Velkajärjestely

Toiveikas 2014

Olen korviani myöten veloissa ja hekeutumassa velkajärjestelyyn ,velkaneuvonta on ollut apunani tässä projektissa.'
Nyt kysyisin niiltä jotka ovat velkajärjestelyyn joskus hakeneet että miten kannattaa velkaantumishistoria kirjoittaa.

16

2458

Äänestä

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • velaton2015

      Rehellinen. Yksinkertainen vastaus siis. Toki voi satuilla mitä tahtoo, mutta jos siinä on asioita, joita voi velkoja todistaa vääräksi, niin ei hyvin käy. Ja koska sitä käräjäoikeuden tuomari katsoo myös tarkasti, kannattaa sen jollain tapaa vedota myös tunteisiin. Velkoja tietenkään ei siitä välitä, eikä mielestäni pidäkään, mutta silti.

      Ja jos mietit, että kuinka tarkka/pitkä velkaantumishistoria kannattaa kirjoittaa, niin omasta kokemuksestani voin kertoa sen verran, että olin eritellyt jokaisen velkojan erikseen ja siitä tuli viisi A4-sivua pitkä (perusfontti, riviväli "normaali")

      • Toiveikas 2014

        Kiitos asiallisesta vastauksesta,rehelliseltä pohjalta aioinkina asiaa lähteä kirjoittamaan,tässä vaiheessa ei enää epärehellisyydestä ole mitään hyötyä ja muutenkaan valehteleminen ei kuulu tapoihini.


      • 7+6
        Toiveikas 2014 kirjoitti:

        Kiitos asiallisesta vastauksesta,rehelliseltä pohjalta aioinkina asiaa lähteä kirjoittamaan,tässä vaiheessa ei enää epärehellisyydestä ole mitään hyötyä ja muutenkaan valehteleminen ei kuulu tapoihini.

        "tässä vaiheessa ei enää epärehellisyydestä ole mitään hyötyä"

        Oletko sitten aiemmin ollut epärehellinen ja velkaantunut sen takia, esim. tekemällä holtittomia takauksia ja ottamalla runsaasti kulutusluottoja?


    • 4+1

      Koko velkajärjestelylaki on susi ja se pitäisi lakkauttaa. Viime kädessä me muut kuluttajat maksamme toisten "velkajärjestelyt".

    • velaton2015

      Miksi ihmeessä se pitäisi lakkauttaa? Oletko sitä mieltä, että 15000e velkaa ottanut ihminen, jolla on vakituinen työsuhde ja vakiintuneet työolot, joutuessaan auto-onnettomuuteen ja sitä kautta joutuu työkyvyttömäksi ja pyörätuoliin, ei voisi vapautua veloistaan velkajärjestelyn avulla?

      • 4+1

        Olen. Esimerkkisi oli sitä paitsi äärimmäistä laatua, jonkalaisiin aina muistetaan vedota. Velkajärjestelyä käytetään niin yleisesti väärin. Tuomarit lepsuilevat, kun tulkitsevat kevytmielisyyttä (mielenterveydellisistä syistä velkaantuneet jne.).


      • 4+1
        4+1 kirjoitti:

        Olen. Esimerkkisi oli sitä paitsi äärimmäistä laatua, jonkalaisiin aina muistetaan vedota. Velkajärjestelyä käytetään niin yleisesti väärin. Tuomarit lepsuilevat, kun tulkitsevat kevytmielisyyttä (mielenterveydellisistä syistä velkaantuneet jne.).

        Itsehän kirjoitit "Ja koska sitä käräjäoikeuden tuomari katsoo myös tarkasti, kannattaa sen jollain tapaa vedota myös tunteisiin." Ehkä jatkat samalla linjalla tällä palstallakin?


    • Isoäiti

      Itse kirjoitin vajaan sivun verran täyttä asiaa. Totta joka sana. Oma ahdinkoni kestänyt jo yli kymmenen vuotta. Olen ollut jo aiemmin myös Takuu-Säätiön vapaaehtoisessa järjestelyssä, joka jäi kesken, kun menetin työpaikkani. Kannattaa panostaa nimenomaan velkaantumishistoriaan, sillä se on se paperi, joka ratkaisee. Itse ainakin tyytyväinen, kun pääsin nollaohjelmaan. Velkaa noin 50000 e. Ikääkin jo sen verran, että voi kutsua homenokaksi. :)

    • Kelb

      Luen työni puolesta noita velkajärjestelyiden velkaantumishistorioita aika paljon. Niissä on aika samanlaisia asioita todella usein ja oikeastaan kaikkiin liittyy työttömyys (mennyt, nykyinen, väliaikainen... kuitenkin) ja usein myös lapset ja avioero tms. Toki ne on ne suurimmat syyt, että miksi ei sitten selviäkään. Siinä historiassa ei kannata ruveta suoranaisesti vetistelemään kovin paljoa, vaan pitää se asiallisena ja asialinjalla. Siitä pitäisi jotenkin huokua maksuhalukkuus ja se, että asiasta on kyllä jo ottanut opikseen.

