Haluan murtaa narsistin!

8+6

Haluan antaa narsistille samalla mittaa takaisin.Haluan murtaa hänet.Haluan nähdä kun hänet on lyöty.

Olen valmis tekemään mitä vain,että saan hänet tiputettua alas.Mitä vain.

Ideoita rohkeasti tulemaan!

Ja kyllä,olen valmis menemään yhtä sairaalle tasolle kuin millä hän on.Olen myös valmis ottamaan sen riskin,että minut tullaankin vaan lyömään uudestaan.Aivan sama,yrityskin riittää mulle kunhan se yritys on hyvä.Mutta voin kertoa,että tämä ei vaan yritykseksi jää.

Olen etulyönti asemassa,sillä hän ei tiedä että minä tiedän...KAIKEN hänestä.

114

5862

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • 18+12

      Minäkin haluan murtaa narsistin! Nyt pistetään voimat yhteen ja tuhotaan noi sairaat pask*t tältä planeetalta!!!!!!

      • MrJuha82noväkivalta

        Paras keino on, ettei oo tekemisissä niijen kaa, niin eiköhän ne tuhoudu siten.
        Älä rupea niijen kaa höpöttään omiaan.
        Iteki tavallaan meet niijen tasolle silloin ???


    • Miksi ihmeessä hal.

      "tiedä että minä tiedän...KAIKEN hänestä. "

      Miksi ihmeessä haluat kostaa hänelle, jos tiedät kaiken hänestä? Jos tiedät todellakin KAIKEN, niin taatusti et vaivaudu kostamaan...

      Luulenpa että puhut vain suulla suuremmalla.

      Vanhoista ketjuista löytyy paljon keskustelua aiheesta. Suurin osa uhreista tulee siihen tulokseen asiaan tutustuttuaan, että haluaa vain antaa anteeksi narsistille, unohtaa hänet ja elää hyvää elämää ilman häntä.

      Narsisti ei pidä välinpitämättömyydestä itseään kohtaan, joten ainakin se käy kostosta...

    • Iina0307

      Kosto ei kannata koskaan. Nimenomaan täysi "hiljaisuus" häntä kohtaan on jo kosto. Naristihan elää alistamisesta, manipuloinnista, tietynlaisesta kaaoksesta ja ennen kaikkea toisen ihmisen maineen mustaamisesta. Se onkin toinen käyttökelpoinen "ase". Minun exäni maailma kaatui kokonaan, kun joutui toisen narsistin kynsiin, joka käytti häneen em. asioita.

      • katse peiliin...

        "Narsistihan elää alistamisesta, manipuloinnista, tietynlaisesta kaaoksesta ja ennen kaikkea toisen ihmisen maineen mustaamisesta."

        Noistahan tuo aloittaja juuri fantasioi.


      • MrJuha82
        katse peiliin... kirjoitti:

        "Narsistihan elää alistamisesta, manipuloinnista, tietynlaisesta kaaoksesta ja ennen kaikkea toisen ihmisen maineen mustaamisesta."

        Noistahan tuo aloittaja juuri fantasioi.

        En silti näe häntä ihan narskuna, mut hieman pelottava äksyilevä "Isabella Holm" hän kylläkin on LOLZ
        Hirveen tiukka akka/nainen.


      • Harhavaroitus.
        MrJuha82 kirjoitti:

        En silti näe häntä ihan narskuna, mut hieman pelottava äksyilevä "Isabella Holm" hän kylläkin on LOLZ
        Hirveen tiukka akka/nainen.

        Sä vastailet täällä aivan kuin jokainen aloittaja olisi sun tuntemasi ihminen.


    • en edes narsu

      Luulet vain sinusta tiedetään kaikki myös ei se niin mene,että vain sinä myös sinusta
      tiedetään hyvin ikäviä asioita.Meillä ei vain ole tapana huhuilla huuhaa-juttuja.

      • halveksin.

        Kenestäkään ei voi edes tietää KAIKKEA.

        Se on enemmän noiden narsistien heiniä soittaa suutaan ja tietää KAIKKI kaikista, ainakin omasta mielestään.


      • toisenjussinaho
        halveksin. kirjoitti:

        Kenestäkään ei voi edes tietää KAIKKEA.

        Se on enemmän noiden narsistien heiniä soittaa suutaan ja tietää KAIKKI kaikista, ainakin omasta mielestään.

        Jos aloittaja tietäisi jostakin ihmisestä kaiken, ei hänellä olis tarvetta uhota yhtään mitään. Jotkut gurut tietävät tarpeeksi, mutta he ovatkin enemmän lääkäreitä kuin tuomareita.


    • 8+6

      "Paras keino on, ettei oo tekemisissä niijen kaa, niin eiköhän ne tuhoudu siten.
      Älä rupea niijen kaa höpöttään omiaan.
      Iteki tavallaan meet niijen tasolle silloin ???"

      Se että menen narsistin tasolle,tarkoittaa siis että mun on itsekkin muututtava narsistiksi.

      Ja eikö narsistin pahin vihollinen ja pelko ole toinen samanlainen narsisti?

      Sehän on juuri se,millä mä hänet lyön.Ja miksen löisi? Miksen alentuisi hänen tasolleen? Miksen antaisi takaisin silmä silmästä? Mun mielestä kaikille pitäis antaa aina rangaistukset silmä silmästä.

      Mä en kuitenkaan ole se oikea paholainen,vaan hän.Mä vaan näytän hänelle peiliä itsestään.

      • hohhotihojjaa

        Ehkäpä sä olet jo hänen tasollaan tai vieläkin alempana, jo valmiiksi.


      • F60.8.

        Narsku tarvitsee AINA ihmisen, ihmisiä(narsistisia lähteitä) toimiakseen. Narsku elää muista ihmisistä. Pahin kidutus narsulle on yksinolo..ero kaikista ihmisistä. Heh! Jonnekin asumattomalle saarelle pukattaisiin ja 10 vuodenpäästä tultas kahtoon onko hää saanu kasailtua siellä sisäistä egoaan. Voi tietenkin olla että narsku on kesyttäny, manipuloinnu ja alistanut eläimistä itselleen palvelijoita?


      • ....................
        hohhotihojjaa kirjoitti:

        Ehkäpä sä olet jo hänen tasollaan tai vieläkin alempana, jo valmiiksi.

        Tuskinpa edellinen vastaaja on narsistin tasolla. Hän on vain vihainen. Minusta hänellä on siihen oikeus.

        Kumma, ette huomanneet tätä asiaa.


    • fifi ja lissu

      olen havainnut narsisteista että heillä on kaverit joko mielisairaalassa olleita tai vähä-älyisiä...samantasoisia kuin narskut itsekin! naisilla ei yleensä ole naiskavereita ja kulkevat miessakeissa ja ovat juomaan hanakoita,,ja miehet taasen psykopaattisia ja ei ole rajoja...ja perheettömioä pahimmat narsistihullut,huomattu sekin,yksinäisiä reppanoita ketkä keräävät hovikseen heikkoja

      • hajonneet perheet

        Kyllä nassu voi perheen perustaa, mutta eri asia, montako vuotta se jaksaa esittää normaalia.


      • Samaa mieltä

        Samaa mieltä perheestä. On äkkiä perustettu. Narsisteille on hyvin tärkeää, että heillä on ns. toissijainen lähde, joka edustaa arkea. Perhe toimii toissijaisena lähteenä ja narsistin naamio.

        On vähän puurot ja vellit sekaisin, jos kuvitellaan, että narsismi jotenkin helposti näkyy ihmisestä. Narsistilla yleensä on lukematon määrä erilasia tuttuja, jotka saattavat tuntea narsistin jollain tasolla, mutta eivät tiedä hänen todellisesta elämästään ja vaivoistaan. Ne kaverit kun ovat sitä varten, että toimivat narsistin hovina. He myötäilevät ja todistavat narsistin normaaliutta ja erinomaisuuttakin...

        Perhe on todellakin narsistille tärkeä, koska se edustaa sitä arkea, joka todistaa epäilijöille, että narsisti on normaali. Narsisti jos kuka on naamioituja.

        Muut uskaltava elää oman persoonansa mukaisesti, ehkä sitoutumatta yksinkin, mutta narsistilla on oltava todistusaineistoa. Eronneet narsistit lienevät tavallisimpia narsisteja. Lasten tekoon ei myöskään tarvita kummia pelejä ja pensseleitä, nehän tulevat ihmiselle helpommin kun melkein mikä muu.


      • Narsistin vanhemmat

        Narsistin vanhemmat, muu lähisuku ja ystäväpiiri saattaa narsistin nuoruudessa ajaa narsistia avioon kuin käärmettä pyssyyn... Koska kuvittelevat, että narsisti löytää näin elämälleen sisältöä ja jotenkin rauhoittuu...

        Näinhän ei tietenkään tapahdu, vaan perhe saa kovaa ja kylmää kyytiä...

        Kova ja kylmä kyyti ei yleensä näy ulospäin, vaan narsistin vaimo saattaa pysyä pettävän, juhlivan, juovan ja kuin viimeistä päivää viipottavan narsistin rinnalla hyvin sovinnaisena ja hiljaa. Syy sovinnaisuuteen on narsistin kyvyssä manipuloida ja kiristää uhriaan, joka tietenkin hänen vaimonsa on.


      • hfdukcfukb

        Tiedän muutaman narsistin uhriksi joutuneen naisen ja kaikilla niillä oli perhe. Nämä miehet ovat jo saaneet toiset uhrit ja lapsia niidenkin naisten kanssa. Siirtyvät vaan seuraavaan ja seuraavaan...


    • MrJuha82

      No emmä sit tiiä, mut tee kuten ite haluat.
      Toivon vain, ettei homma riistäydy käsistä.
      Narsisti, se exäsi saattaa olla tosi vaarallinen, jos meinaat ryhtyä kostopuuhiin.
      Who knows? käytä nyt sitä älyäsi, kun sitä löytyy sulta.

    • MrJuha82

      Etkös sä käy sitä yliopistoa?
      Valmistaudut sieltä ja edessä on hieno elämä, jossa ei tarvita narsistia rinnalla ja voit vaikka elää ilman parisuhteessa.

    • Laapis

      Kuulostat itse tyypilliseltä narsistilta. Jos sinulla kerran aikaa on niin antaa vaan mennä. Oma narsistini uhkailee samoin mutta olen lakannut välittämästä koska sairaisiin kostonhaluisiin ei kannata uhrata ajatustakaan.

      • Utopiaa tämäkin

        Olen samaa mieltä kanssasi Laapis. Jos haluaa uhrata koko elämänsä kostojuonen toteuttamiseen ja siten alentaa itsensä narsismiin, niin antaa palaa vaan!

        Nykyään kostoon ryhtyvälle on tarjolla monenmoiset konstit ja keinot pehmittää vihollisenaan pitämänsä ihmisen pää pehmeäksi eliittiluokan rahanpyörittäjistä elinkautistaan istuvien rikollisten kautta.

        Mutta siitä, kuka haudataan viimeiseen lepoon, viedään mielisairaalan suljetulle osastolle tai miten kostossa käy, päättää Korkein. Amen.


      • Laapis
        Utopiaa tämäkin kirjoitti:

        Olen samaa mieltä kanssasi Laapis. Jos haluaa uhrata koko elämänsä kostojuonen toteuttamiseen ja siten alentaa itsensä narsismiin, niin antaa palaa vaan!

        Nykyään kostoon ryhtyvälle on tarjolla monenmoiset konstit ja keinot pehmittää vihollisenaan pitämänsä ihmisen pää pehmeäksi eliittiluokan rahanpyörittäjistä elinkautistaan istuvien rikollisten kautta.

        Mutta siitä, kuka haudataan viimeiseen lepoon, viedään mielisairaalan suljetulle osastolle tai miten kostossa käy, päättää Korkein. Amen.

        Voin tänäpäivänä erittäin hyvin narsististani huolimatta. Antaa hänen kostaa jos hänelle kerran tulee hyvä mieli. On se hyvä tietää että joku ajattelee minuakin ja annan sisältöä narsistini päivään. Sieltä suljetultakin osastolta pääsee muuten pois ja se itsemurhakin on narsistini vuoksi yritetty mutta kaikesta huolimatta elän normaalia elämää.....narsistini suureksi harmiksi...


    • Laapis1

      Todella sairasta tekstiä. Yritä hankkia elämä.....säälin sinua....

    • mitä turhaan

      On vanha viisaus että tappeluun tarvitaan kaksi eli älä lähde narsistin _"leikkiin" mukaan - anna sen olla omissa oloissaan, jos suinkin mahdollista.

      • Laapis

        Onhan sitä välillä ihan mukava härnätä.......suon hänelle joskus pienen ilon...


    • Minulla kiukku, viha

      "Olen valmis tekemään mitä vain,että saan hänet tiputettua alas.Mitä vain."

      Minulla kiukku, viha ja kostonhalu oli eräs vaihe tielläni eroon narsistista. Kaikkeen tuohon tottunut narsistinraasu raukka kävi minua lepyttelemässä ja rauhoittelemassa aina kun vihani yltyi... Joskus raukka onnistui ärsyttämään minua lisää ja sai vain ryöpyn niskaansa käynnistään...

      Pikkuhiljaa oppi olemaan ärsyttämättä minua. Psykopaateillahan on huono oppimiskyky. Jatkuvista virheistään huolimatta toistavat niitä ja hakkaavat päätään seinään. Lopulta on onnistunut kuitenkin.

      Nyt en enää ymmärrä mitä hänelle kostaisin ja miksi. Ei narsisti ymmärrä omia tekemisiään eikä motiiveitaan itsekään. Se on sellainen lähinnä luonnonvoimaa muistuttava pyörre, missä narsisti pyörii lakkaamatta ja loppumatta.

      Kieltämättä se vaihe oli hyvin ahdistava ja raastava, kun noita huonoja tunteita oli pinnassa. Eivät pysyneet kyllä sisällä. Muutaman tunnin kun velloi, niin pakko ne oli jotenkin purkaa. Yleensä soitin narsistille ja raivosin elämäni voimalla...

    • Tsemppiä!

      Narsistille ei oikein yksi ihminen mahda mitään.
      Lähipiirissämme olemme joutuneet liittoutumaan porukalla narsistia vastaan ja on toiminut paremmin. Narsistin kaksinaamaisuus ja kaikenlainen vehkeily epäonnistuu :) poliisien ja sosiaaliviranomaistenkin kanssa voi tehdä kivasti yhteistyötä jos on tarvis.

      Toisaalta kaikkein järkevin keino lienee ottaa todellista etäisyyttä henkilöön. Älä kanna vihaa sitä ihmistä kohtaan, vaan UNOHDA se. Se on pahinta ja parasta mitä voit sille tehdä!! Ihan kunnon hajurako vain ja välit poikki ja hankkimaan uutta sosiaalista verkostoa. Älä keskity liikaa tähän narsistiin :)

      • Laapis

        Minun narsistini olen jo unohtanut vaikka hän on osannut sumuttaa lähipiirinsä ja ystävänsä todella taitavasti. Narsistikin käyttää juuri noita keinoja eli viranomaisia ja omaa laajan sosiaalisen verkoston.........Olen jo tottunut että narsistini kulkee aina ns. mukana joten olisi suorastaan outoa elää ilman. Hän löytää aina hyväuskoisia mutta se lienee hänen ongelmansa.......onneksi on myös ihmisiä jotka ei ole ympäripuhuttavissa...eli omistaa aivot...


    • ignorancerevenge

      Niinhän sitä sanotaan, että välinpitämättömyys on paras kosto. Tätähän narsisti tottakai kammoaa MUTTA, kun on totuus ja narsistin totuus eli, kun et osoita tälle huomiota niin tämähän keksii, että olet niin vähäpätöinen ettei sinuun kannata hukata ajatustakaan. Narsisti pyörittelee päässään kaikki mahdolliset syyt miksi olet tätä alempiarvoinen ja OIKEASTI vieläpä uskoo tähän jolloin tämä välinpitämättömyys menettää kaiken tehonsa. Olet hänelle kuin ilmaa ja luottakaa minuun, kun sanon, että tässä pelissä et voi tätä voittaa.

      Tämä toimisi kunnolla vain jos saisit kerralla kaikki narsistille tärkeät henkilöt tähän välinpitämättömyyteen mukaan, mutta milläs tämänkin teet...

      Itse koitin juurikin tällä menetelmällä päästä eroon ja pääsinkin, fyysisesti, mutta henkisesti olen aivan loppu. Oikein pahaa tekee, kun jossain hänet näen ja tiedän hänen näkevän minut, kumpikin on kuin ei olisikaan, mutta hän tekee sen tuhat kertaa paremmin. Kerran jopa joutui minulle puhumaan ja silloinkaan en nähnyt tämän ilmeessä pienintäkään merkkiä vähäisimmästäkään huomioimisesta. Olin käytännössä kuin kuka tahansa miljoonasta ihmisestä kenet näkee ensimmäisen kerran.

      Eli tämä oma "kosto" kääntyi omaan nilkkaan, kun tällä kokoajan on henkinen yliote vaikkei tämä tee yhtikäs mitään. Haukkuisi pitkin kyliä, huutaisi päin naamaa, käyttäisi muita välikappaleina minua vastaan tai ihan mitä tahansa niin tietäisin, että minulla on jonkin asteista "valtaa" häneen. Olen koittanut huomaamattomasti olla niin, että hän saisi kuvan kuinka en häntä tarvitse ja kuinka elämä on mennyt parempaan suuntaan hänen jälkeensä.

      Lopputulos on, että jos tämä ei ole tehnyt mitään oikeasti laitonta millä saisit häntä kiristettyä niin käytännössä et voi kostaa juuri mitenkään menemättä itse laittomuuden puolelle. Koita mustamaalata tätä niin se on tälle vain huomiota mitä hän juuri haluaa ja tosiaan tämän omien "pahojen tekojen" peilaus ei toimi, juurikaan tämän olemattoman virheistä oppimisen ja sen antaman halutun huomion takia.

    • mirkkuli*

      Paras kosto on mennä omassa elämässään eteenpäin ja olla onnellinen ja näyttää siltä että kaikki on hyvin.
      hylätä hänet ja olla ja elää niin että hän ei ole kuin ilmaa.
      se toimii.
      ja jos oikeesti haluaa eroon narsistisesta ihmisestä niin muuta keinoa ei ole.
      minulle ainakin omani teki niin paljon pahaa että en edes halua olla missään tekemisissä.
      enkä halua antaa enää millaista narsistista lähdettä hänelle.
      hän on menneisyys ja nyt on edessä tulevaisuus ja huomaan jo nyt että onni kukoistaa todella kun on päässyt eroon sairaasta ihmisestä.
      kostoon en koskaan lähtis vaan ajattelen että paras kosto on hylätä ja jättää ja unohtaa.

      • ricochet

        Toimii jos oikeasti osaat päästää asiasta irti, mutta kauna, katkeruus ja hyvien aikojen kaipuu ovat isoja asioita päästä yli. Kuten Sam Vakninkin kirjoitti niin ihmiset jäävät usein jumiin johonkin suremisen vaiheista.

        Ja vaikka hänet hylkäisitkin, niin hän kääntää asian niin päin, että hän jätti sinut.


    • Noin. Minä olen

      "Paras kosto on mennä omassa elämässään eteenpäin ja olla onnellinen ja näyttää siltä että kaikki on hyvin."

      Noin. Minä olen pyrkinyt olemaan rehellinen itselleni. Pitää sisällään runsasta narsismin oireiston miettimistä ja soveltamista. Pikkuhiljaa olen ottanut mukaan myös oman osuuteni asiaan. Niiden asioiden pohtiminen, mitkä johtivat siihen, että suhde narsistiin oli mahdollinen.

