miksi ihmiset haluaa olla ylipainoisia?

läskithiiteen

itselläni ei ole mitään ylipainoisia vastaan, mutta en älyä miks ketään haluaisi olla ylipainoinen. nytten joku ylipainoinen rupee puolustelee ettei tahdo olla mutta:

1. ei kukaan synny läskiksi
2. kukaan ei laita ruokaa sun suuhun
3. jos et liiku, se on oma ongelmasi.

eli periaatteesa ylipainoisuus on haluamis-asia. en kyllä älyä miksi joku haluaisi olla ylipainoinen..... ja sekin vituttaa kun joku tulee: hyii oon läski!!! MIKSI OLET LÄSKI JOS ET HALUA OLLA -.-

39

329

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • asiaäij

      ASIAA! tätä oon itekki ihmetelly.

    • s s

      Läskiys on aina kertonut elintasosta. Ennen vain hyvätuloisilla oli varaa syödä itsensä lihavaksi.

      • herätkää.läskit

        Ei pidä nykyyän paikkansa...
        joissain köyhissä maissa köyhät, ostavat lihaa jossa on paljon rasvaa joka on halvempaa ja rikkaat ostavat sitä laadukasta lihaa jossa ei ole niin paljoa rasvaa.


        Läskit, herätkää, Suomessa teillä on mahdollisuus vaikuttaa siihen.


    • järkikäteepikkunen

      nohuhhu. 1. jollakin voi olla joku sairaus joka aiheuttaa ylipainoa, tuliko pieneen mieleesi? 2. kaikki eivät edes tajua lihoneensa 3. kaikki eivät laihdu vaikka yrittäisivätkin onko sulla olemattomat aivot vai miksei mielees tullu parii yksinkertasta pikku asiaa? turhaa alat puhuu täällä paskaa joten heihei voit häipyä täältä. ps. ei en ole itse läski vaikka luultavasti niin meinaat vastata

    • järkikäteepikkunen

      nohuhhu. 1. jollakin voi olla joku sairaus joka aiheuttaa ylipainoa, tuliko pieneen mieleesi? 2. kaikki eivät edes tajua lihoneensa 3. kaikki eivät laihdu vaikka yrittäisivätkin onko sulla olemattomat aivot vai miksei mielees tullu parii yksinkertasta pikku asiaa? turhaa alat puhuu täällä paskaa joten heihei voit häipyä täältä. ps. ei en ole itse läski vaikka luultavasti niin meinaat vastata

    • järkikäteepikkunen

      nohuhhu. 1. jollakin voi olla joku sairaus joka aiheuttaa ylipainoa, tuliko pieneen mieleesi? 2. kaikki eivät edes tajua lihoneensa 3. kaikki eivät laihdu vaikka yrittäisivätkin onko sulla olemattomat aivot vai miksei mielees tullu parii yksinkertasta pikku asiaa? turhaa alat puhuu täällä paskaa joten heihei voit häipyä täältä. ps. ei en ole itse läski vaikka luultavasti niin meinaat vastata

      • 1. Sairaus ei koskaan ole yksittäinen syy ylipainoon. Monet sairaudet ja tulehdustilat toki altistavat ylipainolle, otetaan nyt esimerkkinä vaikka kilpirauhasen vajaatoiminta. Ylipainoa ei kuitenkaan voida 99,9% tapauksissa perustella sairaudella tms.

        2. Vääristynyt kehonkuva on ihan mahollinen. Väitän kuitenkin että jokainen psyykkisesti suht terve tajuaa lihonneensa kun niitä kiloja on tullut muutamia.

        3. Aina voi yrittää. Ikävä kyllä nää yritykset jää usein yritiksiksi. Jokainen laihtuu mikäli jaksaa tehdä muutoksia ruokavalioonsa.


      • Sjsjdjf
        jyyrgen kirjoitti:

        1. Sairaus ei koskaan ole yksittäinen syy ylipainoon. Monet sairaudet ja tulehdustilat toki altistavat ylipainolle, otetaan nyt esimerkkinä vaikka kilpirauhasen vajaatoiminta. Ylipainoa ei kuitenkaan voida 99,9% tapauksissa perustella sairaudella tms.

