Miksiköhän Mazdan suunnittelijoiden kaaliin ei mene, että meluttomuus on tärkeä osa laatuvaikutelmaa.
Turha kehua moottoreita ja kestävyyttä, jos koeajajan korvat kertoo, että ei tätä enää lisää.
Mazda 3 pilattu melulla
12
316
Vastaukset
- Lopen Uupuneet ry
Kun koeajoin Mazda3 a,myyjä laitti radion kovalle.Ymmärsin kyseisen toimenpiteen oitis.Tulihan sieltä alustasta aika lailla melua.
Ei voi kieltää.
Valitsin Mzda6.Tämä on sillä rajoilla,onko meluisa auto.Alustasuojaus auttaa asiaan,samaten rengasvalinta.Ja ihan lattiamattokerroksen lisääminen.
Rengasvalinta: http://www.rengasvertailu.fi/kesarengas-arvostelut - Mazdamies vielä
Melkein kuin omasta kynästä.
Itse en ole edes käynyt koeajamassa uusinta 3:sta enkä 6:sta, en edes katsomassa, riitti mulle kun luin muutaman koeajoarvostelun (cx-5 myöskin mölyinen) ja varmaan arvaatte mitä siellä melusta sanottiin. Pari kuutosta on nyt ollut viime autoina, aiemminkin mazda, mutta ei tule enää, vaikka auto onkin suht luetettava, ok-näköinen ja hyvä ajaa. Kauniita puheitahan saamme aina lukea miten auton melutasoa on pienennetty. Joka kerta sama stoori.
Ehkä uusi avensis jahka ilmestyy. Tai sitten varman päälle, ja "premiumi".- Tyytyväinen.
Ookkona jonkin kilpailevan merkin kauppias, kun tuo kommenttisi on noin yleispätevän leimaava Mazdan suhteen.
Kolmosen osalta en osaa sanoa, kun se ei ollut reilu vuosi sitten vielä tyrkyllä, mutta neljä kutosen koko- ja hintaluokan kulkupeliä koeajoin ( yhden ns. premiumin ) ja lopputulos äänien suhteen oli todellakin varsin pientä.
( "Premiumin" voi luokitella aavistuksen hiljaisemmaksi, mutta omasta mielestäni ero oli sen verran pieni, että en kokenut reilun 15000€: n eroa perustelluksi. Merkistä kun en ole valmis ylimääräistä maksamaan. Kyse kun loppujen lopuksi on kumminkin vain kulkupelistä. )
Tosin yhtä pääehdokkaista ei päässyt kokeilemaan nastoilla, vaan ainoastaan kitkoilla, niin kuulosti hieman hiljaisemmalta. Yllätys, yllätys.
Pääkaupunkiseudulla vertailua on siinä mielessä mukava tehdä, että täällä on helpompi saada ajettua useammallakin eri merkillä sama reitti, jolloin asfaltin laatukaan ei ole erilainen eri verrokeilla.
Kaikilla vaihtoehdoilla kun tulee selvästi esiin tämä meidän tienpintojen kaksijakoisuus.
Karkeissa urissa kun ajat, niin ääntä alkaa renkaista tulla, mutta kun ajat niistä sivuun, niin johan hiljenee.
Kutosen valitsin, eikä tähän mennessä ole tarvinut valintaa katua.
Nuo mukana tulleetToyon ensiasennuskumit ei ihan niitä hiljaisimpia ole, mutta kumminkin hiljaisemmat kuin esim. taannoin alla olleet Bridgestonet. - tyytyväiselle
Tyytyväinen. kirjoitti:
Ookkona jonkin kilpailevan merkin kauppias, kun tuo kommenttisi on noin yleispätevän leimaava Mazdan suhteen.
Kolmosen osalta en osaa sanoa, kun se ei ollut reilu vuosi sitten vielä tyrkyllä, mutta neljä kutosen koko- ja hintaluokan kulkupeliä koeajoin ( yhden ns. premiumin ) ja lopputulos äänien suhteen oli todellakin varsin pientä.
