Suosituksia hyvistä asianajajista pk-seudulla?

Huolestunut_äiti

Elikkäs, tiedustelisin onko jollakulla antaa hyviä ja rehellisiä suosituksia taitavista ja sydämellään asioitaan hoitavista asianajajista pääkaupunkiseudulla tai sen läheisyydessä? Olen muuttanut lapseni kanssa aivan hiljattain pk-seudulle ja nyt pitäisi etsiä täältä seudulta hyvä asianajaja tuleviin huoltajuuskiistoihin. Minulle olisi todella tärkeää löytää hyvä asianajaja, koska lapseni toinen vanhempi on väkivaltainen persoona ja tehnyt viime vuosien aikana paljon hallaa lapsen itsetunnolle ja satuttanut häntäkin. Mm. viime kuukausina lapsi on alkanut puhua, että haluaisi tappaa itsensä ja välillä uhannut tehdäkin sen. Lisäksi ollut muutenkin huomattavissa rajut laskut itsetunnossa, haukkuu mm. itseään jatkuvasti ja kääntää kiellot siten, että hänestä ei pidettäisi, vaikka todellisuudessa asia on juuri päinvastoin. Olen hankkinut lapselle apua ja toivon, että ajan kanssa hänen olonsa helpottaisi. Ongelmana kuitenkin suuri pelko siitä, minkälaista väkivaltaa on saattanut joutua vuosien aikana isänsä luona kokemaan. Suoraa syytöstä en voi antaa, koska en ole ollut näkemässä tilanteita, mutta epäilys on suuri, ennen kaikkea tytön oireilun ja vuosien takaisen perheväkivallan takia. Vuosia sitten eron jälkeen silloisten huoltajuuskiistojen aikaan minulle sattui huono asianajaja, joka sivuutti täysin kokemamme perheväkivallan muka huoltajuuskiistaan kuulumattomana ja sitä kautta itselläni melkoinen luottamuspula ja skeptisyys asianajajia kohtaan, vaikka tiedän, että hyviäkin on. Tuntuu kuitenkin kuin etsisi neulaa heinäsuovasta.. :( Haluaisin todella löytää hyvän asianajajan, joka käyttäisi oikeasti sydäntään ja tekisi todella töitä sen eteen, että lapsen etua oikeasti ajaisi eikä tekisi työtänsä rahankiilto silmissä.

Lapsi on asunut minun luonani pienestä pitäen, mutta piruvie kun silti pelottaa, että entä jos toinen vanhempi onnistuisikin kiusanteossaan ja valheillaan saisi lapsen minulta pois. Vaikka järki ja muut ihmiset usein sanoneetkin, ettei sen pitäisi olla mahdollista, pelko asuu sisällä silti koska kyseessä on itselleen tärkein ihminen, oma lapsi ja lapsen hyvinvointi ja turvallisuus.

Kiitän kovasti, jos joku viitsisi antaa siivun ajastaan ja huomiostaan ja antaa suosituksia, asia on minulle todella tärkeä. Pitäisi piakkoin löytää sopiva asianajaja.

3

102

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • harkintaa

      En anna suositusta ja toivon, että jos joku muu antaa, suhtautuisit siihen hyvin kriittisesti. Ongelma kun on se, että tällaisella anonyymipalstalla se "suosittelija" saattaa hyvinkin olla joku asiakaspulasta kärsivä 3. luokan surkuasianajaja itse jonkin kehuvan nimmarin kätkössä.

      Jos et puskaradion kautta saa parempaa infoa, käy AA-liiton sivuilta läpi ne pk-seudun AA:t, jotka ovat erityisalakseen ilmoittaneet huoltajuusriidat. Tuskin kenelläkään se on yksinomainen toimiala, mutta ok, jos muun (tyypillisesti perhe- ja perintöoikeuteen) liittyvän muun toiminnan ohella. Katsele kotisivuja ja, jos niiden perusteella on vaikea valita, ei auta muu kuin heittää noppaa tai arpoa muulla tavalla.

    • Heikoin lenkki osui

      AA-liitto ei suosittele ketään. Sieltä voi saada tosi surkean asianajajan kuten minä kun ei ollut suosittelijaa. Sama AA-liitto valvoo asianajijia. Valitus ei siis hyödytä mitään. Oman liiton jäseniä mikään liitto rupea moittimaan..että .hhaa-haa ja huhhuu..sama juttu kun Alko . Toinen käsi myy viinaa ja toinen valvoo....

    • huolestunut isä

      Toimi lapsen parhaaksi. Älä ruoki lapsen pelkoja ja ole mahdolisesti itse niitä istuttamassa lapseen, että saisit etua huoltajuuskiistoissasi.

      Älä mollaa ja moiti lapsen isää lapsen kuullen. Anna lapsen itse muodostaa oma mielipiteensä. Lapsi joka tapauksessa tietää ja hoksaa asioiden oikean tilan kun varttuu isommaksi ja osaa ihan itse nimetä näytelmän konnat siinä vaiheessa. Huolehdi siitä ettet itse ole se tosiasiallinen konna siinä vaiheessa.

    Ketjusta on poistettu 2 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mielessäni vieläkin T

      Harmi että siinä kävi niinkuin kävi, rakastin sinua. Toivotan sulle kaikkea hyvää. Toivottavasti löydät sopivan ja hyvän
      Ikävä
      38
      1903
    2. Pupuhuhdasta löytyi lähes sadan kilon miljoonalasti huumeita

      Pupuhuhdasta löytyi lähes sadan kilon miljoonalasti huumeita – neljä Jyväskylän Outlaws MC:n jäsentä vangittu: "Määrät p
      Jyväskylä
      43
      1476
    3. Nellietä Emmaa ja Amandaa stressaa

      Ukkii minnuu Emmaa ja Amandaa stressaa ihan sikana joten voidaanko me koko kolmikko hypätä ukin kainaloon ja syleilyyn k
      Isovanhempien jutut
      6
      1411
    4. Ei luottoa lakko maahan

      Patria menetti sovitun ksupan.
      Suomen Keskusta
      17
      1408
    5. Persut petti kannattajansa, totaalisesti !

      Peraujen fundamentalisteille, vaihtkaa saittia. Muille, näin sen näimme. On helppo luvata kehareille, eikä ne ymmärrä,
      Maailman menoa
      13
      1384
    6. Nähtäiskö ylihuomenna taas siellä missä viimeksikin?

      Otetaan ruokaöljyä, banaaneita ja tuorekurkkuja sinne messiin. Tehdään taas sitä meidän salakivaa.
      Ikävä
      1
      1375
    7. Sinäkö se olit...

      Vai olitko? Jostain kumman syystä katse venyi.. Ajelin sitten miten sattuu ja sanoin ääneen siinä se nyt meni😅😅... Lis
      Ikävä
      2
      1347
    8. Housuvaippojen käyttö Suomi vs Ulkomaat

      Suomessa housuvaippoja aletaan käyttämään vauvoilla heti, kun ne alkavat ryömiä. Tuntuu, että ulkomailla housuvaippoihin
      Vaipat
      1
      1280
    9. Hyvää yötä ja kauniita unia!

      Täytyy alkaa taas nukkumaan, että jaksaa taas tämän päivän haasteet. Aikainen tipu madon löytää, vai miten se ärsyttävä
      Tunteet
      2
      1220
    10. Lepakot ja lepakkopönttö

      Ajattelin tehdä lepakkopöntön. Tietääkö joku ovatko lepakot talvella lepakkopöntössä ´vai jossain muualla nukkumassa ta
      5
      1207
    Aihe