Dusterin arvo romahti

Mrkaskai

Vaihdoin 2v vanhan 28tkm ajetun dusterin uuteen qashqaihin.

Hinta tippui 6700 euroa, eli noin kolmasosan.

Tätä qashqaita aion pitää kauemmin, duster oli peruskulkine. Ei tosin mitään vikoja.

88

2168

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Justeeri_

      No, se ei ollut kallista kyytiä Monessa muussa autossa hinta tippuu samassa ajassa 16700€. Ja vikoja niin maan perusteellisen paljon.

      • Dacian elinkaari 2v

        Justeeri_ Kerroppa esimerkki niistä muista saman hintaluokan autoista ?


      • hauskoja juttuja

        auton arvo puoliutuu noin 4-5 vuodessa normaalissa tauksessa, mutta ei tuohon aloittajan tahtiin pysty kyllä kukaan. Hieno maininta "28tkm ilman vikoja", onko jossain?


    • Äläpä hättäile

      Jos menetit uudesta 2 vuotiaaseen 6700 euroa se tarkoittaa 3350 euron arvonlaskua vuodessa.
      Se on aika normitasoa, jopa keskimääräistä vähemmänkin euroissa laskettuna mille tahansa autolle. Kalliimman luokan autot tiputtavat ensimmäisinä vuosina huimasti enemmän arvoaan kuin 3,5 tonnia per vuosi.. Prosentuaalissti tuo on toki paljon Dusterin uussarvosta, mutta omalla rahalla osatvan taviksen kukkarohan ei laske menetettyjä prosentteja vaan selvää rahaa. Raha ratkaisee. Siinä suhteessa uuden Dusterin osto ei tule kovin kalliiksi tuolla arvonmenetyksellä, jos nyt niin voi uusien autojen arvonpudotuksesta sanoa. Paljonhan se on 6700:kin rahaa.

      • Kertakin liikaa

        Ei kai kukaan normaalijärjellä varustettu ihminen mene toista kertaa samaan miinaan !


    • gs birotor

      Kahtena ekana vuotena arvonmenetys on suurimmillaan merkistä riippumatta.

      Aloittajalle vinkiksi mene kahden vuoden kuluttua kyselemään vaihtotarjouksia nissanistasi, niin saatat taas ihmetellä samaa asiaa....

      Kysyitkös tarjousta ilman vaihtoautoa?

    • "Arvo säilyy"

      Eräs tuttava kävi ihan uteliaisuuttaan autoliikkeessä jossa myydään ainoastaan laatuautoja kysymässä paljonko olisi hyvitys vuoden vanhasta 14000 km ajetusta Dusterista ja meinasi lentää pers eelleen kun vaihtoautopäällikkö tarjosi silmää räpäyttämättä kokonaiset 7500 €. !

      Ei ihan hassumpi tarjous !

      • ,,sss,,,o

        Aika vähissä on omat huolet, kun pitää miettiä, mitä joku saa käytetystä autosta vaihdossa. Ja mahdollisesti hiukan muunnettua totuuttakin kirjoitella?


      • kunnon vedätys
        ,,sss,,,o kirjoitti:

        Aika vähissä on omat huolet, kun pitää miettiä, mitä joku saa käytetystä autosta vaihdossa. Ja mahdollisesti hiukan muunnettua totuuttakin kirjoitella?

        Ainahan siellä autoliikkeissä ensin testataan autonvaihtajan hölmöysindeksi.
        JOs joku lahjoittaa autonsa liikkeeseen pilkkahintaan, niin nauravat vaan uuden ostajan läpitunkevalle tympyydelle.
        Kun aletaan todella vääntämään kauppaa, niin lukemat ovat ihan toisenlaisia.


    • Arvo putoaa aina

      Uusimmassa Tuulilasi-lehdessä oli uusimman Mazda 6:n kestotesti. Arvonalennus oli n. 7200 euroa. Ajomatka oli 30 thkm, mikä vastaa suomalaisen keskivertoautoilijan noin 1,5 vuoden ajoa.
      Eipä uudella Masallakaan ajelu kovin halvaksi tule euroissa laskettuna.

    • Sportaged

      @ Arvo säilyy. Kai teit kaupat, kun itse päällikkö oli noin hövelillä tuulella. Antoi melkein puolet uuden Dusterin hinnasta. Mikä liike mahtoi olla, voisin nimittäin pyörähtää omaa Kiiaa näyttämässä. Jos sais vaikka kymppitonnin tästä puoli vuotta ajetusta (8000km).
      Sportage EX 1.6 ISG ecodynamics-malli on. Kait kymppitonnin vois päällikkö maksaa, kun on näin vähän ajettukin. Vaikka on siinä vielä muutamia tonneja tinkimisvara, sanotaan semmonen seitsemän.

      • realiteetit

        Ei taida pienellä bensakoneella käyvä Kia Sportage kelvata kuin Delta-Autoon vaihdossa uuteen Kiaan, jos hyvän hyvityksen haluat saada. Muualla voi hyvitys olla aika huono.


    • Vaihtoauto

      Missä vaihdoit? Tuollainen vähän ajettu uudehko Dacia tarjoaa edullisia kilometrejä monta vuotta.

      • tietoa on

        2v ikäisestä dustereistä pyynti 14-16te niin hyvitys on aina 12-14te. Mltään 7te. dustereita ei ole myynnissä ollut, joten kirjoitat puuta heinää. Busted.


    • ostin.

      Minä ostin Duster 1,5 dieselin nelivetona 7800 ekeä.

      • Läpiveto

        Oliko ovien tiivisteet jo niin huonossa kunnossa että vetää joka ovesta ?


      • cittarimarkkinat.

        Nyt on citymaasturien ostajien markkinat. Veljeni osti 2 vuotiaan bensa-Rav4:sen 12 tuhannella eurolla ja itse väänsin kauppaa 25000 km ajetusta ja 2,5 vuotiaasta automaattivaihteisesta CRV:stä 13800 eurolla. Pyynnissä oli mielestäni pari tonnia liikaa, joten emme päässeet kauppiaan kanssa yhteisymmärrykseen vaikka tuli vielä tonnin vastaan 12800 euroon.
        Eräs tuttavani yritti vaihtaa perheen lisäyksen takia tsi Tiguania dsg:llä erään toisen merkin isoon farmariin, mutta eivät edes ottaneet Tiguania millään rahalla vaihdossa, kun ei ollut kuitteja esittää dsg-laatikon täysrempasta. Siitä lähtisi cittari puoli-ilmaiseksi jos jollekkin kelpaisi.


