Kävin koeajolla

Avautumista

Nimittäin 3-sarjan sedanin. Pettymys on suuri. Auto on itkettävän ahdas ja muotoilultaan aivan vanhanaikainen. Kun malli viimeksi 2012 uusittiin, miksi muodoiksi piti kopioida 15 vuotta vanha auto, muutamilla ulkonäön lamppukikoilla "uusittuna". Sisällä rengasmelu ylittää puolta halvempien autojen melutason räikeästi. Kuskin(kaan) paikalle ei mahdu ilman että hartia painuu kipesti B-pilariin, takapenkeistä ei kannata edes puhua. Miten joku voi tuosta löytää ajamisen iloa? Ainut hyvä puoli on että pikkuriikkinen kapea auto mahtuu hyvin 70-80 -luvuilla Ladoille ja pikkufiiateille mitoitettuihin parkkihallin ruutuihin. Muutoin ovat kilpailijat jo kaukana edellä.

30

372

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Totta,

      vanhanaikainen meluava ahdas pska. Octaviakin kyykyttää 6-0.

    • quotro

      Miksi et kokeillu viitos sarjaa mahtuu sun iso hanuris siihen kabiiniin paremmin, vai eiks pelimerkit riitä.

    • Totta kyllä

      Miksi noita edes tehdään? Autolehden mukaan tavanomaisin valitus omistajilta koskee juuri auton pienuutta, miksi tehdas sinnikkäästi väsää liian pieniä autoja? Onko Saksasta pelti lopussa?

      • 1. F30

        Minäkin ajan mielummin Golfilla, hiljaisempi, tilavempi, upea muotoilu ja mahtava ajettava...


      • kulje bussilla
        1. F30 kirjoitti:

        Minäkin ajan mielummin Golfilla, hiljaisempi, tilavempi, upea muotoilu ja mahtava ajettava...

        Jos malli on mielestäsi "muotoilultaan aivan vanhanaikainen" miksi menit edes koeajamaan? Olet ilmeisesti aidosti tyhmä henkilö. Vai oliko niin että tilillä 1000 € käteistä eivätkä myyneet osamaksulla...


      • Todellakin voi
        kulje bussilla kirjoitti:

        Jos malli on mielestäsi "muotoilultaan aivan vanhanaikainen" miksi menit edes koeajamaan? Olet ilmeisesti aidosti tyhmä henkilö. Vai oliko niin että tilillä 1000 € käteistä eivätkä myyneet osamaksulla...

        miettiä, että miksi ihmeessä aloittaja ylipäänsä vaivautui koeajamaan autoa mikäli se jo ulkomuodoltaan oli noinkin vastenmielisen näköinen. Viimeistään siinä vaiheessa jos ajoasentoa ei saa mieleisekseen, ja jos autossa istuminen saa aikaan suorastaan fyysisiä kipuja, niin potentiaalisen autonostajan luulisi lähtevän suosiolla katselemaan muita vaihtoehtoja.


      • nerot palstoilla?

        ehkä pitäisi kysyä, miksi ostaja on niin tyhmä että ostaa itselleen liian pienen auton?
        Ketä siitä voi syyttää?


      • pakollinen purkautum
        Todellakin voi kirjoitti:

        miettiä, että miksi ihmeessä aloittaja ylipäänsä vaivautui koeajamaan autoa mikäli se jo ulkomuodoltaan oli noinkin vastenmielisen näköinen. Viimeistään siinä vaiheessa jos ajoasentoa ei saa mieleisekseen, ja jos autossa istuminen saa aikaan suorastaan fyysisiä kipuja, niin potentiaalisen autonostajan luulisi lähtevän suosiolla katselemaan muita vaihtoehtoja.

        No persaukiset ja syrjäytyneet Röllit ne mellastaa ja purkaa pettymystään.


      • Avautumista
        Todellakin voi kirjoitti:

        miettiä, että miksi ihmeessä aloittaja ylipäänsä vaivautui koeajamaan autoa mikäli se jo ulkomuodoltaan oli noinkin vastenmielisen näköinen. Viimeistään siinä vaiheessa jos ajoasentoa ei saa mieleisekseen, ja jos autossa istuminen saa aikaan suorastaan fyysisiä kipuja, niin potentiaalisen autonostajan luulisi lähtevän suosiolla katselemaan muita vaihtoehtoja.

