"En anna kuvaa työni takia..."

Ja minä olen vaikee

Miksi ihmeesstä tulet deittisivustoille tyrkylle, mutta et näytä kuvaasi, hädin tuskin profiilissasi kerrot itsestäsi mitään. Mihin tossa pitäis muka tarttua Miksi heittäydytään samantien hankalasti tavotettavaksi ja yritetään pistää muut kerjäämään yhtä halvatun kuvaa? Tuleeko sulle joku halutumpi fiilis vai mikä mättää.... Miksi ei vaan voi olla helvetti normaalia toimintaa... tai jos se on mahdotonta niin hakis sit apua joltain ammattiauttajalta .

Tämmösiin niin totaalisen kyllästyny. Noi vois vaan poistaa noilta saiteilta

128

1060

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Unelmien Pokamies

      Miksi nämä sitten kiinnostavat sinua niin paljon että saat kiukun päälle ja pitää tänne vuodattaa? Luultavasti et pitäisi heistä kuitenkaan joten jätä omaan arvoonsa.

    • uupsss

      Hauskin, jonka olen saanut on kuva housujen etumuksesta.

    • 159x329

      Moni nainen on kuvattomana milloin mistäkin syystä mutta mieheltä ollaan ensitöikseen kuvaa vaatimassa.

    • uupsss

      Kuva kuvasta periaatteella ja jos mies lähettää kasvokuvan niin saa myös samanlaisen takaisin. Ne varustelu kuvat lähtee suoraan roskakoriin, enkä myöskään edes kiitä ;)

      • 159x329

        "Jos mies lähettää ensin" Mikä helevetin järjestys tuossakin pitää olla? Niin jos kuva ei miellytä niin sinun ei tarvitse nähdä vaivaa lähettämisen kanssa vaan voit vaijeta niinkuin tähän kuvien vaihto tapoihin kuuluu niinkö?


      • btwow
        159x329 kirjoitti:

        "Jos mies lähettää ensin" Mikä helevetin järjestys tuossakin pitää olla? Niin jos kuva ei miellytä niin sinun ei tarvitse nähdä vaivaa lähettämisen kanssa vaan voit vaijeta niinkuin tähän kuvien vaihto tapoihin kuuluu niinkö?

        Missä täällä järjestyksestä on kukaan puhunu?
        Lueppa toi alotus uudelleen ja ihan ajatuksen kanssa...


      • .........

        Ehkä joillain naisilla toimii jopa noin. Siitä nostan peukkua sinulle.

        Itse olen havainnut että joillain naisilla toimii niin että kun on se miehen kuva saatu, niin jos ei sen perusteella kiinnosta niin ei enää lähetetäkään omaa kuvaa eikä vastata muutenkaan, vaikka olisi sovittu kuva kuvasta.

        Ymmärtäähän sen että jos ei enää kiinnosta, niin miksi "ottaa riskiä" ja lähettää enää omaa kuvaa kenellekään, helpompi vaan kadota. Mutta onhan se täysin epäkunniallista käytöstä. Kyllä sanansa pitäisi pystyä pitämään. No, hyvä ettei sellaisiin naisiin tarvitse sitten sotkeutua, tuskin pystyisivät alttarillakaan lupaamiaan sanoja pitämään jos eivät voi noin vähäpätöisissäkään ja helpoissa asioissa sanojaan pitää.


      • *****
        ......... kirjoitti:

        Ehkä joillain naisilla toimii jopa noin. Siitä nostan peukkua sinulle.

        Itse olen havainnut että joillain naisilla toimii niin että kun on se miehen kuva saatu, niin jos ei sen perusteella kiinnosta niin ei enää lähetetäkään omaa kuvaa eikä vastata muutenkaan, vaikka olisi sovittu kuva kuvasta.

        Ymmärtäähän sen että jos ei enää kiinnosta, niin miksi "ottaa riskiä" ja lähettää enää omaa kuvaa kenellekään, helpompi vaan kadota. Mutta onhan se täysin epäkunniallista käytöstä. Kyllä sanansa pitäisi pystyä pitämään. No, hyvä ettei sellaisiin naisiin tarvitse sitten sotkeutua, tuskin pystyisivät alttarillakaan lupaamiaan sanoja pitämään jos eivät voi noin vähäpätöisissäkään ja helpoissa asioissa sanojaan pitää.

        Ihan sama pätee myös miesten käyttäytymisessä. En tiedä mitä niillä kuvilla tekevät...toivottavasti eivät mitään.


      • -Mira-
        ***** kirjoitti:

        Ihan sama pätee myös miesten käyttäytymisessä. En tiedä mitä niillä kuvilla tekevät...toivottavasti eivät mitään.

        Ainaki sellanen kun Jam-ou ruinaa kaikilta kuvan eikä sit enää vastaa ei ees kiitä kuvasta. Teki niin mulle, mun ystävälle ja sit kun mulla oli uus profiili niin taas samat,eli kerää vaan johonkin niitä naisten kuvii ja on roikkunu jo monta vuotta treffeis, siks en muistanukkaan heti kun palasin uudella profiililla ja taas lähetin kuvan:(((


      • *****
        -Mira- kirjoitti:

        Ainaki sellanen kun Jam-ou ruinaa kaikilta kuvan eikä sit enää vastaa ei ees kiitä kuvasta. Teki niin mulle, mun ystävälle ja sit kun mulla oli uus profiili niin taas samat,eli kerää vaan johonkin niitä naisten kuvii ja on roikkunu jo monta vuotta treffeis, siks en muistanukkaan heti kun palasin uudella profiililla ja taas lähetin kuvan:(((

        Minä voisin laittaa myös muutamia nimimerkkejä mitkä pyörii täällä useilla eri profiileilla ja aina pyytämässä kuvaa,,mutta ei sitten lähetä omaa kuvaansa vaan uskoo, että tulisin tykkäämään hänestä. Melkoisen itseriittoinen mies.


    • ja minä olen vaikee

      Unelmien poikamies... Näihin törmää joka tapauksessa tosi monta kertaa ja kysyn aina kuvaa heiltä tuollajotka kuvatomana yhteyttä ottaa. Eikös täällä ole pilvimpimein valituksia siitä ettei kukaan vastaa kun ottaa yhteyttä. No tässäkin tuli takkiin. Minne sitten valittaisin? Autot ja liikenne osioonko? Siksi kommenttini laitoin tänne, jos vaikka osuisi jonkun silmään sen verran että alkais ajattelemaan vaan taitaa olla turhaa.
      Noita munan kuvia on joo tullut useempikin? No ilmaisen niistä mielipiteeni teknologia osastolla. Jotenkin vaan on sellanen tunne että nää kahelit löytys varmimmin jostain akaateemisten ryhmästä. Kiukkuan silloin kun noihin turhaudun. Ei tarttis jos jengi käyttäytyis niin kuin ihmisten kuuluis jos väittää itteensä sivistyneeksi

    • Kuvat esille

      Olen saanut useamman kerran nettideitissä päälleni varsinaisen viharyöpyn, kun olen kehdannut ehdottaa kuvattomille naisprofiilileille kuvan lähettämistä. Se on kuulemma pinnallista tms. Se on kuitenkin mukavaa, ettei näistä kuvattomista kuitenkaan kaikki ole rumia tai muuten epävarmoja ulkonäöstään. Moni hyvän näköinen nainen on kuvattomana ehkäistäkseen viestitulvaa. Itse en kuitenkaan suosi sokkotreffejä, joten jos kaikilla olisi kuva heti esillä tai se oltaisiin valmis lähettämään sähköpostiin heti viestittelyn aluksi, niin kaikilta säästyisi aikaa ja vaivaa. Lisäksi vältyttäisiin noloilta tilanteilta, kun pitkään jatkuneen viestittelyn jälkeen kuvia vaihdettaessa joutuu selittämään miksei yhtäkkiä kinnostakaan enää viestitellä.

      • Ei kuvaa!

        Viharyöppy kuulostaa rajulta reaktiolta pyyntöön. Mutta toisaalta kuvan pyytäminen ei ole herrasmiesmäistä, vaikka pyyntöön voisi toki vastata kohteliaan kieltävästi ilman ryöpytystä. Nainen harkitsee, milloin luottaa toiseen niin paljon tai milloin toinen kiinnostaa niin paljon, että on syytä lähettää kuva. Miehet valitettavasti eivät ymmärrä kuvattomuuden eri syitä, vaan ilmeisesti luulevat, että kaikki kuvattomat on rumia tai ylipainoisia. Mutta itse en niin yksinkertaisesta miehestä olisi edes kiinnostunut.

        Sen verran olen nettideiteissä ollut että yksi vainoojakin on kohdalle osunut. Missään nimessä ei naisen pidä antaa kuvaa eikä nimeä ennen kuin on sen verran tutustunut, että osaa arvioida miehen luotettavuutta edes vähän.


    • Gystafsson

      Oon ihmetellyt tuota samaa. Missähän vaiheessa nämä kuvattomat sitten ovat aikoneet paljastaa oman ulkonäkönsä?
      Pitäisikö ekoille treffeillekin mennä pussi päässä? Ihme touhua.
      Ihan kun sen oman ulkonäön esilletuomisen viivyyttäisi jotenkin sitä totuutta että ulkonäkö ei kenties miellytä ja pakit voi tulla sen takia. Vai yritetäänkö tässä vaan tuoda esille se "sisäinen kauneus" joka sitten peittää taakseen hieman mahdollisesti "kurpahtaneen" ulkonäön?

    • yksi kuvaton

      Jospa se työ pitää sisällään alaisia, lasten vanhempia, hoidokkeja, häiriintyneitä, mielisairaita tms., joihin ei halua törmätä vapaa-ajallaan ja joiden ei halua tietävän nettideittailusta.

    • julkinen työ

      eli naama esillä "paikallislehdessä" silloin tällöin ja pieni kaupunki. siinä oli mun syy, kuvan laitoin kun pyydettiin, yksi blokkasi kun sen sai, neljä viisi lähti treffeille senkin jälkeen. nyt tapailen miestä joka näki naaman vasta ekalla kerralla..

    • uyrffgjjbvxzxghjytfg

      Suomalaiset häpeävät itseään enemmän kuin muut. Käytetään vanhoja ja paskoja kuvia, ei kehdata ottaa uusia tai tarkoituksella. Paitsi tietty pissikset joilla taas sata itseään yhtä tylsästi toistavaa duck face potrettia.

    • KetkuNa

      Ja kuvattomien pitäisi sietää se, ettei kuva välttämättä miellytä vastaanottajaa.
      Sietää kohteliaskin torjunta. Jos ei sielä palautetta niin kannattaa laittaa se kuva näytille tai edes linkin päähän toiseen paikkaan.

    • Tuuli Tuule

      Itsellekin on osunut sellaisia tapaukaisa jotka työn arkaluonteisuuden takia ovat hyvin varauksellisia kuvan ja puhelinnr suhteen.
      Kyllä minä sen ymmärrän
      Eteenpäin on päästy sillälailla että ollaan kaikessa rauhassa jutusteltu ja tutusttu avoimesti, eli luotu hyvä luottamus. Kyllä sieltä ne kuvat ja muut löytyy sitten aikaan

      On myös sellaisia osunut joille oman etunimen kertominen puhumattakaan kuvasta osottautui ylivoimaiseksi haasteeksi. Treffeille oli kyllä kiire. Minulle tämä tarkoitti sitä että siirryn eteenpäin.
      En lähde tälläiseen mukaan. Kyllä pitää kuva ja nimi löytyä ennen treffejä

      Olen samaa mieltä siinä että kannattaa hypätä seuraavaan kiinnostavaan henkilöön, jos tälläinen asia noin kiukuttaa. Ei ole pakko olla yhetydessä jos ei löydy yhteistä arvomaailmaa

      • järki käteen

        Ai että sinun "arvomaailmasi" koostuu valokuvista, no ilmankos tuollaiset puheet. Minä ainakin siirryn heti seuraavaan ja toivotan onnea siinä vaiheessa, kun joku alkaa kuvaa, tai nimeä kyselemään. Jos lähellä asutaan, ei ole suuri vaiva tavata ohimennen, jos muuten kiinnostaa.

        Kuvan ja nimen lähettämien tuntemattomalle on riski, sen jälkeen et tiedä mihin ne päätyvät ja millaisen riesan saat itsellesi. Deittailu ei voi olla niin suuri juttu, että niin typerän riskin ottaisi.


      • järki päähän
        järki käteen kirjoitti:

        Ai että sinun "arvomaailmasi" koostuu valokuvista, no ilmankos tuollaiset puheet. Minä ainakin siirryn heti seuraavaan ja toivotan onnea siinä vaiheessa, kun joku alkaa kuvaa, tai nimeä kyselemään. Jos lähellä asutaan, ei ole suuri vaiva tavata ohimennen, jos muuten kiinnostaa.

        Kuvan ja nimen lähettämien tuntemattomalle on riski, sen jälkeen et tiedä mihin ne päätyvät ja millaisen riesan saat itsellesi. Deittailu ei voi olla niin suuri juttu, että niin typerän riskin ottaisi.

        Kuvani profiilissa ja nimeni kertominen heti aloitusviestissä ei ole tuottanut mitään muuta, kuin kohtaamisia kivojen miesten kanssa. Ensimmäisen kahden viikon aikana profiilissani vieraili yli tuhat, ja sain yli 300 aloitusviestiä, ja nyt olen suhteessa heidän joukostaan poimitun ihanan miehen kanssa.

        Nettideittalussa on oltava rohkeasti, avoimesti ja rehellisesti esillä, että homma toimii ja etenee. Piilotellen, aristellen ja kyyristellen tuhlaantuu toisen osapuolen aikaa, kun hän yrittää vaivalloisesti selvittää kuka kumma profiilin takana on.

        On todellakin suuri vaiva tavata ohimennenkin, jos toisen kuvaa ei ole koskaan nähnyt, ja ulkonäkö ei vedäkään puoleensa livenä tavatessa. Enkä ikinä tapaisi ihmistä, joka ei ole kertonut rehellisesti etunimeään.


      • järki on ja ei
        järki päähän kirjoitti:

        Kuvani profiilissa ja nimeni kertominen heti aloitusviestissä ei ole tuottanut mitään muuta, kuin kohtaamisia kivojen miesten kanssa. Ensimmäisen kahden viikon aikana profiilissani vieraili yli tuhat, ja sain yli 300 aloitusviestiä, ja nyt olen suhteessa heidän joukostaan poimitun ihanan miehen kanssa.

        Nettideittalussa on oltava rohkeasti, avoimesti ja rehellisesti esillä, että homma toimii ja etenee. Piilotellen, aristellen ja kyyristellen tuhlaantuu toisen osapuolen aikaa, kun hän yrittää vaivalloisesti selvittää kuka kumma profiilin takana on.

        On todellakin suuri vaiva tavata ohimennenkin, jos toisen kuvaa ei ole koskaan nähnyt, ja ulkonäkö ei vedäkään puoleensa livenä tavatessa. Enkä ikinä tapaisi ihmistä, joka ei ole kertonut rehellisesti etunimeään.

        Olet nainen viestin määrät kertoo sen myös. Mahtaako yhdelläkään miehellä tulla yhtä monta viestiä joista sitten voi valita kenen kanssa sitten alkaa lähemmin tutustumaan?

        Uskon oikeasti että kuvattomuuteen on kaikilla omat mutta hyvät syynsä.
        Oli ne syyt sitten mitä tahansa. Joitakin se rassaa joitakin ei. Sokkona ei kaikki halua olla yhteydessä, se on totta ja se heille suotakoon.
        Pitäisikö kuitenkin kunnioittaa heitä ja heidän tapaansa toimia.
        Haetaan sellaisia ihmisiä joiden tavat miellyttää ja jätetään muiden tavat rauhaan.