      • Käyttövero
        cittarimarkkinat. kirjoitti:

        Nyt on citymaasturien ostajien markkinat. Veljeni osti 2 vuotiaan bensa-Rav4:sen 12 tuhannella eurolla ja itse väänsin kauppaa 25000 km ajetusta ja 2,5 vuotiaasta automaattivaihteisesta CRV:stä 13800 eurolla. Pyynnissä oli mielestäni pari tonnia liikaa, joten emme päässeet kauppiaan kanssa yhteisymmärrykseen vaikka tuli vielä tonnin vastaan 12800 euroon.
        Eräs tuttavani yritti vaihtaa perheen lisäyksen takia tsi Tiguania dsg:llä erään toisen merkin isoon farmariin, mutta eivät edes ottaneet Tiguania millään rahalla vaihdossa, kun ei ollut kuitteja esittää dsg-laatikon täysrempasta. Siitä lähtisi cittari puoli-ilmaiseksi jos jollekkin kelpaisi.

        Jep jep. Nyt saa ökymaastureita halvalla.


    • Täyttä *askaa
      • Ei pidä paikkaansa

        Pyytää saa vaikka 100 tuhatta euroa. Todellisuudessa nuo rav4:set lähtee pienen tinkimisen jälkeen 12-15 tuhannella ajomäärästä riippuen. Samanikäiset Dusteritkin vaihtavat omistajaa suuremmalla setelinipulla, niissä ei juuri tinkivaraa ole.


    • Täyttä *askaa

      Vielä yksi juttu. Ilmoita tänne kaikki myynnissä olevat 2012 vuosimallin 12t RAV:t, lupaan ostaa ne kaikki.

      • puhut jaskaa

        Täyttä *askaa. Vieläkö olet halukas ostamaan kaikki 2013 vuosimallin Dusterit 9200 €uron kpl/hintaan ?

        Olen vähän tiedustellut eri kohteista halukkuuta myyntiin ja tällä hetkellä tiedossani on 8 varmaa tapausta tuolla 12 t €uron hinnalla.

        Kaupat onnistuvat ainoastaan käteisellä eikä mitään osamaksukauppoja 30 vuoden maksuajalla hyväksytä.

        Ilmoitappa tässä ketjussa "ostohalukkuutesi" niin kaupat voidaan tehdä heti maanantaina 23.6 jälkeen !

        Kauppahinta 96000 € maksettava siis käteisellä !


      • täyttä jaskaa.
        puhut jaskaa kirjoitti:

        Täyttä *askaa. Vieläkö olet halukas ostamaan kaikki 2013 vuosimallin Dusterit 9200 €uron kpl/hintaan ?

        Olen vähän tiedustellut eri kohteista halukkuuta myyntiin ja tällä hetkellä tiedossani on 8 varmaa tapausta tuolla 12 t €uron hinnalla.

        Kaupat onnistuvat ainoastaan käteisellä eikä mitään osamaksukauppoja 30 vuoden maksuajalla hyväksytä.

        Ilmoitappa tässä ketjussa "ostohalukkuutesi" niin kaupat voidaan tehdä heti maanantaina 23.6 jälkeen !

        Kauppahinta 96000 € maksettava siis käteisellä !

        Siis rav4 oli kysymys. Anna yhteystietosi niin otamme yhteyttä.


      • raw-ruosteet

    • Ei pidä paikkaansa !

      "Dusterin arvo romahti" ? .Kuinka voi arvo romahtaa kun ei mitään arvoa ole edes ollut?

    • Deep depression

      Tuttava osti vähän yli vuoden vanhan 17000 km ajetun Dusterin 9200 €urolla.

      Yritti kyllä perua kauppoja seuraavana päivänä mutta myyjä päästi pask aisen naurun ja totesi ettei onnistu ! Nyt tuttavani on vaipunut syvään masennukseen ja lääkäri määräsi kahden kuukauden sairauslomalle.

      Toivottavasti tuttavani toipuu vielä entiselleen !

      • Täyttä *askaa

        Vielä yksi juttu. Ilmoita tänne kaikki myynnissä olevat 2013 vuosimallin 9200 euron Dusterit, lupaan ostaa ne kaikki.


      • Vaatisi vähän €€€€€
        Täyttä *askaa kirjoitti:

        Vielä yksi juttu. Ilmoita tänne kaikki myynnissä olevat 2013 vuosimallin 9200 euron Dusterit, lupaan ostaa ne kaikki.

        @Täyttä *askaa. Millähän sinäkin pers'aukinen luuseri mitään kinnereitä ostaisit ?

        Ainoat autot mitä pystyt ostamaan löytyy kierrätyskeskuksista ja kirpputoreilta ja ne maksavat noin 0,50€ kpl !


      • rreeefff
        Vaatisi vähän €€€€€ kirjoitti:

        @Täyttä *askaa. Millähän sinäkin pers'aukinen luuseri mitään kinnereitä ostaisit ?

        Ainoat autot mitä pystyt ostamaan löytyy kierrätyskeskuksista ja kirpputoreilta ja ne maksavat noin 0,50€ kpl !

        Sinähän ne kirpputorien ja kierrätyskeskusten hinnat tiedät.


      • Nyt niitä saa !
        Täyttä *askaa kirjoitti:

        Vielä yksi juttu. Ilmoita tänne kaikki myynnissä olevat 2013 vuosimallin 9200 euron Dusterit, lupaan ostaa ne kaikki.

        Täyttä *askaa. Vieläkö olet halukas ostamaan kaikki 2013 vuosimallin Dusterit 9200 €uron kpl/hintaan ?

        Olen vähän tiedustellut eri kohteista halukkuuta myyntiin ja tällä hetkellä tiedossani on 8 varmaa tapausta tuolla 9200 €uron hinnalla.

        Kaupat onnistuvat ainoastaan käteisellä eikä mitään osamaksukauppoja 30 vuoden maksuajalla hyväksytä.

        Ilmoitappa tässä ketjussa "ostohalukkuutesi" niin kaupat voidaan tehdä heti maanantaina 23.6 jälkeen !

        Kauppahinta 73600 € maksettava siis käteisellä !


      • Das kansanhalpis
        Nyt niitä saa ! kirjoitti:

        Täyttä *askaa. Vieläkö olet halukas ostamaan kaikki 2013 vuosimallin Dusterit 9200 €uron kpl/hintaan ?

        Olen vähän tiedustellut eri kohteista halukkuuta myyntiin ja tällä hetkellä tiedossani on 8 varmaa tapausta tuolla 9200 €uron hinnalla.

        Kaupat onnistuvat ainoastaan käteisellä eikä mitään osamaksukauppoja 30 vuoden maksuajalla hyväksytä.

        Ilmoitappa tässä ketjussa "ostohalukkuutesi" niin kaupat voidaan tehdä heti maanantaina 23.6 jälkeen !

        Kauppahinta 73600 € maksettava siis käteisellä !

        Olet tiedustellut eri kohteista, juu ja minä pidän hevosta, hehee mikä dorka.


    • Kokemusta kehiin..

      Tuttava osti, kaveri oli kuullut, tuttava kävi laatuautoja myyvässä liikkeessä. Kas kun ei ollut kuullut baarissa ohi kävellessään miesten puhuvan...?. Ihme provoilua, ei mitään omakohtaista, aina vaan jostain kuultua.