        2. Vääristynyt kehonkuva on ihan mahollinen. Väitän kuitenkin että jokainen psyykkisesti suht terve tajuaa lihonneensa kun niitä kiloja on tullut muutamia.

        3. Aina voi yrittää. Ikävä kyllä nää yritykset jää usein yritiksiksi. Jokainen laihtuu mikäli jaksaa tehdä muutoksia ruokavalioonsa.

        3. Kyse oli lihomisesta ( uskoisin, että sen ehkäisystä ) eikä jälkihoidosta / viisaudesta. Eli, kyllä. Ylipainon ehkäisy on helpompaa, kuin laihduttaminen lihomisen jälkeen.


      • minkäs teet
        jyyrgen kirjoitti:

        1. Sairaus ei koskaan ole yksittäinen syy ylipainoon. Monet sairaudet ja tulehdustilat toki altistavat ylipainolle, otetaan nyt esimerkkinä vaikka kilpirauhasen vajaatoiminta. Ylipainoa ei kuitenkaan voida 99,9% tapauksissa perustella sairaudella tms.

        2. Vääristynyt kehonkuva on ihan mahollinen. Väitän kuitenkin että jokainen psyykkisesti suht terve tajuaa lihonneensa kun niitä kiloja on tullut muutamia.

        3. Aina voi yrittää. Ikävä kyllä nää yritykset jää usein yritiksiksi. Jokainen laihtuu mikäli jaksaa tehdä muutoksia ruokavalioonsa.

        "Vääristynyt kehonkuva on ihan mahollinen" nykyään todella yleistä, tosin ei ylipainon takia...;)


      • korjausta edellisell
        jyyrgen kirjoitti:

        1. Sairaus ei koskaan ole yksittäinen syy ylipainoon. Monet sairaudet ja tulehdustilat toki altistavat ylipainolle, otetaan nyt esimerkkinä vaikka kilpirauhasen vajaatoiminta. Ylipainoa ei kuitenkaan voida 99,9% tapauksissa perustella sairaudella tms.

        2. Vääristynyt kehonkuva on ihan mahollinen. Väitän kuitenkin että jokainen psyykkisesti suht terve tajuaa lihonneensa kun niitä kiloja on tullut muutamia.

        3. Aina voi yrittää. Ikävä kyllä nää yritykset jää usein yritiksiksi. Jokainen laihtuu mikäli jaksaa tehdä muutoksia ruokavalioonsa.

        Kilpirauhasen vajaatoiminta aiheuttaa sen, että ruoka ei pala elimistössä läheskään samaa tahtia kuin normaalisti. Lisäksi muut vajaatoiminnan oireet, kuten jaksamattomuus, masennus aiheuttavat sen, ettei jaksa toimia normaalisti, saati liikkua. Jos jaksaakin liikkua, kivut tulevat taas esteeksi. Kilpirauhasen vajaatoiminta on yllättävän yleistä, prosentteja en osaa sanoa, mutta huomattavasti yleisempää se on kuin 0,1%:lla ylipainoisista. Kun lääkitys saadaan kohdalleen, osalla painokin alkaa laskea, muttei valitettavasti kaikilla. Usein vajaatoiminnan vuoksi lihoneiden on vaikea myös pudottaa painoaan, kun sitä vajaatoimintaa sairastavaa ihmistä ei lääkkeillä saada ihan täydellisesti normaalitilaan.


    • jjj__

      "mutta en älyä miks ketään haluaisi olla ylipainoinen."

      Tainnut uni maittaa äidinkielen tunneilla

      • Turpaantulis22

        Tai sitten sinulla, tuo on tiettyä murretta.


      • Asassgkf
        Turpaantulis22 kirjoitti:

        Tai sitten sinulla, tuo on tiettyä murretta.

        Silti kirjoittaessa tulisi käyttää kirjakieltä, eikä eri murteita. Kertoisitko, mikä murre on kyseessä? Itselle tuli "virheellisen kieliopin -murre" mieleen.


      • Turkuboi
        Asassgkf kirjoitti:

        Silti kirjoittaessa tulisi käyttää kirjakieltä, eikä eri murteita. Kertoisitko, mikä murre on kyseessä? Itselle tuli "virheellisen kieliopin -murre" mieleen.

