huonoa kokemusta kuntosalilta

tanja.marin

hei.ajattelin kirjoittaa omasta kokemuksesta kuntosali käynnistä.olen käynyt erilaisissa kuntosaleissa. olen tullut siihen tulokseen, että kun sinne menee,niin ihmiset ei kaikki mut suurin osa katsoo millainen ihminen sieltä tulee ja paljonko nostaa painoja ja paljonko tekee toistoja.itseäni se ärsyttää, et kuntoilemaanhan tänne on tultu, ei arvostelemaan. ymmärrän ihmisiä joille kuntosalille meno on vaikeaa, sielhän suurin osa on laihoja ja trimmattuja kroppia.en käy enää kuntosaleilla, kuntoilen lenkkeilemällä ja kotonani on monenlaisia kuntosali vehkeitä, mutta tsemppiä kaikille niille jotka ahertavat kuntosaleilla,meikäläinen ei niissä ainakaan viihdy.

38

656

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Elämä on.

      Mutta sinä et vilkuile muita. :-)

      Kaikille sali ei sovi. Lenkkeily on hyvää kuntoilua.

    • ollonbollon

      Kasvata itsetunto.

      • tanja.marin

        ja sunko itsetunto on hyvä,vai.epäilenpä, kun tuollainen nimimerkki


    • 8+6

      Anteeksi jos näyttää siltä että tuijotan. Olen oikeasti keskittynyt omaan suoritukseen ja olen ihan omissa maailmoissani. Tuskin edes huomaan sinua vaan katson lävitsesi.

      • tanja.marin

        kuules ihan vapaasti tee toistojas


    • tanja.marin

      heh.heh.mitkä kommentit.itsetuntoni on ok.kirjoitin vain mun mielipiteeni kuntosaleista.tottakai tuijotin takas jos toinen tuijottaa,mut se siitä. onneks ei tarvitse enää käydä, vaan lauhdun ihan omin neuvoin.hikoilkaa te saleilla, kun meikä nauttii metsässä juoksemisesta ja raittiista ilmasta.

      • ollonb

        Luehan aloituksesi ihan ajan kanssa, niin tajunnet itsetuntosi tilan.


    • asddsfasdfasdfa

      Samaa mieltä, pitäs enemmänkin keskittyä omiin suorituksiin eikä katsoa montako toistoa kaveri tekee ja millä painoilla yms. Eihän siinä ite sillon tee mitään jos vaan seuraa muiden tekemistä.

    • --..--

      No jos se ahdistaa että toiset katsoo sinua niin kyllä mä sanoisin myös että itsetunnossa on ongelmia. Mitä sillä on merkitystä jos toiset katsoo?
      Salilla jossa on toisia ihmisiä niin väkisinkin jossain välissä katsoo toista ihmistä.
      Ei siellä nyt ihan laput silmilläkään voi olla, kun silloin ei nää mitä tekee.

      • tanja.marin

        kuule ei ahdista kun toiset katsoo, vaan ärsyttää, jotkut jopa töllää ja viel suu hyvä ettei ole auki. mut ihmiset ovat mitä ovat.ainakin jotkut.no kaipa se tölläys loppuisi kun näyttäisi elekieltä,ainakin säikähtäisivät.täytyykin harkita.mut nyt ei toljottamiset haittaa, kun en käy saleilla.hyvä jos tää asia ärsyttää toisia.hah


    • vm-43!

      Kyllä on mielikuvitus valloillaan tai kerrot omasta toisten tekemisten seuraamisesta!

      Kukaan, jos et sinä, laske muiden toistoja! Ajatuskin on naurettava!
      Putkivempeleiden painojakaan ei katsele kukaan ja vapaa tanko alkaa kiinnostamaan todella suurilla raudoilla jonkun tehdessä poikkeuksellisen rankkoja, lyhyitä sarjoja, 1 - 3 toistoa.