      Narsisti on hyvin, hyvin kaukana siitä, mikä on minun vaatimustasoni miehen suhteen. Eli selityksen keksiminen itsellekin on työn ja tuskan takana. Joitain asioita on selvinnyt, ihan kaikkea ei. Suurin huolenaiheeni on, miten ihmeessä saatoin ja voin vaipua niin alas, että hyväksyin hänet.

      Minun rakkauteni ei ollut pelkästään sokea, vaan se oli umpisokea ja kuuro. Minun rakkauteni ei ollut pelkästään mielenhäiriö, vaan se oli suurta hulluutta. Kuinka saatoin? Kuinka voin? Suhde narsistiin on ollut elämäni kaamein hairahdus.

      Tarkoitukseni oli vain tehdä pieni syrjähyppy, nauttia hetken kielletystä nautinnosta. Ottaa ja unohtaa...

      Sitten tapahtui jotain. Narsistille se ei riittänytkään. Narsisti oli vetoava ja osoitti minulle, että hän ymmärtää kyllä, mikä ajatukseni oli. Myönsin heti leikkimielisesti, että noin olikin tarkoitus. Sitten se tapahtui, muutamassa päivässä olin mennyttä, hyvin nopeasti rakastin häntä melkein enemmän kuin itseäni. Mikään ei olisi voinut enää tulla väliin, olin ehdottoman rakastunut.

      Hän otti minut mukaansa elämäänsä ja kuvittelin hänen olevan tosissaan. Tuota jatkui puoli vuotta. Sitten hän alkoi murehtimaan alati omaa elämäänsä, eikä pystynyt enää keskittymään suhteeseemme. Siinä vaiheessa, kun olisi pitänyt luopua kuherruskuukausista ja siirtyä tekemiseen ja todellisuuteen, hän ei enää pystynyt pysymään mukana.

      Hän alkoi viheliäiset puuhansa selkäni takana. Hän olisi tarvinnut tuossa vaiheessa täyspäiväisen lapsen vahdin. Yli viisikymmentävuotiaana hän ei ollut pystynyt keräämään asioitaan sellaiseen kuntoon, että olisi voinut elää läheskään normaalia elämää. Hän oli täysin riippuvainen hovistaan, existään ja kaikesta siitä, mistä täällä palstalla alati kirjoitetaan.

      Totuus tuli esiin ja sen jälkeen on minulla ollut erilaisia vaiheita sen, ja muutaman muun asian tähden.

      Nyt näen aika selvästi ne asiat, miksi kaikki se tapahtui. Ainoa syy, miksi hänen kanssaan enää olen, on seksi. En halua uutta kumppania, enkä pysty hyväksymään ketään. Toisaalta tiedän, että en voi narsistin kanssakaan enää kauaa olla. Nyt tuntuu siltä, etten enää koskaan. Tilanne alkaa näyttämään omissa silmissänikin huonolta sillä tapaa, että vaatii mielikuvitusta jo tosi paljon selittää asioita itselleen niin, että voi hyväksyä sitä hirveää miehenrenttua ollenkaan.

      Tiedän, että hän jää selittämään suhdettamme loppuiäkseen. Mahtaa siinä olla ihmettelemistä, jos hänen retostelunsa saavuttaa jonkun minun tuttuni korvat... Puhumattakaan siitä, että joskus seurustelen jonkun muun kanssa ja hän tulee jossain vastaan. Ajattelen, että hän voi pelkällä olemassaolollaan tuhota suhteeni. Kuka todellinen, oikea mies voisi ymmärtää tuota.

      Ei tuossa taida kostot auttaa. Rajojen asettaminen ja asioiden perustelu niin, että narsisti ymmärtää. Tiedän, että hänellä on ollut sellaisia suhteita elämässään, että hän on joutunut jättämään naiset rauhaan kokonaan. Toisaalta ne ovat olleet juuri sellaisia lyhyitä suhteita, joissa nainen on käyttänyt seksikästä narsistireppanaa seksuaalisesti hyväkseen. Koreilla, mutta vähäpätöisillä miehillä on tuollaisia ongelmia.

      • Tokios

        Miksei ihmiset vaan keskity omaan elämäänsä? Mitä väliä sillä on mitä kukakin ajattelee olevansa ja mitä ajattelee muista? Jokainen hoitaa omat asiansa ja oman elämänsä.


      • Olen kuullut joid.
        Tokios kirjoitti:

        Miksei ihmiset vaan keskity omaan elämäänsä? Mitä väliä sillä on mitä kukakin ajattelee olevansa ja mitä ajattelee muista? Jokainen hoitaa omat asiansa ja oman elämänsä.

        "Jokainen hoitaa omat asiansa ja oman elämänsä. "

        Olen kuullut joidenkin joskus sanovan noin. Käytännössä ne sanojat eivät kuitenkaan itsekään ole ihan omillaan olleet. Jokaisella on ollut perhettä, kavereita, työpaikka...

        Riippuu tietysti siitäkin, mitä itse elämältä haluaa ja mitä pitää suojella. Joillakin voi esim. jo pelkästään ammatti rajoittaa oman elämän töhrimistä... Joillakin on tavoite itselle muuten vaan... Ihmisillä on usein sellaisia ajatuksia, joita sanotaan arvoiksi ja useat eivät pidä siitä, että omat arvot sotketaan ja sutataan...

        Jos nyt joku sitten elää ihan yksin maailmassa ja ihan omillaan eikä ole mitenkään halukas mainettaankaan varjelemaan, niin siitä sitten vaan, kunhan ei sotke minua mukaan : (.


      • Uhri joka selvisi

        Huh! Kyllä on kuin omasta elämästäni!

        Tutustuin narsistiin, kiertokautta siten että "jouduin" hänen kanssaan tekemisiin toisten painostuksesta, harrastuksen puitteissa. Menin ansaan kuin idiootti: narsisti aloitti ylenpalttisen hehkutuksen ja vaikka olin itse suunnattoman epäileväinen jollakin tapaa, olin ennen pitkää rakastunut korviani myöten. Koko elämääni alkoi ohjata narsistin tarpeet ja halut.

        Jätin perheeni, ja laitoin narsistille valokuvan uudesta tyhjästä asunnostani tekstillä "aika yksinäistä on" - ja se oli kuin merkki tuolle ihmiselle lempata minut ulos elämästään. Hän ilmoitti että tahtoo olla yksin, mutta tapailla kuitenkin minua sekä monta muutakin ihmistä, myös miehiä minun lisäkseni (olen nainen, ja tapaamani narsisti mies).

        Elämästäni putosi pohja kun täysin erilaisena pitämäni ihminen riisui naamionsa ja paljasti todellisen minänsä jota en millään saattanut uskoa todeksi. Kuulostaa varmaan tutulta! Yritin kaikki keinot suhteen saamiseksi toimimaan, mutta ei, mitään ei enää tapahtunut normaalisti. Narsisiti pyöritti hoviaan, ja minä jäin täysin ulkopuolelle. Toki seksi kelpasi, kun vannoin ensin ja vakuutin rakastavani vain häntä ja kielsin tavanneeni ketään muuta.

        Niin, kosto :D? Onnistuin kostamaan pirulaiselle rahan avulla, taloudellisesti. Tämä ihminen eli niin omissa suuruudenhulluissa maailmoissaan, että uskoi voivansa perustaa bisneksen johon hänen rahansa eivät riittäneet. Annoin hänen luulla, että minulla onkin enemmän rahaa kuin olikaan. Hän lähti hoveineen toteuttamaan tuota suurta unelmaa, johon kumppaneiksi kävivät miehet ja rahoittajaksi kaikki naiset. En luvannut mitään mutta rivien välistä annoin hänen luulla että rahaa on ja irtoaa aikanaan jos löytyy jotakin hyvää sijoituskohdetta, jonka hän narsistiseen tapaansa suoraan oletti olevan omat juttunsa. Asiat rullasivat siten että hän joutui sijoittamaan koko maallisen omaisuutensa tuohon bisnekseensä, kun pikkuhiljaa muillekin paljastui hänen todelliset tarkoitusperänsä ihmisten suhteen.

        Nyt hän joutuu tekemään kyllä töitä todella lujaa että saa rahansa joskus pois bisneksistään, ja taitaapa siinä mennä hovinkin rahat jos pahoikseen käy. Toki pidän hänelle peukkua ettei ihan puille paljaille mene (on kyllä tehtävä työtä kovasti jotta saa homman toimimaan) ja välttelen kaikin tavoin antamasta hänelle mitään oikeaa taloudellista tukea, vain tsemppausta tulee minun suunnastani.

        Enää minun ei kuitenkaan tarvitse rukoilla ja itkeä joka ilta taivaasta sitä, että kaikki asiat kääntyivät sellaiseksi että asiat menisivät oikein. Pahimpina hetkinä en tiennyt itse enää missä on maa ja missä taivas kun narsisti heitteli omia totuuksiaan ihmisistä ja minusta päin naamaa. En ole uskovainen ihminen mutta tuon suhteeni aikana opin rukoilemaan apua taivaasta, ja ehkä, EHKÄ sieltä vielä hänellekin rangaistus tulee ihan maallista tietä.

        Itselleni jäi loppuiän kestävä epäluottamus kaikkia miehiä kohtaan, mikä on todella kammottavaa. Vaikka tapahtuneesta on vuosia, saatan yllättää itseni itkemästä hänen peräänsä unissani. Irti pääseminen vaati oikeasti jonkinlaisen yli-ihmisvaiheen vääntämisen päälle itsessäni. Särkynyt sydän - se on asia jonka tietää olevan olemassa vain sellainen jolta se on särjetty.


      • aina on joku raja
        Tokios kirjoitti:

        Miksei ihmiset vaan keskity omaan elämäänsä? Mitä väliä sillä on mitä kukakin ajattelee olevansa ja mitä ajattelee muista? Jokainen hoitaa omat asiansa ja oman elämänsä.

        Mutta sellainen narsistihan ei hoida vain omia asioita ja omaa elämäänsä, vaan tekee sitä jatkuvasti muiden asioiden ja muiden elämän kustannuksella. Manipuloi ihmisiä, levittelee valheita ihan tietoisesti, tahallaan ja tarkoituksella. Ja ihan siitä riippumatta, millaisia ihmisoikeuksien ja vapauksien julistuksia me nettiin kirjoittelemme.


      • Niin. Mielestäni
        aina on joku raja kirjoitti:

        Mutta sellainen narsistihan ei hoida vain omia asioita ja omaa elämäänsä, vaan tekee sitä jatkuvasti muiden asioiden ja muiden elämän kustannuksella. Manipuloi ihmisiä, levittelee valheita ihan tietoisesti, tahallaan ja tarkoituksella. Ja ihan siitä riippumatta, millaisia ihmisoikeuksien ja vapauksien julistuksia me nettiin kirjoittelemme.

        Niin. Mielestäni osallistua ja osallistua voivat olla kaksi hyvinkin eri asiaa. On narsisti, joka töhrii oman ja muiden elämän. Sitten normaali ihminen, joka ainakin tahtoo itselle ja muille tuottaa hyvää...


      • Pohjoisen puhuri

        Kuulostaa juuri siltä että puhut pettävästä ex-miehestäni jonka takia kärsin henkisesti ja taloudellisesti vuosikausia. Onneksi pääsin hänestä eroon! Nyt voin jo paljon paremmin koska enää hän ei vie yöuniani eikä rahojani. Jos sinulle riittää seksi (exäni söi salaa potenssipillereitä sydänvaivoistaan huolimatta hoitaakseen salasuhteen panohommat) petollisen narsistin kanssa niin nauti suhteestasi mutta tiedä ettei hän sinua arvosta vaan pitää pelkkänä välineenä tyydyttääkseen omat tarpeensa.


      • : }. Tuo -mutta vain
        Pohjoisen puhuri kirjoitti:

        Kuulostaa juuri siltä että puhut pettävästä ex-miehestäni jonka takia kärsin henkisesti ja taloudellisesti vuosikausia. Onneksi pääsin hänestä eroon! Nyt voin jo paljon paremmin koska enää hän ei vie yöuniani eikä rahojani. Jos sinulle riittää seksi (exäni söi salaa potenssipillereitä sydänvaivoistaan huolimatta hoitaakseen salasuhteen panohommat) petollisen narsistin kanssa niin nauti suhteestasi mutta tiedä ettei hän sinua arvosta vaan pitää pelkkänä välineenä tyydyttääkseen omat tarpeensa.

        "nauti suhteestasi mutta "

        : }. Tuo -mutta vain sanana vähentää reippaasti edellä sanotun arvoa...

        " tiedä ettei hän sinua arvosta vaan pitää pelkkänä välineenä tyydyttääkseen omat tarpeensa. "

        Ai, meillä sitten taas on niin, että pitää minua tienä omaisuuteeni (vaikkei paljoa olekaan) : ). Mahtoiko Pohjoisen puhuri (olet valinnut pelottavan nimen?) miehesi olla edes narsisti.

        "puhut pettävästä ex-miehestäni "

        Aina joskus joku täällä alkaa kuvitella, että puhutaankin ihan siitä omasta kumppanista, kun ovat niin samanlaisia. Ole huoletta, ainakaan minun narsisti-psykopaattini ei ole sieltä päinkään.


    • Jouduin eronneid.

      "Jätin perheeni, ja laitoin narsistille valokuvan uudesta tyhjästä asunnostani tekstillä "aika yksinäistä on" - ja se oli kuin merkki tuolle ihmiselle lempata minut ulos elämästään."

      Jouduit eronneiden ruotuun. Siihen harmaaseen ja narsistille niin tuttuun. Luultavasti hän kadehti sinua ja sinun perhe-elämääsi ja yritti saada henkosia siitä itselleen, kun oli sinun kanssasi.

      Näin meilläkin. Narsisti kadehti minun elämääni ja suhdettani. Hän kadehti niin, että oli raukka aivan hiessä kun tahtoi niin kovin olla lähelläni ja saada haistella elämäni tuoksua (pitkä suhde hyväasemaiseen mieheen).

      Olet saanut kovan iskun. Minä sain myös samantapaisen, samantapaisessa vaiheessa. Minulle narsisti paljasti todellisen minänsä flirttailemalla muiden kanssa, ja kun en reagoinut riittävästi, vaikka hän nauroi ja ilakoi humalapäissään lääppiessään muita, niin kouraisi silmieni edessä yhtä välinpitämätöntä naista haaruksista...

      Siihen kaatui meidän suhteemme. Se oli narsistin viimeinen tempaus sitä lajia. En kuitenkaan pystynyt luopumaan hänestä pitkään aikaan ja niitä "paljastuksia" tuli sitten puhelimessa...

      Kovasti naiset olivat myötä narsistille, onnessaan ilmeisesti saamastaan huomiosta. Muuten narsistin naistutut eivät osanneet edes tervehtiä. Tulivat moinaan roikkuumaan hänen kaulaansa. Ovat luultavasti samaa maata. Minä en sellaista tule koskaan tekemään.

      • Tokios

        On hyvä kuitenkin muistaa että ihmisiä on ihan kaikenlaisia laidasta laitaan ja ulkonäkö ei paljon kerro. Luotettavuus on ainoa luotettava merkki ihmisen laadusta ja jos siinä on jotain häikkää niin pois sellaisen ihmisen läheltä niin ei pääse pahoja tapahtumaan.


      • Pää789
        Tokios kirjoitti:

        On hyvä kuitenkin muistaa että ihmisiä on ihan kaikenlaisia laidasta laitaan ja ulkonäkö ei paljon kerro. Luotettavuus on ainoa luotettava merkki ihmisen laadusta ja jos siinä on jotain häikkää niin pois sellaisen ihmisen läheltä niin ei pääse pahoja tapahtumaan.

        Joillain ihmisillä on juuri se yliherkkyys omasta itsestä/maineesta ja samalla se halu olla vahvempien ja ns. voittajien puolella. Sitten on näitä jotka hyödyntää tätä toisten riippuvuutta ja niiden herkkänahkaisuutta. Pitää oppia ajattelemaan eri tavalla ja etsiä oma tie, eikä seurata ketään "johtajaa".


    • usko pois

      Minulla on vinkki...Ja hyvä sellainen onkin!Narsistit ovat mielisairaita sekopäitä.Heidän kanssaan ei kannata olla missään tekemisissä.Jos narsisti on puolisosi,sukulaisesi tai kaverisi niin välien katkaiseminen pelastaa sinun loppuelämäsi.Älä lähde sotaan mielisairasta vastaan.Siitä alkaa koston kierre,mikä loppuu vain siihen että jompi kumpi teistä on haudassa.Jos olet narsistin kanssa tekemisissä työelämässä pistä vastaan hänelle kynsin hampain.Jos ei auta niin hae turvaa oikeusteitse.Voitko syyttää narsistia esim. työpaikkakiusaamisesta tai kunnianloukkauksesta???Tai jos narsisti valehtelee sinusta jotakin kamalaa töissä muille,voitko valehdella takaisin jotain vielä hirveämpää???Itse seurustelin aikoinaan narsistin kanssa.Hän järkyttyi siitä,kun huomasi että minä jätinkin hänet heti,kun narsistiset piirteet ottivat hänestä vallan.Hän ihmetteli kun sanoin hänelle vastaan enkä alistunutkaan hänen tahtoonsa.Jotkut narsistit ovat tottuneet siihen,että ihmiset pelkäävät heitä ja alistuvat.He saatavat lamaantua jo siitä,kun joku pistääkin heille vastaan!Tässä kaksi esimerkkiä...Tämä narsisti jonka kanssa seurustelin alkoi yhtäkkiä lausua nimeni väärin.Kysyin miksi hän lausuu nimeni väärin.Hän vastasi että sillä tavalla minun nimeni kuulemma kuulostaa paljon paremmalta kuin oikein lausuttuna.Siltä istumalta minä aloin sitten lausua hänen nimensä väärin.Hän järkyttyi miksi minä lausun hänen nimensä väärin.Minä vastasin että niin kauan kun sinä lausut minun nimeni väärin,lausun minäkin myös sinun.Narsisti katsoi minua ihan ihmeissään että siis häh...etkö sinä nyt alistunutkaan!!!Toinen esimerkki.Narsisti joka oli aina ennen kehunut minua kauniiksi sanoi yhtäkkiä minulle että eivät nuo meikit sinua yhtään sen kauniimmaksi tee,koska olet ruma.Sanoin hänelle,että totta helvetissä minä olen kaunis ja tiedän sen.Jatkoin vielä että jos kerran olen sinun mielestäsi ruma,niin miksi olet kuukausi tolkulla sitten kehunut minua kauniiksi?Oletko joku ihan seko häh?Taas narsisti järkyttyi...Luin hänen katseestaan...MItä ihmettä,eikö tuo nainen nyt alistukaan???

      • näin se on

        Nimimerkki "usko pois"puhuu asiaa!Voit kostaa sekopää narsistille keksimällä hänen päänmenoksensa jonkun aivan kamalan jutun...Mutta siitä lähtee koston kierre joka todella voi loppua vasta siihen,että jompi kumpi on haudassa.Näistä jutuista todisteena ovat lukuisat jutut Iltalehtien lööpeissä...Suosittelen..."Take your money and run..."


      • kannattiko???
        näin se on kirjoitti:

        Nimimerkki "usko pois"puhuu asiaa!Voit kostaa sekopää narsistille keksimällä hänen päänmenoksensa jonkun aivan kamalan jutun...Mutta siitä lähtee koston kierre joka todella voi loppua vasta siihen,että jompi kumpi on haudassa.Näistä jutuista todisteena ovat lukuisat jutut Iltalehtien lööpeissä...Suosittelen..."Take your money and run..."

        Hah-hah...Täällä ruikuttaa ja valittaa muutama sellainen tyyppi joka on jättänyt oman perheensä narsistin takia!!!Kannattiko???Oletteko ajatelleet että mahdollisesti se on ollut teille oman perheenne jättäneille raukoille ihan oikea rangaistus!!!Ihmisen kuuluu pysyä valintojensa takana.Jos olet perustanut perheen ei omaa puolisoa tule jättää minkään uuden rakastumisen takia.Valintojensa takana ei tarvitse pysyä silloin jos esim. oma kumppani on narsisti.Silloin pitää ottaa ero heti.Mutta että nämä typit ovat jättäneet perheensä jonkun mitättömän rakkauden takia...Halveksun syvästi!!!!!!!!!


