Te ette ole maailmasta.

Job.

Lohdullista tekstiä Jeesukselta 2000 vuoden takaa meille, Hänen omilleen. Joh. 15:18. Jos maailma teitä vihaa, niin tietäkää, että se on vihannut minua ennen kuin teitä. Jos te maailmasta olisitte, niin maailma omaansa rakastaisi; mutta koska te ette ole maailmasta, vaan minä olen teidät maailmasta valinnut, sentähden maailma teitä vihaa. 

20

86

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • poh-diskelva

      Missä on teidän diakonia-työ köyhien ja vähävaraisten auttamiseksi. Keskittykää mieluummiin näihin. Ei kannata kieriskellä itsesäälissä, siinä ajatuksessa "kuinka paljon meitä vihataan". Uskovan yhteisön tulee toimia köyhien ja sairaiden hyväksi, jakaa omastaan muille. Ei kieriskellä itsesäälissä. Hyvillä töillä ei mitään saavuteta Jumalan silmissä mutta rakkauden työt tulevat uskon hedelmänä. Missä minä voin tutustua tähän teidän diakoniaanne?

      • job.

        Vanhoillislestadiolaiset osallistuvat kirkon diakoniatyöhön veronmaksajina ja monin eritavoin vapaehtoisina työntekijöinä.


    • Jeesus puhui omille opetuslapsilleen aikana, jolloin oli uskonnollisia lahkoja ja jotka eivät hyväksyneet juutalaisuuteen pesiytynyttä uutta lahkoa.
      Ei Jeesus puhunut vl-liikkeelle, jos aloittaja luulee että hänen sanoistaan on jotakin yhteyttä nykyiseen vl-kulttiin.

    • Flop.

      Miten maailma vihaa? Olen ollut siinä käsityksessä, että aitoa vihaa voivat tuntea vain ihmiset.

      • job.

        Maailma on sielunvihollinen, saatana ja hänen opetuslapsensa.


    • Tuula Erkkilä

      Tärkeintä on se: Minkä tähden vihataan. Niin miksi? "MINUN NIMENI TÄHDEN"! Siis JEESUKSEN KRISTUKSEN NIMEN TÄHDEN! Ei vanhoillislestadiolaisuuden tähden, ei SRK:n tähden, vaan JEESUKSEN KRISTUKSEN NIMEN TÄHDEN. Juuri siksi vihataan, että hyväksymme täydellisesti Jeesuksen Kristuksen sovintotyön syntien anteeksisaamiseksi omalle kohdallemme ja uskomme, että pelastuksemme on vain HÄNEN NIMESSÄÄN, eikä minkä uskonliikkeen nimessä ja voimassa.

      • poh-diskelva

        Jos joku vihaa lestadiolaisia ja jehovan todistajia niin luultavasti samasta syystä molempia. Tekevät paljon pahaa yhteiskunnassa ja ihmissuhteissa ankarilla raamattuun perustumattomilla säänöillään. Valitettavasti.


    • Kenelle Jeesus sanoi nämä sanat, lestadiolaisilleko? Ei vaan juutalaisille, jotka olivat ottaneet vastaan Jeesuksen Herranaan.

      Heitä vihattiin Jeesuksen vuoksi.

      Tätä pelkoa ei ole lestadiolaisilla, sillä heille on Jeesus aika outo tapaus.

      Kes.

      • Julmat hellarit

        >>ottaneet vastaan Jeesuksen Herranaan.>


      • job.

        Jeesus on omiensa luona maailnan loppuun asti.
        Hänellä on omansa täällä maailmassa tänä päivänäkin ja aina maailman tappiin asti.
        Matt.28:18 Jeesus tuli heidän luokseen ja puhui heille näin: "Minulle on annettu kaikki valta taivaassa ja maan päällä. 19 Menkää siis ja tehkää kaikki kansat minun opetuslapsikseni: kastakaa heitä Isän ja Pojan ja Pyhän Hengen nimeen 20 ja opettakaa heitä noudattamaan kaikkea, mitä minä olen käskenyt teidän noudattaa. Ja katso, minä olen teidän kanssanne kaikki päivät maailman loppuun asti."


      • jusdiinsa

        *** Jeesus sanoi nämä sanat, lestadiolaisilleko?***

        Tietenkin sanoi. Ei kai Jeesus niin tollo ollu, että olisi ilmoittanut asian sinunlaisille tyhmille jotka kinastelee aiheesta uskovaisten foorumilla. Oikeesti kes, hei. Etkö tajua että se kenelle Jeesus puhui on oikeesti tietoinen siitä, eikä sen tarvi asua täällä kuten sinä jolla raukalla ei ole edes kuulijoita typerässä vapaa kirkossa eikä salemissa. Te hellarit olette hupaisia.