      Kukaan ei tuijota tulijoita koska jokainen on joskus mennyt salille ensimmäisen kerran.
      Ainoa huomion kiinnittäjä on tyyppi joka tulee yrmeän näköisenä eikä millään tavalla tervehdi tullessaan.

      Miesten taholta tapahtuva, peitelty naisten vilkuilu on luonnollista ja väistämätöntä.

      Olen täysin vakuuttunut, että vuodatuksesi perustuu omaan ajatusmaailmaasi ja kuvittelemiisi havaintoihin.
      Olet itse kuvaamasi kaltainen tuijottelija!

    • asddas

      En tiedä miksi, mutta tästä kirjoituksesta tulee mieleen se "pidä tunkkis perkle!!"-vitsi.

      AP kuvittelee päässään, että muut salilla olijat olisivat jotenkin kiinnostuneita hänen tekemisistään, vaikka todellisuudessa saleilla on hyvinkin suvaitsevainen ilmapiiri. Ehkä hän omaa narsistisen minäkuvan ja elää jossakin omassa maailmassaan, jossa hän on kaiken keskipiste ja muut ei mitään.

      "et kuntoilemaanhan tänne on tultu, ei arvostelemaan", onko joku arvostellut tekemisiäsi salilla? Siis tullut viereesi siellä ja sanonut jotakin.

    • Mitäpä jos keskittyisit siihen omaan treeniin, niin et ehtisi ärsyyntyä muiden "tuijottamisesta"? En minä ainakaan jaksa sarjatauoilla keskittyä siihen, ettei katseeni vain osuisi keneenkään ihmiseen:D ai kamala, jos sattuisi vielä suu olemaan auki samaan aikaan kun erehtyy siirtämään katseensa pois lattiasta tai seinästä!

    • punttihousu

      Nykyään suurin osa (nuoremmasta) porukasta kuntosaleilla möllöttää vain sitä puhelintaan suu auki, jopa kesken sarjan.

    • onjojoh

      Pakko kommentoida että tässä on perää. Erityisesti tuntuu olevan isojen paikkakuntien ongelma noi salit joissa ilmapiiri on jännittynyt. Esim keravalla on pari salia joissa toisessa muka parhaassa on mielestäni jotenkin ikävä ilmapiiti. Sitten toisessa samaisen kauoungin salissa ilmapiiri on paljon rennompi. Kummassakin käy suht samankokoisia treenaajia.

      • tanja.marin

        niin tarkoitin etelä suomen kuntosaleja.mm.vantaalla, kun kävin kuntosalilla, niin naiset katsoivat ylhäältä alaspäin.koska olivat itse niin trimmattuja ja etelässä on ihan erilaista meininki kuin tääl savon kuntosaleilla.


      • Naisellinen nainen
        tanja.marin kirjoitti:

        niin tarkoitin etelä suomen kuntosaleja.mm.vantaalla, kun kävin kuntosalilla, niin naiset katsoivat ylhäältä alaspäin.koska olivat itse niin trimmattuja ja etelässä on ihan erilaista meininki kuin tääl savon kuntosaleilla.

        En minä ainakaan pysty samanaikaisesti laskemaan omia toistojani ja esim. sinun toistojasi. :D

        Itse vedän salilla aina itseni aika piippuun, niin että katse voi jossain vaiheessa olla tyhjä ja "tuijottava" tai keskittynyt - ihan miten sen haluaa tulkita.

        Joskus saatan kyllä katsoa, että miten jollain lihaskimppuäijällä voi olla niin leveä beba. Tekisi mieli hänelle sanoa, että tee salitreenien välillä juoksulenkkejä niin peppu "miehistyy" eli kapenee; mutta luulisi sitä itsekin tajuavan, kun farkkujensa tuumakokoja vertailee.