      • Julkisuuden kiroja
        kannattiko??? kirjoitti:

        Hah-hah...Täällä ruikuttaa ja valittaa muutama sellainen tyyppi joka on jättänyt oman perheensä narsistin takia!!!Kannattiko???Oletteko ajatelleet että mahdollisesti se on ollut teille oman perheenne jättäneille raukoille ihan oikea rangaistus!!!Ihmisen kuuluu pysyä valintojensa takana.Jos olet perustanut perheen ei omaa puolisoa tule jättää minkään uuden rakastumisen takia.Valintojensa takana ei tarvitse pysyä silloin jos esim. oma kumppani on narsisti.Silloin pitää ottaa ero heti.Mutta että nämä typit ovat jättäneet perheensä jonkun mitättömän rakkauden takia...Halveksun syvästi!!!!!!!!!

        Julkisuuden kiroja tulla halveksituksi; ). Ainakin minä olen ajatellut, että on ollut rangaistuskin. Mutta elämä on mutkikasta ja syy tahtoo löytyä ilmeisessäkin tapauksessa myös siihen omaan toimintaan. Ehkä vuosien kärsimys egoistisen puolison hihnassa, vaikkei ihan narsisti olisi ollutkaan.

        Minä ja tuo toinen... en tiedä, koskettivatko tekstimme niinkään vääryytenä kokemaamme. Ehkä enemmän narsistin toimia, että minkälainen tyyppi on, kun noin toimii.

        Oletko kannattiko??? sitä mieltä, että narsistit toimivat maanpäällä moraalisina kostajina, jotka on lähettänyt ehkä itse Jumala? Minä en ihan tuohon lähtisi.

        " jonkun mitättömän rakkauden takia..." Sitten kun olet ymmärtänyt tuon, niin silloin olet päässyt jyvälle, minkälaisia narsistit oikein ovat.


      • Minä selvisin
        Julkisuuden kiroja kirjoitti:

        Julkisuuden kiroja tulla halveksituksi; ). Ainakin minä olen ajatellut, että on ollut rangaistuskin. Mutta elämä on mutkikasta ja syy tahtoo löytyä ilmeisessäkin tapauksessa myös siihen omaan toimintaan. Ehkä vuosien kärsimys egoistisen puolison hihnassa, vaikkei ihan narsisti olisi ollutkaan.

        Minä ja tuo toinen... en tiedä, koskettivatko tekstimme niinkään vääryytenä kokemaamme. Ehkä enemmän narsistin toimia, että minkälainen tyyppi on, kun noin toimii.

        Oletko kannattiko??? sitä mieltä, että narsistit toimivat maanpäällä moraalisina kostajina, jotka on lähettänyt ehkä itse Jumala? Minä en ihan tuohon lähtisi.

        " jonkun mitättömän rakkauden takia..." Sitten kun olet ymmärtänyt tuon, niin silloin olet päässyt jyvälle, minkälaisia narsistit oikein ovat.

        Ei todellakaan voi sanoa että narsistin kynsiin joutunut olisi ansainnut kohtalonsa, jätettyään perheensä. Luuletko todellakin, että kyseessä on "rakkaus" valinta jossa perustetaan koti uuden rakastetun kanssa? Narsisti kääntää koko kuvion aivan yksin siten että uhri on ansassa ennen kuin edes ymmärtää, ja jättää perheensä ja entisen puolisonsa kuin kauko-ohjattu nukke, ja tämän jälkeen narsisti heittää hänet roskiin kuin käytetyn esineen vailla tunnontuskia, tunteita, mitään merkkiä siitä että hän jotenkin katuisi suhdetta tai saati jollakin tapaa tunteilisi suhteen loppumista.

        Itse jätin perheeni noin puolen vuoden ankaran "painostuksen" ja hehkutuksen jälkeen. Sain narsistilta noin 10 000 - 20 000 viestiä puhelimeeni tuona aikana, yötä päivää, niin kauan että todellakin ajattelin että tuo ihminen on oikeasti niin rakastunut minuun että koin jo lähes velvollisuudeksi lähteä entisestä elämästäni. Hän mm. lahjoitti minulle avioero-oppaan aivan alussa, kun keskustelimme vielä niitä näitä ja ilmassa oli vain vaaratonta ei fyysistä flirttiä ja ihastusta ja kerroin että liittoni mieheni kanssa oli jonkinlaisessa kriisissä (toki, syyllistyin juuri tähän että annoin hänen vietellä itseni mutta jokainen joka on tuntenut narsistin tietää että lopulta tilanne tuntuu siltä että ellet tottele niin hän vetää sinut tottelemaan kuin kaulassasi olisi köysi josta vetää). Kuinka voi vastustaa hurmaavaa, menestyvää, ystävällistä ja sosiaalisen piirin ympäröivää miestä joka viestittää sinulle jatkuvasti ja kohtelee sinua kuin kuningatarta?

        Noista ajoista on kulunut jo vuosia, mutta vasta nyt tunnen olevani vapaa, ja suhteen päättymisen jälkeen luulin tulevani hulluksi kun tajusin että hän ei itse tee mitään kostaakseen minulle suhteen loppumisen, mutta hänen ympärillään olevat ihmiset luulevat minua suhteen pahikseksi kun jätin hänet? Se pelko oli käsin kosketeltava, ja hänen sanansa "jos nyt olet tässä eri mieltä kuin minä, sinulle tulee olemaan todella paha olo..."

        Pääset irti narsistista, kuten minä, vaikka se vaatii kammottavat ponnistukset kun alat käyttäytyä hänen tavallaan eli teet ohareita, vihjailet sivulauseissa hänen ulkonäöstään negatiivisesti, ahdistelet ja ratkutat asioita häneltä (ts. pyydät taloudellisia etuja vaikket tarvitsekaan). Ikään kuin peilaat takaisin hänen käytöstään mutta näkyvämmin, ei "selän takaa" kieroillen kuten hän itse.

        Huh, kiitos taivas, että pääsin eroon, vaikka en vieläkään ole varma siitä että lähtisinkö uudelle "kierrokselle" jos hän päättäisi keskittää koko arsenaalinsa uudelleen minuun.

        Narsistin tunnistaa juuri tuollaisesta oudosta "tyhjiöstä" joka hänen ympärillään on suuresta kaverilaumasta huolimatta - jos et tarjoa hänelle mitään muuta kuin ystävyyden tai rakkauden ilman taloudellista etua, hän ei ota sitä vastaan. Hän ikään kuin vastineeksi omasta ystävyydestään olettaa saavansa rahaa ja huolimatta ystävistä on yksinäinen, ja kaikki häneen kohdistuva suora negatiivisuus kääntyy antajaansa vastaan narsistin hovin toimesta, vaikka sekin tuntuu jotenkin toimivan pelon voimalla.


      • Meillä jotenkin t.
        Minä selvisin kirjoitti:

        Ei todellakaan voi sanoa että narsistin kynsiin joutunut olisi ansainnut kohtalonsa, jätettyään perheensä. Luuletko todellakin, että kyseessä on "rakkaus" valinta jossa perustetaan koti uuden rakastetun kanssa? Narsisti kääntää koko kuvion aivan yksin siten että uhri on ansassa ennen kuin edes ymmärtää, ja jättää perheensä ja entisen puolisonsa kuin kauko-ohjattu nukke, ja tämän jälkeen narsisti heittää hänet roskiin kuin käytetyn esineen vailla tunnontuskia, tunteita, mitään merkkiä siitä että hän jotenkin katuisi suhdetta tai saati jollakin tapaa tunteilisi suhteen loppumista.

        Itse jätin perheeni noin puolen vuoden ankaran "painostuksen" ja hehkutuksen jälkeen. Sain narsistilta noin 10 000 - 20 000 viestiä puhelimeeni tuona aikana, yötä päivää, niin kauan että todellakin ajattelin että tuo ihminen on oikeasti niin rakastunut minuun että koin jo lähes velvollisuudeksi lähteä entisestä elämästäni. Hän mm. lahjoitti minulle avioero-oppaan aivan alussa, kun keskustelimme vielä niitä näitä ja ilmassa oli vain vaaratonta ei fyysistä flirttiä ja ihastusta ja kerroin että liittoni mieheni kanssa oli jonkinlaisessa kriisissä (toki, syyllistyin juuri tähän että annoin hänen vietellä itseni mutta jokainen joka on tuntenut narsistin tietää että lopulta tilanne tuntuu siltä että ellet tottele niin hän vetää sinut tottelemaan kuin kaulassasi olisi köysi josta vetää). Kuinka voi vastustaa hurmaavaa, menestyvää, ystävällistä ja sosiaalisen piirin ympäröivää miestä joka viestittää sinulle jatkuvasti ja kohtelee sinua kuin kuningatarta?

        Noista ajoista on kulunut jo vuosia, mutta vasta nyt tunnen olevani vapaa, ja suhteen päättymisen jälkeen luulin tulevani hulluksi kun tajusin että hän ei itse tee mitään kostaakseen minulle suhteen loppumisen, mutta hänen ympärillään olevat ihmiset luulevat minua suhteen pahikseksi kun jätin hänet? Se pelko oli käsin kosketeltava, ja hänen sanansa "jos nyt olet tässä eri mieltä kuin minä, sinulle tulee olemaan todella paha olo..."

        Pääset irti narsistista, kuten minä, vaikka se vaatii kammottavat ponnistukset kun alat käyttäytyä hänen tavallaan eli teet ohareita, vihjailet sivulauseissa hänen ulkonäöstään negatiivisesti, ahdistelet ja ratkutat asioita häneltä (ts. pyydät taloudellisia etuja vaikket tarvitsekaan). Ikään kuin peilaat takaisin hänen käytöstään mutta näkyvämmin, ei "selän takaa" kieroillen kuten hän itse.

        Huh, kiitos taivas, että pääsin eroon, vaikka en vieläkään ole varma siitä että lähtisinkö uudelle "kierrokselle" jos hän päättäisi keskittää koko arsenaalinsa uudelleen minuun.

        Narsistin tunnistaa juuri tuollaisesta oudosta "tyhjiöstä" joka hänen ympärillään on suuresta kaverilaumasta huolimatta - jos et tarjoa hänelle mitään muuta kuin ystävyyden tai rakkauden ilman taloudellista etua, hän ei ota sitä vastaan. Hän ikään kuin vastineeksi omasta ystävyydestään olettaa saavansa rahaa ja huolimatta ystävistä on yksinäinen, ja kaikki häneen kohdistuva suora negatiivisuus kääntyy antajaansa vastaan narsistin hovin toimesta, vaikka sekin tuntuu jotenkin toimivan pelon voimalla.

        Meillä jotenkin taisi perustella jossain vaiheessa jälkikäteen niin, että "auttelee" vain vähän, kun niissä suhteissa on sitä ja tätä vikaa...! Kysyinkin häneltä perustelut kuultuani, että missä se täydellinen suhde sitten on. Johon totesi, että ei ehkä olekaan hyvä, että sekaantuu toisten asioihin... Ihan kuin olisi toiminut jonkinlaisena asiamiehenä! Että ei sen enempää eikä vähempää. Enkä edes pyytänyt häneltä perusteluja. Hänellä taisi olla niin monta juttua menossa, että meni naiset jo vallan sekaisin. Ehkä se oli joku muu, kun kyseli niitä perusteluja.

        "tuo ihminen on oikeasti niin rakastunut minuun että koin jo lähes velvollisuudeksi lähteä entisestä elämästäni. "

        Oikeasti, ei narsisti minuakaan sanallakaan pyytänyt lähtemään suhteestani. Minäkin kuvittelin, ettei hänen elämästään tule enää mitään ilman minua ja koin myös velvollisuudekseni totella rakkauden kutsua, kun se niin ainutlaatuisella tavalla viestitti myös valtavan määrän tekstiviestejä.

        "Pääset irti narsistista, kuten minä, vaikka se vaatii kammottavat ponnistukset "

        Oliko sinulla vielä vaikeuksia päästä hänestä eroon sen jälkeen, kun hän osoitti sinulle paikkaa asuntokuvan nähtyään?


      • Selvinnyt
        Meillä jotenkin t. kirjoitti:

        Meillä jotenkin taisi perustella jossain vaiheessa jälkikäteen niin, että "auttelee" vain vähän, kun niissä suhteissa on sitä ja tätä vikaa...! Kysyinkin häneltä perustelut kuultuani, että missä se täydellinen suhde sitten on. Johon totesi, että ei ehkä olekaan hyvä, että sekaantuu toisten asioihin... Ihan kuin olisi toiminut jonkinlaisena asiamiehenä! Että ei sen enempää eikä vähempää. Enkä edes pyytänyt häneltä perusteluja. Hänellä taisi olla niin monta juttua menossa, että meni naiset jo vallan sekaisin. Ehkä se oli joku muu, kun kyseli niitä perusteluja.

        "tuo ihminen on oikeasti niin rakastunut minuun että koin jo lähes velvollisuudeksi lähteä entisestä elämästäni. "

        Oikeasti, ei narsisti minuakaan sanallakaan pyytänyt lähtemään suhteestani. Minäkin kuvittelin, ettei hänen elämästään tule enää mitään ilman minua ja koin myös velvollisuudekseni totella rakkauden kutsua, kun se niin ainutlaatuisella tavalla viestitti myös valtavan määrän tekstiviestejä.

        "Pääset irti narsistista, kuten minä, vaikka se vaatii kammottavat ponnistukset "

        Oliko sinulla vielä vaikeuksia päästä hänestä eroon sen jälkeen, kun hän osoitti sinulle paikkaa asuntokuvan nähtyään?

        "Meillä jotenkin.." : kyllä, oli - oikeastaan olin itse niin shokissa, että ajattelin että olin itse jotenkin tehnyt väärin jossakin kohtaa, ja koetin vaikka millä tavoin päästä suhteessa sen edelliselle "ihanalle" tasolle muuttamalla omaa käytöstäni hänen mieleisekseen. Hänellä vain kääntyi jonkinlainen torjunta päälle, ja käytös alkoi olla piilouhkailevaa tyyliin "jos suutut nyt minulle, niin sinusta tuntuu kohta pahalle. Naiset valittavat aina - terveisiä täältä baarista tyttöjen keskeltä". Minä itse aloin luulla että tein jotakin väärin ("valitin", en ottanut tarpeeksi etäisyyttä entiseen perheeseeni, tai jotain muuta - hän tanssitti minua täysin oman pillinsä mukaan jättämällä vastaamatta viesteihin, ja toisaalta taas odottamalla minulta yhtä varauksetonta ihailua kuin ennenkin).

        Oikeastaan tuosta vasta alkoi se hullun tanssi jolla loppujen lopuksi onnistuin irtautumaan. Aikaa irrottautumiseen meni valehtelematta 1,5 - 2 vuotta. Kävin satoja ja satoja kertoja läpi itsekseni tätä asiaa: "mikä on minulle tärkeintä, kuka on tärkein ihminen maan päällä??" ja onneksi, luojan kiitos, aina ja aina tulivat mieleeni oman pienen poikani kasvot ja sanat "äiti sinä olet minulle tärkeä, ja sinun pitäisi asua minun kanssani". Vain ihan läheisimpiä ihmisiä ajattelemalla kykenin aina tekemään ratkaisuja päivästä päivään niin päin, että palasin takaisin elämään oikeiden rakkaiden ihmisten luokse tuosta hulluakin hullummasta piirileikistä. Minua oikeasti itkettää vieläkin kun ajattelen, miten lähellä olin tuhota koko oman itseni ja oman arvon tuntoni ITSE - narsisti osaa todellakin manipuloida asiat siten että syntyy itse itseään toteuttava kierre lähellä olevalle tyydyttää hänen tarpeitaan pelon ja itsetunnon menetyksen kautta.

        Ei narsisti enää tuon käännekohdan jälkeen pyytänyt minulta mitään, mutta antoi hyvin selkeästi olettaa että jotain pahaa tapahtuu ellen noudata hänen tahtoaan, tai oikeastaan odota jossakin "varalla" valmiina tarvittaessa tottelemaan.


      • Minut siirrettiin
        Selvinnyt kirjoitti:

        "Meillä jotenkin.." : kyllä, oli - oikeastaan olin itse niin shokissa, että ajattelin että olin itse jotenkin tehnyt väärin jossakin kohtaa, ja koetin vaikka millä tavoin päästä suhteessa sen edelliselle "ihanalle" tasolle muuttamalla omaa käytöstäni hänen mieleisekseen. Hänellä vain kääntyi jonkinlainen torjunta päälle, ja käytös alkoi olla piilouhkailevaa tyyliin "jos suutut nyt minulle, niin sinusta tuntuu kohta pahalle. Naiset valittavat aina - terveisiä täältä baarista tyttöjen keskeltä". Minä itse aloin luulla että tein jotakin väärin ("valitin", en ottanut tarpeeksi etäisyyttä entiseen perheeseeni, tai jotain muuta - hän tanssitti minua täysin oman pillinsä mukaan jättämällä vastaamatta viesteihin, ja toisaalta taas odottamalla minulta yhtä varauksetonta ihailua kuin ennenkin).

        Oikeastaan tuosta vasta alkoi se hullun tanssi jolla loppujen lopuksi onnistuin irtautumaan. Aikaa irrottautumiseen meni valehtelematta 1,5 - 2 vuotta. Kävin satoja ja satoja kertoja läpi itsekseni tätä asiaa: "mikä on minulle tärkeintä, kuka on tärkein ihminen maan päällä??" ja onneksi, luojan kiitos, aina ja aina tulivat mieleeni oman pienen poikani kasvot ja sanat "äiti sinä olet minulle tärkeä, ja sinun pitäisi asua minun kanssani". Vain ihan läheisimpiä ihmisiä ajattelemalla kykenin aina tekemään ratkaisuja päivästä päivään niin päin, että palasin takaisin elämään oikeiden rakkaiden ihmisten luokse tuosta hulluakin hullummasta piirileikistä. Minua oikeasti itkettää vieläkin kun ajattelen, miten lähellä olin tuhota koko oman itseni ja oman arvon tuntoni ITSE - narsisti osaa todellakin manipuloida asiat siten että syntyy itse itseään toteuttava kierre lähellä olevalle tyydyttää hänen tarpeitaan pelon ja itsetunnon menetyksen kautta.

        Ei narsisti enää tuon käännekohdan jälkeen pyytänyt minulta mitään, mutta antoi hyvin selkeästi olettaa että jotain pahaa tapahtuu ellen noudata hänen tahtoaan, tai oikeastaan odota jossakin "varalla" valmiina tarvittaessa tottelemaan.

        Minut siirreettiin muutaman vaiheen jälkeen pyytelijäkastiin... Sain pyydellä häneltä huomiota. Tai näin ainakin kuvittelin. Luultavasti olin vain hetken syrjässä, kun hänellä meni lujaa jonkun muun kanssa, minkä ei ollut tarkoitus jatkua pitempään senkään.

        Tein myös tuon saman kuin sinä, että tein kaikkeni palauttaakseni sen edeltävän ajan, enkä ymmärtänyt, miksi se ei toiminut.

        Niitä "terveisiä baarista tyttöjen keskeltä" viestejä tuli myös minulle, oikeammin puhelinsoittoja.

        Tein myös tuota "mikä on tärkeää" työtä ja jatkan sitä edelleen. Eli pidän omat arvoni elävinä ja olen jollakin tapaa aktiivisempi elämässäni jopa kuin ennen. Tulen varmasti pitämään puolenikin paremmin. Toisaalta tuntuu pahalta, ettei voi oikein kehenkään luottaa, kun koskaan ei teidä...

