Ketjujen sulkeminen?

velkavelho

S24_ laatufoorumiksi kirjoitti minulle:

"Suosittelen hyväksi havaittua ja laajasti käytössä olevaa tapaa sulkea ketju esimerkiksi kuukauden jälkeen viimeisimmästä viestistä.

Jatkuvasti näkee vanhojen, jopa vuosikausia vanhojen ketjujen ilmestymisen kärkeen jonkun kirjoittaessa tällaiseen vastineen, vaikka asia ja sen sisältö on auttamatta vanhentunut eikä tieto ole enää validia.

Tätä kutsutaan yleisesti "nekrottamiseksi", ts. "kuolleista herättäminen". "

Ylläpito, olisiko tässä ajatusta? Onko tämä kenelläkään käytössä?
Minulla ulkomaiset lainantarjoajat noukkivat vuosia vanhoja ketjuja ja spämmäävät niihin lainatarjouksia, joskus ennen luotsiaikojani olen niitä klikkaillut asiattomiksi kymmenittäin illassa. Toinen suosittu tapa on ottaa pitkä ketju ja heittää sekaan "Vtu maksa ne velkas ääliö!" joka suuresti korreloi otsikon aiheen kanssa.

Vanhat ketjut voisi kyllä säilyttää arkistossa luettavissa, mutta uudet kommentit tulisivat sitten uusiin ketjuihin.

6

222

Äänestä

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Hei!

Kiitos ideasta, vanhojen ketjujen nostelu on ongelma, mutta ei kaikkien ketjujen osalta. Tämän kun saisi toteutettua niin, että vanhat asialliset ketjut eivät kärsisi turhaan.

Mutta idea vastaanotettu ja vien sen eteenpäin!

Terveisin,

S24 - Martta

• Ideaa voisi kehitellä esimerkiksi siten, että ketjun voisi sulkea manuaalisesti, ei välttämättä automaattisesti tietyn ajan kuluttua. Joihinkin ketjuihin on tullut satoja kommentteja, joista suurin osa ihan turhia.

• Ja taannoin kun löylykauhaidiootti mellasteli, niin hän haki vuosia vanhoja ketjuja ja heitti UP UP ...
        Nyt on ilmeisesti ko. törppö hoidossa.

• puuvalli kirjoitti:

Ja taannoin kun löylykauhaidiootti mellasteli, niin hän haki vuosia vanhoja ketjuja ja heitti UP UP ...
        Nyt on ilmeisesti ko. törppö hoidossa.

ko idiootti oli vahvasti mukana ainakin 50-huoneessa noin viikko sitten...

• Ongelman voisi ratkaista yksinkertaisesti niin että otettaisi vähän takapakkia. Eli viestit pysyisi aloitusjärjestyksessä, ihan kuten ennenkin.

Näin ollen voisi 10 vuotiaisiin viesteihin vastata asiallisesti tai asiattomasti, ja silti se ei "pulpahtaisi" ekalle sivulle. Tämä hyväksi todettu malli oli käytössä täällä yli 10 vuoden ajan.

• Kun viestin poistaa, tulee ensin klikattavaksi 'Vahvista' ja sitten palataan takaisin keskusteluketjuun. Tämä on ok silloin, kun poistat keskustelun keskelle heitetyn spämmin, mutta kun poistat kymmeniä aloitusviestejä putkeen, alkaa ominaisuus nyppiä. Jos poistan ripulipaskan, en halua palata siihen enää takaisin, vaan siirtyä poiston vahvistuksen jälkeen takaisin keskustelualoitusten listalle. Tätä on jo joku muukin ehdottanut, muistanko oikein?

Ketjusta on poistettu 2 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. SDP palauttaa Suomen kansalle kulta-ajat

Hyvinvointivalto on pääosin SDP:n ja osin myös Maalaisliiton rakentama. Hyvinvointivaltion ylläpito edellyttää oikeude
      Maailman menoa
      249
      15216
    2. Persut JYTKYTTÄÄ ylös, ohi kepun! +2,1 %

Persut palasi kolmen suurimman joukkoon ja on matkalla kohti kevään 2027 eduskuntavaalivoittoa. Sosialistit ovat syöksy
      Maailman menoa
      125
      10146
    3. Älkää vassarit kuvitelko, että Marinin kulta-ajat palaavat

Vaikka demarit voittaisivat seuraavat vaalit, se ei palauta Marinin taskut-täyteen-kelasta-aikaa takaisin, ei voi eikä h
      Maailman menoa
      108
      9371
    4. Sanna Marin saa ylistystä Hillary Clintonilta

Jos joku ei tiedä kuka tämä rouva Hillary Clinton on, niin kerrottakoon "fun fact", eli hän on se keneltä Donald Trump
      Maailman menoa
      23
      7099
    5. 182
      6537
    6. Gallup, PS:lle JÄRISYTTÄVÄ nousu, SDP suurin laskija

https://yle.fi/a/74-20186114 PS kovaa vauhtia nousemassa ennen 2027 vaaleja suurimmaksi puolueeksi. Nyt mennään jo etua
      Maailman menoa
      176
      6228
    7. Ohhoh. Kokoomusvirkamiehen mukaan Suomessa ei ole työttömyyskriisiä

Kun kokoomuksen johtama hallitus epäonnistuu täydellisesti talouspolitiikassaan, niin aikaisemmin erittäin pahaksi määri
      Maailman menoa
      33
      5612
    8. Polttomoottoriauto tulessa parkkihallissa Tampereella

Pystyy näkemättä jo sanomaan, koska sähköautoissa ei ole palavia nesteitä lainkaan. Ihme ettei polttomoottoriautoja ole
      Maailman menoa
      47
      4806
    9. Jos mä joisin

Itteni känniin nyt, voi olla että mä tunnustaisin sulle kuinka ihastunut oon ollu suhun viimeiset 2 vuotta. Eikä mua pys
      Ikävä
      25
      1696
    10. IL - Patteriauto syttyi parkkihallissa Tampereella - 50 autoa LUNASTUKSEEN!

"Palon aikaan parkkihallissa oli 90 autoa, joista noin 50 tuhoutui palossa korjauskelvottomiksi. Lisäksi palo vaurioitti
      Maailman menoa
      145
      1690
    Aihe