      • Naisellinen nainen kirjoitti:

        En minä ainakaan pysty samanaikaisesti laskemaan omia toistojani ja esim. sinun toistojasi. :D

        Itse vedän salilla aina itseni aika piippuun, niin että katse voi jossain vaiheessa olla tyhjä ja "tuijottava" tai keskittynyt - ihan miten sen haluaa tulkita.

        Joskus saatan kyllä katsoa, että miten jollain lihaskimppuäijällä voi olla niin leveä beba. Tekisi mieli hänelle sanoa, että tee salitreenien välillä juoksulenkkejä niin peppu "miehistyy" eli kapenee; mutta luulisi sitä itsekin tajuavan, kun farkkujensa tuumakokoja vertailee.

        "miten jollain lihaskimppuäijällä voi olla niin leveä beba."

        -Siis täh..?!?

        Meinaatko että se iso pakaralihas (joka on ihmisen isoimpia lihasryhmiä) ei kasva kun sitä treenataan..?! Ei niitä isoja rautoja millään tikkujaloilla ja olemattomalla äässillä kyykätä. ;)

        "niin peppu "miehistyy" eli kapenee"

        -Jos puhutaan lihaksen anatomisesta muodosta, silloin kun siihen haetaan sitä maksimaalista voimaa, niin tätä ei missään lenkeillä saada aikaiseksi! *reps* XD

        Ja kun puhutaan treenatusta kokonaisuudesta, ni se neitimäisen kapea arse on kyllä valovuosien päässä miehisyydestä.

        Hohhoijaa taas näitä järjenvaloja täällä... X)


      • Naisellinen nainen
        TheOne kirjoitti:

        "miten jollain lihaskimppuäijällä voi olla niin leveä beba."

        -Siis täh..?!?

        Meinaatko että se iso pakaralihas (joka on ihmisen isoimpia lihasryhmiä) ei kasva kun sitä treenataan..?! Ei niitä isoja rautoja millään tikkujaloilla ja olemattomalla äässillä kyykätä. ;)

        "niin peppu "miehistyy" eli kapenee"

        -Jos puhutaan lihaksen anatomisesta muodosta, silloin kun siihen haetaan sitä maksimaalista voimaa, niin tätä ei missään lenkeillä saada aikaiseksi! *reps* XD

        Ja kun puhutaan treenatusta kokonaisuudesta, ni se neitimäisen kapea arse on kyllä valovuosien päässä miehisyydestä.

        Hohhoijaa taas näitä järjenvaloja täällä... X)

        Oi, sinuun osui. Tarkoitan tosiaan sitä, että vaikka reisissä ja pakaralihaksessa olisi kuinka voimaa ei se beba saisi olla leveä kuin naisella.

        Nykyään miehet tekevät istumatyötä, istuvat autossa, istuvat tietokoneella ja peppu saa aivan toisenlaiset mittasuhteet kuin ennen, kun tehtiin ruumiillista työtä ja liikuttiin paljon.

        Ihannemiehen vartalo on samanlainen kuin pikajuoksijalla, siinä on lihaksia, mutta se pylly, nam.


      • raw
        Naisellinen nainen kirjoitti:

        Oi, sinuun osui. Tarkoitan tosiaan sitä, että vaikka reisissä ja pakaralihaksessa olisi kuinka voimaa ei se beba saisi olla leveä kuin naisella.

        Nykyään miehet tekevät istumatyötä, istuvat autossa, istuvat tietokoneella ja peppu saa aivan toisenlaiset mittasuhteet kuin ennen, kun tehtiin ruumiillista työtä ja liikuttiin paljon.

        Ihannemiehen vartalo on samanlainen kuin pikajuoksijalla, siinä on lihaksia, mutta se pylly, nam.

        "beba saisi olla leveä kuin naisella." minkäs takia Se naisen hanuri saa olla leveä...?? Ei Se naisenkaan "beba" ole leveä jos on reenattu...


      • Naisellinen nainen kirjoitti:

        Oi, sinuun osui. Tarkoitan tosiaan sitä, että vaikka reisissä ja pakaralihaksessa olisi kuinka voimaa ei se beba saisi olla leveä kuin naisella.