        Niinhän lähdinkin lätkimään kun totesin ettei tämän kanssa mitään tule. Kyllä ne vaan kuitenkin autot pitää nähdä ja kokea itse, en ainakaan minä osta imelien kiiltopaperi-mainoslehdyköiden perusteella yhtään mitään. Se mikä kiinnosti oli ilmeisen edistyksellinen moottori- ja voimansiirtotekniikka, joka kuitenkin oli paketoitu epäonnistuneisiin kuoriin. Kun tarkoitus on ostaa auto kahdelle aikuiselle, ei myöskään ole halua mihinkään tila-autoon ja äkkisältään voisi uskoa normaalin sedanin täyttävän tarpeen. Mutta kun ei niin ei, liian ahdas ja meluisa mukavaan matkustamiseen ja muotoilu osoittautui livenä täysin vanhahtavaksi.


    • miljonäär

      Voi hyvä veli eihän kaikki ole sikaniskoja on myös ihmisen kokoisia autoilijoita, BMW mallistosta löytyy valinnan varaa, joka lähtöön.

    • moboilija

      Älä älä nyt...mua just kuumottaa kyseinen malli ja pitäis mennä kattoo/ajaa josko kelpais mulle :-)

    • LäskiäAhdistaaAina

      Laihdutus olis paikallaan jos ei normaalin kokoiseen autoon mahdu. Lihavilla on omat rajoitteet. Tilaa tilataxi.

      • Kerro totuus

        Olisi mielenkiintoista tietää millä autolla keskustelun aloittaja ajaa, oikeasti?


      • Avautumista
        Kerro totuus kirjoitti:

        Olisi mielenkiintoista tietää millä autolla keskustelun aloittaja ajaa, oikeasti?

        Tällä hetkellä Jaguarilla, tarkoitus on lievästi downgreidata.


      • dyj
        Avautumista kirjoitti:

        Tällä hetkellä Jaguarilla, tarkoitus on lievästi downgreidata.

        Voortti vois olla sitten aika lähellä jaguaaria.


      • Piika ei oo ihminen
        dyj kirjoitti:

        Voortti vois olla sitten aika lähellä jaguaaria.

        Fordilla ei ole tarjolla mitään lähellekään Jaguaria, yli eläkeikänsä elänyt Mondeo ei ole vaíhtoehto millekään.


      • fsdgh
        Piika ei oo ihminen kirjoitti:

        Fordilla ei ole tarjolla mitään lähellekään Jaguaria, yli eläkeikänsä elänyt Mondeo ei ole vaíhtoehto millekään.

        Tata Motorsin laatu näkyy jakulaarissa. Ei kestä.


      • Autoilija A
        dyj kirjoitti:

        Voortti vois olla sitten aika lähellä jaguaaria.

        Siis ajelet Jaguarilla ja mahdut siihenm? Mikähän Jaggen malli on kyseessä? Ei tietääkseni tee kuorma-autoja.


      • voih setää
        Piika ei oo ihminen kirjoitti:

        Fordilla ei ole tarjolla mitään lähellekään Jaguaria, yli eläkeikänsä elänyt Mondeo ei ole vaíhtoehto millekään.

        wauh, setäkansakin on palstoilla suurine kansaperinne sanontoineen, aika ajoi ohitsesi jo kauan sitten.


    • Surkea vehje

      Kaikki sen tietää että vaikka Ave tai Mastakuus tarjoaa puoleen hintaan enemmän vastinetta rahalle ja nykyaikaisissa kuorissa.

      • kade kade

        Ja jo perus 316i rökittää teidän anjoviksenne ja maksalaatikkone kulussa ja ajamisen ilossa. v-tuttaako?


      • No ainaskin
        kade kade kirjoitti:

        Ja jo perus 316i rökittää teidän anjoviksenne ja maksalaatikkone kulussa ja ajamisen ilossa. v-tuttaako?

        rengasmelun määrässä se voittaa, Peltorit kuuluu vakiovarusteisiin


    • dilledongi1111

      Auto on kuitenkin melkein 1,8 metriä leveä, takakontti 480 litraa tilava, akseliväli lähes 2,8 metriä, kokonaispituus lähes 4,7 metriä. Kyllä tohon pitäs normaalien ihmisten mahtua. Toki Octavia on tilavampi ja joku Superb myös.