      • Pakko ihailla
        Julmat hellarit kirjoitti:

        >>ottaneet vastaan Jeesuksen Herranaan.>

        Onpas laaja sanavarastooni ja mikä älyn leiskunta!


      • suppea b
        Pakko ihailla kirjoitti:

        Onpas laaja sanavarastooni ja mikä älyn leiskunta!

        Sinun kohdalla ei voi puhua edes sanoista, kun et osaa kirjoittaa niitä edes suppeassakaan muodossa.


    • sivumennen sanottuna

      Jeesus varoitti lahkoista, joihin lestadiolaissuskin valitettavasti kuuluu muut kristityt ulossulkevan seurakuntaoppinsa vuoksi. Lestadiolaiset eivät koe yhteyttä muihin kristityihin, ylösnousemususko ja usko Jumalaan ja Kristukseen eivät ole heille riittävä syy kokea uskon yhteyttä.

      Toiseksi aloittajien mainitsemaa todellista vainoa on tälläkin hetkellä maapallolla, useita miljoonia kristittyjä vainotaan uskonsa tähden, tämä lestadiolaisiin liittyvä pedofiliasta ym. uutisointi tai naisen asemasta (ehkäisystä) keskustelua en sanoisi vainoksi millään mittapuulla.

      • job.

        Luther pääsi tuntemaan Jeesuksen ja hänen seuraajansa kun hän toteaa näin: "Minä uskon, että maan päällä on olemassa pelkkien pyhien pyhä, pieni joukko ja seurakunta yhden ainoan Pään, Kristuksen alaisena, Pyhän Hengen kokoonkutsumana, yhdessä uskossa, mielessä ja käsityksessä, omaten monenlaisia lahjoja, mutta yksimielisenä rakkaudessa, ilman lahkoja ja eripuraisuuksia."


      • näin näyttäisi
        job. kirjoitti:

        Luther pääsi tuntemaan Jeesuksen ja hänen seuraajansa kun hän toteaa näin: "Minä uskon, että maan päällä on olemassa pelkkien pyhien pyhä, pieni joukko ja seurakunta yhden ainoan Pään, Kristuksen alaisena, Pyhän Hengen kokoonkutsumana, yhdessä uskossa, mielessä ja käsityksessä, omaten monenlaisia lahjoja, mutta yksimielisenä rakkaudessa, ilman lahkoja ja eripuraisuuksia."

        job, en tiedä oletko lestadiolainen ja oletko löytänyt tämän Lutherin mainitseman joukon? Mutta vime vuosien ja nykypäivän tapahtumat ja elävä todellisuus vanhoillislestadiolaisuudessa esim. Joensuussa tai Lempäälässä ja muissakin siioneissa kertoo siitä, että yksimielisyys ja rakkaus jäävät lestadiolaisuudessa liian usein käsitteelliselle tasolle.Todellisuus puhuu ihan muusta. Hoitokokouksistakaan ei ole niin kovin kauaa ja kollektiivisesta syyllisyydestä kärsii vieläkin moni. Silti kukaan ei tee mitään. Kehottaisin äkkiä jatkamaan etsimistä, jos joku on erehtynyt luulemaan, että vanhoillislestadiolaisuus on se pelkkien pyhien, pyhä, pieni joukko.... Tai ainakin tarttumaan vääryksiin ja epäkohtiin, jotta rakkaus ja yksimielisyys voisi palata.


    • 40+44

      ## tämä lestadiolaisiin liittyvä pedofiliasta ym. uutisointi tai naisen asemasta (ehkäisystä) keskustelua en sanoisi vainoksi millään mittapuulla. ##

      Toden totta ei täytä minkäänlaisia vainoon liittyviä argumenttejä. Menisivät julistamaan Kristusta arabimaihin, niin alkaisin jo uskoa vähän vainoista!

    • joku vain

      Aloittaja ei puhu vainosta, vaan vihasta.(vihasta voi tosin olla lyhyt matka vainoon.Ja vainossa on aina vihaa)

      Aloittajalla ja monella muullakin lestadiolaisella on perspektiiviharha. Kuvitellaan, että ollaan maailman napoja, Jeesuksen erityisiä silmäteriä. Samaan aikaan ei anneta arvoa muiden erilaiselle uskolle. Sitten turvaudutaan tällaisiin raamatunkohtiin, millä voidaan paikata omaa kiusatuksi tulemisen kokemusta. Eikä huomata, että itse kiusataan muita omimalla Jumala ja Jeesus.