      • Ei ikinä itse !

        Totta vi tussa ostaja oli tuttava kun en minä itse sekaantuisi moiseen raatoläjään.

        Vaikea on näinollen kommentoida omakohtaisia kokemuksia.

        Onneksi näin !


      • hdhjfjj
        Ei ikinä itse ! kirjoitti:

        Totta vi tussa ostaja oli tuttava kun en minä itse sekaantuisi moiseen raatoläjään.

        Vaikea on näinollen kommentoida omakohtaisia kokemuksia.

        Onneksi näin !

        Jos liikkeiden pyyntihinnat ovat etuveto dustereille alkaen 12te, niin siitä se 2te pois niin saadaan hyvityshinta. Ei tarvitse muuta tietää. Näin tämä menee
        jokaisella automerkillä.


    • Tosi pienen

      Pienen tinkimisen jälkeen...eli kun tinkii 35t auton hinnasta 20t veks...

    • Pukki kaalimaalla

      Ämpärimuovi ei tunnetusti ole kovin kovassa hinnassa. Ja rumpujarrutkin ovat museokamaa, vaikka pärisevätkin komeasti.

      • ,,,sss,,,o

        ÄÄÄrettömän hyvä asia, että käytettyjä autoja saa edullisesti, ei tarvitse olla koko elämää tienaamassa auton hintaa. Sitä paitsi, kaikki autoilijat joita olen nähnyt liikenteessä, ajavat käytetyillä autoilla, toiset hiukan enemmän, toiset hiukan vähemmän ajetuilla, näin on asia.


      • levyt museoon

        Dacioissa on kyllä ihan jäähdytetyt levyt edessä. Takana, missä jarruilla ei ole niin suurta osuutta pysähtymiseen on erittäin luotettavat rumpujarrut. Näillä "museojarruilla" Dacia pysähtyykin paremmin kuin moni premium. Hyvä pysähtyvyys onkin monen muun mielestä jarruissa tärkeintä. Volvoissa, Mersuissa muuten oli levyjarrut takana jo 70-luvun alussa yli 40 vuotta sitten, joten aika museokamaa nekin ovat.
        Dacian jarrut toki hieman pärisevät kovassa jarrutuksessa koska se kuuluu ABS-järjestelmän ominaisuuksiin. Kävisit joskus kokeilemassa autoa, jossa on lukkiutumaton järjestelmä, saatat ymmärtää mistä on kysymys.

        Ämpärimuovi on samaa kierrätystavaraa kuin muillakin ympäristötietoisilla autovalmistajilla. Harmi jos sen pintaan painettu rasteri ei miellytä silmää yhtä paljoa kuin Toyotassasi.


      • Ankkuri pitää !
        levyt museoon kirjoitti:

        Dacioissa on kyllä ihan jäähdytetyt levyt edessä. Takana, missä jarruilla ei ole niin suurta osuutta pysähtymiseen on erittäin luotettavat rumpujarrut. Näillä "museojarruilla" Dacia pysähtyykin paremmin kuin moni premium. Hyvä pysähtyvyys onkin monen muun mielestä jarruissa tärkeintä. Volvoissa, Mersuissa muuten oli levyjarrut takana jo 70-luvun alussa yli 40 vuotta sitten, joten aika museokamaa nekin ovat.
        Dacian jarrut toki hieman pärisevät kovassa jarrutuksessa koska se kuuluu ABS-järjestelmän ominaisuuksiin. Kävisit joskus kokeilemassa autoa, jossa on lukkiutumaton järjestelmä, saatat ymmärtää mistä on kysymys.

        Ämpärimuovi on samaa kierrätystavaraa kuin muillakin ympäristötietoisilla autovalmistajilla. Harmi jos sen pintaan painettu rasteri ei miellytä silmää yhtä paljoa kuin Toyotassasi.

        Mr.Brake-Engineer palannut luennoimaan ja "hieman pärisemään"

        Hyvää Juhannusta ja turvallista "rumpujarruttelu"matkaa !


      • Brake-Engineer
        Ankkuri pitää ! kirjoitti:

        Mr.Brake-Engineer palannut luennoimaan ja "hieman pärisemään"

        Hyvää Juhannusta ja turvallista "rumpujarruttelu"matkaa !

        Turvallista tietenkin, pysähtyyhän Lodgy 41 metrissä ja Logan MCV 43 metrissä satasesta, kun Subaru Foresterilla samaan matkaan menee huimat 47 metriä. Itseasiassa Subaru BRZ urheiluautokaan ei pysähdy kuin metrin lyhyemmällä matkalla kuin pakettiautomainen tilavehje Lodgy, jossa takajarrut ovat rummut.
        Muutenhan Daciassa on Renaultista lainatut jäähdytetyt levyjarrut edessä.

        Hyvää juhannusta sinnekkin. Toivotaan turvallisia pyhiä, mutta jos jonkun lapsi juoksee juhannusleikeissä pallon perässä tielle, sopii toivoa että ainakin kohdalle sattunut auto olisi tutkitusti hyvillä jarruilla varustettu Dacia, eikä ainakaan jarruvarjoa tarvitseva Subaru..


    • Tero Hojo

      Toyotan nahkainen muovi onkin tärkeämpi valintaperuste kuin rummuttomat jarrut pitenevällä jarrutusmatkalla.

    • Automyyjä

      Kyllä varsinainen satusetä saa olla jos väittää että 2v. vanhan RAV:n saa 12t:lla.

      • täystuhon jäljet

        jos on ollut perheen äidin käytössä ja lauma lapsosia tehnyt jälkensä, eli lommoinen ja rupinen.


      • automyyjä 2

        Kyllä varsinainen satusetä saa olla jos väittää että 2v. vanhan Dusterin:n saa 9200:lla.

        Provoilu on hauskaa niin kauan kunnes se osuu omaan nilkkaan.


    • Yllätysvalinta !

      Varmalta taholta saatu tieto ! Dacia Duster Vuoden Auto 2015. !.

      • Pukki kaalimaalla

        Ämpärimuovikyhäelmästä ei koskaan tule vuoden autoa.
        Renault ja dacia, kaksi huonointa yhdessä. Molemmat vikatilastojen hännillä.


      • Vuoden auto tosiaankin
        Pukki kaalimaalla kirjoitti:

        Ämpärimuovikyhäelmästä ei koskaan tule vuoden autoa.
        Renault ja dacia, kaksi huonointa yhdessä. Molemmat vikatilastojen hännillä.

        Varmasti kaikki daciat on vuoden autoja, eihän ne kauempaa kestäisikään.


    • dusteristi

      Dacia on halvalla tehty vattimaton kulkine, turha siitä on mitään muuta väittää.

      • tottahan se on.