        Minulla oli niin kauheita aikoja, noin kolme hirveää vuotta, joiden jälkeen sain marssijärjestystä korjattua. Nykyään sanelen hänelle ehtoja... Pakko.

        Hän tulee, kun minä pyydän. Ohjaan hänen kielenkäyttöään. Hän ei saa puhua muista naisista. Eikä paljon mistään muustakaan, missä vilahtaa jotain huonoa, en kuuntele.

        Mielessäni ajattelen, että onpa korean kuoren sisällä jotain, mikä ei sovi sinne ollenkaan.


    • frg

      Nai sen vanhempia, lapsia ja työkavereita

    • näinvainon
    • kannatttiko again

      Minä olen tuo nimimerkki "kannattiko???".Minut ymmärrettiin väärin.Minä olen sitä mieltä että jos joku on esim. mennyt naimisiin ja saanut lapsia ja omaa kaikin puolin hyvän puolison niin ei omaa puolisoa ole reilua mennä jättämään ja lapsiltansa perhettä hajottamaan sen takia että on rakastunut toiseen.Minä tarkoitan nyt termillä "mitätön rakkaus" sitä että jos jättää perheensä toisen takia niin yleensä tulee huomaamaan että ei tule sen onnellisemmaksi tämän uuden tyypinkään kanssa jonka vuoksi on perheensä jättänyt.Näitä perheensä jättäneitä henkilöitä tapaa paljon ja monesti he sitten itkevät alkuhuuman kadottua että ei olisi pitänyt jättää omaa perhettä jonkun typerän "mitättömän rakkauden takia."MInä tiedän kyllä mitä rakkaus on.Ehkä minun olisi pitänyt käyttää kirjoituksessani ennemmin termiä "mitätön ihastus",mutta en käyttänyt kun naiset jotka tänne ovat kirjoittaneet hehkuttavat olleensa umpi rakastuneita.Minä EN TODELLAKAAN ajattele että narsistit olisivat Jumalan tai minkään muunkaan lähettämiä moraalisia kostajia.Narsistit ovat mielisairaita sekopäitä,eivät muita.Ehkäminä kirjoitin väärälle palstalle...Ehkä minun olisi pitänyt mennä mielipiteitteni kanssa "Miksi olet jättänyt perheesi toisen takia" palstalle.Silti...Oikein hyvää jatkoa kaikille.Minulle riitti tällaiset palstat nyt.Eksyinkin tänne ihan vahingossa...

      • "Näitä perheensä jättäneitä henkilöitä tapaa paljon ja monesti he sitten itkevät alkuhuuman kadottua että ei olisi pitänyt jättää omaa perhettä jonkun typerän "mitättömän rakkauden takia."

        Niin tuosta muistui mieleeni kun joitain vuosia sitten juttelin jonkun miehen kanssa silloisilla sokkotreffeillä viidenkympin villityksestä ja hän kertoi että hän maksoi siitä villityksestä kovan hinnan...

        Meni avioliitto, lasten kunnoitus, talo ja tavarat ja jäljelle jäi yksinäisyys...

        Tähän narsismi aiheeseen liittyen jäin miettimään niitä ännäni juttuja myös siltä pohjalta, että ainakin hänen puheissaan useimmat hänen naisistaan olivat naimisissa, niin hänen silloinen pitkä aikainen naisystävänsä kuin joku vuosien salarakaskin kuin kuulemma tämä nykyinenkin vielä kun aloittivat suhteensa ko. ihmisen kanssa ja kaikki sittemmin erosivat ja halusivat muuttaa hänen luokseen, jonka vuoksi sitten minun pitäisi varautua meidän suhteemme loppumiseen, mikä tilanne ei ainakaan suhteemme aikana toteutunut, mitä joskus ihmettelinkin ja hän vastasi vaan, että asioilla on taipumus muuttua......

        Mutta noh, totuutta en tuostakaan asiasta tiedä, olivatko vaiko eivät vai oliko tuokin vain sitä, että "kaikki naimisissakin olevat naiset on sellaisia"...


      • Totta. Narsistit

        "Ehkä minun olisi pitänyt mennä mielipiteitteni kanssa "Miksi olet jättänyt perheesi toisen takia" palstalle." : ).

        Totta. Narsistit ovat aikalailla oma juttunsa.


      • kova kovaa vastaan
        Totta. Narsistit kirjoitti:

        "Ehkä minun olisi pitänyt mennä mielipiteitteni kanssa "Miksi olet jättänyt perheesi toisen takia" palstalle." : ).

        Totta. Narsistit ovat aikalailla oma juttunsa.

        Nyt takaisin aiheeseen miten murran narsistin...Minä kasvoin hullun narsisti äidin hoivissa.Minun elämäni pelasti hyvät ystävät.Ilman ihania lapsuuden ystäviäni minusta olisi varmasti kasvanut aivan täysin sekopäinen henkilö.Ystävien ansiosta olen tänä päivänä kutakuinkin niin sanottu "normaali" henkilö.Olen aikuisena huomannut itsessäni tosi paljon äitini kaltaisia narsistisia kamalia piirteitä.Minä en kuitenkaan ole narsisti,koska pystyn näitä ilkeitä narsistisia piirteitäni hallitsemaan.Minä en halua mitään pahaa toisille ihmisille.Elän ikäänkuin sillä periaatteella että en pistä pahaa kiertämään enkä milloinkaan käyttäydy niin kuin äitini ja yritän olla mahdollisimman hyväsydäminen ihminen.Kerran olin vasta aloittanut työt eräässä firmassa missä oli pomona hullu narsisti joka kohteli työntekijöitään törkeästi ja alistavasti ja työpaikkakiusaajana toimi nimenomaan pomo itse.Meillä oli myös useita työturvallisuuteen liittyviä puutteita työpaikallamme eikä pomo suostunut tekemään asiaan liittyen mitään.Minä olin ainoa henkilö,joka uskalsi pistää tälle hullulle sekopää pomolle "luun kurkkuun".Kun sanoin pomolle suorat sanat hän uhkaili potkuilla.Mutta minäpä uhkailin takaisin häntä sitten vaikka millä oikeusjutulla.Uhkasin jopa lopulta että menen tekemään hänestä rikosilmoituksen raiskauksen yrityksestä jos hän antaa minulle potkut.Sanoin että kumpaa luulet poliisin uskovan...Minua,käsittämättömän kaunista nuorta naista,vai sinua vanhaa persläpeä?Enhän minä tietenkään olisi mitään sellaista valheellista rikosilmoitusta oikeasti tehnyt,kunhan uhkailin vaan.Lopulta hullu narsisti pomo joutui nöyrtymään minun tahtooni.Työturvallisuus jutut hoidetiin kuntoon,eikä potkujakaan tullut.Työntekijät ihmettelivät miten uskalsin sanoa pomolle vastaan?Sanoin että olen sen verran hullun akan kasvattama että osaan pitää elämäsä puoleni mokomia pikku narsisti paskoja vastaan.Narsistin murrat siis käyttäytymällä häntä kohtaan vielä v.mäisemmin,mitä hän käyttäytyy sinua kohtaan.Kyllä on tullut vuosien varrella äidillekin annettua se rangaistuksista pahin kun olen päin naamaa sanonut että miten PASKA äiti olit ja että älä yritäkään syyttää ketään muuta omista teoistasi!


      • hyvä pointti lopussa
        kova kovaa vastaan kirjoitti:

        Nyt takaisin aiheeseen miten murran narsistin...Minä kasvoin hullun narsisti äidin hoivissa.Minun elämäni pelasti hyvät ystävät.Ilman ihania lapsuuden ystäviäni minusta olisi varmasti kasvanut aivan täysin sekopäinen henkilö.Ystävien ansiosta olen tänä päivänä kutakuinkin niin sanottu "normaali" henkilö.Olen aikuisena huomannut itsessäni tosi paljon äitini kaltaisia narsistisia kamalia piirteitä.Minä en kuitenkaan ole narsisti,koska pystyn näitä ilkeitä narsistisia piirteitäni hallitsemaan.Minä en halua mitään pahaa toisille ihmisille.Elän ikäänkuin sillä periaatteella että en pistä pahaa kiertämään enkä milloinkaan käyttäydy niin kuin äitini ja yritän olla mahdollisimman hyväsydäminen ihminen.Kerran olin vasta aloittanut työt eräässä firmassa missä oli pomona hullu narsisti joka kohteli työntekijöitään törkeästi ja alistavasti ja työpaikkakiusaajana toimi nimenomaan pomo itse.Meillä oli myös useita työturvallisuuteen liittyviä puutteita työpaikallamme eikä pomo suostunut tekemään asiaan liittyen mitään.Minä olin ainoa henkilö,joka uskalsi pistää tälle hullulle sekopää pomolle "luun kurkkuun".Kun sanoin pomolle suorat sanat hän uhkaili potkuilla.Mutta minäpä uhkailin takaisin häntä sitten vaikka millä oikeusjutulla.Uhkasin jopa lopulta että menen tekemään hänestä rikosilmoituksen raiskauksen yrityksestä jos hän antaa minulle potkut.Sanoin että kumpaa luulet poliisin uskovan...Minua,käsittämättömän kaunista nuorta naista,vai sinua vanhaa persläpeä?Enhän minä tietenkään olisi mitään sellaista valheellista rikosilmoitusta oikeasti tehnyt,kunhan uhkailin vaan.Lopulta hullu narsisti pomo joutui nöyrtymään minun tahtooni.Työturvallisuus jutut hoidetiin kuntoon,eikä potkujakaan tullut.Työntekijät ihmettelivät miten uskalsin sanoa pomolle vastaan?Sanoin että olen sen verran hullun akan kasvattama että osaan pitää elämäsä puoleni mokomia pikku narsisti paskoja vastaan.Narsistin murrat siis käyttäytymällä häntä kohtaan vielä v.mäisemmin,mitä hän käyttäytyy sinua kohtaan.Kyllä on tullut vuosien varrella äidillekin annettua se rangaistuksista pahin kun olen päin naamaa sanonut että miten PASKA äiti olit ja että älä yritäkään syyttää ketään muuta omista teoistasi!

        Hyvä pointti tuossa lopussa..Eli kun pistät narsistin koville ja syytät häntä siitä miten paska hän on ollut sinua kohtaan niin narsistihan nimenomaan yrittää kääntää kaiken sinun itsesi syyksi.Silloin täytyy olla vahvana ja tehdä narsistille selväksi että elä syytä muita omista teoistasi tai käytöksestäsi.Jos esim. parisuhteessa narsisti puolison kanssa on tullut paha riita ja riidan syy on ollut narsisti puolisossa niin narsistillahan on tämä käsittämätön kyky kääntää asia niin että riita onkin toisen syy.Silloin täytyy olla vahvana ja sanoa suorat sanat tyyliin...Sinun oma syysi se on senkin paskiainen...Älä yritä vierittää syytä toisen niskoille.Näille hulluille EI SAA antaa periksi.


      • haloo???
        hyvä pointti lopussa kirjoitti:

        Hyvä pointti tuossa lopussa..Eli kun pistät narsistin koville ja syytät häntä siitä miten paska hän on ollut sinua kohtaan niin narsistihan nimenomaan yrittää kääntää kaiken sinun itsesi syyksi.Silloin täytyy olla vahvana ja tehdä narsistille selväksi että elä syytä muita omista teoistasi tai käytöksestäsi.Jos esim. parisuhteessa narsisti puolison kanssa on tullut paha riita ja riidan syy on ollut narsisti puolisossa niin narsistillahan on tämä käsittämätön kyky kääntää asia niin että riita onkin toisen syy.Silloin täytyy olla vahvana ja sanoa suorat sanat tyyliin...Sinun oma syysi se on senkin paskiainen...Älä yritä vierittää syytä toisen niskoille.Näille hulluille EI SAA antaa periksi.

        Asiaa!!!Narsistit ovat joskus niin ennalta arvattavissa!!!Riidoissa he toistavat usein samaa kaavaa eli taidokkaasti kääntävät syyn toisen niskoille.Jos sanot narsistille riidan aikana heti kättelyssä että on sitten ihan turha alkaa syyttää ketään toista tästä asiasta niin viet ikään kuin narsistilta pohjan koko jutulta...Kun hän ei voi yhtäkkiä syyttääkään sinua tai muita hän lamaantuu...Hän ei hallitsekaan tilannetta enää.Hän ei pystykään alistamaan.Yleensä tuolloin narsisti kyllästyy ja etsii itselleen uuden uhrin.Sellaisen jota kohtaan voi käyttäytyä miten paskasti vaan ja kun tulee riittaa niin riita on aina toisen syy.Ja kun pikkuisen "MUKA" katuu niin heti saa anteeksi.Terveen itsetunnon omaava,itseään arvostava ihminen ei narsistin kanssa parisuhteeseen jää.Oli suhteen alussa ollut sitten miten ihanaa hyvänsä.Herätkää nyt ihmiset jo herran tähden...


      • haloo taas
        haloo??? kirjoitti:

        Asiaa!!!Narsistit ovat joskus niin ennalta arvattavissa!!!Riidoissa he toistavat usein samaa kaavaa eli taidokkaasti kääntävät syyn toisen niskoille.Jos sanot narsistille riidan aikana heti kättelyssä että on sitten ihan turha alkaa syyttää ketään toista tästä asiasta niin viet ikään kuin narsistilta pohjan koko jutulta...Kun hän ei voi yhtäkkiä syyttääkään sinua tai muita hän lamaantuu...Hän ei hallitsekaan tilannetta enää.Hän ei pystykään alistamaan.Yleensä tuolloin narsisti kyllästyy ja etsii itselleen uuden uhrin.Sellaisen jota kohtaan voi käyttäytyä miten paskasti vaan ja kun tulee riittaa niin riita on aina toisen syy.Ja kun pikkuisen "MUKA" katuu niin heti saa anteeksi.Terveen itsetunnon omaava,itseään arvostava ihminen ei narsistin kanssa parisuhteeseen jää.Oli suhteen alussa ollut sitten miten ihanaa hyvänsä.Herätkää nyt ihmiset jo herran tähden...

        Ja tähän loppuun vielä...Nimimerkki "kannatiko" puhuu asiaa.Jos joku on löytänyt itsellensä hyvän puolison joka ei ole narsisti,eikä uskoton,eikä väkivaltainen,eikä juoppo ja kohtelee kumppaniaan kaikin puolin hyvin niin jos sitten menee jättämään tällaisen hyvän puolison toisen takia niin on mielestäni aivan oikein jos saakin sellaisen rangaistuksen että tuo uusi tyyppi osoittautuukin ihan paskaksi.Tunnen syvää vahingon iloa.Elämä opettaa.Vaikka kuinka joku narsisti yrittää houkutella uhriansa ansaan eli yrittää saada perheellisen ihmisen jättämään kaiken vuokseen niin eihän narsisti silti lopulta voi ketään pakottaa väkisin ketään perhettään jättämään.Vai voiko muka?No,ei!Kyllä perheensä jättävä henkilö itse lopulta tekee sen lopullisen päätöksen.


      • Tsemppiä
        haloo taas kirjoitti:

        Ja tähän loppuun vielä...Nimimerkki "kannatiko" puhuu asiaa.Jos joku on löytänyt itsellensä hyvän puolison joka ei ole narsisti,eikä uskoton,eikä väkivaltainen,eikä juoppo ja kohtelee kumppaniaan kaikin puolin hyvin niin jos sitten menee jättämään tällaisen hyvän puolison toisen takia niin on mielestäni aivan oikein jos saakin sellaisen rangaistuksen että tuo uusi tyyppi osoittautuukin ihan paskaksi.Tunnen syvää vahingon iloa.Elämä opettaa.Vaikka kuinka joku narsisti yrittää houkutella uhriansa ansaan eli yrittää saada perheellisen ihmisen jättämään kaiken vuokseen niin eihän narsisti silti lopulta voi ketään pakottaa väkisin ketään perhettään jättämään.Vai voiko muka?No,ei!Kyllä perheensä jättävä henkilö itse lopulta tekee sen lopullisen päätöksen.

        Pitää paikkansa.Elämä opettaa.Eikä se ruoho aina sitten olekaan siellä aidan takana yhtään sen vihreämpää...Mutta sitten itse aiheesta.Narsistin murrat todella käyttäytymällä häntä kohtaan vielä hirveämmin,mitä hän on käyttäytynyt sinua itseäsi kohtaan.Jos hän suoltaa sinulle valheitaan valehtelet vielä pahemmin takaisin!Vain mielikuvitus (ja perustuslaki) on rajana!!!Silmä silmästä,hammas hampaasta,you know...Tsemppiä "sotaasi".


      • Riidoissa? Missä
        haloo??? kirjoitti:

        Asiaa!!!Narsistit ovat joskus niin ennalta arvattavissa!!!Riidoissa he toistavat usein samaa kaavaa eli taidokkaasti kääntävät syyn toisen niskoille.Jos sanot narsistille riidan aikana heti kättelyssä että on sitten ihan turha alkaa syyttää ketään toista tästä asiasta niin viet ikään kuin narsistilta pohjan koko jutulta...Kun hän ei voi yhtäkkiä syyttääkään sinua tai muita hän lamaantuu...Hän ei hallitsekaan tilannetta enää.Hän ei pystykään alistamaan.Yleensä tuolloin narsisti kyllästyy ja etsii itselleen uuden uhrin.Sellaisen jota kohtaan voi käyttäytyä miten paskasti vaan ja kun tulee riittaa niin riita on aina toisen syy.Ja kun pikkuisen "MUKA" katuu niin heti saa anteeksi.Terveen itsetunnon omaava,itseään arvostava ihminen ei narsistin kanssa parisuhteeseen jää.Oli suhteen alussa ollut sitten miten ihanaa hyvänsä.Herätkää nyt ihmiset jo herran tähden...

        "Riidoissa he toistavat usein samaa kaavaa eli taidokkaasti kääntävät syyn toisen niskoille.Jos sanot narsistille riidan aikana heti kättelyssä että on sitten ihan turha alkaa "

        Riidoissa? Missä ihmeen riidoissa? Narsistit eivät osaa riidellä! Riidat ovat aivan liian paljastavia ja repiviä hallitsemishaluisille narsisteille. Narsisti käyttävät ristiriitatilanteissa aivan muita keinoja.

        Jos haluaa riidellä narsistin kanssa, se on pitkä prosessi ja poikkipuolisen tarkoin valitun lauseen voi sanoa vain esim. muutaman kerran vuodessa.

        Vaihtoehto on, että lataa kerralla kunnolla, niin että narsisti tuntee itsensä lävistetyksi suorastaan. Tuon voi tehdä esim. puhelimessa. Muuten narsisti pelkää liikaa. Livenä menee kyllä ovesta ulos jos ei ole kiinnisidottu.

        Narsisti riitelee ainoastaan menemällä esim. poliisin ja erilaisten lähestymiskieltouhkauksien tms. taakse piiloon heti kättelyssä.

        Riidat edellyttävät kahtaa eri näkemystä vähintään ja mielistelevä tai manipuloiva tai täysin asemiinsa kivettynyt narsisti ei pysty käymään sanasotaa.


    • nimenomaan!!!

      Siitä juuri on kyse!.Mainitset itsekin yllä olevassa kirjoituksessa että riidat ovat aivan liian paljastavia ja repiviä hallitsemishaluisille narsisteille!Nimenomaan!Narsisti pitää pakottaa osallistumaan sanasotaan ja narsisti pitää vertauskuvallisesti REPIÄ palasiksi.Kun narsisti haluaa alistaa sinut et alistukaan vaan pistät niin hirveän riidan pystyyn kuin olla voi ja alat huutamaan narsistille niin narsisti lamaantuu!Ja nimen omaan pitää "ladata" kunnolla.Sanoa kerralla suorat sanat!!!Narsisti joko todella painelee ovesta ulos ja silloinhan sinä voitit (sen erän)!!!Tai sitten hän yrittää vetäistä "ässän hihasta" ja aloittaa sen teeskentelynsä että on muka pahoillaan.Ja sitten kun haistattelet hänelle päin naamaa etkä anna anteeksi vaan sanot että on ihan turha siinä yrittää teeskennellä niin hän myöskin todennäköisesti sen jälkeen painelee ovesta ulos eli sinä voitit taas!!!Mutta siinä olet oikeassa että kun narsistin kanssa alat sotimaan niin kohta on poliisit oven takana ja saat niskaasi syytteet ties mistä olemattomasta tekaistusta asiasta,mitä et ole tehnyt...Mutta...Siinähän on sitten vain narsistin sana sinun sanaasi vastaan!!!