      Ja jos todella oltaisiin silmät auki maailman ihmisten hädälle, voitaisi ehkä nähdä, että jotkut muutkin kun lestadiolaiset kärsivät uskonsa vuoksi, ihan oikeasti.

    • Kuinka monta prosenttia lestadiolaiset ovat maailman väestöstä? Tällä hetkellä? Aikojen alusta? Minua on aina kiinnostanut, kuka lestadiolaisuuden ulkopuolelta on kelpuutettu pelastumaan. Äiti Teresa? Albert Schweitzer? Kaikki positiivisella tavalla mainitut henkilöt?
      Kuinka monta prosenttia lestadiolaisista pelastuu?

    • näinopinseuroissa

      Lestadiolaiset oikeasti uskovat julkisessa opetuksessa, että keskimäärin kaikki joutuvat helvettiin: Ei auta hyvät teot, ei kristillis-siveelliset elämäntavat, ei koko elämänsä eläminen köyhien parhaaksi, ei luostarielämä, ei sitten mikään muu kuin lestadiolaisen saarnaama synninpäästö ja lestadiolaiseen seurakuntaelämään osallistuminen uskon hedelmänä. Ei edes ylösnousseeseen Kristukseen uskominen, tai Jumalan luoja -ominaisuuteen ja kaikkivaltiuteen uskominen auta, jos ei ole todistusta, että ihminen ei ole kääntynyt lestadiolaisuuteen. Toki luojalle jätetään viimeinen sana, kuka sinne taivaaseen lopulta pääsee. Se raamatussa mainittu sinapinsiemenen verran uskoa täytyy olla lestadiolaisuutta, muuten ei voi luvata mitään kenellekään.
      Mutta lapset pääsevät taivaaseen:) ja lapsenkaltaset !

      Toki yksittäiset lestadiolaiset voivat olla mielipiteissään avarampia, eivätkä oikeastikaan ajattele, että kaikki muut joutuvat helvettiin. On varmasti psyykelle mieluisampaa jättää päätäntävalta kokonaan Jumalalle, eikä ajatella koko asiaa. Mutta seurapuheista ja opetuksesta on kyllä kuultavissa, että on kaksi joukkoa: lestadiolaiset ja maailma. Toisessa joukossa pääsee taivaaseen, toisessa ei.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Pupuhuhdasta löytyi lähes sadan kilon miljoonalasti huumeita

      Pupuhuhdasta löytyi lähes sadan kilon miljoonalasti huumeita – neljä Jyväskylän Outlaws MC:n jäsentä vangittu: "Määrät p
      Jyväskylä
      55
      1816
    2. Persut petti kannattajansa, totaalisesti !

      Peraujen fundamentalisteille, vaihtkaa saittia. Muille, näin sen näimme. On helppo luvata kehareille, eikä ne ymmärrä,
      Maailman menoa
      43
      1593
    3. Ei luottoa lakko maahan

      Patria menetti sovitun ksupan.
      Suomen Keskusta
      51
      1542
    4. Nähtäiskö ylihuomenna taas siellä missä viimeksikin?

      Otetaan ruokaöljyä, banaaneita ja tuorekurkkuja sinne messiin. Tehdään taas sitä meidän salakivaa.
      Ikävä
      4
      1485
    5. Sinäkö se olit...

      Vai olitko? Jostain kumman syystä katse venyi.. Ajelin sitten miten sattuu ja sanoin ääneen siinä se nyt meni😅😅... Lis
      Ikävä
      5
      1478
    6. Housuvaippojen käyttö Suomi vs Ulkomaat

      Suomessa housuvaippoja aletaan käyttämään vauvoilla heti, kun ne alkavat ryömiä. Tuntuu, että ulkomailla housuvaippoihin
      Vaipat
      5
      1384
    7. Hyvää yötä ja kauniita unia!

      Täytyy alkaa taas nukkumaan, että jaksaa taas tämän päivän haasteet. Aikainen tipu madon löytää, vai miten se ärsyttävä
      Tunteet
      7
      1298
    8. Lepakot ja lepakkopönttö

      Ajattelin tehdä lepakkopöntön. Tietääkö joku ovatko lepakot talvella lepakkopöntössä ´vai jossain muualla nukkumassa ta
      11
      1263
    9. Revi siitä ja revi siitä

      Enkä revi, ei kiinnosta hevon vittua teidän asiat ja elämä. Revi itte vaan sitä emborullaas istuessas Aamupaskalla
      Varkaus
      3
      1142
    10. Kello on puoliyö - aika lopettaa netin käyttö tältä päivältä

      Kello on 12, on aika laittaa luurit pöydälle ja sallia yörauha kaupungin asukkaille ja työntekijöille. It is past midni
      Hämeenlinna
      3
      1123
    Aihe