        Oikeaa nimeään ei edes naiset kerro heti. Minusta aivan uskottavaa.
        Ei se muuta mitään. Sen sijaan jos ollaan pitemmällä ja sittenkin valehdellaan se on aivan toinen juttu.

        Mutta kaikki kunnia onnistumisesi johdosta, toivon mitä parhainta onnea sinulle suhteesi puolesta


      • dfghjklkjhgf
        järki päähän kirjoitti:

        Kuvani profiilissa ja nimeni kertominen heti aloitusviestissä ei ole tuottanut mitään muuta, kuin kohtaamisia kivojen miesten kanssa. Ensimmäisen kahden viikon aikana profiilissani vieraili yli tuhat, ja sain yli 300 aloitusviestiä, ja nyt olen suhteessa heidän joukostaan poimitun ihanan miehen kanssa.

        Nettideittalussa on oltava rohkeasti, avoimesti ja rehellisesti esillä, että homma toimii ja etenee. Piilotellen, aristellen ja kyyristellen tuhlaantuu toisen osapuolen aikaa, kun hän yrittää vaivalloisesti selvittää kuka kumma profiilin takana on.

        On todellakin suuri vaiva tavata ohimennenkin, jos toisen kuvaa ei ole koskaan nähnyt, ja ulkonäkö ei vedäkään puoleensa livenä tavatessa. Enkä ikinä tapaisi ihmistä, joka ei ole kertonut rehellisesti etunimeään.

        Olet jotenkin arka ja pelokas, kun henkilön tapaaminen livenä on noin vaikeaa. Sinun kaltaiset on syytä kiertää kaukaa, muuten haaskaantuu vain aikaa. Netissä ei voi kertoa rehellisesti nimeään, kuvakin voi olla mitä sattuu, vain naamatusten näkee mistä on oikeasti kyse.


      • järki päähän
        dfghjklkjhgf kirjoitti:

        Olet jotenkin arka ja pelokas, kun henkilön tapaaminen livenä on noin vaikeaa. Sinun kaltaiset on syytä kiertää kaukaa, muuten haaskaantuu vain aikaa. Netissä ei voi kertoa rehellisesti nimeään, kuvakin voi olla mitä sattuu, vain naamatusten näkee mistä on oikeasti kyse.

        Miten voi olla arka ja pelokas, jos kasvot ja koko vartalo on kaiken kansan nähtävillä ja kertoo heti reilusti kuka on :D Samoin voin jutella puhelimessakin omasta numerosta soitettuna vaikka saman tien ja tavata parin ensimmäisen viestin jälkeen, jos oikein kolahtaa.

        Kyllä se ensivaikutelma tehdään avoimuudella, enkä todellakaan lähde treffeille ennen kuin kuva on nähty. Arkuudesta ei tosiaankaan ole kyse, vaan siitä mikä on järkevää. Kerran tapasin sokkona miehen ja viiden minuutin kuluttua poistuin tapaamisesta. Ei se livetapaaminen johda ainakaan sen pidemmälle, vaikka kuvaa olisi piiloteltu. Olkaa kaikessa rauhassa kuvattomia, mutta siinä vaan pienentää omia mahdollisuuksiaan.


      • ei sinulla oo järkeä
        järki päähän kirjoitti:

        Miten voi olla arka ja pelokas, jos kasvot ja koko vartalo on kaiken kansan nähtävillä ja kertoo heti reilusti kuka on :D Samoin voin jutella puhelimessakin omasta numerosta soitettuna vaikka saman tien ja tavata parin ensimmäisen viestin jälkeen, jos oikein kolahtaa.

        Kyllä se ensivaikutelma tehdään avoimuudella, enkä todellakaan lähde treffeille ennen kuin kuva on nähty. Arkuudesta ei tosiaankaan ole kyse, vaan siitä mikä on järkevää. Kerran tapasin sokkona miehen ja viiden minuutin kuluttua poistuin tapaamisesta. Ei se livetapaaminen johda ainakaan sen pidemmälle, vaikka kuvaa olisi piiloteltu. Olkaa kaikessa rauhassa kuvattomia, mutta siinä vaan pienentää omia mahdollisuuksiaan.

        Kasvojen ja vartalon näyttäminen koko kansalle ei ole rohkeutta, se on tyhmyyttä.

        Jos haluaa kohdentaa ulkonäön perusteella, pituus ja paino kertoo paljon, myös muut mitat, mutta näitähän naiset ei halua kertoa, joku feikattu ja pakkelilla ehostettu naama voidaan näyttää edullisesta kuvakulmasta, todellisuus on sitten ihan järkyttävää.

        Sinä voit tietysti pyöriä kuvateemasi ympärillä, mutta se todella pienentää sinun omia mahdollisuuksia, varsinkaan fiksummat ei kuvia lähettele summamutikassa tuntemattomille ja esittele niitä seuranhakupalstoilla.

        On muutakin elämää, jota ei kannata pilata joillakin deittikuvioilla. Kun naamasi olet tehnyt tutuksi netissä, vaatinut kuvaa ja kiukutellut, sinut tunnetaan ikävänä ihmisenä, kun menet baariin, siellä on ne samat ikäryhmäsi sinkut, jotka nyt karttavat sinua vaikka ihan piruuttaan, heissä on myös hyvännäköisiä, mutta sinulla ei ole enään mahiksia heihin. Naamasi on silloin ns. kulunut ja pelit pelattu.


      • huh huh
        ei sinulla oo järkeä kirjoitti:

        Kasvojen ja vartalon näyttäminen koko kansalle ei ole rohkeutta, se on tyhmyyttä.

        Jos haluaa kohdentaa ulkonäön perusteella, pituus ja paino kertoo paljon, myös muut mitat, mutta näitähän naiset ei halua kertoa, joku feikattu ja pakkelilla ehostettu naama voidaan näyttää edullisesta kuvakulmasta, todellisuus on sitten ihan järkyttävää.

        Sinä voit tietysti pyöriä kuvateemasi ympärillä, mutta se todella pienentää sinun omia mahdollisuuksia, varsinkaan fiksummat ei kuvia lähettele summamutikassa tuntemattomille ja esittele niitä seuranhakupalstoilla.

        On muutakin elämää, jota ei kannata pilata joillakin deittikuvioilla. Kun naamasi olet tehnyt tutuksi netissä, vaatinut kuvaa ja kiukutellut, sinut tunnetaan ikävänä ihmisenä, kun menet baariin, siellä on ne samat ikäryhmäsi sinkut, jotka nyt karttavat sinua vaikka ihan piruuttaan, heissä on myös hyvännäköisiä, mutta sinulla ei ole enään mahiksia heihin. Naamasi on silloin ns. kulunut ja pelit pelattu.

        Taidat itse olla menettänyt järkesi, kun suollat täällä tuollaista bullshittiä. Siis oikeesti luulet, että jos oot laittanut naamasi treffipalstalle niin koko Suomi tietää että oot ihan luuseri nettideittailija. Voi toimia ehkä jossain pikkukylässä, jossa on kaksi asukasta sun lisäksi.


      • en luule, tiedän...
        huh huh kirjoitti:

        Taidat itse olla menettänyt järkesi, kun suollat täällä tuollaista bullshittiä. Siis oikeesti luulet, että jos oot laittanut naamasi treffipalstalle niin koko Suomi tietää että oot ihan luuseri nettideittailija. Voi toimia ehkä jossain pikkukylässä, jossa on kaksi asukasta sun lisäksi.

        Älä ikinä väheksy internetin voimaa ja ihmisten uteliaisuutta. Internetin aikakautena on sama asutko pikkukylässä, vai pikkukylässä nimeltä Helsinki, naama tulee tutuksi jokatapauksessa.


      • huh huh
        en luule, tiedän... kirjoitti:

        Älä ikinä väheksy internetin voimaa ja ihmisten uteliaisuutta. Internetin aikakautena on sama asutko pikkukylässä, vai pikkukylässä nimeltä Helsinki, naama tulee tutuksi jokatapauksessa.

        No tiedä sitten ihan rauhassa. Muista ottaa lääkkeet myös.


      • ymmärrän ongelmasi
        huh huh kirjoitti:

        No tiedä sitten ihan rauhassa. Muista ottaa lääkkeet myös.

        Siitä puhe mistä puute, eli iltalääkkeesi on vielä ottamatta.


      • järki päähän
        ei sinulla oo järkeä kirjoitti:

        Kasvojen ja vartalon näyttäminen koko kansalle ei ole rohkeutta, se on tyhmyyttä.

        Jos haluaa kohdentaa ulkonäön perusteella, pituus ja paino kertoo paljon, myös muut mitat, mutta näitähän naiset ei halua kertoa, joku feikattu ja pakkelilla ehostettu naama voidaan näyttää edullisesta kuvakulmasta, todellisuus on sitten ihan järkyttävää.

        Sinä voit tietysti pyöriä kuvateemasi ympärillä, mutta se todella pienentää sinun omia mahdollisuuksia, varsinkaan fiksummat ei kuvia lähettele summamutikassa tuntemattomille ja esittele niitä seuranhakupalstoilla.

        On muutakin elämää, jota ei kannata pilata joillakin deittikuvioilla. Kun naamasi olet tehnyt tutuksi netissä, vaatinut kuvaa ja kiukutellut, sinut tunnetaan ikävänä ihmisenä, kun menet baariin, siellä on ne samat ikäryhmäsi sinkut, jotka nyt karttavat sinua vaikka ihan piruuttaan, heissä on myös hyvännäköisiä, mutta sinulla ei ole enään mahiksia heihin. Naamasi on silloin ns. kulunut ja pelit pelattu.

        Minusta nettideittailu ei ole luuseriutta, vaan nykyaikaa. Pidätkö itseäsi luuserina, kun olet netissä, entä muita nettideittailijoita?

        En käy baareissa, ja vaikka kävisinkin, niin tuskin kukaan siellä olisi nähnyt minua netissä ja vaikka olisi, niin mitä sitten.

        Naamani tulee tutuksi, kun kävelen ovesta ulos ja olen julkisilla paikoilla kaikkien nähtävillä. Ei netissä näyttäytyminen ole sen kummempaa. Miksei kuvia voi lähettää ihan kenelle vain, kyllähän ilman pussia päässä kuljetaan kadullakin :D

        Vedät selvästi herneen nenään siitä, että toiset uskaltavat reilusti olla esillä pelkäämättä kasvojen menetystä ja "kulumista(?)". Sehän on ihan oma päätös onko kuva vai ei, ja seuraukset kannetaan sen mukaisesti. Olen ollut kuvattomalla profiililla liikenteessä, ja heti kun laitoin kuvan, postiin tulvi viestejä enemmän kuin kuvattomana. Mahdollisuudet siis suurenivat.

        En ole koskaan vaatinut kuvaa enkä kiukutellut asiasta. Jos joku ei ole halunnut lähettää kuvaansa, niin on ollut hänen oma mokansa, kun en ole lähtenyt sokkotreffeille. Pelokas mies ei ole joka tapauksessa minua varten. Minusta nettitreffeille itsensä laittanut ihminen, joka ei ole valmis lähettämään esim. sähköpostissa kuvaansa, on se ikävä ihminen, joka kiukuttelee ;)

        Ps. Olen todellisuudessakin hyvännäköinen, hoikka ja ihana, ja minulla on aina mahiksia ;D


    • miisa2

      Minä
      olen kuvaton ja ihan pätevästä syystä! Turha siitä on kiukutella,koska
      lähetän kuvani kyllä alkumetreillä viestittelykaverille.Paitsi
      sellaisille,joiden oma kuva on tyyliä aurinkolasit,lippis,prätkäkypärä
      tai otettu kilometrin päästä.Sellaiset ovat minulle myöskin
      "kuvattomia"...

      • siba

        Et vissiin tajunnut aloittajan asian ydintä.... Ei niistä kuvattomista profiileista ole kyse vaan siitä, ettei sitä kuvaa suostuta antamaan kysyttäessäkään vaikka tämä kuvaton itse ottaa yhteyttä.
        Niih kiukuttelemati voi olla myös silloinkin kun ei ymmärrä mistä on kyse ;) Lukeminen kannattaa aina... ainakin ennen kuin alkaa kommentoimaan


      • 66556677666655567765

        Onhan se ujous, epävarmuus rai häpeäkin pätevä syy.


    • näinkin on käynyt

      Oujee.. eräs herra otti aikanaan yhteyttä kuvattomana. Olin silloin niin noviisi tässä nettimaailmassa, että kiltillä luonteellani kyselin melko pitkään kuvaa. Syy oli saman tyyppinen, että ei voi antaa kun on sellaisessa työssä. Myöhemmin ilmeni, että tämä tyyppi oli siis rekkakuski. Oikea bointti, selvis sittemmin, jonka hän itte kertoi, että on haku päällä.

      Siinä vaiheessa kun en vielä tiennyt tästä tyypistä mitään niin tuntui kuitenkin kiinnostavalta. Erehdyin jopa tuhlaamaan koko kesäni viestittelyihin ja odottelin tapaamista jonka hän itse ehdotti tapaamista. Jotenkin tälle tyypille aina vaan tuppas sattumaan ja tapahtumaan kaikkee just sillon. Järki sanoi, että antaisin asian olla, mutta lupauduin kuitenkin aina vaan uudelleen.

      Kappas puolentoista kuukauden viestittelyn jälkeen tapasimme pikaisesti eräässä kahvilassa. Kaveri tuntui ihan oklta. Sellanen rauhallinen tyyppi. Sovimme tapaavamme uudelleen koska en nyt mitään huonookaan huomannu. Toisella tapaamisella tämän tyypin luonne muuttui täysin. Jotenkin mielsi, että seurustelemme ja alkoi sanella melkoisia ehtoja joissa ei ollut mitään järkeä. Kertoili rikostaustastaan ja aseella uhkailuistaan jne.
      Veikkaisin, että kaikella tolla toiminnalla oli varmaan jokin yritys saada toinen hallintaan ja osittain siinä onnistuikin.

      Osat jutuista taisi olla myös tekaistuja ja veikkaisin, että ei edes oikeaa nimeään kertonut...
      Enää en moiseen sortus, tosin eihän noista koskaan tiedä. Tosta onneksi pääsin melko kivuttomasti eroon.

      Jos siis joku kuvaton ottaa itse yhteyttä vaikkapa jollekkin kuvalliselle niin oman kuvan antaminen pyytämättä luo jo automaattisesti rehdimmän kuvan. Jos työ tai muu vastaava estää naaman näyttämisen niin ei voi kuin ihmetellä motiiveja, että miksi yleensäkkään roikkuu noilla saiteilla.
      Monella varmaan voi toki olla omasta ulkonäöstään kompleksi, mutta toisaalta se pihtaaminenkaan luo ainakaan positiivista kuvaa.

      Sit yks kysymys ... miks aina jokun pitää teilata jengi omilla mielipiteillään? Tässäkin viestiketjussa on esim. "Järki käteen". Meillä muillako on nyt sitten arvomaailma vinksahtanut kun kyselemme kuvia??? Eikö ole helpompi tutustua molemmin puolin jos molemmat ovat rehellisiä toisilleen....
      Vai mitkä sinun motiivisi treffi-profiilin laittoon on?
      Nimettömänä ja kuvattomanahan voit sen varmaankin tänne tunnustaa.

      • ahdaa

        Ei sitä kuvaa siihen profiiliin ole pakko laittaakkaan, mutta viimeistään nyt viestitellessä.
        Miten muuten treffeillä tunnistautuu jos ei tiedä miltä toinen näyttää... Ainiijoo ehkä ei ole tarkotuskaan treffeille... Roikottaa vaan jotain jossain kirjotusoudossa.


