Outo objekti taivaalla

ufo1

EN tiedä kuuluuko tämä aihe tänne, mutta kuitenkin...

Olen nähnyt nyt kolmeen otteeseen seuraavn ilmiön öisellä taivaalla:

Kirkasta tähteä muistuttava objekti nousee horisontilla ja liikkuu silmiinnähden suoraviivaisesti, vähän niinkuin sateliitti, mutta selvästi matalampana ja kovempaa vauhtia. Jonkin ajan päästä objekti alkaa hemmentyä ja katoaa kokonaan.

Mikä voisi olla kyseessä? Lentokone, helikopteri tai sateliitti se ei ole...

14

169

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • ygtchfc

      avaruusasema?

    • öiyvfgutyfutf

      Miten olet todennut sen liikkuvan selvästi matalampana kuin satelliitti?

    • Veijo Occam

      "Lentokone, helikopteri tai sateliitti se ei ole..."

      Kuinka olet sulkenut nämä mahdollisuudet jo pois? Kuinka olet arvioinut sellaisen kohteen nopeuden jonka etäisyyttä et voi oikeasti tietää silmämääräisesti katseltuna? Havaintojen ilmansuunnat? Planeetta? http://www.ursa.fi/extra/tahtikartta/

      Jos olet jo päättänyt että mikään yllämainituista se ei voi olla, niin todetaan sitten että sehän on avaruusöttiäisten lentävä lautanen tai joulupukin reki. Ja kun hörhölogiikkaa oikein käyttäen toteamme että kun ei voida todistaa etteikö se olisi, niin johan sen on oltava!

      • ketjun aloittaja

        Okei, käydään läpi em. kommentit yksityiskohtaisesti:

        Lentokone: Oletetaan, että se ei ole mikään perinteinen lentokone (jollaisen selvästi erottaa tähtitaivaalla, mm- vilkkuvista valoista, mahdollisesta äänestä sekä jäljestä taivaalla) Mihin se olisi yhtäkkiä kadonnut taivaalla?

        Helikopteri: täysin pois suljettu, se, kun pitää hemmetillistä mekkalaa, myös yleensä vilkkuu, ja lentää aika matalalla. Mihin sekään olisi yhtäkkiä hävinnyt keskellä taivasta.

        Sateliitti: noh, kuten joku aikaisemmin mainitsi, en tosiaan osaa arvioida kohteen etäisyyttä/korkeutta, se on ihan totta. Itse olen tottunut näkemään sateliitit ensinnäkin paljon himmeämpänä valopisteenä taivaalla, joiden liike on tasainen, eikä ne vaan yhtäkkiä himmene/kirkastuu tai häviä taivaalta.

        Ilmasuunta on etelä 2 havaintoa ja lounas(eilinen havainto). Näkyvillä objekti on pysynyt sellaset 30sek-1min havainnosta riippuen. Ulkona on ollut todella hiljaista (vielä maalla,kun asun) ja täysin tyyni, pilvetön keli. Eli sekin mahdollisuus, että objekti olisi hävinnyt näkyvistä pilven taakse on poissuljettu.

        Voi olla että olen väärässä näiden lentokone-sateliitti teorioiden kanssa, selvittäkää PERUSTELLUSTI, mikäli näin on.


      • Todennäköisin.
        ketjun aloittaja kirjoitti:

        Okei, käydään läpi em. kommentit yksityiskohtaisesti:

        Lentokone: Oletetaan, että se ei ole mikään perinteinen lentokone (jollaisen selvästi erottaa tähtitaivaalla, mm- vilkkuvista valoista, mahdollisesta äänestä sekä jäljestä taivaalla) Mihin se olisi yhtäkkiä kadonnut taivaalla?

        Helikopteri: täysin pois suljettu, se, kun pitää hemmetillistä mekkalaa, myös yleensä vilkkuu, ja lentää aika matalalla. Mihin sekään olisi yhtäkkiä hävinnyt keskellä taivasta.

        Sateliitti: noh, kuten joku aikaisemmin mainitsi, en tosiaan osaa arvioida kohteen etäisyyttä/korkeutta, se on ihan totta. Itse olen tottunut näkemään sateliitit ensinnäkin paljon himmeämpänä valopisteenä taivaalla, joiden liike on tasainen, eikä ne vaan yhtäkkiä himmene/kirkastuu tai häviä taivaalta.