      Takavetoinen auto on aina ahtaampi kuin etuveto ja etenkin bemut ja mersut, joissa moottori on pitkittäin ja moottoritilassa siten, että keula on pitkä, mutta moottori on todella takana.

      Itse olen 180cm ja 78kg ja mahdun itseni taakse todella hyvin tässä autossa. Vaimo on 170cm 55kg. Muita ei perheeseemme kuulu. Auto on meidän tarpeisiin todella tilava niin edestä kuin takaakin. Kontti riittää kanssa mainiosti, koska emme kuljeta juuri mitään koskaan. Voisi sanoa, että auto on minun ja meidän tarpeisiin jopa liian iso, koska ajan enimmäkseen yksin. Mutta ykkössarjalainen ei minulle käynyt, koska se on tätä mallia paljon rumempi ja siinä ei ollut myöskään tarjolla kaksilitraista bensamoottorista automaattivaihteista nelivetoa, joten oli vähän niinkuin pakko ostaa 3-sarjalainen, koska Audin A4 B8 osoittautui 3-sarjan bemua huonommaksi mm. automaattivaihteiston, mutkatieajettavuuden ja keskinäytön käyttöliittymän osalta.

      Vaikea sanoa, miksei se olisi riittävän tilava aloittajalle ja hänen vaimolleen. Toki jos olette pitkiä, harteikkaita ja ylipainoisia, niin ehkä tuo on sitten pieni auto.

      Rengasmelusta sen verran, että kyllä tämä uusi kolmonen on hiljaisempi kuin uusi Octavia ta Avensis, toki ei kauheasti, mutta on kuitenkin.

      Tosin itsellä on autossa vain 205/60R16 kesärenkaat ja hiljaiseksi mainostettua Continentalin Premium Contact 5 merkkiä/mallia ja vain H-nopeusluokkaa vaikka 320iA xDriven huippunopeus onkin yli 230km/h. Renkaat eivät ole myöskään run flatit.

      Kyllähän jotkut Pirellin tai Bridgestonen 17- tai 18-tuumaiset run flat renkaat meluaa enempi kuin jotkut muut. Noita ne vaan valitettavasti noissa eskareissa ovat.

      Toki minunkin autossa tulee läpi noilla hiljaisillakin renkailla rengasmelua ja lähinnä auton etupäästä. Auto on muuten niin hiljainen ja jykevä, että tuo rengasääni kuuluu aika selkeänä. Se onkin minusta suurin puute tässä autossa.

      • dilledongi1111

        Muotoilusta vielä sen verran, että sivulinja on ihan moderni monine pokkauksineen ja keula on ilmeeltään häijy/tuima, sporttinen sekä maskuliininen, mutta takapää on melko valju ja tylsä.

        Näyttävyyttä saa lisää hommaamalla M-sport-paketin tai Luxury line-, Sport line- tai Modern line-paketin ja ottamalla jonkin hyvä metallivärin, kuten: Estoril Bluen, Sparkling Bronzen, Space Greyn tai Liqued bluen. samaten jotkut isot ja erikoiset vanteet alle, niin ulkonäkö muuttuu kummasti (tosin ajettavuus voi kärsiä).


    • BMW1

      Minkähän auton aloittaja on käynyt koeajamassa? En tunnista noista ominaisuuksista ainakaan Bemaria. Itse olen kuntoilijan mitoissa ja mahtunut kaikkiin Bemareihin erittäin hyvin, kannattaisko laihdutttaa? Omistamani Bemarit ovat olleet kaikki erittäin hiljaisia autoja, tästä löytyy myös mittaustietoja, jos jaksaa etsiä. Muotoilultaan uusi 3-sarjalainen on viimeisen päälle tämän ajan linjojen mukainen, toki ulkonäkö on makuasia.

      Autojen mitat ovat kasvaneet vuosien myötä, niin Bemarinkin mitat. Kolmos-sarjan Bemari ei todellakaan ole pikkuauto ja vanhojen mittojen mukaiset parkkiruudut käyvät ahtaaksi. Tästäkin asiasta löytyy mustaa valkoisella, sen kun vain etsit auton mitat.