        Halvalla toki tehty ja paras viimeistely ja huippuvarusteet jätetty kalliimmille merkeille, mutta tarjoaa luokissaan rahalle hyvän vastineen ja hyvän vaihtoehdon peruskulkinetta etsivälle. Ja tekniikkahan on nykyään huippumodernia, siitä ei tarvitse enää tinkiä Daciassakaan. Suorasuihkuturboja ja pirteitä commonraileja, kun esim. monet japsit räpistelevät vielä nuhaisten vapari-kierroskoneidensa kanssa.
        Dacia on hyvän tekniikan ja mukavan kantavan alustan päälle rakennettu edullinen luotettava vaihtoehto.
        Autolehdet ja nousukausi hapatti monet tingeltangeli-kuumeeseen ja auton perustehtävä on unohdettu. Useimmat ajaa päivässä korkeintaan muutamasta kilometristä muutamaan kymmeneen kilometriin. Tuon matkan voi tehdä aivan hyvin uudella luotettavalla autolla, joka ei ylitsepursua kaikenmaailman turhia vempeleitä. Kyllä sen yhden kesälomamatkan vuodessa kestää, vaikkei autossa olisi itseparkkeerausjärjestelmää tai pilluvaloja jalkatiloissa.
        Sen ymmärtää jos ajaa paljon vaikkapa ammatikseen, silloin mukavuusherkkuja tulee ollakkin. Muuten se on aivan sama millä sen maksamakkaransa hakee kaupasta.


      • Kamala kottero
        tottahan se on. kirjoitti:

        Halvalla toki tehty ja paras viimeistely ja huippuvarusteet jätetty kalliimmille merkeille, mutta tarjoaa luokissaan rahalle hyvän vastineen ja hyvän vaihtoehdon peruskulkinetta etsivälle. Ja tekniikkahan on nykyään huippumodernia, siitä ei tarvitse enää tinkiä Daciassakaan. Suorasuihkuturboja ja pirteitä commonraileja, kun esim. monet japsit räpistelevät vielä nuhaisten vapari-kierroskoneidensa kanssa.
        Dacia on hyvän tekniikan ja mukavan kantavan alustan päälle rakennettu edullinen luotettava vaihtoehto.
        Autolehdet ja nousukausi hapatti monet tingeltangeli-kuumeeseen ja auton perustehtävä on unohdettu. Useimmat ajaa päivässä korkeintaan muutamasta kilometristä muutamaan kymmeneen kilometriin. Tuon matkan voi tehdä aivan hyvin uudella luotettavalla autolla, joka ei ylitsepursua kaikenmaailman turhia vempeleitä. Kyllä sen yhden kesälomamatkan vuodessa kestää, vaikkei autossa olisi itseparkkeerausjärjestelmää tai pilluvaloja jalkatiloissa.
        Sen ymmärtää jos ajaa paljon vaikkapa ammatikseen, silloin mukavuusherkkuja tulee ollakkin. Muuten se on aivan sama millä sen maksamakkaransa hakee kaupasta.

        Pers'aukisen puheenvuoro !


      • hehe sano minä
        Kamala kottero kirjoitti:

        Pers'aukisen puheenvuoro !

        Miehet alkanu pehmeneen, kun työautokin pitäs olle varustettu, kuin joillekkin neiteille. Dacia sopiva peli kunnon miehille, jää rahaa reilusti johkin tärkeämpään, kun ei kaikkea autoon.


    • 2+13

      Dacia duster on hintaluokassaan ihan varteenotettava vaihtoehto.

      Itse kyllästyin dusteriin puolessatoista vuodessa ja halusin vähän tyylikkäämmän ja paremman auton, mutta jos pienellä rahalla haluaa selvitä niin siitä vaan ostamaan.

      Itse en enää näitä dacioita osta. Pikkuisen parempaa pitää olla alla jotta autosta pääsee nauttimaan. Se meteli moottoritienopeuksissa ja sisustan ankeus oli itselleni liikaa.

      • duster 2014 Di 4wd

        Osta tämän vuoden Duster. Penkit on tosi hyvät ja itse ainakin nautin ajosta. Kokeile eli koeaja uusi vuosimalli. Itselläni on kokemusta vain vuoden 2014 mallista. Ja se on kyllä tosi hyvä.


      • Good shit !
        duster 2014 Di 4wd kirjoitti:

        Osta tämän vuoden Duster. Penkit on tosi hyvät ja itse ainakin nautin ajosta. Kokeile eli koeaja uusi vuosimalli. Itselläni on kokemusta vain vuoden 2014 mallista. Ja se on kyllä tosi hyvä.

        Et taida paljon "hyvän päälle" ymmärtää ?


      • bbbfff
        Good shit ! kirjoitti:

        Et taida paljon "hyvän päälle" ymmärtää ?

        Ja mikähän se muu hyvä sitten on? Joku häkkitarhasta löydetty Mesen retku vai?


    • Täyttä *askaa

      Täällä näyttää olevan kaimakin kirjoittelemassa ja häntä kiinnostaa ne Dusterit. Minua kiinnostaa ne 12t. vm. 2012 RAV:t. Ja tarkoitan normaalikuntoista autoa, en mitään Juvanmalmin ruttukasaa.

      Ja tämä sama Urpo kirjoittaa varmaan hetken päästä vastaavan viestin Dusterista?

      • täyttä skeidaa.

        Täällä näyttää olevan kaimakin kirjoittelemassa ja häntä kiinnostaa ne RAV4:set. Minua kiinnostaa ne 9200 vm. 2013 Dusterit. Ja tarkoitan normaalikuntoista autoa, en mitään Juvanmalmin ruttukasaa.

        Ja tämä sama Urpo kirjoittaa varmaan hetken päästä vastaavan viestin RAV4:sesta?


      • Sippiveikot uhoo !
        täyttä skeidaa. kirjoitti:

        Täällä näyttää olevan kaimakin kirjoittelemassa ja häntä kiinnostaa ne RAV4:set. Minua kiinnostaa ne 9200 vm. 2013 Dusterit. Ja tarkoitan normaalikuntoista autoa, en mitään Juvanmalmin ruttukasaa.

        Ja tämä sama Urpo kirjoittaa varmaan hetken päästä vastaavan viestin RAV4:sesta?

        Vit ut teillä pers'aukisilla luusereilla mitään rahoja ole ostaa edes Lego autoa !

        Samanlaisia pask anjauhajia molemmat , kaima ja myös toinen luuseri kaima !


      • mikä risoo?
        Sippiveikot uhoo ! kirjoitti:

        Vit ut teillä pers'aukisilla luusereilla mitään rahoja ole ostaa edes Lego autoa !

        Samanlaisia pask anjauhajia molemmat , kaima ja myös toinen luuseri kaima !

        Menehän nukkumaan pääsi selväksi.


    • -10.000 e VW

      11 kuukautta VW Golf arvonalennus 10.000e ... kuulostaa siltä että aloittaja on tehnyt hyvät kaupat kun pudotus oli noi pieni.