      • pois ne minusta

        Vuosia sitten seurustelin miehen kanssa joka oli aluksi aivan ihana ja kehui tietenkin minut maasta taivaaseen.Seurustelun tahti oli nopea.Muutaman kuukauden jälkeen jo asuimme yhdessä.Lapsia ei ollut.Miehen käytös muuttui heti yhteenmuuttamisen jälkeen.Hän alkoi haukkua minua ällöttävän lihavaksi vaikka oli ennen aina kehunut hoikaksi ja seksikkääksi.Vartaloltani olin normaalipainoinen.Minua ei tarvinnut kuule kuin kerran haukkua läskiksi niin minä pistin myös sellaisen riidan pystyyn että oksat pois.Minä kuule huusin täyttä kurkkua että mikä ihmeen jakomielitautinen se sinä olet kun aina olet sanonut hoikaksi ja nyt olenkin muka läski vaikka ei ole painoa tullut grammaakaan lisää.Lopuksi huusin sille että hulluhan sinä olet jos minua läskinä pidät,kun olen normaalipainoinen.Mies järkyttyi.Hän ei ollut ilmeisesti koskaan ollut sellaisessa tilanteessa että joku nainen puolustautuu,kun hän sanoo jotakin pahaa.Se seurustelu ja yhteiselo loppui luonnollisesti siihen.Vuosia myöhemin olen kuullutjuoruja että hän on naimisissa ja hakkaa vaimoaan ja on muutenkin alistanut tämän kaikella mahdollisella tavalla.Yhtään uhria ei narsisti hulluilla olisi,jos kukaan ei heidän uhrikseen suostuisi jäämään.Onhan se pettymys kun se unelmien prinsi tai prinsessa osoittautukin joksikin sekopääksi,mutta jätettävä sellainen on.


      • että tämmöstä
        pois ne minusta kirjoitti:

        Vuosia sitten seurustelin miehen kanssa joka oli aluksi aivan ihana ja kehui tietenkin minut maasta taivaaseen.Seurustelun tahti oli nopea.Muutaman kuukauden jälkeen jo asuimme yhdessä.Lapsia ei ollut.Miehen käytös muuttui heti yhteenmuuttamisen jälkeen.Hän alkoi haukkua minua ällöttävän lihavaksi vaikka oli ennen aina kehunut hoikaksi ja seksikkääksi.Vartaloltani olin normaalipainoinen.Minua ei tarvinnut kuule kuin kerran haukkua läskiksi niin minä pistin myös sellaisen riidan pystyyn että oksat pois.Minä kuule huusin täyttä kurkkua että mikä ihmeen jakomielitautinen se sinä olet kun aina olet sanonut hoikaksi ja nyt olenkin muka läski vaikka ei ole painoa tullut grammaakaan lisää.Lopuksi huusin sille että hulluhan sinä olet jos minua läskinä pidät,kun olen normaalipainoinen.Mies järkyttyi.Hän ei ollut ilmeisesti koskaan ollut sellaisessa tilanteessa että joku nainen puolustautuu,kun hän sanoo jotakin pahaa.Se seurustelu ja yhteiselo loppui luonnollisesti siihen.Vuosia myöhemin olen kuullutjuoruja että hän on naimisissa ja hakkaa vaimoaan ja on muutenkin alistanut tämän kaikella mahdollisella tavalla.Yhtään uhria ei narsisti hulluilla olisi,jos kukaan ei heidän uhrikseen suostuisi jäämään.Onhan se pettymys kun se unelmien prinsi tai prinsessa osoittautukin joksikin sekopääksi,mutta jätettävä sellainen on.

        Narsisti on tottunut siihen että hänellä on oikeus sanoa tai tehdä toiselle ihan mitä tahansa ilman seuraamuksia ja että toinen alistuu.Yleisin kuvio on narsisti mies ja alistettu nainen.Mutta kun toinen ei alistukaan vaan suuttuu narsistille hänen ilkeän käytöksensä vuoksi narsisti hämmentyy ja poistuu paikalta.Poistuu todennäköisemmin vihaisena suunnittelemaan jotakin kamalaa kostoa sinulle joka kehtasit nousta häntä vastaan tai sitten...Hän voi myös todella menettää mielenkiintonsa sinuun koska mieltää alistamisesi liian vaikeaksi ja siirtyy seuraavaan helpompaan uhriin.Hullusta narsistista ei välttämättä pääse eroon ikinä.Varsinkaan jos hän on kuulunut elämääsi pitkään.Välien katkaiseminen ja salainen osoite jne..voi olla joskus ainoa vaihtoehto.


      • näin on
        että tämmöstä kirjoitti:

        Narsisti on tottunut siihen että hänellä on oikeus sanoa tai tehdä toiselle ihan mitä tahansa ilman seuraamuksia ja että toinen alistuu.Yleisin kuvio on narsisti mies ja alistettu nainen.Mutta kun toinen ei alistukaan vaan suuttuu narsistille hänen ilkeän käytöksensä vuoksi narsisti hämmentyy ja poistuu paikalta.Poistuu todennäköisemmin vihaisena suunnittelemaan jotakin kamalaa kostoa sinulle joka kehtasit nousta häntä vastaan tai sitten...Hän voi myös todella menettää mielenkiintonsa sinuun koska mieltää alistamisesi liian vaikeaksi ja siirtyy seuraavaan helpompaan uhriin.Hullusta narsistista ei välttämättä pääse eroon ikinä.Varsinkaan jos hän on kuulunut elämääsi pitkään.Välien katkaiseminen ja salainen osoite jne..voi olla joskus ainoa vaihtoehto.

        Totta:)Eli siinä tuli taas keskustelun aloittajalle vinkki siitä kannattaako narsistia alkaa yrittää murtaa.Kannattaa ennemmin kadota kuin pieru saharaan


    • Laapis

      Narsisteja on monenlaisia. Ennen omalla narsistillani oli suuri vaikutus elämääni mutta olen jo oppinut että hän hoveineen toistaa aina samaa kaavaa jonka päämääränä on vain elämäni tuhoaminen. Nykyisin laitan vaan joskus huvittuneena merkille kuinka hän pyörittää juttuineen ihmisiä. Onhan jokaisen oma asia mitä juttuja uskoo mutta joskus on pakko suorastaan ihailla hänen nerokkuuttaan saada ihmiset uskomaan juttuihinsa. Elämä jatkuu kaikesta huolimatta...

    • nixi

      Olen sitä mieltä,että parhaiten kostat narsistille olemalla ilmaa.Ei ole missään tekemisissä vaikka kuinka yrittää ottaa yhteyttä et vastaa hänen ottamiinsa yhteyden yrityksiinsä.

    • 8+6

      Olitte oikeassa,en tiennyt hänestä kaikkea.Olen saanut kuulla vielä lisää asioita,joista hän minulle valehteli.

      Nyt täytyy sanoa,että tuo ihminen on niin sairas että edes sanat ei riitä kertomaan.Ei adjektiivit kuvaamaan eikä huutaminenkaan tunnu missään.Päätäkin voi hakata seinään,mutta tajuhan siinä vaan lähtis,ja aivan väärältä henkilöltä.

      Nyt puhutaan sellaisesta tapauksesta,että kosto leikit voidaan unohtaa.Mä en aijo todellakaan tähän peliin lähteä mukaan.Jos ihmisen mieli on yksinkertaisesti noin pask*na niin ei siihen kyllä mikään auta.

      Ja nyt puhutaan sellaisesta ihmisestä joka on täysin menetetty tapaus.Kukaan tai mikään ei häntä pelasta.Hän on itse oman itsensä vanki,eikä edes tajua sitä.

      Kyllä se niin on,että väliinpitämättömyys ja yhteydenottoihin vastaamattomuus on se millä mennään.En tällä hetkellä edes uskaltaisi kostaa,sillä en todellakaan osaa sanoa mihin kaikkeen tuo ihminen on valmis.Tai osaan -aivan kaikkeen ja ihan mihin vaan.

      Hänellä kun ei ole mitään menetettävää.Mulla on,ja siksi annankin asian olla.Minä ja minun elämäni menee tuon arvottoman mulk*n edelle ja leikiten meneekin.

      En edes tiennyt,että tuollaisia ihmisen ulkomuodon omaavia monstereita on olemassa tällä planeetalla.

      • Tuttu ajatus.

        "En edes tiennyt,että tuollaisia ihmisen ulkomuodon omaavia monstereita on olemassa tällä planeetalla."

        Tuttu ajatus. Olo vaihtelee uskon ja epäuskon välillä vieläkin, monen vuoden jälkeen. Joskus täytyy oikein terästää itseään, että muistaa, kuinka tämä kuvio taas menikään, ettei poikkea tieltä.


    • 8+6

      Kyllä,usko ja epäusko nuo kaksi ihanaa yhtälöä yhdessä.Tieltä meinaa toisinaan poiketa,mutta kyllä kun muistia terästää niin heti palaa oikealle polulle ja juosten palaakin.

      Oikein ahdistaa tuo ihminen.Ahdistaa kaikki mitä meillä joskus oli,sillä se mitä meillä oli ei oikeasti ollut edes todellista.Se oli todellista minulle,tai tunne todellisesta.Luulo todellisesta.Luulin hänen olevan joku aivan muu,kuin mikä hän todellisuudessa oli.

      Miten voi erehtyä niin suuresti,että luulee pahan olevan hyvä? Miten kukaan voi olla niin taitava,että pystyy peittää todellisen itsensä niin suuren naamion taakse? Miksi kukaan edes haluaa esittää toiselle muuta kuin on? Miksi jaksaa nähdä vaivaa? Miksi haluaa vaan pilata toisen elämän? Mitä pahaa minä olen tehnyt?

      Viha on vahva sana,ja se vie harvinaisen paljon voimia.Koen kuitenkin fiksuksi kantaa narsistia kohtaan vihaa kuin mitään muuta tunnetta.Anteeksi ei ehkä kannata koskaan antaa,jos ei halua palata takaisin kahleisiin joita itse saat*na pitää käsissään.

    • diagnoosina tämä

      Kärsit pakkomielteestä.

      • kuka oli sairas

        Ei ole tervettä analysoida julkisella palstalla ketään muuta kuin itseään. Kyllä sen täytyy olla jo pakkomielteen tasolla, kun jauhaa tarinoita pettäjästä, jonka kelkkaan itse tietoisena lähti. Kisailu mielessä eli pelinaisena, kuten täältä sai kuka tahansa lukea ja lopulta kun hävisi tämän järjestämänsä kisan, niin jaksaa yhä vaan. Kyselee vielä, että kuka siihen ja siihen ketjuun mahtoi kirjoittaa. Kieroa peliä, tosi kieroa ja sitten syyttää ännäänsä, oli ulkonäöllisestikin ilmeisesti itse rumilus, ihmetellä täytyy, mikä oli syy itsellään, kun lähti kisailemaan - kenties joku kiva kostotoimi menneisyydestä...


      • kuka oli sairas kirjoitti:

        Ei ole tervettä analysoida julkisella palstalla ketään muuta kuin itseään. Kyllä sen täytyy olla jo pakkomielteen tasolla, kun jauhaa tarinoita pettäjästä, jonka kelkkaan itse tietoisena lähti. Kisailu mielessä eli pelinaisena, kuten täältä sai kuka tahansa lukea ja lopulta kun hävisi tämän järjestämänsä kisan, niin jaksaa yhä vaan. Kyselee vielä, että kuka siihen ja siihen ketjuun mahtoi kirjoittaa. Kieroa peliä, tosi kieroa ja sitten syyttää ännäänsä, oli ulkonäöllisestikin ilmeisesti itse rumilus, ihmetellä täytyy, mikä oli syy itsellään, kun lähti kisailemaan - kenties joku kiva kostotoimi menneisyydestä...

        "Ei ole tervettä analysoida julkisella palstalla ketään muuta kuin itseään."

        Niin...

        Olet tuota mieltä, mutta ketäs sinä sitten analysoit tuolla tekstilläsi...

        Mitä tuohon tulee...

        "Kyselee vielä, että kuka siihen ja siihen ketjuun mahtoi kirjoittaa."

        Niin viittaat ilmeisesti tähän...jossa lainausmerkeissä oleva kohta on peräisin perjantaibiisi ketjusta...ja jota kommentointia jäin ihmettelemään...

        "Se pieni paksu narsistiännä, jolla oikeasti oli vaikeuksia edes saada naista sänkyynsä, liitetään täällä hanakasti heti kirjoittajaan, jos ynnälle tulee mieleen, että kirjoittaja kirjoittaa hiukankin samantapaisesta asiasta kuin pieni paksu punakka pönäkkä ännä on maininnut."

        Että jäimpä pohtimaan, kenen ulkoista habitusta tuon tekstin kirjoittaja noin voimallisesti arvostelee ja mistä syystä...

        Käsittääkseni tuon kirjoitti hän, joka käyttää sitä "kaikualoitusta" ja esiintyy täällä naisena...

        Etten ny kysynyt kuka sen kirjoitti vaan kysyin mistä syystä hän kokee tarvetta käyttää tuollaista kieltä ännäksi kutsumastani henkilöstä, jonka voi muotoilla myös suoraksi kysymykseksi...

        Miksi hän haukkuu ännäksi kutsumani henkilön ulkoista olemusta noin voimallisesti...


      • kevätkisaa
        yhteenlaskutoimitus kirjoitti:

        "Ei ole tervettä analysoida julkisella palstalla ketään muuta kuin itseään."

        Niin...

        Olet tuota mieltä, mutta ketäs sinä sitten analysoit tuolla tekstilläsi...

        Mitä tuohon tulee...

        "Kyselee vielä, että kuka siihen ja siihen ketjuun mahtoi kirjoittaa."

        Niin viittaat ilmeisesti tähän...jossa lainausmerkeissä oleva kohta on peräisin perjantaibiisi ketjusta...ja jota kommentointia jäin ihmettelemään...

        "Se pieni paksu narsistiännä, jolla oikeasti oli vaikeuksia edes saada naista sänkyynsä, liitetään täällä hanakasti heti kirjoittajaan, jos ynnälle tulee mieleen, että kirjoittaja kirjoittaa hiukankin samantapaisesta asiasta kuin pieni paksu punakka pönäkkä ännä on maininnut."

        Että jäimpä pohtimaan, kenen ulkoista habitusta tuon tekstin kirjoittaja noin voimallisesti arvostelee ja mistä syystä...

        Käsittääkseni tuon kirjoitti hän, joka käyttää sitä "kaikualoitusta" ja esiintyy täällä naisena...

        Etten ny kysynyt kuka sen kirjoitti vaan kysyin mistä syystä hän kokee tarvetta käyttää tuollaista kieltä ännäksi kutsumastani henkilöstä, jonka voi muotoilla myös suoraksi kysymykseksi...

        Miksi hän haukkuu ännäksi kutsumani henkilön ulkoista olemusta noin voimallisesti...

        Jaahas, etsin nyt oikein tuon perjantaibiisiin viittaamasi kohdan. Aika jännä mies täytyy olla sitten, kun saa noin huimat voltit vetäisemään tälläkin palstalla.

        On menossa taasen vaihe, että puolustelet. Tuntematon haukkuu ännääsi ja mielessäsi tutkailet miksi. Ai niin, unohdin, ettei täällä kestetty analysointia. Älä pelkää en analysoi julkisesti, kun en analysoi muutenkaan, varsinkaan selän takana muuallakaan. Linkittämässäsi ketjussa oli analysoitu puolin ja tosin aivan riittävästi.

        Ihan vain lukemalla oppii monia asioita ja keskityn siihen enemmän jatkossa kilpasiskoni.


      • kevätkisaa kirjoitti:

        Jaahas, etsin nyt oikein tuon perjantaibiisiin viittaamasi kohdan. Aika jännä mies täytyy olla sitten, kun saa noin huimat voltit vetäisemään tälläkin palstalla.

        On menossa taasen vaihe, että puolustelet. Tuntematon haukkuu ännääsi ja mielessäsi tutkailet miksi. Ai niin, unohdin, ettei täällä kestetty analysointia. Älä pelkää en analysoi julkisesti, kun en analysoi muutenkaan, varsinkaan selän takana muuallakaan. Linkittämässäsi ketjussa oli analysoitu puolin ja tosin aivan riittävästi.

        Ihan vain lukemalla oppii monia asioita ja keskityn siihen enemmän jatkossa kilpasiskoni.

        "Tuntematon haukkuu ännääsi ja mielessäsi tutkailet miksi."

        Niin ihmettelen kyllä tuota, syystä, että vastaanlaista tekstiä on siinä kummallisessa spostissa, jonka ännä minulle vielä lähetti lähes vuosi suhteemme päättymisen jälkeen ja jota hän itse epäili nyksänsä tekeleeksi...

        täällä palstalla taas tuonkaltaista kommenttia on esitetty kahdesti niin naisen kuin miehenkin profiililla...

        Noh, sinulla tuossa tuo kilpasiskoni...Ihan en ny saa kiinni siitä mistä syystä nimittelet minua niin ja mihin se liittyy,

        Ko. miehestä en ole kilpaillut kenenkään kanssa, meillä oli sovitusti sellainen suhde, kuten olen monesti todennut, tiesin olevani ns. toinen nainen ettei hän pettänyt minua jos ja kun pettämisellä tarkoitetaan sitä, että on toinenkin nainen ja ymmärtääkseni kumpikaan ei halunnut siltä suhteelta sen enempää...

        Mutta joo, en tunne noita toisia naisia henk. koht. hänen silloista seurustelukumppaniaan, enkä hänen nyksäänsäkään, joten en ny viitsi edes tarkemmin lähteä heitä henkilöinä pohtimaankaan...vaikka "heitäkin" on yritetty välille ikäänkuin tälle palstalle tuoda...

        Mitä kilpailemiseen tulee niin joskus taannoin kyllä täällä on keskusteltu ns. palstan hallitsemisesta/vallan käytöstä tällä palstalla...sellaiseenkaan en ole pyrkinyt, enkä pyri...

        Päinvastoin itseäni jopa joskus veetuttaa, että miksi kummassa minä olen juuttunut tähän ns. p'skan jauhamiseen täällä...

        Että vikaa vikaa on toki minussakin, vaikka narsiteista lukeenena olen kyllä ymmärtänyt että tämmönen juuttuminen voi kestää hyvin pitkäänkin...sitä vaan yrittää jollain tasolla ymmärtää, mutta empä tiedä onko se edes mahdollistakaan...

        Tämä minun tänne tuloni liittyy pelkästään siihen, että loppupeleissä minut kyllä esineellistettiin ihan täysin, annettiin ymmärtää etten ollut ihmisenä olemassa hänelle ollenkaan...

        Joka tehtiin sanoilla...ku mä oon mikä oon, niin ei mulla ole aikaa eikä kiinnostusta ihmisiin joista ei ole mitään hyötyä...niin lähdin etsimään vastausta siihen...millainen ihminen ajattelee noin...

        Mutta joo, tämä palstalla oloni on sitten oma lukunsa, jotakuta se on tuntunut harmittavan paljonkin, että kaikenlaista herjaa ja epäilyksen lietsontaa kyllä on tullut ihan riittämiin...


      • ???
        yhteenlaskutoimitus kirjoitti:

        "Tuntematon haukkuu ännääsi ja mielessäsi tutkailet miksi."