( "Premiumin" voi luokitella aavistuksen hiljaisemmaksi, mutta omasta mielestäni ero oli sen verran pieni, että en kokenut reilun 15000€: n eroa perustelluksi. Merkistä kun en ole valmis ylimääräistä maksamaan. Kyse kun loppujen lopuksi on kumminkin vain kulkupelistä. )
Tosin yhtä pääehdokkaista ei päässyt kokeilemaan nastoilla, vaan ainoastaan kitkoilla, niin kuulosti hieman hiljaisemmalta. Yllätys, yllätys.
Pääkaupunkiseudulla vertailua on siinä mielessä mukava tehdä, että täällä on helpompi saada ajettua useammallakin eri merkillä sama reitti, jolloin asfaltin laatukaan ei ole erilainen eri verrokeilla.
Kaikilla vaihtoehdoilla kun tulee selvästi esiin tämä meidän tienpintojen kaksijakoisuus.
Karkeissa urissa kun ajat, niin ääntä alkaa renkaista tulla, mutta kun ajat niistä sivuun, niin johan hiljenee.
Kutosen valitsin, eikä tähän mennessä ole tarvinut valintaa katua.
Nuo mukana tulleetToyon ensiasennuskumit ei ihan niitä hiljaisimpia ole, mutta kumminkin hiljaisemmat kuin esim. taannoin alla olleet Bridgestonet."Karkeissa urissa kun ajat, niin ääntä alkaa renkaista tulla, mutta kun ajat niistä sivuun, niin johan hiljenee"
Itse en ole moista pistänyt merkille, kyllä minun saksalainen autoni on yhtä hiljainen urissa kuin urien ulkopuolella niin kesä- kuin talvirenkain.
Jännää myös tuo ikuinen renkaiden meluvertailu. Jos auto on perushiljainen, ei siinä rengasmerkeillä ole suurta merkitystä, profiililla ja nopeusluokalla on pieniä eroja samoin loppuunkuluneet aina meluisampia. - Tyytyväinen
tyytyväiselle kirjoitti:
"Karkeissa urissa kun ajat, niin ääntä alkaa renkaista tulla, mutta kun ajat niistä sivuun, niin johan hiljenee"
Itse en ole moista pistänyt merkille, kyllä minun saksalainen autoni on yhtä hiljainen urissa kuin urien ulkopuolella niin kesä- kuin talvirenkain.
Jännää myös tuo ikuinen renkaiden meluvertailu. Jos auto on perushiljainen, ei siinä rengasmerkeillä ole suurta merkitystä, profiililla ja nopeusluokalla on pieniä eroja samoin loppuunkuluneet aina meluisampia.Hyvä kun olet tyytyväinen omaasi.
Btw et kertonut, millä saksalaisella ajelet.
Nimittäin kaikki saksalaiset eivät todellakaan ole niin erikoisen hiljaisia.
Erikoista tuokin, että tyrmäät renkaiden vaikutuksen meluun, mutta tunnustat kumminkin, että profiili yms. vaikuttavat asiaan.
Sen verran on tullut reilun 30 vuoden aikana ajettua erimerkkisillä autoilla ja renkailla, että on helppo sanoa, että kyllä niissä renkaissa on ikävä kyllä varsin paljonkin eroja. - tyytyväiselle
Tyytyväinen kirjoitti:
Hyvä kun olet tyytyväinen omaasi.
Btw et kertonut, millä saksalaisella ajelet.
Nimittäin kaikki saksalaiset eivät todellakaan ole niin erikoisen hiljaisia.
Erikoista tuokin, että tyrmäät renkaiden vaikutuksen meluun, mutta tunnustat kumminkin, että profiili yms. vaikuttavat asiaan.
Sen verran on tullut reilun 30 vuoden aikana ajettua erimerkkisillä autoilla ja renkailla, että on helppo sanoa, että kyllä niissä renkaissa on ikävä kyllä varsin paljonkin eroja.Kyllähän nyt 30 vuodessa täytyy tapahtua meluttomuudessakin kehitystä, itse aloitin autoilun 1970. Tarkoitin että rengasmerkeillä ei ole suurta eroa kuin autolehtien testeissä, profiililla ja nopeusluokalla siis renkaan rungolla ja kumiseoksella kylläkin.