    • jo on jutut

      Itseasiassa uusi C-sarja on monien autolehtien mukaan takatiloiltaan vielä ahtaampi kuin nykyinen 3-sarja. Tämä on mainuttu myös autolehtien koeajoissa ja testeissä. Kuten on mainittu myös se, että uuden C-sarjan sedanin takakontin lastauskorkeus ja takakontin luukun aukko ovat huonommat kuin nykyisessä 3-sarjan sedanissa. Uusi C-sarjalainen on nykyisen 3-sarjan suora kilpailija, joten väitteesi kilpailijoiden edellä olosta on osittan täyttä diipaa.

      Mersu on testien mukaan bemua jäljessä myös moottoriensa ja 7-vaihteisen automaattinsa kanssa.

      Ainoa missä se on etevämpi tätä nykyistä 3-sarjaa on juurikin äänieristys, rengasmelun vähyys, matkustusmukavuus, sisustan laadukkuudessa jo hinnat alkaen versioissakin, alustan pehmeys ja se, että siihen saa ilmanjousituksen lisärahalla (3-sarjaan ei saa).

      Koko eka viesti vaikuttaa huonolta provoiluyritykseltä.

      Täytyy olla aika lihava, jos tosiaan nykyisessä 3-sarjassa hartiat ottaa b-pilariin kiinni. Sehän tarkoittaa sitä, että kuski on luokkaa Mika Halvari ja ei mahdu edes tuohon istuimeen, koska hartoiden pitää tulla sen selkänojan sivutukien yli, jotta ne osuisi b-pilariin.

    • jo on jutut

      Itseasiassa uusi C-sarja on monien autolehtien mukaan takatiloiltaan vielä ahtaampi kuin nykyinen 3-sarja. Tämä on mainuttu myös autolehtien koeajoissa ja testeissä. Kuten on mainittu myös se, että uuden C-sarjan sedanin takakontin lastauskorkeus ja takakontin luukun aukko ovat huonommat kuin nykyisessä 3-sarjan sedanissa. Uusi C-sarjalainen on nykyisen 3-sarjan suora kilpailija, joten väitteesi kilpailijoiden edellä olosta on osittan täyttä diipaa.

      Mersu on testien mukaan bemua jäljessä myös moottoriensa ja 7-vaihteisen automaattinsa kanssa.

      Ainoa missä se on etevämpi tätä nykyistä 3-sarjaa on juurikin äänieristys, rengasmelun vähyys, matkustusmukavuus, sisustan laadukkuudessa jo hinnat alkaen versioissakin, alustan pehmeys ja se, että siihen saa ilmanjousituksen lisärahalla (3-sarjaan ei saa).

      Koko eka viesti vaikuttaa huonolta provoiluyritykseltä.

      Täytyy olla aika lihava, jos tosiaan nykyisessä 3-sarjassa hartiat ottaa b-pilariin kiinni. Sehän tarkoittaa sitä, että kuski on luokkaa Mika Halvari ja ei mahdu edes tuohon istuimeen, koska hartoiden pitää tulla sen selkänojan sivutukien yli, jotta ne osuisi b-pilariin.

      • 2.4 STW

        Mersu siis on kaikissa oleellisissa asioissa parempi :-)
        Myös uusi A4 on mukavampi kuin 3-sarjalainen (F30) millainen itsellänikin on.
        Oikeastaan BMW on kaikessa mukavuusasiassa aika huono paitti jousitus on yllättävän hyvä. Melu, penkit, radio, ovat kaikki aika huonoja tai eivät ainkaan parempia kuin puolet maksavissa tavisautoissa.


      • runkkumuna
        2.4 STW kirjoitti:

        Mersu siis on kaikissa oleellisissa asioissa parempi :-)
        Myös uusi A4 on mukavampi kuin 3-sarjalainen (F30) millainen itsellänikin on.
        Oikeastaan BMW on kaikessa mukavuusasiassa aika huono paitti jousitus on yllättävän hyvä. Melu, penkit, radio, ovat kaikki aika huonoja tai eivät ainkaan parempia kuin puolet maksavissa tavisautoissa.