        Turussa on hyvin yleistä käyttää ke sanaa. Se on tullut turkulais nuorille jo tavaksi.


      • Ajans
        Turkuboi kirjoitti:

        Turussa on hyvin yleistä käyttää ke sanaa. Se on tullut turkulais nuorille jo tavaksi.

        Se ei silti ole virallisesti mikään murre.


    • minkäs teet

      Kaikki ei oo aina ihan sitä miltä näyttää. Itse olen 176cm pitkä ja painan 137kg. Olen ollut ala-asteesta asti ylipainoinen ja olen myös kuullut siitä...:( olen aina ollut todella liikunnallinen ja kuntoni on hyvä. Intin jälkeen onnistuin pudottamaan painoa 110-> 88kg ja olin aika hyvässä kunnossa. Pyöräilin päivittäin 40-100km, kävin salilla 6krt viikossa 45-90min ja silloin tällöin lenkillä ja söin todella terveellisesti.
      tavattuani avopuolisoni painoni on noussut koko ajan melko tasaisesti, vaikka päivä kulutukseni on 3000-7000kcal luokkaa. Nykyään liikkuminen painottuu fyysiseen työhön ja sali reeniin. Syöminen on myös mitä sattuu ja millon sattuu.
      painon pudotus on minulle ollut aina TODELLA haastavaa ja vaikeaa. Esim. Röökin polton pystyin lopettamaan intissä (poltin 6 vuotta), kun en vain mennyt enää röökille;) alkoholin kanssa sama juttu, ei ongelmia.
      nykyään harvemmin enää kukaan edes mainitsee ylipainostani ja puolisoani Se ei haittaa, niin itsekkin on alkanut jo tottua siihen:)

      • pöö

        Jos syöt miten sattuu ja milloin sattuu en ihmettele ollenkaa, pyydä joltakulta vaikkapa ruokaohjelmaa ja syö tasan sen mukaisesti, hommaa valmentaja niin homma pysyy käsissä. Loppuen lopuksi kaikki on kiinno omasta päästä


      • Logic

        Ja vitut sä pyöräile mitään 100km päivittäin


      • minkäs teet
        Logic kirjoitti:

        Ja vitut sä pyöräile mitään 100km päivittäin

        Tarkennus: ma-pe 40-60km ja la 70-100km su lepo. Aluksi pyöräilin myös su, mutta meni kroppa yli kuntoon... Nykyään en ole enään pahemmin pyöräillyt.


      • juuheimarkobooeitykkää

        Olisko 4-10km lähempänä kun toi 40-100km päivässä?


    • halooo

      GEENIT??

      • minkäs teet

        Nii voi Se olla sekin. Mun molemmat vanhemmat harrasti kehonrakennusta...;)


      • ecc__
        minkäs teet kirjoitti:

        Nii voi Se olla sekin. Mun molemmat vanhemmat harrasti kehonrakennusta...;)

        Eh? Geenit helpottavat lihomista ja vaikeuttavat laihdutusta, eivät estä sitä. Ja vaikka sulla olis lihottava geeni, olet silti ite lihavutesi aihettanut syömällä kuin lehmä. Ihminen ei yksinkertaisesti liho jos ei syö liikaa. Turha selitellä millään geeneillä.

        Niin ja yläasteen biologiantunneillakin opetetaan ettei hankitut omninaisuudet periydy. Sillä ei ole mitään merkitystä, että vanhempasi harrasti kehonrakennusta


      • ecc__
        ecc__ kirjoitti:

        Eh? Geenit helpottavat lihomista ja vaikeuttavat laihdutusta, eivät estä sitä. Ja vaikka sulla olis lihottava geeni, olet silti ite lihavutesi aihettanut syömällä kuin lehmä. Ihminen ei yksinkertaisesti liho jos ei syö liikaa. Turha selitellä millään geeneillä.

        Niin ja yläasteen biologiantunneillakin opetetaan ettei hankitut omninaisuudet periydy. Sillä ei ole mitään merkitystä, että vanhempasi harrasti kehonrakennusta

        Ja miinusta pukkaa.. totuus sattuu tiedän. Tarkoituksenihan ei missään nimessä ole mulla mollata ylipainoisia vaan kannustaa heitä parantamaan elämäntapojansa.