        Niin ihmettelen kyllä tuota, syystä, että vastaanlaista tekstiä on siinä kummallisessa spostissa, jonka ännä minulle vielä lähetti lähes vuosi suhteemme päättymisen jälkeen ja jota hän itse epäili nyksänsä tekeleeksi...

        täällä palstalla taas tuonkaltaista kommenttia on esitetty kahdesti niin naisen kuin miehenkin profiililla...

        Noh, sinulla tuossa tuo kilpasiskoni...Ihan en ny saa kiinni siitä mistä syystä nimittelet minua niin ja mihin se liittyy,

        Ko. miehestä en ole kilpaillut kenenkään kanssa, meillä oli sovitusti sellainen suhde, kuten olen monesti todennut, tiesin olevani ns. toinen nainen ettei hän pettänyt minua jos ja kun pettämisellä tarkoitetaan sitä, että on toinenkin nainen ja ymmärtääkseni kumpikaan ei halunnut siltä suhteelta sen enempää...

        Mutta joo, en tunne noita toisia naisia henk. koht. hänen silloista seurustelukumppaniaan, enkä hänen nyksäänsäkään, joten en ny viitsi edes tarkemmin lähteä heitä henkilöinä pohtimaankaan...vaikka "heitäkin" on yritetty välille ikäänkuin tälle palstalle tuoda...

        Mitä kilpailemiseen tulee niin joskus taannoin kyllä täällä on keskusteltu ns. palstan hallitsemisesta/vallan käytöstä tällä palstalla...sellaiseenkaan en ole pyrkinyt, enkä pyri...

        Päinvastoin itseäni jopa joskus veetuttaa, että miksi kummassa minä olen juuttunut tähän ns. p'skan jauhamiseen täällä...

        Että vikaa vikaa on toki minussakin, vaikka narsiteista lukeenena olen kyllä ymmärtänyt että tämmönen juuttuminen voi kestää hyvin pitkäänkin...sitä vaan yrittää jollain tasolla ymmärtää, mutta empä tiedä onko se edes mahdollistakaan...

        Tämä minun tänne tuloni liittyy pelkästään siihen, että loppupeleissä minut kyllä esineellistettiin ihan täysin, annettiin ymmärtää etten ollut ihmisenä olemassa hänelle ollenkaan...

        Joka tehtiin sanoilla...ku mä oon mikä oon, niin ei mulla ole aikaa eikä kiinnostusta ihmisiin joista ei ole mitään hyötyä...niin lähdin etsimään vastausta siihen...millainen ihminen ajattelee noin...

        Mutta joo, tämä palstalla oloni on sitten oma lukunsa, jotakuta se on tuntunut harmittavan paljonkin, että kaikenlaista herjaa ja epäilyksen lietsontaa kyllä on tullut ihan riittämiin...

        "Että vikaa vikaa on toki minussakin, vaikka narsiteista lukeenena olen kyllä ymmärtänyt että tämmönen juuttuminen voi kestää hyvin pitkäänkin...sitä vaan yrittää jollain tasolla ymmärtää,"

        Millaista vikaa oli sinussa, jos saa kysyä?


    • 8+6

      Kärsin vihasta.

      Vihani taas kumpuaa siitä että minua on loukattu todella pahasti.Minulle on valehdeltu kaikesta.Olen ollut parisuhteessa ihmisen kanssa,johon olen luottanut 100%.Jolle olen ollut täysin oma itseni ja antanut kaikkeni.Jonka vuoks olen uhrannut enemmän kuin tulen koskaan enää uhraamaan minkään tai kenenkään takia.

      Ja miksi kaikki tämä? Toinen on vain valehdellut,esittänyt ja pelannut minulla.Ei vieläkään myönnä valheitaan,ei pyydä anteeksi tekojaan ja kuvittelee että palaamme takaisin yhteen.

      Onko dignoosisi se,että minulla on pakkomielle? Olkoon minulla sitten pakkomielle, se onkin pienin murheistani mitä tuo ihminen on minulle tuonut.

    • Onneksi jokaisella

      Onneksi jokaisella on oikeus omiin tunteisiinsa, vaikka narsisti niitä välillä on uuteen uskoon käynyt vääntelemässäkin.

      • huomenta

        Miksi päästätte sen narsistin vääntelemään niitä tunteitanne, kun kerran tiedätte ongelman? Itsekö oikein kutsutte hänet toistuvasti luoksenne? Jos noin, täytyy silloin itsessäkin olla jokin tekijä, joka sen sallii. Mitäpä, jos ensin keskittyisi siihen omaan itseensä ja yrittäisi muuttaa omaa käytöstään ensin, jos sitä kautta pääsisi onnellisempaan elämään ilman narsistiaan.

        Tuntuu, että näissä parisuhdekriiseissä helposti lyödään toiseen narsistileima, jolloin ikäänkuin saa pelkäksi syylliseksi sen narsistin ja itse on niin säälittävää uhria. Oikea narsisti on kuitenkin sellainen jokaiselle kohtaamalleen ihmiselle ja myös sille yhteisölle, jossa elää. Ei siis vain narsisti sille yhdelle, joka otti tai sai pakit. On väärin siis niitä kohtaan, jotka ovat oikean narsistin uhreja sekoittaa nämä parisuhdenarsistit samaksi joukoksi.


      • Kas kun se oli
        huomenta kirjoitti:

        Miksi päästätte sen narsistin vääntelemään niitä tunteitanne, kun kerran tiedätte ongelman? Itsekö oikein kutsutte hänet toistuvasti luoksenne? Jos noin, täytyy silloin itsessäkin olla jokin tekijä, joka sen sallii. Mitäpä, jos ensin keskittyisi siihen omaan itseensä ja yrittäisi muuttaa omaa käytöstään ensin, jos sitä kautta pääsisi onnellisempaan elämään ilman narsistiaan.

        Tuntuu, että näissä parisuhdekriiseissä helposti lyödään toiseen narsistileima, jolloin ikäänkuin saa pelkäksi syylliseksi sen narsistin ja itse on niin säälittävää uhria. Oikea narsisti on kuitenkin sellainen jokaiselle kohtaamalleen ihmiselle ja myös sille yhteisölle, jossa elää. Ei siis vain narsisti sille yhdelle, joka otti tai sai pakit. On väärin siis niitä kohtaan, jotka ovat oikean narsistin uhreja sekoittaa nämä parisuhdenarsistit samaksi joukoksi.

        " Itsekö oikein kutsutte hänet toistuvasti luoksenne? Jos noin, täytyy silloin itsessäkin olla jokin tekijä, joka sen sallii."

        Kas kun se oli ensin kiva.


      • kas,kun
        Kas kun se oli kirjoitti:

        " Itsekö oikein kutsutte hänet toistuvasti luoksenne? Jos noin, täytyy silloin itsessäkin olla jokin tekijä, joka sen sallii."

        Kas kun se oli ensin kiva.

        Kun se oli ensin kiva, niin mikä esti toimimasta toisin, kun paljastui ei-kivaksi? Miksei olisi voinut keksiä kaikenlaisia tekosyitä saaden narsistin kauemmas, kuten en ehdi nyt, olen tekemässä sitä tai tätä, en ole kotona, olen töissä/mummon synttäreillä/pelimatkalla, nyt vähän kiirettä, palaveri/kokous/neuvottelu alkaa just jne.


      • Noin se menee
        kas,kun kirjoitti:

        Kun se oli ensin kiva, niin mikä esti toimimasta toisin, kun paljastui ei-kivaksi? Miksei olisi voinut keksiä kaikenlaisia tekosyitä saaden narsistin kauemmas, kuten en ehdi nyt, olen tekemässä sitä tai tätä, en ole kotona, olen töissä/mummon synttäreillä/pelimatkalla, nyt vähän kiirettä, palaveri/kokous/neuvottelu alkaa just jne.

        Noin se menee. Hyvin harvinaisia ovat jotka ovat montaa vuotta narsistin kanssa olleet. Narsisti osoittautuu narsistiksi pikkuhiljaa ensin hivuttaen. Uhri kuulee ja näkee muttei ymmärrä. Sen jälkeen narsisti jossain kohtaa rysäyttää, uhri on shokissa ja epäuskoinen...

        Tuon jälkeen alkaa selvittelykausi ja sitten irrottautuminen.


    • Narsisti juu

      Aloittaja on itse narsisti.

      • NPD

        Kutakuinkin kyllä, moni täällä on lukenut Sam Vakninin suomenkieliset tekstit, mutta englanninkielisistä löytyy paljon yllättäviä asioita niin narsistiin kuin uhriinkin liittyen. Korostan nyt, että IMO.

        Sen verran hankalahkoa tekstiä, että saattaa olla joitain virheitä.

        "Monet uhrit kehittävät narsistisia puolustusmekanismeja, ovat narsistisesti haavoittuneita ja raivoavat aivan samoin kuin narsistit tekevät. He vetävät puoleensa kiusaajiaan, koska he pitävät huomion keskipisteenä olosta ja varmistuakseen itse keksimästään ainutlaatuisuudestaan. Narsisti osaa saada uhrinsa tuntemaan tällä tavalla. Sitten, kun uhrit ovat mitätöity ja hylätty he kärsivät narsistisen vamman ja reagoivat laantumattomalla raivolla." Kuulostaako aloittaja tutulta?

        Ja nyt omin sanoin teksistä lainaten, luulet, että voit kohdistaa vihasi ja negatiiviset tunteesi vain narsistia kohtaan, mutta tämä ei pidä paikkaansa. Et kykene enää hallitsemaan näitä tunteita muissakaan tilanteissa, sama kuin et voi olla vain osittain raskaana, joko olet tai et ole.

        Sitten hieman itsetutkiskelua liittyen vakninin semi yllättäviin teksteihin. Narsistia riivaa jatkuvasti sadistinen superego (googleta jos et tiedä) joka muistuttaa saavuttamattomista ihanteista ja tavoitteista aiheuttaen tälle itsensä mustamaalausta ja masennusta. Tästä ahdingosta noustakseen hän tarvitsee narsistista lähdettä.

        Menestymällä elämässään tai esittämällä menestynyttä narsisti pyrkii hiljentämään nämä tuhoavat ajatukset mielestään. Kuulostaa tutulta ainakin tuon sadistisen superegon osalta ja selittää ainakin osittain narsistien huomion tarpeen.

        Narsisti hyväksyy sisäisen äänensä kritisoinnin ja toivoo, että hänen onnistumisensa hiljentää tämän äänen. Toisaalta taas hän kapinoi näitä herjaavia ajatuksia vastaan, esim "Katsokaa kuinka olen onnistunut tässäkin!" Kuitenkin itsetunto alkaa nakertamaan ja hän tuntee jälleen olevansa pakotettu tekemään jonkun "urotyön" itsetuntonsa nostamiseksi. Esim. uuden naisen/miehen kaato, uuden auton hankkiminen, ennätyksen rikkominen etc. Tämän saavutettuaan hän on hetken aikaa voimiensa tunnossa, mutta hetkessä taas masennuksen partaalla. Tässä vaiheessa alkaa jo pelottaa, kuulostaa aivan omalta elämältä, esim. uusi saliennätys ja ollaan päivästä viikkoon niin kuin Euroopan omistajat, mutta jos samana päivänä sähläät jossain puhetilaisuudessa niin kalvaa muuten ainakin sen viikon.

        Myönnän olevani jokseenkin vainoharhainen, jos näen joittenkin nauravan niin kelles muulle nauraisivat kuin minulle. Kaveri ei päässyt tulemaan? Varmaan jossain ryyppäämässä ilman minua ym.

        Kärsin jonkun verran pakkomielteisistä oireista ja mitä tulee narsistisiin pakkomielteisiin niin kyllä silmät suureni kun luki asiasta, kuten uhkapelaamiseen, ryyppäämiseen ja osteluun yli varojen. Narsisti ei tee mitään näin "yksinkertaista" vaan ne liittyvät aina johonkin "suurempaan" kokonaisuuteen. Jos ahmii, se ei ole mielihalusta vaan se liittyy johonkin superdieettiin tai kehonrakennukseen. Uhkapelaamisella todistellaan mestarillisia henkisiä kykyjä. Ylenpalttisella ostelulla ei hamstrata turhaa roinaa vaan pyritään saamaan täydellinen kokoelma. Nämä siis esimerkkinä, omalla kohdalla nämä toteutuu mm.

        - Sarjojen katselu (kerätään puheenaiheita, opitaan small talkkia/ vierasta kieltä yms.
        - Kirjojen luku (yleistiedolla päteminen, pyrkimys sivistyneeseen vaikutelmaan ja näyttää hienolta hyllyllä yms.)
        - Salilla käynti (Mitäs luulette?)
        - Puolueeseen kuuluminen (Hienoa tuntea "tärkeitä" ihmisiä, nimen/maineen kasvatus kylillä, "sisäpiiritiedot", pyrkimys "parempiin" hommiin...)

        Kaikki nämä ovat narsistisia PIIRTEITÄ, ei siis tee minusta tai kenestäkään vielä narsistia, mutta kyllähän tämä vähän herätti ajattelemaan.


    • Mihin perustuu?

      " luulet, että voit kohdistaa vihasi ja negatiiviset tunteesi vain narsistia kohtaan, mutta tämä ei pidä paikkaansa. Et kykene enää hallitsemaan näitä tunteita muissakaan tilanteissa, sama kuin et voi olla vain osittain raskaana, joko olet tai et ole."

      Mihin perustuu? Minulla ei ainakaan pitänyt ollenkaan paikkaansa. Raivoni kohdistui vain ja ainoastaan narsistiin.

      Ehkä minut tuona aikana sai helpommin suuttumaan, kuin normaalisti, mutta en tiedä, onko väliä, jos joku kaivamalla kaivaa, vaikka olisikin ollut joku muu kuin narsisti.

      Sitten se tärkeä seikka. Raivon tukahduttaminen voi kostautua. Raivo on normaali osa terveen ihmisen surutyötä. Sellainen raivo on terve reaktio.

    • siihen

      Raivota voi ja kannattaakin, mutta jos jäät kiinni tähän raivoamiseen, kaunaan ja katkeruuteen etkä pääse eteenpäin voit olla varma, että joku kaunis päivä olet samanlainen ihmisraunio kuin se joka sinut siihen ajoi. Mieti nyt jos taukoamatta haudot kostoa ja muistelet katkerana menneitä niin kykenetkö hetkessä muuttumaan agreessiivisesta piikittelijästä positiiviseksi vitsinvääntäjäksi? En usko, pikemminki ynähdät yrmeästi yhden sanan vastauksia ja jos vastapuoli ei tajua häipyä niin alat samalla lailla verbaalisesti hyökkääväksi kuin täysverinen narsisti.

      Itse en ainakaan osaa peitellä turhautumista kauhean kauaa.

    • Aivan. Noin meneek.

      "jos jäät kiinni tähän raivoamiseen, kaunaan ja katkeruuteen etkä pääse eteenpäin voit olla varma, että joku kaunis päivä olet samanlainen ihmisraunio kuin se joka sinut siihen ajoi. "

      Aivan. Noin meneekin.

    • On ne ovelia perkeleet

      Mä olen jonkinmoisessa suhteessa narsistiin tai kaiken aiheesta lukemani perusteella oletan hänen olevan sellainen, en siis diagnosoi vaan oletan. Noh, hän keplotteli takaisin jälleen elämääni tyypillisellä annan ensin otan sitten pois tyylillä. Meinasin ensin tulla hulluksi, mutta nyt olen huomannut että olen alkanut hallita tunteitani ja provosoituminen näihin hänen manipulaatioyrityksiin on laskenut huimasti. Haluan vaan nyt jotenkin varmistaa hänen todellisen olemuksensa jotta pääsen eteenpäin tästä tunneloukustani. Tiedän leikkiväni tulella. Oh shit!

      • tiedän

        Älä ota sitä vastaan, jos se on se ännä. Satutat itsesi tosi pahasti. Usko minua!!!


      • Saisiko olla ut.

        " hän keplotteli takaisin jälleen elämääni tyypillisellä annan ensin otan sitten pois tyylillä. "

        Saisiko olla utelias ja tiedustella, mitä tuo pitää sisällään? Hänkö... ensin ja sitten... pois?

        Sanoin omaa narsisti-psykopaattiani kerran "ottaja antaja kissanpaskan kantaja". Sanonta oli tuttu hänelle entuudestaan ja hän... ikään kuin nyökkäsi, katseli hetken sisäänpäin ja sitten heitti sen pois... Kaikki tuo alle sekunnin.

        Mutta ei hän minua tuolla konstilla ikinä saa takaisin. Ei ikinä. Ei koskaan. Tuolla konstilla hän menetti minut ikiajoiksi...


      • Ovelia ovat perkeleet
        Saisiko olla ut. kirjoitti:

        " hän keplotteli takaisin jälleen elämääni tyypillisellä annan ensin otan sitten pois tyylillä. "

        Saisiko olla utelias ja tiedustella, mitä tuo pitää sisällään? Hänkö... ensin ja sitten... pois?

        Sanoin omaa narsisti-psykopaattiani kerran "ottaja antaja kissanpaskan kantaja". Sanonta oli tuttu hänelle entuudestaan ja hän... ikään kuin nyökkäsi, katseli hetken sisäänpäin ja sitten heitti sen pois... Kaikki tuo alle sekunnin.

        Mutta ei hän minua tuolla konstilla ikinä saa takaisin. Ei ikinä. Ei koskaan. Tuolla konstilla hän menetti minut ikiajoiksi...

        Eli hän tulee ja sokaisee mut täysin sillä että saa mut haluamaan häntä aivan sairaan kovaa, sitten kun olen ihan finaalissa asian kanssa hän ikään kuin kiusallaan vetäytyy pois. Ei pidä yhteyttä.


      • oh my baby
        Ovelia ovat perkeleet kirjoitti:

        Eli hän tulee ja sokaisee mut täysin sillä että saa mut haluamaan häntä aivan sairaan kovaa, sitten kun olen ihan finaalissa asian kanssa hän ikään kuin kiusallaan vetäytyy pois. Ei pidä yhteyttä.

        On se taas niin, ihanaa. Mitään perkeleitä ole....


    • Voisiko olla että

      "hän tulee ja sokaisee mut täysin "

      Voisiko olla että hän saa sen mitä haluaa ja siinä se sitten onkin. Mutta tiedätkö? Minä olin narsisti-psykopaattini kanssa niin kauan, että en enää yhtään halunnut häntä. Noin pääsin eroon järkyttävästä kaipauksestani ja mieltymyksestäni häneen.

      Vähän kuin sinäkin "haluat varmistaa hänen todellisen olemuksensa".

      Löydätkö hänestä vikoja ja puutteita niin paljon, että asia on sinulle edullinen ja realistisesti olisitte sopimaton pariksi, vaikka hän olisi normaalikin? Minä näin ja näen asiani myös noin. Se on helpottanut minua irtirepäisyssäni todella paljon.

    • kiroja kiroja...

      Hei sinä nimimerkki "julkisuuden kiroja"...Nimimerkki "kannattiko???" ilmaisee vahvasti kantansa.Hänen kantansa on selvästi se,että hän halveksii niitä ihmisiä,jotka ovat jättäneet hyvän kumppanin toisen takia.Sillä ei ole mitään tekemistä julkisuuden kanssa.Tällä palstalla keskustellaan narsismista,ei julkisuuden tuomasta kirouksesta.Jos kuitenkin haluat keskustella aiheesta,voit aloittaa vaikka täällä suomi24:sella palstan "julkisuuden kiroja".Oikein hyvä jatkoa sinulle.