        Ilmasuunta on etelä 2 havaintoa ja lounas(eilinen havainto). Näkyvillä objekti on pysynyt sellaset 30sek-1min havainnosta riippuen. Ulkona on ollut todella hiljaista (vielä maalla,kun asun) ja täysin tyyni, pilvetön keli. Eli sekin mahdollisuus, että objekti olisi hävinnyt näkyvistä pilven taakse on poissuljettu.

        Voi olla että olen väärässä näiden lentokone-sateliitti teorioiden kanssa, selvittäkää PERUSTELLUSTI, mikäli näin on.

        http://www.ursa.fi/harrastus/jaostot/tekokuut/satelliitit/erilaisia-taivaan-satelliitteja/iridium.html

        Lue huolella loppuun asti.


      • sdjopij

      • Kyllä häviävät
        ketjun aloittaja kirjoitti:

        Okei, käydään läpi em. kommentit yksityiskohtaisesti:

        Lentokone: Oletetaan, että se ei ole mikään perinteinen lentokone (jollaisen selvästi erottaa tähtitaivaalla, mm- vilkkuvista valoista, mahdollisesta äänestä sekä jäljestä taivaalla) Mihin se olisi yhtäkkiä kadonnut taivaalla?

        Helikopteri: täysin pois suljettu, se, kun pitää hemmetillistä mekkalaa, myös yleensä vilkkuu, ja lentää aika matalalla. Mihin sekään olisi yhtäkkiä hävinnyt keskellä taivasta.

        Sateliitti: noh, kuten joku aikaisemmin mainitsi, en tosiaan osaa arvioida kohteen etäisyyttä/korkeutta, se on ihan totta. Itse olen tottunut näkemään sateliitit ensinnäkin paljon himmeämpänä valopisteenä taivaalla, joiden liike on tasainen, eikä ne vaan yhtäkkiä himmene/kirkastuu tai häviä taivaalta.

        Ilmasuunta on etelä 2 havaintoa ja lounas(eilinen havainto). Näkyvillä objekti on pysynyt sellaset 30sek-1min havainnosta riippuen. Ulkona on ollut todella hiljaista (vielä maalla,kun asun) ja täysin tyyni, pilvetön keli. Eli sekin mahdollisuus, että objekti olisi hävinnyt näkyvistä pilven taakse on poissuljettu.

        Voi olla että olen väärässä näiden lentokone-sateliitti teorioiden kanssa, selvittäkää PERUSTELLUSTI, mikäli näin on.

        "Itse olen tottunut näkemään sateliitit ensinnäkin paljon himmeämpänä valopisteenä taivaalla, joiden liike on tasainen, eikä ne vaan yhtäkkiä himmene/kirkastuu tai häviä taivaalta."

        Satelliitit juurikin himmenevät ja häviävät edetessään maan varjoon. Et ole paljoa tainnut taivaallisia valoja tarkkailla, jos et noin alkeellista asiaa tuntenut.


      • 2134
        Kyllä häviävät kirjoitti:

        "Itse olen tottunut näkemään sateliitit ensinnäkin paljon himmeämpänä valopisteenä taivaalla, joiden liike on tasainen, eikä ne vaan yhtäkkiä himmene/kirkastuu tai häviä taivaalta."

        Satelliitit juurikin himmenevät ja häviävät edetessään maan varjoon. Et ole paljoa tainnut taivaallisia valoja tarkkailla, jos et noin alkeellista asiaa tuntenut.

        Juu en väittänytkään, että olisin tähtitieteen guru.

        Kuitenkin sellaisiakin sateliittejä olen nähnyt paljon, jotka eivät oikeastaan katoaa näkyvistä, ennenkuin horisonttiin ja niiden valon kirkkaus on tasaisen himmeä koko ajan. Ilmeisesti riippuu niiden lentokorkeudesta ja monista muista seikoista.

        Ilmeisesti sateliitit ovat erilaisia ja käyttäytyvät erilailla em. seikkojen perusteella.


      • otdfi6rsi6r
        2134 kirjoitti:

        Juu en väittänytkään, että olisin tähtitieteen guru.