    • Hieno hyvitys !

      Pakko oli vaihtaa 19000 km ajettu, 2013 vuoden Duster Avensikseen kun hyvittivät reilusti vaihdossa eli .peräti 9500 €.

      Täytyy olla erittäin tyytyväinen kauppoihin !

    • - 10.000e Golf 11kk

      Mulla sama juttu Golf omistettu 11 kuukautta - arvo tipahti 10.000 e. Kävin todella monessa kaupassa kyselemässä vaihtoja. Mutta joka paikassa katosi 10.000 e alle vuodessa.

      DSG ja TSI taitaa selittää asian. Vaikka sillä vasta reippaat 60.000 olikin ajettuna. Auto oli juuri huollettu merkkiliikkeessä. Ei yhtään vikoja ... mutta silti.

      • ei kelvannut

        Minä tarjosin vm.2011 48tkm dacia dusteria vaihdossa, kelpaa vain kuusakoski oy:lle sanoi kauppias.


      • kelpaa muillekkin.
        ei kelvannut kirjoitti:

        Minä tarjosin vm.2011 48tkm dacia dusteria vaihdossa, kelpaa vain kuusakoski oy:lle sanoi kauppias.

        Kauppiaasi oli osittain väärässä. Duster kelpaa monelle muullekkin yritykselle, sen verran vankka ja luotettava työkalu se on.


      • ei kelvannut
        kelpaa muillekkin. kirjoitti:

        Kauppiaasi oli osittain väärässä. Duster kelpaa monelle muullekkin yritykselle, sen verran vankka ja luotettava työkalu se on.

        Osittain kyllä väärässä, onhan muitakin romuliikkeitä.Taitaa olla liian pehmeää työkalu tavaraksi sulaton jälkeen.


      • Ämpäri-Kalevi
        ei kelvannut kirjoitti:

        Osittain kyllä väärässä, onhan muitakin romuliikkeitä.Taitaa olla liian pehmeää työkalu tavaraksi sulaton jälkeen.

        Ämpäritehtailijat näistä hyötyvät, ovathan nekin jonkin sortin työkaluja.


      • todellakin, todellakin
        Ämpäri-Kalevi kirjoitti:

        Ämpäritehtailijat näistä hyötyvät, ovathan nekin jonkin sortin työkaluja.

        Aivan, aivan.


      • tähhh
        Ämpäri-Kalevi kirjoitti:

        Ämpäritehtailijat näistä hyötyvät, ovathan nekin jonkin sortin työkaluja.

        Ai, en ole tiennytkään että tehtailija voi olla työkalu??


    • autokauppias

      Ilmeisesti näytät niin tyhmältä että autokauppiaat yrittää huijata.

      • rahalla saa

        Vaihdoin vm.2011 dusterin kia sportageen, 2,0 diesel automaatti.Nyt tapahtuu kaasua painaessa, sisällä voi keskustella 120km/H vauhdissa.


      • Osittain oikeassa
        rahalla saa kirjoitti:

        Vaihdoin vm.2011 dusterin kia sportageen, 2,0 diesel automaatti.Nyt tapahtuu kaasua painaessa, sisällä voi keskustella 120km/H vauhdissa.

        Varmasti olet täysin oikeassa, jos vertaat 2011 vanhakoppasta Dusteria uuteen Sportageen.
        Sen sijaan Autobild mittasi 3/2014 numerossaan maasturivertailussa uudelle Sportagelle ja uudelle Dusterille täysin samat 69/71 desibelin arvot sileällä asfaltilla 100 km/h nopeudessa. Karkealla asfaltilla Duster on jopa hieman hiljaisempi 71/73 vs. 72/74 arvoilla!!! Siinä suhteessa et saa Sportagessa isommalle rahalle vastinetta.
        Suorituskykyä toki saat Sportagessa hieman enemmän isomman moottorin muodossa, mutta sama vertailu tuotti sitkeysarvoissa manuaalivaihteisilla autoilla 60-100 km/h ja 80-120 km/h vain muutaman sekunnin kymmenyksen eron, joten siinäkään ei eroa ole niin paljoa, että kovasti kannattaa rummutella....eipä tuota taida oikeasti edes huomata.
        Dusterille antaa etua pienempi omapaino ja luultavasti tiheämmät välitykset. Ja se kuluttaakin vähemmän.

        Joten jos haluat auton, jossa voi keskustella maantiellä kannattaa siis valita uusi Duster. :) Vastine rahalle on parempi kuin Sportagessa.


      • rahalla saa
        Osittain oikeassa kirjoitti:

        Varmasti olet täysin oikeassa, jos vertaat 2011 vanhakoppasta Dusteria uuteen Sportageen.
        Sen sijaan Autobild mittasi 3/2014 numerossaan maasturivertailussa uudelle Sportagelle ja uudelle Dusterille täysin samat 69/71 desibelin arvot sileällä asfaltilla 100 km/h nopeudessa. Karkealla asfaltilla Duster on jopa hieman hiljaisempi 71/73 vs. 72/74 arvoilla!!! Siinä suhteessa et saa Sportagessa isommalle rahalle vastinetta.
        Suorituskykyä toki saat Sportagessa hieman enemmän isomman moottorin muodossa, mutta sama vertailu tuotti sitkeysarvoissa manuaalivaihteisilla autoilla 60-100 km/h ja 80-120 km/h vain muutaman sekunnin kymmenyksen eron, joten siinäkään ei eroa ole niin paljoa, että kovasti kannattaa rummutella....eipä tuota taida oikeasti edes huomata.
        Dusterille antaa etua pienempi omapaino ja luultavasti tiheämmät välitykset. Ja se kuluttaakin vähemmän.

        Joten jos haluat auton, jossa voi keskustella maantiellä kannattaa siis valita uusi Duster. :) Vastine rahalle on parempi kuin Sportagessa.

        Oli se dusteri aika traktori, ei siinä aikuisten oikeasti paukut riittäneet vaunun veto hommissa.Polkea sai.Melu sisällä oli suorastaan kova, Harvoin viitsi ajaa 120kmh/h ei pystynyt jutella ja normaali kuuloisia ihmisiä autossa.Olihan se uusi auto, mutta vikojakin oli yllättävän paljon.3xvaihdettiin raidetangonpäät, etupuskuri kiinnitettiin uudestaan, lokarit maalattiin uusiksi sisältä, kylkilistat liimaitiin uusiksi, syötöt 2xsäädettiin, viimeisimpänä vikana joka meni auton mukana oli 3 vaihteella risteystä lähestyttäessä hävisi tehot, painoit kaasua ei mitään tapahdu.Ollut muitakin uusia autoja, jokin jostain meni joskus takuuseen.Dusterista liikaa, ei järkeä jatkaa moisella takuun jälkeen.