- Mazdamies vielä
Tyytyväinen. kirjoitti:
Ookkona jonkin kilpailevan merkin kauppias, kun tuo kommenttisi on noin yleispätevän leimaava Mazdan suhteen.
Kolmosen osalta en osaa sanoa, kun se ei ollut reilu vuosi sitten vielä tyrkyllä, mutta neljä kutosen koko- ja hintaluokan kulkupeliä koeajoin ( yhden ns. premiumin ) ja lopputulos äänien suhteen oli todellakin varsin pientä.
( "Premiumin" voi luokitella aavistuksen hiljaisemmaksi, mutta omasta mielestäni ero oli sen verran pieni, että en kokenut reilun 15000€: n eroa perustelluksi. Merkistä kun en ole valmis ylimääräistä maksamaan. Kyse kun loppujen lopuksi on kumminkin vain kulkupelistä. )
Tosin yhtä pääehdokkaista ei päässyt kokeilemaan nastoilla, vaan ainoastaan kitkoilla, niin kuulosti hieman hiljaisemmalta. Yllätys, yllätys.
Pääkaupunkiseudulla vertailua on siinä mielessä mukava tehdä, että täällä on helpompi saada ajettua useammallakin eri merkillä sama reitti, jolloin asfaltin laatukaan ei ole erilainen eri verrokeilla.
Kaikilla vaihtoehdoilla kun tulee selvästi esiin tämä meidän tienpintojen kaksijakoisuus.
Karkeissa urissa kun ajat, niin ääntä alkaa renkaista tulla, mutta kun ajat niistä sivuun, niin johan hiljenee.
Kutosen valitsin, eikä tähän mennessä ole tarvinut valintaa katua.
Nuo mukana tulleetToyon ensiasennuskumit ei ihan niitä hiljaisimpia ole, mutta kumminkin hiljaisemmat kuin esim. taannoin alla olleet Bridgestonet.En ole mikään kauppias, vaan muutaman mazdan omistanut. Uusimmat olleet 2005 ja 2012, erityisesti jälkimmäisen rengaskumina oli JÄRKYTTÄVÄ, joten vaihdoin heti uudesta autosta bridget pois, niin vähän edes auttoi. Samalla sai profiilin vitosella isommaksi.
Seuraavan auton kohdalla tod. näk. maksan laadun tunnusta hiukan extraa, ja kun ostan vähän ajetun, ei pörssi paljoa extraa kevene. Liki KAIKKI arvostelut uusista mazdoista on kertoneet niiden olevan - yhäkin - meluisia renkaiden osalta. Cx5 mukaanlukien.
Tuo 2012 kuutonen on vielä niin möhkö, ettei siihen malta edes 16" vannetta laittaa, näyttäisi naurettavalta, ja ajokokemus kärsisi. Uusi kuusihan on vieläkin isompi. Itse asiassa sedan kasvanut jo liian isoksi minusta.
Jos auto ei ole tehtaalta tullessa jo hiljainen, siitä ei sellaista saakaan, paitsi kun joka kolo eristetään/vaimennetaan/massataan tyyliin autohifistit. Ja se ei olekaan enää pikku juttu. - Mazdamies vielä
Mazdamies vielä kirjoitti:
En ole mikään kauppias, vaan muutaman mazdan omistanut. Uusimmat olleet 2005 ja 2012, erityisesti jälkimmäisen rengaskumina oli JÄRKYTTÄVÄ, joten vaihdoin heti uudesta autosta bridget pois, niin vähän edes auttoi. Samalla sai profiilin vitosella isommaksi.
Seuraavan auton kohdalla tod. näk. maksan laadun tunnusta hiukan extraa, ja kun ostan vähän ajetun, ei pörssi paljoa extraa kevene. Liki KAIKKI arvostelut uusista mazdoista on kertoneet niiden olevan - yhäkin - meluisia renkaiden osalta. Cx5 mukaanlukien.