    • Ei kaikki julki heti

      No jaa, en voi oman työni takia esiintyä netissä omalla nimellä tai kavallani julkisesti, mutta ainahan sen kuvat voi esim. sähköpostilla vaihtaa ja oikea nimikin on yleensä jo ainakin etunimen osalta paljastettava ekoissa viesteissä. Sukunimen kerron kylläkin vain kun vaihdetaan puhelinnumeroita tai nainen voi lukea sen postiluukustani.

    • siilimeneelypsylle

      Joo, ei kiinnosta nyhtää tietoja, eikä pyydellä kuvaa.
      Mikäli haluaa pysyä salaperäisenä, niin saa myös olla.

      Koska netissä pyörii, muutoinkin monenlaista vipeltäjää,
      siksi nämä "ota selvää" tyyliset herättää epäilyksiä ja
      ekana tulee mieleen, että on varattu. Niin kauan kun
      vapaita riittää, en varattuihin sotkeudu.

      Minulla on kuva ja kerrottu oleellisimmat asiat itsestäni.

    • incognito

      Niin, helppohan sitä on oma kuvaa jakaa ympäri nettiä, kun ei ole mitään hävittävää, eli kun on alhainen yhteiskunnallinen asema. Nämä kuvallisuuden ilosanoman välittäjät ovat usein yhteiskunnallisessa mielessä luusereita, pinnallisia ja impulsiivisia ihmisiä, joiden ominaisuudet eivät ole riittäneet yhteiskunnan arvoasteikossa nousemiseen. He eivät edes ymmärrä, että kuvaukaasien esittäminen on varsin selvä osoitin heidän luonteestaan ja alhaisesta yhteiskunnallisesta asemastaan, ja ovat siksi ylpeitä "rohkeudestaan" ja "avoimuudestaan".

      Monet näistä tyypeistä varmaan Facebookissakin hölmöyttään jakavat avoimesti mielipiteitään. Pitäähän sitä voida "rehdisti seistä mielipiteidensä takana" omalla nimellään ja kasvoillaan. On tietysti omalla tavallaan hyvä, että he kaiken tämän kertovat, niin järkevimmille tulee heti selväksi, että nyt ollaan tekemisissä idioottien kanssa ja että on viisainta passata tämä "tilaisuus".

      • Mitä halavattua

        No haistappa nyt, onhan noita ylemmän tason ihmisiä,
        pilvin pimein, joilla on naama jokapaikassa esillä.

        Eipä ole sullakaan hävittävää, noilla aivosoluilla, mutta jos on
        vi'tun ruma, niin kannattaa työntää päänsä pensaaseen.


      • incognito
        Mitä halavattua kirjoitti:

        No haistappa nyt, onhan noita ylemmän tason ihmisiä,
        pilvin pimein, joilla on naama jokapaikassa esillä.

        Eipä ole sullakaan hävittävää, noilla aivosoluilla, mutta jos on
        vi'tun ruma, niin kannattaa työntää päänsä pensaaseen.

        En epäile, etteikö yhteiskunnan hierarkiassa suhteellisen korkealla olevienkin joukossa olisi idiootteja. Kyllä kai nuo omalla kuvallaan mukanaan olevat muodostavat oman räkäläkuppilaan rinnastettavan yhteisönsä. Kuvattomat muodostavat sitten oman eliittiklubinsa. Siis ne, jotka ovat kuvattomia jo mainitsemistani syistä, eivätkä esimerkiksi siksi, että kuvattomuus mahdollistaa heille pelien pelaamisen.


      • järki päähän

        Jos kasvoton yhteiskunnallinen ylimystö (omasta mielestään) suoltaa ajatuksistaan tuollaista komiikkaa, niin hyvä etten ole lähtenyt treffeille kuvaansa pimittävien kanssa :D

        Mitenhän tuolla Eliittikumppaneiden treffeillä ihmisillä on kuvat, ehkei siellä ollakaan tarpeeksi eliittejä..

        Pitäisiköhän antaa presidentille tiedonanto, että äkkiä naama piiloon ja medialle kuvauskielto, kun yksi älykkö netin keskustelupalsatalla määrittelee kaikki julkisesti esillä olevat yhteiskunnallisesti alhaisiksi luusereiksi ;D


      • kuvalla onnistaa
        incognito kirjoitti:

        En epäile, etteikö yhteiskunnan hierarkiassa suhteellisen korkealla olevienkin joukossa olisi idiootteja. Kyllä kai nuo omalla kuvallaan mukanaan olevat muodostavat oman räkäläkuppilaan rinnastettavan yhteisönsä. Kuvattomat muodostavat sitten oman eliittiklubinsa. Siis ne, jotka ovat kuvattomia jo mainitsemistani syistä, eivätkä esimerkiksi siksi, että kuvattomuus mahdollistaa heille pelien pelaamisen.

        Sinä varmaan olet sellainen idiootti omassa kategoriassasi, kommenttisi ovat ainakin niin naurettavia ;)

        Kuvattomuus kaikella tavalla on pelkurimaista, kuvattomat tulevat olemaan ikuisia nettideittailijoita.


    • Mikko tietää

      "En anna kuvaa työni takia" = huono itsetunto, ajattelee itseään rumana

      • Mikko ei tiedä!

        Ei, vaan voi olla esim. hyvinkin viehättävä henkilö, joka on työkseen paljon ihmisten kanssa tekemisissä eikä halua työssä iskuyrityksiä, joita kuvallinen profiili voisi aiheuttaa.

        Joissakin paikoissa työtehtävät voivat vaikeutua paljonkin, kun pakit saanut luuseri on ajatellut että treffipalstalla olevalle kelpaa kuka tahansa ja sitten purkaa pettymyksensä laittamalla kapuloita rattaisiin minkä ehtii. Eikä tarvitse olla sen enempää kuin kassalla töissä, kun ilman deittiprofiiliakin jotkut miehet ei osaa erottaa flirttailua ja hyvää asiakaspalvelua...

        Kuvastaa kyllä ihmisen ymmärryksen tasoa aika paljon, kun ei noin yksinkertaista asiaa ymmärrä.


    • ei nettiin

      No minä en ainakaan anna ainuttakaan kuvaani kenellekään netin välityksellä. Ei ole kyse rumuudesta tai arkuudesta. En vaan halua kuviani nettiin. tavataan niin nähdään toisemme.

      • kolinkolin4

        Ei nähdä, toki kuvatkin valehtelee, mutta jos ei ole
        mitään käryä, miltä vastapuoli näyttää, niin se on varmaa,
        että saa sumpitella yksinään.

        Sellaiset, jotka ei voi edes lähettää kuvaansa, on heillä
        luurankoja kaapissa kolisemassa.


      • nettimestapaikka

        Ehkäpä etsit sitten kumppania jostain muualta kuin netistä. Minä en tapaisi netin välityksellä ketään, jonka kuvaa en ensin näkisi.


      • Ei kuvaa!
        kolinkolin4 kirjoitti:

        Ei nähdä, toki kuvatkin valehtelee, mutta jos ei ole
        mitään käryä, miltä vastapuoli näyttää, niin se on varmaa,
        että saa sumpitella yksinään.

        Sellaiset, jotka ei voi edes lähettää kuvaansa, on heillä
        luurankoja kaapissa kolisemassa.

        Noin ajattelevia pidän itse hieman yksinkertaisina tai sivistymättöminä. En ole koskaan muuten joutunut katumaan yksiäkään sokkotreffejäni. Se on hyvä piirre ihmisessä, että ei aina pelaa niin varman päälle, vaan uskaltaa kokeilla rohkeasti uusia asioita elämässä. Ei kaikkea tarvitse ottaa niin kuolemanvakavasti.


      • kuva ehdottomasti
        Ei kuvaa! kirjoitti:

        Noin ajattelevia pidän itse hieman yksinkertaisina tai sivistymättöminä. En ole koskaan muuten joutunut katumaan yksiäkään sokkotreffejäni. Se on hyvä piirre ihmisessä, että ei aina pelaa niin varman päälle, vaan uskaltaa kokeilla rohkeasti uusia asioita elämässä. Ei kaikkea tarvitse ottaa niin kuolemanvakavasti.

        Itse en tuhlaa enää aikaani kuvattomiin ja sokkotreffeillä käymiseen. Olkaa te moninkertaiset ja sivistyneet kaikessa rauhassa sokkoina keskenänne.

        Pitääkö yksi kuva profiilissa tai sähköpostissa ottaa niin kuolemanvakavasti, että kuvallinen ihminen pitää leimata yksinkertaiseksi ja sivistymättömäksi ;)


      • Ei kuvaa!
        kuva ehdottomasti kirjoitti:

        Itse en tuhlaa enää aikaani kuvattomiin ja sokkotreffeillä käymiseen. Olkaa te moninkertaiset ja sivistyneet kaikessa rauhassa sokkoina keskenänne.

        Pitääkö yksi kuva profiilissa tai sähköpostissa ottaa niin kuolemanvakavasti, että kuvallinen ihminen pitää leimata yksinkertaiseksi ja sivistymättömäksi ;)

        En leimannut kuvallista ihmistä yksinkertaiseksi ja sivistymättömäksi, vaan sellaisen ihmisen, joka ajattelee, että kuvattomalla on automaattisesti kaapissa luurankoja - kuten edellinen sanoi ja niinkuin on selvästi esillä ja luettavissa vieläkin.

        Mutta kuva on tietysti hyvä olla, jos ei osaa kovin hyvin lukea tai kirjoittaa.


      • kuva ehdottomasti
        Ei kuvaa! kirjoitti:

        En leimannut kuvallista ihmistä yksinkertaiseksi ja sivistymättömäksi, vaan sellaisen ihmisen, joka ajattelee, että kuvattomalla on automaattisesti kaapissa luurankoja - kuten edellinen sanoi ja niinkuin on selvästi esillä ja luettavissa vieläkin.

        Mutta kuva on tietysti hyvä olla, jos ei osaa kovin hyvin lukea tai kirjoittaa.

        Siis täh, miten kuva korreloi kirjoitus ja lukutaidottoman kanssa?!

        Meinaatko ihan tosissasi, että kuvalliset eivät osaa kirjoittaa ja lukea?!

        Nyt kyllä teet itsestäsi vain pellen kommenteillasi, taidat olla ihan pikkuinen vielä :D


      • Ei kuvaa!
        kuva ehdottomasti kirjoitti:

        Siis täh, miten kuva korreloi kirjoitus ja lukutaidottoman kanssa?!

        Meinaatko ihan tosissasi, että kuvalliset eivät osaa kirjoittaa ja lukea?!

        Nyt kyllä teet itsestäsi vain pellen kommenteillasi, taidat olla ihan pikkuinen vielä :D

        No, itse et ainakaan osannut lukea ylempiä viestejä, ja nimittelykin jo alkoi. Koita nyt vaan hyväksyä se, että ihmiset voi olla kanssasi eri mieltä.


      • kuva ehdottomasti
        Ei kuvaa! kirjoitti:

        No, itse et ainakaan osannut lukea ylempiä viestejä, ja nimittelykin jo alkoi. Koita nyt vaan hyväksyä se, että ihmiset voi olla kanssasi eri mieltä.

        Itse teet itsesi pelleksi.. se on vain toteamus, ei nimittelyä ;D

        Ole vain kaikessa rauhassa eri mieltä, en haluaisikaan olla samaa mieltä huvittavien ajatustesi kanssa (tämä on toteamus, ei nimittelyä) ;D


    • hji2

      Netissä pyörii kaikenlaisia tyyppejä, enkä usko että kaikki haluavat pelkkää hyvää. Nuorehko, kiltin näköinen sinkkunainen on hyvä kohde kaikenmaailman häiriköille. Kuvat voi julkisesta profiilista myös ladata kuka vain ja käyttää mihin tarkoitukseen hyvänsä - ei kiitos. En usko että miehillä tällaisia ongelmia on ainakaan yhtä suuressa määrin, mutta toivon että löytyisi ymmärrystä, miksi nainen panttaa kuvaansa. Asiallisille kirjoittajille olen nettitreffeissä kuvani lähettänyt, kun ovat pyytäneet.

    • Mikä ihmisiä vaivaa?

      Paljon on myös naisia, joilla on todella epäselvä kuva ja profiilissa lukee, että eivät vastaa kuvattomille. Siis näiden profiilien kuvista erottaa, että siinä on nainen, mutta kasvoja ei näy ja kropan muodosta ei voi olla ihan varma.

      Toinen koominen ryhmä on naiset, joiden turnoff on pinnallisuus, mutta ihannekumppani on 180-200 cm (nainen itse alle 170 cm, normikroppa) ja miehen kehon pitäisi olla urheilullinen.

      Yhden ihan viehättävän naisen kanssa tutustuminen jäi yksiin treffeihin, kun hän ei suostunut lähettämään kuvaansa. Lähdin sokkotreffeille, vaikka naisen asenne ärsytti vietävästi. No, eihän siitä mitään tullut, vaikka nainen oli ihan ok ja olisi halunnut nähdä toisenkin kerran. Fiilikset olivat jo kadonneet. Ne olivat ensimmäiset ja viimeiset sokkotreffit.

      Aika monta kertaa nainen on myös kadonnut, kun olen muutaman viestin jälkeen kysynyt kuvaa, vaikka nainen kirjoitti pitkiä viestejä ennen sitä.

      • vaatikaa vaan kuvia

        Hah hah haa, näinhän niille kuvan vaatijoille yleensä käy ja sitten kuitenkin kerrotaan, että "kuvattomien" mahdollisuudet ovat pienemmät, vaikka itsellä menee aina vituiks näiden kuvajuttujen takia.


    • fxdfhdf

      No ilmeisesti olisin hoidon tarpeessa tai jotain mutta ahdistaa jos profiililärvini paistelisi etusivulla koko kansan pällisteltävänä aina kun kirjaudun sisään. Korkeintaan laitan vaan sinne kuvagalleriapuolelle että ne jotka profiiliini sattuvat eksymään sen sieltä sitten näkevät jos kiinnostaa.

      Itsehän kun olen vähän tällainen epäsosiaalisempi tyyppi jota lähikylä pitää varmaan suht outona niin ei paljoa kiinnostaisi että nettideiteissä nousisin koko kylän yleiseksi naurunaiheeksi. "kato, se luuseri on netissä hakemassa naista hohoho".

    • Jotain rajaa

      No ei minusta ainakaan käräjätuomarina ole kivaa, jos asiakas pöydän toisella puolella tunnistaa minut treffisivustolta, virnuilee ja alkaa iskeä silmää tms. Haluan pitää työ- ja yksityiselämäni erillään.

      • järki päähän

        Onhan se asiakkaasi voinut kirjoittaa sinulle treffien kautta ja olette voineet tavata, ja sitten työn merkeissä jälleen tapaatte.. Mitä sitten, vaikka joku tunnistaa sinut, oletko noin herkkänahkainen ettet kestäisi silmäniskuja ja virnuiluja?


      • nbcccvbnnnnvccccnnnb

        Ei kyllä hyvää kerro tuomarista jos tuollainen kävisi psyykkeeseen, no käräjät muutenkin pelleilyä.


      • Jotain rajaa 2
        nbcccvbnnnnvccccnnnb kirjoitti:

        Ei kyllä hyvää kerro tuomarista jos tuollainen kävisi psyykkeeseen, no käräjät muutenkin pelleilyä.

