en kestä enää

Tyttö 14.v.

Mä en jaksa koko ajan kuunnella mun veljien riuhumista ja huutamista ja aina kun mä sanoin äitilleni jotain tyyliin voisitko sanoo mun veljille että on hiljempaa äiti asettuu mun veljien puolelle (olen siis keskimmäinen lapsi kolmesta ) ja kertoo miten mun pitäs muuttaa asenteitani Mä en lyödä sanoja jolla voisin kertoo tästä kavereilleni, enkä todellakaan aio puhuu äidille mitään mua myös ahdistaa hirveesti tilanteet joissa on paljon porukkaa ja koulussakin välitunneilla meen aina ulos yksin kävelee. Kotona kun oon yksin mä vaan ajattelen kaikkee tätä ja mua suututtaa hirveesti ja tekis mieli hakata ja potkii ja huutaa. Mulla ei oikein koskaan oo nälkä enkä koulussakaan syö kunnnolla. Mä en tiiä mitä mun pitäs tehä.

3

97

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • sympatiat sinulle

      Aika usein lapsista keskimmäinen jotuu harmaaseen maastoon. Kasvaa ja menee siinä toisten mukana. Ja kumma että tytöiltä odotetaan enemmän kiltteyttä ja sopeutuvuutta ja pohjat saavat riehua.
      Ei noita käyttäystymisasioita tehdä tahallaan vaan ne menevät vaistomaisesti kasvattajilta.
      Sinulla on kertynyt sydämeesi hiljaista vihaa ja jopa patoumaa. Koet että sinua ei kuunnella ja oteta todesta.
      Puhuminen asiasta helpottaa jonkin verran. Olekojutellut terkkarin tai kuraattorin kanssa.
      Koetko että tämä tilanne on jatkunut jo pitkään? Kyllä sinulla onoikeus tulla kuulluksi. Äidillä olisi myös asenteen muutoksen paikka. Hyvä että koet ja tunnistat, että sinua kohdellaan väärin?

      • Tyttö 14.v.

        Koen että tilanne alkoi kasaantumaan ennen seiskan loppumista eli noin vuosi sitten. Olen jutellut vähän saman ikäiselle serkulleni mutta näemme hyvin harvoin eikä viestittelykään suju koska vanhempani ottavat puhelimeni iltaisin kello kahdeksan ja aikaa viestitelyyn ei oikein löydy


    • Hei "Tyttö 14.v."

      Tilanteesi kuulostaa huolestuttavalta. Ei ole hyvä, jos sinua ahdistaa ja on paha olla. Jos et voi äidillesi kertoa asiasta, niin voisit mennä juttelemaan tilanteestasi terveydenhoitajan tai kuraattorin kanssa. He osaavat varmasti neuvoa tilanteessasi ja voitte yhdessä alkaa selvittää tilannetta siten, että sinun olisi helpompi olla kotona ja koulussa.

      Toivon sinulle voimia!

      Terveisin,

      Nettisaapas/ Toni

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mielessäni vieläkin T

      Harmi että siinä kävi niinkuin kävi, rakastin sinua. Toivotan sulle kaikkea hyvää. Toivottavasti löydät sopivan ja hyvän
      Ikävä
      39
      1671
    2. Nellietä Emmaa ja Amandaa stressaa

      Ukkii minnuu Emmaa ja Amandaa stressaa ihan sikana joten voidaanko me koko kolmikko hypätä ukin kainaloon ja syleilyyn k
      Isovanhempien jutut
      6
      1351
    3. Nähtäiskö ylihuomenna taas siellä missä viimeksikin?

      Otetaan ruokaöljyä, banaaneita ja tuorekurkkuja sinne messiin. Tehdään taas sitä meidän salakivaa.
      Ikävä
      1
      1305
    4. Ei luottoa lakko maahan

      Patria menetti sovitun ksupan.
      Suomen Keskusta
      9
      1299
    5. Pupuhuhdasta löytyi lähes sadan kilon miljoonalasti huumeita

      Pupuhuhdasta löytyi lähes sadan kilon miljoonalasti huumeita – neljä Jyväskylän Outlaws MC:n jäsentä vangittu: "Määrät p
      Jyväskylä
      42
      1297
    6. Persut petti kannattajansa, totaalisesti !

      Peraujen fundamentalisteille, vaihtkaa saittia. Muille, näin sen näimme. On helppo luvata kehareille, eikä ne ymmärrä,
      Maailman menoa
      6
      1277
    7. Sinäkö se olit...

      Vai olitko? Jostain kumman syystä katse venyi.. Ajelin sitten miten sattuu ja sanoin ääneen siinä se nyt meni😅😅... Lis
      Ikävä
      0
      1254
    8. Housuvaippojen käyttö Suomi vs Ulkomaat

      Suomessa housuvaippoja aletaan käyttämään vauvoilla heti, kun ne alkavat ryömiä. Tuntuu, että ulkomailla housuvaippoihin
      Vaipat
      1
      1230
    9. Hyvää yötä ja kauniita unia!

      Täytyy alkaa taas nukkumaan, että jaksaa taas tämän päivän haasteet. Aikainen tipu madon löytää, vai miten se ärsyttävä
      Tunteet
      2
      1180
    10. Lepakot ja lepakkopönttö

      Ajattelin tehdä lepakkopöntön. Tietääkö joku ovatko lepakot talvella lepakkopöntössä ´vai jossain muualla nukkumassa ta
      2
      1163
    Aihe