      • potaska lehdet
        Osittain oikeassa kirjoitti:

        Varmasti olet täysin oikeassa, jos vertaat 2011 vanhakoppasta Dusteria uuteen Sportageen.
        Sen sijaan Autobild mittasi 3/2014 numerossaan maasturivertailussa uudelle Sportagelle ja uudelle Dusterille täysin samat 69/71 desibelin arvot sileällä asfaltilla 100 km/h nopeudessa. Karkealla asfaltilla Duster on jopa hieman hiljaisempi 71/73 vs. 72/74 arvoilla!!! Siinä suhteessa et saa Sportagessa isommalle rahalle vastinetta.
        Suorituskykyä toki saat Sportagessa hieman enemmän isomman moottorin muodossa, mutta sama vertailu tuotti sitkeysarvoissa manuaalivaihteisilla autoilla 60-100 km/h ja 80-120 km/h vain muutaman sekunnin kymmenyksen eron, joten siinäkään ei eroa ole niin paljoa, että kovasti kannattaa rummutella....eipä tuota taida oikeasti edes huomata.
        Dusterille antaa etua pienempi omapaino ja luultavasti tiheämmät välitykset. Ja se kuluttaakin vähemmän.

        Joten jos haluat auton, jossa voi keskustella maantiellä kannattaa siis valita uusi Duster. :) Vastine rahalle on parempi kuin Sportagessa.

        Lehtien arvostelut suuntaa antavia, itse koeajettava ja tuntuma otettava.Monta lehtien testi voittajaa jäänyt ostamatta omien tutkimusten perusteella.


      • Juu...khyyl
        potaska lehdet kirjoitti:

        Lehtien arvostelut suuntaa antavia, itse koeajettava ja tuntuma otettava.Monta lehtien testi voittajaa jäänyt ostamatta omien tutkimusten perusteella.

        Näin tulee tehdä, oikeassa olet. Mutta mitatut arvot ovat faktoja, ei mutu-tuntumaa. Tällä kertaa mitatut arvot eivät puolla Sportagen ylivoimaista hiljaisuutta uudistunutta Dusteria vastaan. Tietenkin melun sävystä voidaan olla montaa mieltä.

        Ei ole myöskään syytä epäillä, etteikö Sportagen 2.0 crdi olisi suuremman väännön omaavana riskimpi veturi vaunun vedossa. Tyhjällä autolla eroa ei sitten olekkaan niin paljoa kuin voi kuvitella 1,5 vs. 2.0 dieseleissä olevan.


      • juupa juu
        rahalla saa kirjoitti:

        Oli se dusteri aika traktori, ei siinä aikuisten oikeasti paukut riittäneet vaunun veto hommissa.Polkea sai.Melu sisällä oli suorastaan kova, Harvoin viitsi ajaa 120kmh/h ei pystynyt jutella ja normaali kuuloisia ihmisiä autossa.Olihan se uusi auto, mutta vikojakin oli yllättävän paljon.3xvaihdettiin raidetangonpäät, etupuskuri kiinnitettiin uudestaan, lokarit maalattiin uusiksi sisältä, kylkilistat liimaitiin uusiksi, syötöt 2xsäädettiin, viimeisimpänä vikana joka meni auton mukana oli 3 vaihteella risteystä lähestyttäessä hävisi tehot, painoit kaasua ei mitään tapahdu.Ollut muitakin uusia autoja, jokin jostain meni joskus takuuseen.Dusterista liikaa, ei järkeä jatkaa moisella takuun jälkeen.

        Onhan näistä sinun eriskummallisista "syöttöongelmista" (olisi muuten hauska kuulla, miten nykyaikaisen commonrail turbodieselin syöttöjä huollossa säädetään) ja sisälokarien maalauksista saatu täällä lukea.

        Autot ovat yksilöitä, yleisestiottaen Dusterit tuntuvat käyttäjillä pelaavan vähintään yhtähyvin kuin keskimäärin muutkin merkit. Joka merkissä löytyy maanantaikappaleita kuin täysin viattomiakin yksilöitä. Kokonaisuutena aika tasaisia uudet autot ovat nykyään laadultaan. Huono kello tosin kuuluu yleensä kauemmaksi.

        Kuten sanottua, Dusterin äänieristystä ja muitakin ominaisuuksia hiottiin vuosimalliin 2014 johon uutta Sportagea pitää verrata. Tämän todistaa autolehtien mittaukset ja monien vanhoilla Dustereilla ajavien kommentit, kun ovat uutta face-liftiä kokeilleet.
        2011 ekan polven Duster oli selvästi karkeampi ja työkalumaisempi kuin tämä uudempi, jota on monilta osin hiottu paremmaksi ja hienostuneemmaksi.
        1,5 dieseliltä nyt ei voi lähtökohtaisesti maasturissa odottaa ihmeitä, vaikka harvinaisen pirteä tuo onkin kokoisekseen. 2014 malliin moottoria on kuuleman mukaan myös parannettu. Arkikäytössä sillä pärjää varmasti. Jatkuvaan, painavan kärryn vetoon voi olla hieman alakantissa väännöt.


      • rahalla saa
        juupa juu kirjoitti:

        Onhan näistä sinun eriskummallisista "syöttöongelmista" (olisi muuten hauska kuulla, miten nykyaikaisen commonrail turbodieselin syöttöjä huollossa säädetään) ja sisälokarien maalauksista saatu täällä lukea.

        Autot ovat yksilöitä, yleisestiottaen Dusterit tuntuvat käyttäjillä pelaavan vähintään yhtähyvin kuin keskimäärin muutkin merkit. Joka merkissä löytyy maanantaikappaleita kuin täysin viattomiakin yksilöitä. Kokonaisuutena aika tasaisia uudet autot ovat nykyään laadultaan. Huono kello tosin kuuluu yleensä kauemmaksi.

        Kuten sanottua, Dusterin äänieristystä ja muitakin ominaisuuksia hiottiin vuosimalliin 2014 johon uutta Sportagea pitää verrata. Tämän todistaa autolehtien mittaukset ja monien vanhoilla Dustereilla ajavien kommentit, kun ovat uutta face-liftiä kokeilleet.
        2011 ekan polven Duster oli selvästi karkeampi ja työkalumaisempi kuin tämä uudempi, jota on monilta osin hiottu paremmaksi ja hienostuneemmaksi.
        1,5 dieseliltä nyt ei voi lähtökohtaisesti maasturissa odottaa ihmeitä, vaikka harvinaisen pirteä tuo onkin kokoisekseen. 2014 malliin moottoria on kuuleman mukaan myös parannettu. Arkikäytössä sillä pärjää varmasti. Jatkuvaan, painavan kärryn vetoon voi olla hieman alakantissa väännöt.