      • niin tai näin

        Eikö jokaisen ihmisen käytökseen aina löydy jostakin jokin selitys...Mistä kaikki johtuu?Miksi narsisti on sellainen kuin on?Okei...Narsisti on sairas,mutta...Milloin hän on oikein sairastunut ja miksi?Onko ollut sellainen jo lapsesta asti?jos saat selville miksi narsisti käyttäytyy niinkuin käyttäytyy voit löytää hänen heikon kohtansa ja se voi (ehkä?)auttaa hänen murtamisessaan.Mulla ainakin tulee mieleen kolme eri vaihtoehtoa,mitkä perustuvat vain ja ainoastaan omiin uskomuksiini.Ne eivät ole mitään lääketieteellisiä faktoja.Olen sitä mieltä että jos lapsi kasvaa sellaisessa perheessä missä häntä ei rakasteta,eikä koskaan millään tavalla huomioida voi hänestä aikuisena tulla henkilö joka ei kykene rakastamaan oikeasti ja on kuin pikkulapsi aina vailla toisten huomiota ja kehuja.Sitä huomiota mitä silloin lapsena vaille jäi.Tällaisen nasisitin voi yrittää murtaa sanomalla hänelle että minkä takia sinun täytyy aina olla kuin huomion kipeä pikku kakara.Ja narsisti pitää pakottaa puhumaan lapsuudestaan...Etkö saanut lapsena huomiota äidiltä ja isiltä?Mitä narsisti siihen sanoo?Poistuuko lamaantuneena paikalta?Toinen vaihtoehto on mielestäni se että voi päinvastaisesti olla perhe missä lapsi lellitään pilalle niin että hän saa lapsesta asti aina tahtonsa läpi kaikessa ja hän on aina kaikkien huomion keskipisteenä ja maailma tuntuu pyörivän perheessä vain hänen napansa ympärillä.Tämmöinen henkilö ei välttämättä aikuisena osaa elää millään muulla tavalla,kuin että hänen on aina oltava oikeassa ja huomion keskipisteenä.Tämmöisen narsistin voi yrittää murtaa pistämällä hänelle vastaan kun hän yrittää määräillä.He voivat lamaantua pelkästään jo siitä,kun joku ei teekkään niin kuin he käskevät.Sitten on vielä mielestäni kolmas vaihtoehto.Se että lapsella on uskomattoman ihanat,hyvät ja rakastavat vanhemmat mutta lapsi on siitä huolimatta jo pienestä asti erittäin vahvasti narsistisia piirteitä omaava henkilö ja erittäin vaikea kasvatettava,aivan kuin hänellä olisi päässä jotakin vikaa.Kyseessä voi olla kenties aivoissa joku sähköinen häiriö?Tämmöinen henkilö kun aikuiseksi kasvaa niin empä suosittele että kannattaa yrittää murtaa...Kannattaa vain katkaista välit.Miksi narsisti siis on narsisti?Johtuuko se kasvatuksesta vai voiko narsistiksi syntyä?Sen jos tietäisin,niin viisas olisin.


      • Tämä on "kannatt.

        "Ehkäminä kirjoitin väärälle palstalle...Ehkä minun olisi pitänyt mennä mielipiteitteni kanssa "Miksi olet jättänyt perheesi toisen takia" palstalle.Silti...Oikein hyvää jatkoa kaikille.Minulle riitti tällaiset palstat nyt.Eksyinkin tänne ihan vahingossa... "

        Tämä on "kannattiko???":n oma kommetti. Hän on oikeassa todetessaan että mielipide ns, normaalien perheiden rikkoontumisesta kuuluu toiselle palstalle. Suomi24:llä on useitakin palstoja, joissa voi keskustella ns. normaaleista tilanteista ja ns. normaaleista ihmisistä ja heidän perhe- ja ero ongelmistaan.

        "Hänen kantansa on selvästi se,että hän halveksii niitä ihmisiä,jotka ovat jättäneet hyvän kumppanin toisen takia.Sillä ei ole mitään tekemistä julkisuuden kanssa."

        "Tällä palstalla keskustellaan narsismista,"

        Missä kiroja kirjoja... sinun kirjoituksesi narsismista???? Ei ole näkynyt eikä kuulunut.

        Et huomannut sarkasmia tuossa yhteydessä jossa mainitsin julkisuuden kiroista. No, sarkasmi onkin vaikein huumorin laji, vaikka olin korostanut seikkaa vielä silmänisku-hymiöllä ; ). Kaikki tekstit eivät vain uppoa kaikkiin.

        Miksi ota kantaa tuohon, kun et tiedä edes mistä keskusteltiin? Et vaivautunut lukemaan enempää. Kirjoitan ns. kaikualulla ja tämäkin ketju sisältää useita kirjoituksiani. Olen tapaillut vuosia narsisti-psykopaattia, jonka olen tuntenut huomattavan pitkään... en osaa sanoa, onko valitettavaa vai ei.

        "hän halveksii niitä ihmisiä,jotka ovat jättäneet hyvän kumppanin toisen takia."

        Kaikki toisen takia jätetytkään puolisot eivät silti ole hyviä.


      • Ilmeisen yleisesti
        niin tai näin kirjoitti:

        Eikö jokaisen ihmisen käytökseen aina löydy jostakin jokin selitys...Mistä kaikki johtuu?Miksi narsisti on sellainen kuin on?Okei...Narsisti on sairas,mutta...Milloin hän on oikein sairastunut ja miksi?Onko ollut sellainen jo lapsesta asti?jos saat selville miksi narsisti käyttäytyy niinkuin käyttäytyy voit löytää hänen heikon kohtansa ja se voi (ehkä?)auttaa hänen murtamisessaan.Mulla ainakin tulee mieleen kolme eri vaihtoehtoa,mitkä perustuvat vain ja ainoastaan omiin uskomuksiini.Ne eivät ole mitään lääketieteellisiä faktoja.Olen sitä mieltä että jos lapsi kasvaa sellaisessa perheessä missä häntä ei rakasteta,eikä koskaan millään tavalla huomioida voi hänestä aikuisena tulla henkilö joka ei kykene rakastamaan oikeasti ja on kuin pikkulapsi aina vailla toisten huomiota ja kehuja.Sitä huomiota mitä silloin lapsena vaille jäi.Tällaisen nasisitin voi yrittää murtaa sanomalla hänelle että minkä takia sinun täytyy aina olla kuin huomion kipeä pikku kakara.Ja narsisti pitää pakottaa puhumaan lapsuudestaan...Etkö saanut lapsena huomiota äidiltä ja isiltä?Mitä narsisti siihen sanoo?Poistuuko lamaantuneena paikalta?Toinen vaihtoehto on mielestäni se että voi päinvastaisesti olla perhe missä lapsi lellitään pilalle niin että hän saa lapsesta asti aina tahtonsa läpi kaikessa ja hän on aina kaikkien huomion keskipisteenä ja maailma tuntuu pyörivän perheessä vain hänen napansa ympärillä.Tämmöinen henkilö ei välttämättä aikuisena osaa elää millään muulla tavalla,kuin että hänen on aina oltava oikeassa ja huomion keskipisteenä.Tämmöisen narsistin voi yrittää murtaa pistämällä hänelle vastaan kun hän yrittää määräillä.He voivat lamaantua pelkästään jo siitä,kun joku ei teekkään niin kuin he käskevät.Sitten on vielä mielestäni kolmas vaihtoehto.Se että lapsella on uskomattoman ihanat,hyvät ja rakastavat vanhemmat mutta lapsi on siitä huolimatta jo pienestä asti erittäin vahvasti narsistisia piirteitä omaava henkilö ja erittäin vaikea kasvatettava,aivan kuin hänellä olisi päässä jotakin vikaa.Kyseessä voi olla kenties aivoissa joku sähköinen häiriö?Tämmöinen henkilö kun aikuiseksi kasvaa niin empä suosittele että kannattaa yrittää murtaa...Kannattaa vain katkaista välit.Miksi narsisti siis on narsisti?Johtuuko se kasvatuksesta vai voiko narsistiksi syntyä?Sen jos tietäisin,niin viisas olisin.

        Ilmeisen yleisesti narsismin ajatellaan olevan seurausta huomion puutteesta n.1-2 vuoden iässä.

        Narsismi siis syntyy varhaisessa lapsuudessa, mutta sitä voi diagnosoida vasta reilusti yli 20 vuotiailla. Ilmeisesti syystä että nuoret aikuisetkin kehittyvät vielä.

        Asiasta on olemassa netissäkin jonkin verran tietoa, että jos todella haluaa tietää, niin googlettamallakin pääsee alkuun.


      • pilattu palsta
        Tämä on "kannatt. kirjoitti:

        "Ehkäminä kirjoitin väärälle palstalle...Ehkä minun olisi pitänyt mennä mielipiteitteni kanssa "Miksi olet jättänyt perheesi toisen takia" palstalle.Silti...Oikein hyvää jatkoa kaikille.Minulle riitti tällaiset palstat nyt.Eksyinkin tänne ihan vahingossa... "

        Tämä on "kannattiko???":n oma kommetti. Hän on oikeassa todetessaan että mielipide ns, normaalien perheiden rikkoontumisesta kuuluu toiselle palstalle. Suomi24:llä on useitakin palstoja, joissa voi keskustella ns. normaaleista tilanteista ja ns. normaaleista ihmisistä ja heidän perhe- ja ero ongelmistaan.

        "Hänen kantansa on selvästi se,että hän halveksii niitä ihmisiä,jotka ovat jättäneet hyvän kumppanin toisen takia.Sillä ei ole mitään tekemistä julkisuuden kanssa."

        "Tällä palstalla keskustellaan narsismista,"

        Missä kiroja kirjoja... sinun kirjoituksesi narsismista???? Ei ole näkynyt eikä kuulunut.

        Et huomannut sarkasmia tuossa yhteydessä jossa mainitsin julkisuuden kiroista. No, sarkasmi onkin vaikein huumorin laji, vaikka olin korostanut seikkaa vielä silmänisku-hymiöllä ; ). Kaikki tekstit eivät vain uppoa kaikkiin.

        Miksi ota kantaa tuohon, kun et tiedä edes mistä keskusteltiin? Et vaivautunut lukemaan enempää. Kirjoitan ns. kaikualulla ja tämäkin ketju sisältää useita kirjoituksiani. Olen tapaillut vuosia narsisti-psykopaattia, jonka olen tuntenut huomattavan pitkään... en osaa sanoa, onko valitettavaa vai ei.

        "hän halveksii niitä ihmisiä,jotka ovat jättäneet hyvän kumppanin toisen takia."

        Kaikki toisen takia jätetytkään puolisot eivät silti ole hyviä.

        Minä olen erikoistunut tulkitsemaan eri ihmisten kirjoitusasujen yksilöllisyyttä.Voisin vaikka vannoa että tällä palstalla on muutamia kirjoituksia,jotka on tehnyt yksi ja sama henkilö,mutta vain eri nimimerkeillä.Kyseiset kirjoitukset ovat kirjoitusasultaan hyvin samankaltaisia.Mielipide on joka kerta erilainen,mutta kirjoitusasu aivan kuin saman henkilön.Puhdas sattumako?Jos epäilykseni osui oikeaan,niin eikökyseilellä henkilöllä ole parempaa tekemistä,vai pitääkö hän narsistin uhreja pilkkanaan?Ei kannata noteerata millään tavalla mitään,mitä tälle palstalle on kirjoitettu.On parempi aloittaa uusi keskustelu.


      • hoh-hoi-jaa
        pilattu palsta kirjoitti:

        Minä olen erikoistunut tulkitsemaan eri ihmisten kirjoitusasujen yksilöllisyyttä.Voisin vaikka vannoa että tällä palstalla on muutamia kirjoituksia,jotka on tehnyt yksi ja sama henkilö,mutta vain eri nimimerkeillä.Kyseiset kirjoitukset ovat kirjoitusasultaan hyvin samankaltaisia.Mielipide on joka kerta erilainen,mutta kirjoitusasu aivan kuin saman henkilön.Puhdas sattumako?Jos epäilykseni osui oikeaan,niin eikökyseilellä henkilöllä ole parempaa tekemistä,vai pitääkö hän narsistin uhreja pilkkanaan?Ei kannata noteerata millään tavalla mitään,mitä tälle palstalle on kirjoitettu.On parempi aloittaa uusi keskustelu.

        Olisikohan tälle palstalle mahdollisesti eksynyt oikea narsisti joka vain pelleilee täällä keskustelevien ihmisten kustannuksella?


      • narsistin miesuhri
        Tämä on "kannatt. kirjoitti:

        "Ehkäminä kirjoitin väärälle palstalle...Ehkä minun olisi pitänyt mennä mielipiteitteni kanssa "Miksi olet jättänyt perheesi toisen takia" palstalle.Silti...Oikein hyvää jatkoa kaikille.Minulle riitti tällaiset palstat nyt.Eksyinkin tänne ihan vahingossa... "

        Tämä on "kannattiko???":n oma kommetti. Hän on oikeassa todetessaan että mielipide ns, normaalien perheiden rikkoontumisesta kuuluu toiselle palstalle. Suomi24:llä on useitakin palstoja, joissa voi keskustella ns. normaaleista tilanteista ja ns. normaaleista ihmisistä ja heidän perhe- ja ero ongelmistaan.

        "Hänen kantansa on selvästi se,että hän halveksii niitä ihmisiä,jotka ovat jättäneet hyvän kumppanin toisen takia.Sillä ei ole mitään tekemistä julkisuuden kanssa."

        "Tällä palstalla keskustellaan narsismista,"

        Missä kiroja kirjoja... sinun kirjoituksesi narsismista???? Ei ole näkynyt eikä kuulunut.

        Et huomannut sarkasmia tuossa yhteydessä jossa mainitsin julkisuuden kiroista. No, sarkasmi onkin vaikein huumorin laji, vaikka olin korostanut seikkaa vielä silmänisku-hymiöllä ; ). Kaikki tekstit eivät vain uppoa kaikkiin.

        Miksi ota kantaa tuohon, kun et tiedä edes mistä keskusteltiin? Et vaivautunut lukemaan enempää. Kirjoitan ns. kaikualulla ja tämäkin ketju sisältää useita kirjoituksiani. Olen tapaillut vuosia narsisti-psykopaattia, jonka olen tuntenut huomattavan pitkään... en osaa sanoa, onko valitettavaa vai ei.

        "hän halveksii niitä ihmisiä,jotka ovat jättäneet hyvän kumppanin toisen takia."

        Kaikki toisen takia jätetytkään puolisot eivät silti ole hyviä.

        Vähän asiantuntijatietoa pohdinnalle onko kaikki ok, onko puolisosi kentes naristi: Nämä auttoivat minua ymmärtämään mistä on kysymys. Olin narsistin uhri / lähde. Asia avauti minulle psykoterapiassa. Tällaisista kokemuksista puhuin terapeutilleni. Syytin itseäni, mutta onneksi totuus selvisi. POHTIKAA NÄITÄ KYSYMYKSIÄ:
        Tässä Healthcentral.com -sivuston 10 merkkiä alistavasta parisuhteesta. Jos koet näitä omassa suhteessasi, hälytyskellojen olisi hyvä hiljalleen ryhtyä kilisemään.
        1. Puolisosi eristää sinut ystävistäsi ja perheestäsi
        On normaalia, tervettä ja tärkeää, että ihmisellä on myös muuta elämää parisuhteensa lisäksi. Alistava puoliso voi kuitenkin pikkuhiljaa sabotoida kumppaninsa menoja, perhe- tai ystävyyssuhteita. Alistavan puolison mielestä kumppanilla ei saisi olla muita mielenkiinnonkohteita parisuhteen ja kotielämän lisäksi. Muista myös, että puoliso ei välttämättä kiellä sinua menemästä menoihisi. Hän saattaa manipuloida myös siten, että kieltäytyy itse osallistumasta yhteisiin tilaisuuksiin, jolloin hän vaikeuttaa sinun oloasi.
        2. Puolisosi haukkuu, moittii ja mollaa sinua
        Jos puolisosi nimittelee tai haukkuu sinua, ja vääntää sen myöhemmin vitsiksi, ei kannata mennä halpaan. Vitsi tai ei, tarkoitus oli saada sinut taas kuriin, ja pahoittamaan mielesi. Usein alistava puoliso vahvistaa omaa oloaan haukkumalla toisia. Usein hän myös syyllistää kumppaniaan, ja väittää tämän olevan liian herkkä tai masentunut. Kuuntele itseäsi ja sisintäsi: jos sinulla on paha mieli kumppanisi sanojen takia, ota olosi tosissaan. Alistava henkilö osaa manipuloida uhriaan siten, että ajan saatossa alistettu voi kuvitella haukkumisen olevan normaalia käytöstä, joka johtuu uhrista.
        3. Puolisosi syyttää toisia ongelmistaan
        Jos puolisosi löytää jokaiselle asialla syntipukin muualta, yleensä sinusta, se on jo paha merkki. Usein syytöksiin liittyy haukkumista, syyllistämistä sekä manipulointia, jonka alistaja laittaa kumppaninsa syyksi. Terveessä parisuhteessa kuuluu ottaa vastuu omista tekemisistään ja myöntää virheensä.
        4. Puolisosi – tai sinä itse - käyttää päihteitä
        Alkoholi tai huumeet voivat tulla mukaan elämään silloin, kun asiat eivät ole hyvin. Alkoholista tai muista päihteistä voi tulla huono masennuslääke molemmille osapuolille. Usein päihteiden pariin pakeneminen kertoo huonosta olosta parisuhteessa.
        5. Puolisosi herättää sinussa pelkoa
        Joskus on vaikea myöntää itselleen, että asiat ovat menneet liian pitkälle. Jos pelkäät puolisoasi, silloin voit olla varma, että näin on käynyt. Alistava kumppani voi saattaa toisen ahtaalle väkivallalla tai uhkailemalla. Muista, että henkinen väkivalta on myös väkivaltaa. Ja väkivalta on rikos.
        6. Saat rangaistuksen, jos olet viettänyt aikaa muualla
        Alistava osapuoli ei useinkaan pidä siitä, jos vietät aikaa poissa kotoa. Hän voi olla kontrolloiva, mustasukkainen ja herkästi loukkaantuva. Usein rangaistus seuraa myöhemmin. Alistaja voi haukkua sinua tai seuraasi, uhkailla, mököttää, käyttäytyä aggressiivisesti tai passiivisesti. Usein hän yrittää saada alistetulle syyllisyydentunteen poissaolon johdosta.
        7. Huomaat olevasi kotipiika tai -renki
        Alistaja odottaa usein toisten tekevän asioita puolestaan. Lisäksi hän voi odottaa, että toinen päivystää aina valmiina täyttämään alistajan pienimmänkin toiveen. Alistaja ei useinkaan auta toista arkipäivän askareissa.
        8. Puolisosi on liian mustasukkainen
        Liiallisuuksiin menevä mustasukkaisuus on yleinen tunnusmerkki, jota alistavilla parisuhteen osapuolilla tavataan. Alistaja voi olla muiden ihmisten lisäksi mustasukkainen ajatuksistasi, unelmistasi tai harrastuksistasi. Usein mustasukkaisuus johtuu siitä, ettei alistajalla ole tarpeeksi suurta valtaa elämäsi näillä osa-alueilla.
        9. Puolisosi hallitsee sinua tunteidesi ja ajatustesi kautta
        Manipuloija on taitava saamaan sinut tuntemaan itsesi syylliseksi. Manipulointiin on monia keinoja: hän voi uhata jättävänsä sinut, syyllistää sinua jos et tee kuten hän toivoo, tai väittää ajatustesi olevan vääriä. Manipuloija voi sanoa käytöksensä olevan vain sinulle oikein ja sitä mitä ansaitsetkin. Toisinaan manipuloija saattaa osoittaa katumuksen ja rakkauden merkkejä, mutta useinkaan ne eivät kestä kauaa. Manipulointi jatkuu, kun alistava kumppani tuntee taas olevansa niskan päällä.
        10. Koet suhteessasi fyysistä väkivaltaa
        Fyysinen väkivalta on usein alistajan yritys hallita toista. Väkivalta voi alkaa pienistä asioista ja huomaamattomasti: hän voi tönäistä sinua, tökätä sormella, nykäistä hiuksistasi tai pitää sinua väkisin kiinni. Jos parisuhteessasi on näitä pieniä eleitä väkivallan suuntaan, ole varuillasi. Tilanne muuttuu yleensä pahemmaksi. Tarkkaile myös, miten kumppanisi näyttää negatiivisia tunteitaan: tavaroiden heittäminen, kodin särkeminen tai muihin henkilöihin kohdistuvat hyökkäykset kertovat usein karua kieltään siitä, että samaa on odotettavissa kotonakin.