        Nykyään miehet tekevät istumatyötä, istuvat autossa, istuvat tietokoneella ja peppu saa aivan toisenlaiset mittasuhteet kuin ennen, kun tehtiin ruumiillista työtä ja liikuttiin paljon.

        Ihannemiehen vartalo on samanlainen kuin pikajuoksijalla, siinä on lihaksia, mutta se pylly, nam.

        "sinuun osui."

        -Ei (kuten kuvastakin näkyy), ainoastaan huvittaa ihmisten kommentit aiheesta, josta eivät ymmärrä edes perusteita. X)

        Ja tämänkin kirjoituksesi perusteella suosittelen todellakin tutustumaan siihen ihmisen anatomiaan kun ei kerta ole edes perusteet hallussa. ;)


    • Joonas gullenberg

      Tule toki meidän salille treenaamaan. Eilenkin teeenattiin tyttären kanssa kahdestaan ja ainoat tuijottelijat näkyivät peilissä...

      • tanja.marin

        kiitos ehdotuksesta.taidan pysyä ihan lenkki poluilla.se on se mun juttu.


    • "olen tullut siihen tulokseen, että kun sinne menee,niin ihmiset ei kaikki mut suurin osa katsoo millainen ihminen sieltä tulee ja paljonko nostaa painoja ja paljonko tekee toistoja"

      -Joko olet käynyt vain tekstiili/trendisaleilla tai sitten olet vainoharhainen...koska tuo ei yksinkertaisesti pidä paikkaansa.

      • Kokemusmaailmani ainoa "trendisali" lienee ollut Porvoossa.

        En oikein ymmärtänyt pelin henkeä. Mammat olivat meikeissä ja kampauksissa.
        Kyllä kai niitä joku tuijotteli tai ne tuijottelivat toisiaan.

        Ainoa tuijottelu jonka huomasin oli tilanne jossa lavan ympärille kertyi katsomoa.
        Noin 80kg heppu veti lämmittelyjen jälkeen sumo tyylillä maasta ykkösen 170-kilolla.
        Johan siinä onkin ihmettä.


      • vm-43 kirjoitti:

        Kokemusmaailmani ainoa "trendisali" lienee ollut Porvoossa.

        En oikein ymmärtänyt pelin henkeä. Mammat olivat meikeissä ja kampauksissa.
        Kyllä kai niitä joku tuijotteli tai ne tuijottelivat toisiaan.

        Ainoa tuijottelu jonka huomasin oli tilanne jossa lavan ympärille kertyi katsomoa.
        Noin 80kg heppu veti lämmittelyjen jälkeen sumo tyylillä maasta ykkösen 170-kilolla.
        Johan siinä onkin ihmettä.

        ". Mammat olivat meikeissä ja kampauksissa"

        -Näissä kyseisissä saleissa käydään lähinnä näyttäytymässä, jotta voidaan sitten faceen ja muihin somen turhakkeisiin postata niitä omia "treenejä" ja kuvia siitä mitä tänään tuli syötyä.
        Neidot viimeisen päälle meikattuina ja "miehet" trenditukat pystyssä kynäniskan jatkona. Hikoilusta ei kenelläkään pienintäkään tietoa ja auta armias jos joku erehtyy käyttämään mankkua, ni bannia tulee heti! XD

        Itse pyrin viimeiseen asti välttämään näitä pelle-saleja. Jo ihan siitäkin syystä, että näistä ei löydy tarpeeksi isoja rautoja edes lämmittelypainoiksi. X)

        Mutta kaipa se on parempi, että käy edes näillä pilipali-saleilla kuin että jää sinne kotisohvalle makaamaan...