      • APUA TARVITSEVA

        Otetaanko velkajärjestelyssä avo tai avioliitossa elävän eli toisen eli avo tai avio puolison tulot mukaan lukien. Tarkoitan kaupungin velkajärjestelyssä ?
        Kiireesti apua tarvitseva.


      • APUA TARVITSEVA kirjoitti:

        Otetaanko velkajärjestelyssä avo tai avioliitossa elävän eli toisen eli avo tai avio puolison tulot mukaan lukien. Tarkoitan kaupungin velkajärjestelyssä ?
        Kiireesti apua tarvitseva.

        Kyllä huomioidaan. Puolisosi ei joudu velkoja maksamaam, mutta osallistuu perusmenoihinne ja näin parantaa takaisinmaksukykyäsi, sekä velkajärjestelyyn pääsyäsi.


        Susanna Hietikko


    • 2f7c1q

      Minulla oli velkaa yli 72 tuhatta euroo kun hain velkajärjestelyyn, ja pääsin. Maksoin ulosottoon kymmeniä tuhansia vuodessa, mutta velka vaan kasvoi. Pikavipit ym kasvoivat korkoa ihan mielettömästi ulosotossa,velka ei lyhentynyt juuri miksikään. Parin vuoden päästä kaikki on maksettu ja sitten olen VELATON.

      • ihmettelen vaan

        Kymmeniä tuhansia vuodessa ja velkapääoma ei lyhentynyt, miten on mahdollista ? Nykyisellä korkotasolla korot ovat 5400 €/vuosi ja lisäksi menee se 2 v taulukkomaksuja. Luulisi, että olisivat nyt jo kun verran lyhentyneet.


    • Toiveikas mies

      Mulla oli velkaa n. 46k€ ja pääsin nyt keväällä velkajärjestelyyn. 5 vuoden ns. nollaohjelma ja sitten olen vapaa! Olen työkyvyttömyyseläkkeellä.

      • rahat

        Missä rahat? 46 tuhatta on iso summa rahaa.Onko tyynyn alla?


      • 8+1
        rahat kirjoitti:

        Missä rahat? 46 tuhatta on iso summa rahaa.Onko tyynyn alla?

        Miten sinne velkajärjestelyyn pääsisi kunnollinen, velaton mies? Meinaan kyllä minullekin ilmainen raha kelpaisi.


    Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Naiset miltä kiihottuminen teissä tuntuu

      Kun miehellä tulee seisokki ja ja sellainen kihmelöinti sinne niin mitä naisessa köy? :)
      Sinkut
      64
      4406
    2. Haistoin ensin tuoksusi

      Käännyin katsomaan oletko se todellakin sinä , otin askeleen taakse ja jähmetyin. Moikattiin naamat peruslukemilla. Tu
      Ikävä
      14
      2219
    3. Olet sä kyllä

      ihme nainen. Mikä on tuo sun viehätysvoiman salaisuus?
      Ikävä
      25
      1734
    4. Hiljaiset hyvästit?

      Vai mikä on :( oonko sanonut jotain vai mitä?
      Ikävä
      12
      1478
    5. Teuvo Hakkaraisesta tulee eurovaalien ääniharava

      Persuissa harmitellaan omaa tyhmyyttä
      Maailman menoa
      25
      1411
    6. Miksi kohtelit minua kuin tyhmää koiraa?

      Rakastin sinua mutta kohtelit huonosti. Tuntuu ala-arvoiselta. Miksi kuvittelin että joku kohtelisi minua reilusti. Hais
      Särkynyt sydän
      5
      1278
    7. Turha mun on yrittää saada yhteyttä

      Oot mikä oot ja se siitä
      Suhteet
      10
      1207
    8. Näkymätöntä porukkaa vai ei

      Mon asuu yksin. Mitas mieltä ootte ?
      Ikävä
      13
      1126
    9. 22
      1076
    10. Martinasta kiva haastattelu Iltalehdessä

      Hyvän mielen haastattelu ja Martina kauniina ja raikkaan keväisenä kuvissa.
      Kotimaiset julkkisjuorut
      291
      1004
    Aihe