    • päivän paras vitsi

      Ei juma...Nyt kyllä nauran oikein vedet silmissä.Vai että on meillä täällä oikein joku teksti asiantuntija.Onko sellaista oikeasti edes olemassa?Kyllä oletkin oikein kunnon asiantuntija kirjoitusvirheistäsi päätellen?He-he-hee...Minä seurailen narsismiin liittyviä palstoja aina silloin tällöin koska aihe koskettaa minua kovasti.Saatan joskus kommentoida johonkin juttuun ilman että itse kirjoitan tänne mielipidettäni alkuperäisestä aiheesta.Jos siis joku kommentoi täällä jotakin (esim. nimimerkki kiroja kiroja)eikä ole kertonut itse mitään narsismiin liittyvää ei siinä ole mitään ihmeellistä.

      • Se siitä.

        Jos joku kirjoittaa vitsinä hymiön kera että on julkisuuden kiroja tulla halveksituksi,niin kyllä minä ainakin ymmärrän sen vitsin niin että henkilö haluaa leikkimielellä vihjata olevansa julkisuuden henkilö.Miksi muuten hän vitsailisi sillä tavalla?Ihan vain huvikseen tyhjästäkö?Nimimerkki kiroja kiroja kai yrittää vain vihjata kohteliaasti ettei tällä palstalla ole merkitystä onko joku julkisuusen henkilö vai ei.Se siitä.


      • asiaan kiitos
        Se siitä. kirjoitti:

        Jos joku kirjoittaa vitsinä hymiön kera että on julkisuuden kiroja tulla halveksituksi,niin kyllä minä ainakin ymmärrän sen vitsin niin että henkilö haluaa leikkimielellä vihjata olevansa julkisuuden henkilö.Miksi muuten hän vitsailisi sillä tavalla?Ihan vain huvikseen tyhjästäkö?Nimimerkki kiroja kiroja kai yrittää vain vihjata kohteliaasti ettei tällä palstalla ole merkitystä onko joku julkisuusen henkilö vai ei.Se siitä.

        Voitaisiinko mennä takaisin asiaan,kiitos.Minä ainakin olisin kiitollinen jos joku voisi antaa vinkkejä miten narsisti murretaan.Sitähän tämän koko keskustelun aloittajakin eli nimimerkki 8 6 alun perin kysyy...Ideoita miten voi murtaa narsistin...


      • narsistin miesuhri
        asiaan kiitos kirjoitti:

        Voitaisiinko mennä takaisin asiaan,kiitos.Minä ainakin olisin kiitollinen jos joku voisi antaa vinkkejä miten narsisti murretaan.Sitähän tämän koko keskustelun aloittajakin eli nimimerkki 8 6 alun perin kysyy...Ideoita miten voi murtaa narsistin...

        NÄIN KOHTAAT/ MURRAT NARSISTIN:
        • Ilmoita selvästi oma kantasi, katso silmiin, ole vakuuttava ja puhu kuuluvalla äänellä. Opettele sano-maan Ei.
        • Älä luota ulkomuistiin, vaan hanki kaikki materiaali kirjallisena. Narsisti "unohtaa" itselleen epäedulli-sen materiaalin.
        • Pidä kiusaamispäiväkirjaa, johon kirjoitat narsistin puheet sanatarkasti. Dokumentoinnista on suuri hyöty myöhemmin.
        • Hanki itsellesi sosiaalista tukea, älä jää yksin, narsisti pyrkii eristämään kohteensa pystyäkseen kiristämään tehokkaammin.
        • Älä luota narsistiin, hän pystyy olemaan tarvittaessa hyvin miellyttävä saadakseen itselleen edullista tietoa esimerkiksi toisen ongelmista, talousvaikeuksista tai kasvatusongelmista.
        • Pyri mahdollisimman suureen riippumattomuuteen henkisesti, taloudellisesti ja sosiaalisesti, jolloin päätät itse elämästäsi, eikä narsisti voi kiristää sinua.
        • Älä yritä muuttaa narsistia, se ei onnistu.
        • Hanki tietoa, jonka avulla ymmärrät narsistin tapaa toimia ja ajatella.
        • Jos mikään muu ei auta, lähde pois. Vain sinä voit tietää oikean ajan lähteä.
        • Älä menetä itsearvostustasi. käyttäydy aina niin, että voit olla ylpeä itsestäsi. Älä mene mukaan narsistin peleihin

        Kaikille narsistisesta persoonallisuushäiriöstä kärsiville on tunnusomaista samankaltainen persoonallisuus. Oireiden määrä ja vakavuus vaihtelevat suhteessa häiriön vakavuuden mukaan. Narsisti kärsii empatian puutteesta, harhakuvitelmista oman kaikkivoipaisuutensa suhteen, vaatii ihailua, on ylimielinen, kilpailunhaluinen, röyhkeä ja kateellinen eikä hyväksy keskivertaisuutta saatikka huomioi toisten tunteita ja tarpeita. Narsistien tärkeimmät yhteiset tuntomerkit ovat: tapa olla hyökkäävä muita kohtaan, manipuloida ja kontrolloida.

        Vallanhalu saa narsistin manipuloimaan uhriaan ja tyypillinen keino narsisteille on antaa kaksoisviestejä, jolloin uhrille ei jää minkäänlaista keinoa puolustautua. Kaksoisviestillä tarkoitetaan sitä, että narsisti moittii uhria jostakin asiasta, ja vaikka uhri tekisi päinvastoin korjatakseen
        tilanteen, narsisti löytää aina siitäkin lisää valittamisen aihetta.
        Narsistilla ei ole lähes ollenkaan tai ollenkaan myötäelämisen ja empatian kykyjä ja häneltä puuttuu syyllisyydentunne. Tämän vuoksi hän kokee toisiin ihmisiin kohdistamansa loukkaukset hyväksyttäviksi. Empatian puute tekee narsisista erityisen julman muita ihmisiä kohtaan. Hän tiedostaa loukkaavansa ja satuttavansa muita, mutta hän ei välitä tästä, sillä hänellä on mielestään täysi oikeus loukata ihmisiä tarvittaessa. Hän saattaa kokea esimerkiksi velvollisuudekseen sanoa, mikä toisessa ei miellytä, koska muut eivät uskalla puhua tästä suoraan. Narsisti ei kadu tekemisiään tai sanomisiaan.
        Narsisti ei tee mitään mistä hän ei hyödy, sillä toisen hätä ei narsistia kiinnosta. Narsisti osaa kuitenkin teeskennellä empatiaa ja esiintyä vapaaehtoisena hyväntekijänä, aina auttavana ystävänä, jos hän kokee saavansa palveluksia tehdessään hyvityksenä ainutlaatuisuuden ja ihailun tunnetta. Narsisti ei taas itse yleensä kykene ottamaan vastaan apua, sillä hän ei kykene myöntämään huonommuuttaan tai avun tarvettaan missään asiassa. Narsisti tekee tai ainakin väittää tekevänsä kaiken itse, koska tekee kaiken mielestään paremmin kuin muut. Narsisti uskoo olevansa korvaamaton ja nero silloinkin, kun hän on todellisuudessa älyllisesti keskiverto.
        Empatian puute vaikeuttaa sosiaalista elämää siten, että narsisti ymmärtää toisten ihmisten tunteet ja signaalit väärin ja on siitä syystä altis myös konflikteille.
        ---------------------------------
        OLEN TUTKINUT NÄITÄ ASIOITA KOLME KUUKAUTTA. MINÄKIN HALUSIN OIKEUTTA. TEKI MIELI LAITTAA P...A KYYKKYYN, MUTTA SE EI KANNATA. JÄHISKÖ ON JÄHISKÖ, EIKÄ IKINÄ MYÖNNÄ OLEVANSA VÄÄRÄSSÄ. JOS OLISI LAILLINEN KEINO NUJERTAA NARSISTI, OLISIN SEN LÖYTÄNYT. LUONNEHÄIRIÖISET ELÄIMET LOPETATAAN. IHMISTÄ EI VOI. PITÄKÄÄ PUOLENNE JA HUOLENNE OMASTA HYVINVOINNISTA.. NARISISMI ON VIHELIÄINEN SAIRAUS.


    • Tässä on tieto

      "Ilman Narsistista Lähdettä narsisti murenee samalla tavoin kuin kauhuelokuvien zombit tai vampyyrit. Se on niin hirvittävää että narsisti tekee mitä tahansa välttääkseen sen. Ajattele narsistia huumeiden orjana. Hänen vieroitusoireensa ovat samankaltaiset: harhakuvia, fyysisiä vaikutuksia, ärtyneisyys ja emotionaalinen epävakaus." -Sam Vaknin

      Tässä on tieto siitä, miten narsistin voi saada murtumaan. Mutta eri asia on, miten siihen päästään.

      Tuossa on siis temppu, mutta miten se tehdään.

    • naristin miesuhri

      Elin narsitin kanssa, joka nujersi minut huomaamatta, pikkuhiljaa, niin että masennuin. Oikeastaa nyt voin sanoa, että onneksi masennuin. Päädyin psykoterapiaan. Kun kerroin terapeutilleni kokemuksistani, ilmeni, että olen ollut pitkäkestoisen henkisen ja myöhemmin fyysisen väkivallan uhri. Silmäni aukesivat. Aloin pitämään terapauetin neuvosta päiväkirjaa. Riitapäiviä oli 80 ja vastineena yksi melkein miellyttävä päivä. Sanon melkein miellyttävä siitä syystä, koska vain silloin kun lähdimme yhdessä kuoharille, oli puolisoni jokseenkin miellyttävä. Sitten alkoi taas perhehelvetti. Päiväkirjamerkinnöistä 2,5 vuoden ajalta voin todeta:
      puolisnoni, jota myöhemmin aloin kutsumaan narsistiksi, aloitti 483 mustasukkaisuusriitaa X-vaimooni liittyen. Olin eronnut hänestä jo neljä vuotta aikaisemmin kun tutustuin narsistiin. Kodin ilmapiiri oli kielteinen. Narsisti vei ilmatilan, ystävät , oikeuden harrastuksiini, kaiken. Kun tämän tajusin, halusin minäkin kostaa. Ajattelin antavani samalla mitalla. Turhaan, sillä narsisti ei taivu, hän elää ja saa kiksit riidoista. laillista konstia narsistin kuriin saattamiseksi ei ole. Kannattaa pitää itsestään huolta, ohittaa kaikki narsistin temput reagoimatta niihin. Vain tällä tavalla narsisti saattaa joutua kohtaamaan itsensä ja voi jopa romashtaa. Narsisti on aina nk. päällä. Tyhjät hetket saavat heidät levottomiksi ja epävarmoiksi. TOivon kaikille narsisteille tyhjiä hetkiä, se on paras kosto mitä voi tehdä

    • narsistin miesuhri

      8 6: Ymmärrän täysin sinua. Olen kokenut saman tunteen. Naristin luoukkauksien jälkeen tekee mieli vaikkaa kuristaa paskiaiset. Ei kannata. Ei kannata näyttää edes loukkaantumistaan sillä se on narsistin elämän eliksiiriä. NAristi saa jotain outoa, hetkellistä mielihyvää, kun huomaa toisen reaktiot, esimerkiksi kiusaamisen jälkeen. Näin mm. unia, että ammun naristini, se (tarkoituksella en kirjoita hän, koska on elukasta kysymys) tuli jostain sielun syvyyksistä. En ole pitkän elämäni aikana ollut tekemisissä kenenkään niin viheliäisen ihmisen, suorastaan pirun kanssa, kuin naristini. Teksisi mieli kiroilla päälle. Näillä palstoilla se ei ole mahdollista. Tämän kokemuksen jälkeen teen mitä vain (laillista), että nämä ihmiselämää tuhoavat sairaat paljastuvat. Kirjoitan kirjan (jos osaan) muistiinpanojeni / päiväkirjani perusteella. Yleensä kaikki asennoituvat, että vain miehet ovat narsisteja. Minä olen mies, herkää sellainen ja olen jostain kumman syystä joutunut uhriksi. Sellainen en enää ole. Tajusin lähteä karkuun/ paeta. En omaa erinomaisuuttani/oivallustani, vaan asinatuntijan opastuksella ja tietoa narsismista hankkimalla. Nämä videot/ MP3 tallenteet kannattaa kuunnella: operaatio ero/ yle Arneena. Naamiona terve mieli/ yle areena. Hilla Blombergin ohjelma myös YLE:stä "Uhrina perheessä". Jotkut väittävät, että narsismissa on kysymys muoti-ilmiöstä, kevyestä hömpästä. Todellisessa narsismissa on kyse elämästä tai vähintäänkin mielenterveydestä.

    • Juuri noin. Ainakin

      " Todellisessa narsismissa on kyse elämästä tai vähintäänkin mielenterveydestä. "

      Juuri noin. Ainakin minä olen kiitollinen miesnäkökulmasta ja toivon että kirjoitatkin sen kirjan. Naisissa on todellakin narsismia luultavasti saman verran kuin miehissä, mutta miehet tuovat asiaa vähemmän esiin suhteistaan.

      Asiassa ei ole mitään häpeämistä kun on joutunut ikävään pyöritykseen, ihan sietämättömäänkin, mitä elämä narsistin kanssa on, oli sitten nainen tai mies.

    • narsistin miesuhri

      8 6: Ymmärrän täysin sinua. Olen kokenut saman tunteen. Naristin luoukkauksien jälkeen tekee mieli vaikkaa kuristaa paskiaiset. Ei kannata. Ei kannata näyttää edes loukkaantumistaan sillä se on narsistin elämän eliksiiriä. NAristi saa jotain outoa, hetkellistä mielihyvää, kun huomaa toisen reaktiot, esimerkiksi kiusaamisen jälkeen. Näin mm. unia, että ammun naristini, se (tarkoituksella en kirjoita hän, koska on elukasta kysymys) tuli jostain sielun syvyyksistä. En ole pitkän elämäni aikana ollut tekemisissä kenenkään niin viheliäisen ihmisen, suorastaan pirun kanssa, kuin naristini. Teksisi mieli kiroilla päälle. Näillä palstoilla se ei ole mahdollista. Tämän kokemuksen jälkeen teen mitä vain (laillista), että nämä ihmiselämää tuhoavat sairaat paljastuvat. Kirjoitan kirjan (jos osaan) muistiinpanojeni / päiväkirjani perusteella. Yleensä kaikki asennoituvat, että vain miehet ovat narsisteja. Minä olen mies, herkää sellainen ja olen jostain kumman syystä joutunut uhriksi. Sellainen en enää ole. Tajusin lähteä karkuun/ paeta. En omaa erinomaisuuttani/oivallustani, vaan asinatuntijan opastuksella ja tietoa narsismista hankkimalla. Nämä videot/ MP3 tallenteet kannattaa kuunnella: operaatio ero/ yle Arneena. Naamiona terve mieli/ yle areena. Hilla Blombergin ohjelma myös YLE:stä "Uhrina perheessä". Jotkut väittävät, että narsismissa on kysymys muoti-ilmiöstä, kevyestä hömpästä. Todellisessa narsismissa on kyse elämästä tai vähintäänkin mielenterveydestä.

      • toinen miesuhri

        Mulle on ammattiauttaja sanonyt nyt että minun exäni oli selkeästi narsistinen. On outoa kuinka pitkälle ihminen voi mennä että pitää oikeutettuna sitä että toinen esimerkiksi raapii ja käy päälle jatkuvasti. Siinä oli tietty kuvio aina mukana..hänellä jonkinlainen kontrollin menetys.
        Onneksi viimein sain sanottua itseni irti tosta suhteesta. Nyt tuntuu että on mennyt monta vuotta hukkaan elämästä ja olen aika-ajoin katkera.
        Kuitenkin oma identiteettini on nyt rakentumaan päin ja ei ole enään pelkoa ja ahdistusta.


    • MitäTehdäNyt

      Kaikilla tuntuu olevan keino päästä eroon narsistista. Jos on parisuhteessa, voi tietenkin erota, vaikken väitäkään, että se tekee asiasta helpompaa, en todellakaan. Mutta mitä tehdä, kun narsisti on oma sisko. Hän jo täysi-ikäinen, minä en, ei mitään merkkejä siitä, että olisi muuttamassa pois. Lähiperhe pelkää häntä, tunnen olevani, ja taidan ollakin, jatkuvan henkisen ja fyysisen väkivallan uhri. Mitä tehdä? Totta kai haluan kostaa jne, mutten alennu hänen tasolleen, ja haluaisin vain pois helvetistä

    • Käännyt lastensuoj.

      "Totta kai haluan kostaa jne, mutten alennu hänen tasolleen, ja haluaisin vain pois helvetistä "

      Käännyt lastensuojelun puoleen. Ota yhteyttä kouluterveydenhoitajaan ja avaudu ongelmastasi. Niin kauan kuin piilottelet asiaa, kukaan ei voi oikein paljoa auttaa, jos ollenkaan.

    Ketjusta on poistettu 3 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mielessäni vieläkin T

      Harmi että siinä kävi niinkuin kävi, rakastin sinua. Toivotan sulle kaikkea hyvää. Toivottavasti löydät sopivan ja hyvän
      Ikävä
      39
      1977
    2. Pupuhuhdasta löytyi lähes sadan kilon miljoonalasti huumeita

      Pupuhuhdasta löytyi lähes sadan kilon miljoonalasti huumeita – neljä Jyväskylän Outlaws MC:n jäsentä vangittu: "Määrät p
      Jyväskylä
      43
      1516
    3. Persut petti kannattajansa, totaalisesti !

      Peraujen fundamentalisteille, vaihtkaa saittia. Muille, näin sen näimme. On helppo luvata kehareille, eikä ne ymmärrä,
      Maailman menoa
      28
      1428
    4. Ei luottoa lakko maahan

      Patria menetti sovitun ksupan.
      Suomen Keskusta
      19
      1427
    5. Nellietä Emmaa ja Amandaa stressaa

      Ukkii minnuu Emmaa ja Amandaa stressaa ihan sikana joten voidaanko me koko kolmikko hypätä ukin kainaloon ja syleilyyn k
      Isovanhempien jutut
      6
      1421
    6. Nähtäiskö ylihuomenna taas siellä missä viimeksikin?

      Otetaan ruokaöljyä, banaaneita ja tuorekurkkuja sinne messiin. Tehdään taas sitä meidän salakivaa.
      Ikävä
      1
      1385
    7. Sinäkö se olit...

      Vai olitko? Jostain kumman syystä katse venyi.. Ajelin sitten miten sattuu ja sanoin ääneen siinä se nyt meni😅😅... Lis
      Ikävä
      2
      1357
    8. Housuvaippojen käyttö Suomi vs Ulkomaat

      Suomessa housuvaippoja aletaan käyttämään vauvoilla heti, kun ne alkavat ryömiä. Tuntuu, että ulkomailla housuvaippoihin
      Vaipat
      1
      1290
    9. Hyvää yötä ja kauniita unia!

      Täytyy alkaa taas nukkumaan, että jaksaa taas tämän päivän haasteet. Aikainen tipu madon löytää, vai miten se ärsyttävä
      Tunteet
      2
      1230
    10. Lepakot ja lepakkopönttö

      Ajattelin tehdä lepakkopöntön. Tietääkö joku ovatko lepakot talvella lepakkopöntössä ´vai jossain muualla nukkumassa ta
      5
      1217
    Aihe