      • raw
        TheOne kirjoitti:

        ". Mammat olivat meikeissä ja kampauksissa"

        -Näissä kyseisissä saleissa käydään lähinnä näyttäytymässä, jotta voidaan sitten faceen ja muihin somen turhakkeisiin postata niitä omia "treenejä" ja kuvia siitä mitä tänään tuli syötyä.
        Neidot viimeisen päälle meikattuina ja "miehet" trenditukat pystyssä kynäniskan jatkona. Hikoilusta ei kenelläkään pienintäkään tietoa ja auta armias jos joku erehtyy käyttämään mankkua, ni bannia tulee heti! XD

        Itse pyrin viimeiseen asti välttämään näitä pelle-saleja. Jo ihan siitäkin syystä, että näistä ei löydy tarpeeksi isoja rautoja edes lämmittelypainoiksi. X)

        Mutta kaipa se on parempi, että käy edes näillä pilipali-saleilla kuin että jää sinne kotisohvalle makaamaan...

        Totta ja aivan järkyttävää. Pahinta on Se, että yleistyy koko ajan vaan lisää... Tehdään muutama hassu toisto ja otetaan selfie ja pidetään sitä blogia reenin aikana?!?!!


    • johanna5

      Monille auttaa myös se että on oma henkilökohtainen kuntosaliohjelma. Tällöin voi helposti saavutta se "en huomaa muita" tunne josta jo tulikin kommentteja. Eli olet niin keskittynyt siihen mitä teet ja tiedät myös tarkalleen kuinka paljon sinun tulee toistoja ja sarjoja tehdä. Silloin ei myöskään tarvitse miettiä mitä muut sinun treenistä ajattelee, koska sinulle on ammattilainen tehnyt treeniohjelman.

      Lisää tästä: www.melyxpersonaltrainer.com

      -Johanna

    • Ainoat tuijottelukokemukseni.

      Luumuillessamme Espanjan asunnollamme pyrin käymään salilla 1 - 2 krt/viikko.
      Lähin on Golden Gym.
      Varsinaista nostolavaa ei ole mutta olen "varman päälle" tehnyt etukyykkyä pohjaan, pystysuuntaisia nostoja ( punnerrus, vauhtipunnerrus, raaka työntö ) sekä rinnalle- ja maastavetoja.

      Em. menetelmät aiheuttavat peilien edessä pumppaavien poikien ihmetystä.
      Monet tuijottavat peilien kautta.
      Reippaammat tulevat 2 - 3:n metrin päähän kyykkyyn tölläämään.

      Minua ei häiritse tippaakaan. Ainoastaan huvittaa.

    • ewwewewew
      • ovovo

        Saleilla ei tuijoteta kenenkään treeniä. Itse en edes kiinnitä toisiin treenaajiin huomiota, koska olen kuulokkeet korvilla niin keskittynyt omaan treenaamiseen. Joskus jos paikalle sattuu joku erityisen riski voimamies tms, joka tekee jotain treeniä erityisen suurilla painoilla tai muuten erikoisesti, saatan katso syrjäsilmällä, mutta mitä kiinnostavaa on jonkun harrastelijan 60kilon penkkitoistoissa? Ei vittu mitään.


      • self help

        Mitä tuon linkin kyökkipsykologinen konsulttijorina on?


    • 20+15

      Pitää nostaa tätä vanhaa ketjua, kun rupesi hymyilyttämään. Tuli mieleen eräs naispuolinen ystäväni joka koki epämiellyttäväksi käydä eräässä kebabpaikassa, kun henkilökunta kuulemma tuijotti. Käytiin sitten muutama kerta yhdessä, ja kiinnitin oikein huomiota siihen, että tuijottaako joku häntä. Ei tuijottanut, mutta silti lähtiessä mimmi väitti että oli kyylätty.... :D

