Itsemurha

aaaaaaaaaaaaahgjs

pakko saada purkaa johonki. eli kaverini toiselt paikkakunnalt sai pari päivää sitten tietää että hänen vanhempansa eroo, ja purki tunteensa minulle. Hän sanoi että olo on niin paha että hän miettii itsemurhaa. Menin shokkiin ja tämä kyseinen poikakin tunnusti että itkee ja että häntä pelottaa. Uhkasi olla puhumatta vanhemmilleen koko loppu elämänsä. Ja ei uskalla kertoa kellekkään muulle? Mitä voin tehdä ja olen toisella paikkakunnalla. ja tämä poika on ollut aina 8,9 ja 10 oppilas ja ei juo eikä polta. Joten toivon että hän saa apua mutta miltä taholta ja miten. pakko saada purkaa jollekkkin

8

83

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Minä vaa

      Minkä ikäinen hän on?

      Itse olen hyvin koulussa pärjäävä pian 15-v tyttö, ja mulla on tällä hetkellä elämä aika palasina koska isäni on kuollut vasta vähän aikaa takaperin. Minäkään en juo tai polta (ym).

      Jokainen selviää näistä eri tavalla, mutta itse suosittelen puhumaan jollekkin toiselle joka on huonossa (lue: vähän vastaavassa tilanteessa) tai puhua jollekkin henkilölle joka ymmärtää ja johon uskaltaa varmasti luottaa.

      • anll

        hän on 9.luokkalainen poika


    • Minä vaa

      Niin tosiaan, koita puhua kaveris kanssa paljon ja painottaa et on ihmisii jotka välittää, vaikka sille ei tuntuisi :)

      • Rugaru

        Selvisin tosta alle kymmenvuotiaana. Kyllä nyt 9. Luokkalaisen pitää kestää ja saa hävetä jos itsemurhaa miettii kun vanhemmat eroaa.


    • Minä vaa

      Sori nyt alottajalle kun sotken tätä kokoajan, mutta Rugarulle haluan sanoa, että asioista selviää yleensä paljon helpommin alle kymmenenvuotiaana kuin murrosiässä, niin se vain on. Mulla on kokemusta asiasta, joten tiedän.

      • Rugaru

        Ohhoh että sulla on kokemusta! No mitäs vittua siinä sitte mut ysiluokkalaisen pitäs tietää enemmän maailmasta ku kymmenvuotiaan ja sen pitäs myös tietää ettei ihmiset vaa jossai vaihees enää halua olla yhessä


      • Minä vaa
        Rugaru kirjoitti:

        Ohhoh että sulla on kokemusta! No mitäs vittua siinä sitte mut ysiluokkalaisen pitäs tietää enemmän maailmasta ku kymmenvuotiaan ja sen pitäs myös tietää ettei ihmiset vaa jossai vaihees enää halua olla yhessä

        Siinähän se just on, "ysiluokkalaisen pitäs tietää enemmän maailmasta ku kymmenvuotiaan" - Kyllä, sen ymmärtää ysiluokkalaisena paremmin että Miksi, mutta sen ikäisenä on paljon haastavampaa sopeutua uuteen tilanteeseen kuin kymmenenvuotiaana.


    • Hei,

      hyvä, että ystäväsi on uskaltanut kertoa tilanteestaan sinulle, ehkä hän rohkaistuu puhumaan vielä asiasta jonkun muunkin kanssa. Ystävien tuki on luonnollisesti hyvin tärkeää, mutta hän tarvitsisi nyt myös jonkun luotettavan aikuisen rinnalleen. Ammattiapua on saatavilla esim.
      oman koulun kouluterveydenhoitajalta,
      Nuorten Kriisipisteestä:
      http://www.helsinkimissio.fi/?sid=442
      Mannerheimin Lastensuojeluliiton Lasten ja Nuorten puhelimesta: http://www.mll.fi/nuortennetti/
      Suomen Mielenterveysseuran Tukinetistä:
      https://www.tukinet.net/

      Lämpimin terveisin,
      SOS-kriisikeskus

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mielessäni vieläkin T

      Harmi että siinä kävi niinkuin kävi, rakastin sinua. Toivotan sulle kaikkea hyvää. Toivottavasti löydät sopivan ja hyvän
      Ikävä
      38
      1779
    2. Nellietä Emmaa ja Amandaa stressaa

      Ukkii minnuu Emmaa ja Amandaa stressaa ihan sikana joten voidaanko me koko kolmikko hypätä ukin kainaloon ja syleilyyn k
      Isovanhempien jutut
      6
      1381
    3. Pupuhuhdasta löytyi lähes sadan kilon miljoonalasti huumeita

      Pupuhuhdasta löytyi lähes sadan kilon miljoonalasti huumeita – neljä Jyväskylän Outlaws MC:n jäsentä vangittu: "Määrät p
      Jyväskylä
      42
      1367
    4. Ei luottoa lakko maahan

      Patria menetti sovitun ksupan.
      Suomen Keskusta
      14
      1342
    5. Nähtäiskö ylihuomenna taas siellä missä viimeksikin?

      Otetaan ruokaöljyä, banaaneita ja tuorekurkkuja sinne messiin. Tehdään taas sitä meidän salakivaa.
      Ikävä
      1
      1335
    6. Persut petti kannattajansa, totaalisesti !

      Peraujen fundamentalisteille, vaihtkaa saittia. Muille, näin sen näimme. On helppo luvata kehareille, eikä ne ymmärrä,
      Maailman menoa
      7
      1314
    7. Sinäkö se olit...

      Vai olitko? Jostain kumman syystä katse venyi.. Ajelin sitten miten sattuu ja sanoin ääneen siinä se nyt meni😅😅... Lis
      Ikävä
      0
      1284
    8. Housuvaippojen käyttö Suomi vs Ulkomaat

      Suomessa housuvaippoja aletaan käyttämään vauvoilla heti, kun ne alkavat ryömiä. Tuntuu, että ulkomailla housuvaippoihin
      Vaipat
      1
      1240
    9. Hyvää yötä ja kauniita unia!

      Täytyy alkaa taas nukkumaan, että jaksaa taas tämän päivän haasteet. Aikainen tipu madon löytää, vai miten se ärsyttävä
      Tunteet
      2
      1200
    10. Lepakot ja lepakkopönttö

      Ajattelin tehdä lepakkopöntön. Tietääkö joku ovatko lepakot talvella lepakkopöntössä ´vai jossain muualla nukkumassa ta
      2
      1173
    Aihe