        Olen ammattini puolesta kohdannut monenlaisia miehiä, joten väitteesi ”psyykeen käymisestä” on huvittava. En vain halua, että a) kuvani on tuhansien ihmisten nähtävissä ja minä siten tunnistettavissa nettideittisivustoilla ja b) että kuvani päätyy sinne sun tänne netissä kontroilloimattomasti. Tärkein syy kuitenkin lienee, että olen ammatissani pätevä enkä halua asiakkaideni miettivän yksityiselämääni käräjillä. Kun olen töissä, olen töissä enkä halua asiakkaideni miettivän minun yksityiselämääni. Annan kyllä kuvani antoisan sähköpostikeskustelun päätteeksi, mutta en halua antaa sitä yleiseen jakoon. Yksityiselämäni ja työelämäni ovat toisistaan eriliisiä, vaikka sama ihminen niitä pyörittää. Minusta on kohtuutonta, että jokaisen meistä pitäisi olla valmiita paljastamamaan kaiken kaikille.


    • Kuvat esiin

      Jopas on taas sekalaista seurakuntaa ja mielipidettä täällä tästäkin niin monesti käsitellystä ja ihan nettideittailun perusasiasta. Toistan itseäni ja sanon teille, että:

      1. Jokaisella on oikeus esiintyä nettideitissä kuvattomana ja käydä vaikka sokkotreffeillä, mikäli katsoo sen olevan itselleen paras tapa.

      2. Kenenkään ei ole pakko kuvattomia ryhtyä treffailemaan, mikäli ei halua.

      3. Jotkut kuvattomista ovat kuitenkin valmiit lähettämään kuvansa keskustelun alussa tai ainakin ennen treffejä ja se on minusta hyvä asia.

      4. Kuvia pyytävien haukkuminen pinnallisiksi on mielestäni typerää. Kuva kuvasta periaate on hyvä.

      5. Minusta nettideitissä on fiksua laittaa profiiliin sekä kuva että ajatuksella mietitty teksti. Ja sitä suositellaan kaikissa nettideittiohjeissakin. Mutta tietenkään kenenkään ei ole pakko näin tehdä. Kuvallisuus kuitenkin säästäisi meidän kaikkien aikaa ja vaivaa, koska valtaosa nettideittailijoista kuitenkin tekee päätöksen kiinnostumisesta kuvan perusteella. Kiinnostus voi toki herätä myös pelkän profiilitekstin perusteella, mutta ulkonäöllä on kuitenkin iso merkitys sillä jonkinlaista parisuhdettahan deitistä yleensä ollaan hakemassa.

      6. Kaikki varmaan tajuaa, että pelkkä kuva ei kuitenkaan ole sama asia kuin kokonainen ihminen. Ensinnäkin kuva on vain otos jostain hetkestä. Kun kuvaa käytetään mielenkiinnon herättäjänä, niin sen suositellaan olevan määrätynlainen kuten esim. hymyilevä kasvokuva tai harrastuskuva. Uskon, että jokainen joka haluaa tutustua uuteen ihmiseen ja solmia suhteen haluaa antaa itsestään positiivisen ensivaikutelman tai olla ainakin oma itsensä. Kuvalla voi joko tukea tätä tavoitetta tai pilata mahdollisuutensa. Siksi kuvan valinta ei ole yhdentekevä juttu, mutta ei myöskään kuvan laittamatta jättäminen. Ilman kuvaa jää näyttämättä tärkeä puoli itsestä, nimittäin ulkonäkö ja ulkomuoto. Asiat, jotka määrittelevät nettideitin ulkopuolisessa maailmassa ehkä eniten sen herättääkö kiinnostusta toisessa sukupuolessa.

      Eikä kyse ole pelkästään siitä, onko naamasta nätti tai komea vai ei. Kyse on fyysisestä peilaavuudesta. Nettideitissä sitä on mahdollista arvioida ennen tapaamista itsestä annettujen mittojen, pituuden, painon ja ruumiinrakenteen lisäksi kuvalla. Mitä enemmän näistä on tietoa ennen tapaamista sitä pienempi riski tavatessa on pettyä ja sitä enemmän on tilaa tehdä vaikutus muilla olemuksilla, kuten vaikka käytöstavoilla, karismalla, keskustelulla ja huumorintajulla.

      7. Kuva on turvallisuustekijä. Monet, jotka eivät halua laittaa kuvaansa nettiin perustelevat sen netin turvattomuudella. Ja yksityisyytensä suojeleminen on järkevää. Tietenkään pelkkä kuva ilman muita personoivia tietoja ei kerro mitään muille kuin jo ennestään tutuille, mikäli ei satu olemaan julkisuuden henkilö tai julkisessa työssä. Ja esim. pieni asuinpaikkakunta, esimiestehtävät, sosiaalialan työ ja monet muut henkilökohtaiset asiat ovat ihan relevantteja syitä sille, ettei laita kuvaansa nettideittiin siten että ne näkyvät helposti kaikille ihmisille.

      Myös kuvan antaminen ennen tapaamista on turvallisuustekijä. Ennen tapaamista annettu kuva muiden tietojen ohella vähentää riskiä siitä, että henkilö olisi huijari tai muuten pahat mielessä. Tietenkään pelkkä kuvan antaminen ei takaa sitä, etteikö kuvakin voisi olla feikki. Siksi tapaamista edeltävässä viestinnässä kannattaa tarkkailla kaikkia muitakin merkkejä, joilla voi varmistua vilpittömistä aikeista. Kysellä elämäntarinasta, työstä, perhesuhteista, asuinpaikasta. Tarkkoja tietoja ei tarvitse paljastaa, mutta mikäli tarina ei ole johdonmukainen se voi olla merkki jostain. Nykypäivänä avoimin mielin liikkeellä olevat ihmiset löytyvät usein netistä myös muista yhteyksistä, kuten facebookista tai työpaikkansa sivuilta. Näitä merkkejä kannattaa etsiä varmistaakseen, että on menossa tapaamaan oikeaa ja vilpitöntä henkilöä. Ilman kuvaa ja ilman mitään muitakaan tietoja luo itsestään epäilyttävän kuvan.

      Eli kannattaa miettiä, missä kohtaa haluaa olla avoin ja missä kohtaa pysyä piilossa. Se vaikuttaa huomattavasti mahdollisuuksiin saavuttaa omia tavoitteitaan.

    • en mitään menettänyt

      Mitäpä sanotte siitä, että henkilö pysyttelee koko 4v. "seurustelu" suhteen ajan nimettömänä. Vahingossa sain sitten tietää ko. henkilön nimen selville. Tästä seurasi suhteen loppuminen. Hän kyllä tiesi oman nimeni koko ajan. Molemmat osapuolet siis olimme varattuja.

    • olette tyhmiä

      Mitä väliä onko kuva vai ei kun mies ei ainakaan treffeille pääse. Naiset ei koskaan mitään vastaa joten turhaan niitä kuvia laitatte vaikka siel olis sata kuvaa miehestä.

    • Ei kuvaa!

      Ikuisuusaihe.

      Olen miesten silmää miellyttävä nainen ja juuri siksi en laita kuvaa, enkä myöskään siedä kuvanruinaamista. Kuvan vaatiminen tai sen pyytely on moukkamaista, tottakai sitä lähettää toiselle kuvan sitten kun haluaa - eli jos on sen verran tutustuttu, että pitää tätä luotettavana.

      En ymmärrä sitä perustelua, että koska baarissakin ollaan omilla kasvoilla niin samaa tapaa pitäisi noudattaa nettideitissäkin. Miksi ne ihmiset ei itse sitten ole baarista seuraa etsimässä?

      Juuri siksi sitä haluaisi netistä kuvatonta kuvattomana, kun erilaiseen kohtaamiseen kerrankin on mahdollisuus, kasvottomana. Jos menen baariin niin tottakai miehet on kimpussa, paitsi ehkä ne ujoimmat. Mutta ne kovimmat liveiskijät ei ehkä kuitenkaan ole niitä, joiden kanssa olisi jotain yhteistä, siksi etsin seuraa miehestä, joka pystyy ilmaisemaan itseään kirjoittamalla ja antamaan itsestään jotain ilman että heti saa kuvaa, seksuaalisia vihjailuja tai muuta "vastinetta". Kyllähän tuolla Treffeillä voi etsiä vaikka vaan juttuseuraa, pakko ei ole hakea elämänkumppania heti alkuun.

      Miehille merkkaa naisen ulkonäkö tosi paljon, mutta yritän kuitenkin etsiä miestä, jolle se ei ole ihan niin tärkeää kuin monelle muulle. Olen väsynyt ulkonäönkorostajiin, vaikka toki kohteliaisuuksia on mukava saada. Kaipaan kuitenkin jotain enemmän. Siksi kuvattomuus on ehdoton juttu.

      • Kysyjäkysyy

        Ymmärrän perustelusi. Mutta edellytätkö itse mieheltä kuvaa, ennenkuin ryhdyt kirjoittelemaan hänen kanssaan tai käytkö lukemassa kuvattomien miesten profiileja? Haluatko nähdä miehen kuvan ennen tapaamista?


      • Ei kuvaa!
        Kysyjäkysyy kirjoitti:

        Ymmärrän perustelusi. Mutta edellytätkö itse mieheltä kuvaa, ennenkuin ryhdyt kirjoittelemaan hänen kanssaan tai käytkö lukemassa kuvattomien miesten profiileja? Haluatko nähdä miehen kuvan ennen tapaamista?

        Ensisijaisesti etsin kuvattomia miehiä, mutta pelkkä kuvattomuus ei vielä riitä. Profiilitekstistä pitää näkyä, että mies on terävä päästään. Fiksu ihminen joka on ottanut vähän selvää asioista, ymmärtää sosiaalisen median ja kuvien riskit. Esim. rikospoliisissa tai tietoturvan parissa työskenteleväkin on tullut tavattua. Toki jos oikein mukava kaveri tekee aloitteen, niin voin harkita vaikka olisi kuvallinen, mutta on se kuva aina älyllisesti pieni miinus.

        Olen käynyt sokkotreffeilläkin, ja joskus on vaihdettu kuvat ennen treffejä. Se ei ole kuitenkaan niin oleellista kuin se, että on tultu jo viestein niin hyvin juttuun ja ajatukset menee niin yksiin, että ylipäätään on kiinnostunut tapaamaan.


      • kysyjäkysyy
        Ei kuvaa! kirjoitti:

        Ensisijaisesti etsin kuvattomia miehiä, mutta pelkkä kuvattomuus ei vielä riitä. Profiilitekstistä pitää näkyä, että mies on terävä päästään. Fiksu ihminen joka on ottanut vähän selvää asioista, ymmärtää sosiaalisen median ja kuvien riskit. Esim. rikospoliisissa tai tietoturvan parissa työskenteleväkin on tullut tavattua. Toki jos oikein mukava kaveri tekee aloitteen, niin voin harkita vaikka olisi kuvallinen, mutta on se kuva aina älyllisesti pieni miinus.

        Olen käynyt sokkotreffeilläkin, ja joskus on vaihdettu kuvat ennen treffejä. Se ei ole kuitenkaan niin oleellista kuin se, että on tultu jo viestein niin hyvin juttuun ja ajatukset menee niin yksiin, että ylipäätään on kiinnostunut tapaamaan.

        Eli ymmärsinkö nyt oikein, mikäli mies olisi kirjoittanut älyllisesti korkeatasoista tekstiä profiiliinsa mutta on liittänyt siihen myös kuvan, niin pidät sitä miinuksena?


      • Ei kuvaa!
        kysyjäkysyy kirjoitti:

        Eli ymmärsinkö nyt oikein, mikäli mies olisi kirjoittanut älyllisesti korkeatasoista tekstiä profiiliinsa mutta on liittänyt siihen myös kuvan, niin pidät sitä miinuksena?

        No ei sitä oikein voi tuon selvemmin sanoa kuin mitä ed. viestissä tein.


      • ja ikää oli?
        Ei kuvaa! kirjoitti:

        No ei sitä oikein voi tuon selvemmin sanoa kuin mitä ed. viestissä tein.

        Pidätkö itseäsi fiksunakin?!


      • kysyjäkysyy
        Ei kuvaa! kirjoitti:

        No ei sitä oikein voi tuon selvemmin sanoa kuin mitä ed. viestissä tein.

        Semmoista olisin halunnut vielä kysyä Ei kuvaa!:lta, että katsotko profiileista lainkaan niitä muita tietoja kuten ikää, pituutta, ruumiinrakennetta ym. Ja onko niillä sinulle jokin merkitys vai onko se vaan se teksti ja viestit, mitkä merkitsevät?


      • Ei kuvaa!
        kysyjäkysyy kirjoitti:

        Semmoista olisin halunnut vielä kysyä Ei kuvaa!:lta, että katsotko profiileista lainkaan niitä muita tietoja kuten ikää, pituutta, ruumiinrakennetta ym. Ja onko niillä sinulle jokin merkitys vai onko se vaan se teksti ja viestit, mitkä merkitsevät?

        Ruumiinrakenteella on merkitystä. Liian iso kokoero ei tunnu hyvältä. Ikää katson myös. Periaatteessa toisen iällä ei niinkään ole merkitystä, vaan hänen ikäkriteereillään kumppanille, koska ne kertovat hänen käsityksistään. Monille miehille on tyypillistä etsiä itseään nuorempaa seuraa ja maksimi rajataan omaan ikään tai vähän alle.

        Teksti ja viestit on kuitenkin tärkeimpiä.


      • anonym1
        Ei kuvaa! kirjoitti:

        Ruumiinrakenteella on merkitystä. Liian iso kokoero ei tunnu hyvältä. Ikää katson myös. Periaatteessa toisen iällä ei niinkään ole merkitystä, vaan hänen ikäkriteereillään kumppanille, koska ne kertovat hänen käsityksistään. Monille miehille on tyypillistä etsiä itseään nuorempaa seuraa ja maksimi rajataan omaan ikään tai vähän alle.

        Teksti ja viestit on kuitenkin tärkeimpiä.

        Mahdollisuus lapseen saattaapi olla ihan yhtä yleinen selitys sille, että haetaan samanikäistä tai nuorempaa, kuin se, että haetaan sitä nuorempaa säilyneisyyden takia. Itseasiassa moni nelikymppinen on fyysisesti paremmassa kunnossa kuin monet kolmikymppiset ja usein myös rennompia kuin vihaiset kolmikymppiset.


      • Ei kuvaa!
        anonym1 kirjoitti:

        Mahdollisuus lapseen saattaapi olla ihan yhtä yleinen selitys sille, että haetaan samanikäistä tai nuorempaa, kuin se, että haetaan sitä nuorempaa säilyneisyyden takia. Itseasiassa moni nelikymppinen on fyysisesti paremmassa kunnossa kuin monet kolmikymppiset ja usein myös rennompia kuin vihaiset kolmikymppiset.

        No sitten pitäisi tiedottaa miehille paremmin, että iäkkäämpien äitien lapset ovat muita lapsia terveempiä, mutta iäkkäiden isien lapsilla on muita enemmän mielenterveysongelmia.


      • höpöhöpö5653
        Ei kuvaa! kirjoitti:

        No sitten pitäisi tiedottaa miehille paremmin, että iäkkäämpien äitien lapset ovat muita lapsia terveempiä, mutta iäkkäiden isien lapsilla on muita enemmän mielenterveysongelmia.

        Raskausajan ongelmat lisääntyvät merkittävästi jo reilusti kolmenkympin päällä olevilla (mm. Downin syndrooma). Lisäksi harvempi nelikymppinen nainen edes haluaa enää lapsia. Myös miesten ikä lisää sairauksien mahdollisuutta nykytutkimuksen mukaan, joten siinä arvasit oikein.


