten syödä. Söin niitä noin neljä viikkoa ja lopetin pikimmiten, koska ne ei ilmiselvästi sopineet minulle. Tavisakoille suunnattu. Mihin ihmeeseen minä ehkäisyä tarvitsen? Syntyi neitsyt Mariasta, vai? Absurdia. Tuolla lyhyellä ajalla minunkin kuukautiset meni sekaisin. Ei tirskahtanut kunnolla, mutta seuraavana kuukautena virtasi taas normaalisti! Ehkäisynapit sekoittaa tavisakkojen ala- ja yläpäät ja sitten vielä ihmetellään! Olen siis tuo joka kirjoitti nuo kaksi edellä olevaa.


      • Seksi on tärkeää
        Muut ongelmat? kirjoitti:

        Kohdun poisto saattaa tuoda tullessaan muita terveydellisiä ongelmia... Mm. ainakin virtsankarkailua, laskeumia ja hiivatulehduskierteitä. Kuukautiskivut ja akne ovat yksiä turhimpia tässä maailmassa. Ei löydy kertakaikkiaan mitään järjellistä selitystä. Ehkä sitten taivaan portilla voisi kysäistä tyyliin, että btw..?

        Olen ymmärtänyt, että on myös sellaista tietoa, että joillakin naisilla kohdunpoisto voi alentaa seksuaalista halukkuutta / aiheuttaa haluttomuutta.


      • yök yök
        kannattaa kokeilla kirjoitti:

        monet pääsevät kuukautista ja kivuista kokonaan eroon Cerazette-minipillereillä.

        Hyi, ei kannata missään nimessä. Aiheuttaa pahimmillaan syöpää ja muita vaivoja. Hyi!


      • ei-pillereitä
        kannattaa kokeilla kirjoitti:

        monet pääsevät kuukautista ja kivuista kokonaan eroon Cerazette-minipillereillä.

        Joo, ei pillereitä "huvikseen" kannata alkaa syömään. Viime vuonna taidettiin uutisoida naisesta, joka kuoli e-pillereiden aiheuttamaan sydäninfarktiin. Siitäkin on tehty tutkimuksia, kuinka hormonaalinen ehkäisy muuttaa naisen persoonallisuutta. Puhumattakaan lihomisesta.


      • 20-57
        ei-pillereitä kirjoitti:

        Joo, ei pillereitä "huvikseen" kannata alkaa syömään. Viime vuonna taidettiin uutisoida naisesta, joka kuoli e-pillereiden aiheuttamaan sydäninfarktiin. Siitäkin on tehty tutkimuksia, kuinka hormonaalinen ehkäisy muuttaa naisen persoonallisuutta. Puhumattakaan lihomisesta.

        Jep, e-pillerit on kyllä vihomiinen myrkky mitä kannattaa alkaa itelleen syöttää kun ei ole pakko!


      • en suosittele
        Todella pelottavaa kirjoitti:

        Ehkäisypillereiden pakkausseloste oli jotain todella ahdistavaa luettavaa. Totesin sen luettuani, että huh, huh ja näitä pitäisi sitten syödä. Söin niitä noin neljä viikkoa ja lopetin pikimmiten, koska ne ei ilmiselvästi sopineet minulle. Tavisakoille suunnattu. Mihin ihmeeseen minä ehkäisyä tarvitsen? Syntyi neitsyt Mariasta, vai? Absurdia. Tuolla lyhyellä ajalla minunkin kuukautiset meni sekaisin. Ei tirskahtanut kunnolla, mutta seuraavana kuukautena virtasi taas normaalisti! Ehkäisynapit sekoittaa tavisakkojen ala- ja yläpäät ja sitten vielä ihmetellään! Olen siis tuo joka kirjoitti nuo kaksi edellä olevaa.

        En suosittele pillereitä! Olen kokeillut kahta merkkiä ja molemmista tuli paljon sivuoireita. Voi olla että ne sopii joillekkin muttei kaikille.


    • elämän marjat

      Kohdunpoiston voi tehdä vaikkei synnyttänyt ole, myös nuorilla. Se vaatii vain hyvän syyn. Useimmiten siellä ilmenevien sairauksien kohdalla. Myös viimeisenä mahdollisuutena hurjien menkkojen takia.

      Kohdun idea siellä on myös pitää lantiota niinsanotusti kasassa. Ilman kohtua voi aiheuttaa sen rakenteen laskeumaa. Lantion seudun sisällä olevat rakot ja putket muuttavat paikkaansa.
      Mahdolliset virtsaamisongelmat.
      Vuosien päästä mahdollisesti kirurgisiin toimenpiteisiin laskeumien vuoksi.

      Kivualiaat vuodot siis mieluiten muilla vaihtoehdoilla ensin kuriin. Jos ei toimi, niin kohdunpoisto harkintaan.

      Ei tarve negatiivistellä, mutta hyvä tietää hyvät ja huonot puolet. Monilla varmasti elämä parantunutkin poiston jälkeen.