      Sama ilmiö lienee monilla naisilla salilla käynnin suhteen. Kuvitellaan että siellä joku tuijottaa. Voin kertoa, että jos olet katseen kestävä nainen, etenkin kireissä trikoissa, niin miehet aivan varmasti vilkuilevat "perääsi". Mutta ei se siitä kulu, ja tuskin kukaan sitä tuijottamalla tuijottaa. Samaa ilmiötä koette kuitenkin ihan kadulla kävellessänne. Monesti nämä kyyläyksestä valittajat eivät edes ole niitä kedon kauneimpia kukkia, vaan ehkä enemmänkin perushorsmia. Nättejä muttei kuitenkaan niin nättejä. Oikeasti kauniiden naisten en ole paljon katseista kuullut valittavan, kun he tietävät että heitä ihan oikeasti pysähdytään katsomaan keskimääräistä pidempään.

      Itse ainakin olisin imarreltu jos joku mimmi sattuisi vilkaisemaan joskus, mutta niin ei käy koska en ole katseen kestävä mies. Ukot sitten saattaa joskus pysähtyä katsomaan jos vaikka kyykyraudat alkaa olemaan yli 200kg. Ja monesti tulevat myös juttelemaan sarjan jälkeen, että kisaanko jossain lajissa yms. Se on ihan normaalia uteliaisuutta ja sosiaalista kanssakäymistä. Ja kuuluu mun mielestä salille.

      Aloittelijoita nyt kukaan ei kyylää pahalla silmällä elleivät tee jotain mikä on häiriöksi / vaaraksi muille.

      • Joo, kyllä sinne kannattaa mennä ihan omana itsenään. Laittaa vaikka vähän löysemmät trikoot, niin ei peppu kiristä tms. Itse asiassa harva tuiojottaa ennemminkin vilkaisee. Ettei vaan mitään satu. Kohtalaisella itsetunnolla ei ole mitään vaikeuksia treenata. Itsekin olen 57 v. mies ja penkissä surkea. Muut kymmeniä vuosia nuorempia ja hyvin mahdumme. Se on minun painoni ja olen sinut sen kanssa. Paranee treenaamalla, tosin kovin hitäästi. Kyykky ja mave paljon parempia ja lempiliikkeitäni. Teen sitä pelkästä nautinnosta.


    • Asiaa kirjoitat!

      Olen itse niitä juttelemaan menijöitä. Yli 200kg kyykkääjiltä ja mave-pepuiltakin menen muun juttelun yhteydessä kysymään josko voimanostokisat kiinnostaisivat.
      Lähin v-n seura on 129km:n päässä ja oma seuramme liittyy liittoon vuodenvaihteessa.
      Ei tuosta ole kukaan näkyvästi mieltään pahoittanut.

      Tujottamisesta. Pienemmätkin raudat riittävät ja tuijottajiin kuuluu muutama treenaava fitnesstyttökin.
      Kun kokoiseni, 176cm, ikäloppu ukko vetää 180:ä niin katsovat.
      Ainoan varoituksen olen saanut yhdeltä keski-ikää lähestyvältä venäläiseltä naiselta jo pienemmilläkin raudoilla.
      Kysyttyään ikääni hän sanoi huolestuneena: Sinu pitää olla hyvi varovaine!

      • 9+2

        "Olen itse niitä juttelemaan menijöitä. Yli 200kg kyykkääjiltä ja mave-pepuiltakin menen muun juttelun yhteydessä kysymään josko voimanostokisat kiinnostaisivat.
        Lähin v-n seura on 129km:n päässä ja oma seuramme liittyy liittoon vuodenvaihteessa.
        Ei tuosta ole kukaan näkyvästi mieltään pahoittanut.