      • ecc__ kirjoitti:

        Ja miinusta pukkaa.. totuus sattuu tiedän. Tarkoituksenihan ei missään nimessä ole mulla mollata ylipainoisia vaan kannustaa heitä parantamaan elämäntapojansa.

        Miinusta tulee aina kun laittaa faktat pöytään. Tiedä sitten onko porukka vaan niin tietämätöntä asioista vai eikö ne vastaa mielipidettä.


      • minkäs teet
        jyyrgen kirjoitti:

        Miinusta tulee aina kun laittaa faktat pöytään. Tiedä sitten onko porukka vaan niin tietämätöntä asioista vai eikö ne vastaa mielipidettä.

        Tiedän kyllä miten voin laihtua ja millainen ruokavalio Pitäs olla. Ainoo vaan, että sen ylläpitäminen on aika haastavaa nykyään ja itse en näe edes sitä tarpeelliseksi. Rasva prosenttini on n.30 (lihasta n.50%) ja olen täysin terve, Se riittää minulle:) en Oikeen muutenkaan tajua miksi kukaan haluaa näyttää kuivan kesän oravalta...;) kohtuus kaikessa, parasta itselle on Se luonnollisin tapa. Ei liika yrittäminen.


      • minkäs teet
        ecc__ kirjoitti:

        Eh? Geenit helpottavat lihomista ja vaikeuttavat laihdutusta, eivät estä sitä. Ja vaikka sulla olis lihottava geeni, olet silti ite lihavutesi aihettanut syömällä kuin lehmä. Ihminen ei yksinkertaisesti liho jos ei syö liikaa. Turha selitellä millään geeneillä.

        Niin ja yläasteen biologiantunneillakin opetetaan ettei hankitut omninaisuudet periydy. Sillä ei ole mitään merkitystä, että vanhempasi harrasti kehonrakennusta

        Et taida paljon tietää lehmistä...


    • 36v.

      Miksi kukaan haluaa olla kukkakeppi?
      Se on epämiehekästä ja liian laiha nainen omaa liian pienet tissit.

    • Mr. Safka

      Koska mä voin

    • Thro

      Ainoo asia mikä mua ihmetyttää on se et miksi vitussa aikuisia miehiä tai naisia tulaa nuorten palstalle? Pedofiilejä perhaps?:P

      • MitäköhänIhmettä

        Mitä siitä jos on läski? Tärkeintä on että pitää itseään terveenä. Paino on vain numero eikä sen kannata antaa hallita liikaa elämää.


      • ccavsvs
        MitäköhänIhmettä kirjoitti:

        Mitä siitä jos on läski? Tärkeintä on että pitää itseään terveenä. Paino on vain numero eikä sen kannata antaa hallita liikaa elämää.

        Jaa no itse ainakin syön aika paljon lääkkeitä mielenterveysongelmien takia, ja vaikka syön 800-1200kcal päivässä ja kuntoilen, niin olen lihonut lääkkeiden takia.
        Toki osa on varmaan nesteitä, mutta lähinnä johtuu lääkkeiden aineenvaihduntaa hidastavista vaikutuksista.
        Joten eipä se lihavuus aina johdu liiallisesta syömisestä tai liikunnan puutteesta.


    • Mikäli paino nousee kertyneen nesten takia, ei ole kyseessä lihominen. Lihominen on nimenomaan rasvakudoksen määrän kasvua.

      Noilla energiamäärillä ja liikunalla keho menee aika nopsaa säästöliekille. Tää ei silti kuitenkaan tarkota sitä että rasvakudos lisääntyisi.

    • Une-ton

      Koska ihminen voi esimerkiksi masentua, ja syödä suruunsa. Mutta olet ehkä liian nuori ymmärtämään näitä asioita.