        Kuitenkin sellaisiakin sateliittejä olen nähnyt paljon, jotka eivät oikeastaan katoaa näkyvistä, ennenkuin horisonttiin ja niiden valon kirkkaus on tasaisen himmeä koko ajan. Ilmeisesti riippuu niiden lentokorkeudesta ja monista muista seikoista.

        Ilmeisesti sateliitit ovat erilaisia ja käyttäytyvät erilailla em. seikkojen perusteella.

        Eniten häviäminen johtuu vuorokaudenajasta. Loppuillasta ne sukeltavat maan varjoon aikaisemmin. Tietysti satelliitin kulkusuunta vaikuttaa. Jos se on päivänvalolinjan suuntainen, ei satelliitti välttämättä joudu varjoon.


    • -.--

      Kansainvälinen avaruusasema ISS näkyy juuri näihin aikoihin vuodesta usein ja hyvin, jos etelänpuolen taivaanrantaan on esteetön näkyvyys. Se on hämmästyttänyt monia muitakin kuin vain sinua. Tuolta voit tarkistaa sen näkymisajat, valitse oma sijaintisi ja ISS:

      http://www.heavens-above.com/

    • tällainen?
    • Tavallinen tallaaja

      En yleistä mutta ihmiset, jotka sanovat nahneensä ovat olleet joko pilvessä, sitä seuranneissa jälkioireissa, tai muuten vaan vatipäitä.

    • foliohattu1

      näin tänään noin 23:30 tähteä muistuttavan esineen lennon taivaalla,se oli himmeimpiä tähtiä vähän kirkkaampi ja lensi tasasta vauhtia etelän suunnasta pohjoiseen. kerkisin seuraan sitä noin minuutin ennekuin se katos rakennuksien taakse.ei ollu ilmeiseti tähden lento ku ei näkyny mitään pyrstöö.

      • ivuipyvfui

        Satelliitti. Tähdenlennot ovat sekunnin luokkaa.


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mielessäni vieläkin T

      Harmi että siinä kävi niinkuin kävi, rakastin sinua. Toivotan sulle kaikkea hyvää. Toivottavasti löydät sopivan ja hyvän
      Ikävä
      38
      1853
    2. Pupuhuhdasta löytyi lähes sadan kilon miljoonalasti huumeita

      Pupuhuhdasta löytyi lähes sadan kilon miljoonalasti huumeita – neljä Jyväskylän Outlaws MC:n jäsentä vangittu: "Määrät p
      Jyväskylä
      43
      1416
    3. Nellietä Emmaa ja Amandaa stressaa

      Ukkii minnuu Emmaa ja Amandaa stressaa ihan sikana joten voidaanko me koko kolmikko hypätä ukin kainaloon ja syleilyyn k
      Isovanhempien jutut
      6
      1401
    4. Ei luottoa lakko maahan

      Patria menetti sovitun ksupan.
      Suomen Keskusta
      14
      1372
    5. Nähtäiskö ylihuomenna taas siellä missä viimeksikin?

      Otetaan ruokaöljyä, banaaneita ja tuorekurkkuja sinne messiin. Tehdään taas sitä meidän salakivaa.
      Ikävä
      1
      1355
    6. Persut petti kannattajansa, totaalisesti !

      Peraujen fundamentalisteille, vaihtkaa saittia. Muille, näin sen näimme. On helppo luvata kehareille, eikä ne ymmärrä,
      Maailman menoa
      7
      1334
    7. Sinäkö se olit...

      Vai olitko? Jostain kumman syystä katse venyi.. Ajelin sitten miten sattuu ja sanoin ääneen siinä se nyt meni😅😅... Lis
      Ikävä
      2
      1317
    8. Housuvaippojen käyttö Suomi vs Ulkomaat

      Suomessa housuvaippoja aletaan käyttämään vauvoilla heti, kun ne alkavat ryömiä. Tuntuu, että ulkomailla housuvaippoihin
      Vaipat
      1
      1260
    9. Hyvää yötä ja kauniita unia!

      Täytyy alkaa taas nukkumaan, että jaksaa taas tämän päivän haasteet. Aikainen tipu madon löytää, vai miten se ärsyttävä
      Tunteet
      2
      1210
    10. Lepakot ja lepakkopönttö

      Ajattelin tehdä lepakkopöntön. Tietääkö joku ovatko lepakot talvella lepakkopöntössä ´vai jossain muualla nukkumassa ta
      4
      1192
    Aihe