      • Ei kuvaa!
        höpöhöpö5653 kirjoitti:

        Raskausajan ongelmat lisääntyvät merkittävästi jo reilusti kolmenkympin päällä olevilla (mm. Downin syndrooma). Lisäksi harvempi nelikymppinen nainen edes haluaa enää lapsia. Myös miesten ikä lisää sairauksien mahdollisuutta nykytutkimuksen mukaan, joten siinä arvasit oikein.

        En puhunutkaan raskausajan riskeistä, vaan mainitsin, että iäkkäämpien äitien lapset ovat muita terveempiä. En myöskään arvannut, vaan mainitsemani tiedot ovat tutkimuksista.

        http://www.tiede.fi/artikkeli/uutiset/nelikymppisen_aidin_lapset_muita_terveempia


      • Ei kuvaa!
        höpöhöpö5653 kirjoitti:

        Raskausajan ongelmat lisääntyvät merkittävästi jo reilusti kolmenkympin päällä olevilla (mm. Downin syndrooma). Lisäksi harvempi nelikymppinen nainen edes haluaa enää lapsia. Myös miesten ikä lisää sairauksien mahdollisuutta nykytutkimuksen mukaan, joten siinä arvasit oikein.

        Lisäksi tuo lastenhaluaminen on mahdollista ilmoittaa ainakin S24 Treffeissä. Nuorempia naisia etsivät yhtä lailla miehet, jotka eivät halua lapsia kuin myös miehet, jotka ehkä haluavat tai varmasti haluavat lapsia.


      • höpöhöpö5653
        Ei kuvaa! kirjoitti:

        En puhunutkaan raskausajan riskeistä, vaan mainitsin, että iäkkäämpien äitien lapset ovat muita terveempiä. En myöskään arvannut, vaan mainitsemani tiedot ovat tutkimuksista.

        http://www.tiede.fi/artikkeli/uutiset/nelikymppisen_aidin_lapset_muita_terveempia

        Meinaat, että esim. downin oireyhtymä tai joku muu mutaatio häviää, kun lapsi syntyy... Tuo sinun linkkisi tutkimuksesta tehtyyn artikkeliin todistaa vain, että nelikymppinen äiti on vastuuntuntoisempi ja varovaisempi. Mm. "Kun kaksikymppisten äitien lapsista 37 prosenttia oli joutunut hoitoa vaativaan tapaturmaan, nelikymppisten lapsista niin oli käynyt vain 29 prosentille."


      • Ei kuvaa!
        höpöhöpö5653 kirjoitti:

        Meinaat, että esim. downin oireyhtymä tai joku muu mutaatio häviää, kun lapsi syntyy... Tuo sinun linkkisi tutkimuksesta tehtyyn artikkeliin todistaa vain, että nelikymppinen äiti on vastuuntuntoisempi ja varovaisempi. Mm. "Kun kaksikymppisten äitien lapsista 37 prosenttia oli joutunut hoitoa vaativaan tapaturmaan, nelikymppisten lapsista niin oli käynyt vain 29 prosentille."

        Vanhempien odottajien raskauksia seulotaan erityisesti juuri edellä mainittujen kehityshäiriöiden takia (ainakin Suomessa) ja usein vammaisuusriski johtaa abortointiin.

        Kehitysvammaisuutta ei kuitenkaan luokitella yleensä sairaudeksi (terveyden vastakohtana, alkuperäiseen väitteeseeni palatakseni), ja toisaalta taas lapsen terveyttä ei millään tavalla mitätöi syy, miksi hän on terve. Vanhemman huolellisuudesta tai hyvästä kasvatuksesta johtuva terveys ei siis muuta tosiasiaa, että vanhempien äitien lapset ovat muita terveempiä.

        Mutta tämä aihe ei kuulu varsinaiseen keskusteluun - varsinkaan kun nuorempia naisia etsivät miehet eivät useimmiten hae nuorempaa tietoisesti siitä syystä, että lisääntyminen olisi suotuisampaa. Joku ehkä, mutta pääsääntöisesti syy on jossain muualla: joko ennakkoluuloissa, epärealistisissa kuvitelmissa tai biologiassa.


      • höpöhöpö5653
        Ei kuvaa! kirjoitti:

        Vanhempien odottajien raskauksia seulotaan erityisesti juuri edellä mainittujen kehityshäiriöiden takia (ainakin Suomessa) ja usein vammaisuusriski johtaa abortointiin.

        Kehitysvammaisuutta ei kuitenkaan luokitella yleensä sairaudeksi (terveyden vastakohtana, alkuperäiseen väitteeseeni palatakseni), ja toisaalta taas lapsen terveyttä ei millään tavalla mitätöi syy, miksi hän on terve. Vanhemman huolellisuudesta tai hyvästä kasvatuksesta johtuva terveys ei siis muuta tosiasiaa, että vanhempien äitien lapset ovat muita terveempiä.

        Mutta tämä aihe ei kuulu varsinaiseen keskusteluun - varsinkaan kun nuorempia naisia etsivät miehet eivät useimmiten hae nuorempaa tietoisesti siitä syystä, että lisääntyminen olisi suotuisampaa. Joku ehkä, mutta pääsääntöisesti syy on jossain muualla: joko ennakkoluuloissa, epärealistisissa kuvitelmissa tai biologiassa.

        Ei kuulu aiheesen ei. Summaan nyt itsekin kuitenkin. Sinun mielestä siis: mitä vanhempi synnyttäjä (40 ), sitä todennäköisemmin pari saa terveen lapsen. (Tämä siis vaatii muutamia abortteja ja sitten se pieni joukko, joka lopulta syntymään pääsee on terveitä). Minä taas olin sitä mieltä, että nuorempana alkuunpantuna parilla on todennäköisempää saada (terve) lapsi.

        Tiesit myös, että naisten keskimääräisen lastenteoniän ohittaneet miehet ovat suurelta osin jotenkin "epänormaaleja". Villisti arvaan otoksen tähän suureen päätelmään pohjautuvan s24-treffipalstan nikkiarmeijaan. Mutta ei tosiaan liity enää kuvattomuuteen millään tavalla.


      • kiltti mies.

        HAhahahhahahahah. Just joo. Kyllä se on niin että naiset valitsee miehen ja valitsee sen kuvan perusteella.


      • just just
        Ei kuvaa! kirjoitti:

        Ruumiinrakenteella on merkitystä. Liian iso kokoero ei tunnu hyvältä. Ikää katson myös. Periaatteessa toisen iällä ei niinkään ole merkitystä, vaan hänen ikäkriteereillään kumppanille, koska ne kertovat hänen käsityksistään. Monille miehille on tyypillistä etsiä itseään nuorempaa seuraa ja maksimi rajataan omaan ikään tai vähän alle.

        Teksti ja viestit on kuitenkin tärkeimpiä.

        No jopas on saatu aikaan kina tästäkin aiheesta. Minä olen kiertänyt tämän naisten ennakkoluulo-ongelman itseään nuorempaa seuraa hakevista miehistä sillä, että ilmoitan profiilissani haetuksi ikähaarukaksi myös itseäni reilusti vanhemmat, vaikka oikeasti haen vain korkeintaan itseni ikäisiä. Täytyy vaan sietää niitä jatkuvia itseäni vanhemmilta tulevia vonkauksia, mutta helppo ne toisaalta on ignoorata.


      • Ei kuvaa!
        höpöhöpö5653 kirjoitti:

        Ei kuulu aiheesen ei. Summaan nyt itsekin kuitenkin. Sinun mielestä siis: mitä vanhempi synnyttäjä (40 ), sitä todennäköisemmin pari saa terveen lapsen. (Tämä siis vaatii muutamia abortteja ja sitten se pieni joukko, joka lopulta syntymään pääsee on terveitä). Minä taas olin sitä mieltä, että nuorempana alkuunpantuna parilla on todennäköisempää saada (terve) lapsi.

        Tiesit myös, että naisten keskimääräisen lastenteoniän ohittaneet miehet ovat suurelta osin jotenkin "epänormaaleja". Villisti arvaan otoksen tähän suureen päätelmään pohjautuvan s24-treffipalstan nikkiarmeijaan. Mutta ei tosiaan liity enää kuvattomuuteen millään tavalla.

        En ole sanonut, että mitä vanhempi synnyttäjä, sitä todennäköisemmin pari saa terveen lapsen enkä ole puhunut pareista ollenkaan.

        Myöskin toisen kappaleen väittämäsi olet temmannut omasta kukkahatustasi. En ole puhunut sen paremmin vanhempien kuin nuorempienkaan miesten epänormaaliudesta.


      • Ei kuvaa!
        just just kirjoitti:

        No jopas on saatu aikaan kina tästäkin aiheesta. Minä olen kiertänyt tämän naisten ennakkoluulo-ongelman itseään nuorempaa seuraa hakevista miehistä sillä, että ilmoitan profiilissani haetuksi ikähaarukaksi myös itseäni reilusti vanhemmat, vaikka oikeasti haen vain korkeintaan itseni ikäisiä. Täytyy vaan sietää niitä jatkuvia itseäni vanhemmilta tulevia vonkauksia, mutta helppo ne toisaalta on ignoorata.

        Tyylinsä kullakin. Itse kiinnostun miehistä, joilla on kapea ikähaarukka molempiin suuntiin eikä haeta kaikkea mahdollista: ystävää, elämänkumppania, seksiä, jotain muuta, treffiseuraa jne. vaan valitaan yksi vaihtoehto. Siitä tulee jämäkkä vaikutelma.


      • höpö höpö
        Ei kuvaa! kirjoitti:

        Tyylinsä kullakin. Itse kiinnostun miehistä, joilla on kapea ikähaarukka molempiin suuntiin eikä haeta kaikkea mahdollista: ystävää, elämänkumppania, seksiä, jotain muuta, treffiseuraa jne. vaan valitaan yksi vaihtoehto. Siitä tulee jämäkkä vaikutelma.

        Urpo!


      • jebulisvaan
        Ei kuvaa! kirjoitti:

        En ole sanonut, että mitä vanhempi synnyttäjä, sitä todennäköisemmin pari saa terveen lapsen enkä ole puhunut pareista ollenkaan.

        Myöskin toisen kappaleen väittämäsi olet temmannut omasta kukkahatustasi. En ole puhunut sen paremmin vanhempien kuin nuorempienkaan miesten epänormaaliudesta.

        Siihen nähden kuinka kehut täällä arvostavasi älykästä kirjallista viestintää, kirjoitat itse kohtuullisen sekavasti ja ristiriitaisia juttuja.


      • Ei kuvaa!
        jebulisvaan kirjoitti:

        Siihen nähden kuinka kehut täällä arvostavasi älykästä kirjallista viestintää, kirjoitat itse kohtuullisen sekavasti ja ristiriitaisia juttuja.

        En huomaa yhtäkään ristiriitaa kirjoittamassani. Onko sinulla antaa esimerkkiä?

        Sille taas ei voi mitään, että kaikki ihmiset eivät ymmärrä lukemaansa tai tekevät hätäisiä johtopäätöksiä huolimattoman lukemisen perusteella. Usein ymmärtämättömyydessä on mukana asennevikaakin, kaikki eivät vielä aikuisiälläkään ole oppineet hyväksymään eri näkökantoja.


      • höpöhöpö5653
        Ei kuvaa! kirjoitti:

        En ole sanonut, että mitä vanhempi synnyttäjä, sitä todennäköisemmin pari saa terveen lapsen enkä ole puhunut pareista ollenkaan.

        Myöskin toisen kappaleen väittämäsi olet temmannut omasta kukkahatustasi. En ole puhunut sen paremmin vanhempien kuin nuorempienkaan miesten epänormaaliudesta.

        Vastauksenasi kommenttiin, miksi lapsia haluavat miehet saattavat rajata haun yleisempiin ikiin saada/haluta lapsia:
        "No sitten pitäisi tiedottaa miehille paremmin, että iäkkäämpien äitien lapset ovat muita lapsia terveempiä..."

        Suuren osan miehistä leimasit näin:
        "pääsääntöisesti syy on jossain muualla: joko ennakkoluuloissa, epärealistisissa kuvitelmissa tai biologiassa."


      • Ei kuvaa!
        höpöhöpö5653 kirjoitti:

        Vastauksenasi kommenttiin, miksi lapsia haluavat miehet saattavat rajata haun yleisempiin ikiin saada/haluta lapsia:
        "No sitten pitäisi tiedottaa miehille paremmin, että iäkkäämpien äitien lapset ovat muita lapsia terveempiä..."

        Suuren osan miehistä leimasit näin:
        "pääsääntöisesti syy on jossain muualla: joko ennakkoluuloissa, epärealistisissa kuvitelmissa tai biologiassa."

        Kyllä, siltä osin kun miehet muka rajaavat haun nuorempiin lastenhankkimisen takia (mikä kattaa vain pienen osan nuorempaa seuraa hakevista miehistä), miehille pitäisi tiedottaa noista tutkimuksista.

        En ole sanonut, että suurin osa miehistä olisi epänormaaleja, kuten nyt lainaamastasi kohdasta nähdään: jos syy on ennakkoluuloissa, kuvitelmissa tai biologiassa, niin se ei tarkoita epänormaaliutta.

        Yrität jatkuvasti panna sellaisia sanoja suuhuni, joita en ole sanonut. En nyt oikein ymmärrä, mikä ajaa moiseen sinnikkyyteen ellei trollaus. Kyllä tällä palstalla on keskustelua ilman provoiluakin, ei sitä tarvitse keinotekoisesti lietsoa. Jos taas luetun ymmärtämisessä on oikeasti puutteita, niin sitä taitoa on mahdollista kehittää. Kielteisellä asenteella se ei kuitenkaan onnistu, vaan avoimella.


      • höpöhöpö5653
        Ei kuvaa! kirjoitti:

        Kyllä, siltä osin kun miehet muka rajaavat haun nuorempiin lastenhankkimisen takia (mikä kattaa vain pienen osan nuorempaa seuraa hakevista miehistä), miehille pitäisi tiedottaa noista tutkimuksista.

        En ole sanonut, että suurin osa miehistä olisi epänormaaleja, kuten nyt lainaamastasi kohdasta nähdään: jos syy on ennakkoluuloissa, kuvitelmissa tai biologiassa, niin se ei tarkoita epänormaaliutta.

        Yrität jatkuvasti panna sellaisia sanoja suuhuni, joita en ole sanonut. En nyt oikein ymmärrä, mikä ajaa moiseen sinnikkyyteen ellei trollaus. Kyllä tällä palstalla on keskustelua ilman provoiluakin, ei sitä tarvitse keinotekoisesti lietsoa. Jos taas luetun ymmärtämisessä on oikeasti puutteita, niin sitä taitoa on mahdollista kehittää. Kielteisellä asenteella se ei kuitenkaan onnistu, vaan avoimella.

        :) Jos sillä ylivertaisella luetunymmärtämiselläsi vaikka kattelisit, että epänormaali oli lainausmerkeissä ja mietit mitähän se mahtaisi tarkoittaa kun kontekstina oli kirjoittamasi arvio miehistä.
        Voit myös lukea viestit uudelleen ja yrittää miettiä vielä kenen tekstit mahtanevat kuulostaa asenteellisilta ja toisten mielipiteet hyväksyvinä. Trollikortin sait bo nostettua, natsia seuraavaksi? Tosin kategorioit jo kukkahatuksi :D


      • Ei kuvaa!
        höpöhöpö5653 kirjoitti:

        :) Jos sillä ylivertaisella luetunymmärtämiselläsi vaikka kattelisit, että epänormaali oli lainausmerkeissä ja mietit mitähän se mahtaisi tarkoittaa kun kontekstina oli kirjoittamasi arvio miehistä.
        Voit myös lukea viestit uudelleen ja yrittää miettiä vielä kenen tekstit mahtanevat kuulostaa asenteellisilta ja toisten mielipiteet hyväksyvinä. Trollikortin sait bo nostettua, natsia seuraavaksi? Tosin kategorioit jo kukkahatuksi :D

        Huoh :) Lainausmerkkejä käytetään myös tehtäessä suora lainaus jonkun toisen sanomisiin - ja siksi se oli tuossa yhteydessä harhaanjohtavaa, kun viittasit ilmauksella joka tapauksessa minun sanomisiini. Siitä ei käynyt selvästi ilmi, että kyseinen sanavalinta oli omasi. Itse yritän vastaavissa tapauksissa käyttää lyhennettä ns., ettei sekaannuksen vaaraa tule.