        Mielestäni n.16 litraa satasella ei ollut normaalia, eikä myöskään automaan puolesta joka auton möi ja teki takuu korjaukset.Se miten he tekivät säädöt, oli heidän ongelma.Moottorin säätöihin en ole perehtynyt, joten soitto automaahan ratkaisee tämänkin tiedon sinulle.Nämä kokemukset perustuu minun käyttö kokemukseen kyseisestä kulkineesta.Halvalla ei saa aina hyvää, joskus saattaa saada.Eikä aina kalliillakaan hyvää.Mutta henkeen ja vereen en ole ikinä puolustanut mitään auto merkkiä, tällä palstalla paljon heitä.


      • jeepsmm..
        rahalla saa kirjoitti:

        Mielestäni n.16 litraa satasella ei ollut normaalia, eikä myöskään automaan puolesta joka auton möi ja teki takuu korjaukset.Se miten he tekivät säädöt, oli heidän ongelma.Moottorin säätöihin en ole perehtynyt, joten soitto automaahan ratkaisee tämänkin tiedon sinulle.Nämä kokemukset perustuu minun käyttö kokemukseen kyseisestä kulkineesta.Halvalla ei saa aina hyvää, joskus saattaa saada.Eikä aina kalliillakaan hyvää.Mutta henkeen ja vereen en ole ikinä puolustanut mitään auto merkkiä, tällä palstalla paljon heitä.

        16 litraa sataselle ei ole normaalia, kun ainakin suomalaiset nuukimmat käyttäjät puhuvat merkkipalstoilla matka-ajossa parhaimmillaan jopa viitosella alkavista lukemista ja useimmatki n saavat seka-ajossa 6,5-8 litran lukemia. Myös spritmonitorin lukemat ovat samansuuntaisia vaikkei suomesta olekkaan. Joten aika typerää yleistää että jonkun yhden viallisen yksilön hirveät lukemat olisivat Dusterin normaalilukemia.

        "Halvalla ei saa aina hyvää, joskus saattaa saada.Eikä aina kalliillakaan hyvää.Mutta henkeen ja vereen en ole ikinä puolustanut mitään auto merkkiä, tällä palstalla paljon heitä."

        Tuosta olen täysin samaa mieltä. Pahaa mieltähän auto aiheuttaa huonosti toimiessaan, uusi takuunalainenkin. Mutta eipä uhden viallisen takia kannata vielä koko merkkiä tai jopa mallia kovin laajalti haukkua, varsinkin kun yleisestiottaen esim. Duster on valtaosalla käyttäjistä soittautunut ihan kelpo peliksi. Ja enemmänhän se kallis suututtaa huonosti toimiessaan. Odotukset kun ovat yleensä korkeammalla.
        Mutta niinkuin sanottua, uusi duster on hiotumpi ominaisuuksiltaan, niitähän tässä aluksi verrattiin esim. Sportageen. Varmasti Sportage on kokonaisuutena parempi auto, kuten yli kymppitonnin kalliimman pitääkin olla, mutta yllä mainitussa melutasossa autot ovat nykyään hyvin tasapäisiä.


      • rahalla saa
        jeepsmm.. kirjoitti:

        16 litraa sataselle ei ole normaalia, kun ainakin suomalaiset nuukimmat käyttäjät puhuvat merkkipalstoilla matka-ajossa parhaimmillaan jopa viitosella alkavista lukemista ja useimmatki n saavat seka-ajossa 6,5-8 litran lukemia. Myös spritmonitorin lukemat ovat samansuuntaisia vaikkei suomesta olekkaan. Joten aika typerää yleistää että jonkun yhden viallisen yksilön hirveät lukemat olisivat Dusterin normaalilukemia.

        "Halvalla ei saa aina hyvää, joskus saattaa saada.Eikä aina kalliillakaan hyvää.Mutta henkeen ja vereen en ole ikinä puolustanut mitään auto merkkiä, tällä palstalla paljon heitä."

        Tuosta olen täysin samaa mieltä. Pahaa mieltähän auto aiheuttaa huonosti toimiessaan, uusi takuunalainenkin. Mutta eipä uhden viallisen takia kannata vielä koko merkkiä tai jopa mallia kovin laajalti haukkua, varsinkin kun yleisestiottaen esim. Duster on valtaosalla käyttäjistä soittautunut ihan kelpo peliksi. Ja enemmänhän se kallis suututtaa huonosti toimiessaan. Odotukset kun ovat yleensä korkeammalla.
        Mutta niinkuin sanottua, uusi duster on hiotumpi ominaisuuksiltaan, niitähän tässä aluksi verrattiin esim. Sportageen. Varmasti Sportage on kokonaisuutena parempi auto, kuten yli kymppitonnin kalliimman pitääkin olla, mutta yllä mainitussa melutasossa autot ovat nykyään hyvin tasapäisiä.

        Kyse omasta kokemuksesta dusterista ja vioista.En yleistänyt.Ei mikään nykyajan auto vie moisia määriä polttoainetta jos ei joku pielessä.


    • Poweri ei riitä

      Dusterin vauhti hiipuu jos on vähänkin kovempi vastatuuli !

      Ei oikein vakuuta !

      • tehot riittää

        Kovassa vastatuulessa vaunu perässä kannattaa käyttää reippaasti vaihteita tai ajella rekan imussa. Tämän kaikki kokeneet karavaanarit tietää entuudestaan.


      • Ei ole poweria !
        tehot riittää kirjoitti:

        Kovassa vastatuulessa vaunu perässä kannattaa käyttää reippaasti vaihteita tai ajella rekan imussa. Tämän kaikki kokeneet karavaanarit tietää entuudestaan.

        Tuo vauhdin hiipuminen tapahtuu siis ilman vaunua.Mikäli on vielä vaunu perässä niin romanialainen sekundatuote ei liiku mihinkään !


      • käytä oikein.
        Ei ole poweria ! kirjoitti:

        Tuo vauhdin hiipuminen tapahtuu siis ilman vaunua.Mikäli on vielä vaunu perässä niin romanialainen sekundatuote ei liiku mihinkään !

        Etkötienyt, että se äänimerkki ja kojetaulussa palava huutomerkin kuva tarkoittaa, että käsijarru on kytketty. Eipä ihme että Daciasi kulku on tukkoista ja etenkin vaunu perässä. Kannattaa lukea ohjekirja. Ja viedä Dacia huoltoon, nimittäin takarenkaissa ei ole varmaan enää yhtään pintaa.


      • "Nuhapumppu"
        käytä oikein. kirjoitti:

        Etkötienyt, että se äänimerkki ja kojetaulussa palava huutomerkin kuva tarkoittaa, että käsijarru on kytketty. Eipä ihme että Daciasi kulku on tukkoista ja etenkin vaunu perässä. Kannattaa lukea ohjekirja. Ja viedä Dacia huoltoon, nimittäin takarenkaissa ei ole varmaan enää yhtään pintaa.

        Dacia seisoo kuin pas ka Junttilan tuvan seinässä jos käsijarrukin on vielä päällä.

        Ei vaan "mopoauton"puhti riitä !

        ps.Saako Dacialla ajaa moottoritiellä?