    • Vittu kun voi olla tyhmä!! Miten joku jolla ei koskaan ittellään ole isompia ongelmia painonsa kanssa ollut voisi mitenkään ymmärtää miltä painonsa kanssa kamppailevista ihmisistä tuntuu? Suurin osa ylipainoisista aika varmasti haluaa laihtua mutta ei yksinkertaisesti pysty siihen. Painon pudottamiseen tarvitaan paljon itsehillintää ja kuria. Ja joillekkin ihmisille se on vaikeampaa kuin toisille. Ja iso osa ei pysty myöntämään muille eikä aina itselleenkään kamppailevansa painonsa kanssa, olivat he sitten pahasta ylipainoisia tai eivät. Joillekkin ihmisille ylipaino tuottaa pahoja henkisiä ongelmia. Ei edes tarvitse olla ylipainoinen että oma paino tuottaa ongelmia. Ootko koskaan kuuluu esim. bulimiasta?? Luuletko tosiaan että tätä sairastavat ihmiset oikeesti haluavat työntää sormensa kurkkuunsa ja oksentaa kaikki syömänsä ulos. No ei todellakaan halua!! Ne tekee sen silti. Se tuntuu välttämättömältä ja pakolliselta. Ylipainoisuus ei todellakaan useimmille ole haluamis-asia, vaan iso ongelma joka joillekkin ihmisille on todella vaikea korjata. Ja itse en siis ole koskaan ollut ylipainoinen. Kamppailut bulimiaa vastaan pari vuotta ja siksi ymmärrän miltä joistain ylipainoisista tuntuu. Painon kanssa on siis itselläkin ollut omia henkilökohtaisia ongelmia ja haluamisen kanssa asialla ei mitään tekemistä koskaan ole ollut.

      • "Painon pudottamiseen tarvitaan paljon itsehillintää ja kuria."

        Totuus: Ei vaadi, mikäli sen osaa toteuttaa.


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mielessäni vieläkin T

      Harmi että siinä kävi niinkuin kävi, rakastin sinua. Toivotan sulle kaikkea hyvää. Toivottavasti löydät sopivan ja hyvän
      Ikävä
      37
      1806
    2. Nellietä Emmaa ja Amandaa stressaa

      Ukkii minnuu Emmaa ja Amandaa stressaa ihan sikana joten voidaanko me koko kolmikko hypätä ukin kainaloon ja syleilyyn k
      Isovanhempien jutut
      6
      1401
    3. Pupuhuhdasta löytyi lähes sadan kilon miljoonalasti huumeita

      Pupuhuhdasta löytyi lähes sadan kilon miljoonalasti huumeita – neljä Jyväskylän Outlaws MC:n jäsentä vangittu: "Määrät p
      Jyväskylä
      44
      1387
    4. Ei luottoa lakko maahan

      Patria menetti sovitun ksupan.
      Suomen Keskusta
      14
      1352
    5. Nähtäiskö ylihuomenna taas siellä missä viimeksikin?

      Otetaan ruokaöljyä, banaaneita ja tuorekurkkuja sinne messiin. Tehdään taas sitä meidän salakivaa.
      Ikävä
      1
      1345
    6. Persut petti kannattajansa, totaalisesti !

      Peraujen fundamentalisteille, vaihtkaa saittia. Muille, näin sen näimme. On helppo luvata kehareille, eikä ne ymmärrä,
      Maailman menoa
      7
      1324
    7. Sinäkö se olit...

      Vai olitko? Jostain kumman syystä katse venyi.. Ajelin sitten miten sattuu ja sanoin ääneen siinä se nyt meni😅😅... Lis
      Ikävä
      0
      1294
    8. Housuvaippojen käyttö Suomi vs Ulkomaat

      Suomessa housuvaippoja aletaan käyttämään vauvoilla heti, kun ne alkavat ryömiä. Tuntuu, että ulkomailla housuvaippoihin
      Vaipat
      1
      1250
    9. Hyvää yötä ja kauniita unia!

      Täytyy alkaa taas nukkumaan, että jaksaa taas tämän päivän haasteet. Aikainen tipu madon löytää, vai miten se ärsyttävä
      Tunteet
      2
      1210
    10. Lepakot ja lepakkopönttö

      Ajattelin tehdä lepakkopöntön. Tietääkö joku ovatko lepakot talvella lepakkopöntössä ´vai jossain muualla nukkumassa ta
      2
      1183
    Aihe