    • vkvk

      Sinun mielestäsi sitten varmaan esimerkiksi kaikki rikosseuraamuslaitoksessa työskentelevät viranomaiset, joilla on turvakielto tarvitsisivat ammattiapua, koska heidän henkilötietonsa ovat salattuja? Vai pitäisikö heitä kieltää käyttämästä deittisivustoja? Viranomainenhan on tunnetusti sitä alinta paskaa, jonka oikeuksia saa polkea niin paljon kuin haluaa.

    • 09090909090909090909

      Yksinkertaisesti kuvalliset profiilit näkymään vain muille kuvallisille, myöskin automaattisesti profiili kiinni tai kuvattomaksi jollei ole päivittänyt toviin.

    • Järkevää :)

      Jos kuvan vaatija antaa itsestään hyökkäävän ja ilkeän kuvan, niin miksi kukaan lähettäisi hänelle kuvansa? En minä ainakaan halua kadulla törmätä tuollaisiin tyyppeihin!

      • Ja minä vaikee ?

        Eli siis kun se yleisesti ottaen menee näin :
        (psst kuvattoman profiilissa on jotakuinkin kuvailtu itseä parilla sanalla rehti ja reilu, mutta ei muuta)
        .
        Kuvaton : " Moi, kerro itsestäsi lisää! "

        Minä : No heippa! Voin toki kertoakkin, mutta olisiko sinulla kuvaa niin näkisi vähän, minkä näköisen hemmon kanssa alan turisemaan. :)?

        Kuvaton: En aio antaa kuvaa!

        Minä: Hmm, Ahaa...miksi sitten laittaa itseään tänne ns. Tyrkylle jos samantien heittäydytään vaikeasti tavoiteltavaks? Aika outoo ellei jopa epäkohteliasta.En kuitenkaan tämän enempää aio kuvaasi kerjätä, enkä aikaani tähän kuluttaa.

        Kuvaton: En anna kuvaa työ tai muista syistä. Luonteeltasi et sopisi minulle kuitenkaan

        Minä (en enää siis vastaa vaan hymähdän ittekseni) : Aha ok aivan sama.


        Kerroppas mulle Nim. Järkevää :) kumpi keskustelijoista kuulostaa oikeasti hyökkäävältä ja ilkeältä ja tökeröltä? Mietippä nyt ihan tarkkaan. Kyseessähän on kaksi toisilleen täysin tuntematonta ihmistä. Periaatteessa mun ei olisi ollut mitään syytä edes vastata noinkin käskevään alotukseen mitään, mutta yritin olla kohtelias ja antaa mahdollisuuden.

        BTW... mistä lähtien teollisuudessa työskentelevä on niin hemmetin salaiseksi tullu?


      • 123456789
        Ja minä vaikee ? kirjoitti:

        Eli siis kun se yleisesti ottaen menee näin :
        (psst kuvattoman profiilissa on jotakuinkin kuvailtu itseä parilla sanalla rehti ja reilu, mutta ei muuta)
        .
        Kuvaton : " Moi, kerro itsestäsi lisää! "

        Minä : No heippa! Voin toki kertoakkin, mutta olisiko sinulla kuvaa niin näkisi vähän, minkä näköisen hemmon kanssa alan turisemaan. :)?

        Kuvaton: En aio antaa kuvaa!

        Minä: Hmm, Ahaa...miksi sitten laittaa itseään tänne ns. Tyrkylle jos samantien heittäydytään vaikeasti tavoiteltavaks? Aika outoo ellei jopa epäkohteliasta.En kuitenkaan tämän enempää aio kuvaasi kerjätä, enkä aikaani tähän kuluttaa.

        Kuvaton: En anna kuvaa työ tai muista syistä. Luonteeltasi et sopisi minulle kuitenkaan

        Minä (en enää siis vastaa vaan hymähdän ittekseni) : Aha ok aivan sama.


        Kerroppas mulle Nim. Järkevää :) kumpi keskustelijoista kuulostaa oikeasti hyökkäävältä ja ilkeältä ja tökeröltä? Mietippä nyt ihan tarkkaan. Kyseessähän on kaksi toisilleen täysin tuntematonta ihmistä. Periaatteessa mun ei olisi ollut mitään syytä edes vastata noinkin käskevään alotukseen mitään, mutta yritin olla kohtelias ja antaa mahdollisuuden.

        BTW... mistä lähtien teollisuudessa työskentelevä on niin hemmetin salaiseksi tullu?

        Itselläni olisi mennyt maku kyllä tässä kohtaa:

        "Ahaa...miksi sitten laittaa itseään tänne ns. Tyrkylle jos samantien heittäydytään vaikeasti tavoiteltavaks? Aika outoo ellei jopa epäkohteliasta.En kuitenkaan tämän enempää aio kuvaasi kerjätä, enkä aikaani tähän kuluttaa"

        Tosin en kyllä itse tekisi kuvatonta parin sanan/rivin ilmoitusta enkä toteaisi noin jyrkästi, etten anna kuvaa. Mutta jos minulle tuntematon ihminen olisi heti alussa jo närkästyneen oloinen ja alkaisi vihjaamaan, että olen outo ja epäkohtelias, jos en heti kättelyssä anna hänelle kuvaa, niin eipä olisi hirveää innostusta tutustua. Ainakin eka vaikutelma olisi, että kyseessä on ns. hankala tyyppi.

        Tuosta tulee myös sellainen käsitys, että mielestäsi ainoastaan kuvan kanssa on lupa hakea seuraa. Jos ihminen on ujompi, enemmän yksityisyyttään varjeleva, harkitsevampi, syvällisempi tms., niin ei pitäisi olla asiaa treffeille ollenkaan. Melko tylyä sanoisin.

        En ylipäätään ymmärrä, miksi se kuva pitää pyytää heti. Eikö sitä nyt voi edes muutamaa viestiä vaihtaa, jotta näkisi, että onko toinen ylipäätään kiinnostava ja potentiaalinen. Vai pelkästään ulkonäönkö perusteella sinä seurasi valitset?


      • Ei kuvaa!
        123456789 kirjoitti:

        Itselläni olisi mennyt maku kyllä tässä kohtaa:

        "Ahaa...miksi sitten laittaa itseään tänne ns. Tyrkylle jos samantien heittäydytään vaikeasti tavoiteltavaks? Aika outoo ellei jopa epäkohteliasta.En kuitenkaan tämän enempää aio kuvaasi kerjätä, enkä aikaani tähän kuluttaa"

        Tosin en kyllä itse tekisi kuvatonta parin sanan/rivin ilmoitusta enkä toteaisi noin jyrkästi, etten anna kuvaa. Mutta jos minulle tuntematon ihminen olisi heti alussa jo närkästyneen oloinen ja alkaisi vihjaamaan, että olen outo ja epäkohtelias, jos en heti kättelyssä anna hänelle kuvaa, niin eipä olisi hirveää innostusta tutustua. Ainakin eka vaikutelma olisi, että kyseessä on ns. hankala tyyppi.

        Tuosta tulee myös sellainen käsitys, että mielestäsi ainoastaan kuvan kanssa on lupa hakea seuraa. Jos ihminen on ujompi, enemmän yksityisyyttään varjeleva, harkitsevampi, syvällisempi tms., niin ei pitäisi olla asiaa treffeille ollenkaan. Melko tylyä sanoisin.

        En ylipäätään ymmärrä, miksi se kuva pitää pyytää heti. Eikö sitä nyt voi edes muutamaa viestiä vaihtaa, jotta näkisi, että onko toinen ylipäätään kiinnostava ja potentiaalinen. Vai pelkästään ulkonäönkö perusteella sinä seurasi valitset?

        Nimenomaan tuota minäkin olen tarkoittanut:

        "Eikö sitä nyt voi edes muutamaa viestiä vaihtaa, jotta näkisi, että onko toinen ylipäätään kiinnostava ja potentiaalinen."

        Kirjoittaminen tuntuu olevan joillekin aidosti tuskallista. Jokaista sanaa pihdataan kuin kirjaimet olisivat maailmasta loppumassa. Ja moni ehkä ajattelee, että heillä on valinnanvaraa niin paljon, että kun rajaa ehdon kuvallisuuteen, niin silti vielä voi löytää sen oikean kuvallisten joukosta.


      • että näin
        Ei kuvaa! kirjoitti:

        Nimenomaan tuota minäkin olen tarkoittanut:

        "Eikö sitä nyt voi edes muutamaa viestiä vaihtaa, jotta näkisi, että onko toinen ylipäätään kiinnostava ja potentiaalinen."

        Kirjoittaminen tuntuu olevan joillekin aidosti tuskallista. Jokaista sanaa pihdataan kuin kirjaimet olisivat maailmasta loppumassa. Ja moni ehkä ajattelee, että heillä on valinnanvaraa niin paljon, että kun rajaa ehdon kuvallisuuteen, niin silti vielä voi löytää sen oikean kuvallisten joukosta.

        Toinen vaihtoehto:

        Kuvaton profiili, jossa monipuolinen ja fiksu profiiliteksti.

        Kuvallinen: Moi, sulla on kiinnostava profiili, voinka saada kuvan jotta näkisin millainen ihminen on kirjoittanut noin kivan profiilin.

        Kuvaton: Syvä hiljaisuus ja katoaminen bittiavaruuteen.

        Tai:

        kuvallinen: Moi, sulla on kiva profiili, mitä kuuluu?

        Kuvaton: hyvää kuuluu, sinäkin olet kiinnostava...

        Tiheää viestien vaihtoa puolin ja toisin...

        Kuvallinen: meillä synkkaa niin hyvin, että olisi mukava nähdä kenen kanssa on tullut juteltua.

        Kuvaton: (lähettää kuvan ja siinä täysin vääräntyyppinen ja epäkiinnostava ihminen, jonka ulkomuoto ei sytytä lainkaan.)

        Kuvallinen: olen pahoillani, mutta luulen että me olemme kuitenkin hakemassa täältä eri asoita, toivotan hyvää jatkoa ja onnea sen oikean etsintään.

        Kuvaton: (pettyy ja kiroaa mielessään kuvallisen ja koko nettideitin alimpaan helvettiin)


      • Ei kuvaa!
        että näin kirjoitti:

        Toinen vaihtoehto:

        Kuvaton profiili, jossa monipuolinen ja fiksu profiiliteksti.

        Kuvallinen: Moi, sulla on kiinnostava profiili, voinka saada kuvan jotta näkisin millainen ihminen on kirjoittanut noin kivan profiilin.

        Kuvaton: Syvä hiljaisuus ja katoaminen bittiavaruuteen.

        Tai:

        kuvallinen: Moi, sulla on kiva profiili, mitä kuuluu?

        Kuvaton: hyvää kuuluu, sinäkin olet kiinnostava...

        Tiheää viestien vaihtoa puolin ja toisin...

        Kuvallinen: meillä synkkaa niin hyvin, että olisi mukava nähdä kenen kanssa on tullut juteltua.

        Kuvaton: (lähettää kuvan ja siinä täysin vääräntyyppinen ja epäkiinnostava ihminen, jonka ulkomuoto ei sytytä lainkaan.)

        Kuvallinen: olen pahoillani, mutta luulen että me olemme kuitenkin hakemassa täältä eri asoita, toivotan hyvää jatkoa ja onnea sen oikean etsintään.

        Kuvaton: (pettyy ja kiroaa mielessään kuvallisen ja koko nettideitin alimpaan helvettiin)

        Eipä ole noin minulle kuvattomana koskaan käynyt. Itse olen saattanut pitää jonkun miehen ulkonäköä, kun on kuvansa lähettänyt, ehkä hieman vaatimattomana, mutta pelkän kuvan perusteella en lopeta tuttavuutta, vaan haluan tietysti vielä tavata, jos toinen luonteeltaan kerran tuntuu sopivalta. Kuvathan saattavat valehdella enemmän kuin kuvattomuus :) Ilmeet, eleet, tapa puhua, liikkua ja nauraa tekevät miehen, ja niitä ei kuvasta näe.


      • sepä se
        Ei kuvaa! kirjoitti:

        Eipä ole noin minulle kuvattomana koskaan käynyt. Itse olen saattanut pitää jonkun miehen ulkonäköä, kun on kuvansa lähettänyt, ehkä hieman vaatimattomana, mutta pelkän kuvan perusteella en lopeta tuttavuutta, vaan haluan tietysti vielä tavata, jos toinen luonteeltaan kerran tuntuu sopivalta. Kuvathan saattavat valehdella enemmän kuin kuvattomuus :) Ilmeet, eleet, tapa puhua, liikkua ja nauraa tekevät miehen, ja niitä ei kuvasta näe.

        Niin, eikä niitä näe nettideitin profiileista muutenkaan, joten miten nettideitistä voi muka löytää ketään johon rakastua?


      • HEH HEH
        Ei kuvaa! kirjoitti:

        Eipä ole noin minulle kuvattomana koskaan käynyt. Itse olen saattanut pitää jonkun miehen ulkonäköä, kun on kuvansa lähettänyt, ehkä hieman vaatimattomana, mutta pelkän kuvan perusteella en lopeta tuttavuutta, vaan haluan tietysti vielä tavata, jos toinen luonteeltaan kerran tuntuu sopivalta. Kuvathan saattavat valehdella enemmän kuin kuvattomuus :) Ilmeet, eleet, tapa puhua, liikkua ja nauraa tekevät miehen, ja niitä ei kuvasta näe.

        Nettideitin kaksi tyypillistä ulkonäöltään hyvän näköisen naisen profiilia:

        1. Hyvän näköinen nainen, joka laittaa profiilitekstiinsä aistillisen ja ehkä vähäpukeisen herutuskuvan ja tekstinä on pelkkä "moi" tai "ota selvää".

        2, Hyvän näköinen nainen, joka on kuvaton mutta täyttänyt profiilinsa massiivisella "älykkötekstillä" täynnään mitä ihmeellisempiä vaatimuksia ja kriteerejä siitä, mitä erityisen tyyppistä miestä vain ja ainoastaan on etsimässä ehkä sotkemaan omaa täydellistä työn, harrastusten, matkustelun, ystävien, perheen ja kulttuurin täyttämää elämäänsä ja ei oikeastaan sitten edes olekaan hakemassa mitään tai korkeintaan älykästä keskustelua, koska ei halua tulla kohdelluksi seksiobjektina tai joutua halutuksi ulkonäkönsä takia vaan ainoastaan viiltävän älykkyytensä takia.


      • kolmas vaihtoehto
        HEH HEH kirjoitti:

        Nettideitin kaksi tyypillistä ulkonäöltään hyvän näköisen naisen profiilia:

        1. Hyvän näköinen nainen, joka laittaa profiilitekstiinsä aistillisen ja ehkä vähäpukeisen herutuskuvan ja tekstinä on pelkkä "moi" tai "ota selvää".