      Ei sillä, jos se olisi helppoa eikä onvelmis jälkeenpäin, minäkin haluisin pois.

      • Moikka! Ajatteles...

        ...että, joillekin kuukautisista tulee elämää suurempi kysymys?


      • sterilisaatio

        Mutta 30-vuotiaana naiselle voidaan suorittaa sterilisaatio, jos hän niin haluaa eikö? Ja silloin kuukautisia ei enää ole.


      • Zeela
        sterilisaatio kirjoitti:

        Mutta 30-vuotiaana naiselle voidaan suorittaa sterilisaatio, jos hän niin haluaa eikö? Ja silloin kuukautisia ei enää ole.

        Ei se sterilisaatio vie kuukautisia. Ainoastaan kohdunpoisto tai hormooneilla saa kuukautiset pois.


      • :´(
        Zeela kirjoitti:

        Ei se sterilisaatio vie kuukautisia. Ainoastaan kohdunpoisto tai hormooneilla saa kuukautiset pois.

        Whoooot!! Oon aina luullut että kuukautiset loppuu siihen ja odottanut sitä että täyttäisin 30 vaan sen takia :( KAtoin just netistä, oikeessa oot, ei menkat siihen lopu. Voi perse.


    • kiintoisaa

      Mulla katosi kuukautiskivut lähes kokonaan, kun aloin syödä terveellisesti. Nykyään kivistää vähän vatsaa ehkä kahtena päivänä kuukautisten aikana. Kuukautiset myös lyhenivät ja verenvuoto väheni reippaasti. Teininä ne saattoivat kestää huikeat 9 päivää ja verta tuli ihan törkeästi. Nyt onneksi vaan normaalit 4-5 päivää. Kierto piteni 28 päivästä ~35 päivään.

      Se ei muuten ole pelkkää verta, mikä sieltä tulee, vaan myös limakalvoa. Se varmaan aiheuttaa sen kivun.

      • knowhow1

        Vitamiineilla on ainakin todettu olevan yhteyttä kuukautiskipuihin.


    • Moonmoon79

      Kuukautiskivut johtuu kohdun supistelusta.. Kun kohtu siis koittaa tyhjentää itsensä niistä limakalvopalasista ja verestä. :) Kuukautiskivut on vähän sama kun synnytyssupistukset, toki kun synnytetään on kivut ehkä 100x isommat..

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mielessäni vieläkin T

      Harmi että siinä kävi niinkuin kävi, rakastin sinua. Toivotan sulle kaikkea hyvää. Toivottavasti löydät sopivan ja hyvän
      Ikävä
      39
      1957
    2. Pupuhuhdasta löytyi lähes sadan kilon miljoonalasti huumeita

      Pupuhuhdasta löytyi lähes sadan kilon miljoonalasti huumeita – neljä Jyväskylän Outlaws MC:n jäsentä vangittu: "Määrät p
      Jyväskylä
      43
      1506
    3. Persut petti kannattajansa, totaalisesti !

      Peraujen fundamentalisteille, vaihtkaa saittia. Muille, näin sen näimme. On helppo luvata kehareille, eikä ne ymmärrä,
      Maailman menoa
      27
      1423
    4. Nellietä Emmaa ja Amandaa stressaa

      Ukkii minnuu Emmaa ja Amandaa stressaa ihan sikana joten voidaanko me koko kolmikko hypätä ukin kainaloon ja syleilyyn k
      Isovanhempien jutut
      6
      1421
    5. Ei luottoa lakko maahan

      Patria menetti sovitun ksupan.
      Suomen Keskusta
      17
      1418
    6. Nähtäiskö ylihuomenna taas siellä missä viimeksikin?

      Otetaan ruokaöljyä, banaaneita ja tuorekurkkuja sinne messiin. Tehdään taas sitä meidän salakivaa.
      Ikävä
      1
      1385
    7. Sinäkö se olit...

      Vai olitko? Jostain kumman syystä katse venyi.. Ajelin sitten miten sattuu ja sanoin ääneen siinä se nyt meni😅😅... Lis
      Ikävä
      2
      1357
    8. Housuvaippojen käyttö Suomi vs Ulkomaat

      Suomessa housuvaippoja aletaan käyttämään vauvoilla heti, kun ne alkavat ryömiä. Tuntuu, että ulkomailla housuvaippoihin
      Vaipat
      1
      1290
    9. Hyvää yötä ja kauniita unia!

      Täytyy alkaa taas nukkumaan, että jaksaa taas tämän päivän haasteet. Aikainen tipu madon löytää, vai miten se ärsyttävä
      Tunteet
      2
      1220
    10. Lepakot ja lepakkopönttö

      Ajattelin tehdä lepakkopöntön. Tietääkö joku ovatko lepakot talvella lepakkopöntössä ´vai jossain muualla nukkumassa ta
      5
      1217
    Aihe