      • paljonajava1
        "Nuhapumppu" kirjoitti:

        Dacia seisoo kuin pas ka Junttilan tuvan seinässä jos käsijarrukin on vielä päällä.

        Ei vaan "mopoauton"puhti riitä !

        ps.Saako Dacialla ajaa moottoritiellä?

        Sinua varten valmistetaan Jenkeissä V 8 tai V12 moottorilla varustettuja maastureita Hummerit ym. Nyt on vaan niin ikävästi että Suomen ekovihreä linja rankaisee moisen auton omistajaa käyttömaksun ja polttoaineveron muodossa niin että potentiaalinen Dacian ostaja ei kertakaikkiaan pysty niitä maksuja maksamaan. Moni kyllä pystyisikin mutta katsoo ettei autolla kannata ekoa nostaa. On todella hienoa että löytyy vielä autoja, joissa ei ole kaikenmaailman turhia vipstaakeja. Useimmiten ko vipstaakit saa ostajan innostumaan autosta mutta sitten käytössä ei edes muista että sellainen löytyy.
        Uskomattomia väitteitä esitetään näillä sivuilla tosissaan, luulevatko väittäjät todella että lukijat ovat tyhmiä, kaikki väittämät on helppo tarkistaa. Dacia mainos sanoo juuri sen mitä täällä tapahtuu, eli Dacia liikkuu, koirat haukkuu (kilpilijat, eukon kanssa riidoissa olevat ja pikkupojat)


      • Ihme höpöttäjä
        paljonajava1 kirjoitti:

        Sinua varten valmistetaan Jenkeissä V 8 tai V12 moottorilla varustettuja maastureita Hummerit ym. Nyt on vaan niin ikävästi että Suomen ekovihreä linja rankaisee moisen auton omistajaa käyttömaksun ja polttoaineveron muodossa niin että potentiaalinen Dacian ostaja ei kertakaikkiaan pysty niitä maksuja maksamaan. Moni kyllä pystyisikin mutta katsoo ettei autolla kannata ekoa nostaa. On todella hienoa että löytyy vielä autoja, joissa ei ole kaikenmaailman turhia vipstaakeja. Useimmiten ko vipstaakit saa ostajan innostumaan autosta mutta sitten käytössä ei edes muista että sellainen löytyy.
        Uskomattomia väitteitä esitetään näillä sivuilla tosissaan, luulevatko väittäjät todella että lukijat ovat tyhmiä, kaikki väittämät on helppo tarkistaa. Dacia mainos sanoo juuri sen mitä täällä tapahtuu, eli Dacia liikkuu, koirat haukkuu (kilpilijat, eukon kanssa riidoissa olevat ja pikkupojat)

        Luuletko todella että joku oikeasti auton päälle ymmärtävä uskoo häpinöitäsi?

        Dacia on pas ka ja ei muuksi muutu vaikka kuinka yrität muuta todistella !


      • koirat haukkuu..
        Ihme höpöttäjä kirjoitti:

        Luuletko todella että joku oikeasti auton päälle ymmärtävä uskoo häpinöitäsi?

        Dacia on pas ka ja ei muuksi muutu vaikka kuinka yrität muuta todistella !

        Monen ns. "auton päälle ymmärtävän" kannattaisi ihan omakohtaisesti käydä koeajamassa oikeasti se Dacia. Ehkäpä se ymmärrys ei ole sittenkään ollut ihan niin täydellistä kuin itse luullaan.....


      • P:Koivula
        koirat haukkuu.. kirjoitti:

        Monen ns. "auton päälle ymmärtävän" kannattaisi ihan omakohtaisesti käydä koeajamassa oikeasti se Dacia. Ehkäpä se ymmärrys ei ole sittenkään ollut ihan niin täydellistä kuin itse luullaan.....

        Älkää uskoko kaikkia vit un höpinöitä.Dacia on tosiasiassa kaikkien aikojen surkein auto mitä on ikinä valmistettu !

        Muutamat idiootit yrittää kylläkin muuta todistella huonolla menestyksellä !


      • tähh
        koirat haukkuu.. kirjoitti:

        Monen ns. "auton päälle ymmärtävän" kannattaisi ihan omakohtaisesti käydä koeajamassa oikeasti se Dacia. Ehkäpä se ymmärrys ei ole sittenkään ollut ihan niin täydellistä kuin itse luullaan.....

        Haukkuuko täällä foorumilla jossain koira?


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mielessäni vieläkin T

      Harmi että siinä kävi niinkuin kävi, rakastin sinua. Toivotan sulle kaikkea hyvää. Toivottavasti löydät sopivan ja hyvän
      Ikävä
      37
      1806
    2. Nellietä Emmaa ja Amandaa stressaa

      Ukkii minnuu Emmaa ja Amandaa stressaa ihan sikana joten voidaanko me koko kolmikko hypätä ukin kainaloon ja syleilyyn k
      Isovanhempien jutut
      6
      1401
    3. Pupuhuhdasta löytyi lähes sadan kilon miljoonalasti huumeita

      Pupuhuhdasta löytyi lähes sadan kilon miljoonalasti huumeita – neljä Jyväskylän Outlaws MC:n jäsentä vangittu: "Määrät p
      Jyväskylä
      44
      1387
    4. Ei luottoa lakko maahan

      Patria menetti sovitun ksupan.
      Suomen Keskusta
      14
      1352
    5. Nähtäiskö ylihuomenna taas siellä missä viimeksikin?

      Otetaan ruokaöljyä, banaaneita ja tuorekurkkuja sinne messiin. Tehdään taas sitä meidän salakivaa.
      Ikävä
      1
      1345
    6. Persut petti kannattajansa, totaalisesti !

      Peraujen fundamentalisteille, vaihtkaa saittia. Muille, näin sen näimme. On helppo luvata kehareille, eikä ne ymmärrä,
      Maailman menoa
      7
      1324
    7. Sinäkö se olit...

      Vai olitko? Jostain kumman syystä katse venyi.. Ajelin sitten miten sattuu ja sanoin ääneen siinä se nyt meni😅😅... Lis
      Ikävä
      0
      1294
    8. Housuvaippojen käyttö Suomi vs Ulkomaat

      Suomessa housuvaippoja aletaan käyttämään vauvoilla heti, kun ne alkavat ryömiä. Tuntuu, että ulkomailla housuvaippoihin
      Vaipat
      1
      1250
    9. Hyvää yötä ja kauniita unia!

      Täytyy alkaa taas nukkumaan, että jaksaa taas tämän päivän haasteet. Aikainen tipu madon löytää, vai miten se ärsyttävä
      Tunteet
      2
      1210
    10. Lepakot ja lepakkopönttö

      Ajattelin tehdä lepakkopöntön. Tietääkö joku ovatko lepakot talvella lepakkopöntössä ´vai jossain muualla nukkumassa ta
      2
      1183
    Aihe