        2, Hyvän näköinen nainen, joka on kuvaton mutta täyttänyt profiilinsa massiivisella "älykkötekstillä" täynnään mitä ihmeellisempiä vaatimuksia ja kriteerejä siitä, mitä erityisen tyyppistä miestä vain ja ainoastaan on etsimässä ehkä sotkemaan omaa täydellistä työn, harrastusten, matkustelun, ystävien, perheen ja kulttuurin täyttämää elämäänsä ja ei oikeastaan sitten edes olekaan hakemassa mitään tai korkeintaan älykästä keskustelua, koska ei halua tulla kohdelluksi seksiobjektina tai joutua halutuksi ulkonäkönsä takia vaan ainoastaan viiltävän älykkyytensä takia.

        3. Hyvän näköinen nainen, jolla on sievä ja siveä kuva ja rennon kivaa profiilitekstiä.

        Minulla oli kyseisenlainen profiili, ja viestejä tuli kaikenlaisilta miehiltä laidasta laitaan.

        Voihan sitä varatut, yli- ja ali-ikäiset, etäällä asuvat, seksiä vonkaavat pelimiehet, peräkammarin aikamiespojat, kirjoitustaidottomat, sosiaalisesti taidottomat, mielenterveyshäiriöiset, ulkonäöllisesti hirvitykset yms. sopimattomat laittaa viestiä.. ei heidän kanssaan tarvitse ryhtyä mihinkään, vaan voi keskittyä potentiaalisempiin ehdokkaisiin.


      • ja minä olen vaikee
        123456789 kirjoitti:

        Itselläni olisi mennyt maku kyllä tässä kohtaa:

        "Ahaa...miksi sitten laittaa itseään tänne ns. Tyrkylle jos samantien heittäydytään vaikeasti tavoiteltavaks? Aika outoo ellei jopa epäkohteliasta.En kuitenkaan tämän enempää aio kuvaasi kerjätä, enkä aikaani tähän kuluttaa"

        Tosin en kyllä itse tekisi kuvatonta parin sanan/rivin ilmoitusta enkä toteaisi noin jyrkästi, etten anna kuvaa. Mutta jos minulle tuntematon ihminen olisi heti alussa jo närkästyneen oloinen ja alkaisi vihjaamaan, että olen outo ja epäkohtelias, jos en heti kättelyssä anna hänelle kuvaa, niin eipä olisi hirveää innostusta tutustua. Ainakin eka vaikutelma olisi, että kyseessä on ns. hankala tyyppi.

        Tuosta tulee myös sellainen käsitys, että mielestäsi ainoastaan kuvan kanssa on lupa hakea seuraa. Jos ihminen on ujompi, enemmän yksityisyyttään varjeleva, harkitsevampi, syvällisempi tms., niin ei pitäisi olla asiaa treffeille ollenkaan. Melko tylyä sanoisin.

        En ylipäätään ymmärrä, miksi se kuva pitää pyytää heti. Eikö sitä nyt voi edes muutamaa viestiä vaihtaa, jotta näkisi, että onko toinen ylipäätään kiinnostava ja potentiaalinen. Vai pelkästään ulkonäönkö perusteella sinä seurasi valitset?

        ööps mulla meni maku tän kaverin toisen viestin jälkeen. Sulla vasta niiden jälkeen tulleelle vastineelle. Loputtomiinko asiallinenko tarttee olla jos ei sellasta tule vastaan alunperinkään... Kylläpä saivartelu onkin mukavaa puuhaa.

        Pyydän kuvan samantien koska kokemuksia on ollut kaikennäköisiä. Kaiken tän jankutuksen perusydin on kuitenkin siinä, että jos ihmisiin tutustua haluaa niin pakko se naamakin on näyttää.

        Täytyy kyllä todeta, että nämä jotka pihtaa yhtä hiivatin kuvaa josta näkis, edes viitteen siitä minkänäköinen tyyppi on niin ei tosiaankaan kiinnosta. Koen vaan normaaliksi sen, että jos joku osoittaa kiinnostusta minua kohtaan niin voin osoittaa myös toisinkin päin. Se vaan on niin yksinkertaista, että metsä vastaa niin kuin sinne huudetaan.
        Vielä vähemmän kiinnostaa ne jotka kovalla äänellä kiljuvat täällä sen kuvattomuuden puolesta ja haukkuvat normaalit ihmiset huonokäytöksiseksi. Toivon ettemme koskaan tosiaankaan tapaa. Tosin tyylistä taitaa onneksi tunnistaa.Veikkaisin että saisitte varmaan tappelun aikaseks varmaan kurkkuviipaleen paksuudesta jos semmonen lyötäs eteen...

        Ja kirjoittaminen voi olla oikeasti tuskallista, kun joka kerta ammennat ittestäs jollekkin kaiken ja mille. Jos ei ole edestavoitetta nähdä kuvaa saati koko ihmistä niin miksi sitten veivata turhia viestejäkään. Maailmassa kun on muutakin kuin aikaa loputtomiin jonkun tuntemattoman viihdykkeeks veivata. Kun sitä haluis vain tavata jonkun kivan ihmisen... mutta vaikeeks se tosiaan on tehty.Ja ehkä vain siksi että se on mahdollista

        Mutta kuten jokaikisessä viestiketjussa, niin tätäkin asiaa vois veivata loputtomiin.


      • jees box holirait
        kolmas vaihtoehto kirjoitti:

        3. Hyvän näköinen nainen, jolla on sievä ja siveä kuva ja rennon kivaa profiilitekstiä.

        Minulla oli kyseisenlainen profiili, ja viestejä tuli kaikenlaisilta miehiltä laidasta laitaan.

        Voihan sitä varatut, yli- ja ali-ikäiset, etäällä asuvat, seksiä vonkaavat pelimiehet, peräkammarin aikamiespojat, kirjoitustaidottomat, sosiaalisesti taidottomat, mielenterveyshäiriöiset, ulkonäöllisesti hirvitykset yms. sopimattomat laittaa viestiä.. ei heidän kanssaan tarvitse ryhtyä mihinkään, vaan voi keskittyä potentiaalisempiin ehdokkaisiin.

        Tuossahan tulikin mukavasti lueteltua kaikki sopivat ominaisuudet profiilitekstiini. Eipä tarvitse sitten sen rennon ja kivan tytsyn miettiä, että minkäköhän syyn takia tällä kertaa jättäisi vastaamatta. Laittaiskohan vielä pisteeksi i:n päälle kuvan rumasta naamastani.


      • 123456789
        ja minä olen vaikee kirjoitti:

        ööps mulla meni maku tän kaverin toisen viestin jälkeen. Sulla vasta niiden jälkeen tulleelle vastineelle. Loputtomiinko asiallinenko tarttee olla jos ei sellasta tule vastaan alunperinkään... Kylläpä saivartelu onkin mukavaa puuhaa.

        Pyydän kuvan samantien koska kokemuksia on ollut kaikennäköisiä. Kaiken tän jankutuksen perusydin on kuitenkin siinä, että jos ihmisiin tutustua haluaa niin pakko se naamakin on näyttää.

        Täytyy kyllä todeta, että nämä jotka pihtaa yhtä hiivatin kuvaa josta näkis, edes viitteen siitä minkänäköinen tyyppi on niin ei tosiaankaan kiinnosta. Koen vaan normaaliksi sen, että jos joku osoittaa kiinnostusta minua kohtaan niin voin osoittaa myös toisinkin päin. Se vaan on niin yksinkertaista, että metsä vastaa niin kuin sinne huudetaan.
        Vielä vähemmän kiinnostaa ne jotka kovalla äänellä kiljuvat täällä sen kuvattomuuden puolesta ja haukkuvat normaalit ihmiset huonokäytöksiseksi. Toivon ettemme koskaan tosiaankaan tapaa. Tosin tyylistä taitaa onneksi tunnistaa.Veikkaisin että saisitte varmaan tappelun aikaseks varmaan kurkkuviipaleen paksuudesta jos semmonen lyötäs eteen...

        Ja kirjoittaminen voi olla oikeasti tuskallista, kun joka kerta ammennat ittestäs jollekkin kaiken ja mille. Jos ei ole edestavoitetta nähdä kuvaa saati koko ihmistä niin miksi sitten veivata turhia viestejäkään. Maailmassa kun on muutakin kuin aikaa loputtomiin jonkun tuntemattoman viihdykkeeks veivata. Kun sitä haluis vain tavata jonkun kivan ihmisen... mutta vaikeeks se tosiaan on tehty.Ja ehkä vain siksi että se on mahdollista

        Mutta kuten jokaikisessä viestiketjussa, niin tätäkin asiaa vois veivata loputtomiin.

        Kuten aiemmin sanoin, kieltäytyminen kuvan lähettämisestä oli turhan jyrkkää. Se oli vähän epäkohteliastakin. Mutta mielestäni se ei ollut asiatonta eikä siinä menty henkilökohtaisuuksiin. Sinä sen sijaan menit.

        Asiaton ei tarvitse olla missään vaiheessa, ei silloinkaan jos vastapuoli on. Jos toinen ärsyttää eikä kiinnosta lainkaan, niin yhteydenpidon voi lopettaa napakasti, mutta silti ystävällisesti. Ei tarvitse alkaa selittämään, että toinen on sitä tai tätä, tai kiukuttelemaan kuin pieni lapsi.

        Ja jos nettideittailu turhauttaa niin paljon, että jo pari riviä ventovieraan tekstiä saa sinut kiukkuiseksi, niin olisiko syytä pitää breikkiä koko nettideittailusta? Ja palata sitten, kun on parempi mieli ja pinna kestää paremmin erilaisia ihmisiä?

        Ja livestäkin voi löytää seuraa. :)


    • ...............

      "En anna kuvaa työni takia..." TauSki.

    • Viisaus ei asu...

      Ei kuvaa ja 123456789 nimimerkeille.. Yksinkertaisuus voi olla kaunista vaan haastavaa...

      Varmasti kuulostaa negatiiviselta tämä
      "Ahaa...miksi sitten laittaa itseään tänne ns. Tyrkylle jos samantien heittäydytään vaikeasti tavoiteltavaks? Aika outoo ellei jopa epäkohteliasta.En kuitenkaan tämän enempää aio kuvaasi kerjätä, enkä aikaani tähän kuluttaa."

      Mutta sehän on vaan tympääntynyt vastaus jo aiemmin tulleisiin tökeröihin viesteihin.
      Niin ainahan kun erehtyy tuskasteleen ääneen jonkun kummallisuutta niin saa siitä silmilleen..
      Toi asenne on tosi outo ja anteeks, mutta alkaa vaikuttaa niin akateemisilta noi teidän molempien kommentit ettei mitään rajaa. Ja Ei kuvaa. Oletko huomannut, että yhdessä kohtaa olet yhtä mieltä ja toisessa se mieli on jo muuttunut. Ottaisitko yhden mielipiteen ja pysy siinä.Ihan rohkeesti. Kaikkia ei tartte miellyttää.

      • 123456789

        Onhan se ihan ymmärrettävää, että tökeröön viestiin haluaa vastata samalla mitalla, mutta kovin kypsää ja aikuismaista se ei ole. Ja jos haluaa toimivia ihmissuhteita rakentaa, niin moinen asenne kannattaa kyllä heittää romukoppaan.

        Tuo viittaus akateemisuuteen taisi kyllä nyt mennä ohi. En täysin ymmärrä mitä tarkoitat. Tiedän kyllä, että joidenkin mielestä heistä itsestään vähänkään poikkeavat ihmiset ovat ihan hemmetin outoja. Mutta kai se on hyvä, että elämässä riittää ihmeteltävää. :D


      • Ei kuvaa!

        "Oletko huomannut, että yhdessä kohtaa olet yhtä mieltä ja toisessa se mieli on jo muuttunut."

        Esimerkki tästä?


    • Kesä :)

      Kyllä elämä voi joillekin olla vaikeata. On se kuva tai ei, niin aina voi tutustua.

    • ristiriitaista

      Minusta olisi arvelluttavaa tavata henkilö, jolle en uskaltaisi kuvaani lähettää. Eihän siinä ole mitään järkeä kasvotustenkaan tavata, jos ei ole uskaltanut kertoa etunimeään eikä näyttää kuvaansa!

      Eräiden teoriat täällä pettää pahasti ;D

      • Ei kuvaa!

        Tapaaminen julkisella paikalla ei ole mikään riski mutta henkilökohtaisten kuviensa lähettäminen on. Yhtä vähän kuin jakelen kadulla tuntemattomille ihmisille valokuviani, yhtä vähän jakelen niitä netissä sähköpostiosoitteisiin.

        Tuntemattomia tulee kohdattua päivittäin kaupungilla, mutta ei niille yleensä jaella tietoja itsestä tai omaa omaisuutta. Hymyillä, jutella ja tutustua voi. Siitä se lähtee.


      • ristiriitaista
        Ei kuvaa! kirjoitti:

        Tapaaminen julkisella paikalla ei ole mikään riski mutta henkilökohtaisten kuviensa lähettäminen on. Yhtä vähän kuin jakelen kadulla tuntemattomille ihmisille valokuviani, yhtä vähän jakelen niitä netissä sähköpostiosoitteisiin.

        Tuntemattomia tulee kohdattua päivittäin kaupungilla, mutta ei niille yleensä jaella tietoja itsestä tai omaa omaisuutta. Hymyillä, jutella ja tutustua voi. Siitä se lähtee.

        Kuka vaan voi ottaa kuvia sinusta, kun kävelet kadulla tai istut kahvilassa tai bussissa tai autossa tai missä vain julkisella paikalla :D Sinusta on varmaan otettu kuvia elämäsi varrella, ja niitäkin kuvia voi liikkua missä vain näytillä. Ihme kuvakammo sinulla, ihan kuin joku himoitsisi juuri sinun kuviasi pahat mielessä :D

        Julkisella paikalla näyttäytyminen ei takaa yhtään mitään turvallisuutta. Sinua voidaan lähteä seuraamaan ja ryöstetään ja raiskataan sopivan tilaisuuden tullen. Kuvaa bittiavaruudessa ei voi ryöstää eikä raiskata, mutta sinun sokkona kohtaamasi ihmiset voivat sen sinulle tehdä. Minusta on todellakin riski tavata joku hiippari, joka haluaa pysytellä kuvattomana ja nimettömänä. Satusetiä riittää, valehdellaan viesteissä vaikka kaikki, että vain pääsisi treffeille, ja vaikka sinut sitten lopulta ryöstämään ja raiskaamaan.

        Vaikutat lähinnä paranoidiselta.. ehkei nettideitti ole sinun paikkasi, kun siellä on kumminkin tarkoitus esitellä itsensä julkisesti.


      • Ei kuvaa!
        ristiriitaista kirjoitti:

        Kuka vaan voi ottaa kuvia sinusta, kun kävelet kadulla tai istut kahvilassa tai bussissa tai autossa tai missä vain julkisella paikalla :D Sinusta on varmaan otettu kuvia elämäsi varrella, ja niitäkin kuvia voi liikkua missä vain näytillä. Ihme kuvakammo sinulla, ihan kuin joku himoitsisi juuri sinun kuviasi pahat mielessä :D

        Julkisella paikalla näyttäytyminen ei takaa yhtään mitään turvallisuutta. Sinua voidaan lähteä seuraamaan ja ryöstetään ja raiskataan sopivan tilaisuuden tullen. Kuvaa bittiavaruudessa ei voi ryöstää eikä raiskata, mutta sinun sokkona kohtaamasi ihmiset voivat sen sinulle tehdä. Minusta on todellakin riski tavata joku hiippari, joka haluaa pysytellä kuvattomana ja nimettömänä. Satusetiä riittää, valehdellaan viesteissä vaikka kaikki, että vain pääsisi treffeille, ja vaikka sinut sitten lopulta ryöstämään ja raiskaamaan.

