monen auton ongelma

Hei,
kun kesä kohta tulee taas Suomeen niin minun jokavuotinen ongelma on se että minulla on kaksi autoa, ja omassa firmassa vielä pakettiauto jota vain itse ajan kun ei ole muita koko yrityksessä töissä.
Haluaisin kaikki autot pitää käytössä mutta vakuutukset ja käyttöverot on sen verran kalliita ettei siihen kohta riitä enää rahkeita

Mikä neuvoksi, kesällä haluan ajaa pääsääntöisesti kaksipaikkaisella avoautollani vain hyvillä ilmoilla. Pakua tarvitsen satunnaisesti kerran pari kuukaudessa, ja sitten normi henkilöautolla ajaisin kaikki pidemmät maantiematkat vaikka siitäkin melkein koko katon saa auki.

Kaikki autot on 2000 luvulta paitsi avoautoni joka on 1996 vuosimallia.
Tarvitsisin joustavan tavan valita auton tilanteen mukaan eikä kalenterin tai muun vastaavan.

Löytyykö ratkaisia jossa kustannukset tulee vain päivittäisen käytön mukaan, vaikkapa vakuutusyhtiöiltä? Ollilan kilsaperusteinen maksu ei minua miellyttänyt koska ajan kuitenkin melkoisen paljon vuodessa, noin 50tkm yhteensä näillä kolmella autolla.

Yksin elävänä perheessä ei myöskään ole muita jotka autoa käyttäisi jos itse olen jollain toisella liikenteessä. Sama koskee jos olen viikon tai pari matkoilla ulkomailla eikä autoillani silloinkaan kukaan aja.

4

156

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • kaksikäyttöauto

      Eipä taida muuta ratkaisua olla, kuin sanoa irti vakuutukset aina määräajaksi sen
      mukaan mitä auto et käytä lähipäivinä. Trafille ilmoitus kustantaa kai 4 4 € jakso.
      Tai sitten vuokrata joutilas auto jollekin luotettavalle kuskille.

    • Vaikeaa tekemällä

      Muuta Sveitsiin. Siellä voit vaihtaa henkilökohtaiset kilpesi aina siihen autoon, jolla ajat. Verot ja vakuutukset kulkevat kilpien mukana, eivätkä ole kiinni pellissä ja valmistenumerossa. Lian fiksu systeemi Suomeen, ei onnistu Suuriruhtinaskunnan vero- ja byrokratiassa.

      Tai sitten teet joka viikko muutaman L.K.P:n aina säiden ja ajotarpeiden mukaan ja makselet Trafin pennoset. On Lottovoitto syntyä Suomeen. Ja sellainen tosiaan meidän kustannuksillamme tarvitaan täällä selviämiseen...

    • Paasikivi-Kekkonen

      Täällä sama ongelma, johon olen miettinyt ratkaisua. Autoja kun on yhteensä neljä, eri käyttötilanteisiin.
      Se mikä Kovasti ihmetyttää on se, kuinka henkilökohtaiset bonukset kuitenkin ovat autokohtaiset?!?! Tarkoitan siis sitä, että bonukset ovat kuulemma minun henk.koht saavuttamani etu "siivosta" ajamisesta, mutta miksi ne eivät sitten päde kuin yhteen näistä neljästä autostani??? Ei ole loogista.
      Sitten kun vielä laskut on maksettava etukäteen, ja monet liikennekäytöstä poistot ja takaisin otot jatkuvat niin paperisota ja sotku on valmis niin ettei kärryillä pysy enää erkkikään.

      Luulisi nykyään löytyvän jos jonkinlaisia räätälöityjä vakuuturatkaisuja???

      • Ei riitä tili

        Äkkiäkös nuo liikennekäyttöpoistot/otot netissä tekee.

        Ongelma on tosiaan näissä liikennevakuutuksen bonuksissa. Kun on 70 prossaa bonuksia yhdessä, niin ei viitsi lähtöbonuksilla muilla ajaa.
        Mooytoripyörässä vielä pahempi tilanne, kun perusbonuksilla on tossa kuussatkussa seisonta-ajallisen liikennevakuutuksen perusmaksu 3 000 euroa vuodessa!
        Joku voi kutsua tätä markkinahinnoitteluksi, minä kutsun sitä lakisääteiseksi ryöstöksi.

        Tähän tarttis tulla muutos. Samanlainen lisäkilpi kuin Saksassa, mumerot 1-3 lisäkilvessä, muuten voi kolmessa pyörässä käyttää samaa kilpeä.


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mielessäni vieläkin T

      Harmi että siinä kävi niinkuin kävi, rakastin sinua. Toivotan sulle kaikkea hyvää. Toivottavasti löydät sopivan ja hyvän
      Ikävä
      38
      1779
    2. Nellietä Emmaa ja Amandaa stressaa

      Ukkii minnuu Emmaa ja Amandaa stressaa ihan sikana joten voidaanko me koko kolmikko hypätä ukin kainaloon ja syleilyyn k
      Isovanhempien jutut
      6
      1381
    3. Pupuhuhdasta löytyi lähes sadan kilon miljoonalasti huumeita

      Pupuhuhdasta löytyi lähes sadan kilon miljoonalasti huumeita – neljä Jyväskylän Outlaws MC:n jäsentä vangittu: "Määrät p
      Jyväskylä
      42
      1367
    4. Ei luottoa lakko maahan

      Patria menetti sovitun ksupan.
      Suomen Keskusta
      14
      1342
    5. Nähtäiskö ylihuomenna taas siellä missä viimeksikin?

      Otetaan ruokaöljyä, banaaneita ja tuorekurkkuja sinne messiin. Tehdään taas sitä meidän salakivaa.
      Ikävä
      1
      1335
    6. Persut petti kannattajansa, totaalisesti !

      Peraujen fundamentalisteille, vaihtkaa saittia. Muille, näin sen näimme. On helppo luvata kehareille, eikä ne ymmärrä,
      Maailman menoa
      7
      1314
    7. Sinäkö se olit...

      Vai olitko? Jostain kumman syystä katse venyi.. Ajelin sitten miten sattuu ja sanoin ääneen siinä se nyt meni😅😅... Lis
      Ikävä
      0
      1284
    8. Housuvaippojen käyttö Suomi vs Ulkomaat

      Suomessa housuvaippoja aletaan käyttämään vauvoilla heti, kun ne alkavat ryömiä. Tuntuu, että ulkomailla housuvaippoihin
      Vaipat
      1
      1240
    9. Hyvää yötä ja kauniita unia!

      Täytyy alkaa taas nukkumaan, että jaksaa taas tämän päivän haasteet. Aikainen tipu madon löytää, vai miten se ärsyttävä
      Tunteet
      2
      1200
    10. Lepakot ja lepakkopönttö

      Ajattelin tehdä lepakkopöntön. Tietääkö joku ovatko lepakot talvella lepakkopöntössä ´vai jossain muualla nukkumassa ta
      2
      1173
    Aihe