Tuo 2012 kuutonen on vielä niin möhkö, ettei siihen malta edes 16" vannetta laittaa, näyttäisi naurettavalta, ja ajokokemus kärsisi. Uusi kuusihan on vieläkin isompi. Itse asiassa sedan kasvanut jo liian isoksi minusta.
Jos auto ei ole tehtaalta tullessa jo hiljainen, siitä ei sellaista saakaan, paitsi kun joka kolo eristetään/vaimennetaan/massataan tyyliin autohifistit. Ja se ei olekaan enää pikku juttu.Lisäänpä vielä senkin, että maksaisin aivan hel**tin mielelläni extraa MAZDASTA, jos sillä rahalla saisi selvästi hiljaisemman auton.
- Ama121
Ainoa ajamani oikeasti hiljainen tuon kokoluokan auto on Megane 2, 15" fillareilla. Siihen ne Meksun hyvät puolet loppuivatkin...
Nykyautoissa rengas räyhää, etenkin kevätasfaltilla. En oikein usko, että Volvo olisi saanut vaimennettua melua edelliseen 3:seen verrattuna, aika lailla samat legot alla ja V50 Belgianrauta ei juurikaan eroa sisaristaan Focus ja Mazda 3... paitsi markkinoinniltaan...- Kuka mitäkin
Olen ollut huomaavinani kun näitä keskusteluja on silloin tällöin seurannut, että kun puhutaan näistä kolmosen kokoluokan autoista, niin teksteissä tunnutaan mielellään verrattavan näitä koko- tai hintaluokkaansa isompiin autoihin, kun puhutaan hiljaisuudesta.
Esim. joku Golfhan on harvinaisen kovaääninen rengasääniensä osalta.
Ranskalaisista tosissaan löytyy aavistuksen hiljaisempia, mutta .......
- dfadfad
Kävin koeajamassa mazda 3:sen mutta mielestäni honda civic oli parempi ja laadukkaamman tuntuinen. Ostakaa mazdan sijasta honda, on hiljaisempi, tyylikkäämpi ja laadukkaampi. Ei mazdakaan ole huono, mutta honda on melestäni parempi.
- Heh, heh.
Makuasioita,.
Mutta sullahan taitaakin olla Honda lasit silmillä.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Mielessäni vieläkin T
Harmi että siinä kävi niinkuin kävi, rakastin sinua. Toivotan sulle kaikkea hyvää. Toivottavasti löydät sopivan ja hyvän402082Pupuhuhdasta löytyi lähes sadan kilon miljoonalasti huumeita
Pupuhuhdasta löytyi lähes sadan kilon miljoonalasti huumeita – neljä Jyväskylän Outlaws MC:n jäsentä vangittu: "Määrät p471624Persut petti kannattajansa, totaalisesti !
Peraujen fundamentalisteille, vaihtkaa saittia. Muille, näin sen näimme. On helppo luvata kehareille, eikä ne ymmärrä,291491- 251468
Nellietä Emmaa ja Amandaa stressaa
Ukkii minnuu Emmaa ja Amandaa stressaa ihan sikana joten voidaanko me koko kolmikko hypätä ukin kainaloon ja syleilyyn k61441Nähtäiskö ylihuomenna taas siellä missä viimeksikin?
Otetaan ruokaöljyä, banaaneita ja tuorekurkkuja sinne messiin. Tehdään taas sitä meidän salakivaa.11415Sinäkö se olit...
Vai olitko? Jostain kumman syystä katse venyi.. Ajelin sitten miten sattuu ja sanoin ääneen siinä se nyt meni😅😅... Lis21397Housuvaippojen käyttö Suomi vs Ulkomaat
Suomessa housuvaippoja aletaan käyttämään vauvoilla heti, kun ne alkavat ryömiä. Tuntuu, että ulkomailla housuvaippoihin11321Hyvää yötä ja kauniita unia!
Täytyy alkaa taas nukkumaan, että jaksaa taas tämän päivän haasteet. Aikainen tipu madon löytää, vai miten se ärsyttävä21250Lepakot ja lepakkopönttö
Ajattelin tehdä lepakkopöntön. Tietääkö joku ovatko lepakot talvella lepakkopöntössä ´vai jossain muualla nukkumassa ta61229