        Tujottamisesta. Pienemmätkin raudat riittävät ja tuijottajiin kuuluu muutama treenaava fitnesstyttökin.
        Kun kokoiseni, 176cm, ikäloppu ukko vetää 180:ä niin katsovat.
        Ainoan varoituksen olen saanut yhdeltä keski-ikää lähestyvältä venäläiseltä naiselta jo pienemmilläkin raudoilla.
        Kysyttyään ikääni hän sanoi huolestuneena: Sinu pitää olla hyvi varovaine! "

        No jotain on varmasti tehty oikein kun noilla ikävuosilla rauta liikkuu tuohon tapaan. Joten sietääkin katsoa. Kisaamisesta sen verran, että voimanostoliiton lisenssi on itseltäni löytynyt vuodesta 2006 lähtien, ja kyllähän niillä lavoillakin on tullut pyörittyä. Painon pudottua on myös kyykkyraudat hieman pudonneet, mutta saattaa noita vieläkin joku katsoa.

        Mutta joo. Mahtuu sinne salille katseita ja vaikka puhettakin. Vaikka yksilölajista onkin kyse, niin mun mielestä se antaa hyvää kuvaa salin hengestä jos siellä porukka edes morjestaa toisiaan.


    • 12+4

      Minä saatan kyllä joskus tuijotella, anteeksi jos se on häirinnyt sinua. En tuijottele pahansuopana, mieluumminkin vähän kateellisena. Joskus opin jopa uusia liikkeitä. Mutta niin kuin täällä joku sanoi, niin omaan treenin siellä keskitytään. Meidän salilla on jotenkin positiivinen fiilis, mutta pitääpä lopetella sitä tuijottelua:)

    • kohtuus kaikessa

      Oletko miettinyt, jos alkaisit käydä sokeiden kuntosalilla

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mielessäni vieläkin T

      Harmi että siinä kävi niinkuin kävi, rakastin sinua. Toivotan sulle kaikkea hyvää. Toivottavasti löydät sopivan ja hyvän
      Ikävä
      40
      2022
    2. Pupuhuhdasta löytyi lähes sadan kilon miljoonalasti huumeita

      Pupuhuhdasta löytyi lähes sadan kilon miljoonalasti huumeita – neljä Jyväskylän Outlaws MC:n jäsentä vangittu: "Määrät p
      Jyväskylä
      45
      1557
    3. Persut petti kannattajansa, totaalisesti !

      Peraujen fundamentalisteille, vaihtkaa saittia. Muille, näin sen näimme. On helppo luvata kehareille, eikä ne ymmärrä,
      Maailman menoa
      28
      1458
    4. Ei luottoa lakko maahan

      Patria menetti sovitun ksupan.
      Suomen Keskusta
      19
      1437
    5. Nellietä Emmaa ja Amandaa stressaa

      Ukkii minnuu Emmaa ja Amandaa stressaa ihan sikana joten voidaanko me koko kolmikko hypätä ukin kainaloon ja syleilyyn k
      Isovanhempien jutut
      6
      1431
    6. Nähtäiskö ylihuomenna taas siellä missä viimeksikin?

      Otetaan ruokaöljyä, banaaneita ja tuorekurkkuja sinne messiin. Tehdään taas sitä meidän salakivaa.
      Ikävä
      1
      1405
    7. Sinäkö se olit...

      Vai olitko? Jostain kumman syystä katse venyi.. Ajelin sitten miten sattuu ja sanoin ääneen siinä se nyt meni😅😅... Lis
      Ikävä
      2
      1377
    8. Housuvaippojen käyttö Suomi vs Ulkomaat

      Suomessa housuvaippoja aletaan käyttämään vauvoilla heti, kun ne alkavat ryömiä. Tuntuu, että ulkomailla housuvaippoihin
      Vaipat
      1
      1310
    9. Hyvää yötä ja kauniita unia!

      Täytyy alkaa taas nukkumaan, että jaksaa taas tämän päivän haasteet. Aikainen tipu madon löytää, vai miten se ärsyttävä
      Tunteet
      2
      1240
    10. Lepakot ja lepakkopönttö

      Ajattelin tehdä lepakkopöntön. Tietääkö joku ovatko lepakot talvella lepakkopöntössä ´vai jossain muualla nukkumassa ta
      5
      1217
    Aihe