        Jaa no mun mielestä F30:n penkit ei ole huonot., tosin mulla on sellaiset, että kaikki pelaa sähköllä ja säätöjä on ristiseläntuensäädöistä penkin etureunan kallistukseen asti. Radio ei ole huono, se ei parane vaikka löisit 1500 euroa lisää rahaa. Ongelma on, että vakiokajarit on huonot ja niille ei ole vakiona kunnon erillistä vahvistinta. Tehdasasenteisen HiFi-setin myötä tulee jo sellaiset kaiuttimet ja vahvistin, että BMW hakkaa jo monet muiden autojen vakiot.

        Olen lukenut nyt useamman testin missä on uusi C ja F30 mukana Audin A4 B8:a vastaan ja kyllä niissä F30 on päihittänyt myös tuo Audin. Audi on ollut useammassa testissä tuon joukon epämukavin ja myös vanhahtavin. Uutta A4:ää ei ole vielä edes esitelty.


    • hölynpölyä78

      Jos ei tohon mahdu niin onhan bemarilla 3-sarjassa 3GT. Siinä on kontilla jo enempi kokoa ja luukku aukeaa isosti. Takajalkatilatkin on melkein isommat kuin 5-sarjassa. Niin ja on erikoisen näköinen edestä ja takaa. Jopa niin erikoisen näköinen, että on sedania ja farkkua rumempi.

      Sitten on vielä 4-sarjan viisiovinen coupe, jossa luukku aukeaa 3GT:n tapaan sedania käytännöllisemmin, mutta auto muodoiltaan 3-sarjan sedania erikoisempi ja matalampi. Tiloiltaan tuo on toki yhtä iso tai pieni kuin 3-sarjan sedankin.

      Takavetoinen auto auto aina kompromissi tilojen suhteen. Moottori pitkittäin sekä iso ja leveä kardaanitunneli syö sisätiloja levyssuunassa. Näihän se on varmasti takapotkussa Jaggessakin. Aloittajalla on ilmeisesti XF ja sehän on 5-sarjan kilpailija eikä 3-sarjan.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mielessäni vieläkin T

      Harmi että siinä kävi niinkuin kävi, rakastin sinua. Toivotan sulle kaikkea hyvää. Toivottavasti löydät sopivan ja hyvän
      Ikävä
      41
      2164
    2. Pupuhuhdasta löytyi lähes sadan kilon miljoonalasti huumeita

      Pupuhuhdasta löytyi lähes sadan kilon miljoonalasti huumeita – neljä Jyväskylän Outlaws MC:n jäsentä vangittu: "Määrät p
      Jyväskylä
      49
      1707
    3. Persut petti kannattajansa, totaalisesti !

      Peraujen fundamentalisteille, vaihtkaa saittia. Muille, näin sen näimme. On helppo luvata kehareille, eikä ne ymmärrä,
      Maailman menoa
      33
      1528
    4. Ei luottoa lakko maahan

      Patria menetti sovitun ksupan.
      Suomen Keskusta
      42
      1508
    5. Nellietä Emmaa ja Amandaa stressaa

      Ukkii minnuu Emmaa ja Amandaa stressaa ihan sikana joten voidaanko me koko kolmikko hypätä ukin kainaloon ja syleilyyn k
      Isovanhempien jutut
      7
      1450
    6. Nähtäiskö ylihuomenna taas siellä missä viimeksikin?

      Otetaan ruokaöljyä, banaaneita ja tuorekurkkuja sinne messiin. Tehdään taas sitä meidän salakivaa.
      Ikävä
      2
      1446
    7. Sinäkö se olit...

      Vai olitko? Jostain kumman syystä katse venyi.. Ajelin sitten miten sattuu ja sanoin ääneen siinä se nyt meni😅😅... Lis
      Ikävä
      3
      1417
    8. Housuvaippojen käyttö Suomi vs Ulkomaat

      Suomessa housuvaippoja aletaan käyttämään vauvoilla heti, kun ne alkavat ryömiä. Tuntuu, että ulkomailla housuvaippoihin
      Vaipat
      2
      1351
    9. Hyvää yötä ja kauniita unia!

      Täytyy alkaa taas nukkumaan, että jaksaa taas tämän päivän haasteet. Aikainen tipu madon löytää, vai miten se ärsyttävä
      Tunteet
      4
      1275
    10. Lepakot ja lepakkopönttö

      Ajattelin tehdä lepakkopöntön. Tietääkö joku ovatko lepakot talvella lepakkopöntössä ´vai jossain muualla nukkumassa ta
      7
      1243
    Aihe