        Vaikutat lähinnä paranoidiselta.. ehkei nettideitti ole sinun paikkasi, kun siellä on kumminkin tarkoitus esitellä itsensä julkisesti.

        Yleiseltä paikalta saa ottaa toki kuvia, mutta ne eivät saa olla kenenkään yksityisyyttä loukkaavia, eli kohdistua juuri tähän henkilöön. Eli kenelläkään ei ole lupa ottaa minusta ja vain minusta tarkkaa kasvokuvaa, kun liikun kaupungilla.


      • sana on vapaa
        Ei kuvaa! kirjoitti:

        Yleiseltä paikalta saa ottaa toki kuvia, mutta ne eivät saa olla kenenkään yksityisyyttä loukkaavia, eli kohdistua juuri tähän henkilöön. Eli kenelläkään ei ole lupa ottaa minusta ja vain minusta tarkkaa kasvokuvaa, kun liikun kaupungilla.

        Julkisella paikalla saa lain mukaan kuvata aivan vapaasti. Julkaisemista koskee sitten eri lainsäädäntö.


      • Ei kuvaa!
        sana on vapaa kirjoitti:

        Julkisella paikalla saa lain mukaan kuvata aivan vapaasti. Julkaisemista koskee sitten eri lainsäädäntö.

        Häiritsevästi ei saa koskaan julkisella paikalla käyttäytyä. Tiettyyn henkilöön keskittyvä kuvaaminen menee jopa vainoamisen puolelle, ja siihen voidaan puuttua lain keinoin.

        Se taas, että julkisella paikalla saa _yleisesti_ kuvata vapaasti niin ihmisiä kuin muutakin, kunhan ei häiritse toisten olemista ja menemistä, on ihan toinen asia kuin se, että menisin tuonne kadunkulmaan jakelemaan valokuviani tuntemattomille kenties nimen kera. Olisin todella outo, jos niin tekisin. Sama on netissä: tuntematon ei kuvaani saa. Siinä ei ole mitään vainoharhaista, kyse on ainoastaan terveestä järjestä, sekä siitä että kun saan seuraa livestäkin niin paljon kuin haluan, ei minun tarvitse pelata netissä seksiä vonkaavien tai kuva-addiktien ehdoilla.

        Älykästä, tuntevaa miestä haetaan, ja niitä on :) Yksi parhaista keinoista tuollaisen hyvän miehen löytämiseen on juuri tuo kuvattomuus, että tyhjäpäät saadaan ennakkokarsittua täydellisesti.


      • HUHHUHHUHHUHHUH
        Ei kuvaa! kirjoitti:

        Häiritsevästi ei saa koskaan julkisella paikalla käyttäytyä. Tiettyyn henkilöön keskittyvä kuvaaminen menee jopa vainoamisen puolelle, ja siihen voidaan puuttua lain keinoin.

        Se taas, että julkisella paikalla saa _yleisesti_ kuvata vapaasti niin ihmisiä kuin muutakin, kunhan ei häiritse toisten olemista ja menemistä, on ihan toinen asia kuin se, että menisin tuonne kadunkulmaan jakelemaan valokuviani tuntemattomille kenties nimen kera. Olisin todella outo, jos niin tekisin. Sama on netissä: tuntematon ei kuvaani saa. Siinä ei ole mitään vainoharhaista, kyse on ainoastaan terveestä järjestä, sekä siitä että kun saan seuraa livestäkin niin paljon kuin haluan, ei minun tarvitse pelata netissä seksiä vonkaavien tai kuva-addiktien ehdoilla.

        Älykästä, tuntevaa miestä haetaan, ja niitä on :) Yksi parhaista keinoista tuollaisen hyvän miehen löytämiseen on juuri tuo kuvattomuus, että tyhjäpäät saadaan ennakkokarsittua täydellisesti.

        Pahinta mitä voi olla. Hyvän näköinen nainen, joka luulee olevansa älykäs.


      • hellurei_
        Ei kuvaa! kirjoitti:

        Häiritsevästi ei saa koskaan julkisella paikalla käyttäytyä. Tiettyyn henkilöön keskittyvä kuvaaminen menee jopa vainoamisen puolelle, ja siihen voidaan puuttua lain keinoin.

        Se taas, että julkisella paikalla saa _yleisesti_ kuvata vapaasti niin ihmisiä kuin muutakin, kunhan ei häiritse toisten olemista ja menemistä, on ihan toinen asia kuin se, että menisin tuonne kadunkulmaan jakelemaan valokuviani tuntemattomille kenties nimen kera. Olisin todella outo, jos niin tekisin. Sama on netissä: tuntematon ei kuvaani saa. Siinä ei ole mitään vainoharhaista, kyse on ainoastaan terveestä järjestä, sekä siitä että kun saan seuraa livestäkin niin paljon kuin haluan, ei minun tarvitse pelata netissä seksiä vonkaavien tai kuva-addiktien ehdoilla.

        Älykästä, tuntevaa miestä haetaan, ja niitä on :) Yksi parhaista keinoista tuollaisen hyvän miehen löytämiseen on juuri tuo kuvattomuus, että tyhjäpäät saadaan ennakkokarsittua täydellisesti.

        No nyt on sekin "nähty". Nainen, joka on liian hyvännäköinen jopa internettiin!


      • ristiriitaista
        Ei kuvaa! kirjoitti:

        Häiritsevästi ei saa koskaan julkisella paikalla käyttäytyä. Tiettyyn henkilöön keskittyvä kuvaaminen menee jopa vainoamisen puolelle, ja siihen voidaan puuttua lain keinoin.

        Se taas, että julkisella paikalla saa _yleisesti_ kuvata vapaasti niin ihmisiä kuin muutakin, kunhan ei häiritse toisten olemista ja menemistä, on ihan toinen asia kuin se, että menisin tuonne kadunkulmaan jakelemaan valokuviani tuntemattomille kenties nimen kera. Olisin todella outo, jos niin tekisin. Sama on netissä: tuntematon ei kuvaani saa. Siinä ei ole mitään vainoharhaista, kyse on ainoastaan terveestä järjestä, sekä siitä että kun saan seuraa livestäkin niin paljon kuin haluan, ei minun tarvitse pelata netissä seksiä vonkaavien tai kuva-addiktien ehdoilla.

        Älykästä, tuntevaa miestä haetaan, ja niitä on :) Yksi parhaista keinoista tuollaisen hyvän miehen löytämiseen on juuri tuo kuvattomuus, että tyhjäpäät saadaan ennakkokarsittua täydellisesti.

        Ihanko tosiaan kuvansa tavalla tai toisella esittävä ihminen on tyhjäpää?!

        "saan seuraa livestäkin niin paljon kuin haluan"
        "Yksi parhaista keinoista tuollaisen hyvän miehen löytämiseen on juuri tuo kuvattomuus"

        Miksi olet nettideitissä, jos kerran livenä saat seuraa halujesi mukaan?!

        "tuntematon ei kuvaani saa"

        Mutta tuntematon saa nähdä livenä naamasi?!

        "kyse on ainoastaan terveestä järjestä"

        Pidätkö itseäsi järkevänäkin ihmisenä? Anteeksi vain, mutta kirjoituksesi ovat osoittaneet kyllä ihan muuta :D


      • olet säälittävä
        Ei kuvaa! kirjoitti:

        Häiritsevästi ei saa koskaan julkisella paikalla käyttäytyä. Tiettyyn henkilöön keskittyvä kuvaaminen menee jopa vainoamisen puolelle, ja siihen voidaan puuttua lain keinoin.

        Se taas, että julkisella paikalla saa _yleisesti_ kuvata vapaasti niin ihmisiä kuin muutakin, kunhan ei häiritse toisten olemista ja menemistä, on ihan toinen asia kuin se, että menisin tuonne kadunkulmaan jakelemaan valokuviani tuntemattomille kenties nimen kera. Olisin todella outo, jos niin tekisin. Sama on netissä: tuntematon ei kuvaani saa. Siinä ei ole mitään vainoharhaista, kyse on ainoastaan terveestä järjestä, sekä siitä että kun saan seuraa livestäkin niin paljon kuin haluan, ei minun tarvitse pelata netissä seksiä vonkaavien tai kuva-addiktien ehdoilla.

        Älykästä, tuntevaa miestä haetaan, ja niitä on :) Yksi parhaista keinoista tuollaisen hyvän miehen löytämiseen on juuri tuo kuvattomuus, että tyhjäpäät saadaan ennakkokarsittua täydellisesti.

        Selvääkin selvempää on, että plussailet omia viestejäsi.


      • Ei kuvaa!
        ristiriitaista kirjoitti:

        Ihanko tosiaan kuvansa tavalla tai toisella esittävä ihminen on tyhjäpää?!

        "saan seuraa livestäkin niin paljon kuin haluan"
        "Yksi parhaista keinoista tuollaisen hyvän miehen löytämiseen on juuri tuo kuvattomuus"

        Miksi olet nettideitissä, jos kerran livenä saat seuraa halujesi mukaan?!

        "tuntematon ei kuvaani saa"

        Mutta tuntematon saa nähdä livenä naamasi?!

        "kyse on ainoastaan terveestä järjestä"

        Pidätkö itseäsi järkevänäkin ihmisenä? Anteeksi vain, mutta kirjoituksesi ovat osoittaneet kyllä ihan muuta :D

        Olen tuolla ylempänä jo selittänyt, miksi etsin seuraa netistä. Juuri sen takia, kun livessä aloitteita tekee miehet ulkonäön perusteella, ja netissä on mahdollisuus tämä välttää, ja saan itsekin tehtyä paremmin aloitteita, kun profiilista näkee vähän luonnettakin, jos on tekstiä.

        Ja kuten jo moneen kertaan olen sanonut, kuvallista en pidä tyhjäpäänä, vaan ihmistä joka tekee yhteydenoton pelkän kuvan perusteella välittämättä profiilitekstistä.

        Toivottavasti tuli nyt selväksi, ja jaksatte elää näiden asioiden kanssa.


      • ristiriitaista
        Ei kuvaa! kirjoitti:

        Olen tuolla ylempänä jo selittänyt, miksi etsin seuraa netistä. Juuri sen takia, kun livessä aloitteita tekee miehet ulkonäön perusteella, ja netissä on mahdollisuus tämä välttää, ja saan itsekin tehtyä paremmin aloitteita, kun profiilista näkee vähän luonnettakin, jos on tekstiä.

        Ja kuten jo moneen kertaan olen sanonut, kuvallista en pidä tyhjäpäänä, vaan ihmistä joka tekee yhteydenoton pelkän kuvan perusteella välittämättä profiilitekstistä.

        Toivottavasti tuli nyt selväksi, ja jaksatte elää näiden asioiden kanssa.

        Oletpa vastenmielinen tyyppi, että eipä muuta kuin onnea vaan ihan tosi paljon, että kukaan sinua yleensäkään huolii! Jankkaat epätoivoissasi, että joku kiinnittäisi huomiota sisäiseen maailmaasi, mutta miten siihen edes voisi, kun olet niin tyhjä sisältä ;D


      • Ei kuvaa!
        ristiriitaista kirjoitti:

        Oletpa vastenmielinen tyyppi, että eipä muuta kuin onnea vaan ihan tosi paljon, että kukaan sinua yleensäkään huolii! Jankkaat epätoivoissasi, että joku kiinnittäisi huomiota sisäiseen maailmaasi, mutta miten siihen edes voisi, kun olet niin tyhjä sisältä ;D

        Ei nyt jaksa trollista innostua :) Miehiä riittää, niitä riittää livessä ja niitä riittää netissä. Sen kun valkkaa päältä parhaat...


      • ristiriitaista
        Ei kuvaa! kirjoitti:

        Ei nyt jaksa trollista innostua :) Miehiä riittää, niitä riittää livessä ja niitä riittää netissä. Sen kun valkkaa päältä parhaat...

        Jep, livessähän et voinut tavata ketään, kun homma perustui ulkonäköön.. ;D

        Puhut itseäsi pussiin koko ajan :D


      • Ei kuvaa!
        ristiriitaista kirjoitti:

        Jep, livessähän et voinut tavata ketään, kun homma perustui ulkonäköön.. ;D

        Puhut itseäsi pussiin koko ajan :D

        En sentään ole sanonut, etten ketään ole livessä tavannut. Taas näitä rölliväitteitä, kun on hinku keskustella loputtomiin.


      • ristiriitaista
        Ei kuvaa! kirjoitti:

        En sentään ole sanonut, etten ketään ole livessä tavannut. Taas näitä rölliväitteitä, kun on hinku keskustella loputtomiin.

        Turha selitellä, olet jo kirjoituksillasi näyttänyt mikä tuuliviiri olet.

        Hyvää kesää ja loppuelämää! ;)


    • Järkevää :)

      Kyse voi myös olla siitä, että lähettelet kuvapyyntöjäsi nuoremmille naisille, jotka useinkaan eivät ole kiinnostuneita iäkkäämmistä miehistä, eivätkä siitä syystä halua kuvas lähettää.. Eikä ensimmäisessä lauseessa viitsisi ilmoittaa, ettei pätkääkään kiinnosta. Itse olen saanut satoja viestejä miehiltä, jotka ovat 15-20v vanhempia, vaikka olen hakukriteereillä rajannut sen ikäiset pois. Ja jos joku vielä kiukuttelee lapsellisesti siitä, etten kuvaani lähetä ensimmäisen lauseen jälkeen, niin viimeinenkin mielenkiinto menee.

    • voipersejar....

      Olen kerran käynyt sokkotreffeillä ja sitä virhettä en toisten
      tee. Ihan kamala tapaus oli. Siis jos kuvaa ei voi lähettää
      missään vaiheessa, niin jotain on pahasti pielessä.

      Kökkikää vain ihan rauhassa, siellä pimiössänne...

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Naiset miltä kiihottuminen teissä tuntuu

      Kun miehellä tulee seisokki ja ja sellainen kihmelöinti sinne niin mitä naisessa köy? :)
      Sinkut
      140
      10192
    2. Olet sä kyllä

      ihme nainen. Mikä on tuo sun viehätysvoiman salaisuus?
      Ikävä
      53
      2944
    3. Teuvo Hakkaraisesta tulee eurovaalien ääniharava

      Persuissa harmitellaan omaa tyhmyyttä
      Maailman menoa
      204
      2769
    4. Hiljaiset hyvästit?

      Vai mikä on :( oonko sanonut jotain vai mitä?
      Ikävä
      25
      2097
    5. Miksi kohtelit minua kuin tyhmää koiraa?

      Rakastin sinua mutta kohtelit huonosti. Tuntuu ala-arvoiselta. Miksi kuvittelin että joku kohtelisi minua reilusti. Hais
      Särkynyt sydän
      17
      1858
    6. Turha mun on yrittää saada yhteyttä

      Oot mikä oot ja se siitä
      Suhteet
      17
      1679
    7. Kyllä poisto toimii

      Esitin illan suussa kysymyksen, joka koska palstalla riehuvaa häirikköä ja tiedustelin, eikö sitä saa julistettua pannaa
      80 plus
      18
      1577
    8. Voi kun mies rapsuttaisit mua sieltä

      Saisit myös sormiisi ihanan tuoksukasta rakkauden mahlaa.👄
      Ikävä
      14
      1566
    9. "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu"..

      "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu".. Näin puhui jo aikoinaan Jeesus, kun yksi hänen opetuslapsistaan löi miekalla
      Yhteiskunta
      18
      1533
    10. Näkymätöntä porukkaa vai ei

      Mon asuu yksin. Mitas mieltä ootte ?
      Ikävä
      15
      1358
    Aihe